موضوعات داغ

کاتالوگ رسمی L90 ایرانی منتشر شد، کادیلا پارس خودرو در راه بازار + کاتالوگ

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

پارس خودرو اقدام به انتشار کاتالوگ رسمی سدان جدید P90 (کادیلا) نموده است. این اقدام حاکی از آن است که این شرکت زیرمجموعه گروه سایپا در آستانه عرضه نسخه بومی سازی شده از خودروی سابق رنو تندر 90، ملقب به ال90، قرار دارد.

اگرچه بیش از یک سال از رونمایی اولیه این محصول با نام کادیلا می گذرد، اما انتشار کاتالوگ رسمی P90 دال بر آن است که مشخصات نهایی این خودرو به تأیید رسیده و تولید انبوه آن در دستور کار قرار گرفته است. گفتنی است پارس خودرو به عنوان زیرمجموعه ای از سایپا، علاوه بر سهند، قصد دارد تا سدان P90 را نیز به عنوان یکی از محصولات اختصاصی خود عرضه نماید. در کابین سدان P90 شاهد المان های طراحی مشابه با تندر 90 هستیم که البته با تغییرات جزئی همراه گشته است.

کادیلا پارس خودرو

مشخصات فنی L90 ایرانی

این خودرو با ظرفیت 4 سرنشین، ابعادی مناسب با طول 4330، عرض 1740 و ارتفاع 1530 میلی‌متر دارد و فاصله بین دو محور آن 2630 میلی‌متر است. وزن خالص این خودرو 1155 کیلوگرم است که برای یک خودروی سدان متوسط، رقم قابل قبولی محسوب می‌شود.

موتور ME16 با حجم 1600 سی‌سی، قلب تپنده این خودرو است که قادر است حداکثر قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را تولید کند. این موتور به گیربکس دستی 5 سرعته متصل است که کنترل دقیق قدرت و شتاب را برای راننده فراهم می‌کند. احتمالاً در آینده نسخه مجهز به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک DAE نیز عرضه خواهد شد. سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و نیمه مستقل پیچشی در عقب، رانندگی نرم و لذت‌بخشی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد و باعث می‌شود خودرو در پیچ‌ها و جاده‌های ناهموار نیز پایداری خوبی داشته باشد. ترمزهای دیسکی در جلو و کاسه‌ای در عقب، ایمنی حرکت را تضمین می‌کنند و امکان ترمزگیری سریع و ایمن را فراهم می‌آورند. ظرفیت باک 47 لیتر است و این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو 5 پیروی می‌کند.

کادیلا پارس خودرو در راه بازار

امکانات رفاهی و ایمنی L90 ایرانی

از جمله این امکانات می‌توان به فرمان برقی D-Type، غربیلک فرمان مجهز به کنترل سیستم صوتی، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، رینگ آلومینیومی R15، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک و صندلی‌های قابل تنظیم دستی برای راننده و مسافر اشاره کرد.

ایمنی سرنشینان نیز در این خودرو مورد توجه قرار گرفته است. صندلی عقب مجهز به نگهدارنده صندلی کودک، امکان حمل ایمن کودکان را فراهم می‌آورد. سیستم هشدار نبستن کمربند راننده، کیسه هوای راننده، تریم داخلی دو رنگ، شیشه دودی عقب، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، آینه جانبی قابل تنظیم برقی و تاشو دستی، سنسور دنده عقب، مه شکن جلو و عقب برای دید بهتر در شرایط نامساعد جوی، چراغ روشنایی اتوماتیک Auto Light و روشنایی روز DRL، تنظیم کننده اتوماتیک ارتفاع چراغ، چراغ‌های همراهی تا درب منزل، دزدگیر درب‌های جانبی (VAS)، ESS Function چراغ ترمز اضطراری، سنسور باران و سیستم‌های ایمنی پیشرفته مانند ESC، BAS، EBD و ABS از دیگر ویژگی‌های ایمنی و رفاهی این خودرو هستند.

در بخش سرگرمی و اطلاعات، این خودرو مجهز به مانیتور 7 اینچی مولتی‌مدیا با قابلیت‌های متنوع، دوربین دید عقب برای پارک کردن ایمن و آسان، و آنتن سقفی کوسه‌ای برای دریافت بهتر سیگنال‌های رادیویی است.

L90 ایرانی کی به بازار می آید؟

هنوز زمان رسمی عرضه این خودرو مشخص نیست اما با توجه به انتشار کاتالوگ نهایی احتمالا این خودرو به زودی برای عرضه به بازار آماده خواهد شد.

کاتالوگ رسمی سدان جدید P90 (کادیلا)

کاتالوگ رسمی سدان جدید P90 (کادیلا)

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1403/2/11
صندلی قابل تنظیم دستی
بوق اعلام کمربند هم داره
واقعا شاهکار کردن
بنازم به این همه نواوری
1403/2/11
ای کمرتون ببره که ماشین تولید نکنید حالا خواستین همون ال نود فرانسوی رو کپی برادری کنید لاقل داشبورد جدید کیفیت بهتر فنیش قوی تر شما از کجا آمدین
1403/2/11
یعنی با این خودروسازی تون فاتحه هر چی خودرو هست رو میخونید
1403/2/11
این ماشین تو سال ۲۴ ینی زباله تاریخ واقعا متاسفم 🤢
1403/2/11
این چه داشبوردیه؟
این چه رنگیه؟
واقعا ساختن پلتفرم جدید انقدر سخته که همش رو پلتفرم های قدیمی ماشین تولید میکنن؟
1403/2/11
مثل همیشه یه آشغال جدید
1403/2/12
میمیرین اتاقش رو تغییر بدین؟؟؟ تمام طراحیاتون به سر و ته ماشین خلاصه میشه
1403/2/12
نمیدونم اینا از این زه بغل (روی درب)چی میخوان.. بردارین. به نمای خارجی ماشین خیلی کمک میکنه
1403/2/12
به به حالم بهم خورد 🤢🤮
1403/2/12
من اشتباه میکنم یا واقعا از عقب شبیه پیکان پیشرفته است