موضوعات داغ

خوش فروش وارداتی در برابر ببر کره ای، کیا سورنتو یا هیوندای سانتافه

24 دی 1394

آزمایش و نوشته: مهریار جعفری

عکس: بامداد صفائیان

کره ای ها در ایران

کره ای ها از بازیگران قدیمی بازار خودروی ایران به حساب می آیند. از هیوندای اکسل که در اوایل دهه ۷۰ به صورت شخصی و بیشتر به صورت تاکسی در خیابان های شهرهای ایران رفت و آمد می کردند تا دوران طلایی کرمان خودرو با حضور محصولات گوناگون و خوش ساخت دوو و بعد پراید. روابط خوب دیپلماتیک بین سئول و تهران و از آن مهم تر مراودات تجاری بالای بین دو دولت خصوصاً در معاملات نفتی باعث شد که همواره راه ورود چشم بادامی های کره ای به بازار کشورمان هموار باشد.

هرچند مدیریت قوی و درعین حال عرضه محصولات متنوع و پیشرفت مستمر در کیفیت محصولات باعث شد تا برندهای کره ای خیلی زود در کشور ما جای خود را باز کنند و اعتماد عوام را به خود جلب کنند، اما از دلایل مهم دیگر موفقیت آنها زمان بندی مناسب شان برای ورود به کشور بود. در سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ که هنوز سایه تحریم ها آن چنان سنگین نشده بود کره ای ها با سرمایه گذاری کلان در کنار شرکای ایرانی خود توانستند تا دو شرکت آسان موتور و اطلس خودرو را تاسیس و اداره نمایند و زیر سایه آنها به سرعت شبکه خدمات پس از فروش خود را در سرتاسر کشور گسترش دهند. همین امر باعث شد تا علیرغم قطع همکاری رسمی هیوندای (تلفظ صحیح آن به کره ای هاندِی است) و کیا با شرکای ایرانی خود، درخت های جوان همکاری آنها که ریشه قوی ای داشت و به بلوغ رسیده بود با باد سنگین تحریم ها به این سادگی ها نلرزد.

حال اما در سال ۲۰۱۶ با وجود همه مشکلات شاهد ورود و عرضه جدیدترین مدل های این دو خودروساز بوسیله شرکتهای دخترشان به ایران هستیم و بازار آن ها با وجود ورود خودروهای رنگارنگ چینی حتی در میان مشتریان دست دوم نیز داغ داغ است.

معرفی اجمالی دو رقیب

از جدیدترین محصولات وارد شده می توان به ۲ خودروی پرطرفدار و خوش رکاب سانتافه (آی ایکس ۴۵) و سورنتو اشاره کرد. سانتافه که همواره حتی در نسل های پیشین هم از خوش فروش ترین ماشین های بازار ایران بوده، این بار هم فروش بی نظیری را با وجود همه کاستی هایش تجربه کرد. ظاهر خوش ساخت و زیبا و عام پسند به همراه امکانات بسیار متنوع و ارايه شدن آن از سوی وارد کنندگان در بازه قیمتی وسیعی از حداقل ۱۳۰ میلیون تا حداکثر ۲۲۰ میلیون و صد البته در کنار خلاء بازار در زمان عرضه، باعث شد تا این خودرو به یکباره در تعداد زیاد در خیابان های کشور تردد کند.

اما سورنتو از آن سوی میدان علیرغم مشکلات کمتری که نسبت به سانتافه داشت از مزایای بازاریابی سانتافه برخوردار نبود و به خصوص که به دلیل زمان بندی نامناسب معرفی شدن آن به بازار داخل، در اوج قیمت ارز و رکود اقتصادی و نیز اشباع بازار از شاسی بلندهای متنوع در این بازه قیمتی، در کنار ممنوعیت موقت ثبت سفارش وارد کنندگان متفرقه باعث شد تا امروزه تعداد به مراتب کمتری از سورنتو در خیابان مشاهده شود. لیکن همچنان این دو خودرو از خوش فروش ترین های کلاس خود در بازه قیمتی ۱۸۰ تا ۲۲۰ میلیون هستند و از آنجایی که اکثر مشتریانی که به دنبال خودروی شاسی بلند خانوادگی در این بازه قیمتی هستند به این سوال می رسند تصمیم گرفتیم تا با انجام یک مقایسه متوجه شویم که «آقا جان بالاخره سانتاقه یا سورنتو؟»

ضمن اینکه اگر قصد خرید خودروی شاسی بلند کوچک تری دارید یا قصد دارید مقدار کمتری هزینه کنید می توانید مقایسه هیوندای توسان و کیا اسپورتیج را مطالعه نمایید.

نمای ظاهری

سانتافه: سانتافه در سال ۲۰۱۲ با کد اطاق DM به بازار معرفی شد اما تا اواخر ۲۰۱۳ طول کشید تا به کشور ما وارد شود. این خودرو که نسل سوم (بدون احتساب فیس لیفت های متعدد نسل قبل) به حساب می آید از زیباترین و اغوا کننده ترین محصولات هیوندای تا به امروز است.

ظاهری درشت و عضلانی و بهره گیری از خطوط با زاویه متعدد باعث شده تا حس قدرتمندی و مدرن بودن را در راننده القا کند. این الفبای طراحی که ابتدا با عرضه گرنجور رونمایی شد در طراحی داخل این خودرو نیز حفظ شده به طوری که به هنگامی که پشت فرمان این خودرو (به خصوص در مدل های فول) می نشینید، حس می کنید سوار یک جت جنگنده و یا شاتل فضایی هستید. چراغ های بزرگ و کشیده در کنار جلو پنجره کرومی زیبا و بزرگ ظاهری خشن را ایجاد کرده که از نگاه شیر الهام گرفته شده.

طراحی جلو پنجره به حدی دلربا و محبوب بوده که هیوندای در نسل جدید توسان نیز عیناً همین طرح را با کمی دست کاری به کار برده است. طراحی جانبی این خودرو کمی سلیقه ای است و شاید می شد از خطوط ریزتر یا حتی کمتری استفاده کرد. برآمدگی گلگیر عقب و شکست خط پنجره ها روی گلگیر عقب ما را به سرعت به یاد گرنجور می اندازد. طراحی این خودرو در عقب نیز قابل قبول است هر چند در مدل های ۲۰۱۶ با تغییر چراغ های عقب زیبا تر نیز شده.

هیوندایی از آنجایی که وراکروز، برادر بزرگتر سانتافه نسل قبل، را از سبد محصولات خود خارج کرده بود سعی کرده که در طراحی این خودرو نهایت تجمل گرایی را رعایت کند و خودروی پرچمدار خود را تا حد امکان بیاراید. استفاده از کروم در جای تا جای این خودرو از این امر حکایت دارد.

سورنتو: اما سورنتو در آن سوی میدان از طرفدارهای دو آتیشه ای برخوردار است به طوری که همیشه سورنتو سواران سانتافه را اسباب بازی می دانستند! این قضیه به خصوص هنگامی بالا گرفت که سانتافه در مدل ۲۰۱۳ با موتور ضعیف خود جلوی سورنتوی خوش نفس مدل ۲۰۱۳ که به تازگی فیس لیفت شده بود و با پیشرانه ای حجیم عرضه می شد یک سر و گردن کم می آورد. سورنتو در نسل اول خود که از مدل ۲۰۰۷ به ایران هم عرضه شده بود بسیار خوش ساخت و با کیفیت و با اندامی تنومند و عضلانی ظاهر شد و به خصوص در مدل ۲۰۰۹ و رنگ مشکی یکی جذاب ترین محصولات آن زمان کیا به حساب می آمد و نیز به دلیل کیفیت خوب ساخت و خرابی کم در بین آفرود کارها و تعمیرکارها نیز از محبوبیت خوبی برخوردار بود.

نسل دوم آن در سال ۲۰۱۰ با الهام گیری از طراحی موفق اسپورتیج با کد اطاق XM معرفی شد و در ایران هم مورد استقبال قرار گرفت اما به دلیل کیفیت بد قطعات داخلی و خرابی زیاد و نیز ظاهری ساده نتوانست مانند پدر خود به فروش برسد.

کیا هم با اطلاع از همین موضوع سورنتو را فیس لیفت کرد و با ارتقای کیفی ارائه کرد. اما نسل سوم که از الفبای جدید طراحی کیا که اولین بار با سراتوی جدید معرفی شد پیروی می کند با ظاهری اصولگرا و طراحی ای محتاطانه ولی در عین حال زیبا ارائه شده است. جلو پنجره جدید کیا که در اسپورتیج و اپتیمای جدید هم دیده می شود از ظاهری مردانه تر برخوردار است.

چراغ های جلوی بزرگ که مثل قبل از دو نورافکن جدا برای نور بالا و پایین بهره می برند به صورت کشیده در دو طرف جلو پنجره مستطیل بیضی جدید کیا قرار دارند و مانند اسپورتیج جدید مه شکن های بزرگ و پر نور در پایین سپر جلو دیده می شود.

طراحی جانبی کمی کشیده تر از نسل قبل است و از خطوط مواج در آن استفاده شده تا از سادگی طراحی بکاهد. در عقب هم چراغ های نسبتاً باریک اما کشیده عقب ظاهری ساده اما جذاب به این خودرو بخشیده است. ولی این نکته را به خاطر داشته باشید که هر دو خودرو از زاپاس خود خارج از محیط خودرو نگهداری می کنند و لذا حتماً حتماً از امنیت آن اطمینان داشته باشید.

نمای داخلی

سانتافه: تجربه ای که شما در داخل سانتافه خواهید داشت بسیار وابسته به میزان بهایی است که بابت آن پرداخته اید چرا که نمای داخلی یک سانتافه ۱۴۰ میلیونی بسیار کسل کننده و ساده و در عوض مدل فول آن با قیمت ۲۲۰ میلیون پر از کلید و چراغ و مانیتور و نورپردازی های زیبا است و می تواند حسابی شما را سر وجد بیاورد.

داشبورد در ۳ رنگ بندی کرم، خاکستری و مشکی موجود است و صندلی ها نیز به همین نسبت به رنگ کرم، مارون و مشکی عرضه می شوند که در تمامی موارد از کیفیت مواد داخلی خوب و قابل قبولی برخوردار است. فضای نشینان مناسب است و در مدل های فول ۲ صندلی در عقب برای نفرات ۶ و ۷ هم وجود دارد که ۲ آدم بزرگسال به راحتی در آنها جای می گیرند.

نورپردازی آبی رنگ در شب باعث جذابیت بیشتر سالن می شود و وجود مانیتور بزرگ ۷ اینچی در مدل های فول به مراتب از مدل های با مانیتور بیزینس ۴ اینچی جذاب تر است. مانیتور کوچک دیگری هم در میانه سرعت سنج و دور موتور سنج سوپرویژن وجود دارد که اطلاعاات رایانه سفری خودرو را در اختیار راننده قرار می دهد. صندلی ها نیز در مدل فول در ردیف جلو علاوه بر برقی بودن و حافظه دار بودن به گرمکن و سردکن مجهزند که در ردیف عقب تنها گرمکن موجود است.

سورنتو: اما برخلاف روال معمول این بار این کیا است که طراحی خود را بلوغ بخشیده و سعی کرده سنتی و پایبند به اصول عمل کند. طراحی کلاسیک داشبورد و داخل سالن حس خوبی در شما ایجاد می کند ضمن اینکه از لحاظ ارگونومی هم همه چیز دقیقاً همان جایی هست که انتظار دارید. ممکن است در نگاه اول این طراحی کلاسیک که در آن از همان نمای مستعطیل بیضی که در جلو پنجره بود الگو گرفته شده شما را مایوس کند اما در دراز مدت این طراحی سورنتو است که کمتر دل شما را خواهد زد. کیفیت مواد به کار رفته در داخل سالن نه در حد ماشین های کره ای بلکه با ماشین های ژاپنی قابل قیاس است و صد البته از سانتافه با اختلاف بهتر است.

صفحه نمایش بزرگی در پیش روی راننده قرار دارد که در میانه سرعت سنج بزرگی که در وسط صفحه آمپر واقع شده اطلاعات رایانه سفری را در اختیار شما قرار می دهد. اما یکی از ایرادهای بزرگ این طراحی مانیتور کوچک بد قیافه ای است که در مدل های شرکتی و نیمه فول وجود دارد و از زیبایی طراحی کاسته. زیبایی ای که با وجود سان روف پانورامای بزرگ و یک تکه دوچندان می شود.

تجربه رانندگی

سانتافه: این خودرو یکی از خودروهایی است که بیش از هر خودروی دیگری از ممنوعیت واردات خودروهای با پیشرانه بزرگ تر از ۲۵۰۰ سی سی ضربه خورد چرا که وارد کنندگان ناچار شدند تا خودرو را با انتخاب موتور ضعیف و کوچک این ممنوعیت را دور بزنند. حال آنکه کمپانی مادر این موتور را در بازارهای آزادی مثل آمریکا و اروپا روی مدل های فول توصیه نمی کند.

وزن خودروهای فول در مدل ۲ دیفرانسیل در حدود ۳۰۰ کیلوگرم نسبت به خودروی پایه سنگین تر است که به خصوص به هنگامی که چند نفر هم سوار خودرو باشند و در شیب ملایمی رو به بالا حرکت کنید واضحاً ضعف خود را نشان می دهد. البته این ضعف اصلاً مشابه ضعف ۲۰۶ تیپ ۲ در سربالایی ها نیست اما خوب از ماشینی با این قیمت توقعی بیش از این داشتن دور از ذهن و انصاف نیست به خصوص اگر تجربه سواری سانتافه نسل قبل در مدل های ۲۰۱۰ با موتور حجیم ۳.۵ لیتری داشته باشید.

اما از موتور که بگذریم همه چیز بهتر می شود. سواری نسبتاً نرم و لذت بخش و فرمان برقی ۳ حالته نرم به همراه دید خوب راننده در کنار امکانات امنیتی و رفاهی مضاف بر لذت مسافرت دسته جمعی می تواند تجربه ای شیرین از سواری این خودرو برای شما به ارمغان بیاورد. اما باید گفت که سروصدای اتاق این خودرو برای این ابعاد و این قیمت کمی زیاد از حد بود و ضمن اینکه حسی که ابعاد این ماشین به راننده القا می کند به صورت کاذب بزرگتر از ابعاد واقعی آن است که می تواند موجب اضطراب راننده و کاستن از لذت رانندگی شود.

سورنتو: خوشبختانه این بار این خودرو برای اولین بار با موتور GDI وارد بازار خودروی کشورمان شده است که به دلیل فن آوری پاشش مستقیم بنزین پس از فشرده شدن هوا در داخل پیستون با جلوگیری از احتراق های نا کارآمد مصرف بنزین کاهش و توان خودرو افزایش یافته. این موتور با ۲۴۰۰ سی سی حجم توان بیشتری نسبت به سانتافه بیرون می دهد ولی گشتاور کمتری نیز تولید می کند.

اما از اینها بگذریم عملکرد بهتر جعبه دنده سورنتو در مقایسه با سانتافه باعث می شود تا علیرغم پیشرانه تقریباً مشابه و وزن بیشتر سورنتو، کمتر حس کندی و تنبلی خودرو را نسبت به سانتافه تجربه نمایید. اتاق بسیار کم صدا و تعلیق های نرم به همراه دید بسیار خوب و مجموعه کاملی از ادوات ایمنی و کمکیار راننده به شما حس بهتر و امنیت بیشتری را القا می کند.

در این خودرو یکی از امکانات جالبی که تعبیه شده است سیستم تعلیق پویای چرخ های عقب است که به این صورت طراحی شده که در صورتی که بار در صندوق عقب بگذارید کمک ها با تنظیم ارتفاع خود مانع از پایین آمدن عقب خودرو شده و وجود بار را نشان نمی دهند. این امکان تا چند سال پیش تنها در خودرویی مثل رولزرویس فانتوم دیده می شد.

اما آیا واقعا سانتافه آنقدر که می گویند کند است؟ جواب مثبت است ! اما خوب اینجا مقایسه با سورنتو مطرح است نه با خودرویی مثل کاین. سورنتو در فول ترین حالت ۱۸۰۰ کیلوگرم وزن دارد و ۴۰ کیلوگرم نسبت به سانتافه فول AWD سبک تر است ضمن اینکه به لطف پیشرانه با بازده بالاتر توانی بالاتر نیز تولید می کند. برای همین طبق روال خودروبانک برای شما درگی بین این دو خودرو برگزار کردیم که فیلم آن را می توانید در زیر مشاهده نمایید.

Loading the MediaPack player...

بالاخره کدام را بخرم؟

همیشه مقاله های مقایسه ای از سخت ترین مقالات برای نوشتن هستند چرا که تمام تلاش ما این است که به یک خودرو از دید هر کسی نگاه کنیم. همین موضوع باعث می شود که اکثر این مقالات در نهایت انتخاب را بر عهده خواننده بگذارند. اما این بار موضوع فرق دارد و به رسم همیشه خودروبانک سنت شکنی ادامه دارد.

بگذارید اول چیزی را بگویم. اگر به هر دلیلی اگر از یک برند خوشتان نمی آید و یا از قیافه آن و یا حتی بودجه مشخصی که دارید و یا حتی اگر یکی از این ۲ خودرو را بیشتر دوست دارید، همان را انتخاب کنید چرا که در نهایت برنده اصلی شما هستید و خودرویی زیبا کاربردی و خوش ساخت خریده اید.

اما اگر از من می پرسید من به شما کیا سورنتو را توصیه می کنم به چند دلیل. اول آنکه با اینکه شاید سانتافه در ابتدا جذاب تر و زیباتر به نظر برسد اما هم در دراز مدت خسته تان خواهد کرد هم اینکه چون چند سالی هست که از آمدن آن می گذرد دیگر یکنواخت شده و جذبه خود را از دست داده. دوم آنکه تجربه نشان داده که تا ۲ سال دیگر نسل جدید و کاملاً تازه این خودرو از راه می رسد حال آنکه برای سورنتو این مدت طولانی تر خواهد بود.

از نظر امکانات هر دو خودرو مشابه هم هستند. هر دو از آخرین ابداعات کره ای ها برای ایمنی بهره برده اند هر چند سانتافه تنها در مدل۲۰۱۶ هم رده سورنتو می باشد. کروز کنترل هوشمند، رادار، هشدار انحراف از خط، هشدار نقطه کور، سنسور جلو و عقب، سیستم نمایش باد خودرو و سیستم کمکی پارک به همراه دوربین عقب از امکانات مشترک این دو خودرو در زمینه ایمنی بوده و در زمینه امکانات رفاهی هر دو خودرو از سردکن و گرمکن و هدایت برقی برای ردیف جلو به همراه حافظه صندلی راننده، بالا و پایین شدن خودکار هر ۴ شیشه، آینه های برقی خود تاشونده با حافظه و گرمکن، سنسور باران و سیستم صوتی خوب بهره مند هستند، اما کیفیت قطعات به کل در سورنتو بالاتر است و ظاهری شکیل تر دارد. در زیر می توانید فیلم چگونگی کارکرد سیستم کمکی پارک را در خودروی سورنتو مشاهد بفرمایید.

Loading the MediaPack player...

از نظر رانندگی نیز هندلینگ و ترمزهای سورنتو واضحاً بهتر عمل می کنند و دید بهتری هم به خصوص در عقب به هنگام رانندگی با آن دارید مضاف بر اینکه بهتر بودن عملکرد پیشرانه سورنتو هر چند مختصر باشد ولی باز هم به بهتر شدن تجربه رانندگی تان کمک می کند. جمیع این عوامل جزئی دست به دست هم می دهند تا سورنتو در کل انتخاب منطقی تر و بهتر به نظر برسد.

در انتها از آقای فرشاد سرخان عزیز صاحب خودروی کیا سورنتو و همچنین صاحب خودروی هیوندای سانتافه تشکر می کنیم که وقت و خودروی خود را جهت تست و آزمایش در اختیار گروه خودروبانک قرار دادند و از آقای سینا قانعان بابت کمک به هماهنگ کردن این مقایسه سپاسگزاریم.

مشخصات فنی
مدلهیوندای سانتافهکیا سورنتو
پیشرانه4 سیلندر 2.4 لیتری4 سیلندر 2.4 لیتری
قدرت188 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه188 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
گشتاور245 نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه241 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
وزن1568 کیلوگرم1639 کیلوگرم
شتاب صفر تا صد10.9 ثانیه10.2 ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی9.5 لیتر8.6 لیتر
قیمت حدودی در بازار ایران193 الی 223 میلون تومان218 الی 232 میلیون تومان

93 عکس

نظرات کاربران

248 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/10/24
از تیم خودرو بانک تشکر میکنم، واقعا گل کاشتید. اقای جعفری بند پایانی، بالاخره کدام را بخرم، خیلی توصیه جالب و قابل تاملی بود.
1394/10/24
رنو داستر از هردو زیباتر و باکیفیت تر هست شتاب و قیمتشم بهتره و آفرودش!!
1394/10/24
زیباتر و با کیفیت تر؟ واقعا جوک قشنگی بود اصلا من چیزی نگم بهتره در مورد این دوتا هم من کیا رو ترجیح میدم
1394/10/24
رنو داستر دوست عزیز ورژن شاسی بلند ال نود هستش لطفا اون آَشغال رو با این ماشین 200 ملیونی مقایسه نکن. لطفا هر چیزی رو تو سگمنت خودش مقایسه کنید.
مثل اینکه من اومدم میگم شتاب پرشیا از النترا بهتره پس پرشیا بهتره؟
لطفا کمی بندیشید بعد نظر بدید
1394/10/25
باشه هروقت کیا و هیوندای هم تونستن کشنده سال تولید کنن اون موقع جوک قشنگی می شه ش!!!!!!
1397/7/13
اسم اون زباله رو چجوری کنار اینا میاری؟زشت ترین و مزخرفترین ‌محصول زباله دونی رنو.
1394/10/24
سورنتو خودروی فوق العاده خوب و با کیفیتی است. ولی ای کاش حالا که ممنوعیت 2500 به بالا مانع از ورود نمونه 6 سیلندر میشه. حداق شرکت مدل 2 لیتری توربو با 241 اسب بخار قدرتو وارد می کرد.
در ضمن فروش سورنتو در بازار آمریکا هم بسیار خوب بوده مخصوصا مدل 2 لیتری توربو
1394/10/24
فقط سورنتو
1394/10/24
جفتشون ماشینایه بسیار خوب و دارایه استاندارد های جهانی هستند.واقعا انتخاب بین این دو خودرو بسیار سخته.
1394/10/24
رو موتور ببر رد پای گربه س (کلاس ایهام)
1394/10/24
پس چرا انقدر مانیتوراشون کوچیکه مگه فول نیستن؟
دوستان کسی میدونه؟
واقعا همیشه فکر میکردم هیوندای یه سر و گردن بالاتر از کیا هست تو کیفیت ولی ظاهرا اشتباه میکردم
1394/10/24
دوست عزیز متاسفانه شرکت های آسان موتور و اطلس خودرو خودروهای فول خود را با مانیتور کوچک ارائه می دهند که اصطلاحا بهشون بیزنس میگن تو بازار و به این خودروها فول شرکتی میگن
1398/4/31
خوب خود کیا هم جز شرکت هیوندا موتورز گروپ و هنه اینو میدونن من سوار هردو شدم هردوتارو داشتیم اما از نظر من سانتافه تو قطعات (نیمه 2016 به بالا) بهتر از سورنتو هستش و تا سوار سورنتو شید میفهمید ک جلوش خیلی خالیه و مسخرهس
1394/10/24
انتخاب من سورنتو خواهد بود، چون قیافش اروپایی تر و پخته تره ...
1398/11/22
یافش اروپایی میس دوست عزیز قیافه خودرو تقریبا شبیه جیپ گرند چروکیه حتی در نمای عقب و خطوط نیم رخ این خوردوها بازار امریکارو هدف گرفتن متور لامبادا 2 ۳ لیتری سانتافه و سورنتو در ایالت الاباما ساخته و طراحی شده
1394/10/24
دوتاشون خوبن ولی مشکل اینجاست که هر کدومو بخری بعدش اگه یک بار سوار تویوتا راو۴ هوندا crv یا میتسو اوتلندر بشی از ماشینت زده میشی😒
1394/10/24
هوندا سوار نشدم ولی راو4 که امتحان کردم سیستم تعلیق ماشین بینهایت خوشکه و خیلی می کوبه!!!!!!!!!!!!!!!
1394/10/24
فقط راو ٤ وسلام....أينا هر دوتاشون اسباب بازين......
1394/10/24
گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده
1394/10/24
دقیقا نظر منم همینه. البته با احترام به دوستان کره ای باز
1398/6/18
بابا هر چی ژاپنی باشه دلیل بر خوب بودنش نیست.حتی کیفیت راو۴ پایین تر از سورنتوه.مثل این میمونه که بی ام وه ۱۰۰ سال پیش و اون مدل های خیلی قدیمی سال ۱۳۷۰ را با سورنتو جی تی ۲۰۱۹ مقایسه کنی.درزم اگه سرچ کنی best car brands j.d power اول جنسیسه دوم کیا و سوم هیوندای و تویوتا و اینطور برند ها پایین تر هستند.باور نمی کنید سرچ کنید.
1394/10/24
دستون درد نکند ممنون از بررسی های خویتون
1394/10/24
اون پلاستیکای سورنتو رو چرا در نمی آره اخه... که چی میخواد ماشینش صفر بمونه ... متاسفانه این ماشینها وارد شدن ولی فرهنگ استفاده شون هنوز پشت گمرکه
پلاستیک پشت آمپر ، روی آرم کیا ، روی کنسول وسط ، روی دکمه استارت... خداااای من .... تور و خدا از این جور ماشینا عکس نگیرید یکم حرفه ای تر رفتار کنید.
1394/10/24
اره به خدا گندش رو در آورده طرف ...ولی خوب خودروبانک که نمی تونه اونجا به طرف بگه بکن اینا رو که عکس بگیریم
1394/10/24
من هیچکدومو انتخاب نمیکنم- با 230 تومان میشه هوندا crv یا تویوتا rav4 یا حتی ولوو xc60, یا با 200 تومان یک میتسوبیشی اوتلندر ویا سوبارو فارستر خرید.
1394/10/24
اندیشه های فسیلی...
1394/10/24
حالت خوش نیست ها xc60 کجا اینا کجا شروع قیمتش ۳۲۰ میلیونه بر عکس خوندی
1394/10/24
باریکلا مهریار، خیلی خوب بود
1394/10/24
مخلصم عزیزم
1394/10/24
جفتشون آشغال، بعد دوسال به صدا میوفتن، خرابی هاشون که هیچی، با کمتر از نصف پولشون یه رنو فلوعنس میخری که هم نرم تره، هم پرشتاب تره و هم اروپایی، حیف پول نیست به اینا بدی
1394/10/24
دوست عزیز حجت خان...دیگه اون روزهایی که افراد میومدن برند های کره ای رومسخره میکردن گذشته...هیوندای و کیا پیشرفت و قدرت خودشونو به همه دنیا نشون دادن(با این که جای پیشرفت بیشتر هم دارن)...شما برو آمار فروش سانتافه و سورنتو رو توی امریکا که بعد از چین رقابتی ترین بازار خودروی دنیاست با فرانسوی ها مقایسه کن بعد تشریف بیار بگو این ماشینهارو بخریم یا نخریم یا چی بخریم...ضمنا شتاب فلوعنس زیاده؟خوبه فیلمش تو همین سایت هست...!!!همه هم در جریان هستند شما فلوعنس داری و نظراتت متعصبانه است...اپشن های فلوعنس نصف ایناهم نیست کلاسش اصلا سدانه نه شاسی بلند...((صرفا)) اروپایی بودن ماشین هم دلیل بر خوب بودنش نیست...
1394/10/24
سخن بزرگان
1394/10/24
دلم واست تنگ شده بود ،فلوئنس اصیل فرانسویت میدونستی تو کره جنوبی تولید میشه ؟
1394/10/24
دوست عزیز شما رنو فلونس بخر کسی جلوتو نگرفته؟
بعضی از شما ها عادت کردید که بیایید زیر پستای کره ایا بنویسید آشغال زیر پست های رنو و ژاپنی هم بنویسید قیافه ندارند و به درد نمی خورند.
البته انتظاری هم از شما نمیره چون دستتون به هیچ کدوم نمیرسه مجبورید با این بچه بازیا خودتونو خوش کنید.
به هر حال ممنون بابت پیشنهادتون - اگرم در زمینه خودرو اطلاعات داشتید میدونستید که خط تولید دوم رنو تو کره جنوبی هست و بیشتر رنو ها تو ایران تو کره تولید میشن . لطفا قبل از کامنت دادن تحقیق کنید
1394/10/24
اگه یک دفعه دیگه از طرف من چیزی بنویسی فلوعنسو میدم تمیز کنی یا اینگه بشینی سوییچ بسته پشت رول.
1394/10/24
خودرو بانک عزیز ، بهتر بود برای مقایسه بهتر ، از سانتافه 2016 استفاده می کردید ، هم موتور GDI ، هم سنسور جلو و هم تمام امکانات سورنتو رو دارا می باشد ، به جز پارک خودکار . البته من هم اگر بخواهم بین این دو یکی را انتخاب کنم ، قطعا سورنتو را انتخاب می کردم
1394/10/24
دوست عزیز تنوع خودروها از نظر آپشن خیلی زیاده. سانتافه در مدل ۲۰۱۵ هم اتوپارک داره ولی چیزی که هست اینه که بنا به دلایل متعددی ما مجبوریم خودرویی رو تو عکس بذاریم که صاحب اون برای این کار با ما آماده همکاری شده. والا اگر‌ انتخاب با خود ما باشه که خیلی راحت تر میشه.
1394/10/24
سلام ما سانتافه 2016 دايم اتو پارك هم داره و نسبت به مدل هاي پايين تر خيلي بهتر شده از لحاظ نرمي و شتاب و شتاب صفر تا صدش 10/33 بود يا علي
1394/10/24
ممنون از توضیحتون ، همین که خالصانه برای ما عاشقای خودرو مطلب تهیه می کنین ، اونم با این کیفیت بالا ، کمال تشکر رو دارم .
1394/10/24
البته این سانتافه هم ظاهرا GDI هستش.
1394/10/24
ماشین ۱۲ هزار کیلومتر راه رفته، هنوز پلاستیکاش روش هست، این فرهنگ کی می‌خواد درست بشه.!؟!؟!؟!؟
1394/10/24
حال ميده خووو
1394/10/24
زنده باد کیا
1394/10/24
200 میلیون پول بدی بعد تو سر بالایی احساس کندی و تنبلی خودرو رو داشته باشی !!!!! به جاش ام جی جی اس می شه خرید با 50 میلیون ارزان تر و قدرت و شتاب فوق العاده و برند با قدمت 91 ساله انگلیسی و شاسی داینامیک ....
1394/10/24
اون تو یه سگمنت دیگست کلا و تنها چیزی که داره یه توربو هستش
1394/10/24
سانتافه هم موتورش GDI هست
تو عکس موتور ها معلومه
1394/10/24
سايتتون خيلي عاليه .... سورنتو سره
1394/10/24
سلام
منم هيچكدومو انتخاب نمي كنم




چون پولشو ندارم
1394/10/24
خوبه خودت بالاخره اعتراف کردی پس بپر برو ام جی چینی رو سوار شو بهت هم میاد
1394/10/30
مجبور نبودی به کسی که اینطور صادقانه حرفشو زده توهین کنی آقا مهدی
1394/10/24
بسیار عالی.چه باحال سانتافه از شیر الهام گرفته.جدی جلوش مثل شیر میمونه تا حالا دقت نکرده بودم .من سورنتو رو انتخاب میکنم به نظرم ماشین بهتری اومد .
1394/10/24
سانتافه و کلا هیوندای برند بالاتری و طراحی سانتافه یه سرو گردن بالاتر از سورنتو
1394/10/24
سلام ما سانتافه2015فول داریم موتورش GDIهست
1394/10/26
دستت درد نکنه
1394/10/24
صندلی های هیوندای خیلی بهتر از کیا هستند میگید نه امتحان کنید حتما متوجه میشوید
1394/10/24
مزایای سانتافه :
ظاهر جا افتاده تر و عامه پسند تر
بازار دست دوم بهتر
بازه قیمتی بزرگتر

مزایای سورنتو:
کیفیت بهتر
اتاق بروز تر (که چون تازه معرفی شده دیرتر قدیمی میشه ، همونطور که در متن گفته شده)

انتخاب من در مدل فول : سورنتو
1394/10/24
خودرو بانك تو كه لينقد حرفه اي هستي اين نيسان مورانو با اين همه قابليتو چرا بررسي نميكني پس
1394/10/24
دلیل گرانی سورنتو چیه
1394/10/25
کم هستش فعلا و مثل سانتافه خز نشده
1394/10/24
فقط مورانو 2012
1394/10/24
انتخاب من هم سورنتو هست ولي بازار دست دوم خوبي نسبت به سانتافه نداره طراحي داشبورد هم مدرن نيست
1394/10/24
من كلا سانتافه رو دوست دارم، حالا سورنتو بهتره يا سانتافه رو كار ندارم،ولي در كل هزينه كردن براشون خوبه الان اي٢٠ دارم هندلينگش خوبه نرمه،خب با جاده ها و شهرها و خيابان ها و دستان انداز ها ي نافرم ما خوب به صدا افتادنشون طبيعيه
1394/10/25
من سانتافه رو ترجیح میدم.اما الان مزدا نیو دارم و به ماشینای ژاپنی بیشتر از کره ای اعتقاد دارم.قبلا سوناتا اتاق قدیم داشتم که البته واقعا خوب بود اما ....اگه بخوام شاسی کره ای بگیرم نهایاتا تا 120 تومن..بالای این نیسان مورانو و بی ام دبلیو سری 1 رو ترجیح میدم.حتی اگه صفرش رو نشه با اون رنج قیمت خرید
1394/10/24
با سلام
يه سوال داشتم از بين ميتسوبيشي اوتلندر 2016 فيس ليفت(جديد)و سورنتو 2016و سانتافه ٢٠١٦ كدومش بهتره؟؟باكيفيت تره؟؟
1394/10/25
قطعا اوتلندر از سانتافه با کیفیت تره. ولی این سورنتو هم خیلی ازش تعریف می کنن. احتمالا کیفیتش در حد ژاپنی هاست. البته تو همین سایتم به این مورد اشاره شد. به نظر من اوتلندر، سورنتو و راو4 هر کدوم بگیری عالیه!!
1394/10/26
فقط اوتلندر-گول آپشن کره ای نخورید.
1394/10/26
خوب اوتلندر جدید هم خیلی قشنگه و هم ژاپنیه. اما سورنتو امکانات بیشتری داره. باید ببینی کیفیت مهمتره یا امکانات... من باشم اوتلندر می خرم. 30 تومن هم ارزون تره
1394/10/27
صدرصد اوتلندر: پرشتاب تر ، نرم تر ، بی صداتر ،آفرود عالی ، امکانات زیاد با کیفیت ژاپنی ، با کیفیت و گرون ترین سیستم صوتی ماشینای وارداتی زیر 500 م
البته من 2015 رو به خواتر چراغ های عینکی سفیدش خیلی بیشتر دوست دارم اگه یه روز مزدامو بفروشم حتما یه 2015 میخرم برام حس نوستالوژی داره یجور شبیه رنجروره با روح میتسوبیشی
1394/10/24
agha kian Benz ham too jade haye mast. Pas Chera seda nemiofte
1394/10/25
خدا شاهده مرسدس c200 مدل 2012 یکی از دوستان به خاطر همین خیابونا کمک های جلوش به صدا افتاده!!!!!!!!!!!!!
1394/10/24
دوستان به نظرتون بین سانتافه 215 م ، سورنتو 225 م ، و میتسوبیشی اوتلندر2016 هفت نفره باقیمت 201ملیون کدومو انتخاب کنم من ماشین جادار و پرشتاب و نرم میخوام و ماشینی که یک عمر راحت باشم شاید سالی 7 هزار کیلومتر شایدم کمتر باماشین برم برا داخل شهر مگان 1600 دارم و تا به حال تجربه ماشین کره ایی و ژاپنی رو نداشتم لطفا کمکم کنید از بنگاه های ماشین سوال کردم گفتن که اوتلندر سانروف و امکانات اولیه هم حتی نداره و به طور کامل از چین میاد و تمام قطعاتش چینی هست و میتسوی ژاپنی میره برا بازار امریکا و روسیه اگرم تو ایران بیاد نزدیک 400 م در میاد و بهم سانتافه رو که خودشون 4 تا صفر و 2 تا کارکرده داشتن بهم پیشنهاد میکردن . نمیدونم میگفتن، یکیش سفارش اماراته اون یکی برا عمانه و منو کلی گیج کردن میگفتن ماشینای ژاپنی امکاناتشون اندازه ی 206 تیپ 2 هست و........ من خیلی میترسم دوستانی که تجربه دارن لطفا برادرتونو کمک کنید
رافورم برا خانواده ی من یکم کوچیکه
1394/10/25
نگاه کن برادر کلا سمت راوفور نرو چون ماشین های تویوتا تو ایران الکی گرونه شما یه سر به کار اند درایور که بزنی میبینی از هر نطر از توسان خیلی پایین تره رتبشم که کارشنایه و مردم بهش دادن خیلی از توسان پایین تره قیمتشم تو اروپا و آمریکا پایین تره بگذریم که ملت ما برای یه ارم تویوتا 70 میلیون اضافه میدن تازه سانتافه و سورنتو که کلاس بالاترن استایل سورنتو اروپایی تره استایل سانتافه شرقی تره اوتلندر ماشین خوبیه اما خدمات پس از فروشش ضعیفه و ممکنه بعدا برای تامین قطعاتش دچار مشکل بشید اگر از ماشین دست دوم سر در نمیارین که اصلا سمتش نرید که نمایشگاه دار های عزیز یک کلاه گشادی میذارن سرت که اون سرش ناپیدا ولی اگر سر در میاری بخصوص تو مسائل فنیش سانتافه کارکرده بهترین گزینست چون افت قیمتش رو کرده ماشین خیلی خوبی هم هست ولی برای صفر به نظرم سورنتو گزینه یهتری هست مخصوصا ماشین اروپایی سوار میشید خدمات پس از فروش خوبی هم داره احتمالا به علت حضور کمتر احتمالا در کوتاه مدت بازار دست دومش بدتر از سانتافه هست ولی تو بلندمدت بهتر خواهد بود گرچه سانتافه هم واقعا عالیه این رو فروشش هم نشون میده
1394/10/25
بهت چند تا گزینه پیشنهاد میدمم.ix 55 خوبه کم کارکردش.مورانو عالیه.اما سانتافه نگیر
1394/10/26
پیشنهاد می کنم قبل از خرید حتما یه بار اوتلندر سوارشی.به این سادگیا خراب نمیشه که مشکل کمبود قطعه (اگه مشکل کمبود داشته باشه)پیدا کنی.
1394/10/26
در مورد میتسوبیشی بهت بگم که اصلا در چین میتسوبیشی کارخونه نداره. کارخانه های میتسوبیشی در آمریکا، ژاپن، تایلند و فیلیپین است. اما هیوندای در چین کارخونه داره. البته من اصلا نمی دونم هیونداهایی که ایران میاد مونتاژ کجاست. به این حرفهای دلالهای ماشین و نمایشگاه دارا اصلا گوش نده. از قدیم به کلک بودن معروف بودن. حالا که دیگه همه کلک شدن اینها گرگ شدن.می دونم که ماشینای کره ای امکانات خوبی دارن. اما هنوز کیفیتشون به پای ژاپنی نرسیده. تو ایران کره ای خوش فروش تره. چون قدرت خرید مردم بالاتره.اما با کیفیت تر نیست. بهتره بدونی هیوندای تا سال 2003 موتوراش رو با مشارکت میتسوبیشی میزده.
میتسوبیشی امکانات خوبی داره ازجمله سیستم صوتی بسیار عالی، شیفترهای پشت فرمون، فرمون برقی، اما خوب سرد کن و جنگولک بازی های ماشین های کره ای رو نداره. اما این حرفم که در حد 206 تیپ دو است حرف کاملا چرندی است.
واقعیت من خودم ASX دارم. یه مقدار بابت صدای موتورش که تو می آمد دلمو اول زد. اما وقتی توسان جدید رو سوار شدم دیدم خیلی پرصدا تره. میتسوبیشی هماهنگی گیربکس و موتورش بسیار عالیه و تعویض دنده ها خیلی نرم اتفاقمی افته و اصلا لگ نداره. یعنی حتما از کره ای هم بهتره
والا میتسوبیشی های ایران هم یا ژاپنی هستند و یا وارداتیها هم از آمریکا میان که به مراتب از ژاپنیها کم آپشن ترن و حتی سیستم پخششون هم راکفورد نیست. در هر صورت اگه به من بگی چه اپشن هایی برای شما مهم تره من راهنمایی می کنم.
فقط بدون قطعات میتسوبیشی گرون تره. ولی به این راحتی هم خراب نمیشه.
یه تجربه دیگه هم بهت بگم که یه خانمی رو تو نمایندگی ارین موتور دیدم و گفتم قطعات میتسوبیشی خیلی گرونه. گفت والا من هم تویوتا داشتم، هم کیا، هم هیوندای و الان هم اوتلندر دارم. به مراتب نرم تر از همه اونهاست و قطعاتشم درسته از کره ای گرون تره اما از چینیها ارزون تره( من خودم تعجب کردم)
ضمنا اوتلندر سانروف داره. لطفا به این چرند گویی ها گوش ندین. اوتلندر سقف پانوراما نداره که خیلی از ژاپنیها از جمله تویوتا راو هم نداره.
نهایتا باید بگ من اوتلندر و یا راو 4 رو توصیه میکنم. بعد سورنتو و هیوندای رو اصلا.
1394/10/26
سلام دوست عزیز شما خودت داری میگی بنگاه داری بهت گفته اوتلندر اشغاله و سانتافه خوبه که خودش 4 سانتافه داشته برا فروش. اگه ژاپنیا تو ایران با مکانات کم عرضه میشن این مسئله در مورد میتسوبیشی صدق نمیکنه. اینم که گفته چینی هست دروغ محض هست. اگر میخوای از امکانات اوتلندر مطلع بشی برو تو سایت نمایند گی میتسو حرف بنگاه دار باور نکن. arian-motor.com امیدوارم تونسته باشم کمکت کرده باشم
1394/10/26
1-میتسوهای ایران همگی ساخت تایلند هستند وکیفیت خوبی دارن
2- هیونداها و کیاهای وارد شده به ایران هم همگی ساخت کره هستند
کیا سورنتو کیفیتش کمتر از ژاپنی ها نیست فیس لیفت اوتلندر هم بسیار زیبا است و به لحاظ طراحی ضعیفتر از کره ای نیست
یا سورنتو یا اوتلندر هر کدوم بگیری عالیه. راو4 هم مثل سانتافه خز شده
1394/10/26
سلام تست اوت لندر به فارسی حتما بخونید
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=53&t=95785&start=430
1394/10/27
آقا رضا ، عزیز من ، چرا الکی مینویسی رو چه حساب میگی میتسوهای ایران همگی ساخت تایلندهستند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کو مدرک؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همه ی محصولات وارداتی به ایران یا سفارش عرب ، یا سفارش روسیه هستن تو خیابون اگه یه میتسو دیدی رو آینه بغلشو حتمانگاه کن یا عربی نوشته یا روسی ، که جفتشونم مستقیم ازOkazaki ژاپن میاد. یکسری ASX هم از امریکا میومد
https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Outlander
من خودم اوتلندر داشتم پایین کنار در سمت راننده به عربی و انگلیسی زده بود ساخت ژاپن و من چون بابام نمایندگی بیل مکانیکی داره یکم فنی میدونم روی تمام قطعاتش زده بود ساخت ژاپن حتی لامپ های پرژکتور پایینش اما خوب نادونی کردم و به حرف خانومم گوش کردم و دادمش به برادرم و رفتم سانتافه فول خریدم تا ماشین ما از ماشین باجناقم که تازه توسان خریده بود بیشتر تو چشم باشه . راست حسینی پارسال که سانتافه کمتر بود به خواتر طراحی سیال گونه و فرم چراغ ها و سقف پانامرا خیلی کلاس داشت
اما انصافا اوتلندر تو 5 تا چیز برتری محسوس و قابل توجه ی داشت
1) شتابش اولیش و ثانویش خیلییییییی از سانتافه بیشتر بود
2) سیستم تعلیش خیلی نرم تر بود و ماشین سر پیچ ها با اینکه ارتفاش بالا بود و حس قدرت به آدم دست میده ولی مثل یه سواری میپیچی و اصلا فکر نمیکردی سوار یه شاسی هستی ماشین کاملا تو دست آدم بود در صورتی که وقتی با سانتافه پیچای جاده چالوسو می پیچم قبل پیچ دلم میریزه
3) صدای موتورش به خواتر گیربکسش که دور موتور با سرعت 120 KM رو 1800 بود خیلی کم بود
4) دیدش از سانتافه بهتر بود مثلا شما تمام کاپوت اوتلندرو می بینی اما کاپوت سانتافه از داخل به زور دیده میشه و داخل سانتافه حالت خفه تره و اینو بیشتر تو مسافرت های طولانی میشه فهمید
5)از همه کیفیت داخل کابین هست که داخل سانتافه از پلاستیک خوبی استفاده نشده خصوصا من که یکم واکسش زدم ، الان که واکسش خشک شده انگار رنگش پریده

اگه از نگاه زنانه به ماشین نگاه کنی سانتافه بگیر
اگه از نگاه مردانه و آفرودی به ماشین نگاه میکنی قطعا میتسوبیشی
البته همه ی ما تسلیم خانوم هایمان هستیم خلاص
1394/10/27
من نمیدونم این کره ایی ها چه امکانات بیشتری نسیت یه میتسوبیشی اوتلندر دارن ، خدایش میتسوبیشی دنیای امکاناته بعد یه عده میان میگن ماشین ژاپنی امکانات نداره و در حد 206تیپ 2 هست ، خدایش بشمارید ببینید کره ایی ها چه امکانات خاصی نسبت به اوتلند دارن
امکانات اوتلندر:
شاسی چند بخشی با قابلیت فرو رفتن بخش ها در داخل هم ساخت شرکت هواپیماسازی (MRJ ( Mitsubishi Regional Jet، گیربکس 8 سرعته CVT ، ترمز عقب دیسکی و جلو دیسکی خنک شونده - مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - کنترل فعال پایداری (ASC) و کنترل کشش (TCL) - ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیبدار (HSA) - سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) - ترمز اضطراری کمکی
کیسه هوا مجهز به 7 ایربگ (2 عدد جلو و سرنشین، 2 عدد ایربگ جانبی،2 عدد ایربگ پرده ای و 1 عدد زانو) ایربگ و کمربند ایمنی برای صندلی 6 ، 7
سیستم صوتی ساب بوفر 8 بلندگو ، دارای سیستم اتصال تلفن همراه از طریق هندزفری بلوتوث و قابلیت کنترل آن روی فرمان - دارای پورت USB - نمایشگر 7 اینچی لمسی به همراه دوربین دنده عقب GPS و نویگیشن و سیستم سرگرمی ساخت امریکا به قیمت 18 میلیون
سیستم چهار چرخ متحرک 4WDبا کلید 3 وضعیتی Auto، ECO، 4WD Lock – مجهز به سیستم کروز کنترل و کلید‌های کنترل روی فرمان - سیستم ورود و خروج بدون سوییچ (Keyless) - استارت خودرو دکمه‌ای (Starter) - آنتن سقفی ، چراغ های جلو LED به همراه چراغ روز ، شوینده چراغ ها بر روی سپر جلو - فرمان با روکش چرمی با کنترل های سیستم صوتی بر روی آن - دستگیره های کرومی داخلی و خارجی - سان روف با تنظیم الکتریکی - صندلی ها با ظرفیت هفت سرنشین (دارای 7 صندلی در 3 ردیف) م - مجهز به گرمکن و سرد کن صندلی - صندلی های تمام چرم به همراه تنظیم الکتریکی صندلی در 8 جهت - صندلی تاشوی عقب با قابلیت تفکیک 60:40 مجهز به کنسول عقب ، سیستم ایزو فیکس ISOFIX - اهرم‌های تعویض دنده از پشت فرمان - سیستم تهویه مطبوع دو گانه با قابلیت تنظیم متفاوت دما برای راننده و سرنشین Dual Aircondination - طاقچه عقب بر روی قسمت بار - سیستم باز و بسته شدن الکتریکی درب صندوق عقب - رینگ آلومینیومی 18 اینچی ،آینه ی تاشوی برقی ، دزدگیر هوشمند ،فرمان برقی با سیستم مکانیکی در مواقع اضطرار، سیستم اتوماتیک روشنایی چراغ ها ، سنسور باران ، شیشه های UV ضد بخار ، سیستم هشدار دهنده ی جاده ، تنظیم نور صفحه کیلومتر ، کامپیوتر سفری(میزان سوخت ، میانگین مصرف - حداکثر مسافت با سوخت باقی مانده ، معدل رانندگی و .....) 5 سال گارانتی
1394/10/27
به نظرمن برو یه جک ا س 5 بخر که هم سانتافرو میگیره هم سراتو رو هم موتورش میتسوبیشی هست و از خانواده ی اوتلندره ،یه 120 ملیون پولم بزار جیبت
1394/10/27
من اوتلندرو یه سرویس روغن و فیلترها ولوازم مصرفی بردم سرجمع کل فاکتورم با اجرت شد 192هزار حالا نمیدونم زیاده یا کمه کره ای ها کمترن یا بیشتر
1394/10/24
تشکر بابت سایت خوبتون
ممنون بابت این همه نقد و برسی که انجام میدید
بهترین سایت خودرو هستید
خدا قوت
1394/10/24
من سانتافه رو شهریور 93 خریدم 200 میلیون اول قصد خرید rx350 رو داشتم اون موقع rx350 های دست دوم مدل 2010 اش تا 270 هم رسیده بود و ارزش خرید نداشتن ولی خدایی ماشین خوبیه از حد انتظارم بالاتر بود 60000 تا رفتم واقعا راضیم خیلی نرمه هندلینگش خوبه تو جاده بیرون شهر هم حرف نداره کمبود قدرت هم حس نکردم البته تو آسفالت ولی یکبار بالاجبار تو خاکی رفتم توی سربالایی ماشین کم آورد و پارس elx مدل 85 که مال پسر عموم بود ازم سبقت گرفت با فاصله افتاد جلو در کل ماشین فوق‌العاده ای هست امکاناتش هم عالیه اما دوتا مشکل خیلی بزرگ داره که افت قیمتش زیاده من الان ماشین رو بخوام بفروشم 150 میلیون ازم نمی.خرن و اینکه انقدر زیاد شده که شده مثل پارس و 206 در کل اگراز ماشین دست دوم سر در میارین و حوصله دردسر هاش رو دارید و میتونید ماشین تمیز پیدا کنید شما که میخواید 200 میلیون پول بدید یه 30 40 میلیون هم بذارید روش یه rx تمیز پیدا کنید یه سروگردن از سانتافه و سورنتو بالاتره افت قیمت هم نداره اگرم که میخواید صفر بخرید با وجودی که سانتافه عالیه و خود من و هرکی که داره ازش خیلی راضیه سورنتو رو بخرید چون لااقل ماشینتون زیر پای هرکسی نیست
1394/10/24
کیا همیشه به لحاظ اعتماد مشتریان رتبه بالاتری از هیوندای داشته,لطفاً نظریات قرن 19 ندید که کیا زیرمجموعه هیوندای هست
از لحاظ زیبایی هم سورنتو در عین سادگی شیک تر و زیباتر هست و به لحاظ کیفیت و سواری هم با یکبار سوار شدن میشه برتری سورنتو پی برد
1394/10/26
سلام بنده شاید بیشتر از همه شما ها سوار ماشین های کره ای شده باشم و براساس تجربه زیادم میگم که همیشه کیا و هیوندای تقریبا توی یکی رده بوده و درکل یکم از لحاظ فنی و راحتی هیوندا بالاتره وان هم به دلیل اینه که هیوندای شرکت اول کره جنوبی و 42/3درصد سهام کیا را برعهده دارد
1394/10/25
سورنتو واقعا شاهکاری از لحاظ کیفیتی از کیاست
واقعا کیفیت بالایی داره و ظاهرش فوقلادست
تنها مشکل سورنتو سیستم صوتی ضعیفشه چون اطلس مدل نیمه فولشو داره وارد میکنه اگه فول باشه مانیتور بزگ سیستم اینفینتی با ساب داره
مرسی خودرو بانک ولی کاش فیلم مقایسشونو هم درست میکردید کلا کاش هر تجربه رانندگی که میکردید فیلمشم درست میکردید
به هر حال ممنون
1394/10/25
اگه قراره بالا 200 پول به ماشین بدیم فقط برندهای ژاپنی (مثل لکسوس) یا اروپایی . توان خودرو اوپل اینسیگنیا رو پیش فروش گذاشته ، یک خودرو لوکس از برند اوپل که 2 دیفرانسیل هم هست . دوستان فقط برین طراحی داشبورد این ماشین رو با این دو تا کره ای مقایسه کنید .
1394/10/25
قطعات اپل تو ایران نایابه!!! خدمات پس از فروش هم کلا تعطیله!! با چه منطقی کسی بره سراغ اپل؟؟؟؟؟
درضمن اپل لوکس نیست مثل تویوتا، کیا، هوندا، نیسان و...... که در رده خودروهای لوکس نیستند!!!!!!!!!!
برند های لوکس مثل: بنز، ب ام و، آئودی، کادیلاک، آکورا، اینفینیتی، لکسوس و..................
1394/10/26
آقا ایمان .
اگر به قطعاته از نظر شما پس بهتره همین داخلی ها رو سوار شیم که قطعاتشون تو هر مغازه ای پیدا میشه.
بعد صحبت از منطق کردین . وقتی 20 میلیون به پراید میدن فکر میکنی خریدش منطقیه ؟ وقتی به تولدات داخلی با کیفیت خیلی پایین 2 تا 3 برابر ارزشش پول میئن فکر میکنی منطقیه ؟ وقتی ماشینی مثلا قیمتش جهانیش 50 تا 60 میلیونه بعد 140 تا 150 پول میدن منطقیه؟ فکر کنم منطق انتخاب اوپل حداقل بیشتر از کارهای منطقی دیگه مونه.
در ضمن من برندهای لوکس رو میشناسم شما اگه با دقت بیشتری متن من رو میخوندی من نوشتم "یک خودرو لوکس از برند اوپل" نوشتم برند اوپل نه برند لوکس اوپل . مدل اینسیگنیا بهترین مدله اوپله یه جوری مدل لوکسشه و گرون قیمت. مثل مدل آریون تو برند تویوتا که بهترین مدلشه و گرون. که هر 2 بالای 200 قیمت دارن. امیدوارم متوجه شده باشین و باز نیان برندهای لوکس رو برای من بنویسین
1394/10/26
آریون خودرو لوکس برند تویوتاس یعنی چی دیگه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
از نظ شما خرید یک خودروی 140هزار درهمی(اپل اینسیگنیا یا همون اینزگنیا )با قیمت ۲۷۰ میلیون تومان منطقیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جنابعالی نه مفهوم کلمه لوکس در دنیای اتومبیلو میدونی نه میدونی منطق چیه؟؟؟
این که یه ماشین باید حداقل خدمات پس از فروشو داشته باشه با منطق شما سازگار نیست.؟؟؟ حالا این موضوع چه ربطی به ماشین های داخلی داشت؟؟؟؟؟؟؟
با این قیمت لکسوس که واقعا لوکسه خریدش منطقی تر نیست؟؟؟
1394/10/26
دوستان این لینک رو یه مطالعه کنید متوجه میشید که ماشینهای کره ای زیاد بدم نیست حداقل که از ماشینای آمریکای سرترن
http://www.zoomit.ir/articles/car/24044-brands-with-the-highest-consumer-satisfaction
1394/10/26
یک کلام
شاسی فقط 6 سیلندر
من خودم سانتافه نیو دارم آشغاله!آبرو آدم میره توجاده!
1394/10/27
بی خود تو سرو کله هم نزنید ماشین فقط جک S5 که هم سانتافه ی پیر پاتالو میخوره هم سورتو تازه به دوران رسیده رو ، فقط شاید با میتسوبیشی اوتلندر تو شتاب اولیه برابر باشه یا تو ثانویه بخوره که خوب طبیعیه و ژاپنیه و اصلا بحثی باهاش ندارم
به خدا این سانتافه ها که مثل پیرزنا تو جاده به نفس نفس میوفتنو چنان له میکنم و کلی خاکشون میدم انقدر زورشون میاد بچه سوسولای مفت خو...
هفته ی پیش تو جاده شمال (فیروز کوه ) سرعتمو شل کردم تا سانتافه ی پشتم بیاد سبقت بگیره همین که اومد تو لاین سبقت و سمت چپم و با هام موازی شد منم گاز دادم اونم تخته کرد تا منو رد کنه منم گازو پر کردم نمیتونست سبقت بگیره بعد شروع کرد به بوق زدن و زد رو ترمز و باز افتاد پشتم و از پشت هی چراغ میداد
طرف چنان عینک دودی زده بود و با تکبر منو نگاه میکرد انگار ماشین چینی ضایعتی هست و ما جرم کردیم جاده ها رو اشقال کردیم
فکر نکنم شاسی بلند زیر 250م تومن از لحاظ کشش و شتاب موتوری رو دست جک و MG بلند بشه ولا من همه رو حتی سواری هاشونم با جک میگیرم
1394/10/27
من ماشین ایرانی میخرم ولی توی خواب که ماشین چینی سوارشم ماشین چینی هم ماشین شد آبروت میره سوار ماشین چینی بشی از لحاظ کیفیت هم ایرانی ها بهتر از چین هستن
1394/10/27
فقط یه ایرانی میتونه همچین کامنتی بزاره!!!
1394/10/27
جک ، توسان و اسپرتیج رو سوسک میکنه این دوتا گنده بک لش ،که مثل خرس تمبل میمونن که جای خودشو داره
1394/10/27
فرهنگ و شعور رانندگیت هم مثل اطلاعاتت راجع به خودرو بدرد نخوره!!!!!!!!
1394/10/27
جک موتوراش میتسوبیشی هستن و جک S5 که موتورش 2000 توربو هست یعنی همون موتور لنسرEVO چون اونم موتورش 2000 توربو هست
علت اینکه بین ماشینای چینی جک از همه بهتر جواب داده و کیفیتش از همه بهتر هست استفاده از دانش ژاپنی و موتورای معجزه گر میتسوبیشی هست
پس نباید توقع داشت که یه کره ایی با موتور 2.4 بتونه در برابر یه موتور 2000 ژاپن مقاومت کنه هر کس شک داره تست درگ توسان با جک تو همین سایت هست
من که فقط منتظر برجام بودم و تا سر برج بازار خودشو مشخص میکنه بعد حتما میرم نمایندگی تبریز یدونه سفیدشو برا شب عید ثبت نام میکنم پول اضافی هم به دلال های کره نمیدم
1394/10/27
آقا تو دلت خیلی پره :))))))))) اعصابتو خورد نکن ارزش نداره
خوب سانتافه بهتره دیگه
شاسی بلندم واسه مسابقه نیست وگرنه تو شتاب پرادو جلو زانتیا کم میاره
1394/10/27
من به شخصه برای شما و شعور و فرهنگ شما متاسفم. امیدوارم هرچی زودتر به راه راست هدایت شین یا اینکه به کل رانندگی رو کپار بگذارید
1394/10/27
جک s5 موتوروش 2000 توربو شارژهست که و سانتافه ای که تو ایران هستش اکثرا 2400 هستن خوب روی کاغذ همه چیز به نفع جک هستش چون هم موتوروش توربو هستش و هم وزن کمتری داره و هم دنده دستی هستش. شما مطمن باشی نسخه توربو سانتافه تو ایران میومد جک رو لول میکرد.در ضمن زیاد خوشحال نباشید از اون جای که ماشین شما توربو هستش نیاز به بنزین اتکان بالا داره. بااین کیفیت بنزین خودرو شما 2 الی 3 سال دیگه نیازمند به هزینه بالای برای تعمییراتش هستید. در ضمن فکر نکنم شاسی بلند با دنده دستی زیاد جالب باشه. در واقع از نظر من مسخره هم هست.
1394/10/30
من نه جک s5 دارم نه هیچ کدوم از این کره ای ها و طرفدارشونم نیستم.
اما خدایی چرا ایرانیا همه چیو تو شتاب و کشش میبینن ؟ یه ماشین میخرن انتظار دارن باهاش آفرود برن ، رالی برن ، درگ بزنن همرو سوسک کنن ...
اصلا مگه جاده های ایران جای اینکاراس ؟؟!
بعد واقعا چرا باید موتور 2000 توربو که رو یه ماشین چینیه که با بنزین ایران بعد مدتی هم پدرش در خواهد اومد با یه موتور 2400 تنفس طبیعی که اونم یه ماشین 1800 کیلویی رو میکشه مقایسه بشه ؟؟!
آدم شاخ در میاره :/
1394/10/30
اینم عاقبت کسی که از پشت پراید میشینه پشت یه شاسی بلند توربو...

یا شار جان عزیزم موتور جک موتور لنسر اوو ئه؟؟! حالت خوبه شما؟؟!طراحی و تنظیم موتور میدونی چیه؟! خدا صبر بده به فعالین حوزه ی خودرو!😐
1394/11/1
ماشین توربو اروپایش به 4 سال با بنزین داخلی به خرج میفته خدا به داد اشغال چینی برسه
1394/11/1
تو که هنوز بلد نیستی جک رو درست به انگلیسی بنویسی مجبوری نظر بدی
بعدشم بعد 50000 تا کارکرد معلوم میشه بنزین ایران با موتور توربو چه می کنه
1398/8/3
نمونه بارز بیشعوری در جاده هستی.
1394/10/27
از خودرو بانک درخواست میکنم که تست میتسوبیشی اوت لندرو حتما تا شب عید بزاره تکلیف برجام مشخص شد مردم میخوان ماشین بخرن تکلیف ما رو هم روشن کنید
این که اوت لندر تابستون پرفروش ترین ماشین بالای 125 ملیون شده درسته ؟
این که میتسوبیشی تو ایران رتبه اول رو از لحاظ کیفیت و خدمات فروش و پس از فروش بین تمام شرکتای وارداتی و کارخونه های داخلی بدست آورده راسته؟؟؟؟
در باره ی این ماشین خیلی تعریف شنیدم نمی دونم اینکه میگن نرمه و آفرودش عالیه یا شتابش خیلی زیاده یا اینکه تعادلش سر پیچ ها خیلی خوبه راسته ؟؟؟ کی راست میگه کی دروغ ؟؟؟ یااینکه برم سمت کره و یه سورنتو یا اگه نشد آخر یه سانتافه بردارم
1394/10/27
آقا اصلا یه پیشنهادی برا شب عید یه فیلم طولانی تره مقایسه بین چندین ماشین شاسی بلند به صورت تخصصی و گروهی بزارین
هر کی معافقه لایک لطفا
1394/10/27
باید بدون تعصب حرف زد
1) اوتلندر
2) سورنتو
3) سانتافه
4:) فلان
1394/10/27
من که تا قسمت جدید کیمیا صبر میکنم ببینم کیمیا در زمان حال چی میخره همونو میخرم
خدایش این تویوتا کارینا آبیه هست دست زن دائی کیمیا تو این 10 ساله اصلا کیفیتش پایین نیومده و با اینکه دست آرشو ، دائی و زن دائی هست اصلا لش نشده تکوم نخورده لامصب
:))
فقط اوتلندر
1394/10/27
سلام مى خواستم ماشينمو عوض كنم ولى بين سورنتو 2016 و اوتلندر 2016 نظر مى خواستم خودم مورانو 2008 دارم از پارس خودرو خريدم به نظرتون سورنتو بگيرم يا اوتلندر يا ماشينو نگه دارم.
1394/10/28
همه دارن میگن اوتلندر چون همه ازش تعریف میکنن و تنها ژاپنی 7 نفره تو این کلاسه تو سال2015 هم بهترین SUV بازار کانادا شد تو ایرانم به محض ورود پرفروش ترین خودروی بالای 125 م شد علتم معلومه
1) چون فقط و فقط ژاپنیه
2)شاسی بلند میتسوبیشی آدمو ناخودآگاه یاد خاطرات خوب ، کیفیت و قدرت پاجیرو میندازه
3)یجورایی اصالت داره و کلا مالکان اینجور ماشین ها باشخصیت و فابریک پول دار تو اذهان مردم هستن
4)خدایش اگه یه چرخی تو بازار یا اینترنت بزنی متوجه میشی که کیفیت ،امکانات، بی صدایی، و خصوصا نرمی و شتابش خیلی فراتر از قیمتش و رقباشه
اما
سورنتو واقعا ماشین زیبا و با وقاری هست خصوصا داخلش البته من با عقبش کنار نمیام
سانتافه هم ماشین خوبیه زیباست من که تا به حال جز امکانات و آبشن های تقلبی که مشکلاتی رو برا سیستم برق ماشین درست کرده بود تو این چند سال هیچ مشکل فنی برا هیچ سانتافه ایی به وجود نیومده خصوصا نسخه ی اورجینالش من خودم توسان دارم وجدانی تا به حال یه پیچشم باز نشده و خیلی باکیفیت هست ،فقط یه مشکلی که داره خشکی سیستم تعلیقشه که تمام کره ایی ها به خواتر سایز رینگ ولاستیک این ضعفو دارن که طبیعی هست واقعا طراحیش خیلی زیباست ،انصافا هم سه سال پیش که سانتافه نیو اومد خیلی کلاس داشت اما انقدر وارد کردن که الان از خیلی از ماشینای زیر100ملیون هم ،تعدادش بیشتره یعنی یجوری جواد شده و مردم میگن طرف تا دیروز پرشیا داشت حالا میخواد با سانتافه بیاد برا ما کلاس بزاره یجورایی دارندگان سانتافه مثل افرادی به نظر میرسن که میخوان ادای آدمای پولدارو دربیارن
اگه رم با مورنوت مشکلی نداری ماشین خودتو نگه دار چون تو که ماشین ژاپنی زیر پات بوده خیلی سخته با کره ایی ها کنار بیای.
1394/10/28
سلام خدمت دوستان
منم ميخواستم در مورد جك اس٥ ي صحبتي كنم!
بنده خودم اكورد٢٠١٣ دارم و از اين ماشيناي چيني بدم مياد ولي اين اس٥ ماشين عجيبه!!!
ايني كه ميگم شايد كسي باور نكنه ولي بازم ميگم
چند روز قبل اتوبان قم-كاشان من با ي جك اس٥ كل كل ام گرفتم واقعا فكرشم نميكردم ولي تو شتاب ماشين منو گرفت قشنگ چند متر جلو افتاد انصافا فكرشم نمي كردم اگه كسي برا من تعريف ميكرد باور نميكردم ولي با چشماي خودم ديدم!!
من ك خيلي اطلاعات ندارم از اين جك اس٥ ولي ماشين عجيبيه خيلي خيلي شتاب داشت
من ماشينمم خيلي سرحاله خوب بهش ميرسم مدل٢٠١٣اكورد هست ولي نتونست تو كورس اس٥ بگيره
اينو جدي گفتم برا خودمم باورش سخت بود ولي واقعيته,!!!!!!!
1394/10/29
آکورد شما چیزی به اسم کیفیت و از همه مهمتر ایمنی داره داره که گاری به اسم جک فاقد اونه!!!! همه چیز که شتاب نیست
1394/10/29
برادر من عزي دل من خب موتورش توربو هستش و قطعا شتابش بيشتر از ماشينهاي شماهاست.انتظار غير اين داشت مگه؟
اما قدرتش زياد نيست و اينكخ گيربكسش هم يه كم ميخونه.سال 2012 يه تعداد اسپورتيج توربو هم وارد شد.شتاب عالي اما الان همشون به خرج افتادن.بنزين ايران افتضاست و با اين موتورها سازگاري نداره
1394/10/29
شما مطمعنی ماشین خودت جک نیست؟؟؟؟؟
به نظر من شما خودت جک داری و میخوای با کوبیدن آکورد جکو بالا ببری""
آکورد تو اوتوبان قم کاشان و تو کفی چون شتاب ثانویش بالاست جکو میخوره
در ضمن شتاب اولیه اکوردم 9 ثانیه هست همچین کمم نیست که جک راحت ازت رد بشه
جک یه شاسی بلنده حتی اگه توربوش خوب کارکنه مثل همه ی شاسی بلندا تو سرعتای بالای100 کیلومتر به خواتر ارتفاع اتاقشون شتاب ثانویشون خیلی افت میکنه و یکم زمان میبره تا رو دور بیوفته از اون ور قدرت موتور آکورد2.4 اگه اشتباه نکنم نزدیک190 باشه و جک تو بهترین شرایط و با بنزین باکیفیت 170 اسبه ،بعد آرودینامیک و سواری بودن آکورد باعث میشه حداقل تو سرعتای بالا خیلی بهتر از یه شاسی بلند 2000 توربوی چینی باشه
نمیدونم این فرهنگ ما ایرانیا کی میخواد عوض بشه، یه ماشین میخریم بعد میخوایم به همه بگیم ماشین ما از همه بهتره چون تند میره مثل بچه ها
1394/10/30
سلام مسعود

ببین دوست من شما هبچ وقت ماشینت رو که یه هوندا آکورد هست ، با یه ماشینی مثل جک اصلن و به هیچ عنوان مقایسه نکن .... این دوتا ماشین اصن ربطی بهم ندارن .... نه از لحاظ ساختاری و نه از لحاظ کیفی و نه از لحاظ مرغوبیت ......... با تشکر
1394/10/28
من دوساله سانتافه دارم. انصافا از نظر راحتی و لذت رانندگی و برای سفرهای طولانی بسیار ایده آل هستش. سورنتو هم که خیلی خوبه.
ولی وراکروز واقعا یه چیز دیگست. من باشم اگر 200 میلیون پول بدم وراکروز میخرم. هم خیلی قدرتمند و پرشتابه. هم خیلی جادارتر و نرمتره.
سرآمدان شاسی بلندها هم که حقیقتا تویوتا لندکروزر و تویوتا پرادو و لکسوس rx و لکسوس lx هستند. دیگه وقتی اینا رو سوار بشی تازه میفهمی لذت واقعی شاسی بلند سواری یعنی
چی ...
1394/10/29
چندتا نكته خدمت اقا سينا عزيز بگم:
١-اصلا شما بزرگ پدر تجربه! بنده حرفي از خوب بد بودن جك زدم؟؟؟ كه شما مي فرمايي ما ايرانيا ميخوايم ي ماشين بالا ببريم ميگم تند ميره!
٢-شتاب ثانويه كه مي فرمايي خودش كلي جاي بحث داره، اينكه شتاب گيري در چه سرعتي اغاز بشه،شيب جاده چقدر باشه،سرنشينان خودرو چند نفر باشن،دو خودرو از چه بنزيني مصرف ميكنند ممكنه يك خودرو از بنزين سوپر استفاده كرده باشه ...،حتا دماي حل نيز موثره،همچين باد لاستيك ها و هزارتا عامل ديگه
٣-عدد ٩ ام ذكر فرمودين كه اشتباهه شتاب اوليه اكورد طبق اعلام شركت٩.٨ هستش كه قطعا عدد اعلام شده در شرايط ايده ال امكان پذير هست
٤-در شرايط نرمال عموما چند ثانيه به عدد فوق اصافه ميشه و قطعا هيچ كس در شرايط عادي نميتونه چنين عددي ثبت كنه
٥- براي صحت ادعا شما عددهاي شتاب چند خودرو يادداشت كن بعد در همين سايت فيلم بررسي خودروها هست اونجا نگاه كن متوجه ميشي
٦-شتاب رسمي جك اس٥ طبق اعلام شركت جك موتورش ٩.٥ هست
٧-با توجه به اينكه سه سال از عمر خودرو بنده گذشته ولي عموما جك هاي موجود حداكثر يك سال عمر دارند عدد شتاب گيري انها بسيار نزديك تر به عدد اعلام شده كارخانه مي باشد
٨-نكته بعدي وزن دو خودرو و حداكثر قدرت موتور هست: جك ١٧٤اسب بخار در٥٢٠٠ دور را توليد ميكنه ولي اكورد١٨٥ اسب بخار در ٦٤٠٠،وزن اكورد حدود ٢٠ كيلوگرم سنگين تر هست،اين نكته ام توجه كن كه جك حداكثر قدرت موتور در دور پايين تري توليد ميكنه و به علت توربو بودن موتورش هست!!
٩-نكته اخر تفاوت دو خودرو در گيربكس اتومات بودن اكورد و دستي بودن جك هستش! كه قطعا كيربكس دستي در شتاب گيري عملكرد بهتري خواهد داشت كه خيلي واضحه!!!!!
در اخر ازت ممنونم كه باعث شدي اندكي راجع به اين دو خودرو مطالعه كنم!
شما ام لطف كن وقتي ميخواي نظر بدي دو نكته توجه كن اول ادب احترام هستش و دوم اينكه در مورد حرفي كه ميزني مطالعه كرده باشي ويا آگاهي داشته باشي
موفق باشيد.....
1394/10/29
اگه کمی شک داشتم الان با خوندن متنت کاملا یقین کردم شما خودت جک داری و فقط الکی مینویسی که هوندا داری، تا همه مثل خودت فکر کنن جک ماشین عجیبی هست بابا دیگه داره آکوردم میگیره "" پس خوشبحال جک سوارا ای کاش منم یروز جک بخرم
ای کاش این متنو نمی نوشتی ، چون هر کس بخونه کاملا متوجه میشه این متن کاملا از ذهن فردی که جک داره ناشی میشه نه فردی که ژاپنی سواره
فقط چندتا نکته این نکات رو هم با دونه دونه نکات خودت مقایسه کن
1)بنده هیچ ادعایی راجب به تجربه نکردم-منم حرفی از خوب و بد بودن ماشینی نزدم چون هیچ آدم عاقلی دیگه خدایش جکو با آکورد مقایسه نمیکنه (مگه یه جک سوار) چون اگه مقایسه کنه به شعور خودش توهین کرده -کل حرفت ، توی کامنت اولت این بود که جک از آکورد تندتر میره چرا انکار میکنی
2) مورد دو رو که نوشتی خواسته یا ناخواسته کاملا بر ضد جک حرف زدی چون اتوبان قم کاشان نه شیب خاصی داره نه ارتفاع نه رطوبت نه جاده خرابی هست،تو کفی و در اتوبان همه چیز به نفع آکورده ، تعداد نفرات و کیفیت بنزین هم بیشتر رو جک تاثیر منفی داره نه رو هوندا با موتور تنفس طبیعی و کیفیت موتور ژاپنی ، همه میدونن مقاومت موتورای ژاپنی در چه حده تو افغانستان تنها ماشینایی هستن که با اون کیفیت بنزین و خاک و خول دوام میارن یعنی تو افغانستان نه خوب سوخت رسانی میشن نه خوب هوارسانی- باشه پس مثلا آکورد خیالی شما از بنزین نامناسب و باد لاستیک کم و دما برای آکورد نامناسب و چند متر اونورتر برا جک کاملا مناسب بوده
6-5-4-3) شتاب آکورد9.8 بعد برا جک 9.5 اونوقت0.3 خیلی اختلاف بزرگی هست که نوشتی راحت تورو رد کرده و چند مترم ازت جلو افتاده .از اون طرف شتاب آکورد در شرایط ایده آل 9.8 هست بعد جک در تمام شرایط 9.5 میره اگه قرار به تاثیر منفی باشه از کیفیت بنزین بگیر تا هزار تا چیز دیگه رو یه موتور توربو چینی افت بیشتری حاصل میشه نه یه موتور طنفس طبیعی درجه یک ژاپن
7)همه میدونن که ماشینای ژاپنی حتی تا ده سال بدون افت کیفیت کار میکنن و این برگ برنده ی ژاپنی هاهست، بنده خدا هوندا اکورد مگه سمنده که بعد 3 سال انقدر افت پیدا کنه که دیگه راه نره و میدونو به یه چینی درجه 2 ببازه
8) خودت در بند 8 اشاره کردی که آکورد 11 اسب قدرت موتورش از جک بیشتره و با ظرافت خواستی گشتاورو لاپوشونی کنی . گشتاور آکورد 250نیوتون متر هست و جک 235 یعنی گشتاور آکورد 15 نیوتون متر از جک بیشتره- خیلی خنده آوره که بحث وزن ماشینو کردی این یعنی چی که 20 کیلو آکورد سنگین تره ، نکنه منظورت اینه اگه یه بچه 7 ساله اگه تو هوندای ژاپنی سوار بشه دیگه آکورد راه نمیره ، عزیزم وزن تاثیر داره نه 20 کیلو برا ماشینی که قدرت و گشتاورش از جک بیشتره حداقل اگه 100 کیلو میگفتی یه چیزی
اینم بدون حداثر سرعت هوندا 210 کیلومتره اما جک 180 کیلومتره این تو اتوبان که دو تا ماشین با هم کل کل میکنن خیلی مشهوده
9) اینو قبول دارم که گیربکس دستی برا درگ بهتره اما مثلا برا ماکسیمای دستی از اوتوماتش که یه گیربکس قدیمی 4 سرعته هست صدق میکنه، نه جک که همینجوری گیربکسش میخونه همه می دونن گیربکسای جکا همشون زوزه میکشه از اونور گیربکس هونداCVT هست و وقتی تخته گاز میکنی دور موتور تا آخر نگه میداره و ماشین بهترین شتابو میگیره
سوتی آخرتم خیلی جالبه نوشتی : (در اخر ازت ممنونم كه باعث شدي اندكي راجع به اين دو خودرو مطالعه كنم!) این عین متن خودته ، دو خودرو ( ! ) ببین خودت نوشتی در مورد هر دو خودرو تازه مطالعه کردی، این یعنی در مورد آکوردم که همش ادعا میکنی ماشین زیرپاته هیچ اطلاعاتی نداری ( ! ) مگه می شه کسی از ماشین خودش اطلاعاتی نداشته باشه ( ! ) پس یعنی خودت داری اعتراف میکنی که نه آکورد داری و در کامنت اولت هیچ اطلاعاتی در موردش نداشتی و من باعث شدم که بری تو سایتا مطالب در موردش پیدا کنی و اینجا ادعای مالکیتشو بکنی.جالبه منو به عدم مطالعه متهم کردی و ازم درخواست کردی در مورد حرفی که بزنم مطالعه کنم، بعد خودت حرفتو نقض کردی و اعتراف کردی که خودت مطالعه نداشتی اونم در مورد هر دو خودرو
در پایان برات آرزو میکنم که خدا به شما یه هوندا آکورد و به همه مردم ایران یه ماشین با کیفیت بده ، بخدا این جور رفتارها به علت زیاد شدن ماشین های آشغال و بیکیفیت داخلی و چینی هست و رو افکار مردم تاثیر گذاشته
1394/11/1
بحثتو خوندم کلی خندیدم
آخه داری با بنده خدا بحث میکنی راجب جک و هوندا اکورد نمیدونم بخندم ،گریه کنم ، این جوریشو دیگه ندیده بودم ، فکر کن یه خارجی بیاد و این بحثو دنبال کنه فکنم شاخ دربیاره که تو ایران هوندا آکوردو که بهترین سدان امریکاست اینجا دارن با جک ، خودروی درجه 3 چین مقایسه میکنن
آقا مسعود شما پیش خودت چی فکردی اومدی تو بحث ماشینای 200 میلیون تعریف جکو میکنی
برو تو قسمت خودرو های چینی تا صبح از ماشینت تعریف کن ، بگو من پورشه دارم بعد تو سرعته 270 یه جک ازم رد شد بعد بگو اين اس٥ ماشين عجيبه!!!
1394/10/30
با سلام دوستان پدر من قصد خرید یک ماشین شاسی بلند (که پولش رو با زحمت به دست آورده) داره ملاک اول ما جا دار بودن ماشین و راحتی برای مسافرت های طولانی یا کوتاه فرقی نمیکنه فقط راحت باشه میدونید که چی میگم نرم باشه دوستان شما بین سانتافه و سورنتو کدوم رو پیشنهاد میدین (دوستان سوالم رو جدی پرسیدم تقریبا 6 تا نهایت 8 ماه دیگر قصد خرید داریم) نظر شما خیلی برام مهمه جدی میگم امیدوارن کمکم کنید پدرم پولی که با زحمت به دست آورد رو دور نریزه مرسی(دوستانی هم که تجربه دارن درباره این ماشینا حتما حتما راهنمایی کنید خیلی ممنون میشم)
1394/10/30
سلام دوست عزیز ؛ حقیقتش من در مورد سورنتو 2015 و 2016 تجربه چندانی ندارم. اما با توجه به نسل های پیش سورنتو ، همیشه از لحاظ سواری و نرمی ، سانتافه بهتر بوده.
با توجه به اینکه من الان دو ساله سانتافه 2014 دارم و سواریش خیلی خوبه و لذت بخشه. فقط کمی توی چاله ها تکون داره که واسه اکثر شاسی بلندها عادیه.
اما مسئله ی اصلی در هر ماشینی موتور و قدرتشه که حقیقتا نه سانتافه و نه سورنتو هیچکدوم نمی تونن تا مدت زیادی راضی نگهتون دارن.
با پولی که می خواهید بدید واسه سانتافه یا سورنتو می تونید تمیزترین واکروز یا پرادو 6 سیلندر مدل 2010 بخرید. که واقعا هم ازلحاظ سواری و نرمی و هم از لحاظ شتاب و قدرت
حرف های زیادی برای گفتن دارند. من سانتافه دارم و هیچوقت تو جاده نتونستم به عنوان شخصی که 200 میلیون پول دادم واسه ماشین ، قدرت رو زیر پاهام حس کنم.
اگر نمی خوای از انتخابت پشیمون بشی تو این محدوده قیمت این گزینه ها رو پیشنهاد میکنم : وراکروز - پرادو - لکسوس rx مدل 2009 و 2010
1394/10/30
اوتلندر از همه نرم تره بخر آب تو دلت تکون نمیخوره
اما به نظر من سانتافه بخر از همشون زیباتره
سورنتو هم بین این دو هست
1394/10/30
سلام عزیز جان ببین

سانتافه و سورنتو هر دو ماشین های بسیار خوبی هستن ....... و واقعا نمیشه رای به برتری داد .... ولی باید بگم که ازون جایی که نمیخوای پول رو الکی خرج کنی چنتا نکته باید بگم به عنوان پیش فرض

1. ببین الان قیمت سورنتو و سانتافه هردو زیاده و 2016 بالای 200 تومن هست ... باید بگم بالای 200 تومن هیچ کدوم ازین دو ارزش پرداخت ندارن ...... چرا که شما چن ماه پیش همین سانتافه رو با 175 تا 190 میخریدی ولی الان باید بالای 200 بدی خصوصت نیوفیس هاش که رفته رو 220 اینا که اصلن نمی ارزه ...
2. اگه اجباری به خرید شاسی بلند ندارید به نظر من برید سمت سدان ......... مثل سونوتا یا کیا اپتیما با پرداخت 165 اینا یه ماشین خوب و جادار و مسافرتی و قیمت مناسب با صرفه جویی در پرداخت ولی در عین حال هیچ چیز کمتر از اون دو نداره فقط شاسی بلند نیست ....... خرید بین سونوتا و اپتیما هم بازم سلیقه ای هست ...... هر دو ماشین خوب و عالی هستن ......

حالا اگه به هر دلیل میخواید بین سورنتو و سانتافه یکی رو انتخاب کنید و ماشین رو بخرید توجه کن :

1. این دو برند هردو عالی هستن و مقایسه امری مشکل هست
2. هرکدوم امکانات بالا هستن خصوصا در مدل 2016 عملا هیچ تفاوتی ندارن
3. شتاب هردو ماشین معمولی هست بعلت محدودیت در واردات ماشین های بالای 2500 سی سی

حالا در نهایت بت بگم :

با توجه به جمیع جهات بالا و در کل با توجه به بازار ایران و شرایط و اقتصادی و منطقی تر بودن انتخاب با توجه به کیفیت هر دو ماشین و سلیقه ای شدن قیافه و طراحی من سانتافه رو پیشنهاد میدم چرا؟

چون که
1. سانتافه سواری نرم تر و راحت تری داره
2. دکمه اکو و بهینه سازی مصرف سوخت برای کاهش مصرف بنزین داره
3. ابن ماشین قیمت بهتر و اقتصادی تری نسبت به سورنتو داره مثلا : سورنتو قیمتش حدود 226 تا 228 هست ... در حالی که الان مدل صفر کیلومتر 2015 سانتافه رو میتونید با کمب جست و جو حدود 185 تا 195 بخرید .... مدل 2016 عادی رو با 205 تل 210 بخری عملا فرقی ندارن دوتا آپشن اضافی داره . مدل 2016 نیوفیس که چراغ عقب و جلو شیک تر شده با قمیتی حدود 215 تا 220 میتونی بخری ...... ولی بهت بگم یه 2015 صفر کیلومتر بخر زیر 200 عالیه ....
4. از نظر بازار دست دوم بدون شک در بازار ایران سانتافه بدون هیچ حرفی حرف اوله ... عملا شما سورنتو تو خیابونا نمیبنی .... اره کم بودن شما رو خاص تر میکنه .... از طرفی زیاد بودن سانتافه تکراری میشه و از جذابیتش کم میکنه .... همه اینا درست ... ولی !....... موقع فروش سانتافه به سرعت با کم ترین مشکل فروش میره و شما به پولت در کم ترین زمان ممکن میرسی ......... قطعا خدمات پس از فروش سانتافه عالیه ولی سورنتو به علت عدم استقبال در بازار ایران و کم بودن این طور نیست .....

در نهایت خرید سانتافه بسیار اقتصادی تر و معقول تر از سورنتو هست شک نکن ......

از طرفی سونوتا و اپتیما رو به عنوان گزینه جایگزین برای منطقی تر یودن پرداختی در عین عالی بودن و جادار بودن پیشنهاد میکنم ....

موفق باشی ...
1394/11/1
اگه ماشین بی صدا و نرم میخوای برو سراغ اوت لندر
تازه داخلشم بازتره ، 7 نفره هست ،شتابشم از هردو بیشتره، برگ برندشم سیستم خارج از جادشه ، آفرودشم در حد SUV بالا300م هست
اگه امکانات و ظاهر خانوم پسند برات مطرحه برو سراغ سانتافه البته اوت لندر هم امکانات زیادی داره و فکنم سیستم صوتی امریکایش فقط 17-18 ملیون باشه
سورنتو هم کلا همه چیش نرماله یعنی نه عیب خیلی خاصی داره نه حسن خیلی خاص کلا خنثی رو به خوب
1" اوت لندر 2" سورنتو 3" سانتافه
1394/10/30
اندر باب گفت و گوی سینا و مسعود منم نظرم رو میدم بدون اینکه بخوام وارد محتوای اختصاصی مشاجره ی شما دو عزیز بشم باید بگم که :

آقا مسعود عزیز شما میگی من هوندا اکورد دارم ..... ببینید شما اصن نباید این مقایسه عجیب رو انجام بدی .... همه چی که شتاب نیست .... مگه مسابقه هست ... یه ماشین خوب ....به اصالت ... استحکام ... ایمنی و مرغوبیت بستگی داره ..... هرماشینی با توجه به پیشرانه و گیربکس شتابی داره ... خو که چی ؟ این ربطی به این نداره که شما بگی وای مثلا این ماشین شتابش اینه پی وای عجب چیزیه !!! .......... زیاد نمیخوام صحبت کنم چون مطلب واضحه ..... فقط اینو بگم که شما ماشینت رو با هرچی مقایسه میکنی با چینی مقیسه نکن ...!!! چون این کار خیلی غیرمنطقی و تعجب آوره ......... هر برندی باید با نزدیک ترین برند رقیب خودش مقایسه بشه ..... ماشین شما تو کیفیت و فنی با لکسوس قابل قیاسه ...... حتی با هیوندا و کیا که کره ای هستن و بسیار تحسین برانگیز هست ...قابل قیاس نیست ..... چون سطح هوندا قطعا بالاتره ............ اصن چین در حال حاضر خودرو ساز نیست .... برند نداره ... اصیل نیست .... کیفیت نداره ....... ایمنی نداره ... خصوصا ماشین های فاجعه باری که تو ایران میاد که اصن صحبتشو نکن .......... چین فعلا داره تست میکنه ..... داره آزمون میکنه ... شاید در سالهای آینده به جایی رسید ...... پس ماشین های چینی رو اصلن با برندهای دیگه که صاحب اعتبار هستن مقایسه نکن ....... ماشین چینی رو احیانا اگه خواستی اطلاعات بگیری و مقایسه کنی با خود نمونه چینیش بایذ مقایسه کنی .... ضمنا اگه در کنار ماشین فوق العاده و عالی و پرفروشی مانند هوندا آکورد خواستی یه ماشین شهری و دم دستی بگیر من جای شما باشم ایرانی میخرم .... اصن دور چینی خط بکش ........... خصوصا کسی که سوار اکورد بشه ... به این راحتی ها نمیتونه سوار ماشینای دیگه بشه ..........

موفق باشید ....
1394/10/30
گزارش خوبی بود مرسی ..... ولی یه نکته باید بگم که این دو ماشین بسیار به هم نزدیک هستن و ترجیح یکی بر دیگری کاری ست دشوار و شاید غیرمنصفانه

در مقاله ذکر شده کیفیت داخل سورنتو بالاتره بطوره مشهود ...!!!! من باور ندارم !!!!! کیفیت در یه سطح هست ..... اقلا افراد عادی براشون قابل درک نیست .... از طرفی .... مورد بعدی درباره خرید ماشین هست که در آخر سخن از خرید سورنتو شده ..... من خودم هیچ کدوم رو ندارم ...... ولی به لحاظ منطقی باید بگم که خرید سانتافه اتفقا منطقی تره .... چرا ؟ برای اینکه سانتافه قیمت متعادل تری داره ...... بازار دست دوم بسیار بسیار بهتری داره ....... از طرفی به لحاظ کیفی و امکانات حالا با کمی اختلاف کاملا یکسانند ............ ... من به دوستان پیشنهاد دارم که اگر خواستند بین این دو ماشین یکی را انتخاب کنند بر اساس صرفا سلیقه اقدام کنند ... هرکدوم رو دوست داشتند بخرند ... چون انقد اختلاف کم هست که واقعا جای توصیه نداره ....... ولی یه نکته بگم کلا سانتافه نسبت به سورنتو نرم تر هست ... و این رو در موارد فنی ماشیدر مجلات و مشخصات ماشین ذکر کرده اند .......... ولی اگر بخوایم منطقی عمل کنیم الان قیمت سانتفه های نیو فیس جدید خیلی تند شده بالای 200 میلیون تا حدود 220 که خیلی تنده ولی بازهم سرونتو گرون تره حدود 225 تا 228 میلیون به نظر من الان خرید این دو با این قیمت بالای 200 تومن ارزش پرداختی نداره ...... ولی اگر اصرار به خرید دارید انتخاب منطقی تر در نهایت با سانتافه هست ..... به دلایلی که ذکر کردم از جمله اینکه قیمت سانتافه بسیار متنوع هست مثلا 2015 رو شما با کمی گشتن میتونی با 188 تا 200 پیدا کنی و اگه 2016 باشه با فیس فعلی با 205 تا 210 میخری ..... با امکانات بالا مثل سورنتو و کیفی عین هم .... از طرفی بازار دست دوم سورنتو افتضاح هست چون این ماشین اصن نیست شما ولی سانتافه تا دلت بخواد میبینی .... البته این میتونه به قول معروف باعث تکراری شدن ماشین بشه و خاص بودن و جذابیت رو زیر سوال ببره ..... منم قبول دارم ... ولی شما در کل برای خرید هرچی جمیع جهات رو نیگا کنی بهتره ..........
موفق باشید ......
1394/11/1
منم اگه 200 پول داشتم برا استفاده خانوادگی :اول یه ژاپنی 7 نفره میخریدم ، اوتلندر ، هوندا CRV و رافور که به غیر اوتلندر اون دو تا دیگه 5 نفره و گرون هستن انتخاب بعدیم سانتافه آخرم سورنتو
کلا سانتافه رو دوست دارم فقط یکم زیاد شده الان تعداد سانتافه ها از خیلی از ماشینای چینی بیشتره و خز شده . فنی شم خوبه اما فکر نکنم به پای ژاپنی ها تو آفود برسه یعنی عقلا نباید انتظار یه ژاپنی رو ازش داشت موتورشم در حد خودش خوبه الان که همه جا دوربین داره و با میتسوبیشی هم نمیشه 240 تاشو پرکرد، سیستم تعلیقشم بخدا نرمه یعنی اونجوری که تعریف میکنن خشک نیست،بازم میگم این کار اشتباهیه که بیای اینو با یه ژاپنی مقایسه کنی چون ژاپنی ها ذاتا ماشیناشون نرمه
1394/11/1
سلام منو داداشام یه شیش ماهی هست نمایشگاه باز کردیم، سانتافه ، سورنتو ، اوتلندر، و رافورو داریم ، خدارو شکر تا الان سعی کردیم گرگ نشیم و ماشین بد ،نه بخریم که بخوای بفروشیمش یا بهتر بگم از کسی مفت بخریم و به یه بدبخت گرون بندازیم ،سعی کردیم نون حلال ببریم خونه ،اگه کسی سوالی در مورد این 4 خودرو داره خوشحال میشم کمکی کنم، البته ولو ، آودی و اینجور ماشینای تک رو نداریم و من اطلاعاتی در این موردا ندارم
1394/11/1
من روزي كه برا انتخاب ماشين رفتم تو بنگاه كه نمايندگي كيا رو هم داشت هم راو بود هم اوت هم سورنتو كه هيچ كدوم به زيبايي سورنتو نبودن از اوت از دكمه چهار چرخ متحركش خوشم امد و فضاي زياد صندوق ماشين بدترين نقطه خروجي تهويه سمت شاگرد بود انگار تريم با كارد بريدي راو فور هم منو یاد ماشین های رالی انداخت که کلا داشبورد رو بر می دارن من سورنتو رو انتخاب کردم چون اولین نکته تو ماشین زیبایشه میتسوبیشی متاسفانه زیاد طراحی جذابی نداره در ضمن خوش فروش نیست ذر ضمن تو ماشین های ژاپنی میتسو پر استحلاک ترینشونه
1394/11/1
اگه اولین نکته تو ماشین زیبایی باشه خیلی از ماشینای چینی زیبا هستن پس همه برن ماشین چینی بخرن عزیزم زیبایی همراه با کیفیت مهم هست
2} حد اقل همه اینو باید همه ما از خودرو بانک یاد بگیریم ، که زیبایی سلیقه ایی هست و از دید هر فردی متفاوته . نباید اگه من از سبک طراحی یه ماشینی خوشم نمیاد سریع بگم اون زشته ، از دید شما اوتلندر 2016 جذاب نیست خوب هیچ عیبی نداره همون طور که خیلی ها سانتافه رو از سورنتو زیباتر میدونن بعضی ها هم خلافشو
3} به هر حال همه باید قبول کنیم که اوتلندر چه بخوایم و چه نخوایم تابستون امسال با اینکه سابقه ی حضورش تو بازار ایران فقط 6 ماه بود پرفروش ترین خودروی بالای 125 م شد . درسته سانتافه تو خیابونا زیاده اما فقط سانتافه نیو الان 4 ساله داره به کوب وارد میشه ، تو زمانی که وراکروز ، موهاوی ، سورنتو ، به خواتر حجم موتورشون دیگه وارد نمی شدند ، اف جی کروز ، پرادو ، لندکروز ، لکسوس RX ، به علت افزایش قیمت دلار پر کشیدن و رفتن رو قیمتای بالای 300 م ، و اختلاف قیمت 150 تا 300 ملیونی با سانتافه پیدا کردن ،دقیقا تو بازه زمانی که نه اوتلندر بود نه هونداCRV ، نه سوباروفاستر ،و چندماه بعدش کم کم رافور سروکلش پیدا شده بود خوب رافورم اصلا با سانتافه تو یه کلاس نیستن، پس طبیعتا سانتافه تنها گزینه افراد برای خرید شاسی بلند از 150م تا 250 م بود. از طرفی سانتافه به غیر از شرکت اصلی توسط افراد متفرقه تو انواع تیپ و امکانات و آبشن های تقلبی چینی با قیمت های متفاوت با گارانتی و بی گارانتی وارد میشد همون موقع من یادمه افرادی که سانتافه میخریدن از سیستم تعلیق خشک و موتور ضعیفش و آبشن های تقلبی گله میکردن.
از طرفی خود من وقتی رفتم هوندا CRV ثبت نام کنم خانم فروشنده گفت الان پک وارداتمون پر شده باید صبر کنید یه 2 ماه بعد دوباره سهمیه ثبت سفارشمون باز میشه ، تو بازار آزاد و گزینه بدون گارانتی و تحویل فوری هم اصلا وجود نداشت. همین امروز شما برو بازار ببین حتی یه اوتلندر بدون گارانتی نمیتونی پیدا کنی اما به جرعت میتونم بگم بیشتر سانتافه های موجود بازار گارانتی ندارن یسری هاشون سانروف ندارن و تک دف هستن و متفرقه وارد شدن.
4}اوتلندر پرفروشترین ماشین بالای 125م شد بعد چه جوری بازار فروشش خرابه ، درسته تو این اوضاع بازار ، بازارش عالی نیست اما اینجورم نیست رودستتون باد کنه
5}من عموم از سال 76 یه پاجیرو داره ، به خدا هیچ خرجی تا امروز براش نداشته جز روغن و لنت ترمز ،باتری، برف پاکن، لامپ جلو و عقب و اگزوز دیگه طی این سال ها هیچیشو دست نزده مصرفشم به نسبت وزن و حجم موتورش از خیلی از ماشینای امروزی کمتره، بعد شما چطوری میگی میتسوبیشی ماشین پر اصتحلاکی هست، ار طرفی سال 2015بهترین SUV بازار کانادا شد
6} شتاب و نرمی و کیفیت و قابلیت های آفرودشم ذات پاجیرویی داره همچی معلومه و هیچ بحثی باهاش نیست
7} طراحی ظاهری هم نظر من اینه که باید ببینی به چه ماشینی و از چه دیدگاهی نگاه میکنی باید به اوتلندر با چشم قدرت ، زمختی و یه شاسی بلند نگاه کرد نه نگاه زنانه و یه ماشین سوسولی
من خودم هوندا CRV خیلی دوست دارم اما خانمم از پشتش خوشش نمیاد و از نگاه اون سانتافه خیلی زیباتره و گیر داده باید سانتافه بگیریم هرچی هم میگم کیفیتش عالیه میگه قیافش نمیخوره که ما 240 پولشو دادیم
1394/11/1
سلام بازار برا خرید و فروش
1)سانتافه
2)رافور و با اختلاف کم اوتلندر
3)سورنتو،به علت تازه وارد بودن
افرادی که برا ماشین خریدن میان اول سانتافه رو به علت زیبا بودن میخرن خصوصا اگه با خانواده تشریف بیارن برا خرید رای خانواده به سمت سانتافه میچربه
بعد افرادی که یکم از فنی سر در میارن میرن سمت اوتلندر و رافور، اگه زوج باشن رافورو میگیرن و اگه خانواده باشن میرن سمت اوتلندر، البته یه سری جوان ها به خواتر شیفتر پشت فرمون و سیستم صوتی Rockford Fosgate اورجینال ساخت امریکا و شتاب بالا همون اول میرن سمت اوتلندر خصوصا وقتی اون ساب بزرگو تو صندوق عقبش میبینن . اوتلندر اونجوری نیست که فروشش سخت باشه کلا سانتافه و سورنتو مشتری های خودشونو دارن اوتلندر هم مشتری خاص خودشو . یعنی اگه کسی که دنبال ماشین ژاپنی هست خودتو بکشی سمت کره ایی نمیره اما کسی که نظرش کره ایی هست اگه خیلی عشق سقف پانامرا نباشه راحت میاد سمت ماشین ژاپنی اما اگه عشق آپشن و چراغ های LED و رزق و برق باشه سمت ژاپنی نمیره . مثلا یسری ها مانیتور پشت صندلی چینی 600 هزار تومنی که رو یه سانتافه نصب کنیم رو به سیستم Rockford Fosgate با قیمت 10 برابر بیشتر که رو اوتلندر فابریک نصبه ، ترجیح میدن
ولی نمیدونم سورنتو با اینکه خیلی ماشین شایسته ایی هست ولی یسری ها فکر میکنن کیفیت کیا از هیوندای پایین تره هرچی هم ما واسشون روضه میخونیم باز سر از داخل سانتافه در میارن. یعنی یجوری رقابت بین سورنتو و سانتافه هست. واوتلندر مشتری های خودشو داره
یسری ها هم بدون اینکه تجربه ایی داشته باشن میان میگن کیا ماشین خشکه و داخلش به صدا میوفته در صورتی که این سورنتو هم دخلش با کیفیته هم از سانتافه یکم نرم تره ، مشتری هاش هم بیشتر افراد روشن فکر ، با سواد و محترمی هستن
1394/11/1
کاوه اریا سالار حرفت تایید نمیشه ، میتسوبیشی اوتلندر یکی از کم اصطحلاک ترین ماشیناست حتی تو ئفترچش نوشته بنزین معمولی،اگه فیلمای عراق و سوریه رو دیده باشی در کنار هایلوکس همیشه یه میتسوبیشی L200 هست
سورنتو خریدی مبارکت باشه. انشاء الله چرخش بچرخه
لطفا همینجوری رو هوا یه حرفی نزنید
1394/11/1
منم با نظر بعضی از دوستان موافقم سانتافه و سورنتو به لحاظ امکانات و آپشن تقریبا با هم برابرند ولی اون سواری دلچسب رو تو جاده نمیدن به نسبت پولی که خرج میکنین راضی کننده نیستند اتاق نسبتا بزرگ امکانات عالی ولی موتور ضعیف من یکی تو جاده تو ذوقم خورد با این پول گزینه های بهتری میشه سوار شد.
1394/11/4
پس از لغو تحریم ها قراره ممنوعیت واردات 2500 سی سی لغو بشه!! منتظر سورنتو 6 سیلندر پر قدرت باشید که راو4 و ام جی gs سوسک می کنه!!!!!!!!!
1394/11/2
یک سری از دوستان مثل این آقا کیارش رستمی طوری از ماشینهای اوتلندر و راوفور تعریف می کنن انگار که غول هستن. بابا اونا هم یه موتور کوچک کم قدرت و ضعیف دارن که شتابشون
اگه کمتر از سانتافه نباشه بیشتر نیست. ضمن اینکه طراحی بسیار ساده و خسته کننده ای دارند و کیفیت مواد بکار رفته تفاوت اندکی با رقبای کره ایشون داره.
اینو با قاطعیت میگم چون هم خودم سانتافه دارم و هم یکی از دوستام راوفور داره. خداییش بین این 4 ماشین سانتافه خیلی بهتره. چون طراحیش بهتر از همه است. نرمی سواری و
لذت رانندگی اش مخصوصا تو شهر و اتوبان بهتر از همه است . بازار فروشش هم بسیار بهتره. از لحاظ کیفیت هم که خیلی خوبه مثلا سرویس دوره ای گیربکسش هر 160 هزار کیلومتر
یکباره که نشان از پیشرفت چشمگیر هیوندای در بالابردن کیفیت محصولاتش داره.
تنها ایراد سانتافه که میشه در حالت کلی بهش اشاره کرد ، شتاب نسبتا کندشه که تو این سگمنت و بازه قیمتی همشون اینطورین. همشون شتاب بالای 10 ثانیه رو به ثبت رسوندن.
کسی که میخواد ماشین متفاوت و عظمتی بخره که قدرت و راحتی رو با هم داشته باشه تو این قیمت باید بره سراغ وراکروز و پرادو شش سیلندر نه راوفور و اوتلندر و سانتافه و سورنتو
عظمت تویوتا در پرادو و لندکروزر و عظمت میتسوبیشی در پاجرو و عظمت هیوندای در وراکروز و عظمت کیا در موهاوی نهفته است نه این سوسول ها ...
1394/11/2
هرچی متن آقای کیارش رستمی رو خوندم هیچ تعریفی از رافور ندیدم
این بنده خدا فقط داره واقعیت های بازارو میگه چرا ناراحت میشی
خوب قبول کن میتسوبیشی شتابش از سانتافه بیشتره سیستم صوتیشم همه میدونن یکی از بهترین و گرون ترین سیستم صوتی ماشینای وارداتیه، بخدا شیفتر پشت فرمونم داره
تو بحث شتاب هم رافور شتابش 9.3 هست اوتلدر 2016 - 9.8 ، سورنتو10.2 ، وسانتافه 10.9
اما در واقعیت اعداد کارخونه با واقعیت وبنزین و آب و هوای ایران فرق میکنن که رافور10.6 - اوتلندر 10.2-سورنتو نمیدونم- سانتافه فول 13.5-نیم فول تک دف 12.4- تو خودرو بانکم اگه درگ رو نگاه کنی میبینی سانتافه عقب میمونه
خوب به غیر از مسائل فنی همه میدونن که سانتافه ماشین کندی هست و خصوصا تو جاده تنبله و راه نمیر- اگه کامنت های دوستان خودروبانکی رو بخونی میبینی که همه ی مردم دارن از اوتلندر تعریف میکنن بعد سورنتو و در آخر اونایی که سانتافه دارن قربون صدقه ماشین خودشون میرن
کیفیت داشبورد اگه متنو بخونی نوشته سورنتو به سمت ماشینای ژاپنی هست و صد البته از سانتافه با اختلاف بهتر است. یعنی سورنتو داره به سطح خودرو های ژاپنی میرسه و سانتافه هنوز مونده که به خود سورنتو برسه. اینو بدون که سانتافه خودشم بکشه از ماشینای ژاپنی کم اصتحلاک تر نیست مثلا اوتلندر اصلا سرویس گیربکس نداره چون گیربکسش CVT هست
مصرف سوختم: رافور دو دف ترکیبی ، 9.1 -اوتلندر دو دف ترکبیبی 9.3 -سانتافه دو دف 11.1- تک دف 10.2- سورنتو 10.2
تو بحث آفرودم: اینبار باز اوتلندره که برگ برندشو رو میکنه ،انواع و اقسام سیستم های کمکی و گیریکس 3 حالته برا این کار + 1 دنده کمک L+
تو آفرود تویوتا رافور از پدرش لندکروز و اوتلندر از پدرش پاجیرو تجربه و ذات آفرودو به ارث بردن، اما سانتافه چی وراکروز حاصل تجربه ی سانتافه بود و خود هیوندای هم ادعایی برا آفرودش نداشت
واقعیت اینه که زنا و دخترا از سانتافه به خواتر زرقو برق ، چراغ های بزرگ خوششون میاد مردم الان از بس سانتافه تو خیابون میبینن دیگه براشون زیباو جذاب نیست
شما چون خودت سانتافه داری ، ازش تعریف می کنی و اینم بین مردم مایک امر طبیعیه
1394/11/2
آقا سعید خوبی؟؟؟
رافور طراحی ساده و خسته کننده ایی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
میتسو اوتلندر شتابش از سانتافه کمتره؟؟؟؟؟؟//
سانتافه کیفیتش اندکی با ژاپنی ها تفاوت داره؟؟؟؟؟؟///
می فهمی چی میگی؟؟؟؟؟؟؟؟
دوربین مخفیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1394/11/2
اولین باری بود که از یه نفر میشنیدم ماشین ژاپنی اونم میتسو اوتلندر برادر بزرگ EVO سوسوله
فقط میتونم یه چیزی بهت بگم
اینکه
سانتافت مبارک باشه
1394/11/3
آقا هوشنگ از قدیم گفتن تعصب آدم رو کور و کر میکنه. تویی که هیچوقت نه سانتافه داشتی نه اوتلندر نه سورنتو به چه حقی میای اینجا ژست متخصص ها رو به خودت میگیری.
من چی بهتون گفتم. گفتم من خودم سانتافه دارم دوستم هم راوفور داره که ده بار بیشتر سوارش شدم. تنها حسن راوفور بر سانتافه عدم استفاده از پلاستیک خشک در قسمت
درب های خودرو است. وگرنه حتی در داشبورد هیچ گونه تفاوتی نداشتند. از لحاظ سواری و جاداری هم به خداوندی خدا بهتر از راوفور بود. دیگه من دارم از روی تجربه اینو
میگم نه مثل شما که حرفهای نمایشگاه دارای کلاهبردار رو تکرار میکنی. در ضمن همیشه ماشینی که توبورس تره و مردم بیشتر ازش استقبال میکنن ارزش خرید داره. چون هر وقت
خواستی بفروشی و یکی بهترش رو بخری ، مشکلی نداری و دو سوت با بهترین قیمت فروش میره. پس قطعا سانتافه بهتره.
فکر نکن راوفور چون تویوتاست پس حتما غوله. راوفور از تویوتا فقط اسم و مارکش رو به ارث برده وگرنه هیچ عددی نیست که حتی بخوایم 10 درصد پرادو و لندکروزر روش حساب
کنیم. ضمنا من سه بار تو اتوبان شتاب سانتافه ام رو با کرنومتر دقیق اندازه گرفتم . بار اول 10.2 . بار دوم 10.1 و بار سوم 10.5 ثانیه. حالا به من بگو او 13.5 ثانیه رو از
مغازه سر کوچه تون آوردی؟؟ !!!
اوتلندر با قدرت 166 اسب بخار (10 اسب بخار کمتر از سانتافه) شتابش بهتر از سانتافه است؟؟ !!!!! خدا وکیلی شماها پیش خودتون چی فکر کردید که خیال می کنین هر ماشینی
که لوگوی تویوتا یا نیسان یا میتسوبیشی روش بود ، پس حتما بهتر از ماشینهای دیگه است. سوزوکی هم ژاپنیه دیگه. داریم میبینیم چه تحفه ایه .
بسه تا کی میخواد افسار کار و زندگی تون رو به باد تعصب بسپارید ...
1394/11/3
آقا هوشنگ حرفات عین بچه ها میمونه. یعنی سانتافه درست شده واسه دخترها و زنان ؟؟ !! اگه طرز فکرت اینه که باید بهت گفت که خداد به دادت برسه.
بعدشم تو کل دنیا زیادبودن یک ماشین در بازار و خیابان ، نشان از رضایت مندی مشتریان و استقبال آن ها از اون ماشینه.
فقط یک ایرانی مثل شما میتونه یه همچین حرفی بزنه که " چون سانتافه زیاد شده پس به درد نمیخوره " .. برات متاسفم
1394/11/4
مجله ماشین اوتلندر تست کرده. گزارشش تو شماره 397(بهمن) گذاشته
شتاب صفر تا صدش 11 ثانیه است. که فکر نکم اگر کمتر نباشه. بیشتر از سورنتو باشه
عملکرد سیستم تعلیق ماشین هم چنگی به دل نزده!!!!!!
فضای بار و ردیف سوم هم از سورنتو کمتره!!!
مصرفش ولی بهتره
خواهشا کسایی که میخوان ماشین بخرن به منابع درست و افراد واقعا کارشناس مراجعه کنن نه یه مشت متعصب که از ماشین هیچی نمی دونن!!!!!!!!!!
1394/11/4
آقا ایمان اگه متن مجله ماشینو دروست خونده باشی به فارسی بزرگ نوشته که
1= اوتلندر تو بحث شتاب اولیه از سانتافه یه قربانی میسازه و شتابش از سانتافه که خود مجله ماشین چند ماه قبلش تست کرده بود خیلی بیشتره و نویسنده ی مجله ماشین ذکر میکنه که ( با توجه به تست سانتافه در چند ماه قبل این اوتلندر هست که تو شتاب برنده میشه و از سانتافه یه قربانی میسازه) باز نویسنده اشاره میکنه و مینویسه (با تعجب مشاهده شد که میتسوبیشی اوتلندر در میدان عمل ،تو بحث شتاب و مصرف سوخت بهتر از اعداد اعلامی کارخانه عمل کرد و ما با تعجب تست مصرف سوخت و شتاب رو چندین بار با دستگاه های پیشرفته تکرار کردیدم و باز مصرف اوتلندر از مصرف اعلامی توسط کارخانه کمتر بود و در شتاب هم شتابش از شتاب اعلامی کارخانه ،عدد کمتری را نشان داد
2= باز اگه فارسی بلد باشی بزرگ نوشته بود که اوتلندر با اختلاف سیستم تعلیقش از سانتافه و رافور نرم تره
3= تو بحث فضای داخلی و ردیف سوم هم نویسنده نوشته بود، ( یکی از برگ برنده های میتسوبیشی در برابر سانتافه فضای داخلی و ردیف سوم هست وقتی داخل اوتلندر میشینید مالک آن با افتخار از قابلیت ریلی تمام صندلی های آن برای شما میگوید و تمام صندلی های اوتلندر قابلیت تنظیم شدن برای ارگونومی و فضای پای سرنشینان رادارد.
تست اوتلندر توسط مجله ماشین عید پارسال انجام شد بعد اون موقع سورنتو کجا بود که همش سورنتورو میندازی وسط، این سورنتو که تازه وارد بازار شده؟؟؟ البته سورنتو واقعا ماشین شایسته ایی هست و شایدم از خیلی از خودرو های بازار بهتر یا برابر باشه و من مطمعنم هر شرکتی که زحمت بکشه و تلاش کنه مزد خودشو حتما خواهد گرفت و کیا و تویوتا هم در این ضمینه تفاوتی نمیکنه این نام ها نیستند که فقط سواری میدن بلکه اونچیزی که در آخر سوار میشیم خودرو زیر پامونه
نمیدونم چرا دلال های سانتافه همه بسیج شدن تا اوتلندرو زمین بزنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخه بی معرفتا چرا دروغ مینویسی ؟؟؟؟؟ اونم از قول مجله ماشین که معتبر ترین مجله خودرویی کشور هست
اینو به سعید و رفقای سانتافه سوارش میگم به خدا با تخریب و دروغ به هیچ جا نمیرسید
اینم مستندات من در لینک زیر هست لطفا با سند و مدرک حرف بزنید
تورو خدا همتونو قسم میدم که تست اوتلندرو که عید پارسال توسط مجله ماشین انجام شد رو تو لینک زیر بخونید
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=53&t=95785&start=430
1394/11/4
آخه مرد حسابی کی داره تخریب میکنه؟؟ من یا شماها؟؟ شماهایی که با تعصب فراوان رو ماشین های ژاپنی دارین سانتافه و سورنتو رو اسباب بازی قلمداد میکنین و می کوبین.
مثل قدیمی بود که می گفتند " دیگ به دیگ میگه روت سیاه " . من هیچوقت اوتلندر و راوفور رو اسباب بازی یا به دردنخور قلمداد نکردم. فقط گفتم با توجه به اینکه سطح کارآیی و
حجم و قدرت موتور هر 4 ماشین در یک حده و از لحاظ طراحی و بازار فروش سانتافه از همشون بهتره ، به نظر من خریدن سانتافه معقولانه تره. با توجه به اینکه خودم هم دو ساله
سانتافه دارم و واقعا ازش راضیم. حالا شماهایی که هیچ تجربه ای از این ماشین ها ندارید ، میاید اینجا هر چی بد و بیراست در مورد ماشینی که اصلا ایراد خاصی نداره میگید ، از خدا
بی خبرانید. چرا؟؟ چون با این حرف هاتون مردمی که اطلاع چندانی ندارن و احتیاج به راهنمایی صحیح دارن در آتش تعصب شما می سوزن. خدا ازتون نگذره ...
1394/11/4
وای سعید دارم به عقلت شک میکنم
حرف از تعصب میزنی ، ولی تمام پیام هات بوی تعصب کور کورانه میده،
این بنده خدا داره طبق مستندات و مجله ی ماشین که معتبرترین مجله خودرویی کشوره حرف میزنه، شما فقط و فقط چرت و پرت میگی
کی این بنده خدا گفت که کره ایی اسباب بازیه من که متنشو خوندم دیدم منطقی حرف می زنه اتفاقا داره از سورنتو تعریف میکنه
خوب قبول کن سانتافه از سورنتو عقب تره چرا زورت میاد، بله حجم موتور هر 4 ماشین در یه حده ولی سانتافه با اینکه قدرت موتورش روی کاغذ بالاست از همشون کندتره،اینو من نمیگم اطلاعات فنی هر 4 خودرو که توسط کمپانی ها منتشر شد میگه، خودروبانک میگه،مجله ماشین میگه، مردم میگن، اصلا تو خیابونا و جاده ها معلومه
1394/11/4
اقای تخریب ممنوع
من کجا گفتم شتاب اوتلندر از سانتافه کمتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من اصلا اسمی از سانتافه نیاوردم؟؟؟؟ گفتم سورنتو!
تست اوتلندر عید پارسالو که مربوط به قبل فیس لیفت هستو ول کن
من منظورم شماره 397(بهمن 94) هست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تمام چیزایی که گفتم اونجا هست همه برن بخونن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چرا تهمت میزنی آقا!!؟
1394/11/4
میشه دقیق بگی کجای سانتافه از فیبر کربن استفاده شده؟؟؟
نکنه ماشینت از اوناییه که تو امارات توش آبشن تقلبی نصب میکنن، و برات یه برچسب شطرنجی رو داشبوردت زدن که فکر میکنی فیبر کربنه
فکر کردی لامبورگینی خریدی
خخخخخخخخخخخخخخخ
1394/11/5
آقای صادق که شک دارم از نزدیک هم سانتافه دیده باشی ، قابل توجه پفکی ات ، مناطقی از کنسول داخلی سانتافه که از فیبرکربن استفاده شده عبارتند از :
جعبه ی فرمان - جعبه ی دنده - کنسول داشبورد در قسمت پنل ابزار(قسمت تهویه مطبوع تا قسمت بالایی نزدیک شیشه) - جنس تمامی دکمه های تنظیم داخلی به جز دکمه های تنظیم
روی فرمان از جنس فیبرکربن هستند. (تمامی این آنالیزها رو من تحت نظر مهندس مواد انجام دادم تا از کیفیت اجزای داخلی سانتافه مطمئن بشم.)
عزیزان بی سواد ، یاد بگیرید از روی تجربه و عمل حرف بزنید. نه اینکه برید دو تا مجله بخونید که معلوم نیست تقلبی باشن یا نه یا حرف نمایشگاه دارای کلاهبردار و مردم بی منطق
و متعصب رو تکرار کنید .
1394/11/3
با سلام خواهشن مقایسه بین آئودی Q5 و بی ان و X4 و ولووXC90 بزارید موندم کدومشونو بخرم
1394/11/3
یک نکته ای که هر کسی باید بدونه اینه که برای خرید درست و منطقی خودرو که ازش راضی باشی و بعدا از خریدت پشیمون نشی اینه که مارک گرایی و همچنین از طرفی ارزان گرایی رو هم
کنار بگذاری. دو دسته افراد هستند که همیشه از خریدشون پشیمون میشن و ناراضی ان :
1- دسته افرادی که اعتقاد دارند نباید به هیچ وجه پول گمرک بیاد رو قیمت ماشین و بر این حساب اکثرا میرن ماشین های بی کفیت چینی خریداری میکنن . بعدش بعد از 6 ماه تا یکسال
طوری پشیمون میشن که حتی حاضرن ماشینشون رو با دو برابر ضرر بیشتر بدن بره فقط از شرش راحت شن.
2- دسته افرادی که اعتقاد دارن ماشین فقط باید ژاپنی باشه. یا فقط باید آلمانی باشه. یا فقط باید آمریکایی باشه. این طرز تفکر هم غلطه. چرا؟؟
چون هر ماشینی که این 3 کشور بزنن که موفق و عالی بیرون نمیاد. تعداد زیادی از ماشینهای ژاپنی یا آلمانی بوده اند که چندان موفقیتی در میان مردم پیدا نکردن.
مثلا همین مزدا و سوزوکی که مال ژاپن هستند و هیچوقت نتونستند مثل کیا و هیوندای رضایت مشتری ها رو جلب کنن.. یا بی ام و آلمان که هر چقدر هم باکیفیت باشه ماشینهاش به خشکی و سفتی معروفن . یا ماشینهای آمریکایی که سلطان مصرف بالا هستند.
مارک گرایی خطرناکه. چون چشم آدم رو به روی حقایق می بنده. تنها چیزی که ازش می بینه تعصبشه که این اصلا درست نیست.
تو کشور ما هم که ماشاالله هر کس که یه حرف نامربوطی در مورد یه ماشین (مخصوصا ماشین کره ای) زد ، همه مثل بلبل تکرارش میکنن.
سانتافه ای که در سال 2014 با مدل گرندش و با موتور 3300 تولید شد و با سیاست های مسخره ی گمرک مجوز ورود نگرفت ، قدرت 295 اسب بخار و شتاب 7.2 ثانیه تولید می کند.
اما مردم ایران لقب لش بودن به سانتافه دادن. همون سانتافه ای که در نسل قبلی ماشینی تو جاده نمی تونست باهاش کل بندازه.
حالا که سانتافه شتابش در مدل 4 سیندر 3 ثانیه (فقط 3 ثانیه) کمتر از مدل 6 سیلندرش شده ، مردم بی منطق میان حتی با لگن های بی کیفیت چینی مقایسه اش می کنن.
ما بیخودی نشدیم جهان سوم. با هموطن بودن با همچین افرادی انتظار دیگه ای نمی توان از این مملکت داشت.
1394/11/4
اون شیفترای پشت فرمون میتسوبیشی میرزه به کل سانتافه ، سانتافه ایی که مثل پیرزن های بزک کرده میمونه . تو جاده راه نمیره که فقط چراغ براش گنده ساختن
1394/11/4
آقا سعید کل متن هاتو خوندم نمیدونم که رافور کجا حالتو گرفته که انقدر با حرص علیه ش بد مینویسی اما بدون رافور هم کیفیتش از سانتافه بیشتره هم موتورش قوی تره و هم شتابش بیشتره داشبورد شم مثل تو دریش چرمه نه مثل سانتافه که همه جاش از پلاستیک خشکه و بعد 2 سال همه جاش به صدامیوفته
اوتلندرم اصلا زشته که بیای فرزند پاجیرو رو با سانتافه ی بی اصل و نصب مقایسش کنی
حیف او سه الماس نیست که در کنار سانتافه به زبون بیاد
1394/11/4
آقا سعید کل متن هاتو خوندم نمیدونم که رافور کجا حالتو گرفته که انقدر با حرص علیه ش بد مینویسی اما بدون رافور هم کیفیتش از سانتافه بیشتره هم موتورش قوی تره و هم شتابش بیشتره داشبورد شم مثل تو دریش چرمه نه مثل سانتافه که همه جاش از پلاستیک خشکه و بعد 2 سال همه جاش به صدامیوفته
اوتلندرم اصلا زشته که بیای فرزند پاجیرو رو با سانتافه ی بی اصل و نصب مقایسش کنی
حیف او سه الماس نیست که در کنار سانتافه به زبون بیاد
1394/11/4
آقا یوسف :
اولا من به این دلیل از راوفور خوشم نمیاد که فقط لوگوی تویوتا رو به ارث برده نه قدرت و هیبتش رو. لذا کسایی که گول مارک گرایی رو میخورن (مثل شما) از همه بیشتر ضرر میکنن.
ثانیا من متخصص و مهندس مواد رو که یکی از نزدیکان خودم بود ،آوردم و با هم به دقت داشبورد و اجزای مختلف داخلی رو بررسی کردیم. تنها قسمتی که در سانتافه از پلاستیک
خشک و نامرغوب استفاده شده ، پلاستیک دور تا دور درب های ورودی سانتافه است. یعنی همون قسمتی که پا روش میزاری سوار شی.
در صورتیکه در داشبورد و سایر سمت های سانتافه از مواد بسیار مرغوب و حتی در چندین مورد از فیبرکربن در سانتافه استفاده شده که واقعا عالی هستند.
اصلا وقتی دست رو داشبورد و جنس مواد داخلی اش میکشی ، کاملا کیفیت مرغوب رو حس میکنی و واقعا حس خوشایندی بهت دست میده.
البته من منکر این نیستم که راوفور کیفیت کلی مواد داخلی اش تقریبا بهتره اما در سانتافه هم انصافا از مواد مرغوبی استفاده شده. اینو تو بررسی های خارجی هم ذکر کرده. برو بخون
ثالثا سانتافه ای که 5 نسل ازش تا به حال تولید شده ، بی اصل و نصبه؟؟؟ !!!!! اصلا میدونی اصل و نصب به چی میگن؟؟
ماشینی بی اصل و نصبه که تا به حال یک نسل هم ازش تولید نشده باشه و هیچ اسم و رسمی هم تو دنیا ازش شنیده نشده باشه. مثل همین چینی های تازه به دوران رسیده مثل
جک و ام وی ام و لیفان و... نه ماشینی که حداقل 25 ساله داره از تولیدش می گذره. خداییش شماها چی تو مدرسه و دانشگاه یاد گرفتید؟؟؟
1394/11/3
خرید هر خودرویی و انتخاب از میان گزینه های متعدد بستگی به 4 فاکتور اصلی داره که در بازه قیمتی رقبای سورنتو ، راوفور ، سانتافه و اوتلندر می توان گفت :
1- طراحی : رتبه اول : سانتافه رتبه دوم : سورنتو رتبه سوم : اوتلندر رتبه چهارم : راوفور
2- امکانات : رتبه اول : سورنتو رتبه دوم : سانتافه رتبه سوم : اوتلندر رتبه چهارم : راوفور
3- کارآیی و کیفیت : در بحث کارآیی و کیفیت رقبای ژاپنی تا حدودی بهتر از رقبای کره ای هستند. اما نه با اختلاف زیاد. چون سطح قیمتی و مواد بکار رفته هر چهار خودرو نزدیک
به هم است. مثلا مانند پرادو و سانتافه نیست که بگیم اختلاف زیادی با هم دارند. با توجه به اینکه هیچکدام از خودروها هم توانایی آفرود ندارند و کراس اوورهای متوسط شهری
محسوب می شوند ، می توان گفت که کارآیی و کیفیت کلی هر 4 خودرو تقریبا در یک حد است. حال شاید راوفور و اوتلندر کمی بهتر از سانتافه و سورنتو (اختلاف ناچیز)
4- قیمت : رتبه اول : سانتافه رتبه دوم : اوتلندر رتبه سوم : راوفور رتبه چهارم : سورنتو
گرچه من خودم عاشق تویوتا و میتسوبیشی هستم ، اما با توجه به رده بندی و سطح کارآیی خودروها که هیچکدام آفرود نیستند و قدرت و حجم موتور یکسان دارند ، انتخاب سانتافه
از همه معقولانه تره . به دلایل زیر :
1- طراحی بسیار بهتر
2- بازار فروش بسیار بسیار بهتر
3- کیفیت سواری مناسب و راحت
4- قیمت معقولانه تر
5- امکانات به روز تر (همین امکانات بیشتر در هر چه آسان تر کردن رانندگی بسیار موثرترند.)
1394/11/4
آقا سعید لطفا با اسم های مختلف کامنت نزارید . بی خود از سانتافه تعریف نکنید
1)تنبلی و کندی سانتاقه بر همگان آشکاره
2) لش بودنشم ، به جون هرکی دوست داری نیاز نیست حتما کسی پشتش بشینه . مردم تو خیابون میبینن که چه قدر پشتش پایینه و 2 نفر هم که داخلش میشینن انگا زیرش داره به زمین میخوره از اون ور تو جاده همش سد راهه و تا میاد از یه ماشین سبقت بگیره پدر همه رو در میاره تا یه ذره جاده سینه کشی می افته و شیب پیدا میکنه میبینی سانتافه ها کم کم از دور میوفتن و شل میشن اینو که همه هزار بار تو جاده ها به چشم خودشون دیدن و نیاز به سوار شدن سانتافه نیست ،اونم نه یه سانتافه بلکه همشون همین طورن فقط فکنم مال شما اینطور نیست .ماشاالله الانم که انقدر زیاد شده که مردم انقدی که سانتافه می بینن پرشیا نمیبینن ولا سانگ یانگ الان خیلی تک تره و نگاها رو به سمت خودش جلب میکنه
3)کیفیتشم اگه متنو بخونید می فهمید که از همه رقبا حتی سورنتو پایین تره
4)شتابم هیچ ربطی به قدرت موتور به طور مستقیم نداره-گیربکس - وزن ماشین - آیرودینامیک اتاق- نوع بنزین- و... در شتاب خیلی بیشتر تاثیر داره - مثلا خیلی از ماشینای چینی مثل MVM 315 با قدرت 109 اسب شتابش طبق تست خودرو باک 20 ثانیه بود و ال90 با 105اسب 10.2 ثانیه هست یعنی MVM با اینکه قدرتش از ال 90 بیشتره شتابش 10 ثانیه کند تره یا MVM530 با اینکه قدرتش از زانتیا بیشتره ولی 5 ثانیه شتابش از زانتیا کند تره و اوتلندر 2016 شاید رو کاغذ قدرتش چند عدد کمتر باشه از سانتافه باشه اما طبق اعلام کارخونه شتابش 9.8 هست و از سانتافه تند تر میره پس قدرت خیلی ربطی به شتاب نداره
5) کمتر بودن اسب بخار همیشه مبنی بر پایین بودن تکنولوژی نیست مثلا اکثر تویوتا ها به خواتر کاهش آلاینده ها مجبورن اصلاحاتی در کارکرد و نسبت سوخت به هوا دراتاق احتراق و انواع فیلتر ها رو در مسیر ورودی و خروجی موتور بزارن که مجموع این کار ها باعث کاهش گاز های سمی خروجی اگزوز و در نتیجه کاهش قدرت موتور میشه مثل تویوتا پریوس- یا اینکه مثلا در اوتلندر از سیستم خنک کاری روغنی در کنار سیستم خنک کاری آبی به صورت گسترده استفاده شده که در زمانی که شما آفرود رفتی و ماشین به صخره یا سنگی برخورد کرد و رادیاتور سوراخ شد ماشین جوش نیاره وبسوزه که شما تو بیابون بمونید ، ماشین توسط سیستم خنک کاری روغن ،خنک کاری میشه . وخوب این سیستم برای کارکردش مجبور چند اسب از قدرت خروجی موتورو بگیره یعنی قدرت موتور قبل از تولید مصرف خود موتور میشه- از طرفی چون شاسی اوتلندر کارشرکت MRJ که زیر مجموعه صنایع سنگین میتسوبیشی هست و بدنه هواپیمای جنگی برا لاکهید مارتین امریکا و نیروی هوایی ژاپن تولید میکنه هست ، اوتلندر وزن خیلی کمتری نسبت به سانتافه داره. البته وزن کمتر همرا با مقاومت بیشتر= شتاب بیشتر
خدایش من نمی تونم حضم کنم که سانتافه ایی که خود کمپانی برا مدل 4*4 شتاب 11.1 رو اعلام کرده و برای مدل های ساده و تک دف که وزن کمتری هم دارن به صورت استاندارد شتاب 10.9 اعلام کرده بعد چطوری شما تونستی 10.1 رو با این کیفیت بنزین و این اوضاع آب و هوایی ایران و جاده های مزخرف به دست بیاری
اینم حتما میدونی که خود خودرو بانک تا به حال نتونسته شتاب صفر تا 100 هیچ ماشینی رو مثل عدد اعلامی کارخونه بدست بیاره و همیشه حداقل2 الی 4 ثانیه اختلاف داشته .مستند ویدیو های خودرو بانک عزیز موجوده. حالا شما چطور تونستی خدا عالمه . شایدم ....
6) شما عرض کردی که هر ماشینی که فروشش بیشتره بهتره بنا به استناد به حرف خودتون بدونید که تویوتا بیشترین فروشو توی دنیا داره و پرفروش ترین کمپانی دنیاست پس باشه از همه بهتره
اما اینجا ایرانه و به خواتر شرایطی که پیش اومد و نبود اوتلندر تو بازار ایران ،در سال 2013 و 2014 و همچنین نبود هوندا CRV و سوبارو و همه ی بزرگان و هم خوانی نداشتن کلاس رافور با سانتافه متاسفانه در اون سال ها سانتافه تنها گزینه ی خرید خودرو در سال 2013-2014 در بازه قیمتی 150-220 بود و باعث شد امروز این همه سانتافه تو خیابون ببینیم اما در سال 2015 با ورود میتسو اوتلندر به بازار با ظرفیت 7 نفر سرنشین و قیمت مناسب تر باعث شد که اوتلندر به تنهایی نه تنها در این کلاس SUV بلکه پرفروش ترین خودروی بالای 125م در تمام کلاس ها در سال2015 در ایران بشه، بالای 125 م یعنی از 125 تا چند ملیارد
7)گفتی سانتافه از رافور جادار تره خوب معلومه ،چون رافور تو کلاس توسان و اسپرتیج هست و از همه ی اونا بهتره و سانتافه هم ،هم کلاس سورنتو و اوتلندر و CRV هوندا هست و طبق مستندات از همه ی اونا کند تر و در رتبه ی آخره
1394/11/4
یعنی شمایی که با اسم لکسوس سمبل و ارباب ماشینای ژاپنی پیام میزاری می خوای بگی ژاپنی ها هم فهمیدن که سانتافه ماشین خوبیه
از اسم ژاپنی برا تبلیغات سانتافه خرج میکنی؟؟؟؟؟
این رسمشه؟؟؟؟؟؟؟
1394/11/4
آقای راوفور :
اولا یاد بگیر به کسی تهمت نزنی . من تنها با اسم خودم کامنت دادم و اینکه یک نفر دیگه هم مثل من اومده حرف حق زده ، دلیل نمیشه به خودت اجازه بدی به مردم توهین کنی.
ثانیا اگر سواد و معلوماتت در حدی باشه که بتونی از قوانین فیزیکی و آیرودینامیکی سردربیاری ، متوجه میشی که شتاب طبق قانون دوم نیوتن (F=ma) بستگی به دوعامل اصلی
داره : 1- جرم کلی (همون وزن شما) خودرو که رابطه عکس با شتاب داره 2- قدرت خودرو (بر حسب اسب بخار) که رابطه ی مستقیم با شتاب داره
حال سانتافه که فکر نمیکنم از اوتلندر سنگین تر باشه اما به فرض میگیریم که از اوتلندر سنگین تر باشه ، از اون طرف قدرتش 10 اسب بخار بیشتر از اوتلندره.
در این صورت در شرایط برابر نهایتش اینه که سانتافه و اوتلندر یک شتاب یکسان خواهند داشت. نه آنکه با سوپر دروغ شماها اوتلندر شتابش خیلی بهتر از سانتافه بشه !!!!
ثالثا تعصب شما روی ماشین ژاپنی کاملا مشهوده و مشخصه که از اون دسته آدمهایی هستی که به محض اینکه یه گاری هم ببینی که لوگوی میتسوبیشی روش زده باشه میگی از تمام
ماشین های کره ای بهتره. البته من خیلی هم ماشین های ژاپنی رو دوست دارم اما نه اوتلندر و راوفور که واقعا ارزش دادن این همه پول رو ندارن. نه طراحی دارن نه بازار فروش
نه قدرت آفرود نه آپشن ... خداییش اوتلندر و راوفور از کدوم خصوصیت عالی میتسوبیشی پاجرو و پرادو و لندکروزر برخوردار هستند که انقدر سنگشون رو به سینه می زنین.
باز سانتافه حداقل طراحی عالی داره و آپشن های خیلی خوبی که بسیار کاربردی ان . هر وقت خواستی از شاسی بلند ژاپنی حمایت کنی با پرادو و لندکروزر و پاجرو و لکسوس lx و rx
حمایت کن نه ماشینهایی که از میتسوبیشی و تویوتا فقط اسمشون رو دارن.
رابعا به خداوندی خدا توی سفر امسال نوروز داشتم از زنجان بر می گشتم تهران . من و کل خانواده (5 نفر) + بار کامل وسایلی که تو سفر خریده بودیم طوری که اصلا از آینه شیشه
عقب ماشین هم مشخص نبود انقدر بار و وسایلمون زیاد بود + کولر آخر درجه روشن ؛ توی سربالایی ها و تو اتوبان مثل تانک بالا می رفتم بدون هیچ مشکلی. خیلی هم راحت سبقت
می گرفتم. تو سربالایی 150 تا رو باهاش پر کردم. حالا به من بگو کجای این ماشین لشه ؟؟ !!!!
عزیزم از سانتافه متنفری و عشقه متعصب ژاپنی ها هستی ، خطا رو رو گردن سانتافه و ماشین کره ای ننداز.
بعدشم اگه خیلی شتاب دوست داری ، مردی برو با موهاوی کل بنداز... مگه نمیگی ماشین کره ای به درد نمیخوره. برو ببینم تو ایران کدوم شاسی بلند می تونه در برابر موهاوی
قد علم کنه . خوش باشی با راو4 ت...
1394/11/3
من اگه جای هرکسی بودم به جای اینکه این همه پول بدم ماشین کره ای(اسباب بازی) بخرم تویوتا rav4 2016 میخرم چون هم از لحاظ آپشنی خیلی به روز شده البته در سطح تویوتا و هم اینکه ماشین اصیل زیر پامه ولی اگه اون نشد اوتلندرمیخرم و اصلا سراغ کره ای نمیرم
1394/11/4
آقای عزیز گذشت اون زمانی که کره ایها اسباب بازی تولید می کردند. الان دیگه ماشینهای کره ای به راحتی با ماشینهای ژاپنی که سهله ، با بنز و بی ام و دارن رقابت می کنن.
این طرز فکر رو بذارید کنار . عین بی منطق ها حرف 3 هزار سال پیش رو تکرار نکنید. درسته ماشین های ژاپنی خیلی ماشین های عالی هستند اما اسباب بازی قلمداد کردن ماشین های
کره ای مثل اینه که بگیم چون بنز و بی ام و و پورشه تاپ هستند پس ماشینهای ژاپنی هم اسباب بازی هستند.
در صورتیکه میبینیم که ژاپنی ها هم ماشین های فوق العاده ای میزنن و به طبع پیشرفت بی نظیر کره ای ها هم قابل تحسینه و الان دیگه راه خودشون رو پیدا کردن.
به اعتقاد من و هر آدم منطقی ماشین های باکیفیت در دنیای امروز 3 دسته هستند :
**** ماشینهای اروپایی : آلمان - انگلستان - ایتالیا
**** ماشینهای آمریکایی : دوج - فورد - شورولت - کادیلاک - تسلا - جی ام سی
**** ماشینهای آسیایی : ژاپن - کره جنوبی
1394/11/16
از دنیا خیلی عقبی برو همون راو4 بخر با اون طراحی اتوبوسیش
1394/11/3
از دوستان خواهش میکنم که جواب کامیار،سعید و Lexus رو ندن
این سه نفر دقیقا یک نفر هستن و کاملا معلومه که یه بچه 14 ساله که باباش سانتافه داره با اسم های مختلف پیام گذاشته . نوع هر سه متن کاملا معلومه که از تفکر یه نفر اونم با سن و سال کم بیرون میاد، آخرشم خواسته نتیجه بگیره که سانتافه از همه ماشینا بهتره .
اگه جواب خیال بافی و داستان سرایی اینجور افرادو بدید نظرات و کامنت ها به بی راهه میره و از مسیر اصلیش منحرف میشه
من با اینکه رافور دارم اما از اول هیچ پیامی ندادم و وسط بحث هیچ کسی نپریدم چون این بحث مقایسه بین سانتافه و سورنتو هست نه کمپانی های دیگه
1394/11/4
تویی که راوفور داری تو این صفحه چیکار داری. ها ؟؟ ! تو کامنت بالا هم بهت گفتم مواظب دهنت باش و الکی به مردم تهمت نزن. کامیار و lexus دو نفر دیگه هستن . من هم
یک نفر دیگه . چرا بهتان می زنی مرد حسابی . اصلا از طرز حرف زدنت مشخصه که چه جور آدمی هستی. یک متعصب به تمام معنا که تحمل و طاقت شنیدن حرف حق رو نداره.
بعدشم اگه خیط نمی شی اینم بهت میگم که من 35 سالمه و دو فرزند هم دارم. سانتافه هم مال خودمه. لازم نیست نقشه زندگی مردم رو بخونی چون نقشه خون خوبی نیستی ...
از کجا معلوم خودت یه بچه 17 ساله نباشی که تازه سن بلوغش تکمیل شده و دچار اختلالات بلوغی شده .
1394/12/15
آقاي RAV4 شما انگار با هيونداي مشكل داريد اگه به سايت ها هم مراجعه كنيد يكي دوسال قبل پرفروشترين ترين خودروي دنيا شد چون هم امكانات خوبي دارندو هم قيافه الان تو خود آمريكا هيونداي و كيا پرفروش هستند .من خودم به سانتافه گرند سوار شدم شتابش خيلي عاليه فقط يكم خشكه ولي در كل ماشين خوبيه در ضمن من خودم جنسيس سدان دارم خيلي ازش راضيم ولي در كل الان هيونداي تويوتارو زده جلو و قابل رقابت با لكسوس،بي ام و و مرسدس بنز هستش اولا اگه به سايت ها هم مراجعه كنيد جنسيس با بي ام و سري 5و بامرسدس بنز كلاس e رقابت ميكنه،هيونداي سنتنيال هم با بي ام و سرس7و بنزكلاس s رقابت ميكنه دوما كدوم ماشين تويوتا قابل رقابت با بنز و بي ام و هست؟؟؟ لطفا واقع بين باشيد
1394/11/4
با سلام خواهشن یکی از دوستان تفاوتهای سانتافه 2400 سی سی با 3300 سی سی بیان کنه آیا در آپشن ها هم تفاوت دارن و این تنبلی سانتافه در نسخه 4 سیلندر تو 6 سیلندر جبران میشه یا نه خواهشن توضیح بدید ممنون
1394/11/4
با سلام دوست عزیز ؛ سانتافه 3300 همان مدل گرند سانتافه با موتور 6 سیلندر هستش که تفاوت های دو نسخه 4 و 6 سیلندر در موارد زیره :
**** مدل 6 سیلندر(گرند) : قدرت موتور 295 اسب بخار - شتاب 7.2 ثانیه - ارتفاع : 172 سانتیمتر - عرض : 189 سانتیمتر - طول : 475 سانتیمتر
**** مدل 4 سیلندر(2400) : قدرت موتور 176 اسب بخار - شتاب 10.5 ثانیه - ارتفاع : 169 سانتیمتر - عرض : 184 سانتیمتر - طول : 466 سانتیمتر
از لحاظ آپشنی هم فکر کنم در چندین مورد تفاوت دارند. مثلا در مدل گرند تجهیزاتی همچون کول باکس(cool box) و سیستم ردیابی خودرو وجود دارند.
در کل تفاوت اصلی مدل گرند با مدل 4 سیلندر بیشتر در حجم و قدرت موتور و ابعاد و اندازه ی خودرو است.
1395/2/22
البته روی همین مدل اسپرت هم موتور 3.3 می گذارند همونطور که ردیف سوم صندلی رو گذاشتن.ولی توی ایران نداریم(انگشت شمار داریم).من یک بار آگهی یکیشون رو دیدم (دنبال گرنجور بود) اما اونقدر ذوق کردم که 2 هفته به طرف زنگ زدم ولی طرف جواب نداد.
1394/11/4
عزیزان تفاوت یه ماشین ژاپنی با دیگر کمپانی ها میدونید چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
می دونید اگه میتسوبیشی اوتلندر رو رو حالت ECO بزارید چه اتفاقی در مصرف سوخت پیش میاد؟؟؟؟ بهتره طبق مستندات حرف زد پس یه نگاه کوچیک به عکس زیر بندازید تا تفاوت تکنولوژی ژاپنی با دیگران که اسم نمیارم معلوم بشه
http://ttupload.ir/uploads/up597831428736578_IMG_6327.jpg

بله درست دیدید عکس صفحه کیلومتر میتسوبیشی اوتلندر هست . همون کمپانی که برا لنسر EVO از یه موتور 2000 میتونه 400 اسب نیرو بگیره حالا یه ماشین شاسی بلند 7 نفره ژاپنی با رینگ 18 ، وقتی در حالت کاهش مصرف سوخت میزاریش و رانندگی بهینه رو انتخاب میکنی مصرف سوختش میرسه به 5.8 لیتر در 100 کیلومتر
خدایش این سیستم بیشتر به درد میخوره یا گرمکن فرمون سانتافه
1394/11/4
دوست عزیز کسی نگفته که اوتلندر به درد نمی خوره. منم مثل شما عاشق لنسر اولوشن و پاجرو هستم. اما مسئله اینه که یه سری از افراد خیلی در حق سانتافه و سورنتو بی انصافی
می کنن و طوری در موردشون حرف میزنن انگار که با لگن های بی خاصیت چینی طرف هستند. واقعا بی انصافیه. چون من خودم هم سانتافه دارم و سوار خیلی از ماشین های ژاپنی هم
شدم. از جمله لکسوس lx و لندکروزر و پرادو و پاجرو و کمری . خدا وکیلی سانتافه هم ماشین خیلی خوبیه.
در مورد اون حالت eco در اوتلندر درسته که در کاهش مصرف سوخت تاثیر داره ولی نه دیگه اوتقدر که مصرفش رو از 9 لیتر بیاره 5 لیتر !!!!!!!
ناسلامتی موتور 2400 داره ها ... موتور 2400 امکان نداره که مصرفش بیاد زیر 8 لیتر. مطمئن باش.
در ضمن سانتافه سیستم اتوپارکش بسیار جالب تر از اینه. ضمنن اینکه در مدل های فول کامل سیستم ردیابی هم داره. سیستم ردیابی یکی از پیشرفته ترین سیستم های جهانه که
بیشتر در خودروهای کلاس بالای مرسدس بنز استفاده میشه ...
1394/11/4
دو کشور هستند که ماشین های نرم و تنظیم و دقیقی می سازن
این دو کشور از نظر نظم و انظباط تو دنیا اول هستند
این دو کشور تکنولوژی ساخت ابزار رو هم دارن و کشوری که ابزار آلات دقیق خوب بسازه همه چیزش دقیق و با کیفیته
دروسته این دو کشور ژاپن وآلمان هستن
از ژاپن غیر این انتظار نمیره ،بی راه نیست که تو دنیا کمپانی های ژاپنی همیشه پرفرش ترین هستن
1394/11/4
به پیر به پیغمبر ملت نمی خوان سانتافه رو ماشین بی کیفیت و آشفال نشون بدن
میگن سانتافه تو جاده از دیگر روقبا کندتره خوب قبول کن ولی این به این معنی نیست که سانتافه یه آشغله که مثل آردی میمونه نه همه چیز که شتاب نیست،اصلا یه ماشین شاسی بلند حتما که نباید شتاب بالایی داشته باشه. میگن اوتلندر نرمه اینو اکثر سایتا و مجلات و مجله ماشین میگه ، نظرات مردم میگه ، چرا نمیگن رافور نرمه؟؟؟؟ خوب حتما نرمه دیگه؟؟؟ این دلیل بر این نیست که تعلیق سانتافه مثل پراید میمونه، نه عزیزم جوش نیار
در مورد اوتلندر هم برو مصرف سوختشو بخون به جون جفتمون تو کاتالوگ آرین موتور - خودمیتسوبیشی ژاپن-خودروبانک و ..... نوشته مصرف سوخت در جاده 7.5 خوب وقتی حالت بهینه رو انتخاب بکونی این طبیعیه که به 5.7 برسه / پس چرا باز مثل همیشه عجله میکنی و میزنی زیر همه چیز و سریع منکر قضیه میشی ، خوب چون دیدی مصرفش از سانتافه کمتره سریع واکنش نشون دادی چون از درون دوست نداری ماشینی از سانتافه بهتر باشه ، علتم معلومه چون طبق ادعای خودت شما سانتافه داری و ماشینتو دوست داری، اما سانتافه رو امکانات و آبشن کار کرده ژاپنی ها هم رو سیستم های فنی
یه توصیه بهت میکنم ، همیشه حتما برو در مورد چیزی که نمیدونی و بر خلاف میلت هست تحقیق کن. فکر کن و کمی پخته تر نظر بده. کم گوی و گزیده گوی چون در/ نه اینکه بیای و 10 تا پیام عجولانه بزاری
1394/11/5
علی آقا ، اگه به اولین کامنت من در این صفحه دقت کرده باشی متوجه میشی که در پاسخ به اون دوستمون که گفت کدوم ماشین از بقیه بهتره من به جای سانتافه و سورنتو ، تویوتا پرادو
و هیوندای وراکروز رو پیشنهاد دادم. این طور نیست که بگی من چون خودم سانتافه دارم پس اصلا هیچ ماشین دیگه ای رو قبول ندارم. این ادعا کاملا بی اساسه.
من فقط در مورد این 4 ماشین (اوتلندر-سانتافه-راوفور-سورنتو) گفتم چون در بازار کنونی کشور ما سانتافه از همه بازارش بهتره و خدمات رسانیش بهتر و همچنین طراحی و دیزاین
به مراتب بهتری داره ، پس انتخاب سانتافه معقولانه تره. وگرنه نگفتم که اوتلندر یا راوفور اسباب بازیه.
اما اون بی همه چیزی که میاد اینجا و میگه سانتافه اسباب بازیه ، معلومه که چقدر کمبود داره و تا چه حدی در گمراهی به سر میبره
الانم میگم که تویوتا و لکسوس باارزش ترین کمپانی های دنیا هستند و همچنین قابل اعتمادترین و من هر زمانی که بخوام بعد از سانتافه ماشین دیگه ای بخرم ، حتما از لکسوس
ماشین میگیرم. چون عاشق لکسوس rx و lx هستم .
1395/2/26
پدر من هم asX داره و من دایم سوارش می شم، خیلی وقت ها در سرپایینی اتوبان های تهران به خصوص بدون کولر 5 لیتر می سوزونه! ام در کفی و سرپایینی! در سربالایی به ندرت میاد زیر 10 مگه در اتوبان! اصلا 5.8 بعید نیست! اما دایمی نیست! البته ASX اصلا اکو نداره!
1394/11/4
با سلام و خسته نباشید آیا واقعیت داره موتور4 سیلندر GDI سانتافه 190 اسب بخار قدرت داره
1394/11/4
بله ؛ سانتافه 2400 در دومدل dohc با قدرت 176 و GDi با قدرت 190 اسب بخار تولید شده است. البته بیشتر در مدل های 2015 و 2016 مدل GDi موجود هستند.
1394/11/4
شاسی بلند واقعی یعنی تویوتا لندکروز 2016 اصلا داشته باشیش دیگه آرزوی داشتن هیچ ماشین دیگه ای رو نمیکنی.ای کاش میومد ایران یکی شو میخریدیم
زنده باد لندکروز
1394/11/5
سلام ممنون از مقالات خوبتون خواهشا اگه امکان داره حتما یه همینجور مقایسه ای هم بین اپتیما و سوناتا انجام بدید. ممنون
موافقا لایک کنن
1394/11/7
یه مقایسه هم خواهشا بین النترا و سراتو بزارین ممنون
1394/11/8
من سورنتو رو بیشتر دوست دارم عقبش شبیه جیپ چروکی هست ولی به نظر من تویوتا RAV4 انتخاب خیلی بهتری هستش چون خود تویوتا هم اعلام کرد که آپشن های RAV4 خیلی شبیه به آپشن های لندکروز هست
1394/11/18
کاش حجم متور بیشتری داشتن یا مدل های توربو وارد میشد 200 میلیون بدم شتاب 10 سوار بشم !!
1395/3/25
نه دوست من 200 میلیون بده پورشه سوار شو - ما باید شانس بیاریم که سمند به یه اسم دیگه 200 میلیون نفروشن بهمون
1394/11/22
دوستان در خصوص اوتلندر فقط برید مقایسه گیربکس cvtبا سایر گیربکسهای اوتومات را بخوانید وفیلم مقایسه این دو نوع در شتاب گیری سربالایی سرایزیری مقایسه کنید
1394/11/24
آخه چرا اینقدر تعصب بی جا بعضی مردم نسبت به تویوتا دارند بابا یه زمانی تویوتا خوب بود الان هیوندای زده روی دستش من سواری سانتافه رو بهتر از راو4میدونم چون تا دلتون بخواد سوار این دوتا شدم حالا اینجور نتیجه نمیگیرم که هیوندای بهتره تا زمانی که سوار کمری وسوناتاyfشدم و واقعا دیدم که در یک سطح هستن و انصافا سوناتا سواری نرم تری داشت
1394/11/30
فقط ميخواستم بگم اين حرفتون كه هيونداي زده رو دسته تويوتا واقعا خنده دار بود شما سانتافه رو بايد با هم رده خودش از تويوتا مقايسه كنيد نه رافور كه با ix35 هم ردس و ميدونيد كه خيلي سر تر از ix35 هست رافور.شما كه ميگي هيونداي زده رو دست تويوتا ميشه بهترين شاسي بلند و بهترين وانت هيونداي رو به من معرفي كنيد كه از ماشيناي تويوتا بهتر باشن ؟؟؟! زياد فكر نكنيد به نتيجه اي نميرسيد پس ديگه هيچ جايي نگو هيونداي رو دسته تويوتا بلند شده مرسي
1394/11/26
اگر آقا سعید اجازه بده ما هم یه نظری بدیم !
به نظر من سورنتو طراحی داخلی و خارجیش به زیبایی از روی خودرو های آمریکایی کپی شده.
شما دقت کنید ، پنل مربوط به ایرکاندیشن و سیستم صوتی 100 درصد کپی نسل جدید شورلت کامارو (بیضی شکل) است که بسیار زیباست
و در طراحی خارجی ، چراغ های پشت ماشین بشدت شبیه جیپ های نسل جدیده
در کل اگر نسل های سورنتو را بخاطر بیارید میبینید که ، با شیب خوبی پیشرفت کرده
1394/11/27
دوستان انقدر به هم نپرید خواهشا هرکسی یک مقدار دانش در زمینه خودرو داشته باشه این رو متوجه میشه که وقتی داری وارد سانتافه میشی روز اولی که صفر تحویلش میگیری باید درهای ماشینو یک روز کلا باز بذاری تا بوی پلاستیک ادمو خفه نکنه واقعا چجوری میتونید با این جسارت بیایین سانتافه رو با اوتلندر یا راوو4 یکی کنید.بعدشم اپشن رو میشه همیشه روی ماشین بذاری اما کیفیت و کارایی رو میخوای چیکار کنی.در شتاب صفر تا صد کدوم سانتافه میتونه زیر 9.8 ثانیه شتاب بگیره.بیاییم یکم واقع بین باشیم با اینکه چین و کره و ژاپن همه اسیایی هستن اما ماشینای ژاپنی کجاها فروش میرن و ماشینای کره ای کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1394/12/3
سلام به همه جوونهای بامعرفت. عزیزان، هرکسی یه چیزی رو دوس داره، سعید سانتافه رو پسندیده، خب، دوس داره دیگه، نباید تو ذوقش زد ، پسرمن هم 20سالشه، دانشجوی برق، عاشق هایلوکسه اما گاهی به اسپورتیج هم نگاه می کنه، سانتافه رو هم میخواد، راو4 رو هم پسندیده، میتسوبیشی که خودم هم عاشقشم خب ماشینه دیگه، اما هرکس اول به وسعش نگاه کنه و درهمون حد عاشق بشه، بله، منم لندکروز رو میخوام عاشقشم اما به خواب شب هم نمی بینم، حتی بهgxr اتاق 100 مدل 2006هم راضیم، پیدا هم میشه ، اما میگن دیگه به خرج افتاده، البته میارزه خرجش کنی اگه اطاق سالم باشه و تصادف و چپ کردن نداشته باشه ،، اما خب، عقل میگه ماشین باید نو باشه آ باخیال راحت هرجاخواستی بری و دلت نلرزه، ، حالا میشه به پسرم بگم چرا هایلوکس دوس داری؟ نه، خب دوس داره دیگه، حتما دلیل داره که حتما داره،میشه بهش بگیم تو نباید هایلوکس دوس داشته باشی چون آپشن نداره؟ نه ، نمیشه، چون پسرمن یک کارهایی از هایلوکس دیده که فقط لندکروز میتونه ازعهدش بربیاد،دعاکنید این یک ترم هم بگذره و درسش تموم شه انشاا... هایلوکس و بگیریم. البته وضعمون خوب نیس، یعنی مایه دارنیستیم اما ازسالهاقبل دنبال هایلوکس بودم و هستم، پسرمم به خودم رفته، می گیرم اونوقت میریم آفرود ، شماها هم بیاین و کل بندازیم، عاشق آفرودم، آنرود هم کم نمیارم، همه میگن توبااین سن وسال و چی به ماشین بازی، اما چکنم عاشقم.شماهم عاشق باشین، هم عاشق اونایی که دوست دارین هم اونچه که دوس دارین، به شرطی که همدیگه رو هم دوس داشته باشین. یک ماشین ارزش بداخلاقی رو نداره. عزیزان گلم. زنده باشین.
1395/6/4
تند نرو ، خودرو های هیوندای هم در امریکا و اروپا فروش عالی دارند و همچنین خیلی لوکی تر و‌قشنگ تر از تویوتا کالسکه هستند ، ما هم سانتافه صفر خریدیم بوی پلاستیکش به همون اندازه بود که تویوتا کمری ۲۰۱۶ بود نه خیلی زیاد نه خیلی کم احتمالا به شما ماشین چینی دادن از اون جایی که شما هیچی در‌مورد خودرو ها نمیدونید و افکارتون مانند ۱۰ سال پیشه
1395/1/6
آقاي سليمان وان ميتسوبيشي هستش كه مثل پير زن ها است سانتافه بهتره يكم فكر كن
1395/1/9
آقا در کم استهلاک بودن ماشین های ژاپنی هیچ جای دنیا بحثی نیست و لکسوس کمترین استهلاک رو در دنیا داره! ولی مقایسه راو4 که یک کراس اور هست با سانتافه و سورنتو که یک اس یو وی خانواده هستش کمی درست به نظر نمیرسه! بنده یه مسیر ده ساعته با راو4 تو جاده بودم، سرنشینان عقب از فضای عقب شاکی بودند. این عید با اپتیما رفتیم سفر همه از فضای ماشین راضی بودند! ملاک مقایسه من فضای راحت و باز داخل ماشین اگه باشه، صندلی های عقب راو4 اصلا حرفی برای گفتن نداره!نظر شخصیه! در کل عرض کنم هر خودرویی دوست دارید و می تونید بخرید، بهترین خودروی دنیاس!
1395/10/1
اگر منظورت ازماشین لکسوس بنز بهتره ادم باید احمق بلشه 300 ملیون بده به nx
1395/1/27
اقایونی که ادعا میکنن ما از ماشین سر در میاریم شما هنوز نمیدونین ماشینهای ژاپنی که تو ایران هست اصلا ژاپنی نیستن منتاژ استرالیا مالزی و هندوستانه پس کیفیتشونم پایین تره هی ژاپن ژاپن نکنید به جاش سوادتونو بیشتر کنید
1395/2/26
لطفا حرف بی اساس نزنید. من asx دارم و مطمئنم ژاپنیه! تمام قطعاتشم ژاپنیه!1!
1395/5/1
خخخخخخ شما سواد داری برا همه بسه
حرفت هم عالی بود خیلی خندیدم
1395/5/5
ميتسو بيشي فقط در ژاپن كارخونه داره كه يعني تمام چيزاش مال خود ژاپونه اما تويوتا در همه كشورها كارخانه داره پس ميشه گفت تويوتا استراليا ييش با ژاپونيش از نضر كيفيت فرق ميكنه اما در مورد ميتسو بيشي نه
1395/9/2
انگار در مورد کارخونه بابات حرف زدن
1395/2/17
سلام دوستان ، من ميخواستم بگم چطور وقتى شتاب تويوتا روفور دوبرابر سانتافه هستش ( در حالت معمولى نه اسپرت ) صفر تا صدشون سه صدم باهم تفاوت داشته باشه (طبق اعلام خودروبانك صفر تاصد روفور در حالت معمولى ١٠.٦ و در حالت اسپرت ١٠.٣)
1395/2/22
در واقع با تماین این بحث ها موضوع قدرت در هردو ماشین حذف شده و این دو از ضعف موتور رنج می برن که توی این بازه قیمتی چشم پوشی از قدرت سخته.مخصوصن که فرد به موتور شیش سیلندر عادت داشته باشه
1395/3/16
سورنتو واقعا عاليه
1395/3/22
سلام
بابا این جا مقایسه سانتافه و سورنتو هستش نه راو4 خواهشن کاری با ژاپنی ها نداشته باشین . هر کی هر نظری داره بره تو صفحه خودش. الان هر کی بخواد سورنتو بخره تو این پیج فقط مشخصات راو4 رو پیدا میکنه.
1395/3/24
واقعا کیا گل کاشته.به نظرم شرکتی ها امکاناتش کمتره و وارداتی هاش کامل تره.
1395/4/14
سلام مقایسه خوبی بود ممنون . من خودم سورنتو 2016 2.4 لیتری 7 نفره سفید خریدم دو هفتست . نرمی خوبی داره سواریشم لذت بخشه به نسبت تویوتا پرادو که قبلش داشتم . بزرگ و جاداره موتورشم جون دار و خوبه توی سر بالایی با مسافر کامل به هیچ وجه احساس ضعف نمیکنی به محض فشار دادن پدال گاز ماشین راضی میکنه ادمو . خیلی شتابدار نیستا ولی راضی کنندست اصلا کند نیست . فرمان پذیریش واقعا عالیه حس رانندگی با یه سدان رو بهت میده تا یه کراس اور بزرگ . با سانتافه 2016 درگ کردیم با اختلاف زیاد عقب موند سانتافه . واقعا تعجب کرده با حجم یکسان و وزن کمتر بسیار کنده سانتافه . اپشنای خوب و جالبی هم داره کیفیت داخلی هم ادمو راضی میکنه در مجموع از انتخابش بسیار بسیار راضیم .
1395/4/14
یه مطلب دیگه دیدم یه سریا نوشته بودن سانتافه رو انتخاب بهتری میدونن چونکه سواری نرمتری داره و دکمه ی eco برای بهینه سازی مصرف سوخت داره . اخه برادر عزیز من حالت بهینه ی رانندگی رو هر دو دارن الان همه ی اتومات ها دارن بعد سواری رو شما باید سورنتو رو سوار بشی چون من شوهر خالم سانتافه 2016 داره من دو هفته پیش سورنتو گرفتم با هم مقایسه میکنیم بنده خدا گذاشته برای فروش . واقعا رانندگی با سورنتو رو با سانتافه مقایسه نکن هر دو رو روندم که میگم .
1395/4/15
آقا من 250 تومن پول دارم لطفا راهنمایی کنید که کدوم بهتره رافور یا اسپورتج یا سانتافه یا سورنتو یا مورانو
1395/4/19
سورنتو
1395/4/22
سلام. من مورانو، راوفور، سانتافه و اسپورتیجو سوار شدم اما سورنتوی جدیدو خیر. البته ماشین خودم تیناست. اگر نرمی و شتاب و صدای موتور زیبا براتون مهمه اصلا در خرید مورانو 2012 شک نکنید، شتابو صدای موتورش می ارزه به صدتا ازینها.. اگر امکاناتو صفر بودن و اینها مهمه سانتافه و سورنتو از راوفورو اسپورتیج بزرگترند باید ببینید چقدر پول می دهید و برای خانواده میخواهید بعد تصمیم بگیرید.
1395/9/23
سورنتو بهتر از همشون هست(حتی روفور)
1395/11/1
به نظر من سانتافه بهتره سانتافه2017بخر من خيلي راضيم اگر دنده سانتافه رو بزني تو حالت دستي وقتي وايسادي بزن دنده1 شتابش عاليه جذابيت خيلي زيادي هم داره سانتافه عاليه
1395/12/30
ادم هر ماشینی که میخواد بگیره خب قطعا قبلش میره چارتا مثش سوار میشه. ولی من میگم ویراکروز یا ix55 هم درنظر داشته باش و حتما یه جون دار تمیزشو سوارشو شاید خوشت اومد.با این قیمت میتونی یه خشکشو پیدا کنی. باز میگم همشونو تست کن ببین چه توقعاتی از ماشین داری تا یکی از اینا نظرتو بگیره دوست عزیز
1396/2/27
بستگی داره. اگه ماشین نرم با استهلاک پایین و خرج کمتر میخوای rav4
اگه بازار دسته 2 بهتر میخوای سانتافه
اگه امکانات رفاهی و فضای بزرگ میخوای سورنتو
اگه قدرت با مصرف بالای بنزین میخوای مورانو
1396/4/3
سورنتو و اسپورتیج خیلی راحت و نرم هستند و امکاناتی که داره به نسبت قیمتش خیلی مناسبه
1395/5/6
به نظرم اينايي كه ژاپن ژاپن مي كنن احتياج به يه ذره تحقيق دارن، متاسفانه تعصب بيجا هميشه اعصاب خورد كنه، سورنتو بهترين شاسي بلند سال دنياست و اصلا هيچ كدوم از اين ماشينا در حدش نيستن، همه خوبن اما در حد سورنتو نيستن، كلا اگه سليقه رو بذاريم كنار و فقط از ديد فني بگيم سورنتو يه سر و گردن از همه ي اين ها بالاتره، اگه شكي هست به سايتاي معتبر مثل kbb , و مجلات معتبري مثل road and travel كه معتبرترين در امريكا هستن سر بزنين، كلا خودرو هاي جديد كيا در ٢،٣ سال اخير از لحاظ فني در سطح بالاتري نسبت به رقبا هستن و امسال هم jd power ( كه هر كسي اطلاعات كچكي از خودرو داشته باشه ميشناستش ) كيا رو با كيفيت ترين برند سال انتخاب كرد حتي بالاتر از پورشه، در ضمن چند ساليست كه خودرو هاي كره اي نهرتنها چيزي كمتر از رقباي ژاپني ندارند بلكه در بسياري موارد بهتر هم هستند و دست بالاتر رو دارند
1395/11/1
چون بابات سورنتو داره مي گي اره؟ هيونداي الان داره باbmwو mercedes benzرقابت مي كنه .
1395/6/28
فقط کیا
شما هر محصول کیا رو ببینید که رقیبش یک هیوندای باشه امتیاز کیا بهتره مثل اسپورتیج با توسان
1395/8/11
از لحاظ آپشن سورنتو و سانتافه متفاوت هستند و رادار جانبی و رادار کروز کنترل از آپشن های ارزنده ای هستند که روی سانتافه نصب شده اتد که متاسفانه روی سورنتو ها خبری از این آپشن ها نیست. ضمنا سانتافه هم با موتور GDI موجود هست.
ایکاش کمی دقیقتر بررسی میفرمودید
1395/10/25
همه رو سورنتو کاملتر و بروز ترش رو داره و طراحی سورنتو سال ۲۰۱۵ بوده و سانتافه ۲۰۱۲
1395/8/16
خداییش اینقدر هر کی دلش خواسته از ماشینه خودش تعریف کرده !!!!!!!!!!! نه از 2 خودروی مورد بحث !!!!!!!!!! منم میخام بگم : فقط و فقط X33 --خخخخخخخخخخخخ
1395/9/7
ههههههههههههههههههههههههه
1395/9/4
سلام به همه دوستان.کارخانه های کیا و هیوندا هردو یکی هستند فقط برای بازار گرمی و ایجاد رقابت کاذب با دو اسم فعالیت میکنند.
1395/10/8
سلام خدمت همگی اولا بهتره یکم با دقت تر تحقیق در رابطه با مطالب بالا اون سانتافه فول نیست ک با کیا سورنتو فول داره مورد مقایسه قرار میگیره سانتافه فول وزنش1640هستش و دارای موتور جی دی ای هست ک حالت تقویتی داره و ما خودمون داریم و خیلی ازش راضی هستیم اگر اون سانتافه فول بود حتما در مقابل سورنتو کم نمیاورد و اپشنای ک سانتافه داره سورنتو نداره
1395/10/12
اشتباه می کنید اولاً سانتافه هم موتورش GDI می تونید تو عکسها ببنید و دوماً این سورنتو شرکتی هست و مدل فولش کیت GT LINE داره و مانیتور بزرگ هستش و دنده پشت فرمان و ...... آپشنهای دیگه داره
1395/10/11
آقا شما هرکار میخواین بکنین بکنین هرکس ماشین خودشو میگه خوبه اگر کمی دقت و واضح تر به مسآله نگاه کنید میفهمین که اصلا سانتافه در حد سورنتو نیست شما برین نمایشگاه ماشینا نگاهکنین هر سانتافه ای 10 تا 20 تا کار کرده چرمش نابوده درحالی که سورنتو من 15 تا کارکردش دیدم عین صفر بود واقعا شما این دو تا رو در حد هم میدونین؟لااقل با cr-v مقایسه میکردین یه چی الان خداییش به شما 250 میلیون بول بدن ساتافه میخرین یا سورنتو؟؟؟
1395/10/25
دوستان چرم داخل سورنتو از نوعی چرم خاص با نام napoکه سخاوتمندانه روی سورنتو قرار گرفته بکار رفته که در اتوموبیل های گران قیمت کاربرد داشته تا کنون . علاوه بر ان طراحی داخل و خارج سورنتو بسیار بروز تر میباشد . اینم بگم که سورنتو جزو ۵ suvبرتر در سال ۲۰۱۵ شناخته شده و فقط در امریکا تولید میشود و به همین دلیل به احتمال زیاد جلوی شماره گذاری ان با توجه به اینکه ساخته شده در امریکا میباشد گرفته خواهد شد
1396/6/29
سانتافه بهتره . شماهم دهنتو ببند ماشین زیر پات الاغ هم نیست
1395/11/28
با سلام میخواستم بدونم بین این ماشینا کدومش‌رو پیشنهاد میکنید
۱.میتسوبیشی اوتلندر
۲.کیا سورنتو
۳.تویوتا رو۴
۵.هیوندای سانتافه
لطفا کسانی که تجربه رانندگی این ماشینارو دارن نظر بدن و نظراتشون به دور از تعصب و براساس واقعیت باشه
1395/12/1
سلام دوست عزيز
اگر ماشيني ميخواي که خاص و تو چشم باشه از بين گزينه هات فقط سورنتو 2017 فول اپشن بگير.
سانتافه همه دارن هرکي ميخواد suv بگيره ميره سراغ سانتافه بنابراين خيلي خز شده و به مرور زمان از طراحيش و موتورش خسته ميشي.
به نظر من اصلا سمت سانتافه نرو که بعدا پشيمون ميشي. من خودم سانتافه داشتم ولي فروختمش و سورنتو خريدم و خيلي خيلي راضي ام
يک چرخ سورنتو با سانتافه عوض نميکنم. اميدوارم تو هم اشتباه منو (خريد سانتافه) نکني. ياعلي
1395/12/8
سلام بنظر من سورنتو بهترین گزینه س بعدشم راو4 و اوتلندر آخرم سانتافه
راستش چن ماهی بود تحقیق میکردم و مشورت با این واون!! منم مث شما تو همین چنتا گزیته ب اضافه هونداcrv وx3 کارکرده میچرخیدم بالاخره الان دو ماهه سورنتو 2017 جی تی لاین خریدم. راستش خودم که فعلا از انتخابم راضی ام!
1395/11/30
در تمام ماشینهای کره ای دید رانندگی کم دارد در ماشینهای خودمون 405دید رانندگی واقعا عالی هست نمی دانم چه ماشین خارجی بگیرم
1395/12/12
حیف ادم پول بده به این دوتا ماشین لش. باید بری پشت ix55 بشینی تا بفهمی ماشین چیه.غوله لامصصب بذا خودش.جم کنید این دوتا جوجه رو...
1395/12/18
با این مبلغ خرید ماشین کارکرده اشتباهه
1395/12/30
دوتا اشغال. ماشین فقط شیش سیلندر...
1396/1/4
بی ادب ماشین شما چیه که این دوتا آشغال هستند
1396/9/3
ببین اشتباه می زنی الان ماشین سورنتو 320 میلیون البته وارداتی که جی تی لاین هستش و سانتافه صندوق دستی که حالم ازش می خورو کدومو بر میداری؟
1396/1/16
من خیلی وقته که محصولات هیوندای رو دنبال میکنم حدودا از سال 1990. کیا زیر مجموعه هیونداس. و مطمئن باشید نسبت به هم برتری خاصی ندارند. گاها تو یکسری فاکتورها متفاوتند ولی در اصل از یک الگو پیروی میکنند. کیا :جسور و خشن و جوان پسند هیوندای:محتاط و شخصیتی تر، دقیقا مثل بی ام و و بنز. این سیاست کارخونه مادره که با دو نوع طراحی کاملا متفاوت تونسته تمامی سلیقه ها رو جذب کنه ولی در اصل پرچم کمپانی مادر هیونداس که بالا میره، در مورد این دو برند بهتره که بگیم کدوم و میپسندی تا اینکه کدوم بهتره ، چون در کل امتیازشون در یک سطحه، این سلیقه هاس که امتیاز میده،
1396/6/29
دمت گرم.فقط هیوندای
1396/1/27
سلام ، من قبلا سوناتا داشتم و خيلي راضي بودم. يك ماهه كه فروختمش و هنوز نتونستم بين سانتافه و رافور و سورنتو تصميم بگيرم. نظرات همه دوستان رو در مورد مشخصات فني و اپشنهاي مختلف سانتافه و سورنتو رو خوندم ، فقط ميخاستم بدونم موقع فروش كدومش افت قيمت كمتري داره و زودتر به فروش ميرسه چون من از ماشين زود خسته ميشم و دوس دارم بعد از دو سه سال عوض كنم. ممنون ميشم راهنمايي كنيد
1396/3/22
سانتافه از همه بهتره و زودتر از همه فروش میره
1396/2/24
این ماشی واقعا فوق العادست. معرکه است. حیف و صد حیف که گارانتی ماشین با اطلس خودرو هست و اصلا به تعهد خودش نسبت به گارانتی عمل نمیکنه. متاسفم برای اطلس خودرو و مدیرانش...
1396/4/30
پیج مخصوص کیا سوارا در اینستاگرام(sorento_savara)
کانال تلگرام(sorento_savara@)
1396/6/15
با اینکه سانتافه رو خیلی دوست دارم ولی به نظرم سورنتو مردونه تره و شاید ظاهرش یکم بهتر باشه
ولی واقعا میگم هر دو واقعا ارزشمندن و برتری خاصی نسبت به هم ندارند.
1396/7/8
به نظر من سورنتو بهتره ولی سانتافه هم خوبه ولی سورنتو تجهیزات بیشتری داره ولی سایت خودرو بانک هم اشتباه کرد سانتافه مدل 2016 را با سورنتو 2017 مقایسه داره مقایسه میکنه این مقایسه مثل مقایسه مزدا 3 و سراتو میمونه و به نظر من همه ماشن ها تو این رنج قیمت خوبن ولی سورنتو بهتره ماشین هایی مثل سانتافه - سورنتو - تویوتا راو4 -و رنو کولیوس 2017
1396/8/19
به نظرم من طراحی داخل ماشین از بیرونش مهمتره به خاطر همین سانتافه رو بیشتر میپسندم
1396/8/27
سلام. لطفا اونایی که واقعا مطلع هستند و خودروی سورنتو 2017 رو می شناسن بفرمایید آیا سورنتو های وارداتی در مدل 2017 از تجهیزات و آپشن هایی که کمپانی به صورت استاندارد روی مدلهای فول 2017 قرار داده برخوردارند؟؟؟ یا در مدل GT-Line فقط یک کیت بدنه با مدلهای شرکتی فرق می کند؟؟؟در واقع منظورم اینه که ترمز اتوماتیک اضطراری، کروز کنترل انطباقی، هشدار برخورد از جلو و البته اگر می دونید بفرمایید دقیقا چند تا رادار فعال داره؟؟؟ آیا مدلهای فول آپشن موجود در ایران از نوع SXL یا به عبارت دیگه SX لیمیتد هستند حالا با نامی دیگر؟؟؟ لطفا مستند صحبت بفرمایید می خوام تصمیم بگیرم برام مهمه. با سپاس
1397/4/23
اولا این یک رقابت دوستانس دوما اگه این رقابت جدیه سانتافه از هر نظر بهتده سوما اگه توی اکسا ببینید سورنتوی ۲۰۱۷ با سانتافه ی ۲۰۱۵ مقایسه شده . ولی با این همه سانتافه از همه نظر یعنی زیبایی برونی و اتاق و ابشنها سانتافه بهتره اگر راجب سورنتو کمی بیشتر تحقیق کنید سورنتو ۲۰۱۷ دوربین ۳۶۰درجه نداره ولی سانتافه ی ۲۰۱۷ داره و یه چیز دیگه راجب سورنتو اینکه سورنتو یک اگزوز تک و ساده داره ولی سانتافه از همان نسل اول شروع کرد به ماشین های با کیفیت ساختن پس سانتافه از نظر اپشن ها کیفیت قدرت زیبایی و لوکس بودن ماشین از سورنتو بهتره
1397/4/23
اولا این یک رقابت دوستانس دوما اگه این رقابت جدیه سانتافه از هر نظر بهتده سوما اگه توی اکسا ببینید سورنتوی ۲۰۱۷ با سانتافه ی ۲۰۱۵ مقایسه شده . ولی با این همه سانتافه از همه نظر یعنی زیبایی برونی و اتاق و ابشنها سانتافه بهتره اگر راجب سورنتو کمی بیشتر تحقیق کنید سورنتو ۲۰۱۷ دوربین ۳۶۰درجه نداره ولی سانتافه ی ۲۰۱۷ داره و یه چیز دیگه راجب سورنتو اینکه سورنتو یک اگزوز تک و ساده داره ولی سانتافه از همان نسل اول شروع کرد به ماشین های با کیفیت ساختن پس سانتافه از نظر اپشن ها کیفیت قدرت زیبایی و لوکس بودن ماشین از سورنتو بهتره
1398/3/19
سلام . هر دو ماشین خوبی هستن ولی من چون تجربه رانندگی با سانتافه را دارم یه خورده داخل ماشین نمای ظاهری ماشین کسل کننده وخز شده است ولی سورنتو نسبت سانتافه ظاهری جذاب و اسپرت تر دارت .