موضوعات داغ

بررسی هیوندای i20، فسقلی جذاب

25 اسفند 1394

عکس و آزمایش: جاوید اکبری

در دهه ی اخیر میلادی که کشورها با افزایش خودروها، جهت حمل و نقل مواجه شده اند و انبوه خودرو به پی خود کمبود جای پارک و همینطور الودگی هوا را دارد، اکثر کمپانی ها سعی در تولید خودرویی با ابعاد کم و حجم موتور مناسب و مصرف سوخت مناسب و آلایندگی کمتر را دارند و به رقابت هم دست به تولید خودروهایی از کلاس مینی و سوپر مینی زدند که اگر بخواهیم موردهای شناس کشور خودمان را نام ببریم می توان نام هایی مثل کیا پیکانتو، مزدا 2، هیوندای i20 و یا خودروی ام جی 3 را بر زبان آورد و موردهای لوکسی چون مرسدس اسمارت فورتو ((forto هم در این سگمنت قرار می گیرند. در این مقاله البته خودروبانک به بررسی و معرفی موردی پرداخته که برای اکثریت عموم در دسترس و قابل تهیه باشد و از نظر برند نیز نام آشناتر است.

هیوندای i20

این خودرو که توسط شرکت هیوندای در سال 2008 در دو نسخه کوپه هاچ بک 3 درب و هاچبک 5 درب معرفی شد، تا به حال یک بار دچار فیس لیفت و تغییرات ظاهری شده است. خودرویی که مورد برسی قرار داده ایم، اولین فیس لیفت این خودرو است که در سال 2013 توسط هیوندای معرفی شد. این خودرو که در کلاس مینی (یا بهتر است سوپر مینی بنامیم) قرار دارد.

هیوندای i20 دارای پیشرانه 1.4 لیتری است که توان 98 اسب بخار و گشتاور 137 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه را تولید می کند. شتاب صفر تا صد آن در حالت استاندارد و موتوری به اصطلاح آب بندی شده با راننده ای حرفه ای در حدود 12 ثانیه است ولیکن در حالت عادی و در شرایط روز تست ما به عددی معادل 15 ثانیه رسیدیم.

بررسی ظاهری

این خودرو از بدو تولید خود تا سال 2013 فیس لیفتی را به خود ندید و در طی 5 سال اخیرش با چهره ای دلنشین و همانند دیگر کره ای ها که اصالت کره ای بودن خود را به نمایش می گذاشتند، با همان چهره تولید و عرضه می شد. اما با اولین فیس لیفت، هیوندای از همان سال راه اروپاییان و خشن شدن خودروها را در پی گرفت که شاهد چهره ای خشن و چراغ هایی با خطوط تقریباً تیز تر و اسپرت لایت های زیبا و کم تر شدن منحنی ها و لطافت رخ جلوی خودرو هستیم.

چهره ی عقب آن تغییر به خصوصی را جز قرار گرفتن نوار شبرنگ بر روی سپر عقب و انتقال خط سفید چراغ خطر دنده عقب از وسط چراغ به انتهای چراغ را شاهد نیستیم. از لحاظ طول و ارتفاع هم تغییری حاصل نشد و کماکان با همان ابعاد قبلی به بازار عرضه شد.

بررسی داخلی و آپشنی خودرو

شاید یکی از ملاک های مهم کمپانی ها برای تولید خودرو با ابعاد کوچک این موضوع باشد که در عین جمع و جور بودن بیشترین فضای داخلی را برای سرنشینان به ارمغان بیاورند. هیوندای i20 شاید در این مقوله موفق بوده و توانسته است رضایت مشتریان خود را به دست آورد به طوری که در طی تست انجام شده اگر ردیف جلو فردی با قد 180 تا 190 بنشیند، در عقب برای نشستن فردی با قد 175 هم مشکلی نیست ولی اگر جای این 2 نفر را عوض کنیم، به مشکل میخوریم حتی اگر فضای پا هم مشکل ساز نشود فضای سر مشکل بزرگی برای سفر طولانی خواهد بود.

سرنشینان جلو از همه نظر در آسودگی هستند، چه از نظر فضای سر و چه از نظر فضای پا که قابل تنظیم است و قابلیتی که برای سرنشینان جلو نسبت به سرنشینان عقب وجود دارد، قرار گرفتن دو گرم کن برای راننده و سرنشین جلو است. هرچند که فقط گرم کن است و نشانی از سرد کن نیست و قابلت تنظیم دمای آن را ندارید و فقط امکان فعال سازی و غیر فعال کردن آن را دارید.

طراحی داشبورد و غربیلک فرمان به خوبی انجام گرفته است و همه چیز ارگونومیک و سر جای خودش است و فرمان زیبای آن و قرار گرفتن صفحه کیلومتر و مانیتور کوچک سفری که اطلاعاتی چون ساعت، اطلاعات دستگاه پخش و مقدار مسیری که با موجودی بنزین می توان طی کرد را به راننده می دهد.

در وسط داشبورد دستگاه پخش سی دی، دی وی دی، رادیو و یک سوکت USB هم در پایین و در کنار گرمکن ها و فندک برقی قرار گرفته است و در وسط کنسول هم شاهد گیربکس 4 سرعته خودکار HiVEC هستیم که در آن خبری از حالت تیپ ترونیک و دنده دادن دستی نیست ولیکن برای استفاده از گیربکس در مسیر های سراشیبی و سر بالایی دو حالت 2 و L قرار گرفته که یکی به معنای دنده 2 هستش و دیگری دنده سنگین تری را در اختیارتان قرار می دهد.

فضای صندوق این خودرو رضایت شما را در پی خواهد داشت که در تست انجام شده حالت های مختلفی از قرار دادن چمدان و ساک دستی را امتحان کردیم و باز هم شاهد فضاهایی خالی بودیم. برای بهتر متوجه شدن فضای بار می توانید در عکس زیر میزان این فضا را مشاهده کنید.

از نظر آپشنی به جز قرار گرفتن گرمکن برای سرنشینان جلو، تجهیزات دیگری مثل کول باکس در داشبورد خودرو، آینه الکتروکرومیک که قابلیت نمایش دوربین عقب خودرو در هنگام پارک و دنده عقب را هم دارد، سیستم قفل خودکار، سیسیتم keyless Entry ورود بدون کلید، سیستم روشن خاموش کردن خودرو توسط دکمه یا انجین استارتر و تنظیم و تا شدن برقی آینه ها را شاهد هستیم. بر روی سپرهای جلو و عقب هم سنسورهای پارک برای اخطار فاصله با خودروها را نیز می توانیم ببینیم.

تست رانندگی

این خودرو همانطور که در مقدمه توضیح دادیم یک موتور 1.4 لیتری 98 اسب بخاری را داراست که شاید ابتدا شما فکر کنید ماشین در تست های مختلف راضی کننده نباشد و کشش کمی داشته باشد. از ابتدا که شما در خودرو می نشینید، دسته خلبانی صندلی خودرو شما را مجذوب خود می کند زیرا که در حین رانندگی جایی برای استراحت هر دو دست شما وجود دارد اما شاید در طول رانندگی نتوانید استفاده به خصوصی داشته باشید زیرا که این خودروی 1200کیلویی برای کنترل نیاز به تمرکز دارد و نباید در سرعت های بالا کنترل خودرو را از دست بدهید و ممکن است با یک حرکت نسنجیده کوچک، واژگونی را تجربه کنید و جان خودرا به خطر بیاندازید.

سیستم تعلیق خودرو از نرمی قابل قبولی برخوردار است ولی نباید توقع خودروهای ژاپنی را داشت، اما کماکان کافی به نظر می رسد و رضایت شما را جلب خواهد کرد.

فرمان تلسکوپی این خودرو در حد فرمان های 3 حالته نرم عمل نمی کند ولی رانندگی با آن لذت بخش است. در حین رانندگی با این خودرو برای ما شاید جالب ترین عملکرد این خودرو در سر بالایی ها است که به خوبی پیش می رود و شما اصلاً کندی و کم بود قدرت موتور را احساس نمی کنید و اثری از معکوس کشی خودرو نیست با اینکه از موتور 1400 سی سی نباید توقعی بیش از این را داشت.

در مسیر های صاف و استاندارد، ما از حالت سکون تا 100 را در 15 ثایه تجربه کردیم. نکته منفی این خودرو در شتاب گیری بین سرعت های 80 تا 100 هست که کمی کند است اما در دیگر شرایط این خودرو نسبتاً تیز است و باید مراقب باشید تا کنترل از دستتان خارج نشود. به قدرت ترمز گیری این خودرو نباید آنچنان دل ببندید عملکرد آن طوری است که برای سرعت های بالا ساخته نشده و باید همانند خودروهایی چون 206 ترمز گیری و قلق آن را بیابید، ولی در حد خود قابل قبول است.

نتیجه گیری

خودروی i20 توسط آسان موتور و با گارانتی نقدی حدود 85 میلیون تومان آب می خورد البته این خودرو به صورت شرایطی هم عرضه می شود که با 20 میلیون تومان پیش پرداخت و تا 3 سال هر ماه 2.100 پرداخت هم می توانید این خودرو را تهیه کنید که البته قیمت نهایی برای شما در حدود 92 میلیون تومان خواهد شد.

در نهایت باید گفت که این خودرو بسیار مناسب برای خانم هایی است که دنبال خودرویی جمع و جور و پارک کردن آسان و مهم تر از آن پیدا کردن جای پارک مخصوصاً در شهرهای شلوغ کشور هستند.

البته در نگاهی دیگر، این خودرو، جوان پسند هم هست حتی برای آقایانی چون مالک این خودرو که از دوستانی با ذوق هستند و خودرو را دست خوش تغییراتی چون تغیرات جلو پنجره، برچسب سقف، فیبر کربن کردن آینه ها و تغییر رنگ چراغ ها و حتی قرار دادن Welcome Light هایی که متاسفانه در شرایط روز تست قادر به عکاسی از آن نبودیم که همگی این تغییرات i20 مورد تست را در سطح خود خاص کردند.

شاید با این قیمت نظر شما به رقیب های این خودرو برود ولی باید با توجه به شهر خود و نحوه خدمات رسانی عاملیت های برند های مختلف را هم در نظر داشته باشید و سپس تصمیم به خرید کنید.

در انتها از آقای یونس موسوی مالک این خودرو بابت همکاری در خصوص این تست و بررسی با سایت خودروبانک کمال تشکر را داریم.

47 عکس

نظرات کاربران

78 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/12/25
البته بهتره که نگارنده مطلب به تاریخ های دقیق فیس لیفت خودرو i20 توجه بیشتری بکنه...
چونکه الان یکسال بیشتره که اتاق جدید خودرو i20 در تمامی کشورهای اطراف ایران عرضه شده ولی هنوز در کشور ما نمونه فیس لیفت 2014 داره به مردم عرضه میشه....
لینک سایت هیوندای ترکیه :
http://www.hyundai.com/tr/tr/Showroom/Cars/Yenii20/PIP/index.html
1394/12/25
پیروز عزیز اونی که شما میگی یک نسل جدیده
مدلی که توی ایران هست یک بار بیشتر فیس لیفت نشده
نسل جدیدش هم اصلاً به ایران نیومده هنوز
1394/12/25
ام جی 3 از هر لحاظی ازش سرتر هست و قیمت پایین تری هم داره
1394/12/25
عزیزم من از نزدیک دیدم هر دورو اینطور نیست
1394/12/25
هر دو تو یه سطحن تقریبا.آی20 ماندگاری و خدمات پس از از فروش بهتری داره و همینطور بازار دست دوم.ام جی 3 قیمتش بهتره
1394/12/25
ام جی یک خودروی بی کیفیت چینیه و مقایسه اش با هیوندای i20 اشتباه محضه. هیوندای i20 در اروپا و آمریکا هم فروش خیلی خوبی داشته.
مقایسه ماشین ارابه ی چینی با کره ای یک عادت بسیار مضخرفه که شما چین پرست ها گرفتید ..
1394/12/25
هر وقت پشت جفنش نشستی بعد نظر بده.
فقط کافیه تست و بررسی MG3 رو تو سایت top gear بخونی تا متوجه بشی اصلا ماشین نیست.
1394/12/25
اشتباه میکنید

خدمات پس از فروشو یادتون نره..کافیه یه مشکلی پیش بیاد ..جز نمایندگی خودش هیشکی بلد نیست!!!

ضمن اینکه گیربکس AMT ام جی افتضاحه و مشکلات خاص خودشو داره...که کم هم نیست خرابیش

1394/12/25
از کدوم لحاظ دوست عزیز.سند و مدرک حرف شما که میاین قاطعانه میگین که فلان چیز بهتره چیه؟خوبه که آدم فقط از رو تعصب نظر نده و با سند حرف بزنه
1394/12/25
خخخخخخخخخ!!!
چینی!!!!
1394/12/25
دقیقا ..
در کنار ترمز و فرمان پذیری ، برتری های دینامیکی MG3 بدون چون و چراست..
ضمن آنکه اتاق MG3 بسیار جادارتره و غیر از صندوق ، هیچ چیزی از یک سدان کم نداره ولی i20 ابعاد داخلی مناسبی ندارد .
1394/12/25
از هر لحاظ سرتره؟از نظر افت قیمت فروش خودرو گارانتی جنس داشبورد واقعا فکر میکنی mg3 بهتره از یبن؟درصد بالای قطعات mg3 ساخت خود خود چینه.اره از نظر شتاب خیلی بهتره اگه از هر لحاظ واسه شما شتاب مهمه واسه خودروی کوچک شهری ما حرفی نداریم
1394/12/25
هرچی باشه از چینی ها بهتره نگو که ام جی چینی نیست که مشخص میشه هیچی سرت نمیشه
1394/12/25
به لحاظ ایمنی ام جی 3 فقط 3 ستاره از یورو ان کپ داره ولی i20 تونسته 4 ستاره از یورو ان کپ بگیره اگه به آنالیز تستشون هم توجه کنی میفهمی که i20 ایمنی بسیار بهتری داره
1394/12/26
دقیقا اگر من باشم ام جی 3 رو میخرم اما پولشو ندارم.. :)) قصد خرید جیلی هاچ بک دسته دو دارم.دوستان نظرتون چیه؟چون افت قیمتش رو کرده
1394/12/26
میتونی دقیقا بگی از چه نظری سر تره چینی سوار ؟؟؟؟؟؟
باز شما چینی سوار ها تو پیج های کره ای پیداتون شد؟؟؟؟؟؟؟
1394/12/26
شما رو به خدا هی چینی و کره ای نکنید که بیسوادی تون رو نشون میدید چون این مدل هیوندای هم تو هند و تایلند مونتاژ میشه
MG3 اتاق جادارتری داره،به لحاظ هندلینگ و شتاب و سواری برتر از هیوندای هست.کافیست یکبار پشت ام جی بشینید تا صحت اش دست تون بیاد
فقط گیربکس Amt قلق داره و باید کار کردن باهاش رو یاد بگیرین.فیات 500 هم گیربکس amt داره
1394/12/27
مضخرف اشتباهه ، مذخرف درسته ، اول نوشتن رو یاد بگیر بعد بیا منتقد شو دوست عزیز
1400/8/25
هیچ کس ام جی نمی خره می دونم ام جی خیلی ماشین خوبیه ولی کسی پول نمیده بابت ام جی
1394/12/25
من یبار نمایندگی از نزدیک دیدم این ماشینو البته فکر میکنم اون تعویض دنده دستی هم داشت.برای داخل شهر خیلی خوبه یا اینکه برای یک نفر.نسبت به ابعاد جادار بود.یه چیز که به چشم میومد اینه که داشبورتش خشک بود از لحاظ کیفیت داشبورد با ام جی 3 یکی و از پیکانتو پایینتره.اگه نسل جدیدش بود مطمینم خیلی بهتر بود از لحاظ کیفیت داخل.در کل نمایندگی قویتری داره هیوندای کیا نسبت به ام جی و یه مشکل دیگه هم که داره ام جی اینکه تقریبا بخری فروشش با خداست مشتری نداره دست دوم.من نظرم بیشتر رو پیکانتو هستش.شاید الان همه فکر میکنن من طرف میگیرم ولی من تا پای خرید ام جی 3 رفتم پشیمون شدم.بنظرم پیکانتو به صرفه تره.یه کره ای با کیفیت بهتر نسبت به یه چینی
1394/12/25
به نظر می رسد با ورود پژوی 208 به ایران، شاهد ورود نوع جدید هیوندا ای 20 باشیم (مدل 2016). البته، قیمت اعلان شده برای پژو 208 در این سگمنت (سی تدین) رقابتی تر بوده (62 تا 68 میلیون) و توانایی موتور این خودرو 120 اسب بخار می باشد. تصور میکنم اگر ایران خودرویی ها بر روی قیمت مصوب شده معتمد بوده و آن را بالاتر نبرند، رقابت برای هیوندا ای 20از یک طرف و کیا پیکانو از طرف دیگر بسیار دشوار باشد. هر چقدر تولیدات رقابتی تر باشد به همان میزان قیمت ها سرشکن خواهند شد.
با سپاس از دستندرکاران سایت خودرو بانک.
1394/12/25
نمی دونم چرا توی این کلاس اسمی از میراژ برده نشد .در صورتی که بهترین گزینه بین همه این خودرو ها میراژ هست .چهره و فضای خیلی خوبی داره .از لحاظ فنی هم گیربکس سی وی تی امتیاز بزرگیه و مصرف فوق العاده کم .بدشم از سال 2013 تا به امروز شد 5 سال ?? چجوری حساب می کنید .
1394/12/27
از سال 2008 تا 2013....اتاق قدیم این ماشین هست که 5 سال تولید میشد...اینجا به مقایسه نپرداختیم وگرنه رقیبانشم زیادتر هم میشن جدیدا. از جمله رنو ساندروهم میتونستیم نام ببریم....
1394/12/25
سلام.من تقريبا هشت ماه ميشه اين ماشين رو دارم.قبل از اين ام جي ٣ و قبل از ام جي هم پژو پارس داشتم.اين ماشين يه چيز ديگه است.به نظرم سمت ماشين هايي مثل ام جي كه باز هم يه رگ چيني دارند نريد به دوماه نكشيد كه به خاطر صداي زياد كابين و كيفيت افتضاح اون مجبور شدم عوضش كنم در كل ام جي ٣ ماشين بدون اپشن و بدرد نخوري بود اما هيوندا آي بيست خيلي خوبه.تو سربالايي كم نمياره و خوش اپشن هم هست و بازار دست دو خيلي خوبي هم داره.و هم اينكه چيني و نيست و كره ايه و ٥ سال هم گارانتي داره.به نظر من تو كلاس خودش از ام جي ٣ خيلي خيلي خيلي سرتره
1394/12/27
کلا خواستی به ام جی ۳ حمله کنی ، ولی چقدر سریع ام جی ۳ رو فروختی !!!!
اینو هم ببین که اتواکسپرس چی میگه :
- اتو اکسپرس

در سال ٢٠١۵ ، سایت تخصصى اتواکسپرس ، در نظر سنجى ۶١٠٠٠ انگلیسى ، ام جی 3 در مقام 11 و ام جى ۶ در مقام ٢9 قرار گرفت به شرح ذیل :
http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/91218/best-cars-to-own-in-2015
در همین قسمت با کلیک روی Click here for the full results in an online spreadsheet. ، در بخش Build Quality

جمع بندی کلی :

Hyundai i10 – امتیاز 93.59% مقام 4 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.71
MG MG3 – امتیاز 91.96% مقام 11- کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.77
Kia Rio – امتیاز 89.07% مقام 60 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.49
Kia Picanto – امتیاز 86.24% مقام 126 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.46
Hyundai i20 – امتیاز 82.68% مقام 200 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.22

آی ۲۰ در کلاس مینی سوپر ماشین خوبیه ولی قیمتش در ایران از سوی آسان موتور ، اجحاف هست در حق خریداران این محصول و باید بدانید که هر محصولی به قیمتش ارزنده هست .
1394/12/25
من 4 ماه یه دونه خاکستریشو خریدم ، از نطر کیفیت واقا عالیه از نظر موتور و شتاب هم انتظار یه ماشین معمولی رو ازش دارم، اما تو شتاب ثانویه اصلا کم نمیاره !! از نظر اپشن هم چیزی کم نداره، 6 ایربگ ، کیلس استارتر، دوربین دنده عقب و ... من به شدت راضیم
1394/12/25
از نظر شتاب 15 ثانیه ای واقعاً ناامید کننده هست و اینکه هندلینگ خوبی نداره
MG3 از نظر هندلینگ و شتاب و سواری از هیوندای سر هست و تنها ایراد MG3 فقط گیربکس Amt. هست که قلق داره
1394/12/26
به گیربکسAMT درست اشاره کردی اما این گیربکس بی نهایت اعصاب خورد کنه و کند عمل می کنه!!! بنده تجربه رانندگی با ام جی 3 داشتم!
ضمن این که ام جی3 در تست یورو ان کپ 3 ستاره گرفته اماi20 تونسته 4 ستاره بگیره اونم با درصد های بالا!!
1394/12/26
این گیربکس منسوخ شدست و جای تاسف داره که استفاه میشه!!
1394/12/27
برادر من,گیربکس amt به تازگی روی کار اومده حالا شا میفرمایید منسوخ شده!!!!فیات 500 از گیربکس amt استفاده میکنه و رنو و سیتروئن برای محصولات کلاس مینی به سمت استفاده از این گیربکس رفتن .فقط قلق داره و البته به نسبت گیربکس تمام اتوماتیک راحتی کمتر ولی هزینه نگهداری کمتری هم داره
1394/12/25
بررسی در مشهد!!
1394/12/25
دوستان یه سوال، نرمترین سواری رو بین خودروهای 100-150 میلیون کدوم خودرو میده؟!؟!؟!
1394/12/25
نمیدونم مشکل شخصی دارم با هیوندا یا نه ولی اصلاً از ماشین هاش خوشم نمیاد آسیایی فقط تویوتا ، نیسان و مزدا آشغال لگن کره ای برای خودشون بهتره ماشین های اروندی کیا و هیوندا یعنی 2014 هستن بیشتر مواقع تو تعمیر گاه ها هستن حالا یا با آب و هوای خوزستان سازگار نیستن یا مشکل از جای دیگست
1394/12/26
تجربه ٢ روزه من با اين ماشين:
مزايا:
١)ظاهر خيليييي خوشگل و جوون پسند واقعا ظاهرش خوب از اب در اومده
٢)اپشن هاي بي نظير تويه اين كلاس ماشين ،كه واقعا تويه اين رنج تويه خودرو هاي مشابه نمي بينيد
٣)مصرف بسيار تا بسيار خوب و مناسب
٤)خدمات پس از فروش بسيار راضي كننده
٥)جاي صندوق خيلي خوبي داره نسبت به سگمنتي كه توشه همينطور فضاي خوبي براي ٤ نَفَر داره اتاقش
معايب:
١)كيفيت بسيار پايين قطعات داخلي كه با گذشت حدود ١٩٠٠٠ كيلومتر هر دو صندليه جلو صدا مي دادن و توي خيابون هاي ناهموار اگه كمي با سرعت بالا حركت مي كرديد مثلا ٤٠ ٥٠ تا كاملا قطعات داشبورد و كنسول خيلي صداهاي عجيبي مي دادن و خيلي اعصاب خورد كن بود حتي تويه مسير هاي صاف اتوباني هم صداهاي ريزي از اون قسمت هاي پشت داشبورد و كنسول مي اومد كه با اين كاركرد پايين عجيب بود.....در كل اتاق پر صور صدايي داشت
٢)نرميه سواريش من و يادمه ٢٠٦ خودم انداخت كمك هاي جولو نسبتا نرم اما كوبش بسيار زياد در عقب
٣)هر چند كه مي دونم اين ماشين واسه سرعت و شتاب ساخته نشده اما من خيلي خيلي راحت با ٢٠٦ تيپ ٥ ايرانيزه گرفتمش و احساس مي كنم كمي موتورش ضعيفه أما به هبچ عنوان تنبل يا نا اميد كننده نيست
٤)ورود بيش از حد صداي موتور به داخل حتي دو دور هاي پايين (نسبت به مزدا٢)
و در انتها اگر اپشن و زيبايي براتون مهمه بريد سراغ اين چون توي اين ٢ مورد تويه اين رنج ماشين هيچ ماشيني نمي تونه باهاش رقابت كنه.... ولي اگر مثل من هستيد و مي تونيد با ظاهر نه چندان زيباي و البته قديمي مزدا ٢ و اپشن هاي كمتر از ٢٠٦ تيپ ٥ اش كنار بياييد به نظرم مزدا خيلي معقول تره...اما در عِوَض يه ماشين ژاپنيه كه خيلي خيلي نرم تَر و صد البته با اتاق خيلي با كيفيت تَر و بسيار بي صدا تَر از i20 و موتور پر شتاب تَر از I 20 داره كه برگ برندش نسبت I 20 است....
1394/12/26
از هم رده های اون میتسوبیشی میراژ هست که هم 20 میلیون قیمت کمتری داره، هم گیربکس cvt و فرمان برقی داره که تو داینامیک رانندگی تاثیر زیادی داره. درسته که قیافش جذابیت هیوندای رو نداره و مونتاژ تایلند هست، اما از لحاظ فنی و مهندسی قطعا سر تر است. ضمنا 15 میلیونم قیمتش پایین تره ،
1394/12/26
با عرض سلام .
به نظر من آی 20 به درد خانم ها می خورد. یک ماشین شهری. کوچک است که تواقع زیاد نباید داشت یک قیمتش زیاد می باشد .
20 میلیون تومان کمتر باشد خیلی عالی است . هر چیزی هست از ام وی ام 110 بهتره
1394/12/26
از ام وی ام 110 بهتره !!!!!! با این حرفت بی سوادی مطلق خودت رو به همه اثبات کردی . آخه آدم بی سواد ، mvm110 قیمتش 17 میلیونه اونم با لقب بی کیفیت ترین ماشین دنیا
هیوندای i20 قیمتش نزدیک 90 میلیونه . mvm110 با پراید هم قابل مقایسه نیست . عجب آدمای جهان ششمی پیدا میشن تو این سایتها
1394/12/26
بعضی ها کاملا مشخصه که عشق کره ای هستند و حتی حاضرم قول بدم خودشون هم یکی از ماشین هایی که میگن و ندارن.
دیگه شورش و دراوردید
بابا کره بهترین ماشین کره ای بهترین. اخه چی به شما میرسه که همه جا هر برندی و رد میکنید که بگید کره ای بهتره؟
دیگه یکسری ها گند هر چیز و درمیارن
خوب سهامدارش نیستید. اسم های تکراری حرف های تکراری.... کافیه دیگه بابا خودتون و تابلو کردید.
1394/12/26
اين خواهش رو بايد از متعصبان چيني بكني كه خودشون رو نخود هر آشي مي كنن و ميان تو پيچ ماشين هاي كره اي و
ژاپني ايرادهاي مسخره ميگيرن ، فقط براي اينكه لگن هاي خودشون رو توجيه كنن
از يه بچه قنداقي هم بپرسي ميدونه ماشين كره اي خيلي بهتر از ارابه هاي چينيه
1394/12/26
با درود فراوان
در مقایسه بین کلاس سوپر مینی ها و خودروهای این کلاس در ایران گزینه های زیادی برای انتخاب در اختیار نمی باشد.
شاید اصلی ترین گزینه ها هیوندای ای 20 ،نسل جدید داچیا ساندرو هاچبک (رنو سیمبل) ام جی 3، میتسوبیشی میراژ، فیات 500 و اوپل ادام باشند البته نمونه هاچبک داچیا ساندرو هم جزو این کلاس یا کلا کلاس مینی ها بوده و با ورود پژو 208 توسط ایرانخودروبه گزینه های رقابتی این کلاس اضافه خواهد شد.
با اینکه بیشتر نظراتی که توسط دوستان درج شده بیشتر جنبه تعصبی دارد، منتها قیمت این خودروها در کنار ارائه خدمات، اپشن و کیفیت، قدرت و هندلینگ می تواند نقش مهمی در موفقیت هرکدام ایفا کند.
طبق گزینه های موجود داخل ایران اوپل ادام نسبت به تمامی گزینه ها برتری دارد و از کیفیت بالای ساخت و مواد ، طراحی اسپورت و متنوع و اعتبار برند بیشتر بهره می برد و یکی از خودروهای موفق در این کلاس در سطح جهانی می باشد اما در ایران در این کلاس گرانترین خودرو بوده و از گستردگی خدمات و بازار دست دوم خوبی برخوردار نیست. فیات 500 از نظر من برای بازار ایران و سلیقه ایرانی چندان گزینه خوبی نبوده هرچند از فروش چندین ساله بسیار خوبی در سطح جهانی برخوردار است و طراحی خاص و کلاسیک با کیفیت و ایمنی مناسب در اختیار خریداران می گذارد.این خودرو هم از قیمت بالایی برخوردار بوده و بازار ضعیف خرید و فروش و ضعف خدمات برخوردار است.
اما بین گزینه های دیگر میراژ، نسل جدید ساندرو (رنو سیمبل) و ام جی 3 از قیمت مناسبتری در این کلاس بهره می برند. در بین این 3 خودرو شاید میراژ کم اقبال ترین گزینه به حساب اید ، داچیا ساندرو (رنو سیمبل البته نمونه سدان داخل ایران)از ام جی 3 نمونه داخل ایران برتری دارد و شاید اگر ام جی با ظاهر اروپایی خود موجود بود در کنار تنوع انتخاب اپشن، با استقبال خیلی بهتری روبرو بود. حتی اگر به جای جعبه دنده نمونه نیمه اتوماتیک از جعبه دنده دستی ولی با قیمت پایینتربرخوردار بود باز شانس موفقیت بیشتری داشت.
هیوندای در ایران از بازار خوب و خدمات گسترده ای بهره می برد که مدیون حضور چندین ساله و انحصاری خود در بازار ایران است و در حال حاضر از جمله برندهایی است که مورد توجه مردم قرار گرفته.
نسل جدید هیوندای ای 20 در صورت ورود و داشتن قیمت متعارف که معمولا دور از انتظار است می تواند در برابر رقبا موفقیت خوبی داشته باشد چراکه از فضای مناسب طراحی خوب امکانات و کیفیت خوبی در برابر خودروهای این کلاس برخوردار است. در غیر این صورت با توجه به شرایط فعلی طبق گفته ایرانخودرو اگر پژو 208 با قیمت 68 میلیونی و نمونه مشابه موجود در نمایشگاه صنعت خودروی تهران وارد بازار شود بهترین گزینه در این کلاس نسبت به قیمت پرداختی در قبال کیفیت ، خدمات ،قدرت و امکانات خواهد بود.
1394/12/26
سلام.من دو ماهه این ماشینو خریدم.ادم بسیار حساس و دقیقی هستم و با اطمینان میگم تنها ماشین بی نقص در ساخت بوده تا به امروز داشته ام.مونتاژ این این خودرو بسیار دقیق و بی نقصه.فضای داخلی برای خونواده ی سه نفری من کاملا کافیه.اپشنهای خیلی خاص و انچنانی نداره ولی تمام چیزایی که داره کاملا کاربردی و لازمه ی یک رانندگیه امروزیست.خنده داره اگه با ۲۰۶ یا پیکانتو و امثال اینا مقایسه شه کاملا بزرگتر و با کیفیت تره.دوستم مزدا دو داره.بلی تصدیق میکنم مزدا از این تند و تیز تره وای در عوض مزدا هیچی نداره و البته فضای داخلیشم کاملا کوجکتره.من از شتاب گیری و نرمیه ماشینم کاملا راضیم و بارها در سرعتهای بالا هم تستش کردم کاملا بی درد سر و با دور موتور مناسب به سرعت های بالا دسترسی پیدا میکنه که فرا تر از یک موتور ۱۴۰۰ هستش.متاسفانه اتاق ماشین در زمان سردی هوا در دست اندازها گاها سر و صداهای مبهمی داره که فقط یه علت داره اونم اینه که متاسفانه این ماشین مدت زیادی را در گمرگ و در شرایط بسیار بد منتظر ورود میشود که با افتاب داغی که تو سرش میخوره دچار دفرمه شدن قطعات لاستیکی و پلاستیکی اش میشه که البته کاملا قابل اغماضه.این ماشین برای منی که بدنبال یک ماشین فول غیر ایرانی و غیر چینی و با گارانتی معتبر و البته هاچبک میگشتم بهترین بوده و کاملا راضیم
1394/12/26
انصافا این ماشین چی داره که ارزش 85 (؛ تومن پولو داشته باشه من قبل از اینکه مطلبو بخونم فک می کردم ای 20 یه هاچبک کوچیک با قابلیت های اسپورته اما الان که می بینم صفر تا صدش 15 اس
والا 315 هم با اون وضعش همین عملکرد رو داره :)

به نظر من اگه کسی پولش اضافه کرده و دنبال یه ماشین خوش قیافه کوچولو موچولو واسه استفاده شهری هس بره سراغ کیا پیکانتو چون هم سایز کوچیک تری داره و نیاز شهری بودن رو بهتر پاسخ می ده و هم قیمت مناسب تری داره از نظر من ظاهر بهتری هم داره که البته سلیقه ای هس
اونایی که پش فرمون نشستن متوجه میشن گاهی 4 سانت کوچیک تر بودن تو خیلی از معابر بدرد می خوره

"در این مقاله البته خودروبانک به بررسی و معرفی موردی پرداخته که برای اکثریت عموم در دسترس و قابل تهیه باشد و از نظر برند نیز نام آشناتر است."
این قسمت از مطلب که نوشتین برای اکثریت عموم ... هم با مزه بود :/
1394/12/27
85 میلیون برای ماشینی با حجم موتور 1400 که مانیتور نداره اصلا ارزش نداره.من پشت این ماشین نشستم فرمان خیلی خیلی نرمی داره ولی شتابش خیلی کمه.در کل ماشین بدی نیست ولی قیمتش حداکثر 60 میلیون میتونه باشه
1395/8/12
اقای مرتضی امکان نداره تو سوار این ماشین شده باشی چون اصلا کم شتاب نیست
من سه ماه این ماشینو دارم توی اتوبان با باک پر از حالت سکون تا صد کیلومتر با زمان سنج گوشیم شتاب 13 ثانیه گرفتم،درضمن من حرفه ای نیستم و این شتابو بهم داد
پس لطفا الکی نگین که ماشین کم شتابیه
1394/12/27
سانگ یانگ تیوولی خیلی از این بهتره قیمتشم 83تومن هست
1394/12/28
منظورت سانگ یانگ هندی هست؟؟؟؟؟؟
1395/1/7
آره داداش هندیه تو نخری یه وقتی ها ، برو جک و جونور و دنگو فنگ سوار شو :))
1395/1/7
قیمت تیولی را 10میلیون کم نوشتید و با توجه به خدمات بعد از فروش فوق العاده ضعیف اصلا گزینه مناسبی برای خرید نیست
1395/5/26
اون قیمتی که شما میفرمایین بدون احتساب مالیاته قیمت تموم شده برای مشتری حدود 94 میلیون تومنه لطفا بدون اطلاع قیمت ندین
1395/8/7
توی رنج پایین صد ملیون بهترین ماشین صفر تیوولی هستش
1394/12/27
salam doostan , man i20 daram khodam , mashine kheyli bi azarie ,mohemtarin vizhegish narmish o handeling kheyli khubeshe, noghte zafesham toye shetabesh o kobeshe mashi too chalehast ,.
be nazare man i20 o bayad ba yaris bishtar moghyese kard
1394/12/29
شایسته بود که تو بررسی خورو به دگمه Overdrive بعنوان یکی از کاربردی ترین تجهیزات خودرو تو بخش تست رانندگی خودرو اشاره میشد. همچنین توبررسی خودرو می بایست یه بخش ، مختص تجهیزات ایمنی خودرو در نظر گرفته میشد. ضمن اینکه اگه نگاهی به اندازه های خودرو بندازیم ، هیوندای i20 آنچنان هم فسقلی نیست . در خصوص ترمز های خودرو و مفایسه اش با 206 به هیچ عنوان موافق نظر نویسنده نیستم . در کل بررسی کننده محترم بسیاری از نکات را یا از قلم انداخته و یا ناقص بیان کرده . کل گزارش مطابق با استاندارد های بررسی فنی خودرو ها نیست و از یک آشفتگی و سردر گمی خاص رنج میبره. با توجه به اینکه این دست از بررسی ها میتونه در امر خرید خودرو توسط خوانندگان محترم بسیار اهمیت داشته باشه & امید میره در آینده کلیه گزارشات و نتیج بررسی های انجام شده قبل از چاپو انتشار ویا آپلود مورد بررسی و ادیت قرار بگیره و نواقص برطرف بشه .
1394/12/29
واقعا تا کی باید متعصبانه له یا علیه موضوعی نظر بدیم آنهم در دنیای امروز که اطلاعات درست و کارشناسی به راحتی در دسترس هست و جالبتر اینکه این نظرات در دنیای مجازی آنچنان بی محابا مطرح میشه غافل از اینکه با چند سرچ ساده میتوان صحت و سقم مطالب و نظرات رو متوجه شد و نویسنده پست امتیاز واقعی میگیرید و حرکتهای پوپولیسمی امتیاز مثبت دیگر کاربرد ندارد . هر دو خودرو ام جی 3 و آی 20 در حد خود خوب هستند ولی آی 20 بسیار گران در ایران با توجه به قیمت چهانیش به فروش میرود .
- سایت اتوکار
ام جی 3 دارای 3.5 ستاره از 5 ستاره
http://www.autocar.co.uk/car-review/mg-motor/mg3
آی 20 دارای 3.5 ستاره از 5 ستاره
http://www.autocar.co.uk/car-review/hyundai/i20
- سایت اتو اکسپرس
ام جی 3 دارای 3 ستاره از 5 ستاره
http://www.autoexpress.co.uk/mg/mg3
آی 20 دارای 3 ستاره از 5 ستاره
http://www.autoexpress.co.uk/hyundai/i20/hatchback

قیمت :
- ام جی 3 در دبی بین 43000 تا 50000 درهم
http://www.drivearabia.com/ultimatecarbuyerguide/uae/carpage.php/MG-3-/2015-/1458
- آی 20 در دبی بین 44000 تا 47000 درهم
http://www.drivearabia.com/ultimatecarbuyerguide/uae/carpage.php/Hyundai-i20/2012-2013-2014-/765

به هرحال هرکس هر خودرویی میخره و داره مبارکش باشه و از آن لذت ببره
1395/1/1
با سمند موتور پژويي با دوتا i20 تست كرديم هردوبار به طرز افتضاحي شكست خورد از سمند. خيلي ماشين تنبليه . اين نشون ميده هيوندا واقعا موتورهاي تنبلي داره و تو خودروهاي ديگه اش به زور حجم موتور شتاب بدست آورده
1395/1/7
خودروهای اتومات عموما کندتر هستند ضمن اینکه توان 95اسب بخار و وزن1200kgهم شتابگیری را سختر می کنند
1396/3/8
داداچ این 400 سی سی تفاوت داره با سمند و سگمنتشون فرق داره اینو باید با 206 تیپ 2یا3 مقایسه کنی
1395/1/2
سلام عرض میکنم خدمت گروه خودروبانک عرض خسته نباشیددارم به تمام دستندرکاران عزیزاین مجموعه.ازتون خواهش میکنم اگه امکانش باش خودروی رنواسکالا ی کروکو به صورت ویدیویی نقدوبررسی کنید.باتشکرعلی هستم ازتبریزیکی ازطرفدارای سایت خودروبانک
1395/1/3
یادم وقتی خودرو های کره ای وارد ایران شد داستانشون مثل همین چینی ها بود(بدرد نمیخوره از این جور حرفا) ولی با تاب و تب کمتر چرا چون اون زمان ماشین زیادی تو ایران نبود و همه کس ماشین نداشت.بد از گذشت چندین سال الان تو ایران ماشین های کره ای حرف اولو میزنن ولی ماشین های کر ه ای هم بی ایراد نیستن مثل خیلی از چینی ها
1395/1/5
نمیگم ماشین بدیه ولی قیمت 85 برای این ماشین زیاده. با توجه به مشخصاتی که داره و با مقایسه با بقیه خودروهای زیر 100 میلیون به نظرم نهایت قیمتی که میتونه داشته باشه 70 میلیونه. اگه کسی عجله نداشته باشه میتونه صبر کنه پژو 208 با قیمت پایینتر بخره. حتی پژو 2008 هم با قیمت معقولتری نسبت به این قراره به بازار بیاد. در شرایط فعلی هم خرید تیولی و برخی چینی ها نسبت به این ارجحیت داره.
1395/1/6
خوبه من دارم راضي ام ولي خيلي كوچك است
1395/1/14
سلام به همه یه سوال دارم با 65 تومن کارکرده 2014 با 2012 یه قیمته نمیدونم چرا ؟به نظر شما کدومش رو بخرم من برام شتابش مهمه و فروشش که خوب بخرن چون خیلی ماشین رو زود عوض میکنم خواهشا راهنمایی کنید ممنون
1395/1/24
دو قشر آدم و تا وقتي خودشون يه چيزي دارن و نمي تونيد راضي كنيد كه توي خريدشون اشتباه كردن ، يكي اوني كه ماشين چيني داره و اوني كه گوشي چيني داره ! اوني كه ماشين چيني ميگه خوبه ببينيد خنده داره بعضياشون ميگم هواوي و ديگر برند هاي توليد كننده گوشي چيني از اپل بهتره ! البته اين تا زمانيه كه دارنا !
من خودم MG M3 داشتم به نفرين نميرزه از بس خودش و خدمات پس از فروشش اذيت كننده بود !
تازه اون كه خودرو چيني درجه يكه اين بود ، بدا به حال mvm و jak و geely و ...
كارمم با ماشينه خواستين شماره بدين بهتون ميگم دقيقا چي !
ماشينمم دادم يه تويوتا كمري گرفتم خييليم عالي !
1396/4/23
میگم شما که ماشینتون دادی کمری گرفتی نمی‌دونی جک با c هست نه با k
1395/1/26
هیوندا تنها برتری که نسبت به رقیباش داشت فقط آپشن بود که این ماشین آپشنم نداره دیگه هیچ..80 ملیون بدی ماشینی که حتی یه مانیتور نداره؟؟؟ دیگه قضاوت و میذارم با خودتون
1395/2/8
سلام به همگی . سه ماهی میشه این ماشین رو خریدم( مشکی مدل 2015 تیپ 6 ). بیشتر کسایی که نظر دادن احتمالا" این ماشین رو تجربه نکردن. تا حالا دوبارباهاش شمال رفتم یک بارهم سمت آذر بایجان و کلی هم داخل ترافیک تهران باهاش رفت آمد داشتم و دارم.
مزایا و محاسن ماشین :
1- فوق العاده کم مصرف .
2- فرمونش به سرعت خودرو حساسه ، درهنگام پارک و سرعت کم فرمون فوق العاده نرم میشه و تو جاده و سرعت بالا فرمون سفت میشه ( مثل مزدا 3 ).
3- ترمز های قوی و کارا.
4- گیربکس اتوماتیک بدون هیچ گونه تاخیری عمل میکنه و خیلی هم دقیقه.
5- برعکس هیوندای اکسنت سیستم تعلیق و فنر بندیش خیلی مطلوب عمل میکنه و ناهمواریهای جاده و خیابونها رو خیلی کمتر به داخل منتقل میکنه.
6- کیربکسش هوشمنده و حالت L و 2 داره که تو جاده چالوس و مسیرهای کوهستانی خیلی به کمک راننده میاد.
7- سیستم اوردرایو و قفل دنده روی سر دنده داره.
8- سیستم دوربین برای پارک روی آینه وسط و سنسور پارک داره.دماسنج و کامپیوتر سفرداره.
9- داخل خود خودرو و حتی صندوق بارعقبش جادارن و صندلیهاش خیلی راحتن و تو مسافرت احساس خستگی بهتون دست نمیده.
10- صندلی راننده و کمک هردو مجهز به گرمکن هستن.
11- داخل داشبورد کولینگ برای خنک نگهداشتن نوشیدنی داره. تهویه مطبوع اتوماتیک داره.
12- آینه های بغل برقی و تاشو برقی و راهنمادار هستند.
13- سانروف چند حالته داره.دگمه های سیستم صوتی روی غربیلک فرمان.
14- استارترش دگمه ای بدون سوییچ هست و دزدگیر فابریک روش نصبه.
15-درب های ورودیش ورود بدون کلید هستش ( کیلس ).
16-درب های خودرو از طریق قفل مرکزی روی سرعت 20 کیلومتر درها رو قفل میکنه.
17- محل مخصوص صندلی کودک داره.ایزوفیکس
18- لاستیک هاش هانکوک با رینگ 16 اینچ داره و اسپرت داره.
19-سنسور باران داره.
20- سنسور نور داره .
21- صفر تا صد کفی تو تهران حدود 13 تا 14 ثانیه و شمال خط کناره زیر 13 ثانیه میزنه .
22-مدت 5 سال یا 150/000 کیلومتر گارانتی داره.
کسریهـــــــــــــا:
1- نداشتن کروز کنترل.
2- فقدان مانیتور.
3-کیفیت سیستم صوتی اش مناسب نیست و با اینکه تیپ 6 هستش فقط دو تا اسپیکر و دوتا تیوتر داره.
4- فاقد چراغ روشنایی روز (دیلایت).
1395/2/9
خیلی ممنون و متشکر از شما بابت توضیح جامعتون. برام عجیبه که خیلی از دوستان فقط قیمتو میبینند و سرعت!!! با سمند کورس گذاشتم جا موند و آی قیمتش به ریختش نمیاد نشد ملاک که. خدمات 5 ساله آسان موتورو ادب و سرویس دهی کارکنانشو کسی نمیبینه؟ مقام اول رضایت مشتری و تطابق با استانداردهای مدیریتی برگ چغندره الان؟!
1395/7/3
92 میلیون !! خودروی شهری هاچ بک !
1395/8/23
متاسفانه در بررسی ها هیچ صحبتی از هندلینگ و پایداری خودروی مورد ارزیابی به میان نمی آید
1395/11/24
سلام يه سوال به نظر شما i20 بهتره يا صبر كنم 208 بياد
1395/12/16
با سلام
سيستم قفل خودكار i20من كار نميكند چكار بايد بكنم
1396/3/5
i20 اقساطى تحويل فورى ميخواهم
1396/3/14
باعرض سلام خدمت دوستان عزیز .میخاستم یه مشورت ازتون بگیرم .و اینکه من الان یه 206 تیپ 5دارم مدل 83 کم کار که فرانسه هست .خیلی هم ازش راضی هستم از همه لحاظ .تا حالا بابت قطعات مصرفی فقط براش خرج کردم .مثل دیسک وصفحه و لنت و... حالا میخام ازتون بپرسم که ایا ارزش داره من ۸۵م به ای ۲۰ بدم یا نه ؟ همچین فکری رو هم فقط برای تنوع کردم وگرنه ازش راضیم .لطفا راهنمایی بفرمایید متشکرم
1396/4/6
پیشنهاد میکنم اگه میخوای اینقدر هزینه کنی 206 رو نگه داری و یه خودروی سگمنت بالاتر بگیری، البته اگه مشکل پارکینگ نداری. من یه 206 اس دی داشتم، تازگیها یه سوناتا LF گرفتم. به دوستان هموطن هم پیشنهاد میکنم درمورد خودرو با روش سنتی نظر دهی نکنن. اگه میخوایید بدونید وضعیت کیفی یه خودرو ساز چیه به سایتهای معتبر ارزیابی مثل JD Power یا KBB سر بزنید. الان خیلی از خودروهای هر دو برند KIA و HYUNDAI در بالاترین سطح و حتی بالاتر از تویوتا قرار دارن.
1396/4/16
سلام دوستان.
من نمیدونم چرا وقتی دم از مقایسه میزنید همش یک بعدی پیش میرین.یکی میگه با پارس و سمندو 206کورس بزاره میخوره.همه چی که قدرت موتور نیس.6تا کیسه هوا داره.ماشینای ما2تا دارن.گرمکن صندلی داره این.مال ما نداره.کلا از لحاظ اپشن و امنیت شکی نیس از ایران خودرو و سایپا سرتره....خواهشا اینجوری قضاوت نکنید اگه عاشق سرعتی برو باهمین قیمت ماکسیما بگیر.ولی ماکسیما بجز کروز کنترل هیییییچی نداره.مثه همون پارستون 2تا ایبرگ داره.یااااااحق .
1396/4/21
سلام .من به تازگی یه هیوندایi20سال2017 گرفتم ولی شتابش اصلا خوب نیست.میخوام ببینم واقعا اینطوری هستن یا خودرو من ایرادداره؟
1396/5/2
حالا آخرش چی شد،آی۲۰خوبه یا نه؟
من قصد خریدش داشتم،ولی مانیتوره زد تو زوقم.
حتی ۲۰۱۵با۷۵تمن هم پیدا کرده بودم
1396/8/8
سلام
خدا رو شکر تو خوزستان پلاک اروندیش رو میشه با با سی وخورده ای خرید .
پس میشه گفت اگ دولت دست دلالها رو کوتاه کنه همچین خودروهایی رو میشه با قیمت خیلییییی بایین تری خرید .
1396/10/30
فقط اون آرم رست کنار دست راننده... یعنی خداست...