موضوعات داغ

آلفارومئو 4C، مانور اعجوبه ایتالیایی در تهران

29 آذر 1394

آزمایش و نوشته: محسن آل طه

عکس: بامداد صفائیان

اعجوبه ایتالیایی

آلفارومئو، برندی اصیل که از سال 1910 در میلان ایتالیا به دنیا آمد و از یک سالگی خود یعنی 1911 با مدل های 24 اسبی و با چهره ای متفاوت و جذاب وارد مسابقات اتومبیلرانی شد تا نشان دهد در راه شعار خود یعنی "زیبایی کافی نیست" (Beauty is not enough) کاملاً جدی و مصمم است و تا جایی پیش رفت که در دهه 1920 میلادی جوایز مسابقات مختلف اتومبیلرانی را همچون Le Mans، Mille Miglia و Targa Florio یکی پس از دیگری درو کرد. در ادامه سال های بعد با قرارگیری موتورهای اسپرت و مسابقه ای خود روی مدل های شهری توانست به شهرت بالایی دست پیدا کند و مدل جولیا این کمپانی در دهه های 60 و 70 میلادی بسیار معروف شدند.

اما چند سالی از این محبوبت گذشت و آلفارومئو نتوانست این افتخارات را ادامه دهد و تنها مدل های قابل عرضه آن جولیتا و میتو بودند. هاچ بک های اسپرت خوش استیلی که با وجود لیاقت هایی که داشتند نتوانستند آن آوازه قبلی را تکرار کنند. اما آلفارومئو که این روزها زیر نظر فیات کار می کند، احتیاج به یک شوک داشت تا دوباره آن قدرت و تکنولوژی خود را به رخ بکشد و روح اصالت و تجربه خود را در تولید خودروهای اسپرت و مدرن نشان دهد و در سال 2011 در نمایشگاه ژنو 4C در همین راه متولد شد. خودرویی که راهی جدا نسبت به خودروهای هم رده ای خود در پیش گرفته و نشانگر قدرت تکنولوژی آلفارومئو برای تولید خودرویی اسپرت اما برای خیابان های شهر است.

سال گذشته آلفاموتور توانسته بود این کوپه خوش خط و خال را وارد کند اما روند پلاک شدن این خودرو در راه پر پیچ و خمی طول کشید اما پس از چند ماه بالاخره این خودرو توانست پلاک ملی دریافت کند و خود را به عنوان یکی از پرشتاب ترین خودروهای داخلی معرفی کند. خودروبانک نیز همانند گذشته در این موارد بسیار کم صبر است و خود را به اولین نمونه پلاک شده رساند تا در یک روز بسیار سرد پاییزی عملکرد این ایتالیایی جذاب را از نزدیک بررسی کند.

کالبد شکافی

اگر به مشخصات 4C نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که آلفارومئو قصد تولید یک خودروی کوچک و سبک با مشخصات یک سوپراسپرت را داشته است. ابتدا از شاسی شروع می کنیم. یکی از افتخارات آلفارومئو این است که توانسته یک شاسی تمام فیبرکربنی را بسازد که خود نشانگر تکنولوژی بالایی است که در ساخت این خودرو استفاده شده است. البته برای بالابردن امنیت در جلو و عقب از قسمت های آلومینیومی نیز استفاده شده و همچنین یک رول بار (Roll Bar) پشت دو سرنشین قرار داده شده تا در هنگام واژگونی از آنها محافظت شود. این ساختار تمام فیبرکربنی شاسی، چنان آن را سبک کرده که تنها 65 کیلوگرم وزن دارد و وزن کلی خودرو را به تنها 895 کیلوگرم (نمونه های عرضه شده به بازار آمریکا به دلیل قوانین سختگیرانه تر امنیتی برای سرنشینان 995 کیلوگرم وزن دارد) کاهش داده است.

اندازه این اروپایی خوش نام آنچان کم و کوچک است که حتی از برادر خود یعنی میتو نیز کوچک تر است و 3988 میلیمتر طول، 1864 میلیمتر عرض و 1184 میلیمتر ارتفاع دارد و تقسیم وزن آن با توجه به قرارگیری موتور در وسط خودرو و درست پشت سر سرنشینان 38 درصد در جلو و 62 درصد در عقب است.

اگر در حالت کلی به خودرو نگاهی بیندازید، چشمان خفاش مانند در جلو و چراغ های گردی که در عقب بکار گرفته شده به سرعت ما را به یاد مدل 8C آلفارومئو میندازد و رگه هایی نیز از خطاطی محصولات فراری روی آن نیز دیده می شود. البته همانند آنها، 4C قرار نیست به تولید انبوه برسد و زیر دستان مهندسان خط تولید مازراتی در شهر مودنا Modena ایتالیا تنها 1000 دستگاه از آن ساخته خواهد شد و بسته به تولید شاسی آن که به عهده شرکت Adler Plastic است ممکن است تولید آن را به 3500 دستگاه در سال نیز افزایش دهد. جالب است بدانید که تکنیسین هایی که روی این خط تولید کار می کنند حدود 500 ساعت آموزش تخصصی در مدت 10 ماه را می گذرانند تا دست بر تولید 4C بزنند.

همانطورکه گفتیم موتور این خودرو در وسط آن قرار گرفته و تمام نیروی تولید شده به چرخ های عقب منتقل می شوند. چرخ هایی که در عقب 19 اینچی و در جلو 18 اینچی هستند و تایر بکار رفته در آن از نوع Pirelli P Zero است. همچنین ترمزهای قرمز رنگی که از بیرون نیز قابل مشاهده است از نوع برمبو می باشند و در جلو 305 میلیمتری در عقب 292 میلیمتری هستند که البته عملکرد آنها را در قسمت "پشت فرمان" تست خواهیم کرد.

قلب کوچک فلفلی

شاید وقتی از یک خودروی سوپر اسپرت صحبت می کنیم توقع پیشرانه های حجیمی مانند 6 و یا 8 سیلندر را داریم ولی آلفارومئو تمام تلاش خود را برای ساخت شاسی و بدنه ای سبک ساخته تا نشان دهد با یک موتور 4 سیلندری 1.7 لیتری هم می توان یک خودروی سوپر اسپرت ساخت. این پیشرانه که دقیقاً 1742 سی سی حجم دارد می تواند با یاری توربویی با بوست psi 21.8 حداکثر 240 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 320 نیوتن متر گشتاور در بین 2100 تا 3750 دور در دقیقه را تولید کند. این پیشرانه در حقیقت همان پیشرانه ای است که در جولیتا استفاده شده ولی با تغییراتی از جمله بهینه شدن بلوک های آلومینیومی وزن آن به اندازه 22 کیلوگرم سبک تر شده است.

البته این تمام تغییرات نبوده و برای کم کردن لگ توربو، تغییراتی از جمله نگه داشتن تزریق هوا در توربو انجام شده و یا در دورهای پایین، باز بودن سوپاپ ها طوری تنظیم شده که این لگ کمتر از جولیتا باشد.

پشت فرمان

به سختی وارد خودرو می شویم. قطعاً خودرویی با ارتفاع 114 میلیمتر از سطح زمین نه تنها برای سوار و پیاده شدن بلکه برای عبور از خیابان های پر دست انداز تهران نیز مشکلاتی به همراه دارد به طوریکه در روز تست مجبور شدیم در مقطعی برای عبور از یک جاده خاکی از خودروبر استفاده کنیم!

با قرارگیری روی صندلی اسپرت و نگاهی به اطراف متوجه می شوید که ابتدا باید یک کلاس آموزشی برای چگونگی استفاده از این خودرو را بگذرانید. قسمت های زیادی از داشبورد از فیبرکربن است و در قسمت هایی از پلاستیک سخت نیز استفاده شده به طوریکه یکی از مجلات معروف خودرویی عنوان کرده بود که 4C گویا همان لوتوس الیزه است که بر روی آن پیراهن فیبرکربنی تن کرده باشند. در داخل و ادوات داخلی کاملاً مشخص است که آلفارومئو تمام تلاش خود را کرده تا خودرویی سبک بسازد و اصلاً به دنبال تجهیزات و امکانات نبوده اگرچه در مقایسه با خودروهایی مانند لوتوس از امکانات بهتری برخوردار است.

بدون معطلی سوئیچ را چرخانده و موتور را روشن می کنیم و غرش دو خروجی اگزوز را به همراه لرزه ای که از پشت سر منتقل می شود، شنیده می شود. در 4C خبری از دسته دنده برای کنترل گیربکس 6 سرعته TCT دوکلاچه آلفا نیست و به جای آن چهار دکمه N، 1، R و A/M قرار دارند. اگر دکمه 1 را بزنید می توانید دنده را به کمک شیفترهای پشت فرمان تعویض کنید اما با فشردن دکمه A/M می توانید به حالت های Dynamic و Race بروید، حالتی که عملکرد گیربکس را تا حدود 30 درصد نیز بهبود می دهد.

وقتی فرصت داشته باشید که یک سوپراسپرت ایتالیایی را در شهر تهران تست کنید مطمئناً به دنبال وضعیت نرمال نخواهید بود و به کمک نگه داشتن اهرمی که در وسط خودرو است آن را در قدرتمندترین وضعیت یعنی Race قرار می دهید. با رفتن به این وضعیت اکثر سیستم های کنترلی از جمله ESC خاموش می شوند. لازم به ذکر است 4C مانند دیگر محصولات آلفارومئو تمامی سه حالت DNA که Dynamic، Natural و All-Weather هستند را دارد و تنها در 4C حالت رانندگی Race وجود دارد. در این حالت به جز خاموش شدن سیستم های کنترلی، صدای اگزوز نیز تغییر می کند و طبق شواهد ما حتی کمی لرزشی که از موتور به داخل منتقل می شود بیشتر هم می شود! در زیر می توانید صدای اگزوز 4C در حالت Race را بشنوید:

Loading the MediaPack player...

با آزاد ساختن ترمز دستی شروع به حرکت می کنیم. موردی که اول کمی تعجب آور است فرمان 4C است که هیچ گونه سیستم کمکی حتی هیدرولیک نیز روی آن نصب نشده و این بدان معناست که چرخاندن آن در حالت ایستاده احتیاج به عضلاتی قوی دارد. البته این موضوع با هدف آلفارومئو برای تولید خودرویی سبک قابل توجیه است.

با شروع حرکت بی آنکه بخواهید خیلی سریع دور موتور روی صفحه تمام دیجیتالی پشت فرمان به مرز ردلاین که روی 6500 دور است می رسد و صدای اگزوز توجه تمامی افرادی که در اطراف هستند را جلب می کند. ما هم حق مطلب را ادا کرده و با فشردن کامل پدال گاز پی در پی دنده ها را تعویض کرده و سرعت خود را افزایش می دهیم. شتاب 4C و صدای اگزوز که در هر بار تعویض دنده غرشی خشمگین می کند، آنچنان هیجان انگیز و حیرت آور است که گویا به سرعت آدرنالین به سرنشینان تزریق شده است و دیگر به چیزی جز سرعت فکر نمی کنید.

Loading the MediaPack player...

قدرت تولید شده و توازن وزن روی این خودرو آنچنان خوب هماهنگ هستند که گویا شما در وسط تمام آن چیزی هستید که دارد در خودرو اتفاق می افتد و باعث می شود که هندلینگ و کنترل بسیار خوبی را روی خودرو داشته باشید.

قدرت تولید شده از همین موتور 1.7 لیتری بیش از حد انتظار است و با هر بار تعویض دنده حتی در سرعت های بالا خودرو به جلو پرتاب می شود و راننده به صندلی کوبیده می شود و مجدد هیجانی برای افزایش بیش از پیش سرعت در شما ایجاد خواهد شد به طوریکه در یک چشم به هم زدن متوجه می شوید که سرعتی نزدیک به 160 کیلومتر در ساعت دارید! اتفاقی که چندین بار در طول تست تکرار شد.

اما بالاخره صبرها به پایان رسید و زمان شتاب گیری فرا رسید. زمان آن بود که ببینیم یک سوپراسپرت بسیار کوچک با ساختار فیبرکربنی و موتور 1.7 لیتری در عرض چند ثانیه می تواند به مرز صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این کار را به کمک سیستم لانچ کنترلی انجام می دهیم که عملکرد آن کمی متفاوت است و با قرار گیری پا روی پدال ترمز و دنده 1، کمی شروع به گاز دادن می کنیم و بعد با فشردن شیفتر سمت چپ که دنده را در حالت عادی سبک می کند، مشخصه ای روی صفحه دیجیتالی روی نوار دور موتور نمایان می شود و بعد به راحتی می توانید با آن محدوده مشخص شده لانچ کنید (قطعاً کمی پیچیده است!).

عدد رسمی اعلام شده برای شتاب صفر تا صد 4.5 ثانیه است اما بدست آمده در تست ما 4.75 ثانیه است که می توانید فیلم این شتاب گیری را در زیر مشاهده کنید:

Loading the MediaPack player...

بعد از هر بار تست ترمزهای آن را نیز کمی محک زدیم که باید گفت با وجود استفاده از ترمزهای برمبو، عملکردی در حد و اندازه یک سوپر اسپرت ندارد و عدد اعلام شده 35 متر برای ایست کامل از سرعت 100 کیلومتر در ساعت است که اگرچه عددی قابل قبول و کافی است اما کمتر از توقع ما از یک خودروی سوپر اسپرت بود.

قیمت و رقیبان

مدلی که خودروبانک تست کرد مدل استاندارد 4C بود ولی دیگر مدل های وارد شده نسخه Launch Edition هستند که از نظر فنی همانند همین مدل است و کمی از نظر تجهیزات فرق می کند و روی آن سیستم هایی نظیر تزئینات فیبرکربنی، بال و آینه فیبرکربنی، چراغ های bi-LED، ورودی هوای اضافی در جلو، کیت اگزوز و صندلی های اسپرت آلکانترا نصب شده است. مدل استاندارد هم اکنون حدود 580 میلیون تومان قیمت دارد. قیمتی که آن را هم رده خودروهایی مثل بی ام و M4، شورلت کوروت و یا پورشه کیمن S قرار می دهد. رقیبانی که هیچ کدام جز کیمن S در بازار داخل وجود ندارند ولی اگر واردات آنها (مخصوصاً مدل کیمن S) از سر گرفته شود می توانند رقیبی جدی و سرسخت برای 4C باشند.

اما این روزها فعلاً 4C یکه تاز خودروهای سوپر اسپرت در ایران خواهد بود و یقیناً تعداد بسیار کم آن می تواند خاص بودن آن را بیش از پیش افزایش دهد و نظر افرادی را به سوی خود جلب کند که می خواهند یک سوپراسپرت صفر و بسیار خاص با قابلیت های رانندگی فوق العاده و تکنولوژی مدرن ایتالیایی را زیر پای خود داشته باشند.

در انتها جا دارد از شرکت آلفاموتور و پرسنل محترم این مجموعه آقایان سپهر خواجه نوری و فرهنگ طلاگر و همچنین همراهی کامران خرامان عزیز کمال تشکر را داشته باشیم.

در زیر می توانید لیست مشخصات فنی آلفارومئو 4C را مشاهده کنید:

مشخصات فنی
مدلآلفارومئو 4C
پیشرانه4 سیلندر 1.7 لیتری
حجم موتور1742 سی سی
قدرت240 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
گشتاور320 نیوتن متر در 2100 تا 3750 دور در دقیقه
شتاب4.5 ثانیه
گیربکسTCT دوکلاچه آلفا
مصرف سوخت ترکیبی6.8 لیتر در هر صد کیلومتر
حداکثر سرعت257 کیلومتر در ساعت
وزن895 کیلوگرم
قیمت بازارحدود 580 میلیون تومان

65 عکس

نظرات کاربران

45 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/9/29
زبان از توصییف این الاهه زمینی قاصر است. واقعا خسته نباشید. مثل همیشه عــــــــــــــــــــالـــــــــــــــــــــــــــی
1394/9/29
همه چیز ماشین عالیه فقط نمی دونم چرا داشبوردش منو یاد داشبورد پراید می اندازه نوع رنگ داشبورد درپچه و کلید کولر و ضبط کوچک
1394/9/29
2011 آلفا 1.7 لیتر 240 اسب . 2050 سمند 1.7 لیتر 100 اسب ... اینجوری پیش میریم یه وقت زیادی از تکنولوژی جلو نزنیم ...
1394/9/30
سمند 100 اسب قدرت داره با موتور 1700 ربطی نداره که!!والا مگان2000 هم 135اسب هست یا مزدا3 147اسب قدرت داره،چون این ماشینا توربو ندارن و تنفس طبیعی هستند ولی ماشین اسپرت حتما باید توربو داشته باشه،الان قراره دنای توربو بیاد که ایرانخودرو خوشحال شه بگه منم توربو چینی زدم!!!
1394/9/30
بله درسته بیشتر جنبه تنز داشت ولی نا گفته نمونه در حال حاضر برای 1.7 لیتر 100 اسب اصلا عدد خوبی نیست مثلا لنسر با موتور 1.6 لیتر تنفس طبیعی 117 اسب قدرت داره ...
1394/9/29
"قلب کوچک فلفلی" خیلی جالب بود
به نظرم می تونه فروشه خوبی داشته باشه چون فعلا بی رقیبه ولی پیشنهاد می کنم اگر خریدید یه چند نفر کمکی هم ببرید تا از روی دست اندازها بتونید عبور کنید
1394/9/30
مقاله خوبی بود
لذت بردم
روان و کامل
1394/9/29
ای ملت این عشق منه :)
1394/9/29
ضمنا جا داره تشکر کنم، ماشین 55 هزار دلاری رو دارن میدن 600 میلیون..بیش از 400 میلیون تفاوت قیمت!!!
1394/9/29
باریکلا به خودروبانک که هنوز آلفا نیومده تستش کرد!
عکس ها مثل همیشه عالی، مقاله عالی
این خودرو فوق العاده است ولی معلومه که چند تا قراره وارد کنند؟ وقتی تو کل دنیا فقط 3500 تا ساخته میشه چند تاش به ایران میرسه؟
1394/9/29
ظاهرش خیلی خاصه
حال میکنم باش
امیدوارم بیشتر دیده بشه در حالی که گند پورشه درومده
1394/9/29
فوق العاده است
لطفاً مدل های ارزون تر اون مخصوصاً جولیتا رو بررسی کنید
مرسی از سایت عالی شما
1394/9/29
spider
1394/9/29
درود خدمت همه دوستان و سایت خودروبانک
ممنون از گزارش خوبتان،

از نظر من شاید بهتر بود چراغ های جلو از نوع کاسه ای و لنز دار بود، اما شاید بهتر بود نمونه اسپایدر وارد شده بود و قیمت مناسب تری داشت، هرچند در مقاله اشاره کوچکی شد، از مزیت های این مدل استفاده از قطعات فیبر کربن و همچنین تکنولوژی بالای موتوری این خودرو می توان اشاره کرد اما از طرفی به خاطر ارتفاع پایین و تعلیق خشک ان حداقل برای رانندگی در خیابان های ایران مناسب نیست (فرهنگ رانندگی ، رعایت نکردن مقررات، فرهنگ اجتماعی و... بماند.)

از نقاط ضعف این خودرو فرمان غیر هیدرولیک، طراحی ساده داخلی (کنسول)، استفاده از پلاستیک خشک بوده (کیفیت کابین میتو و جولیتا بسیار بهتر است)، که حتی طبق اشاره نگارنده ، 4سی همان لوتوس الیز با لباس کربنی است. (البته الفارومئو در مرتبه بالاتری قرار دارد ولی سطح انتظارات از این خودرو بالاتر بود.)

اما از نظر من در قبال رقیب قدرتمند خود پورشه کایمن ، فکر می کنم انتخاب پورشه با توجه به سابقه حضور بیشتر، طراحی زیبا، برند برتر، کیفیت و طراحی داخلی بسیار بالاتر، همچنین امکانات بیشتر انتخاب بسیار بهتری باشد.

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xln15541ckz885fdyys.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xv7srjzgc0ezjdbvalu3.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xbdaomi3pv3stxfhn05l.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xjzn7a441qwj8frjwb4if.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xktrgyt7clbz8i10nh8q.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xjs4e9i9m1coku7ur97b.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xzxexhka6lag8ugp81zc1.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=x4sofifi1gt8yp6poh5ni.jpg

1394/9/29
سپاس از گروه خودرو بانک
4c توسط مازراتی تولید میشه
یه محصول منحصربفرده که با دل باید خریدش
الفا=ادرنالین
1394/9/29
واقعا مقاله جالبی بود ، خسته نباشید میگم بهتون، امیدوارم جولیتا QV هم که در متن بهش اشاره شد وارد بشه که همین موتور روش هست و شتاب 0 تا 100 رو در حدود 6 ثانیه ثبت میکنه.
1394/9/29
سایت خودرو بانک بهترین سایت خودرو در ایران هستش
هم تست ویدیو ها عالیه و هم تست تجربه رانندگی
واقعا جای تشکر فراوان داره
1394/9/29
مرسي مهندس آل طه، فقط 2 نكته براي اين ماشين مطرح ميشه 1.قيمت كه در بازار آزاد قائدتا بالاتر ميره 2. آسفالت داغون و بي كيفيت ايران
از سايت خودرو بانك ممنون ميشم درباره هزينه نگهداري خودرو هاي تازه وارد اطلاعاتي بدين
1394/9/29
شتابگیریتون عالی شده . واقعا خسته نباشید ، تشکر از این تست خوب...
1394/9/29
مگه چند درصد مخاطبا میان واسه یه خودروی 2 سرنشین 600 ملیون پول بدن؟
http://www.finn.no
یه سر به این سایت بزنین ببینین با 200 ملیون میتونین چه خودروهای 2016 تو نروژ بگیرین ...البته واحد پولشون کورونه که هر کورن میشه حدود 400 تومان.
برین تو قسمت bill بعد رو suv یا هر مدل کلیک کنید خودتون ببینیند
تازه باز هم تو نروژ کسی نمیره قلفتی پول بده خودرو بگیره بانک مرکزیشون با سود 4 درصد واسه خودرو اندازه 3/4 شو تسهیلات میده 10 ساله ...
فقط و فقط بیمشون گرونه که واسه یه ماشین 200 ملیونی در سال باید حدود 35 ملیون بیمه بدی
600 ملیون واسه یه ماشین 2 نفره؟! حالا بگو هرچی اصلا فراری
1394/10/18
عزیزم ما الآن در ایران هستیم
1394/9/29
لانچ جالبی نبود باید با دو دنده به 100 میرسید به علاوه رد لاین 6500 برای این ماشین کم و تا حدی خنده داره
1394/9/30
شما که خوب بلدی لانچ کنی برو یک 4C تست کن با لانچ فیلمش رو بذار ما لذت ببریم
جای تایم 4.75 شما برو مثلا 3 ثانیه تایم بزن
1394/10/7
فقط با 0.25 ثانیه اختلاف با عدد رسمیش وجود داشت بعد میگی لانچ بد ؟
فک کنم با پراید زیر 5 میزنی تو ....
1394/9/30
با سلام خدمت همه ی خودرو بانکی ها
این ماشین ماشین خوبیه اگه به چهرش دقت کنید کپیه پاگانی زوندا فقط یه مشکلی که هست اینه که کابینش با پراید برابری میکنه قیمتش با بنز با تشکر از سایت خوبتون
1394/9/30
روز پنج شنبه اتوبان مدرس رویت شدید افیک سنگین!
1394/9/30
ماشینی که مدل استاندارد اش تو آمریکا 53،900 قیمت خورده چطور شده 600 میلیون؟؟؟اگر آلفا موتور از بچه پولدارها بگیره و در عوض جولیتا رو ارزون کنه من ازش حمایت میکنم
1394/10/1
به نظرم محصولات آلفارومئو مثل يك تنديس متحرك در شهر هستن و همواره تمام نگاه ها رو از اطراف به سمت خودشون منحرف ميكنن، در واقع تو رو مجبور ميكنن كه بهشون نگاه كني، حتي در جايي كه غول هايي مثل پورشه و بي ام و بنز حضور دارند ، حداقل اين تجربه رو از نزديك بارها و بارها احساس كردم كه اين ناشي از قدرت طراحي آلفا هستش كه به شكل بي رحمانه اي به رخ حريفاش كشيده ميشه،در خصوص قدرت هم صحبتي نمي كنم كه دوستان فني توضيحات لازم رو در بالا دادند. در واقع داشتن آلفارومئو درك و تجربه ي يك حس متفاوت ، به شكل ملموس هستش ......
در مورد 4c هم بايد بگم كه تمام نقدهايي كه توي مجلات و وب سايت هاي معتبر جهان راجبش دراومده راضي كننده بوده و طراحي و عملكرد اين خودرو تونسته منتقدها رو به وجد بياره تا آلفارومئو يك بار ديگه ثابت كنه ميتونه هنوز جهان رو به وجد بياره و زمين يك بار ديگه شاهد تولد يك خودروي لوكس و باوقار باشه. مهندسين ايتاليايي شركت آلفارومئو بازهم اون جمله ي معروف رو به ذهن ميارن كه هنر نزد آريايي ها هست و بس، البته از نوع اروپاييش . به نظرم اصلن نوع طراحي خودروهاي ايتاليايي تحت هيچ شرايطي قابل مقايسه با خوروهاي الماني و يا سوئدي نيست، اين دو تاي آخر مردماني سرد و خشك مزاج هستند كه بالطبع همرشون هم از همين ماجرا پيروي ميكنه ، كافيه به خطوط نرم خودروهاي آلفا يا ديگر شركتهاي خودرو سازي ايتاليايي دقت كنيم و بعد به خطوط خشك و سرد ماشينهاي خودرو سازان آلماني و يا سوئدي هم نگاه كنيم تا اين تفاوت در زيبايي مشهودتر بشه- البته اونها هم استثناء هايي دارند- ، تيپولوژي طراحي چيز ديگريست نزد ايتاليايي ها كه اين رو بايد توي طبيعت مردم و تفاوت فرهنگي اونها جستجو كرد كه اين نياز به ورود به مقوله ي جامعه شناسي هنر داره كه بي خيالش ميشم . اما بايد بگم بر اساس اونچه من ميدونم و شنيدم از مسولين شركت آلفاموتور، اولن تعداد بسيار بسيار محدودي از اين خودرو وارد ايران ميشه ( به شكل رسمي و شركتي ) و فعلن سياست شركت آلفا - فيات ، كرايسلر - هنوز توليد همون هزارتاست، دوم اينكه مدل اسپايدرش رو تو واحد تحويل خودرو شركت الفا موتور - نمايندگي مركزيشون تو غرب تهران - ديدم كه گويا قرار بود پلاك و تحويل مالكش بشه ، رنگ اين خودروي سكسي و بي نظير سفيد مات بود .
در مورد ٤c نمي دونم اما در خصوص جوليتا، تناقضاتي فاحش بين اونچه آلفاموتور در مورد اين خودرو تبليغ ميكنه و اونچه در واقعيت با عملكرد اين خودرو در تهران و ايران شاهد هستيم وجود داره كه اگه لازم بشه راجب اون هم صحبت مي كنم ، همچنين در مورد نمايندگي ها و نوع مشتري مداري كه همراه با ضعف هايي هست -حداقل من اينجوري احساس مي كنم -، ولي فعلن به همين اندازه كفايت ميكنم و ميگم آلفا بخريد و لذت رو به شكلي ديگه تجربه كنيد ، با طعم يك خانم باوقارِ ايتاليايي ./
در مور اون دوستمون محمد هم بايد بگم نبايد فراموش كنه كه كجا داره زندگي ميكنه ...
1394/10/2
عالییییی بود عالییییییی
واقعا از شما متشکرم
من خیلی تا حالا براتون کامنت گذاشتم که جولیتا رو بررسی کنین و خیلیا هم بهم مثبت دادن ولی نمیدونم چرا این بررسی رو انجام نمیدین.
خواهش میکنم بررسیش کنین.خیلی ماشین خوبیه
1394/10/2
انصافا ماشین خوبیه و هیچی هم کم نداره ولی قیمتش مناسب نیس

من بودم 600 میدادم پانامرا 4S یا کاین s

درسته هم رده نیستن اما هم قیمتن....
1394/10/3
سلام داداش .خسته نباشی .عاوولی بود تستتون
من چند بار کامنت گذاشتم ولی جوابمو ندادید
تو رو خدا ی بار جنسیس 2013 رو تست کنید
قبلا دیدم تست کردید ولی اون 2010 بود
2013 هم داشبودش فرق داره هم قدرت موتور هم چهرش
خداوکیلی دل داداشتو نشکن و تستش کن.
دمت گرم.
یاعلی
1394/10/3
سلام به آقای ال طه ميگم عالی بود ولی يه چيزي اگه ميشه موقع تست فیلم ماشین ها عینکتون رو بردارید تا ببینیمتون ممنون
1394/10/5
سلام خدمت خودروبانك و دوستان،ممنون بابت تست هاي خوبتون اگر ميشه كمري ٢٠١٦ هم تست كنين
1394/10/6
باسلام
اولا تشکر میکنم
ثانیا خواهش دارم در مورد هندلینگ این ماشین صحبت بیشتری کنید.هندلینگ بی نظیر این خودرو زبان زده تو دنیا
همچنین برند آلفارومئو تو ایران خوب جا نیفتاده و قیمت این خودرو یه کمی زیاده البته همش به وارد کننده مربوط میشه
یه صحبت کوچیک با گیمرها...فقط برید ماست وانتد 2 رو بازی کنید و این خودرو رو انتخاب و برونید اون موقع میفهمید آلفا چیه
1394/10/6
سلام دوستان منم تعریف های زیادی از شرکت آلفارومئو شنیدم و حتی خوندم که ممکن است در چند سال آینده به پای بهترین شرکتهای دنیا هم برسه . من ازش خوشم میاد مخصوصا مدل جولیا خیلی باحاله .
با تشکر فراوان خدمت تمام عوامل سایت فوق العاده و بی نظیر خودرو بانک
1394/10/9
سلام لطفا فیلم بررسی لکسوس is250 اف اسپرت را تهیه کنید
1394/11/2
به نظر من فیلم بررسی این ماشین را بفرستید ،بهتره.
1394/12/1
تویوتا Gt86 به این شرف داره خدایی
1395/4/6
بر چه اساس تویوتا از این بهتره؟؟؟؟
1395/8/5
سلام عزیزان
من اهل کلاس گذاشتن نیستم ولی من دوتا 4سی دارم یکی قرمز یکی سفید مات خیلی هم راضی هستم چون واقعا تک سوار هستم و قابل توجه عزیزان اینکه 4 سی هایی که در ایران هستن جز 100 تولید سفارشی جهان هستن یعنی کلا از این مدل سفارشی 100 تا تو کل دنیا هست
1395/10/3
ایرادات این ماشین شامل کیفیت بسیار پایین داشبورد و سیستم صوتی و امکانات حداقلی از جمله حتی هیدرولیک نبودن فرمان و دید بسیار کم عقب و صندوق بسیار بسیار کوچک و حتی نداشتن جعبه داشبورد! و ونداشتن محل گذاشتن اشیا در داخل دربها و محدودیت پای سرنشینهای بلند قامت و آفتابگیرهای بسیار کوچک و همین طور نداشتن درب بازکن صندوق عقب در پشت ماشین یا حتی روی ریموت ماشین وارتفاع خیلی پایین ماشین و فاصله زیاد صندلیها تا بیرون ماشین که سوار وپیاده شدن از اون رو بسیار سخت و شبیه صخرهنوردی کرده که قطعا رانندگی روزمره با اون رو بسیار سخت خواهد کرد و به قول دوستمون فقط به درد تک سواری یا رانندگی در پیست می خوره
1395/10/5
دادا اون دوتا عروسکی که دم گالری خیابون جهاد پارک میشه مال شماس؟
1395/11/28
سلام . فقط بدیش اینه که زود لیز می خره .
1396/3/12
مدل تعویض دنده جالبه به صورت دکمه هست ولی اون ترمز دستی به اون بزرگی اون وسط چیکار میکنه اخه تو ذوق میزنه یکم جمع و جور تر هم میشد ساختش
1398/10/8
آفرین به این میگن مقاله.