موضوعات داغ

خودرو طراح مشهور ایرانی رقیبی برای تسلا، آواتار 15 محصول مشترک چانگان و هواوی معرفی شد + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت‌های چانگان، هواوی و CATL از کراس‌اوور جدید آواتار 15 با انرژی نو در چین رونمایی کردند. این خودرو در نیمه دوم سال 2024 وارد بازار چین خواهد شد تا با تسلا مدل وای رقابت کند. آواتار 15 در دو نسخه هیبریدی قابل شارژ برقی (EREV) و خودروی برقی (EV) عرضه خواهد شد. این یک کراس‌اوور فستبک با طراحی ظریف و ویژگی‌های قابل توجهی است.

آواتار 11 و آواتار 12 در نمایشگاه خودروی پکن

آواتار ابتدا در سال 2018 به عنوان یک پروژه مشترک بین چانگان و یک استارت‌آپ چینی معروف به نام نیو تاسیس شد. بعدها نیو به دلایل مالی از این مشارکت کنار کشید. CATL جایگزین آن در این پروژه مشترک شد. در حال حاضر، چانگان 40 درصد از سهام را در اختیار دارد، در حالی که CATL بیش از 17 درصد را نگه داشته است. بقیه سهام متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری محلی است. اما هواوی به عنوان تامین‌کننده اصلی عمل می‌کند.

خط تولید فعلی آواتار شامل دو مدل است: شاسی‌بلند 11 و هاچ‌بک 12. امسال، این برند یک محصول جدید به نام آواتار 15 را عرضه خواهد کرد. این خودرو چندین بار در حین تست‌های جاده‌ای در چین دیده شده است. و اکنون، آواتار تصاویر رسمی از مدل 15 را منتشر کرده است.

آواتار 15

اطلاعات بیشتر درباره آواتار 15

آواتار 15 در تصاویر رسمی با انواع کاور رنگی پوشانده شده است. با این حال، آن از زبان طراحی متمایز این برند پیروی می‌کند. نمای جلویی آن دارای چراغ‌های روشن کننده ال ای دی دو لایه و یک دریچه ورود هوای فعال در قسمت پایینی گلگیر است. از نمای جانبی، شاسی‌بلند 15 به جای آینه‌ها از دوربین استفاده می‌کند، دستگیره‌های درب قابل جمع‌شدن و یک گیره در عقب دارد.

آواتار 15 به عنوان یکی از رقبای تسلا مدل Y موقعیت‌یابی شده است. این یک شاسی‌بلند میان‌رده با طولی حدود 4750 میلی‌متر است. آواتار 15 بر روی معماری CHN قرار گرفته که توسط چانگان، کاتل و هواوی به صورت مشترک توسعه یافته است. این معماری از هر دو گزینه سیستم نیروی محرکه هیبریدی قابل شارژ برقی (EREV) و خودروی برقی (BEV) پشتیبانی می‌کند. از قبل تأیید شده بود که آواتار 15 انواع هیبریدی و تمام برقی خواهد داشت. دیگر رقبای آواتار 15 شامل ایکس‌پنگ G6، بای‌دی سانگ پلاس و بای‌دی سی لایون 07 آینده هستند.

رنگ‌های سنگین روی آواتار 15 برخی جزئیات را درباره محل آزمایش آن فاش می‌کند. ما می‌توانیم عرض جغرافیایی 49 درجه و 22 دقیقه شمالی و طول جغرافیایی 120 درجه و 85 دقیقه شرقی را مشاهده کنیم. این مختصات مربوط به منطقه‌ای نزدیک شهر یاکشی در مغولستان داخلی است. گفته می‌شود یاکشی سردترین شهر چین است، با دمای پایین‌ترین منفی 50.4 درجه سانتی‌گراد. به این ترتیب، آواتار 15 اشاره می‌کند که برای شرایط سرد و شدید آب و هوایی آماده است.

آواتار 15 محصول مشترک چانگان و هواوی

جزئیات بیشتری درباره آواتار 15 در آینده منتشر خواهد شد. همچنین به یاد خواهیم آورد که آواتار قبلاً از برنامه‌های خود برای ورود به بازارهای بین‌المللی خبر داده بود. اولین بازار آن تایلند خواهد بود. دیگر بازارهای اصلی آینده آن آسیای مرکزی، شمال آفریقا، آمریکای جنوبی، خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا خواهند بود. بعد از آن، آواتار قصد دارد وارد بازارهای اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد