موضوعات داغ

نسل جدید بی ام و X1، خوش استیل باواریایی

عکس مطلب اول
همانطورکه احتمالاً در جریان نمایشگاه اصفهان متوجه شده اید، پرشیا خودرو از نسل جدید بی ام و X1 در این نمایشگاه رونمایی کرد. از آنجاییکه در چند ماه اخیر این خودرو یکی از مهیج ترین خودروهایی بوده که به بازار ایران معرفی شده و خوشبختانه نمونه ای از آن نیز وارده شده است، لذا به محض رسیدن این خودرو از اصفهان به تهران و حتی قبل از اینکه به این مهمان تازه وارد اجازه دهیم به کارواش برود تا از گرد و خاک سفر رهایی یابد، خود را به پرشیا خودرو رساندیم تا ملاقاتی کوتاه با نسل جدید X1 داشته باشیم.
با یک نگاه کلی به این خودرو چند مورد را خیلی زود می توان فهمید، بی ام و یک خودروی کاملاً جدید و زیبا را طراحی کرده که نمی توان به راحتی از آن ایرادی گرفت که البته جز این هم انتظاری نداشتیم. شاید هیکل و جثه X1 جدید بیشتر به یک X3 کوچک شده شباهت داشته باشد تا X1 بهینه شده! که البته برای ایرانیان که همواره از خودروی بزرگ تر استقبال می کنند نقطه قوتی محسوب می شود. چراغ های جلو بسیار بزرگ تر و کشیده تر شده و جلو پنجره نیز بزرگ تر از حالت معمول است. فرم و طراحی سپر جلو و مخصوصاً محل قرار گیری مه شکن ها بسیار شبیه X3 فیس لیفت شده است.

جلو پنجره جدید بی ام و X1 و شباهت ها با X3

در عقب همچنین مانند جلو با چهره ای بسیار پخته تر و زیباتر از نسل کنونی مواجه می شویم و چراغ های بزرگ و کشیده نه تنها همان طراحی همیشگی بی ام و را دارند بلکه به خوبی روی این قسمت پیاده سازی شده اند اما دو خروجی جداگانه در زیر سپر موضوع جدیدی است که در این خودرو تعبیه شده و این دو خروجی برای مهار 231 اسبی است که همگی در دور 5000 آماده فرمان خواهند بود. همچنین گشتاور بسیار خوب 350 نیوتن متری نیز در دور 1250 به هر چهار چرخ (xDrive) منتقل می شود.

نمای جدید عقب بی ام و X1 مدل 2016

گیربکس 8 سرعته استپ ترونیک می تواند وزن 1540 کیلوگرمی آن را در عرض 6.5 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برساند و این سرعت را تا نهایت 235 کیلومتر در ساعت ادامه دهد. جالب است که بی ام و برای نسل جدید X1 از پیشرانه 3 سیلندری 136 اسبی نیز در نظر گرفته است که برای بازارهای اروپایی بسیار مناسب به نظر می رسد اما با توجه به بنزین ارزان و شرایط موجود در بازار داخل خوشبختانه پرشیا خودرو قوی ترین نمونه یعنی 25i را وارد کرده است.
داخل خودرو را باید سری 2 بزرگ شده بدانیم اما با لیستی پربارتر از تجهیزات رفاهی! پدال های تعویض دنده پشت فرمان، دوربین عقب، سقف پانورامای دو تکه، رادار جلو به همراه هشدار دهنده عابر، هشدار دهنده حرکت بین خطوط، سیستم کمکی پارک، روکش چرمی به همراه گرمکن صندلی های جلو، نمایشگر اطلاعات روی شیشه جلو HUD از مواردی هستند که در این لیست تجهیزات این خودرو دیده می شوند.

نمونه وارد شده از کامل ترین نمونه ها می باشد

اما به مهم ترین و شیرین ترین موضوع یعنی قیمت X1 میرسیم. خوشبختانه با وجود اینکه ابعاد نسل جدید این آلمانی بزرگ تر شده و لیست تجهیزات بکار رفته روی آن نیز بسیار بیشتر از گذشته شده اما قیمت آن سر به فلک نکشیده و کماکان فاصله خود را با برادر بزرگ تر خود یعنی X3 حفظ کرده و با یک حساب سر انگشتی می توان حدس زد که در رنج 300 میلیون تومان به بازار خواهد آمد البته باید منتظر اعلام قیمت نهایی توسط پرشیا خودرو نیز بمانیم.
در نهایت باید گفت که بی ام و X1 اکثر فاکتورهای خریداران داخلی را دارد و اگر وارد کننده این برند بتواند قیمت آن را در رنج خوبی تعیین کند قطعاً فروش خود را با معرفی این شاسی بلند خوش استیل و قدرتمند جدید تضمین خواهد کرد.

Loading the MediaPack player...

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد