کمپانی خودروسازی میتسوبیشی برای تاخیری که در گیربکسهای CVT به هنگام شتاب گیری وجود دارد، برای دومین بار در این ماه فراخوان بازبینی و رفع عیب صادر کرده است.
این مشکل به گفته میتسوبیشی عمدتا زمانی رخ میدهد که میخواهید
خودرو را متوقف کنید و یا اینکه از سرازیریها پایین آمده و میخواهید به راه خود ادامه دهد. در این جور مواقع، سوئیچهای گیربکس CVT سیگنالهای دریافتی خود را از دست میدهد و در همین هنگام، ECU گیربکس به نادرست تشخیص میدهد که راننده در حال تغییر وضعیت جعبه دنده از حالت "آزاد" به حالت "درایو" است، به همین دلیل نرم افزارهای مربوط برای جلوگیری از آسیب دیدگی جعبه دنده CVT، برق ارسالی به آن را قطع میکنند و همین موضوع باعث تاخیر لحظهای در عملکرد جعبه دنده میشود.
براساس آمارهای میتسوبیشی، خودروهایی که در این فراخوان بزرگ برای بازبینی جعبه دندههایشان قرار گرفتهاند، حدود 82 هزار و 436 دستگاه هستند که در مرحله اول تنها در بازار ایالات متحده آمریکا مورد بازبینی و رفع عیب قرار میگیرند که مدلهای آن به ترتیب زیر هستند:
-
میتسوبیشی لنسر (مدل 2016) ساخته شده از 12 اکتبر 2015 الی 27 آپریل 2016
- میتسوبیشی اوتلاندر (مدل 2016) ساخته شده از 11 می 2015 الی 26 آپریل 2016
- میتسوبیشی اوتلاندر اسپرت یا همان ASX (مدل 2015-2016) ساخته شده از 25 ژوئن 2014 الی 8 جولای 2016
این مشکل برای اولین بار در ژانویه 2016 با شکایت یکی از مشتریان مطرح شد و در ماههای پس از آن بیشتر شد تا در نهایت میتسوبیشی را مجبور به فراخوان کند.
پیش از این هم برای گیربکسهای CVT میتسوبیشی ASX فراخوان بازبینی داده شده بود، ولی به خاطر نشتی مایعات از لولهها و اتصالات گیربکس که میتوانست منجر به آتش سوزی شود، حال دومین فراخوان برای گیربکسهای CVT میتسوبیشی صادر شده، ولی برای اصلاحات نرم افزاری.