در اواخر ماه گذشته شایعاتی ضد و نقیض از بازنشسته کردن فلوئنس توسط شرکت خودروسازی رنو در وبسایتهای خارجی دست به دست چرخیده بود، تا اینکه شرکت خودروسازی رنو با معرفی خودروی مگان سدان، شایعات منتشر شده را تاحدودی تایید کرد. بله، شرکت خودروسازی رنو برای اینکه بتواند برند "فلوئنس" را بازنشسته کند، از برند "مگان" استفاده کرد و با ساخت نسخهای سدان از آن، جانشین
رنو فلوئنس را به صورت رسمی تعیین کرد.
این
خودرو در طراحی ظاهری چهرهای نزدیک به دیگر مدلهای رنو مگان دارد که از نسل جدید طراحیهای رنو برای توسعه آن استفاده شده است. پیش از این هم طراحی مذکور بر روی رنو تالیسمن مورد استفاده قرار گرفته بود که برای اولین بار توانست نظر شمار قابل توجهی از مخاطبان را به خود جلب کند و حالا رنو با دیدن این استقبال، طرح مذکور را علاوه بر رنو تالیسمن، بر روی رنو مگان هاچبک، رنو مگان استیشن و یا نسل دوم رنو کلیوس هم مورد استفاده قرار داده است تا در نهایت به رنو مگان سدان برسد.
نسل جدید رنو مگان سدان
در زیر کاپوت این خودرو هم از پیشرانههای مشابه با رنو مگانهای دیگر استفاده خواهد شد که شامل دو موتور بنزینی و سه موتور دیزلی میشود که بنزینیهای آن قدرتی 115 و 130 اسب بخار و موتورهای دیزلی هم قدرتی 90، 110 و 130 اسب بخار دارند. برای انتقال قدرت هم از چهار جعبه دنده مختلف 5 سرعته و 6 سرعته دستی و همچنین 6 سرعته و 7 سرعته اتوماتیک استفاده خواهد شد تا طیف وسیعی از نیازهای مخاطبان را پوشش دهد.
از ویژگیهای جدید این محصول میتوان به صفحه نمایشگرهای 7 اینچی TFT، یک صفحه نمایشگر 8.7 اینچی چند رسانهای، سیستم R-Link، سیستم مولتی سنس، صفحه نمایشگر رنگی بالای سر و خیلیهای دیگر اشاره کرد.