موضوعات داغ

زشت و زیبا، تیبا 2 در برابر پژو 206 تیپ 2

17 آذر 1394

آزمایش و نوشته: سپهر زنگنه

عکس: بامداد صفائیان

هیچ کس نمی داند که چرا تیبا هاچ بک تحت عنوان تیبا 2 به بازار آمد اما به هرحال این خودرو با چند سال اختلاف نسبت به مدل سدان تیبا عرضه شد و علیرغم گذشت حدود یکسال از ورودش به خیابان ها، خودرویی نسبتاً جدید محسوب می شود که نقاط و مثبت و منفی عملکردش برای بسیاری افراد مبهم است. همچنین در پی نوسانات شدید ارزی چند سال گذشته ایران خودرو ناچار به اعمال تغییرات متعددی در مهندسی و تکنولوژی پژو 206 شد تا این بچه شیر نه چندان جوان را همچنان بر روی خط تولید حفظ کند. بنابراین در آزمایشی بر آن شدیم تا تیبا 2 که بر روی پلت فرم ارتقاء یافته پراید شکل گرفته است را در مقابل 206 ایرانی شده ایران خودرو قرار دهیم تا برای خریدارانی که قصد خرید یک هاچ بک ارزان قیمت درون شهری دارند، سنگ محکی از مزایا و معایب این دو خودرو نه چندان محبوب وجود داشته باشد.

طراحی

شاید بهتر باشد که وقت خود را برای توصیف طراحی این خودروها تلف نکنیم. 206 قریب به 14 سال است که در بازار حضور دارد و به یک زیباروی به شدت تکراری مبدل شده که جذابیت خود را برای عموم افراد از دست داده است اما تیبا هاچ بک در مقابل عجیب الخلقه و نازیبا اما تازه و متفاوت است. برخی کارشناسان ریشه های طراحی بخش جلو تیبا را الگو برداری از روی لانچیا اپسیلون توصیف می کنند، اما در نمای بغل عملاً این پلت فرم X100 سایپا (پراید ارتقاء یافته) است که حد و مرز هایی همچون فاصله محوری و پیش آمدگی سپر های جلو و عقب از محور چرخ ها را تعیین کرده و طبیعتاً دست طراحان برای ایجاد تغییرات وسیع در این پارامتر ها چندان باز نبوده است.

در نهایت به نمای عقب می رسیم که معجون بد مزه ای از بی حوصلگی و عدم خلاقیت را توامان ارائه می دهد. بر خلاف اصول رایج جهانی که طراحان تلاش می کنند تا تناسبی بین طرح چراغ های جلو و عقب را ارائه دهند، در نمای عقب تیبا 2 شاهد طرح چراغ های کاملاً متضاد با چراغ های بزرگ جلو هستیم و سادگی درب پنجم و سپر عقب هم هیچ نکته خاصی را به همراه ندارد. بنابراین دقیقاً مشخص نیست که سایپا استعداد طراحان خود را در چه راستایی استفاده می کند چرا که اثری از خلاقیت طراحان در هیچ یک از زوایای این خودرو به چشم نمی خورد.

مشخصات فنی

تیبا از هر جهت نسبت به پراید بهبود پیدا کرده، موتور 1.3 لیتری و ناتوان پراید به لطف افزایش حجم تا 1.5 لیتر و تغییر در سرسیلندر حالا حدود 80 اسب بخار قدرت ارائه می دهد، ضرایب گیربکس اندکی اصلاح شده و مجموعه دیسک و صفحه نیز بزرگتر شده اند. ترمز ها نسبت به پراید تقویت شده اند و در ساختار جلوبندی اثراتی از پیوند ژنتیکی با ریو دیده می شود. همچنین به لطف انجام اصلاحاتی ایمنی تیبا هم حداقل نسبت به پراید مقداری بهبود یافته اما به لطف عدم انتشار نتایج تست های تصادف، حد و اندازه این بهبود به شکل رسمی مشخص نیست.

بنابراین منصفانه است که تیبا را یک قدم مثبت و رو به جلو در ادامه سیر تغییر و تحول خاندان پراید بدانیم. در مقابل پژو 206 با موتور 1.4 لیتری 75 اسب بخاری، مشخصاً در مدل فرانسوی و اصلی از نظر ایمنی از تیبا پیشی می گیرد، اما از آنجا که ورژن جدید ایرانی شده هیچ گاه در آزمون تست تصادف شرکت نکرده است و تغییرات این خودرو در طول 14 سال عرضه در بازار ایران نیز روشن نیست، نمی توان در این مورد به درستی قضاوت کرد. به هر حال کمی بعید است که ایمنی 206 های فعلی از تیبا پایین تر باشد و در بدبینانه ترین حالت باید هر دو خودرو را از این لحاظ هم سطح دانست.

فضای داخلی

همانطورکه در تصاویر مشاهده می کنید، پژو 206 حاضر در میدان از نوع فرانسوی با کارکرد نسبتاً بالاست که به وضوح از نظر کیفیت کابین و زیبایی فضای داخلی نسبت به خودروهای جدید پژو نشان (غایب در تصاویر) برتری دارد. تیبا در مقابل چه از نظر کیفی و چه از نظر زیبایی طراحی داشبورد و فضای کابین هیچ نقطه قوت خاصی نسبت به 206 ندارد و یکپارچه و بلا استثنا از پلاستیک خشک و خشن شکل گرفته است، اما برای سرنشینان عقب فضای پا در تیبا بسیار بهتر از 206 است و این موردی است که می تواند مورد توجه مصرف کنندگان ایرانی واقع شود.

اندر حکایت دقت در طراحی تیبا اینکه دید رو به عقب (آینه وسط) به دلیل تعبیه سه پشت سری هم اندازه بر روی صندلی عقب در حد فاجعه است و این مورد وقتی تشدید می شود که بدانید ارتفاع شیشه عقب نیز به دلیل تعبیه لولا درون سقف، نسبت به تیبا سدان کاهش یافته. در واقع این وضعیت به قدری بغرنج است که مالک تیبا ناچار شده تا پشت سری وسط را از جای خود خارج کند بلکه روزنه ای از نور و میدان دید برای مواقع لزوم وجود داشته باشد.

در مقابل فرانسوی ها از شیوه رایج در سطح جهان استفاده کرده اند و پشت سری مربوط به سرنشین وسط را با ابعادی کوچکتر و به شکل جذب شده درون صندلی عقب درنظر گرفته اند تا دید رو به عقب حتی المقدور مختل نشود. به هرحال جزییات در کابین تیبا چندان چنگی به دل نمی زند، برای مثال کلید های شیشه برقی عقب (آپشن) با کلید های شیشه برقی پراید مشترک هستند و اتفاقا همچون کلید های پراید از جای خود خارج می شود. جالب تر آنکه آینه های جانبی برقی هم در این خودرو آپشن هستند و مجموعه این دو آپشن در کنار رینگ های اسپرت چرخ، حدوداً 700 هزار تومان اختلاف قیمت را نسبت به نمونه پایه که فاقد این تجهیزات است،به وجود می آورد.

پشت فرمان

توصیف حس و حال رانندگی با 206 به نظر کاملا زاید و تکرار مکررات است، چرا که اکثر ایرانیان تجربه رانندگی با این خودرو را داشته اند، اما اگر کنجکاو هستید تا تفاوت رانندگی تیبا هاچ بک را با 206 تیپ 2 بدانید، می توان به مواردی از قبیل احساس بهتر راننده پشت فرمان 206 اشاره کرد که هم به موقعیت قرار گیری صندلی، فرمان و ارتفاع نشیمنگاه صندلی ارتباط دارد و هم از کمتر بودن مرکز ثقل و هندلینگ بهتر 206 ناشی می شود. در مقابل راننده تیبا به لطف ارتفاع بیشتر، تسلط بهتری بر ابعاد خودرو دارد و این نکته ای است که می تواند به خصوص برای رانندگان تازه کار و کم تجربه از اهمیت ویژه ای برخودار باشد. همچنین فنربندی تیبا در مجموع نرمتر از 206 احساس می شود و سرنشینان عقب با کوبش های کمتری بعد از افتادن چرخ ها درون انواع چاله و خندق های موجود در سطح شهر روبرو می شوند.

این نکته شاید از نظر رانندگی اسپرتی و هندلینگ چندان تاثیر گذار نباشد اما با توجه به ماهیت شهری خودروهای این کلاس و شرایط جاده ها و راه های کشورمان می توان نتیجه گرفت که نرم بودن فنربندی در مجموع مزیتی برای تیبا محسوب می شود.

به بخش هیجان انگیز و جالب آزمایش فنی یعنی مقایسه توانایی های حرکتی می رسیم. برای خود ما هم سوال است که بین 206 شناخته شده و تیبا که بر اساس پراید ارتقاء یافته کدام یک می تواند در رقابت شانه به شانه برنده میدان باشد.

پس از گرم کردن نسبی موتور و رسیدن به دمای مطلوب کاری، خودروها را به خط می کنیم تا درگی کوتاه اما جالب را برگزار کنیم. برای پرهیز از بروز خطای راننده، تصمیم میگیریم که مسابقه را در هر دو حالت درگ از حالت ایستاده و استارت در حین حرکت برگزار کنیم و نتیجه این رویارویی درون شهری را می توانید در ویدیو زیر مشاهده فرمایید:

گفتنی است که این تست به دلیل نزدیک بودن شرایط چندین بار تکرار شده تا حتی المقدور از خطای آن کاسته شود.

تیبا از نظر کشش موتور و ضرایب دنده مشکل چندانی ندارد اما مسئله قلق گیری تعویض دنده 2 به 3 وجود دارد که می تواند نتیجه را به نفع راننده پژو 206 تغییر دهد. مسئله دیگر به کات آف بسیار پایین موتور تیبا مربوط می شود که در حدود 5500 دور بر دقیقه تعیین شده است و احساسی شبیه راندن موتورهای دیزل را به راننده منتقل می کند. در واقع برای شتاب گیری بهینه لازم است که تعویض دنده را در حدود 5000 دور بر دقیقه انجام دهید که رقمی مضحک در مقایسه با سایر موتورهای بنزینی به نظر می رسد.

همچنین صدای وارد شده به درون کابین تیبا در دورموتور های بالا به شدت زیاد می شود و از این نظر می تواند به خوبی با خودروهای ارزان قیمت چینی رقابت کند. در مقابل 206 علاوه بر آرامش بیشتر کابین و هندلینگ بهتر از نظر ترمز گیری نیز قبراق تر از تیبا ظاهر می شود. هرچند در این مورد نمی توان به قطعیت نظر داد چرا که هیچ یک از خودروهای حاضر در آزمایش کاملاً نو نیستند و ممکن است کیفیت ترمزگیری آن ها نسبت به شرایط ایده آل دچار افت شده باشد.

پیروز میدان

در شرایطی که اوضاع بازار خودروهای ارزان قیمت اصلاً جالب نیست، هر دو خودرو جزو معدود انتخاب های خریداران به حساب می آیند و اگر به دنبال هاچ بک مطمئن و کم دردسر با گیربکس اتوماتیک و حداقل فاکتورهای ایمنی تایید شده هستید، باید نزدیک به 2 برابر قیمت تیبا را خرج خرید رنو ساندرو کنید! بنابراین مشخص است که انتخاب بین این دو خودرو نبرد بهترین ها نیست و کاملاً برعکس، انتخابی بین بد و بدتر خواهد بود، اما تیبا هاچ بک در حدود 27 میلیون قیمت دارد و خرید پژو 206 تیپ 2 هم حداقل 33 میلیون تومان خرج بر میدارد.

با این حساب مشخص است که با توجه به افت کیفی شدید و عجیب 206 های جدید، خرید تیبا با قیمت کمتر ریسک کمتری به همراه دارد و این خودرو نه چندان زیبا، می تواند در بلند مدت هم مخارج نگهداری کمتری را به مالک تحمیل کند، البته که تیبا 2 به هیچ عنوان خودرو بی عیبی نیست و در بعضی مدل ها مالکین با مشکلاتی در سنسور های چینی موتور مواجه شده اند و یا از سر و صدای اضافی گیربکس این خودرو شکایت دارند، اما چنین مشکلاتی در مقابل فهرست بلند بالا و طویل بلاهایی که 206 می تواند سر خریدارش بیاورد به شوخی شبیه است.

بنابراین در انتخاب بین این دو خودرو سه حالت مختلف اتفاق می افتد. در مقایسه نمونه های صفر کیلومتر، تیبا می تواند با قیمت کمتر و هزینه کمتر نگهداری برنده میدان باشد، اما چنانچه نمونه های تمیز و کم کارکرد پژو 206 را با قیمتی کمتر از تیبا سراغ دارید، انتخاب این خودرو در مقایسه با تیبا هاچ بک می تواند کاملاً منطقی باشد، اما در سومین حالت اگر بین 206 دست دوم و تیبا صفر کیلومتر مردد هستید، باید بین هندلینگ و طراحی بهتر 206 در مقابل هزینه نگهداری کمتر و شتاب بهتر تیبا یکی را انتخاب کنید. جدال همیشگی عشق و منطق...

همانطورکه گفتیم هدف از این مقایسه، رقابت تیبا ۲ با پژو ۲۰۶ های جدید ایرانخودرو بوده است اما در روز آزمایش به دلیل عدم دسترسی به ۲۰۶ مدل بالا از یک نمونه قدیمی تیپ ۳ استفاده کردیم، نکته مهم این است که از نظر فنی هیچ تفاوتی بین تیپ ۲ و ۳ وجود ندارد و اختلاف این دو مدل به تجهیزات رفاهی آنها مربوط میشود، برای مثال درحالی که ۲۰۶ تیپ ۲ از شیشه بالابر برقی، آینه های جانبی همرنگ بدنه و تهویه مطبوع اتوماتیک بی بهره است، تیپ ۳ به عنوان نمونه فول مدل ۱.۴ لیتری با چنین امکاناتی راهی بازار می شد اما به هر روی از نظر مسائل فنی و توانایی های حرکتی تیپ ۳ با نمونه های تیپ ۲ جدید ایرانخودرو مشابهت کامل دارد، هرچند که متاسفانه نمونه های جدید دچار افت کیفیت شده اند.

در پایان ضمن تشکر از مالکین محترم خودرو ها،آقایان مهبد سائسی و محمد حسین صیفی و آرزوی عرضه محصولی با کیفیت، ایمن و ارزان قیمت برای عموم ایرانیان، جدول مشخصات فنی تیبا 2 و 206 تیپ 2 را به خوانندگان همشگی خودروبانک تقدیم می نماییم:

مشخصات فنی
مدلتیبا 2پژو 206 تیپ 2
پیشرانه4 سیلندر 1.5 لیتری4 سیلندر 1.4 لیتری
قدرت80 اسب بخار75 اسب بخار
گشتاور126 نیوتن متر118 نیوتن متر
وزن1050 کیلوگرم1025 کیلوگرم
ایمنینا مشخص2 یا 3 ستاره
بر اساس مدل فرانسوی
شتاب صفر تا صد رسمیاعلام نشده14.1 ثانیه
قیمتحدود 27 میلیون تومانحدود 33 میلیون تومان

43 عکس

نظرات کاربران

337 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/9/17
تیبا ۲ رو باید با پراید ۱۱۱ مقایسه میکردین
1394/9/17
واقعا تیبا زشته.مخصوصا هاچ بکش.دیگه زشتی رو به اوج رسونده...
1398/3/9
گوه نخور 206 و405وسمند خاک پای تیبا هستند 111 تا دنده یک تیبا بیاد خوبه
1398/4/25
سلام من همون اشکان هستم که 4 سال پیش نظر دادم اومدم حرفم رو پس بگیرم قبلا تیپ 2 206 داشتم ولی الان یه تیبا 2 صفر خریدم خیلی قدرت و شتاب تیبا بیشتر از 206 تیپ 2 هست مصرف سوخت تیبا خیلی کمه و زیر بند و سیستم تعلیق تیبا نرم تر از 206 عمل می کنه چون سیستم تعلیق تیبا ریو هستش، و از همه مهمتر قیمت تیبا 2 خیلی مناسب و 40 میییلییییون از 206 تیپ2 که اصلا قدرت نداره ارزان تر است
1398/6/22
سلام من یکی داشتم با۲۰۶شاخ به شاخ کردم موتورم نابود شد ولی ۲۰۶فقط کاپوت و نوک دو تا گلگیر رفتن خواهشاً یکی بره سایپا و گل بگیره
1401/9/18
چته سوختی
1394/9/17
انصافا 206 خیلی سر تره
1397/6/12
آره نظرت درسته ولي واسه جوون هايي مثل من كه پول زياد ندارن تا بدن 206 بخرن تيبا 2 بهتره.البته من خودم تيبا 2 دارم ازش هم رازيم سوختشم كمه ولي بابام 206 V8 داره.ولي 206 يه چيز ديگس.ممنون
1398/5/8
تیبا یه ماشین اقتصادی و پرشتاب و کم مصرف هست که قیافه قشنگ و خانومی داره ، موتور تیبا مثل سیلو 1500 هست که کم مصرف و کم استهلاک، در کل قیمت تیبا باعث میشه کسی سمت سمند و پژو قدیمی نره و تیبا بخره، جدیدا هم سایپا موتور و گیربکس رو به nd2 بهینه کرده
1398/5/10
شمااگه اطلاعاتت کامل باشه این حرفونمیزنی 206فرانسوی کیفیت قطعاتش ازتیبا بهتربودکه اونم الان جفتشون یکی شده میمونه شتاب قدرت مصرف استهلاک استحکام نرمی جادارتربودن سواری که همش تیبا سرتره یه چیزی از206مخصوصاتیپ2بگوکه ازتیبابالاترباشه
1398/9/22
۲۰۶ اشغاله تواین دوره تیبا ۲ روتوی خودروبانک ایننجوری خرابش کردن ازلحاظ قیافه تیبا ۲توی سایت های دیگه خودروی زیبایی معرفی شده
1394/9/17
پژو 14 سال پیش این ماشین و ساخته بعد ما الان چی ساختیم . هنوزم کلی طرفدار داره این یعنی ابتکار این یعنی طراحی . وقتی طراحی داخلی و خارجی ماشینا رو با هم مقایسه میکنی همه چی معلومه و جای هیچ حرفی نمیمونه بعد 14 سال اونا کجا و ما کجا ...
1398/5/8
تیبا ماشین بی ازاریه پرشتابه و کم مصرف، چرخ های عقبش زاویه دار هستند که هندلینگ رو افزایش میده وزنش و پایداریش تو جاده خوبه تو فیلم های سرعت
تیبا که هم وطن هامون گذاشتن تیبا 230 تارفته در شتاب 11 میزنه البته با شمع سوزنی و هواکش اسپرت و بنزین سوپر . در کل اوضاع قیمت تیبا خیلی مناسب تر از ماشین های ایرانخودرو با قیمت های افسانه ای است
1394/9/17
من اوایل تابستون قبل از بحث کمدین تحریم خودرو یه 206 تیپ 5 تحویل گرفتم اما به جز یه صدای ریز که از محل اتصال صندلی عقب با گیره اش میومد و با یه چسب حل شد خداروشکر تا الان هیچ یک از مشکل هایی مثل مشکل صفحه کلاچ مشکل شمع مشکل هیدرولیک فرمان و مشکل باتری و مشکلات دیگه ای که از قبل تو سایت ها و نظرات مردم خونده بودم نداشت در کل میخواستم بگم چون کسانی که ماشينشون خراب در اومده بیشتر نظر میدن یه مقدار هم تو اشکالات ماشین ها غلو شده البته من منکر کاهش کیفیت ماشین ها نیستم
1394/9/17
عزيز من هم تير ماه 206 sd v8 خريدم كه تو 6000 تا مجبور به تعويض كليه متعلقات كلاج عوض كردم، ولي شانسي هست ولي با وجود اينكه 3 سال خودم 206 داشتم با اين قابل قياس نيست انقدر ضعيف و بي كيفيته
1394/9/17
اصلا غلو در کار نیست آقا امین.
من پارسال بهمن ماه پژو 206 تیپ 5 فول تحویل گرفتم . این ماشین سواریش خشک و بدی داره بعد 10000 کار کرد صفحه کلاچ عوض کردم و سیستم برقی ماشین هم داغونه و ديما مه شکن میسوزوند و صدای زیاد موتور تو کابین و ... . بدون اغراق گفتم.
فروختمش 35 تومن الان یه جیلی سون 2013 کم کار خریدم با 44 تومن که از هر لحاظ عالیه. کسی که 37 میلیون پول میده میتونه 4 یا 5 تومن بزاره ایکس 60 و جیلی و جک جی 5 بگیره که تا سوار نشی معنای سواری خوب رو متوجه نمیشی.( دست دوم تمیز پیدا میشه)
ماشین ایرانی آشغاله. دلتون رو خوش نکین که جیلی چینی و 206 فرانسوی اصلا این طور نی!!
1394/9/17
بنظرم آقا نیما درست میگن. وقتی ماشین چینی تو بازار هست دلیل نداره آدم بره ماشین ایرانی با قطعات چینی کم کیفیت بخره. خوب همون چینیو بخرید که کیفیتش نسبتا بهتره! حتی ام وی ام110 هم کیفیتش از پراید خیلی بهتره.
1394/9/17
واقعا تیبا ترمز خیلی خیلی مزخرفی داره من اگر بخواهم خودرو هاچ بک بخرم همان 27 میلیون را هزینه میکنم ویک 206 مدل 87 یا 88 میخرم که خیلی خیلی بهتر از تیبا هست و داخل 206 هم واقعا از تیبا خیلی زیبا تره ومن حاضرم خودروی کم سرعت و کم شتاب بخرم ولی خودرویی درست حسابی باشد
1394/9/17
فکر کنم 206 تیپ 3 نه 2...از دوستانی که تیبا نیو فیس دارن خواهشمنیدم یواش برن خودرو ایمنی نیس:)
1394/9/17
تیبا 2 واقعا ماشین مزخرفیه. .. یکی از دوستان من که ماشین رو نزدیک 6 یا 7 ماه پیش خریداری کرد حالا بعد از 12000 تا کارکرد ماشینش مشکلات بدی پیدا کرده از جمله ترمز هاش که خالی میکنه و کیفیتش شدیدا افت کرده. دیدش نسبت به اطراف واقعا کم و نا کافیه. و مشکلات تو سیستم برقیش. .. مشکلات مونتاژی هم تا دلتون بخواد...

28 میلیون... به نظرم خیلی شبیه کلاهبرداریه😐
1394/9/17
این که 206 تیپ 2 نیست؟!؟!؟! داشبوردش شبیه تیپ پنجه! از اون جالبتر اینه که 206 تیپ 2 لااقل از زمانی که من یادمه شیشه های عقبش برقی نبودن!
1394/9/17
شما اول مقاله رو بخون بعد نظر بده
1394/9/17
بالا توضیح داده شده که 206 تیپ 3 می باشد، عکس موتوری هم که گذاشته شده موتور 1.4 لیتری هست که مربوط به تیپ 2 و 3 است
1394/9/18
عزیز مثلا فکر کردی تیپ 5 بود اون ؟! اگه تیپ 5 بود که تیبا به گردشم نمیرسید!!
1394/9/17
٢٠٦ واقعا ماشين فوق العاده اي بود اما واقعا ايران خرابش كرد
من يه تيپ ٥ أوايل تابستون ٩٤ خريدم از همون ابتدا توي نمايندگي موقع تحويل ماشين يه صداي تق تق از گيربكس مي اومد كه خيليم شديد بود و وقتي پا رو روي كلاچ فشار مي دادي قطع مي شد كه وقتي اين موضوع و با نمايندگي مطرح كردم همون جواب معروف و هميشگي(همشون همينطورن) روبرو شدم ولي اين بار مثل اينكه واقعا همشون همينطورن و پارس دوستمم همينطور بود و بهم گفتن درست نميشه حتي با تعويض گيربكس و گفتن وقتي گارانتيش به إخراش رسيد بگرد يه گيربكس استوك فرانسوي بزار روش چون اگه تو دوره ي گارانتي اين كار و بكني ماشين از گارانتي خارج مي شه (واقعا جالب كه بايد يكي از دقدقه هاي خريد خودروي صفر من تعويض گيربكس باشه اونم نه با مدل نو و صفر چون اونم مثل هيمنه بايد با مدل كار كرده فرانسوي عِوَض شه)
هيچي اقا از خير اين صدا و برطرف كردنش ما به كل گذشتيم بعد از ١ ماه ديدم ماشينم توي دنده عقب و دنده يك كه هست خلاص نميشه همينجوري تو دنده مي مونه انگار پات رو كلاچ نباشه و بخواي دنده رو خلاص كني خيلي سفت بود و اصلا خلاص نمي شد و بايد ماشين و خاموش روشن مي كردي تا خلاص شه كه بردم نمايندگي ديسك و صفحرو عوض كردن و مشكل حل شد (البته من نذاشتم باز ديسك و صفحه إيساكويي روش بزارن سرونه دادم و ديسك و صفحه خارجي گذاشتم،اينم از گارانتي ايراني،بگذريم تازه قسمت مهيجش مي خواد شروع شه خخخخخخ)
مجددا بعد از گذشت ٢-٣ هفته توي جاده بودم كه يه دفعه چراغ استپ ماشين روشن شد و فرمونمم مثل پيكان سفت شد پياده شدم ديدم تمسه سفت كنه دنيام به كل ذوب شده و تسمه دينامم و پاره كرده و چون اون هرزگرد خراب بوده تسمه افتاده سمت مخزن هيدروليك و قبل از پاره شدن تسمه مخزن هيدروليكمم سوراخ كرده
هيچي ديگه ساعت ١١ شب وسط جاده نشستيم امداد خودرو اومده ماشين و برده نمايندگي فردا صبح كه رفتم نمايندگي مكانيك تا كاپوت و زِد بالا گفت (بيا اينم ٥ امين ٢٠٦ كه تو اين هفته اومده نمايندگي دقيقا با همين مشكل) و گفت ما هيچ كودوم از قطعات و جز تسمه دينام خخخخخخخ نداريم و هنوز هم بعد از گذشت ١هفته كه ماشين تو نمايندگي خوابيده هيچ قطعه اي ازش نرسيده (تازه آشنا بود نمايندگي و كلي منت سر ما گذاشت گفت برات توقف خودرو مي زنم كه زوتر بياد كه نمرديم و معنيه زود رسيدنم فهميديم!!!)و نكته جالب اينكه ديروز كه رفتم يه سر بزنم به ماشين شيشه رانده رو اورده بودن پايين و يادشون رفته بود بيارنش بالا روي تمام صندلى ها و داشبورد پر جاي پاي گربه بود....خخخخخخخخ
جالبه كه ماشينه من هنوز ٥٠٠٠ تا كار نكرده
اين همه نوشتم فقط مي خوام بگم اشتباه من و نكنين از او ٢٠٦ بي ازار و با كيفيت فقط ارم پژو و ظاهر و شكل ٢٠٦ مونده
از هر ١٠ تا ٢٠٦، ٩تاشون مشكل ديسك و صفحه و گيربكس دارن
تازه من هنوز نيمي از مشكلات ماشينم و نگفتم مثل (خطاي وحشتناك امپر بنزينم-لق بودن صندلي راننده-صداي ازار دهنده در صندوق عقبم-و سمفونيه صداهاي ازار دهنده داخل خودرو كه فقط اگه صداي ضبطت بالاي ٢٠ باشه ميشه تحملشون كرد....
توي بد دردسري أفتادن با خريد اين ماشين اميدوارم شما عاقل باشيم و حماقت من و نكنين....
اما خوب ماشيناي ايراني يه خوبي دارن كه هيچ ماشيني توي دنيا نداره اونم اينكه حسابي سر گرمتون مي كنه هر روز يه سورپرايز جديد براتون داره....
1394/9/17
واقعن همینه
پدر بزرگ من ی تیپ 2 مدا 84 داشت که حتی چراغ هاش والئو valeo فرانسه بود و تقریبن 160000 کلیومتر کارد کرد تا سال 91 ی دونه SD V9 خرید. تازه می گفت این جدید نفس نداره راه بره با اینکه موتورش 1.6 لیتری ، تو سربالایی هم کم میاره
ولی اون قبلیه عالی بود، فرمانش خیلی نرم بود
1394/9/17
یادمه تو تخت گاز هموند میگفت خوبیه ماشین کلاسیک اینه آخر هفته ها خرابیاش سرگرمت میکنه.ماشین ایرانی هم هر هفته آدمو سرگرم میکنه.مثلا 206 من مد92 بود.مشکلات از ماه اول شروع شد بطوری که دوستم زنگ میزد هر صبح میگفت نمایندگی هستی؟!
1398/5/8
کسی که داره در مورد تیبا بد میگه اگه یبار سوار تیبا بشه و قیمت و پول توی جیب مردم رو ملاک قرار بده می فهمه که تیبا ارزش خرید بالایی داره، دیگه همه تیبا رو ماشین نرم و پرشتاب می دونن یه سری آدم متعصب و نادان میگن بده
1394/9/17
بین افتضاح و افتضاح تر باید انتخاب کنن مردم
چرا خودروسازان به اصطلاح بزرگ آسیا تیم طراحی ندارن. چرا؟؟ کسی هست جواب این سوال من رو بده؟؟؟
1394/9/17
این 206 مدل پایین بود که تونست پا به پای تیبا بیاد.تیپ2 های جدید یه اختلاف عجیب غریبی میندازن اصا راه نمیرن.
1394/9/17
مقایسه بدی نبود ولی یه ذره به نفع تیبا بود.شاید شتاب تیبا بالاتر باشه.ولی هندلینگ چی؟کیفیت چی؟مصرف و صدای زیاد موتر و گیربکس چی؟ تیپ 2 از mvm 110 چهارسیلندر بهتره در کل ولی تیبا نه!چون هم مصرف 110 کمتره.هم صدای موتر خیلی خیلی کمتره.هم شتابش بیشتره.درسته عقب تیبا جادارتره.ولی کیفیت 110 از تیبا بهتره.البته نمره منفی رده بندی کیفی رو اصلا قبول ندارم.ایمنی ۱۱۰ از 206 کمتره ولی از تیبا بیشتر هم نباشه مسلما کمتر نیست.
در ضمن 206 چهارستاره ایمنی از euro ncap داره.و 206 پلاس یا همون 207 ایرانی با 4 ایربگ تونسته 5 ستاره ایمنی رو بگیره.البته قبول دارم که احتمالا 206 تولید ایران ایمنیش کمتر از 4 ستاره باشه.
1394/9/17
اون که 4 ستاره داره تیپ 2 نیست و 206+ هم 5 ستاره نگرفته میتونید سرچ کنید
1394/9/17
خودرو بانک عزیز ، این 206 تیپ 3 می باشد ! تیپ 3 تمام اپشن های تیپ 5 رو داره، اما موتور TU3 یا همون تیپ 2 روش نصبه ! شیشه های عقب برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک و ... از اپشن های تیپ 3 می باشد ! از شما بعید بود !!
1394/9/17
متاسفانه در حال حاضر هر دوی این خودروها آشغال هستن.
لینک زیر رو هم ببینید (تجربه 206 و تیبای صفر):
http://www.pedal.ir/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%A7/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B5%D9%81%D8%B1-%D8%AA%DB%8C%D8%A8%D8%A72-%D9%BE%DA%98%D9%88-206/
1394/9/17
سلام دوستان
من میدونم ۲۰۶ ماشین خوبیه شتاب خوبی داره قشنگه ولی اینجا تیبا یکم مظلوم واقع شد چون هم وطناش طرفداریش نکردن ما ایرانیا باید هوای همو بیشتر داشته باشیم آخه مقایسه این دو ماشین یعنی چه؟ هر ماشینی مزیتها و معایب خودشا داره
1394/9/17
فاصله ۲۰ سال صنعت خودرویی ما با دنیا،بد نیست میشه جبران کرد با تلاش با وطن دوستی با صبر میشه حس غرور ساخته خودمون رو داشته باشیم ،خودمون باید دست بکار شیم
1394/9/17
یادش بخیر سال 85 مقایسه 205 تیپ 5 با فولکس گل رو میخوندم دو هاچ بک محشر ... اما حالا .. متاسفم که پیشرفت نکردیم . امیدوارم روز عوض شه این اوضاع
1394/9/17
این تجربه من از این دو ماشین مزخرف.نخرید تو را خدا.گرفتار میشوید.همه تولیدات داخلی همین هستند.مراجعات هر روزه من به نمایندگی باعث شد بفهمم هیچ کدوم به درد نمیخره.دنا سمند 405 پارس 206 همه پر از ایراد هستن.تورا خدا قبل از خرید برید داخل نمایندگی ها از مالکین ماشین ها بپرسید
http://www.pedal.ir/%d8%b3%d8%a7%db%8c%d9%be%d8%a7/%d8%aa%d8%ac%d8%b1%d8%a8%d9%87-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%b5%d9%81%d8%b1-%d8%aa%db%8c%d8%a8%d8%a72-%d9%be%da%98%d9%88-206/comment-page-1/#comments
1394/9/17
اگه مباحث فرعی رو کنار بذاریم ، در مجموع من (در حال حاضر) تیبا 2 رو انتخاب میکنم به دلایل زیر :

قیمت خیلی مناسب تر (تو این بازار واسه خیلی ها 6 میلیون تومن مبلغ زیادیه )
کابین با سر و صدای کمتر ( این مورد تا قبل سال 91 به نفع 206 بود ولی در حال حاضر کابین تیبا از 206 کمتر به سر و صدا میوفته )
کشش و شتاب بهتر
هزینه نگهداری پایین تر
فضای داخلی بیشتر

در واقع 206 تمام مزایایی رو که داشت در مدل ایرانیزه خودش از دست داده و به غیر از ظاهر ، چیزی از 206 های قبلی براش نمونده.
1394/9/17
با نظر آلفا کاملا موافقم در حال حاضر برتری از همه لحاظ با تیبا البته من صندوق دارشو ترجیح میدم چون حدود 10میلیون از تیپ 2 ارزونتره.از206تیپ2و5فقط ظاهرش مونده و کیفیتش فنا شده.
1394/9/17
من اگه بودم با 27 یه جنتو کارکرده تمیز میخریدم!!هم خراب نمیشه هم خیلی خوش قیافه تر از این 2 تاس...موتورش هم که قدرتش عالیه
1394/9/17
باسلام ممنون از این مقایسه ولی اون 206 تیپ 3 هست نه دو چون در تیپ 2 تهویه مطبوع خودکار موجود نبست.
1394/9/17
سلام
فک کنم در این رنج قیمت، پروتون بهترین انتخاب باشه. تیبا که هیچی اصن. ولی خب وقتی تواین رنج، تنوع محصول کمه همین میشه خب.
1394/9/17
ماشین ایرانی کلا بدرد لای جرز میخوره چون تبدیل شدن به ماشینهای چینی ..وقتی کل قطعات درجه 10 چینی باشن انتظار بیشتری نداریم ولی کلا 206 تیپ 2 گزینه بهتری میتونه باشه تیبا مناسب نیست ....با تشکر
1394/9/17
206 تیپ 5 مدل های 88 به پایین خیلی خوبن.من خودم یه دونه 84 دارم فوق العادست.هم تو شتاب و هندلینگ و ...
در کل 206 از پراید و تیبا خیلی سرتره
1394/9/18
به نظرم بزرگترین برگ برنده 206 طراحی و جنس مواد بکار رفته ی تو اتاقه به علاوه اینکه اتاقش آرامش بیشتری داره و صدای موتور مثل مته تو مخ فرو نمیره. البته منظورم 206 های ماقبل سال 9-88 هستش چون این جدیدا رو سوار نشدم ، تیبا صدای موتورش واقعا رو مخه ، اصلا صدای قشنگی نداره حتی از پرایدم صداش بدتره و به شدت صداش تو اتاق نفوذ میکنه ، حالا صدای گیربکس به کنار !!
در ضمن 206 های غیر ایرانیزه یه سری آپشنم میشه از esp بهش اضافه کرد که جالبن. به نظرم هارمونی که 206 تو همه جوانب طراحیش داره به اون یه زره اختلاف شتاب با تیبا می ارزه البته همش سلیقست اما قیمت تیبا 8-27 میلیون تومنی برای تیبا 2 اصلا نه با سلیقه جور در میاد نه منطق.
البته این 206 های ایرانیزه هم ارزش 3-32 تومن رو ندارن اگرم میگم 206 بهتره منظورم مدلای قدیمیترشه که واقعا دوست داشتنی هستن!!
1394/9/18
فکر کنم منظور شما از ESP همون ECU بود.
1394/9/18
با عرض پوزش منظورم bsi بود که اشتباه نوشتم esp .
1394/9/20
البته اون esp که گفتین خودش یه آپشن خیلی خوب و مهمیه برای 206 که وقتی تو سرعت می خواین فرمون بدین مانع از سر خوردن و از دست رفتن و نهایت تصادف یا چپ کردن ماشین میشه.
1394/9/28
آره esp هم خیلی خوبه ولی اطلاع ندارم الان رو 206 فعال هست یا نه ، انقدر که اینا از همه چیزش زدن :/
1394/9/18
206 بهتر پشت فرمان هردو بشینید میفهمید چی میگم تیبا که همون پراید که پرواز میکنه
1394/9/18
سلام.من خودم بین انتخاب تیباو206 اومدم وخودروی 206 انتخاب کردم.چون اصلا ازفرم تیبابدم میومد.واقعااگه روی طراحی بدنه اش وقت بیشتری میذاشتن وبی حوصلگی نمیکردن ویسری عیوب جزیی رفع میشدتیباماشین خوب وبهتری از206 میبود..متاسفانه امروزب موردی برخوردیم کزن ومرد جونی توی جاده ماشینشون ک 206بوددچارآتیش سوزی داخلی سیمهای برقش شده بود،وماشین منفجرشده بودوتنهاچیزی ک ازماشین باقی مونده بود.همون اسکلتش بود.خوشبختانه قبل انفجارخودروزن ومردازخودروخارج شدهبود..این اتفاق ممکنه برای هرکسی بیفته حتی منم ک ماشینم 206 ،وتصمیم گرفتم ماشینموعوض کنم.چون نمیخام ی روزتوی ماشینم جزغاله بشم..
1394/9/19
واقعا ایران خودرو تا کی میخواد 206 و 405 و پرشیا تولید کنه ؟ محصولات جدید پژو رو الان تو دنیا و کشورای مطرح مسخره میکنن اونوقت ما محصولات 30 سال پیششون رو الان داریم میدیم به ملت واقعا خجالتم خوب چیزیه/
1394/9/23
جهت اطلاع جنابعالی پژو 208 بهترین وپرفروش ترین هاچ بک اروپا ست پژو 308 جدید هم عالی بوده این ما هستیم که سی سال عقبیم والا محصولات پژو خیلی هم با کیفیت شده اند هم از نظر طراحی وهم از بعد فنی
1394/9/20
البته به نظر من 206 خیلی سرتره .یکی از علتهای مهمش سیستم برقشه. شما میتونید 206 رو با استفاده از آپشنهای کامل فابریکش تبدیل به یک ماشین روز کنید.
کروز و لیمیتد - سنسور نور - سنسور باران - کامپیوتر سفری ( تایپ بی و سی ) -گرم کن صندلی - ایربگ های جانبی - چراغ شور - سیستم rt3 و ... البته یک نکته خیلی مهم که وقتی میگم 206 منظورم مدلهای 90 و قبل از اونه چون تو جدیدا دیگه خبری از سیستم برق عالی 206 نیست و آپشنهای 206 هم روشون نصب نمیشه.
1394/9/21
به نظر من اگه یه فولکس گل ترتمیز گیرتون بیاد از اینا بهتره قیمت 89 88 هم دور و بر 21 22 تومنه ولی قیمت قطعات و هزینه ی تعمیرش خییلی بالاست در عوض قطعاتش اصلن
1394/9/23
"در واقع برای شتاب گیری بهینه لازم است که تعویض دنده را در حدود 5000 دور بر دقیقه انجام دهید" این جمله نادرست است.چونکه بیشترین گشتاور تیبا در دور موتور 3500 می باشد و در تجربه هم بهترین دور موتور برای دنده دادن همین است.
1394/10/3
دوست عزیز شما وقتی توی دور ماکزیمم گشتاور دنده میدی عملا هیچ استفاده ای از ماکس گشتاور نمیکنی شما باید تا 5000 دور رو ببری بالا که وقتی دنده عوض میکنی چون ضریب دنده سبک میشه نیاز بیشتر به گشتاور داری دورت بیفته رو 3500 تا بیشترین گشتاور برای شتاب گیری داشته باشی
1394/9/24
من سال 93 206 تیپ 5 صفر خریدم 22 تا باهاش راه رفتم چراغ عقب مرتب میسوخت و اب میرفت جلوشم 3 بار سوخت مه شکن چلوشم 3 بار سوخت دندشم جا نمیرفت معکوس که میکشیدم داشبورد میلرزید و از میان کنسولش صدا داشت و صندلیش صدا میداد عقبشم صدا داشت اب وارد ماشبن میشد روغنم مرتب کم میکرد دم عید فروختمش مزدا 3 نیو گرفتم فهمیدم ایران خودرو اصلا کیفی نیست این ماشینی بود که کلا 20 تا کار کرده بود حالا ببین بعد 120 تا چی میشه
1394/9/25
خواهشا چرت ننویسین ۲۰۶چهار ستاره ایمنی اروپا رو داره بعد نوشته ۲یا۳ستاره در مدل فرانسوی
1394/9/28
سلام وقت بخیر بابت زحمات بی وقف تون خواستم بگم اولا چرا رینگای تیبارو نذاشتین دوما نظر من تیبا 2 تو شرایط بهتری قرار داره نکته دیگه بابات شیشه عقبش نظرم همین کوچیکی پنجره به نمای عقب تیبا زیبایی داد بعد نظرم تیبا خیلیم قشنگه من نمیخوام طرفداری کنم یا این که .... چون خودم اصلا یه خودرویه دیگه دارم ولی با خوندن مقالتون و دیدن تو شهرمون از نظر ظاهر تیبا بامزه تر از لحاظ فنیم تیبا بهتر اینجوری که شما نوشتین نکته دیگه که دوس دارم بونم تیبا چند سوپاپ دار؟ ممنون میشم جواب بدین
1394/9/29
سلام من خودم الان 206 مدل 83 تیپ3 دارم کپی عکس بالا قبلش یه 87 سفید و قبل ترش 87 نک مدادی هر سه تاشون خیلی خیلی خیلی تمیز بودن (هر سه به فاصله ی یک ماه) فابریک زیر 90 هزار تا راه رفته بودن
خدا شاهده بین این مدل 83 تا اون 87 ها زمین تا آسمون فاصله داره البته حرف من هم نیست هرکی 206 مدل بالا داره می گه 87 به بالا گارییه چون 83، هرجاش رو نگاه میکنم نوشته فرانسه خلاصه اگر 206 مقایسه فراسوی باشه بدونید ممکنه تیبا خیلی از 206 های جدید سرتر باشه اگر 206 مقایسه ایرانی باشه فرانسوش خیلی از تیبا سرتره .
خلاصه پیشنهاد من اینه که بجای هزینه کردن حدودا 27 میلیون با حد اکسر 15 الی 16 میلیون یه 206 خیلی خیلی تمیز مدل 83-4 بخرید ولی باید خیلی تمیز باشه چون هزینه تعمیر وقتعاتش بالاست .
من اکثر ماشین های تولید داخل زیر 50 میلیون رو داشتم خدایش 206 ماشین خوبیه حتما راضی نگهتون می داره.
اگر هم می خواین صفر بگیرین پیشنهاد می کنم تیپ 5 بگیرین چون موتورش tu7 هستش .
ببخشید طولانی شد ممنون که خوندید .(اگر هم ظاهر ماشین براتون مهم نیست قبل از 206 ال 90 رو پیشنهاد می کنم). یا حق.
1394/10/24
ببخشید ، TU7?
1394/10/8
اقا لطفا نقد و بررسى فيلمى از bmw 528iبزارين يا تويوتا كمرى glx 2013رو بزارين ممنون ميشم اگه بكنين
1394/10/9
اقا چرا مردم رو گمراه میکنید، تیبا یه خودرو کاملا چینیه، لطف کنید خودتون برید و چری qq6 روسرچ کنید، ببینید غیر از شکل چراغ مو نمیزنه با تیبا، حتی جلو پنجره هم همونه، حتی تو لینک ویکی پدیاش هم نگاه کنید میبینید نوشته که تو ایرانم هست
1394/10/13
اصلا 206رو با تیبای اسباب بازی نمیشه مقایسه کرد و تیبا الکی گرونه و اصلا به درد نمیخوره (در کل 206 بهتر از تیبا هستش)
1395/1/1
حسین کاملا حرف تو درسته یه روز دایی مامانم تیبا داشت با تیبا رفت بیرون پشت چراغ قرمز ترمز تیبا نگرفت و دایی مامانم برای یک عمر دستش شکست
1395/2/13
حسین اقا دقیقا بر عکس تیپ 2 این قیمت نمی ارزه. تیبا نسبت به قیمتش می ارزه و راضیت میکنه رقیبم نداره تو قیمت خودش. اما با پول تیپ 2 ادم میره رانا میخره یا slx یا سمند ef7 میخره با موتور قوی تر و امکانات بیشتر. 206 کیفیتش دیگه مثل قبل نیست به درد خانواده نمیخوره
1395/12/8
فاغفیا
1394/10/24
اسم این مقایسه رو باید بد و بدتر مینوشیتید چون جفتشون مفت گرونن
من خودم یه 206مدل92 دارم دنده هاش خیلی بد جا میره همه چیشم خرابه از صندلی گرفته تا صدایه ازار دهنده داشبورد.سوختن چراغا تا الان که 25هزارتا کارکرده 2بار دیسک و صفحه عوض کردم یه بار تسمه تایم و سیم کلاچ خلاصه نخرین اقا که مثل من اذیت نشین
1394/10/24
اسم این مقایسه رو باید بد و بدتر مینوشیتید چون جفتشون مفت گرونن
من خودم یه 206مدل92 دارم دنده هاش خیلی بد جا میره همه چیشم خرابه از صندلی گرفته تا صدایه ازار دهنده داشبورد.سوختن چراغا تا الان که 25هزارتا کارکرده 2بار دیسک و صفحه عوض کردم یه بار تسمه تایم و سیم کلاچ خلاصه نخرین اقا که مثل من اذیت نشین
1394/11/3
مگه از جان خودم سیر بشم برم تیبا بخرم (پراید) سایپا با این هم تغیری که داده از پراید فردا (کیا) میاد میگه سایپا خودرو فردا نیاین بگین پراید کره پراید خودروی ملی ایرانه (کیا)داره چه ماشینی های میسازه بعد ما همان پراید و ....
1394/11/8
از همه مهم تر ایمنی تیبا هست که معلوم نیست :))
1394/11/15
تیبا کیفیتش بدک نیست ولی ظاهرشو انگار یه بچه طراحی کرده..چه وضعشه
1394/11/28
با سلام و عرض خسته نباشید.ممنون از از مقایسه به حق و خوبی که کردید.راستش من با هر دو رانندگی کردم و به نظر من تیبا 2 شاید بهتر از ۲۰۶ باشه. راستش تیبا از نظر نرم بودن فرمان به نظر من خیلی بهتر از ۲۰۶ هست همچنین کلاچ نرم تر و دنده ی بهتر(اما بد دست تر) از نظر نرم بودن مزایای تیبا نسبت به ۲۰۶ هست.اما ۲۰۶ هم برای خودش ماشین خیلی خوبیه از نظر صندلی ها و تو دوزی راحتی آنها خیلی بتر از تیبا هست همچین صدای بسیار آزار دهنده موتور تیبا که به داخل کابین میاد یکی از بزرگترین معایب این ماشین هست که از ریو به ارث برده.در نهایت باید بگم که در خرید بین این همونی که شما کفتید بهترین حالته و این دو خودرو مرسدس بنز و bmw نیستن که بخوایم بینشون انتخاب کنیم همون بد و بدتری هستن که خودتون میگید .باز هم ممنون.
1394/12/8
سلام. ضمن تایید حرف های آقا کوروش تیبا هزینه نگهداری کمتر شتاب بیشتر و اتاقو صندوق جادار تری داره. 206 ترمز بهتری داره هندلینگش لذت بخش تره گیریکسش خیلی خوبه و دنده نرم عوض میشه.صدای موتورش خیلی کمتر تو کابین میاد و کابین آروم تری داره.جنس داشتبرد و رو دری ها خ از تیبا بهتره.از نظر ظاهری ام 206 با این که قدیمی شده ولی باز اسپرت تره و رخ بهتری داره مخصوصا اگه بهش برسی.من تا حالا سوار 206 89به بعد نشدم هر چی بوده 206 های قبل 89 بوده.البته خودم تیبا دوگانه دارم که ازش راضی ام. و همین که تو شتاب 206 رو رنده میکنه خیلی واسم لذت بخشه
1394/12/8
این که دیگه مقایسه لازم نداره 100 درصد پژو 206 هم طراحی هم موتوری
شاید موتورش کمتر باشه ولی خیلی از تیبا بهتره
1395/1/3
با سلام. شتاب تیبا واقعا خوبه، موتورش پر صداست اما من به سرعت صد کیلومتر تو 9 یا 10 ثانیه تونستم برسم. برای شتابگیری هم بین 4.5 تا 5 باید سریع عوض کنید. 206 اتاقش پرصداتره ، تیبا انصافا نرم تره (کمی پایین تر از ال90) ، تسلط ب اطراف در تیبا واقعا بهتره و احساس می کنید ماشین تو دستتونه، چهره اش هم سلیقه ایه، یه کم برسین بهش راضی کننده میشه
با اجازه مدیر محترم سایت می خوام چند عکس از ماشینم رو بزارم
http://s6.picofile.com/file/8243529368/DSCI1925.JPG
http://s7.picofile.com/file/8243529426/DSCI1927.JPG
http://s6.picofile.com/file/8243529450/DSCI1928.JPG
http://s7.picofile.com/file/8243529492/DSCI1929.JPG
http://s7.picofile.com/file/8243529550/DSCI1930.JPG
http://s6.picofile.com/file/8243529592/DSCI1932.JPG
http://s6.picofile.com/file/8243529618/DSCI1934.JPG
http://s6.picofile.com/file/8243529626/DSCI1935.JPG
http://s7.picofile.com/file/8243529650/DSCI1936.JPG
http://s7.picofile.com/file/8243529676/DSCI1937.JPG
http://s6.picofile.com/file/8243529700/DSCI1938.JPG
http://s6.picofile.com/file/8243529718/DSCI1939.JPG
http://s6.picofile.com/file/8243529734/DSCI1940.JPG
http://s6.picofile.com/file/8243529776/DSCI1941.JPG
http://s6.picofile.com/file/8243529784/DSCI1942.JPG
http://s7.picofile.com/file/8243529826/DSCI1943.JPG
1395/1/5
با سلام و تبریک سال نو ... میخواستم بپرسم اون سیستم رو که جای ساعت دیجیتال قرار دادی از کجا و با با چه قیمتی میشه تهیه کرد و آیا فایلهای تصویری رو هم ساپورت میکنه یا نه ... اگه یه توضیح کامل و کلی درباره اش بدی ممنون میشم دوست عزیز
1395/3/17
داش یه چیزی بگو بگنجه مزدا 3.سراتو.اوانته اینا شاخ ماشینای 2000 سی سی تو ایرانن مخصو صان اوانته دنده نمیتونن 0تا 100 زیره 10 بزنه اونوقت تو با تیبای زیقی 9 ثانیه میزنی خخخخ حتی نمیتونی کناره اوانته بگوزی با تیبا .
1395/6/8
من جلو پنجره ماشینمو عوض کردم اینه بغلاشم همینطور خواستم نظرتون رو بدونم با تشکر و با اجازه مدیر alireza.mh7092 ادرس اینستا
1395/6/20
سلام میخواستم بدونم کیت چی پی اس و دوربین دنده عقب رو از کجا میتونم تهیه کنم
ممنون میشم به ایمیلم جواب بدید ... mohamadrezabayat100@gmail.com
1395/6/22
شتاب صفر تا صد 9 یا 10...خوبی عمو؟؟؟
1395/1/8
سلام. سال نو شما هم مبارک. این مالتی مدیا یا معروف به مانیتور فابریک تیباست. شرکت ستکو میزنه به قیمت یک میلیون و صدو هفتاد هزار تومان.
البته شرکت پرونیکس با قیمت 1350000 تومان میفروشه همین سیستم رو !
البته من با گیرنده دیجیتال و اینترفیسش گرفتم یه تومن از طریق یک شخصی که خریده بود و ماشینو فروخته بود و در حد نو بود دستگاه. جی پی اس داره با قابلیت آپدیت از طریق سایت پشتیبان، به شخصه جی پی اسش خیلی برام کارآمد بود و راهنمای کامل در سفر یا هر جایی هست که آشنایی ندارید.تلویزیون دیجیتال که البته باید سیستم دیجیتالشو اصافه کنید به دستگاه. دوربین دنده عقب هم می تونید نصب کنید. پخش سی دی و دی وی دی داره. ارتباط از طریق بلوتوث به تلفن یا هر وسیله دیگه ای رو داره. کلا از سیستم مگان کپی برداری شده و موقعیت مانیتورش هم کارآمده. چون ماشینهای دیگه دقت کنید مانیتور پایین تر قرار داره و این خصوصا برای راننده مشکل آفرینه که هم حواسش به جاده باشه و هم سرشو بندازه پایین خیره بشه تا مانیتور رو ببینه
1395/1/15
سلام می خواستم بگم من هم 206 داشتم تیپ 2و5 هم تیبا دو . صادقانه میگم تیبا 2 از 206 تیپ 2 خیلی سر تره تا جفنشو سوار نشین متوجه نمیشین. ولی تیبا 2 توان مقایسه با 206 تیپ 5 رو نداره . یابد اینو هم در نظر گرفت که ماشین های تولید داخل چه 206 و چه تیبا همشون قطعاتشون چینیه و نمیشه بگیم با هم خیلی فرق دارن.
1395/1/24
مقایسه 206 با ماشینی مقایسه میکنید که ایمنیش نامشخصه ؟!
اخه تبلیغات به چه قیمتی 😕
1395/2/7
با سلام
من فقط میخوام تجربه ای که داشتم از تیبا 2 رو بگم
لطفا اونایی که میخوان تیبا 2 بخرن به دقت بخونن
من تیبا هاچ بک مدل 93/11 صفر گرفتم رنگ آبی روشن با هزار امید و آرزو(چون این رنگ رو خیلی دوست داشتم)
ولی چشمتون روز بد نبینه
هفته اول ماشین شروع کرد به زوزه کشیدن
صدایی مهیب که از موتورش بود
واقعا رو اعصاب بود این قد صدا میداد که دیوانه میشدم رفتم نمایندگی گفتن موتور باید بیاد پایین بعد گفتم قطعه میل سوپاپ ندارن و دو ماه طول میکشه از تهران بیاد
خلاصه بعد دوماه قطعه اومد و عوضش کردن ولی درست که نشد هیچ بدتر هم شد(همه مدارک موجوده)
بعد مدتی موقع دور زد دیدم ماشین خرخر میکنه رفتم نمایندگی گفتن جفت پلوس ها باید عوض بشه
و درضمن ساعت ماشین تو این مدت سوخت
قفل درهای عقب و جلو خراب شده بود و درهای عقب باز نمیشد و دستگیره دو تا در عقب از داخل شکست به خاطر اشغال بودن جنس
در ضمت ماشین حدود 5 هزار تا راه رفته که این مشکلات ایجاد شده بود
و این مدت صدای موتور به حدی توی ماشین بود که پشیمون شده بودم از خرید ماشین و چند ماهی سوار شدم ومسافرت هم زیاد رفتم که روز به روز مشکلات ماشین بیشتر میشد تا اینکه سرویس 10 هزارتا بردم نمایندگی و هرچی ایراد میگفتم که ماشین داره میگفتم کلا این ایرادها مربوط به تیبا هست و کاریش نمیشه کرد. من ماشینو 26 میلیون خریده بودم
تا اینکه 94/6 ماشینو 23 میلیون فروختم
و واقعا پشیمونم چرا همچین آشغالی رو خریدم
عاجزانه خواهش میکنم این ماشینو نخرید تا پشیمون نشید مثل من
واقعا متاسفم برای خودروسازان که نه مشتری واسشون مهمه و نه امنیت و آسایش مردم
اگه تعرفه واردات نبود با این پول میشد رنو کوئید، سوزوکی کلریو، رنو ساندرو ،و... خرید که واقعا یه لاستیکشون میرزه به این تیبا هاچ بک و...
قیمت نقدی تیبا امروز 7 اردیبهشت 95 تو سایت زده 28/330 یعنی حدود 29 میلیون واقعا متاسفم برای سایپا
1395/2/13
نمیخوام از سایپا دفاع کنم یا بگم تیبا عالیه و نقص نداره اما شما خ بدشانسی. این همه تیبا خریدن مشکل بوده اما نه اینجوری.. اکثرا از تیبا با تمام کمبوداش راضین یا حق
1395/3/30
واقعا زدی تو ذوقم
1395/4/1
جدی!!!!! پس منصرف شدم دیگه از هاچ بکش همون تیبا معمولی.....
1395/3/13
واقعا میشه 206 رو با تیبا مقایسه کرد!؟من جفتشو داشتم باور کنید سواری 206 عالیه و اصلا نمیشه با تیبا مقایسش کرد.خیلی رانندگی با حال و راحت و بهتری داره.خیلی خوب.الان که دارم با اینکه کار کردس اما از تیبای صفرم خیلی بهتر بود
1395/4/31
سلام من متاسفم که تیبا رو با 206 مقایشه میکنید این حق وبه شما میدم ولی تیبا اصلا ماشین نیست که اونو با 206 مقایسه بشن
فک کنم تیبا رو برادور زدن تو پارک ساختن من که بهترین ماشین و 206 میدونم
1395/5/15
آخه شما 206رو با تیبا مقایسه میکنید ؟واقعا که 206 هر چی باشه فرانسوی ها ساختن و الگو ان هاست ولی تیبا چی مدل پیشرفته ی همین پرایده در کل از همه لحاظ 206 از تیبا بهتره این دیگه بحس نمیخواد اثبات شده است 206 هر چی باشه اسالت داره و از قدیم بوده و مدلش هم نرفته و درس پس داده ولی تیبا چی ؟؟! ممنون از همه
1395/5/15
آخه شما 206رو با تیبا مقایسه میکنید ؟واقعا که 206 هر چی باشه فرانسوی ها ساختن و الگو ان هاست ولی تیبا چی مدل پیشرفته ی همین پرایده در کل از همه لحاظ 206 از تیبا بهتره این دیگه بحس نمیخواد اثبات شده است 206 هر چی باشه اسالت داره و از قدیم بوده و مدلش هم نرفته و درس پس داده ولی تیبا چی ؟؟! ممنون از همه
1395/5/15
آخه شما 206رو با تیبا مقایسه میکنید ؟واقعا که 206 هر چی باشه فرانسوی ها ساختن و الگو ان هاست ولی تیبا چی مدل پیشرفته ی همین پرایده در کل از همه لحاظ 206 از تیبا بهتره این دیگه بحس نمیخواد اثبات شده است 206 هر چی باشه اسالت داره و از قدیم بوده و مدلش هم نرفته و درس پس داده ولی تیبا چی ؟؟! ممنون از همه
1395/5/15
درسته 206 خیلی وقته تو بازاره و کیفیتش بسیار خوبه(ولی قطعاتش نسبت به تیبا 2 گرون تره)و طراحش فرانسویا بودن ولی قرار نیس دگ هرچی سایپا تولید کنه همه چیش بدرد نخور باشه..قبول دارم سایپا خیلی خیلی کم رو کیفیت و طراحی محصولات بخصوص امکانات رفاهی خودرو هاش کم گذاشته نسبت به بقیه برند ها ولی در همین حد هم تیبا 2 خیلی خیلی خیلی بهتره نسبت ب پراید ک باهاش مقایسه میکنین...و کاملا با 206 تیپ 2 تو یه سطح هست بجز چنتا چیز کوچیک ولی برتری هایی هم داره همونطور ک گفته شده..ظاهر جلوی تیبا 2 بسیار زشته ولی در عوض پشت ماشین قشنگه ک همونم راضی میکنه آدمو. من خودم چند ماهه خریدم و کاملا ازش راضیم.حتی یبارم کوچکترین صدایی نیومده و خراب نشده.تازگیا هم خداروشکر آپشن (به اصطلاح آپشن)هایی هم ک بابتش پول میگرفتن رو دگ نمیگیرن ...در کل سایپا میتونست بهتر از این طراحی کنه و چنتا آپشن دگ هم روش پیاده کنه ک متاسفانه بلد نیستن انگار:|||||||||خلاصه تیبا 2 ماشینی هست ک رانندشو راضی کنه زیادم دلسرد نباشین...هرچی باشه از 206 تیپ 2 بهتر نباشه بدتر نیس و با توجه به تفاوت قیمتشون تیبا 2 بنظر من بصرفه تره چون خدایی نکرده خرابم بشه در مقایسه با قطعات 206 خیلی ارزون تره قطعاتش..و اینکه فضای دید راننده نسبت ب عقب تو تیبا 2 با توجه ب کوچک بودن شیشه عقب کمه و با داراوردن پشتی صندلی وسط تا حدودی حل میشه...شاید اولش آزارتون بده ولی به مرور زمان عادت میکنین و حل میشه..امیدوارم حرفام مفید واقع بشه ^_^
1395/5/17
افتضاح بود
خریدم
دو هفته سوار شدم
با اینکه اقساطی خریده بودم و نمیشد بفروشم دادم به یکی از دوستام و پول نقدیمو گرفتم
حیف پول
1395/8/22
چرا انقدر شلوغ میکنی دوست عزیز من 1 ساله تیبا 2 دارم هیچ مشکلیم باهاش نداشتم من ی سوال دارم ماشینای خارجی به قیمتشون می ارزه؟تازه اون پولم میدی گیربکس و کولر ماشینتم مشکل داره مثل تیوولی
1395/5/18
سلام، متاسفانه بعضی از مردم ایران به انتخاب های محدود و یه سری نکات عجیب توی خرید یه ماشین بسنده میکنن و متاسفانه با این نظر:عیب نداره عادت میکنی، به قدری خودروسازها رو پرروو کرده اند که معلومه خودرو ساز به خودش زحمت نمیده برا امنیت و احترام به سلیقه مشتری وقت بذاره، شما توی نت امنیت تیبا رو ببینید، به سرعت کم و برخورد از بغل ستون بی ماشین از بیخ کنده شده! باورتون میشه؟ درباره خرج 206، بعضی از خودروسوارها یادگرفتن که فقط بشینن پشت رول و گاز بدن و نحوه مراقبت از ماشین هیچ، اعتراف یکی از لوازم یدکی ها که خودش سورن داره: میگفت در طول 1ماه اگه 20 تا سرسیلندر ماشینای دیگه رو میفروشم، به احتمال شاید 50% ممکنه سرسیلندر 21 مال 206 باشه، اگه برا ماشینای دیگه در طول 4 سال 5 تومن خرج موتورو..... میکنید برا 206 ممکنه بعد 4 سال 2 تومن یکهو خرج کنید، خب کدوم اصطحلاکش بیشتره؟ ضمنا سیستم مولتی پلکس 206 رو برید توی نت سرچ کنید ببنید چی هست، اونوقت سایپای دزد همون سیمهای نازک توی پراید رو توی تیبا استفاده میکنه، 1مانیتور و زه کروم اسمش بزک کردنه، آیا شما میتونید توی ای سی یوی تیبا سایز رینگ و لاستیک رو تعیین کنید برای جلوگیری از عمکرد بد سیستم ای بی اس به خاطر بزرگتر شدن سایز رینگ ولاستیک؟ این یکی از چندین آپشن 206 بود که خیلی مهم هستش در بحث امنیت یک خودرو، من صحبتام اصلا از روی تعصب نبوده و فقط تحقیقاتی بوده، به سرف اینکه یه مکانیک یا برقکار سواد کار کردن با سیستم مولتی پلکس 206 رو نداره، حرفش رو نباید نسبت به بد بودن برق این ماشین باورکنید. و در آخر نظر شخصی بنده خرید 206 تیپ5 هست فقط، و برای اهل سفر 206 صندوقدار تیپ وی8 بهترین گزینه ها در این رنج ماشین هستند. البته تیپ 2 برای جوانان مجرد خوبه . ماشاالله نت دم دست همه هست، اول تحقیق کنید بعد برید سراغش اینو برای هر مدل ماشین میگم،
1395/5/27
مقایسه ۲۰۶ و تیبا از بیخ و بن کار اشتباهیه..۲۰۶ هرررررچی باشه اصالت طراحی و مهندسی مکانیک و ساخت فرانسه پشت سرشه
1395/6/2
تیبا ظاهرش مثل ملخ کسایی که میخرن میگن اونا با چه فکری رفتن تیبا خریدن مخصوصا هاچ بکشو خخخخخخخخخخخخ فقط ۲۰۶
1395/8/22
ای ..... تو اون اصالت اگه قرار باشه ادم توش راحت نباشه
1395/6/9
انقدر اسگلین که 206 کارخونه پژو رو با تیبای داغون سایپا مقلیسه مکنین؟
1395/6/14
تیبا بدبختی ایران رو نشون میده تیبا در عراق با 1500 دلار خریداری میشه اون وقت تو ایران 26 میلیون بدبختهای شرکت سایپا امدن تیبا رو ساختن کسی نیست بگه آخه عقب افتاده ها چرا با جون مردم خودت داری بازی میکنی واقعا .....................
1395/6/17
سلام،مقایسه خوبی بود اما باید بگم تا اونجایی که من خبر دارم 206تیپ دو نه کولر اتومات داره نه آینه بقل برقی و این امکانات مربوط به تیپ5میشه.
1395/6/21
تعصب بی مورد رو 206دارین واسه اینکه یه ماشین جوون پسنده ما که تیپ 2داریم از بس خرج رو دستمون گذاشته ازش سیر شدیم همین روزاست ردش کنیم بره صد رحمت به پراید
1395/6/24
آقا اشکان حرف شما کاملا درسته . خودروی جدید وقتی به بازار آمد باید بپذیریم که طبق تکنولولژی روز به بازار آمده. باید مدت زیادی بگذره تا این اشخاص که خودروهای 30 تا 40 سال پیش فرانسه را خوب میدونند متوجه بشوند !!!!!
1395/7/5
سلام نطر شما عالی ولی احتمالا خودروی شما مدل پاین که خرج میزاره دستون چون 206 حرف نداره ......
1395/6/27
بسیار سپاسگزارم.
1395/7/1
من تیبا2 دارم.خیلیم ازش راضیم
نسبت به 206تیپ2 به صرفه.هست
ایرانیهای عزیز چقدر میخواین ماشین تکراری سوار شین؟
یکم به فکر تغییر هم باشین بد نیست
1395/7/2
آخه کدوم خری میره دویستو شیش ده پانزده سال پیشو میره میخره بابا برو لیفان ایکس پنجاه بخر خیلیم بهتر از اشغالای ایرانیه من ازش خیلی راضیم
1395/7/14
عزیران اون بالا رو نگاه کنید فدات موتور گشتاور همه پیش از ضجه شده.تو جاده دویست و شیش فقط باید از پشت نکاش کنه
1395/7/18
با عرض معذرت
هرکی که تیبا بخواد بخره خدایی باید ادم عجیبی باشه اخه نه ظاهر داره نه آپشن
من 206 تیپ 5 83 رو به تیبای صفر 95 ترجیح میدم
1395/7/22
سلام.. بنظر من تیبا نسبت به قیمتش میارزه. موتور قدرتمند و کم استهلاک. کم مصرف کم خرج. جادار و مناسب برای خانواده.. هندلینگ نسبتا خوب و بخاطر ابعادش جا پارکم راحت گیر میاد.. اما تیبا2 و ساینا خریدش منطقی نیس مخصوصا تیبا2.. اما خرید تیپ2 واقعا عجیب و ناشیانه هست. اولا کیفیتش که خیلی اومده پایین مثل قبل سال 90 نیست.. قیمتش کاذب بالاست و قطعات گرونی داره. نکته مهم تر رقبای خیلی سرتری داره. رانا سمند ef7 پژو slx ال90 تمیز. حتی یکم روش بزاری تیپ5. این ماشینا از هر نظر از تیپ 2 برترن مخصوصا فنی. اما تیبا رقیبی نداره یا خودشو باید بخری یا پژو سمند مستهلک شده با کارکرد بالا که خریدش ریسکه.. تیپ2 از نظر ایمنی هم سطح پایین تری داره راحتم سرقت میشه...
1395/8/2
من پارس داشتم الان تیبا 2 گرفتم خیلیم عالیه
1395/8/7
دوستان عزیز بنده 206 مدل 87 تیپ 2 دارم ازش راضی بودم اما از وقتی که به خرج افتاده بیچاره شدم به کی قسم بخورم تا باور کنید 5 میلیون خرج کردم فقط تو 2 ما اما هنوز تو پارکینگ افتاده.و همیشه هم قطعاتش گرون بوده.الان میخام اینو رد کنم یه تیبا 2 بخرم.اما با حرفهایی که بعضی از دوستان زدن دو دل شدم.منم قبول دارم نمیشه مقایسه کرد.اما در حال حاظر همه محصولات تولید داخل داغونن.دوستن تیپ 5 خریده 6 ماه اول نشد دیسک و صفحه عوض کرده.جلو بندیش همش صدا میخوره.چراغاش صورتی شده.کیفیت داشپوردش اشغال شده.اصلا شتاب خوبی هم نداره و قبل اینکه ماشین من به این روز بیوفته با اینکه قدیمی بود و تیپ 2 اما پا به پاش گاز میدادم.در کل همشون اشغالا اما چاره چیه الان پولم در حد همیناست و میخام صفر هم بخرم.دوستان راهنمایی کنید اگه امکان داره.با تشکر
1395/8/12
با سلام،من خودم هم ۲۰۶ داشتم هم تیبا،از نظر قیمت ۲۰۶ اصلا منصفانه نیست و مخصوصا تیپ۲ خیلی گرونه،از نظر ظاهری ۲۰۶ هم از نظر کابین هم رُخ زیبا تره که به نظرم،ماشین های ایران خودرو فقط ۲۰۶هست که ظاهرش همون فرانسوی مونده،اما بقیه مثل سمندو پژو پارس و ماشین های داشبورد جدید که افتضاح ،بی صلیقه هر که طرح این داشبورد هارو داده،۲۰۶ ماشین ده۹۰ میلادی شایدم قدیمیتره فرانسه هست که تو کشور ما هنوز تولید میشه،۲۰۶ تیپ دو فقط چیزی که داره رخ و داشبردش هست،تیبا ۲ رخش خدایی خوب نیست میتونست خیلی بهتر باشه انگار عجله ایی درستش کردن به نظر من تیبا معمولی بهتره،تیبا قطعاتش ارزون تره،مصرف سوختش خوبه خیلی ماشین نرم و بی سر صدایی هست،قدرتشم از ۲۰۶ تیپ دو خیلی بیشتره،کلا پولی که ما مردم میدیم یه ۲۰۶ تیپ دو و تیبا دو فرض کنید اونو میریزیم تو جوب،اما خب دانشجو هستی ۲۰۶ تیپ دو بخر،کارمند هستی مسافرت میری قطعا تیبا انتخاب تو هست.تو مسافرت رفتن اصلا خسته نمیشی با تیبا.مرسی
1395/8/12
سلام.دوستان عزیز بهتره که نظرات بدون تعصب بیجا باشه..مقایسه این دو ماشین در اصل اشتباهه.پژو و خانواده پژو همیشه مشتریشو راضی نگاه داشته...از دهه ۱۳۷۰که وارد بازار ایرانشد.همه سیفته اون شدن...قدرتش.شتابش و....امتحان پسداده است.مردم ازش راضین.خودروی دارای استاندارد و ثبت جهانی داره..تیبا مگه حالا چندساله که امده.که تازه خودروی ملی هم نام گرفته.البته بد نیست..امااصلا با 206 قابل مقایسه نیست.و قیاسش با اون بی انصافیه.تیبا ماشین ضعیفیه.از لحاظ بدنه...محور...حتی ظاهرزشتش مشتری رو فراری میده.اپشنهای ماننده پراید...که خ ضعیفه ..و جالب نبوده.و تناسبی با قیمت بالای اون نداره.کیفیت پایین مونتاژ سایپا نیز از طرف دیگر ...مشتری رو فراری میده.ویدیو درگ بالا هم چیزی رو اثبات نمیکنه..و دلیل نمیشه.پول بابت تیبا دادن اشتباهه محضه عزیزان..تو انتخابتون دقت کنید.اما تیبا از پراید خ بهتره.تیبا رو باید با خانواده پراید مقایسه کرد.که همسطح هم هستند.ممنون.
1395/8/15
سلام ب دوستان عزیز
بنده سال 89 ی 206 تیپ دو مدل 83 خریدم, ماشین بدی نبود, داخلش احساس امنیت میکردم ولی خرجش بالا بود و در نهایت فروختمش و ی پراید 131 مدل 92 از روی اجبار خریدم, اشکال خاصی رو دستم نذاشت ولی از لحاظ ایمنی واقعا خیلی کمتر از 206 بود و اصلا قدرت نداشت, تو سربالایی خیلی کم می آورد, اونم فروختم و ی 206 تیپ 5 خریدم مدل 94, سرتونو درد نیارم, فقط اسم 206 داشت, کاملا کیفیتش و سر و صدای موتور بد بود, ینی همون 206 مدل 83 بهتر بود, البته شتاب و قدرت خوبی داشت و با ی 405 و زانتیا تو سینه کشی حتی کورس گذاشتم از جلو براشون دست تکون میدادم, اونم فروختم و الان ی تیبا 2 صفر دارم و بنظرم ماشین بدی نباشه و از لحاظ شتاب و قدرت شاید مثل تیب 5 نباشه ولی از تیب 2 بنظر نمیرسه چیزی کم داشته باشه و با توجه ب استهلاک کمترش مقرون ب صرفه تر از 206 هست
ممنون از همگی....
1395/8/23
این 206 جندک رو از کجا پیدا کردین مقایسه کردین؟ موتورشو آدم میبینه حالش خراب میشه!
من خودم 206 دارم.206 اگه سالم باشه دو برابر تیبای غمگین میارزه بدون بحث.
1395/8/23
با سلام لطفا بی نظر مقایسه کنید بنده 206 تیپ 5 صفر نزدیک 2 سال داشتم ازشم راضی بودم اما قبل از تمام شدن گارانتی با تمام تجهیزات مثل لاستیک ،باطری، کفی و .... حتی شمع ، فروختم (که از صفرش هم خیلی بهتر بود حتی 10000 تا هم کار نکرده بود). اما باید بگم تیبا در رنج قیمتی که دارد خیلی از 206 محکمتر و ایمنتر است حتی در دست اندازها هم نرمتر است. البته موتورش هم 87 اسب قدرت دارد نه 80 ، امکانات تیبا2 هم کمتر از 206 تیپ 2 نیست تازه اینهایی که الان می دهند شیشه بالا بر عقب برقی و آینه برقی هم دارد. پس بیاییم دور از ذهنیتی که برای خود ساخته ایم مقایسه کنیم ضمنا هر دو ایرانی هستند . ضمنا یکسری عکس های داخل ماشین مربوط به 206 تیپ 5 است.
1395/10/2
بابا چتونه:|
مگه میخواین مسابقه اتوموبیل رانی شرکت کنید؟؟؟ 206 ماشین خوبیه و بیشتر برای قشر جوانان که ماشین باز هستند کاربرد داره
تیبا هم ماشین خوبیه و جمع جور و برای یک ماشین خانوادگی بسیار عالیه
و اینکه تیبا 2 جذابیت خاصی داره و در قیمت خودش امکانات خوبی داره
ولی خوب کلا کشور ما در صنعت خودروسازی تعریف چندانی نداره
1395/10/3
سلام
تیبا 2 شاهکاری از فرغون ساز سایپا
اینو میگم خدمتتان که واقعا بعدا پشیمان نشوید خر بخرید ولی تیبا 2 یا تیبا نخرید علتها
1) صدای بیش از حد گیربکس و زوزه گیربکس طوریکه نشستن در داخل خودرو آزار هنده است
2) صدای بسیار بسیار زیاد موتور در داخل کابین می آید طوریکه رانندگی با این آشغال سایپا به شدت غیر قابل تحمل می باشد
3) شعاع گردش این تیبا چه 2 چه 1 از پیکان هم زیادتر هست یعنی نمی توانید با یک فرمان از یک خیابان 20 متری دور بزنید دقیقا مثل وانت سایپا عمل می کند از پراید نیز بدتر هست
4) بد دنده رفتن خودرو طوریکه برای تعویض دنده مجبورید چندین بار دنده را بالا پایین نمایید تا دنده مزخرف تیبا سر جایش برود
5) خاموش شدنهای زیاد خودرو در موقع رانندگی در شهر و ترافیک
6) برای دریچه های هوا جلوی داشبرد یک اهرم باز و بسته کردن هم نگذاشته اند اگر یادتون باشد پیکان مدل 50 هم این اهرم را دارد و می توانید اهرم بار گرم یا سرد را از دریچه های داشبورد ببندید
7) گارانتی این آشغال شرکت کثیف و بی مسئولیت سایپا از 3000 به بعد شروع می شود تا این عدد هر مشکلی پیش بیاد سایپا فرغون ساز جوابگو نیست


در هر حال از بنده گفتن اگر این تیبا را بخرید مطمنا بعد از چندین روز پشیمان می شوید و فقط پولهایتان هدر می رود نمی دانم سایپا روی چه حسابی این خودرو فرغونی را به بیرون داده است خیر نبینه انشاالله

1398/6/6
با سلام خدمت دوست عزیز مواردی که فرمودید جز مورد دوم که اونهم با این شدتی که میفرمایید قبول ندارم خود من فقط بخاطر قیمت و اینکه میخواستم خودروی صفر بخرم اقدام به خرید یک تیبا2 کردم بخاطر شرایط کاریم که مدام در سفر بین قزوین رشت و اراک هستم در مدت 9 ماه 40 هزار کیلوتر رانندگی کردم جز روغن و بنزین خرج دیگه ایی نداشته ، در مورد سواری همین رو بگم که نسبت به پراید خیلی بهتره مخصوصا صندلی راننده در مورد تعویض دنده و معکوس ها خوب عمل میکنه در سربالایی با دو سرنشین و کولر روشن و صندوق پر وسیله مخصوصا جاده قزوین رشت سربالایی کوهین ماشین اوفت توان نداره و راحت با 120 کیلومتر در ساعت بدون مشکل راه میره ، کولر عملکرد متوسطی داره ولی بخاریش الحق خوبه در مورد ترمزها عملکرد متوسطی داره ولی خوب میشه بهش اطمینان کرد و بدون سروصدا میباشد در مورد مصرف سوخت اگر سرویس های ماشین به موقع انجام بدید بصورت میانگین 6.7 مصرفش هست در مورد بحث اصطهلاک تا حالا هیچ مشکل برقی یا مکانیکی نداشته ولی خوب بحث دید عقب رو مجبور شدم یه دوربین با سنسور نصب کنم و همینطور دو تا آینه محدب کوچیک رو آینه بغل ها که مشکل دید عقب کامل حل شد البته تو ماشین من حالا از روی شانس بد توی در جلو شاگرد در حین حرکت صدا داشت که مجبور شدم باز کنم و صدا گیری کنم ، تو اتوبان و جاده کفی با توجه به رانندگی خودم که نهایتا 130 یا 140 تا میرم خوبه ، البته دوستان که تیبا 2 دارن این ماشین با رینگ 13 و لاستیک 175 حتما احتیاط کنن و حتما با رینگ 14 و لاستیک 185 تعویض کنن که خیلی بهتر میشه در مورد قطعات پلاستیکی داشبورد هم که پلاستیک خشک استفاده شده که ماشالله تو ماشینهای ایرانی با این قیمت همینه که هست، فقط جهت گارانتی 5000 کیلومتر به نمایندگی مراجعه کردم که فقط دربهای خودرو را بصورت رایگان رگلاژ کردن و البته برای رانندگی توی شهر ماشین خوبیه راحتر جای پارک پیدا میکنم و کلاچ نرمی داره در کل با توجه به این قیمتها از خریدم راضی هستم
1395/10/5
نویسنده این مقاله نباس لغت زشتو واس تیبا ب کار میبرد تو همه عکسای گرفته شده تیبا خوشگلتره مخصوصا از زاویه پشتی
1395/10/8
اقا فقط اینو بگم خودتون بگیرین.
چراغ 206 به کل تیبا میرزه
بیخود دلداری ندین به خودتون
1395/10/14
واقعا موندم با این حجم کارشناسای موجود تو این مرزو بوم😂
من ارشد الکترونیک دارم مکانیکم هستم.
این دوتا ماشین اصلا قابل قیاس نیستن.و جالبه که تیبا رو سرتر از 206میدونن
اونایی که فکر هزینه نگهداری هستن باید اینو هم بدونن هر چ ماشین بهتر سوار شی خرج بیشتری هم باید بکنی.اگ وسیله کم هزینه میخوای پرایدم نگیر شما میتونی از گاری استفاده کنی.
سیستم مالتی پلکس 206 با گذشت حدود 20 سال هنوز که هنوزه با تکنولوژی روز هستش.بعد شما میای تیبا رو که از نظر طراحی و موتور و سیستم الکترونیکی و سیستم ایمنی بویی نبرده رو با 206مقایسه میکنی؟
ما ایرانیا فقط بلدیم در مورد چیزی که نمیدونیم نظر بدیم.همینو بس.
یکی اومده میگه ایمنیه تیبا بیشتر از 206 هستش!!
اخه نادون خوده سایپا میدونه چه اشغالی تولید کرده که تست ایمنیشو اعلام نمیکنه بعد تو میای میگی ایمنی تیبا بیشتره؟
چرا هر چی که دارید میخواید با دلیل مسخره و نادونی خودتون بگید بهترینه؟!
بین این دوتا ماشین که چ عرض کنم بین خیلی از ماشینای تولید داخل و حتی ماشینای چینی 206 سره.
اینم بگم که من 206ندارم.و اصلا بدردم نمیخوره.
ماشین من رونیز هستش.
ولی تا دلتون بخواد 206 تعمیر کردم.هم bsm bsi ecu. هم موتور گیربکس واقعا همه چیش حساب شدس.پشتش مهندسی خوابیده.اما طراح تیبا ب نظرم قبل طراحی مست کرده یا شایدم فضا تشریف داشته.
قابلیتایی ک 206داره با ماشینای روز دنیا میشه مقایسش کرد.همه چی شتاب و سرعت نیست
1395/10/28
دمت گرم داش سعید
1395/12/3
شما هم خیلی مثلا کارشناسانه نظر دادی آقای با ادب!ا""خه نادون خوده سایپا میدونه چه اشغالی تولید کرده که تست ایمنیشو اعلام نمیکنه بعد تو میای میگی ایمنی تیبا بیشتره؟
چرا هر چی که دارید میخواید با دلیل مسخره و نادونی خودتون بگید بهترینه؟!"" .....شما اول ادب صحبت کردن داشته باش بعد بیا نظر کارشناسانه بده!
1395/12/12
دوست عزیز منم مثل شما اول فک میکردم 206 بهتر از تیبا هستش. ولی الان بعد اینکه تیبا خریدم دیدم کلا از 206 بهتره رانندگی بسیار نرمی داره جلو بندیش کلا ما ریو هستش کمک فنرها هم مال ریو نرم هستش بیشتر چیزاش ما ریوئه داخل اتاق مثل 206 کوچیک نیست و بزرگه .قطعاتش و هزینه نگهداریش از 206 خیلی کمتره.موتور قوی و پرشتابی داره مخصوصا تو سربالایی ها صندوقدارش یه صندوق جادار و خوب داره سر پیچ مثل 206 کج نمیکنه 206 کلا فاقد ایناست.من بعد تحقیق زیاد به اینا رسیدم شما هم بهتره مودب باشی و بخاطر تعصبت به یک ماشین به دیگران توهین نکنید.
1395/12/13
سعید جان سلام
من 25 تومن دارم و میخوام ماشین بگیرم نمیدونم چی بگیرم
میتتونی راهنماییم کنی.ممنون
1395/10/18
ماشاللللللللللللله به معلومات دقیق شما دوست عزیز
واقعا نمیدونم فاز این کسایی که میرن تیبا میخرند یا میگند تیبا ماشین خوبی هست چیه؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یکیشون بیاد توضیح بده لطفا!!!!
نویسنده ی عزیز خودرو بانک به نظز با 206 مشکل شخصی دارند!!!!!! (خخخ) چون یه بار میاد 206 رو با MVM315 مقایسه میکنه حالا هم اومدن با تیبا مقایسه اش میکنن

ماشینی که (تیبا) از نظر طراحی مسخرست و از نمای جلو بهش میگن وزق چجوری با 206 مقایسه میکنین؟؟؟؟
ماشینی که بعد از 6 تا ملق زدن و به درخت برخورد کردن کیسه هواش هنوز باز نشده چجوری میگید ایمن؟!!!!!!!!!!!!
ماشینی که آپشن خفنش همون کلید فلاشر وسط داشبورد هست رو چجوری با 206 ای که خدای آپشن های به روز هستش مقایسه میکنین؟

اجازه بدین خصوصیات 206 رو شرح بدم

206 در مورد ایمنی بدنه از شرکت EURO NCAP از 5 ستاره ایمنی 4 ستاره رو دریافت کرده در صورتی که زانتیا 1.5 ستاره ایمنی دریافت کرد و به دلیل همین ضعف ایمنی تولیدش در اوروپا متوقف شد
برای 206 پنج-شش مدل موتور طراحی شده به ترتیب: 2000v16 و 1600v16 و 1300v16 و 1300v8 و 1400 دیزلی و...
206 در مورد سیستم برقی از سیستم مالتی پلکس که توسط شرکت بوش آلمان در سال 1980 ابداع شد استفاده کرده که در نوع خودش بی نظیره
در مورد سیستم تعلیق در جلو خودرو از سیستم مک فرسون و در عقب از اکسل استفاده شده
در قسمت سیستم ترمز هم 206 داری سیستم های ABS EBD EBA و ESP و ASR هست که در ایران ESP و ASR حذف شده

برخی آپشن های فابریک و طراحی شده ی کمپانی پژو برای خودروی 206
1.دزدگیر فابریک تکستون طراحی شده توسط شرکت DELPHI برای خودروی 206
2.سیستم صوتی 7 تیکه JBL که شامل 2 تیوتر 4 باند و 1 ساب در صندوق عقب هست
3.سیستم پخش RT3
4.هشت ایربگ که در ایران از دوتاش استفاده شده
5.سیستم جلوگیری از لغزش Electronic Stability Program = ESP
6.کروز کنترل
7.گرمکن صندلی
8.کامپیوتر سفری
9.آینه تاشو برقی
10.و صد آپشن دیگر که برای دانستنش خودتون به جستجو در اینترنت و سایت های وطنی بپردازید

در ضمن دوستانی که از خرج های سرسام آور ماشین مدل پایینشون میگند, یا خودشون با ماشین بد رفتار کردن یا جسارتا ماشین له شده خریداری کردن!!!!
بنده تیپ 5 مدل 84 دارم با کارکرد 350 هزارتایی!!!!! از صفری هم دست خودم بوده و از 9 آپشن بالا 6 تاش رو نصب کردم!!!
تا الان هم فقط خرج روغن و لنت میدم ماشینم رو با 206 صفر 95 هم عوض نمیکنم چون کیفیت 206 بعد از سال 86 دیگه مرد

با تشکر از سایت محبوب KHODROBANK
1395/10/19
٢٠٦ از تيبا دو بهتر است اينو همه ميدونيم ولي بخاطر هزينه مجبوريم تيبا دو سوار شيم كه خيلي هم منظقي هست
قطعات ٢٠٦ گرانتره لامسب
1395/10/20
سلام
من مانند خیلی از دوستان کارشناس نیستم من ماشین تیبا 2 را با ضبط و باند و سیستم رهیاب مدل ex را حدود 6 ماه پیش 31 میلیون برای همسرم خریدم.بعد متوجه شدم که میتونستم با 2 میلیون بیشتر رانا و یا 206 بخرم البته مشخصا دیگه سیستم tv و رهیاب و دوربین دید در عقب و ... که هزینه این ماشین را را برای من بالا برد را نداشتم.ولی تو چند تا مسافرت که مقایسه کردم واقعا خیلی بهتر از 206 است چرا که تو 206 شما هنوز درگیر اینه های دستی هستید ولی در تیبا 2 حداقل آینه ها برقی و دید خیلی خوبی به راننده میده کولر و بخاریش هم خوبه و شیشه بالابر برقی 4 درب را داره و از نظر شتاب و سرعت حداقل از 206 بهتره است. ولی خودم 206 دارم 206 فرمان بهتری نسبت به تیبا داره منظورم هنگام دور زدن است (زاویه بیشتر برای چرخش در جا دارد).باید قبول کنیم دوستان که طرفدار 206 هستند وقتی وارد فرانسه بشن شاید کمترین ماشینی که میبینن همین 206 تیپ 2 باشه.تو رنج 30 انتخابهای کمی داریم همشون تقریبا تو یک سطح هستن و ماژول برتری نسبت به یکدیگه ندارن.اگر هم قضاوت میشه به نظرم سلیقه بیشترین نقش را دارد.
موفق باشید
1395/10/26
ماشین صفر یعنی دور ریختن پول . من الان تیبا2 گرفتم تا الان 10 بار برای تقه گیربکس ماشین و خراب بودن بخاری و کمک های جلو و هزار تا ایراد دیگه رفتم نمایندگی مرکزی 1 ولی فایده نداشته .بازرسی کل کشور هم شکایت کردم ولی تا الان نتیجه ای نداده .

نخرید ذوستان فقط ظاهر دارن فنی افتضاحه. صد رحمت به ماشین های چینی. اقلا چینی ها داخلش راحت تره ماشین های ایرانی افتضاحه .من غلط کردم خریدم دیگه چظوری بگم که بفهمید نمیدونم.
خر بخر تیبا نخر.............. نخر بخر ماشین ایرانی نخر..... اینجا اعلام میکنم من غلط کردم ماشین ایرانی خریدم به لعنت خدا نمیرزه
1395/10/27
سلام دوستان ، من 4 ماهه تیبا 2 دارم خداییش راضی ام، نمیگم بی ایراده اما ماشین بدی هم نیست انصافا. شتاب خوب ؛ ترمز نسبتا خوب . مهمتر از همه قدرت خوبش تو سربالایی های تنده که اصلا کم نمیاره. در مورد ظاهرش هم تیبا 2 با ارفاق ماشین خوشگلیه به شرط اینکه یه کوچولو بش برسی و تمیز نگهش داری. من شخصا با قیافش خیلی مشکل داشتم قبل خریدش و چون اصرار داشتم صفر بخرم و پولم نمیرسید به ناچار تیبا 2 خریدم. روز تحویل هم ماشینو(مشکی) فوق العاده کثیف تحویلم دادن اما بعدش خودم تمیزش کردم و یه واکس هم زدم بهش ؛ جلوپنجره اش هم کرومی کردم ؛ 10 روز یه بارم وقت کنم فقط یه دستمال خیس فوقش 20 دقیقه وقتمو بگیره بکشم بهش اما میخوام بگم انقدر قشنگ شده که من که با اکراه این ماشینو خریدم ، الان عاشقشم .
1395/11/7
سلام.بابا جون مادرتون 206رو با تیبا مقایسه نکنید .اگه شرکت پژو بفهمه ک 206رو با تیبا مقایسه کردن کارخونشو تعطیل میکنه اصلا زشته مقایسه این دوتا 206کجا تیبا فرغون کجا؟؟؟
1395/11/10
دقيقا-ادم 111 بخره بهتره تا تيبا *چرا بري چند مليون گرونتر پول بدي تيبا بخري در حالي ك ميتوني با خيلي كمتر 111 بخري كه امكاناتشم فرقي نداره با تيبا *ظاهرشم عاليه
1395/11/13
تیبا دارم از 93 تا الان .....آشغالی بیش نیست
1395/11/17
سلام
من بیشتر مدل های 206 رو داشتم
تیپ2 و تیپ 3 هر کد.م چند تا مذلش رو
تیپ 5 یک مدلش رو
تو اس دی ها هم v6 -v8 -v9 رو داشتم و کلا با توجه به ابعاد داخلی بسیار کوچیکش و اتاق پر سر و صداش و موتور ضعیفش و عدم نرمیه ماشین خیلی باهاش حال نمیکنم
البته موتور وی 9 که بسیار پر مصرف و کم بازده بود به نظر من کلا گیربکسش بسیار افتضاح بود و همیشه دنده مرده راه میرفت
من خودم تیبا نداشتم ولی یکی از دوستا داره که مدت زیادی دست من بوده و باهاش توجاده هم رفتم البته سدانه
کشش و قدرتش از 206 بهتره
فضای داخلیش به نسبت ابعاد بیرونیش خیلی بزرگتره
منی که قدم بلنه توش خیلی راحت بودم
کم مصرف تر از 206 بود
البته کلا هم بیرونش و هم توش زشت تره
ولی کلا تو مقایسه به نظر من از 206 خیلی بهتره
1395/11/20
من تیبا دارم به نظرم تیبا خیلی ماشین خوبیه و از مگان و مزدا۳ بهتره.
1395/11/25
هر ماشینی جدا از نشان دادن توان مالی و طبقه اجتماعی، نشان دهنده شخصیت هر کسی بحساب میاد بنظرم اسرار برای عوض کردن شخصیت هر کسی اشتباهه حتی همین انتخاب ها بر روی ماشین ها شخصیت میسازه گاهی ماشین گرئن قیمتی از ارزونترش کم ارزشتره مثله جنیسس کوپه با اینکه ماشین خوبی هست ولی بخاطره صاحبان خاصش چهره خوبی نداره
1395/12/20
مشکل مردم ایران اینه ک فقط به ظاهر طرف نگاه میکنیم اخه کی گفته ماشین شخصیت ادم رو نشون میده همه چیز ک نباید ظاهر باشه یکی تویوتا داره اندازه ادن کسی ک وانت داره شاید شعور و شخصیت نداشته باشه دوستان واقع بین باشید درسته ماشین رو خیلی گرون میدن درست ولی خب با این وضع تو این رنج خوبه طراحی سلیقه ای هست ن ب من ن ب کس دیگه ای مربوط نمیشه ولی باید از یه جا شروع بشه واسه شرکتی ک فقط پراید مونتاژ کرده و ساخته و اوح خلاقیتش عوض وردن سپر بوده خب خیلی خوبه هیچکس راه هزار ساله رو یک شبه نمیره سطح فکری خودمون رو بالا ببریم کسی احمق خساب نکنه ما رو
1396/1/18
ماشین رو با شخصیت یکی فرز نکن شخصیت هر کسی تو.ماشین نیست یه آدم فقیر دل بزرگ و دریایی داره ولی آدم پولدار ذات نداره
1395/11/25
این اشخاصی که پژو دارند ومجبورند تحملش کنند خواهشا از کوچه علی چپ بیرون آمده و واقعیت را قبول کنند. تیبا موتور جدید .کم اصطحلاک .کم مصرف .کم خرج . پرقدرت .پرشتاب .بدنه محکم وقابل قبول . تنها بهانه منتقدان فقط صدای تیبا ست که آنهم زیاد مهم نیست نرمی که تیبا داره عمرا اگه 206 داشته باشه .هندلینگی که تیبا داره عمرا اگه 206 داشته باشه وووو . ومن الله التوفیق.
1395/11/27
من پژو ٤٠٥ دارم مدل ٨٤ يه تيبا ٢ هم ثبت نام كردم كه فروردين تحويلم بدن فكنم با اين حرفايي كه گفته شد برم بفروشم حق ثبتناممو😢
1395/12/16
1000درصد اصلا شک نکن برو پس بده حتما حتما
خرسوار بشی بهتره
بعدشم کسی نصف قیمت نمخره
1395/12/3
سلام یه سوال داشتم دوستان
تیبا 2 EX که امکانات جدید نسبت به SX داره (رینگ آلمینیومی،شیشه بالا بر برقی عقب و تنظیم برقی آینه جانبی ) آیا مدل 96 رو که تحویل میدن این امکانات رو مستقیما داره یا نه باید تازه سفارش داده بشه و اعمال بشه ؟
1395/12/8
داره وبروزه
1395/12/10
همه رو داره غیر از رینگ (تموم کردن متاسفانه)
1396/2/24
با سلام.بله داره از مدل 95 اینا که گفتی رو داره
1395/12/8
تیبا 2خیلی هم بهتره و بروز تره من که هرچی تحقیق کردم به همین رسیدم....206دیگه قدیمی شده از موقعی که پیکان هست اونم بوده ...بیایید یه کم به روز باشیم و تیبا بخریم!!!
1396/1/17
من دو تا رو داشتم ولی تیبا ۲ کم مصرف تر نرم تر عقب جادار تر کم خرج تر پر شتاب تر و قیمتش پایین تر ایرانیا عادت دارند در مورد ماشینی که سوارش نشدن نظر میدن که اکثرا چرند مینویسند
1396/1/18
شما از هر لحظ حساب کنی تیبا از 206 که از پنجاه سال پیش در ایران تولید میشه بهتره و هیچ شکی هم توش نیس من خودم تیبا دارم با هزارتا سمند و 206 کورس گذاشتم هیچ کدوم به گرد پای تیبا هم نمیرسن خواهشا از چیزی که سر در نمیارید حرف نزنید الان دیگه تقریبا همه مردم میدونن که تیبا از سمند و پارس و 206 بهتره به خاطر همین الان تولید تیبا دو از همه ی ماشین های ایرانی بیش تره و مردم بیش تر استقبال میکنن
1396/2/9
دوست عزیز تیبا موتورش همون پرایدیه .بعدشم 206کلا 15سال نیست .ساخته شده چی میگی واسه خودت
1396/2/9
دوست عزیز تیبا موتورش همون پرایدیه .بعدشم 206کلا 15سال نیست .ساخته شده چی میگی واسه خودت
1396/5/8
داداش خود همون تیبا که میگی از پرایده مال زمان خیار شور شاه
1396/1/22
من یه 206 تیپ 6 اتومات داشتم واقعا قلبا 206 بیشتر دوست دارم یک بار تو اتوبان تهران قزوین نزدیک به چند کیلومتر با هم کورس گذاشتیم فکر نمیکردم بتونه نزدیک بهم حرکت کنه با فاصله کم . الان ماشینمو فروختم و بخاطر قیمت و ارزونی لوازمش میخوام تیبا بگیرم که تا حالا نشستم پشتش ببینم به اندازه 206 مدل 88 هست یا نه .
1396/1/31
چه مقایسه مسخره و بیخودی.آخه کسی ۲۰۶رو با تیبامقایسه میکنه؟؟؟؟چیه این دو‌ماسین قابل مقایست آخه؟؟؟؟؟
1396/2/21
اول ازهمه تشکرمیکنم.بنظرم نقدوبررسی منصفانه و خوبی بود
فقط کاش یه مقدا بیشتردرمورد هزینه های مصرفی صحبت میشد.
واقعا من الان باحدود بیست هفت میلیون پول،تو نوع سوم از انتخاب موندم.
ماشین زیبا و رویایی ای که از دوازده سیزده سالگی آرزوی داشنتش رو داشتم با کیفیت نه چندان خوب مدلهای جدید رو بخرم یا تیبایی که به جهت موتوری و شتاب و کم خرجی،بهتره
به قول نویسنده متن جدال بین عشق و منطق...
1396/2/24
دوست من تیبا 2 نوک مدادی بخر خیلی قشنگه من خودم دارم.
1396/2/22
با سلام
من یک تیبا هاچ بک دارم و یک ۱۱۱ یورو۴.
گیربکس این دو رو با هم عوض کردم در نتیجه با توجه به ریز بودن دندانه های گیربکس ۱۱۱ نسبت به تیبا الآن شتاب تیبا ۱۵ کیلومتر چه در ضرایب دنده ها و چه در شتاب اولیه افزایش داشته و مصرف سوخت و صدای موتور رو هم به شدت کاهش داده.
به نظر شخصی من شاید تیبا زیبایی و دیزاین داخلی ۲۰۶ رو نداشته باشه ولی به شدت نرم تر و اتاقی دلباز تر داره و در کورس سرعت های بالا هم هرگز ۲۰۶تیپ۲ توان مقابله با تیبا رو نداره.
1396/3/3
گربه دستش به گوشت نمیرسید میگفت تلخه..حکایت بعضی از دوستانه..خب معلومه کسی که 206 میخره حتما توان نگهداریشم داره..پس واسش مهم نیست خرجش چقد باشه..بعدشم خدایی این چه مقایسه اییه..206 سالیانه ساله که داره استفاده میشه ولی هنوز ابهت خودشو از دست نداده.برخلاف اکثر ماشینا که بعد 5 سال دیگه طرفدار ندارن..حالا همه نقطه قوتا شو ول کردن چسبیدن به فنرای خشک و جا پای سرنشینای عقبش..خخخخ
1396/5/21
من پول خرید 2 تا 206 رو داشتم ولی بقدری تیبا رو برتر از 206 دیدم که تیبا خریدم.فضای داخل اتاق 206 فقط کافیه که آدم از خریدش صرف نظر کنه.
1396/5/25
داداش تو برو فوتبالتو بازی کن‌تو کوچه نظر نده
1396/3/17
اخه چرا 206 رو با این تیبای لگن مقایسه میکنید؟؟؟!!!!!!!!!!!!!چهره 206 کل ماشینارو می ارزه...مخصوصا 206 اسپرت که هیچ ماشین داخلی وخارجی به پاش نمیرسن....تیبا2 رو باید با ژیان مقایسه کنید....البته ژیان به این تیبا شرف داره
1396/3/22
کلا توهم زدی نه ؟؟؟
1396/4/6
تا حالا تو عمرت پشت ماشین نشستی که اومدی واسه ما داری مقایسه میکنی؟؟؟؟
1396/5/24
خدا صبرت بده . چاره ای نیست باید با پژوت فعلا بسازی خخ
1396/3/22
دوستانی که 206 تیپ 2 سال 96 دارن از ماشین هاشون راضی هستن ؟؟؟ جنس قطعات ، شتاب ، کیفیت مواد مصرفی داشبورد و ....
1396/3/30
سلام نخری تیپ2 بهتره چون هیچی نداره از موتور بی نام و نشون که تو چین داره ساخته میشه اونم ضعیف فقط 1300 سی سی حجم موتور داره قدرت و کشش نداره کیفیت لوازم مصرفی هم پایین داشبورد به صدا میافته صندلی صدا میده گیربکس زوزه با این قیمت اصلا ارزش خرید اقتصادی نداره تازه هزینه قطعات و نگهداریش هم خیلی بالاست
بنظر من تیبا2 صفر بخر
ماشن خوب با شتبا بالا با موتور قوی 1500 سی سی مگا موتور.... الان موتور پارس تندر داره مگاموتور میزنه ..... صندلی های خوش فرم که کل بدن میگیره.... کولر عالی... ماشین نرم و تند و تیزیه.... شیشه های عقبش برقی .... آینه های برقی... رینگ اسپورت .... دوسال گارانتی.... فضای خیلی بیشتر سرنشینان و صندوق.... از همه مهمتر ارزونتره 28 میلیون هزینه نگهداری و قطعاتش هم ارزون هست ....
دیگه تصمیم با خودت .........
1396/5/21
خیر
1396/3/31
من این خودرو را تازه خریدم خرداد 1396.این خودرو داخلش از206بزرگتر هست و هم رانندگی از 206 راحتتر هست.ولی ی سری اشکالاتی داره که بخاطر بی توجه ای در این خودرو وجود داره.1 جای دنده خودرو هم خیلی دور هست و هم پایین تعبیه شده.2 کیفیت قطعات پلاستیکی مثل کلیدهای شیشه بالا برها.دریچه کولر . کنسول جلو.کلیدهای چراغهای مه شکن. اگر از جنس بهتر استفاده می شد احساس بهتری در رانندگی داشتیم.فاصله دسته راهنما اگر 2-3 سانت به فرمان خودرو نزدیکتر بود خیلی کار با ان اسانتر بود.و صدا موتور که در دورهای 4 به بالا آزار دهنده هست.با یک مقدار عایق بندا مناسب بی صدا میشد.خودروهای قبل من 206 - 405- بوده گفتم که فکر نکنید پراید سوار بوده ام
1396/5/25
۲۰۶ هم شد ماشین جهانی؟ با این موتور چینی‌اش؟ خودتو گول میزنی
1396/6/20
خخخ پرایدنداشتی
1396/4/3
سلام
من تیبا دو ی مدته دستمه و سوار شدم هزینه پایینه درسته ولی ی سری مشکلات برقی داره ک سایپا فراخوان زده ماشینا رو ببرن درست کنن. 206 و همه سوار شدیم ولی من خودم همیشه دوست داشتم 206 بخرم ب خاطر ظاهر و شتاب و جوان پسند بودنش
منتهی از اون وقتی ک پشت تیبا نشستم با اینکه اشکال در رابطه با دنده ٢واقعیت داره ولی واقعا ب نسبت قیمت و هزینه نگهداری ماشین خوبیه ، سواری خیلی خوبی داره من ندیدم کم بیاره تو سر بالایی ولنجک و سر بالایی لواسون هم خوب بود من خودم الان شک دارم چی بخرم
هر چی فکر کردم غیر ظاهرش ک شبیه تخم مرغه چیز بدی ندیدم
1396/6/5
سلام.مشكل برقی ماشین شما مربوط به كدوم قسمتش بود.اخه ماشین من مشكل برقی داره.یك روز كه روشنش نكنم دیگه روشن نمیشه.باتری و دینامش رو هم برام عوض كردن ولی هنوز مشكل حل نشده
1396/6/25
سلام
من میخوام تیبا۲ بخرم، فقط سر یچیز دو دلم، که ایا عین پراید، اتوبوس از کنارت رد بشه باد میبرتت یا نه?
یا مثلا تو سرعت بالا فرمون بدی احساس چپ کردن و رو هوا بودن بهت دست میده یا نه?
من ۲۰۶ داشتم خداییش تو سرعت ۱۲۰تا تند تند فرمونو تکون میدادم اصلا ماشین گیج نمیشد، میخوام ببینم تیبا هم اینطوره یا عین پراید رو هواس?
1396/6/28
سلام
من مدل ۹۶ گرفتم و دیگه اون مشکلات برقی روهم نداره و با قدرت میگم اگر کسی میخواد از ماشین استفاده کنه و دردسر کمی داشته باشه بین ۲۰۶تیپ ۲ و تیبا۲ بهترین گزینه تیبا۲ هستش


من ۲ماه تحقیق کردم بعد انتخاب کردم
فضای باز سرنشینای عقب
هزینه استهلاک کمتر
قدرت موتور بیشتر و البته من از ظاهرشم بدم نمیاد بنظرم هاچبکش قشنگه و البته من خرجشم کردم و خیلی جوون پسندتر شده
1396/4/12
خودروی محبوب دنیا رو به چی مقایسه میکنید اخه. یه خودروی استانداردو با یه خودروی غیر استاندارد مقایسه میکنید. جالبه کسایی که تیبا دارن چه تعصبی روش دارن! پراید ارزشش بیشتره با توجه به اختلاف قیمت و کیفیتی که دارند.
1396/4/14
عزیز برادر حلوای تنتنانی تا نخوری ندانی .!!!
1396/5/2
اون خودروی محبوبه دنیا ! که میگین یه سری استانداردایی داره که شاید هنوزم غیر ایران جای دیگه ای محبوب باشه ! ولی دیگه قرار نیس خودتو گول بزنی که تیپ 2 یی که رنگو بوویی از مدله قدیمیه فرانسویش نبرده و همش مونتاژه و جنس چینیو هندی روش سوار شده کجا تیبا 2 کجا که از نظر شتابو قدرتو حجم موتورو آپشن هاشو حتی ظاهر غیر تکراریش قطعا سر هست به این مدله غیر استاندارده الکی محبوب! پس تعصب نیست اگه دقت کنی میبینی فاصله زیادی این دو تا با هم دارن ! البته با توجه به پرایدی که اسم اوردی همون معلومه نه 206 سوار بودی و نه تیبا 2 سوار میتونی باشی همون استاندارد پراید برات عالیه بنظرم یه هاچ بکشو بگیر صفا کن :)
1396/4/21
کسایی که تیبا 2 رو دارن و سوار شدن ... این ماشین تو سر بالایی مخصوصا سربالایی های شمال تهران مثه مسیر منتهی به بام تهران و... توان و کشش داره؟ ما که با پراید این مسیرو رفتیم داشت میمرد و خیلی اذیت کرد...
و سوال دومم اینکه اگه بین سه ماشین ریو ال اس و پژو 405 ( هر دو کارکرده نه نو ) و تیبا یا تیبا2 صفر کدوم رو بخرم بهتره؟ برام آپشنای ماشین مهمه و اینکه سربالایی اینا کم نیاره اصلا و شایدم دوگانه سوز بودنش
1396/4/21
من تازه تیبا۲گرفتم رنگ اطلسیش خوشگله صدای موتور اذیت نمیکنه وشتابش از سمند وپژو پارس بهتره در و بدنش کیپ کیپه .راضیم .
1396/4/28
با سلام خدمت دوستان
پرايد جلو تيبايي يا همون تيبا رو خواهشا با با يك ماشين با اصالت و اسطوره مقايسه نكنين...اينجا افرادي هستند كه ميخوان ماشين بخرن پس سعي كنين درست راهنمايي كنيد!!!از نظر ظاهري ٢٠٦ با اينكه خودرو توليدي سال ٢٠٠٠ هست ولي مطمئنا تا سال ٢٠٣٠ ميلادي هم زيبايي خودش رو حفظ ميكنه و اعطاي جايزه بهترين خودرو اروپا از نظر طراحي خودش حرف من رو تاييد ميكنه...در مدل هاي جديد كه ايرانيزه معروف هستن باز هم از نظر ايمني،هندلينگ،لذت رانندگي و كيفيت داخله و بدنه و موتوري باز هم نسبت به پرايد جلو تيبايي!!!سر تره و بهتر هست....صداي كم موتور،مصرف كم،شتاب خوب،همگي از مزاياي ٢٠٦ هست...در نظر داشته باشيد دارين تيبا كه يك خودرو بي اصالت و كپي از روي پرايد رو با يك اسطوره فرانسوي مقايسه ميكنيد
1396/5/2
نکته اینجاس اسطوره فرانسویه دنیا رو به شما تحویل نمیدن سوار شی یه ورژنه کپی شده ی بسیار بی کیفیت و سطح پایین تقدیم علاقه مندانش میشه اونم با صرف هزینه اضافی :))
1396/4/31
206 بهتر از تیبا و سایناست توش شکی نیست اما تیپ 5 نه تیپ 2
1396/5/5
سلام
ضمن تشکر از نقد منصفانه گروه خودروبانک تصور میکنم نکاتی که گفتند خیلی صحیح باشه.
بنده مدت 8 ماهی هست که تیبا2 تمیز مدل 94 خریداری کردم که تا حالا در مجموع ازش راضیم و میتونم یه سری نکات مثبت و منفی راجع به تیبا2 بگم.
اول اینکه همونطور که مشخصه بودجه ما باعث میشه انتخابمون محدود بشه بنابراین باور کنید که هیچوقت تیبا2 موردی برای انتخاب نبود و من بین پراید صفر !!! و تیبا2 انتخاب کردم که حداقل آشغال سوار نشم که وقتی میرم تو جاده با صلوات برگردم خونه..
نکات منفی تیبا2 رو میتونم توی این موارد بگم:
1.تیبا2 دید عقب خوبی نداره و من عمدتا با آینه ها کار میکنم اگر چه واسه شخص من خیلی مهم نیست اما ممکنه واسه بعضیا مهم باشه
2.مانور فرمون (اسم دقیق علمیش رو نمیدونم )تیبا2 به طرز عجیبی پایینه. یعنی زمانی که میخواید پارک کنید یا از جایی بیاید بیرون چندتا فرمون باید بدید تا کارتون انجام بشه. اما اینم بعد از مدتی عادت میکنید دیگه و توی حرکت مسلما به مشکلی برنمیخورید اگرچه بازم به نظر من خیلی نمره منفی ای محسوب میشه.
3.شتاب اولیه ماشین پایینه اگر دنده 2 به بالا خیلی بهتر میشه.
4.کیفیت داشبورد فوق العاده پایینه به طرزی که هر چند وقت یه جاش به صدا درمیاد و من چون خیلی حساسم به اینجور سروصداها همشونو پیدا میکنم و چفت و بستش رو محکمتر میکنم واسه همین داخل کابین ماشینم سروصدای خیلی کمی داره
5.لرزش ماشین در زمان ایستادن بالاس یعنی به حدی که بعضی وقتا کانکتورهای سیمبندی به صدا درمیاد که میخورن به داخل داشبورد.
6.دریچه های کولرش هم همیشه بازن و نمیشه مثلا یکیشونو ببندی یا باز کنی.
همینا به نظرم رسید از عیبهاش
حالا نکات مثبتش هم میگم
1.موتورش واقعا ارتقا پیدا کرده از پراید و به مراتب از موتور تیپ2 206 هم بهتره و به راحتی توی سبقتهای سرعت بالا توی جاده میتونید ماشینا رو جا بذارید. این مساله اونقد خوبه که بعضی وقتا شک میکنی که سوار مثلا تیبا2 شدی.
2. من خیلی هرروز تو مسیر تهران کرج و برعکس میامو میرم خیلی راحت با سرعت 120 میام و یه چیز خیلی جالب که داره اینه که وقتی دارم با سرعت 120 تا 130 به شکل خیلی راحتی میام اصلا حس سرعت بالایی دست نمیده و خیلی با خیال راحت رانندگی میکنی من خودم 130 140 رو خیلی خیلی راحت باهاش تو جاده ها میرم بدون اینکه اصلا چیزی حس کنم. بنابراین این ماشین رو اگ گرفتید خیالتون راحت باشه که راحت راحت 140 تا رو تو جاده ها میتونید برید بدون اینکه اصلا حس بدی کنید و اتفاقا خیلی هم بی لرزش و دردسر میره.
3. ماشین به مراتب از پراید سنگینتر و محکمتره. اینو وقتی که درهارو هم میخواید بازو بسته کنید متوجه میشید که با اسباب بازی طرف نیستید. و کلا بدنش محکمتر از پرایده. خودم ماشینو یه بار زدم به ستون توی پارکینگ و صافکار دهنش صاف شد تا صافش کرد و کلیم غر زد که دو تیکه فلز ( چه آلیاژی مطمین نیستم!) روی درهاش نصب شدن که استحکامشون رو بیشتر کنه.
4. فضای داخلی ماشین خیلی بهتر از 206ه. عقب راحت میشه نشست در حالی که 206 وقتی میشینی فقط فحش میدی به سازنده هاش که چی توی ذهنشون بوده از این طراحی واسه صندلی های عقب.
5.این مورد خیلی خوبه من واقعا تعجب کردم...کولرش خیلی خوبه.حتی وقتی کولر رو روشن میکنید از اون نصف شدن قدرت موتور خبری نیست. یعنی اون ترموستاتش که آن و آف میشه اصلا ضربه های شدید وارد نمیکنه در حالی که ماشینای ایرانی مثل پارس که داریم وقتی کولرش آن و آف میکنه انقد ضربه میزنه که ماشین انگار میپره و عصبی میشی. این مورد واقعا یکی از بهترین اتفاقایی که توی تیبا راضیت میکنه.
6.فرمونشم نرمو خوبه البته فکر کنم 206 فرمونش نرمتر باشه در حالت صفرش.

به هرحال من سعی کردم همشونو از دید خودم و سواری ای که داشتم بگم. در کل فقط میتونم بگم که راضیم از انتخابم نسبت به انتخابهای بازار. به زودی هم به فکر فروشش هستم چون ماشین ایرانی نباید بیش از 2 3 سال ازش بگذره چون کیفیتشون واقعا پایینه.
و اینکه خدماتش و گارانتیش هم میتونه بعضی وقتا آزاردهنده باشه اگرچه حداقل خیالت راحته که گارانتیه.
به هر حال اینها تو ذهنم اومد اگر بیشتر به ذهنم رسید حتما میگم
به امید روزی که همه سوار ماشینهایی با سطح کیفی فوق العاده بشیم. البته حالاحالاها با توجه به انحصاری بودن بازار خیلی امکانش نیست.
1396/5/13
واقعا که شما خودروی فرانسوی را با خودروی ایرانی و به درد نخور مقایسه میکند😂😂 من الان خودم 206 تیپ 2 مدل 88 دارم با هر ماشینی ایرانی کورس گذاشتم از جمله سمند. پارس . ال90.تیپا هیچ کدومشون به باد 206 نمی رسن . در ضمن هر وقت خواستید ماشین ها را مقایسه کنید یه کمی هم فکر کنید چه ماشین هایی را باهم مقایسه می کنید....
1396/5/17
دیار عزیز منم موافقم تیپ2 نباید با تیبا2 مقایسه بشه باید با پراید 111 مقایسه بشه. تیپ2 از نظر شتاب آپشن و کلاس مثل 111 میمونه. تیپ2 نه اقتصادی محسوب میشه نه اسپرت پر شتاب نه چیزی هست که بخوای 33 میلیون هزینه کنی. این پول رو رانا میخری که از نظر فنی و کلاس و آپشن در کلاس بالاتری قرار داره و گارانتی خوبی هم داره. تیبا2 علاوه بر قدرت موتور بیشتر آپشن بیشتر، موتور و جلوبندی کم استهلاک کم خرج کم مصرف و از نظر فناوری موتوری یه قدم از tu3 منسوخ شده جلوتره.. شما از تیبا و ال90 و پارس جلو میزدی منتها بعد از مصرف. قبلش رو صندلی پارک نشسته بودی
1396/7/9
شما ماشينشون براي سال ٨٨ من خودم ٢٠٦ تيپ ٣ مدل ٨٥ دارم عالي از همه نظر چون أصل فرانسه اما پشت ٢٠٦ تيپ ٢ نشستم واقعا موتورش ضعيفه مخصوصا وقتي كولر ميگيري ديگه سربالايي نميكشه
من خودم تو ايران خودرو هستم از سال ٩٠ به اين ور ٢٠٦ واقعا افتضاح شده و تيبا بهتر از ٢٠٦ تيپ ٢ الان هست.
1396/7/25
جناب بقیه ماشینا رو نمیدونم ولی خودم که ال90 دارم شده تو جاده با 206 کورس گذاشتم طفلک هرچی زور میزد منو بگیره نمیتونست خصوصا سربلایی های جاده رو که کاملا نفس کم میاره فقط تخته گاز جاده صاف رو خوب میره اگه ماشینی جلوش نباشه
1396/5/14
سلام من تیبا2 ثبت نام کردم به نظرتون ماشین خوبی هست
1396/5/16
پیام من رو بخون
1396/5/17
نسبت به هزینه ای که کردی و رقباش آره انتخاب معقولی کردی هم داخل شهر کارتو راه میندازه هم برای سفر..
1396/5/18
با سلام نظر من اینه زیاد سنگ فرانسه رو به سینه نزنیم چون تو اروپا ماشینهاش اشغالترین پر استهلاک و بی طرفداره اما اینکه از اصالت طراحی چه داخلی چه خارجی بخوایم مقایسه کنیم 206 گه تو سال 2017 طراحی میشد بازم از زمان جلوتره یعنی یه شاهکار مهندسی خودرو سازی ب حساب میاد اما خوب تیبا اول راهه پر اشتباه بی کیفیت ایشالا روز ب روز بهتر شه...
1396/5/25
فرید جان ساقیت کیه به منم معرفی کن. خود پژو سازنده 206 خط تولیدشو یه دهه پیش جمع کرده نازه با اون کیفیت شما میگی فراتر از زمانه. کجاش جلوتره واشر زدنش یا کم آوردن تو سربالایی ها یا چپ کردنش یا کوبش اتاق در ناهمواری ها. شاید باز کردن شیشه عقب با دستگیره یا تنظیم آینه که تا کمر باید خم شی. فکر کنم لرزش دنده خیلی بروزه خخخخ
1396/7/6
سلام . کی گفته ماشینای پژو آشغاله؟ برو یه کم تحقیق کن ببین دومین خودرو پر فروش اروپا چیه. ۷ سال پیاپی موتور سال اروپا مال کدوم شرکته
1396/5/19
سلام دوستان، رفیق من تازگیا تیبا 2 مدل 96 گرفته ، بدون تعصب میگم ، ماشین انگار از مواد بازیافتی درست شده و بسیار مواد به کار گرفته بی کیقیت بودند، یه شب باش دور زدیم ، صندلی ها سفت ، قطر شیشه ها نسبت به سایر ماشین ها نازک تر ، دسگیره های داخلی حالت لقی داشتن ، در باک خود به خود باز میشد (به دلیل عدم یا انجام ندادن صحیح کنترل نهایی توسط شرکت سایپا) ، اما از لحاظ شتاب و موتور راضی کننده بود ، اتاق به خصوص کابین عقب مقداری از 206 جادار تر ، به نظر بنده خریدن 206 بهتره ، چون هم ماشین زیباتری نسبت به تیباست ، و با وجود کیفیت پایین سری های جدید حداقل اسم پژو رو یدک میکشه و در کل ماشین با کلاس تری هست
1396/5/24
آقا نواب بیشتر درسهاتو بخون رفوزه میشی ها حالا از ما گفتن خخ!!!!!!!
1396/7/8
آقا نواب بخاطر اسم ۵ملیون بیشتر بدی واقعا ...
1396/5/26
شیشه عقب تیبا برقیه ایا؟؟؟
1396/5/29

آره برقیه و بالا برش خیلی خوبه
1396/6/9
دوستان گلم با توجه به سواری و اطلاعاتی که نصبت به این موارد دارم عرض میکنم من خودم اسپورت باز هستم و رو ماشینا خیلی حساسم الانم یه 405موتور تقویتی دارم که ازش راضی هستم اما در کنارش یه206مدل 90هم داشتم که به صرف ظاهرزیباش فقط برای چخ بازی خوابونده بودمش و سیستم و اینحرفا. ولی در کل 206ایرانی خیلی بی کیفیت و واقعا یک چیزهاییش ایراد داره.مثلا کوبش اتاق عقب.کمبود فضای نشستن عقب استهلاک بالای قطعات سیستم برقی کامپیوتری که کوچکترین خطایی ایجاد مشکل میکنه واستون.اما ایران هم 206رو به مراتب ناجورترش کرده مدل ماشین من 90 هستش ولی در کنارش دوستم یه 206 واقعا بکر داره مدل84 که حداقل نصبت به مدلش بوهایی از فرانسوی بودن قطعات رو داره ودر مقایسه ی ما واقعا مدل های بالای 206 به قطع بی کیفیت شده و تنها سوخت کمشون هست یا ظاهر زیباشون که خریدار بنا به استفاده ش انتخابش میکنه درمدلهای جدید همه سنسوز گاز برقی دارن برای کم بودن سوختشون که خودش یک عامل نفس گیر توی دراگ وحتی سربالایی رفتن بحساب میاد حال اینکه مدل های پایینتر که دست فرانسه تو کار بوده گازشون سیمی هست و با گاز سیمی مصرفشون پایینه یعنی موقع دراگ یا کورس یا سینه کشی مصرف سوختش با موتور هماهنگ میشه ولی مدل های بالاتر رسما ماشین باید باهمون سوخت همون مانع وکورس رو باید بگزرونه که عاملش کیفیت پایین قطعات موتور وایرانی شدن قطعات هست. الان رسما ایران فقط داره اتاق رو کپی میکنه و تمام. حالا بگم که من 206 م رو برای فروش گذاشتم و یه تیبا 2 ثبت نام کردم که خیلی درموردش تحقیق کردم وبا چشم باز خریدمش درسته تیبا صندوق دار ماشین پر اشکالی بوده ولی حالا نسخه ی 2ش خیلی بهتر شده وبستگی داره به چه چشم وچه استفاده ای به این ماشین نگاه کنید.فضای داخلیه جادارتر موتور قویتر از 206 تیپ 2 و3 و111 رو داره داشبوردش خفه نیست موتورش توان گاز خوردن بالایی رو داره گیربکس تیبا2 رو نقص هاش رو گرفتن و کارهایی روش انجام دادن که بدنه هم استقامت بهتری داره.اما داشبوردش بله داشبورد یک مقدار از نظر من نازک هستش و باید مراقبت بیشتری ازش بشه لیور دنده یه مقدار بد حالت هست که حالا مایی که تو کار اسپورتیم میتونیم با یه دستکاریه سرپایی به هرحالتی که بخواییم درش بیاریم. اما شیشه عقب واقعا فاجعه هست چون دید کمی داره که البته 206 هم دست کمی از اون نداره و اونهم قابل درمان از سوی خود مشتری هستش. ولی در کل از نظر من 206 الان10سال هست که از دور استاندارد جهانیه فرانسه خارج شده و ماشین تکراری و همگانی هم شده اما نصبت به اون تیبا چهره ی جدید هستش و تازه تو برند ظاهر شده دوستان ماشین باقدرت نزدیک به 1600 وبالاتراز1500 موتور مقبولی داره و بدنه هم به حد کافی وزن داره که ماشین ثبات داشته باشه نصبت به پراید 111 خیلی خیلی بهتر هست و نصبت به 206 تا تیپ 3 هم قدرت موتور بالاتری رو دارا هست و ماشین گاز خور و خوش حرکتی هست و داخلش صندلی هاش نصبت به206 و111 پهن تر هست و کلا بدن رو صندلی میشینه و خسته نمیکنه برای تو شهر و جاده هم خوبه فقط میمونه مساله ی ظاهریش که من خودم درنظر دارم اسپورتش کنم که خاصتر بشه و فکر کنم موفق بشم و زیبا درستش کنم چون از نظر من رینگهای خود ماشین کمی کوچک هست و میخوام یک شماره بزرگتر کنم رینگهاشو تا حد خالیه داخل گلگیر پر بشه و بقیش روهم تصمیمات جالبی واسش دارم که انجام بدم و در اخرم قطعا یک پک پنوماتیک تنظیم ارتفاع هم واسش میزارم حتی برای شیشه ی عقب هم دوستان میتونن کلاهک هارو در بیارن و بدن تودوزی تا مثل کلاهک وسط صندلی عقب 206 درستش کنن تا یک مقدار جلو بیاد و یک حد خالی داشته باشه که استلاحا به صندلی بچسبه و بشینه روی صندلی فکر کنم فضای شیشه عقب دیدآزادی رو بدست بیاره . دوستان همیشه خرید ماشین ملاک نیست که همه ی امکانات رفاهی رو داشته باشه من عقیده دارم باکمی هزینه و خلاقیت میتونید همه چیزش رو بنفع استفاده ی خودتون درست وتنظیم کنید تا با ماشینتون حال کنید.حرف اخر هم اینکه پشت فرمون تیبا 2 هم نشستم تا شهرستانم رفتم باهاش رانندگیه دلپذیری داره وسرعت 140 تا اصلا مشخصتون نمیشه و ماشین هم ایرودینامیک و بادشکن جالبی داره که همین امرش باعث شد شباهت حرکتی بین تیبا و206 ببینم که تو206 تا110تا این حس رو داری اما تیبا تا سرعت بالاتری این حس اعتماد رو توی شما نگه میداره دوستان لوازمی مثل شیشه بالابر واینها لوازم مصرفی هستند والانم توی بازار خیلی از این لوازم هم اسپرت شده تر و هم با کیفیت تر وجود داره که میتونید عوض کنید و خرج محکم شدنش یه چسب حلال دار هست که اگر وقتی هم خواستین تعویض کنید یا در بیارین یک قطره حلال اون چسب رو ازاد میکنه بدون کوچکترین خش یا خرابی.امیدوارم راهنماییهام کمکتون کنه من خودم هم دنبال راحتی و ارامش توی ماشین هستم و چون خیلی ماشینهای ایرانی رو داشتم فقط نظر دادم. منم خواستم بجز ماشینم که برا عشقم و زیبایی و سرعت درستش کردم یه ماشین توشهری هم داشته باشم که اگر لازمم شد مسافرت هم بتونم برم باهاش و بجز موتورش ظاهرش رو هم اسپورت کنم و مطمینم هم زیبا و هم تک خواهددشد شماهم هر کس خرید یهشماره رنگش رو بزرگتر بندازه با لاستیک پهنتر و یه 30 درصد دودی هم شیشه های کنارش رو بزنید و یه سایه هم بالای شیشه جلو بندازید یه هزینه ی کم ولی مطمینم خیلی نمای ماشینتون تغییر میکنه. ماشین که تحویلم شد و کاراشو توی مغازه خودم انجام دادم یه عکس از حالت اسپورتش واستون میزارم همینجا همتون موفق و موید باشید. دوستان کسی سوالی داشت من کوچکتون امیرعلی هستم و ایدی تلگرامم kingali65@ هستش خوشحال میشم کمکتون کنم. یا علی
1396/6/10
این مقایسه اصلا عادلانه نیست، 206 تیپ 5 رو بیار تا از هر نظر تیبا رو سوسکش کنه!!!درضمن با توجه به بکسبات اول نقطه شروع و زود عوض کردن دنده راننده 206 میشه فهمید طرف ناشی بوده یا از عمد اینکارو کرده تا 206 عقب بیوفته.
درضمن بنده خودم تیپ 2 مدل 84 با سیستم برق مالتی پلکس و موتور اصل پژو دارم و اینکه بنظرم تیبا شتابش چنگی به دل نمیزنه چون توی درگ های معمول شهری ندیدم تیبا بگیره منو یا توی جاده بیرون البته اینم بگم شتاب تیبا کم نیست. فرض کنیم شتاب تیبا باتوجه به فیلم مذکور بیشتر باشه( که شک دارم) شما ارگونومی طراحی داخل و بیرون 206 حتی همین تیپ 2 رو چی میگی؟ شما سیستم برق مالتی پلکس ( قابلیت نصب کروز و اسپید لیمیتر و گرم کن صندلیا و کلی اپشن عجبل غریب) 206 رو چی میگین که تیبا نداره؟
درضمن اینم بگم کولر 206 تیپ 2 هیکل تیبا رو می ارزه
1396/6/26
ای بابا با اینهمه زحمت برید دنبال قاتل بروسلی بگردید حالا با ۲۰۶ یا تیبا ولی خداییش تیبا حداقل قیافش تکراری و دوزاری نشده هنوز ۲۰۶ از ۵تومنی میتونی بخری تا ۴۰ تومنی ولی تیبا حداقل زیر ۲۰ تومنی پیدا نمیکنی
1396/9/22
بنظرم شما در مورد تیبا یاداری بی انصافی میکنی یا چیزی تو چنته نداری اولا درمورد شتاب گیری اونکه راننده ۲۰۶ واقعا راننده نبود درش شکی نیس اما تیبا و ۲۰۶ رو در سربالایی باید تست کنین ک مطمنااا شکست با تیپ ۲ کولر تیبا ب مراتب بهتر و قوی تر تیپ ۲ هست دوست عزیز تیبا تنها بدی ک نصبت ۲۰۶داره صدای موتور ک تو کابین میاد و اما ۲۰۶ تیپ ۵ شما ی موتور۱۶۰۰ ۱۰۵اسبی رو با ۱۵۰۰ ۸۰اسبی مقایسه نکن من هم ۲۰۶ داشتم هم پرشیا همشونم تقویت کردم و استفاده کردم اما هیچ کدوم مثل تیبا۲ مانور پذیری نداشتن .حرفم با اونایی ک تیبا ۲ دارن با ی دستکاری ۲تا۳م میتونن حجم موتور رو از ۸۰تا۱۳۰اسب تغییر بدن بدنو اینکه لطمه ایی ب موتور بزنه .ک حتی آزرارو هم سوسک کنه چ برسه ب تیپ ۵.باتشکر
1396/6/18
تیبا 2 حرف نداره سه ساله می رونمش فقط بنزین زدم و روغنش را عوض کرده ام این را به جد میگم
1396/6/20
سلام
دوستان ناراحت نشید این و میگم ولی کلا ما ایرانی ها رو آشغال سوار کردن اگه صحبت شما بین و بد و بدتره هیچ فرق نمیکنه خودتونو با شرایط هرکدوم که میتونید وفق بدید تیبا کم خرج تره و ۲۰۶ پرخرج تر ولی در کل جفتش کلاس نداره ۲۰۶ که دیگه حالمون بهم خورد از بس دیدیم باز تیبا جدیده خدا نگهش داره
1396/6/20
تیباماشین خوبیه نرم تراز206شه
1396/6/30
باسلام.بنده یه ۲۰۶ مدل ۹۵ دارم میخوام معایبشو بگم اولیش اینه که اینه ها برقی نیست شیشه عقب برقی نیس لرزش دنده فضای کمه صندلی عقب صدای زیاد موتور درون اتاق ماشین کم اوردن در سربالایی مصرفشم بالاس میشه گفت صدی ۸ الی ۹ باکولر تا ۱۰ هم میسوزونه و فقط بهترین مزایاش شکل ظاهریشه.به شما نصیحت میکنم اگر خواستین ۲۰۶ بگیرین فقط تیپ ۵ رو خربداری کنین وگرنه پشیمون میشین
1396/7/6
ای کاش میشد فیلمی که خودم شخصا با تیبا با دویست سرعت پر کردم میذاشتم میدیدن بعد نظر میدادین
1396/7/13
ممنون از موشکافی دقیق و روشن کردن ماجرا
1396/7/14
با سلام.
دوستان هرکسی هر ماشینی داره ازش طرفداری میکنه مسلما.
اما سوال من اینه،کسانی که میگن پژو ۲۰۶ ما قدیمیه و فرانسوی،خب برادر یا خواهر الان بالای چند ساله از ماشینت گذشته و ماشین قطعاتش باید عوض بشه.همین قطعات چینی رو میزنی به ماشینت؟یا از فرانسه میری قطعه میخری؟
دوما،ماشین شما رو کیی مونتاژ کرده؟ فرانسویا؟ یا همین ایران خودروییها.
پس دقت کن.....
ماشین شمارو همین ایران خودرو مونتاژ کرده با قطعات فرانسوی.
الان از فرانسوی بودنش چیزی مونده آیا؟ یا چینی شدید شماهم؟
1396/8/6
سلام. دقیقا. اونایی که از 206 یا پارس اینجوری دفاع میکنن که میگن مال فرانسه هست منو یاد بعضی تولید های شلوار جین میندازن همینجا تولید میشه و با چسبوندن یه آرم برند معروف چندین برابر به خلق الله میندازن. اون بنده خدا فکر میکنه چون گرون گرفته یعنی اصله..، داستان 206 ایرانخودرو همینه
1396/7/30
چرا مردم رو منحرف میکنین
من خودم اردیبهشت تیپ دو خریدم نمیگم فوق العادس ولی یه سر گردن از تیبا بالاتره
خدایی هرکی از تیبا تعریف میکنه پولش نرسیده 206 بخره برا همین ، پسرخاله من تیبا دو خرید فروردین95 دوستمم تیپ دو داشتم وقتی سوار هر دوشون شدم دیدم 206 کجا تیبا کجا
قبلش هم سمند داشتم به خرج افتاد مجبور شدم بفروشم نزدیک یه سال بی ماشین موندم تا پولم جور شه واسه206
یه خانواده سه نفری هستیم نه ماشینم سربالایی کم میاره نه شتاب گیری .... اهل درگ کورس نیستم همیشه هم تو حاده خیلی راحت ۱۲۰ ۱۳۰ تا رو پر میکنه با کولر شکر خدا من که راضی هستم
نمیگم برین206 بخرین اگه بین تیبا و 206 موندین فقط ۱۰ دیقه از دوستی اشنایی قرض کنین سوار شین ببینین کدوم ارزش خرید داره
یه سال بی ماشین موندن بهتر از خرید تیبا هست
یاحق
1396/8/6
سلام. در مورد نظر جلال بگم اولا خرید خودرو بر اساس سلیقه و پارامترهای هر شخص متفاوت و باید احترام گذاشت. اما تجربه خودمو بگم بنده خودم تیبا دارم و دامادمون تیپ2. بنده بارها جفتشون رو سوار شدم خب هر کدوم محاسن و معایب داره اما باتوجه به تمام جوانب تیبا ماشین بهتریه. چه به لحاظ موتوری چه هزینه نگهداری چه استهلاک و اگر ساینا رو بگیم آپشن بیشتری هم داره با اینکه قیمتش خیلی کمتره. یعنی تیپ2 علاوه بر موتور ضعیف ، موتوز پر استهلاک و پر خرجی داره و واشر زدن در این موتور کاملا عادیه در حالی که کل ایرانو بگردی بزور یه تیبا با موتور واشر زده پیدا کنی. اتاق تیبا جادار تر و ارگونومی صندلی جلو کاملا بدن رو در بر میگیره و مثل 206 صاف نیس..موردی بگم خیلی طولانی میشه اما بنظر من پول تیپ2 رو رانا بگیری انتخاب معقول تریه هم از لحاظ فنی خیلی سرتر ه هم گارانتی خوبی داره. اما 206 تیپ2 که مثل پراید سایپا سیستم های ضد سرقتش واقعا بد..206 اصلا با این کیفیت پایین ارزش این قیمت رو نداره. شتاب تیبا و پایداریش در جاده گویای برتریش نسبت به 206 تیپ2 یا حق
1396/8/6
اولا اینکه رانا افت قیمت بالایی داره صفر رانا 34500 هست دوستم بدون رنگ رانا 95 رو27500 خرید این یعنی فاجعه دوم اینکه قیافش واقعا خیلی مزخرف هست
5اسب بخر بالا بودن تیبا باعث نمیشه قوی سبقت رو از تیپ دو بزنه خودت میگی سوار تیپ دو شدم خدا وکیلی با یه انگشت میشه دنده عوض کرد اون قدر نرمه گیربکسش ، فرمونش هم هاکذا ولی تیبا اینطور نیس
تنها مزیت تیبا به تیپ دو پنج اسب بخار بالا بودن موتورش و اینه برقیش هس ، آراگومی تیبا دو مثل پراید هست
206 چهره جا افتاده ای تری نسبت به تیبا
اصلاا هم واشر نمیزنه چرا باید ماشین واشر بزنه اینا چیزهای عامه پسندی هست که دهن مردم انداختن
الان صفر تیبا 28 هست به نظرم یدونه تیپ دو 94 خریدن با این پول خیلی عاقلانه تر از تیبا هست
باز من نمیگم واای تیپ دو معرکه هست هرکی این همه پول میده میره دو دیقه تحقیق میکنه برین از دو تا مکانیک بپرسین تیبا دو یا تیپ دو
از اون مهم تر هم کافیه ده دیقه رانندگی کنین باهر دو‌ماشین ببینین کدوم ماشین به دلتون میشینه
ان شاالله بهترین انتخاب رو بکنین
یا علی
1396/8/20
اقا من ی ۲۰۶ تیپ ۵ دارم مدل ۹۶ بای تیبا ۲ مدل ۹۶ ک ۲۰۶ رو خودم سوار میشم تیبارو خانوم تو این ۳ ماهی ک هردو ماشینو تحویل گرفتم ۲۰۶ بجز جمعه ها هرروز تو نمایندگی بوده و از نظر سواری هم پشت تیبا میشینم خیلی راحت تره الانم ۲۰۶ تو نمایندگیه واسه تعویض گیربکس
1396/10/7
بنظر بنده پژو آشغاله چون بنده یه 405 داشتم تمام قطعاتش را عوض کردم و خوب نشد با 4 میلیون ضرر فروختم الآن هم برای تیبا 2 ثبت نام کردم تا حالا هم نداشتم بنظر بنده در خودرو های ایرانی سایپا بهتره با اقلیم آب و هوایی ایران سازگار تره . ممنون که پیامم را خواندید
1396/11/4
با سلام
دوست خوب من .بنده در حال حاضر هم ۲۰۶ دارم هم تیبا ۲ دارم باید بدون تعصب بگم که از نظر زیبایی و کلاس ۲۰۶ خیلی بهتره ولی از نظر فنی
باید بگم ۲۰۶ در برابر تیبا حرفی برای گفتن نداره و تیبا ۲ فوق العادس
1396/8/8
دوست عزیز بیا کنار من بشین منم با انگشت دنده عوض کنم. فرمون ۲۰۶ نرمتره اما مال تیبا هم مشکلی نداره و تو دستت ماشین. موتور تیبا چه به لحاظ فنی چه توان جه هزینه نگهداری و عمر مفید برتری کامل داره. موتور تیپ۲ و چهارصدو پنج به استهلاک بالا و واشر زدن معروف از هر مکانیکی که میخوای برو بپرس. چون ذات این موتور ها حرارت بالا داره و جنس واشر از آزبسته اما مال تیبا مسیه و اصلا واشر نمیزنه.موتور تیبا بخاطر بزرگ بودن حجم موتور و بزرگیه سوپاپ هوا خوب گاز میخوره و در دنده ۴و۵ اختلافشو با تیپ۲ حس میکنی. تیپ۲ با ساینا تو آپشن که حرفی واسه گفتن نداره. تیپ۲ الان از کیفیت بد رنج میبره و به قیمتش اصلا نمیارزه.در مورد رانا اگر افت قیمت رو فاکتور بگیریم در سایر زمینه ها از جمله فنی هندلینگ رخ بیرونی گارانتی و آپشن تیپ۲ رو میخوره این همه خوبیشو ندیدی فقط افت قیمت! تیپ۲ باید با پراید مقایسه بشه. تیبا موتورش فیلر اتوماته تیپ۲ مقصر نیس از رده خارج شده دیگه چون مال دو دهه پیشه..
1396/9/1
عاغا اصلا 206 واشر شما ارباب حلقه
ولی خدا وکیلی کسی که 206 سوار بوده عمرا نمیتونه تیبا سواری کنه
1396/8/10
سلام داداشی که میگی من ال90 دارم 206 زور میزنه منو بگیره . احتمالا اون 206 تیب 2 بوده من sd دارم با ال90 هم کورس گوزشتم ریدم تو هیکلش با تیبا هم گراشتم اونم بردم با 207 جدید هم گزاشتم با اون میلی متری بودیم.
1396/8/22
چقدر خوشحالم روح میشایل شوماخر به اینجا سر میزنه اونم با اسم امیر :-)
1396/11/3
داداش یک تیپ دو اصن نمیتونه با ال نود بره با sd هم نمیشه ال ممد رو گرفت تو sd رو بیار من با pk میگیرمت
1396/8/28
سلام به تمام دوستان عزیزم.اولا درجواب دوستمون ارش خخخ خدا خیرت بده مردم ا خندا خیلی باحال گفتی .بعد اینکه دوستان چرا انقد باهم لج و بحث میکنید سر ماشین!!!؟؟؟اقا سلیقه هرکسی فرق داره پس به سلیقه همدیگه احترام بزارید نه که هی بحث کنید و همدیگرو بکنید دروغگو!!!بنده خودم یه تیبا2 اخرای 95 دارم با یه 206 مدل96 هرکسی بیاد بگه خوبه یا بده هیچی بهش نمیگم و بنظرش احترام میزارم چونک نظرش محترمه و هرکسی برا خودش سلیقه و نظری داره.امیدوارم همتون تو تک تک مراحل زندگیتون موفق باشید و بهترین ماشینارو بخرید انشاالله.
1396/8/29
آدمای تازه به دوران رسیده تیبا میخرن وقتی تیبا میرونی انگار پیکان میرونی باور کنید صدای موتور پیکان اینقدر وارد اتاق ماشین نمیشه که تیبا صداش عین تراکتور میمونه وخیلی هم قیافه زشتی داره 206 یه ماشین فرانسوی هست آخه چی رو با چی مقایسه میکنین مثل این میمونه بگی گوشی اپل بهتره یا هواوی
1396/10/20
شما اول برو لفظتو درست کن خانم محترم ...یه عالمه آدم دارن تیبا 2 یا هر ماشینی رو استفاده میکنن دلیل بر تازه به دوران رسیده بودنشون نمیشه ...گاهی طرف شرایط مالیش اجازه نمیده مدلای بالاتری بخره ...هر کسی سلیقه ای داره و نوع نگرشش باعث میشه خرید کنه ...ممکنه کسی با گوشی آیفون حال نکنه ولی با هواوی راحت باشه ...تازه به دوران رسیده الان معنایی نداره الان همه عقل و فهم دارن...ادعای کلاس الکی داشتن بده ...
1396/12/7
۲۰۶قبلا فرانسوی بود الان بیشتر چینو ایرانه
1396/12/12
اخه تو که از ماشین سردر نمیاری چرا حرف می زنی من خودم 206 تیپ 3 دارم پدرم رو در اورده خراب که میشه باید به هزار تا مکانیک التماس کنم تا درستش کنن اونم به خاطر طراحی بد موتوریه که داره بعد خدا نکنه به جایی بزنیش با این قطعات گرونش من نمیگم تیبا ماشین خوبیه ولی هرچی هست تعادلش و بقیه چیزاش بهتر از 206 و ارزش بیشتری برای خریدن داره
1396/12/19
بیییییییی
1396/12/20
نرگس میشناسمت تو اصلا پولشو نداری؛چرا نظر میدی
1396/9/6
سلام. من ماشین باز نیستم و تازه میخوام ماشین بخرم و موندم تیبا ۲ بخرم یا نه؟ دوست دارم راهنمایی بشم. ولی یه چیزیو خوب میدونم و اینه که انقدر فرانسوی فرانسوی نکنید. مگه میشه خودرویی ایرانی ساخته بشه بعد قطعات فرانسوی داشته باشه؟ البته مدلای قدیمیش شاید ولی خب بالاخره هر ماشینی نیاز به تغییرات قطعه داره و قطعات توی بازار همه چینی هستن. اینم قبول کنیم که ایرانیا تا یه چیزی وارد بازار میشه همه شروع میکنن از بد گفتنش و رد کردن. ولی خب تا به حال خودم پشت فرمون این دوتا ماشین نشستم ولی همه میدونیم ۲۰۶ یه خودروی جا افتاده توکشوره و محبوب و اطرافیان من خیلیاشون ۲۰۶ دارن. یکی از ضرب المثلایی که تو صنعت ایران تأثیر نداره اینه که نو که میادبه بازار کهنه میشه دل آزار...همه یا ۲۰۶ داشتن یا باهاش خاطره داشتن و هممون به ۲۰۶ تعصب خاصی داریم. ولی این رو در نظر بگیریم و برام مهمه که بدونم : کدومشون برای یه تازه کار بهتره؟ اونی که تازه کاره کدوم براش راحت تره؟
1396/9/6
منم شرایط شما رو دارم منتها نمیدونم تیبا هاچ بک صفر بخرم یا تیپ 2کارکرده،اهل سرعت و کورس گذاشتن نیستم خودمم کارمند هستم زیادم سوار نمیشم..لطفا راهنمایی کنید ممنونم
1396/9/13
سلام من خودم تیبا دارم بسیار راضی ام انگار سوار ماشین شاسی بلند شدی واینکه هندلینگ و قسمت داشبوردش نسبت به 206راحتتتره وبالتره وحس بهتری هنگام رانندگی به ادم دست میده.......
1396/9/8
سلام به ماشین بازا و شوماخرا که همه ماشاالله ادعا هوارتا دارن.
من یه کلام بگم ۲۰۶ خرجش بالاس دهنمو اسفالت کرده.بین آشغالای که میتونیم سوار شیم ماشینی انتخاب کنید که خرجش کم باشه.داداچیا
1396/9/13
سلام دوستان من یک سوال داشتم و اون اینکه یک تیبا 1خریدم مدل96 صفر کارخونه2500تا بیشتر کار نکرده اما سرعتش با چهار سرنشین از95تاتجاوز نمیکنه یعنی سرعتش 100نمیشه و خیییلی زور میزنه چیکارکنم؟به نظرتون عایا ماشین عیبی چیزی داره؟باتشکر
1396/9/19
با سلام من حدود یه ماهی که تیبا دو گرفتم اولا بگم که اگر از کسی شنیدید که ماشین خیلی خوبه یا خیلی بده این نظر شخصی یا بهتر بگم سلیقه شخصی اونه
اولین نکته که اگه بین تیبا دو صفر و 206 دست دو به شک افتادین حتما تیبا رو انتخاب کنید
بعد حدود هزار کیلومتر رانندگی با تیبا دو باید بگم که شتاب اولیه ماشین مخصوصا تا سرعت 60 تاراضی کنندس ،شاید اولین چیزی که اذیتتون کنه بالا بودن کلاجه تیبا دوعه که هم قابل تنظیمه هم بعد یکی دو هفته دیگه عادت میکنید دومین چیزی که یه مقدار اذیتتون میکنه دیده کم خصوصا تو شب هست خودرو جوری طراحی شده که نسبت به کناره ها و همچنین دنده عقبه دقیق تسلط کامل رو نداری که تا اندازه ای میشه با سنسور حلش کرد ترمز ماشین خوبه تا سرعت صد تا رو بدون هیچ حرفی و راحت میره از مهمترین مزایاش هم فضا زیاده سرنشین های عقبه که نسبت به 206 خیلی راحت تره..در کل ماشینیه که میشه بهش نمره قبولی داد اینم ایدیمه اگه کسی سوالی داشت saaaaberr@
1396/9/27
سلام من موندم بین 206 تیپ 2 با تیبای 2 هاچ بک کدام را بخرم ؟ لطفا راهنمایی کنید؟
1396/9/27
انگاری داری میگی گوشی هووای بگیرم یا اپل
تیبا ساینا مزخرف ترین ماشین ها هستن

کل ماشین های سایپا زیر 30 میلیون چرت هس اشتباه نکنی
نمیگم رو 206 ماشین نیست
ولی تا 34 میلیون بهترین ماشین206 هست

کافیه چند دیقه باهردشون رانندگی کنی بفهمی چی میگم
اینکه میگن 206 خرجش بالا هس زر میزنن
اگه با ماشین خوب راه بیای بلد باشی اصولی فنی رانندگی کردن رو میتونی تا ۱۰ سال باهاش رانندگی کنی بدون خرج و فقط وسائل مصرفی مثل صفحه دیسک.. اینا رو به مرور استفاده عوض کنی
1396/11/12
بابا حداقل بگو بین تیبا 2 و پراید 111 موندم کدومشو بخرم بابا چیو داری با چی مقایسه میکنی خخخخخخخ
1397/1/6
من تا زه یک ماهی هست صفر مدل ۹۷ خریداری کردم از نظر شتاب کولر بخاری فضای داخلی و عدم نفوذ باد در سرعتهای بالا ومصرف کم بنزین کشش از گردنه و شیبهای تند عالیه حتی با کولر روشن چون منطقه ما گرمسیری هست کولر از اول بهار روشنه روشنایی در شب چراغها نرمی و راختی صندلیها کلا نمره قابل قبولی میگیره ولی در کناری هم از نظر ظاهری و زیبای متاسفانه نمره منفی داره از نظر کیفیت داخلی داشبورد و تودروزی دربها جنس پلاستیک خشک هست گیربوکس صدا داره صدای موتور داخل اتاق 😣😣😣بیداد میکنه به هر حال والله منم موندم چه ماشینی تا رنج ۵۰ میلیون خریداری کنم از محصولات داخلی که کم عیب باشه انشاالله که کیفیت مد نظر قرار بگیره آرزوی موفقیت برای همه ✌✌✌✌
1396/10/3
سلام
من۲۰۶sd tu5 دارم خانومم تیبا۲ داره از هر نظر بگید تیب خیلی سره شتاب سرعت نرمی مصرف....
تنها خوبی که ۲۰۶ داره فقط ظاهرش هست. تیبا۲ ۱۸۰ ۱۹۰ رو مثل آب خوردن میره اصلا حس نمیش. در کل تیبا خیلی سرتر از ۲۰۶ هست.
1397/2/2
ای زن ذلیل 😂
1397/2/22
190 تا اونم به راحتی !!!!! خخخخخخخ
1396/10/16
سلام. دوستی عزیزی که گفتی کسی که 206 سوار عمرا تیپ2 سوار شه محض اطلاع بگم این دو خودرو همزمان زیر پامه یعنی خودم تیبا دارم دامادمون تیپ2 من جدا شتاب و تو دست بودن تیبا رو بیشتر میپسندم مخصوصا سر پیچ .. اما مقاله ای که در بالا نوشته شده بهترین راهنمایی برای خریدار.. حداقل تیپ5 حرف واسه گفتن داره و از نظر فنی جلوتره و دو تا آپشن داره.. تیپ2 واقعا ارزش خرید نداره.. حالا اگر تیپ2 موتور فرانسه با کارکرد پایین و تمیز بخری باز منطقیه ولی صفرش با این قیمت اصلا نمیارزه...به رقباش اعتماد کنی بهتره
1396/10/17
آقا جلال گل آیفون اصل کسی منکرش نیس بهتره اما206 مثل آیفون چینی فیک که به قیمت اصلی فروخته میشه اما کیفیتش فرسخ ها با نمونه اصلی فاصله داره. اگر 206 اصل فرانسه بود و با اون کیفیت و دقت مونتاژ میشد فرمایش شما درست بود اما این 206 فقط ظاهرش مثل اصل باطنش لوازم درجه 3 روش بستن و به قیمت گزاف فروخته میشه
1396/11/4
به نظر منمن اگه پولتون میرسه تیپ2 صفر بگیرین تا سه سال حالشو ببرین بعد ردش کنین. نگران استهلاک خرج و ممرجشم نباشین. اگه نه تیبا 2 بگیرین. وسلام.
1396/11/10
تیبا ۲ دارم راضیم ولی اگه پول داشتم ۲۰۶ میخریدم تیبا ۲ برای کارمندی مثل من که زیر ۲ میلیون حقوق میگیره خوب و علیه
1396/11/16
دوست عزیز صحبت ماشین اقتصادی کم خرج و ماشینی که به قیمتش بیرزه.. اگر درامد نسبتا خوبی دارید بجای تیپ۲ که مثل پراید راه میره حداقل تیپ۵ یا سورن بگیر که هندلینگ و امکاناتش به مراتب بیشتره... نهایتش رانا بخر که از نطر َشتاب بتونه راضیت کنه و اسپورت خورشم ملسه..تیپ۲ نه از نظر موتوری راضیت میکنه نه آنچنان لوازمش ارزونه نه دیر به دیر خراب میشه.. هیچ رقمه فاکتور مهمی نداره بابتش انقدر پول بدی..
1396/11/17
سلام دوستان چند نکته رو میگم آگاه بشید
اول اینکه پژو ۲۰۶ فرانسه ۲یا۳ ستاره نداره و دارای ۴ ستاره قطعی از سازمان کرش تست euroNcap تست تصادف جهانی میباشد که تنها نقطه ضعف ۲۰۶ در ستون های کناری میباشد که آن هم ۱۰۰ستاره قوی تر از ستون های پراید و پراید های با شکل جدید به اسم های ساینا و تیبا هست
دوم اینکه پژو ۲۰۶ فرانسوی یک ماشین کاملا مونتاژ فرانسه هست و توی بیصدایی موتور و بیصدایی داخل کابین زبانزد و قابل مقایسه با خودروهای گرانقیمت تر از ۲۰۶ کاملا امروزی هست
شتاب اولیه و تند و تیز بودن ۲۰۶ هم که اونایی که باید بدونن میدونن
در مورد اون دوستی که پول پژو۲۰۶ و خرجش را نداره که بخره و در مورد صندلی های ۲۰۶ نظر میده از لحاظ ایمنی و ارتفاع صندلی۲۰۶ مقایسه صندلی پژو ۲۰۶ و شِبه صندلی پراید(نیوفیس) بنام تیبا۲ مانند مقایسه مرسدس بنز با وانت پیکان۵۷ هست در مورد درگ به هیچ وجه قابل قبول نبود و در مورد ۲۰۶ های مدل پایین مشکلاتی مانند خرابی سنسور اکسیژن شمع و وایر ها و... تاثیر واقعا واقعا به سزایی در شتابشون داره چون من نمیدونم چجوریه که خودم ۲۰۶ تیپ۲ مدل ۸۳ دارم احدی به اسم پراید یا پراید های شکل جدیدتا حالا نتونسته از من سبقت بگیره یا منو بگیره یا همون پراید جدید به اسم تیبا این درگ اصلا به هیج وجه کارشناسی نبود
گزینه بعدی زیبایی منحصر به فرد و فوق العاده و چشم گربه ای و ناز پژو۲۰۶ میباشد که در اینجا کاملا به قصد یا ناآگاهی آن را قدیمی خوانده است بصورتی که ۲۰۶ آنقدر خودروی محبوبی حتی در فرانسه بود که تا همین چند سال پیش پژو۲۰۶ پلاس در فرانسه که فرق زیادی با ۲۰۷ ایرانی یا همان ۲۰۶ نیوفیس ایرانی دارد داشت که تا همین چندسال میش داخل فرانسه تولید میشد
میتونید پژو ۲۰۸ هم ببینید که نسل بهبود یافته ۲۰۶ هست که ظاهری کاملا شبیه به ۲۰۶ پلاس فرانسه دارد چجور میشود که یک خودروی زشت و تکراری محبوب فرانسوی ها باشد و حتی خیلی از افراد میلیاردر الان داخل پارکینگ های خود در کنار آزرا و بنز خود یک پژو۲۰۶ هم در پارکینگ خود داشته باشند چرا تیبا ۲(پرایدجدید) و پژو۴۰۵ و پرشیا(۴۰۵نیوفیس بهره از ۴۰۵ اصلی فرانسه) را نگه نمیدارند؟؟!!!
سیستم برق فوق العاده ۲۰۶ هم متمایز کننده اون از تمام هم رده هایش هست
سیستم BSI بدون رقیب نه مانند کامپیوتر داخلی ECU چرت سمند و پارس ELX و...
ارگونومی کابین داخل بهره گیری از بهترین پلتفرم بهترین داشبرد و بهترین جنس و بهترین کیفیت در داشبرد ۲۰۶ های فرانسوی هم در حد پوسته های آشغالی فایبرگلس خشک و سفت و کاملا بی کیفیت پراید و پراید های نیوفیس نیست و باز هم همان مقایسه پیکان ۵۷ و بنز هست که در بالا مثال زدم
سیستم ترمز ۲۰۶ قابل مقایسه با ترمز بادی پراید نیست
سایز لاستیک های ۲۰۶ با چرخ های سایز فرقونی پراید و پراید های نیوفیس قابل مقایسه نیست
در کل این مقایسه بین یک خودرو و یک شِبهِ خودرو بنام پراید نیوفیس با امنیت منفی ۲۰ستاره عقلانی نبود
یاحق
1396/11/18
سلام.. سامان جان از شکل حرف زدنت مشخص تعصب بسیار زیادی روی تیپ۲ داری و کاملا هیجانی نظ دادی.. اولا بهتر شما رو از دهه ۸۰ بیارم به دهه ۹۰ و شروع تحریما.. چون این مواردی که میگی کیفیتو ای سی یو bsi ستاره ایمنی در سال ۹۶ شمسی این خبرا نیس و ۲۰۶ شده جعبه فرمون رانایی گیربکس ۴۰۵ سیستم ccn و داشتبورد از پلاستیک بازیافتی عژیزم.. تمام این نکاتی که فرمودین مال دو دهه پیشه نه الان که ورق بدنه پژوها با انگشت دست فرو میره... عزیزم نیو فیس به ماشینی میگن که روی یک پلتفرم باشه در حالی که تیبا در بیشتر اجزا با پراید فرق داره بخوام توضیح بدم طولانی میشه.. ساینا فیس لیفت تیباس ولی تیبا کلا پلتفرمش با پراید متفاوته..ببین چه بالایی سر ۲۰۶ اومده که با پراید مقایسه میکنن..تیبا با تست خودم و نظر اکثر مصرف کننده ها شتابش از تیپ۲ بیشتره..تبپ۲ که به واشر زدن معروفه و با ۳۴ میلیون امکاناتش در حد تیبا۱ انقدر سینه چاکی نداره رفیق.افراد مایه دار تیپ۲ یا پراید۱۱۱ رو برای داخل شهر استفاده میکنن نه بخاطر چیز دیگه ای..تیپ۲ الان هیچ آیتمی نداره که بخواد راضیت کنه.ظاهرشم واقعا برای مردم تکراری شده حالا شما با مدل ۸۳ که احتمالا ۲.۳ بارم موتور باز کردی حال میکنی این دیگه سلیقه شماست ربطی به بحث فنی نداره..
1396/12/16
اقای محترم بجای تعصب الکی ومطالب مزخرف تون برید دوکلام سواد یادبگیرید من مهندس مکانیک خودرو وکارشناس ارشد سازه هستم دویست شش بالاترازتیباس واقعا مسخره وشوخی خنده دار برادرمن پژو دیگه منسوخ شده واسه پنجاه سال پیش فرانسه من واسم سوال شده اوناخط تولیدشون روجمع کردن بعد قطعات برای پژو ایران تولید میکننن برادرمن پژودویست شش همش چینی هستش به نظرم خودتو به یه روانشناس نشون بده معلومه ازطرزنوشتنن دایم بانوشتن پراید نیو فیس عقده تون رومیخاد خالی کنید ولی قبول کن تیبا ازپراید پژو ام وی ام دویست شش وسمند بالاتره
1397/1/8
اقا فهمیدیم شما ۲۰۶ موتور فرانسوی داری نه شبه ماشین.

هه
1397/2/31
سلام
آقای طهماسبی مطالبی که گفتین عین واقعیته و کاملا با شما موافقم
1397/3/10
یه جوری تعریف میکنی انگار لامبورگینی داری‌،عزیز من ۲۰۶ اگه به قول خودت اصالت داشت قطعاتش رو چین و هند تولید نمیکردن گذشت اون زمانی که‌ فرانسوی بود و اصالت داشت
1397/3/14
دوست عزیز من از سال 80برای مجله ماشین که احتمالا آشنا هستید با نامش کار میکنم و کارشناس صنایع خودروسازی هستم پژو یک برند درجه یک خودرو در اروپا نیست اینکه بخوایی اون رو با خودرو های آلمانی مقایسه کنی اشتباه هستش ولی پژو 206در زمان خود فروش خوبی داشت در اروپا همین که یک خودرو در اروپا تولید میشده یعنی یکسی استاندارد های اروپا در اون رعایت شده ولی این رو هم باید بدونید پژو 206با تیپ 2در فرانسه و اروپا تولید نشد فقط با موتور 16سوپاپ عرضه شد و 206برای صادرات به کشورهای جهان سوم با یک موتور ارزون قیمت تر عرضه شد بهر حال با اینکه پژو حرفی برای گفتن حتی جلوی شرکت رنو نداره ولی این یک محصولی هستش که اصالت اروپایی داشته
1396/11/20
سلام من ک الان ۴۰۵دارم اصن ازش راضی نیسم ۳ ساله از صفری دس خودمه از روز اول سیستم برقش و گیربکسش مشگل داش گیربکسو ک عوض کردم اما دنده ۵ ک میری انگار تو پیکان ۵۷ نشستی خلاصه خستم کرد دیگ این ماشین الان اونو گذاشتم از رو فرصت بفروشم ی تیبا ۲ ثبت نام کردم نمیگم تیبا ۲ ماشین بیستیه کلا ماشینای تولی ایران شانسی در میاد چ ۲۰۶ چ تیبا یا هرچی دیگ ولی ب نظر من تیبا بگیری لااقل خرجشو استهلاکش ک کمتر هس بعدشم اونایی ک میگن پژو فرانسویه واقعا این همون پژوی فرانسه ؟ فقط دارن ب اسم فرانسه ماشینارو غالب ملت میکنن
1396/12/2
باسلام ...من چند روزه متاسفانه بخاطر کم پول رفتم یه تیبا ۲ خردیم .. از لحاظ موتور وقتی استارت میزنم احساس میکنم محل نصب استارت توی گوشمه بعد روشن سدن بی نهایت موتور پرصدایی داره طوری که نمیتونی دورموتور رو بالای ۳هزار ببری ...از نظر کیفیت ساخت داشبورد وبغل دریها از پلاستیک خشک وبی نهایت بی کیفیت ساخته شده...گیربکس موقع تعویض دنده هم چنگی به دل نمیزنه دقیقا مثل پراید...جلو بندی تیبا از ریو کپی برداری شده واز ساخت لوازم از بی کیفیت ترین الیاژ استفاده شده ...تنها نکته مثبت تیبا ۲ تعادل نسبتا خوب هستش ...وگرنه از این ماشین هیچ چیز دیگه ای نمیتونه رضایت مشتری رو جلب کنه ...خلاصه کلام اینکه روزی ۱۰۰ بار سایپارو لعنت میکنم واسه این گاری که به اسم ماشین میسازه و ملت هم مجبورن نسبت به محصولات الکی گرون و چینی ایران خودرو بخرن...لعنت بر خودرو سازای داخلی
1397/2/13
وقتی استارت میزنی صدا تو گوشته صدای موتور خیلی بالاس این حرفا رو از کجات در میاری تو واقعا تیبا داری
1397/2/29
وااا اقا یک نفر صادقانه بیاد بگه چ خوبیاشو چ بدی
قیمت ماشینم در نظر بگیرید انتظار داذید با اون پول چ ماشینی تحویل بگیربد
1397/3/14
سلام، دوست عزیز شما احتمالا به نسبت ماشین قبلیتون نظر دادین چون منم ماشین قبلیم جک j5بوده وبه دلیل مشکل مالی واز روی اجبار تیبا گرفتم ودر برار جک واقعا هیچ نیست ولی چه میشه کرد
1396/12/8
سلام.من ماشین های زیادی داشتم و زیادعوض میکنم.بین تیبا ۲ و ۲۰۶ تیپ ۲ شک نکنین تیبا روانتخاب کنین اما اگه بخواین تیپ ۵ بخرین که خیلی سر تر از تیباست.من c5 و ام وی ام و پارس و سمند داشتم و چندماهی بود تیبا ۲ داشتم و الان فروختم چون وقتی سوار این ماشینا بشی نمیتونی بیای سوار ماشین پراید یا تیبا یا ساینا بشی..اما اگه ماشین نداشتین یا پراید دارین و میخواین عوض کنین یاپولتون کمه تیبا ۲ خیلی گزینه خوبی هست .
1397/2/29
برادر چه فرقی بین تیبا 2 و تیبا 1 و ساینا هست؟؟؟؟
پلت فرم همه اینا X100 مگه نیست؟؟؟
افزایش حجم سیلندر و تغییر در ضرایب گیربکس قدرت پراید HP رو از 70 به کمتر از 80 رسونده!!!! درسته دیگه فیس لیفت پراید میشه تیبا
در ضمن مصرف تیبا خیلی از پراید بیشتر شده....
حالا شما بگو سیستم تعلیق بگو ترمز بگو نرمتر بگو طراحی بگو ......
تیبا همون پرایده دیگه ... در ضمن شما توقع داری با 5 تومن اختلاف قیمت با پراید سایپای مهربان 206 تحویلت بده... یعنی سایپا از سودش بزنه به خاطر شما!!!!!
1396/12/21
با سلام خدمت عزیزان من تجربه 3 ساله خودمو از تیبا2 عرض میکنم و همین ابتدا هم عرض کنم که نظرات و بیان تجربم از این خودرو کاملا شخصیه و ممکنه با تیباهایی که سوار شدید فرق داشته باشه پس خواهشا توهین نکنید چون فقط وقت خودتونو تلف میکنید...
تیبا2 از لحاظ ظاهری و شکل تخم مرغیش شاید زیاد جذاب نباشه و بجز طراحی عقب ماشین بقیه نقاطش چنگی به دل نزنه اما انصافا خودروی خوش اسپورتی هستش و میتونید با کمی تغییرات حسابی دلپسندش کنید
توی این 3سال من تا به امروز 100هزار کیلومتر باهاش رفتم
معایب:
1.استوپر خودرو خیلی زود خراب شد قبل از 7هزارتا
2.مشکل سیم و برقکشی داره ولی زیاد به چشم نمیاد فقط هی لامپا میسوزه :}
3.مدام نیاز به میزان فرمان و بالانس درجا داره که البته تا حد زیادی خیابونامون فاجعست و این طبیعیه
4.دیسک و صفحه فابریکش رو عوض کنید سنگین تر هستید چون خیلی صدا میده مخصوصا موقع دنده عقب رفتن
محاسن:
1. جمع و جور و جوان پسند بودن
2.خوش اسپورت بودن
3.شتاب خوب
4.بدنه مستحکمتر نسبت به هم کلاس خودش ینی پراید
5.مصرف سوخت بسیار خوب
6.موتور بی دردسر و پربازده
من همزمان با متاهل شدنم این ماشینو خریدم و به نظرم کاملا برای یک زوج جوان همراه با یک بچه خودروی مناسبی هست
اما به هیچ وجه پیشنهاد نمیکنم فرد بزرگسال عقب بشینه چون خیلی فضای کمی داره البته این هم تا حدودی طبیعیه و جز خاصیتهای ماشینهای این سبکی هستش
امیدوارم توضیحاتم بدردتون بخوره
یا علی...
1396/12/26
سلام. توان خروجی تیبا 87 اسب بخار هست که اینجا به اشتباه 80 قید شده. 4شیشه برقی داره و آینه های جانبی هم برقیه. قطعات ارزونتری نیز داره که مزایای تیبا نسبت به 206 هست و اینکه 206 یک خودروی با اصالت بوده که البته الان دیگه ایرانیزه شده و با قیمت جدید دیگه به صرفه نیست. البته هیچکدومش رو نداشتن و نظر خاصی در موردشون ندارم
1396/12/26
واقعا جای بحث نداره ،اگه قبل از خرید تیبا ماشین پایین تری داشته باشین تیبا براتون لذت بخشه ولی به هیچ عنوان بعد از سواری گرفتن از ۲۰۶ به تیبا نگاه هم نمیکنین
1397/4/9
لزلیو
1396/12/26
206 سوار ها اصلا وقشونو برای خوندن این مقایسه تلف نمیکنن...
1397/1/21
اتفاقا ما الان ۲۰۶ داریم اما متنفرم ازش خیلی ماشین گندیه، نگو ۲۰۶ بگو قوطی کبریت
1397/2/7
کاملا معلومه خخخخخخخخخخخخخخخ
1397/2/13
خب چرا 206 خریدی میرفتی تیبا میخریدی الانم بفروش برو تیبا بخر 3 یا 4 میلیون تومن هم جلوتری باقی پولتو برو گوشت و مرغ بگیر بذارش فریزر. شک ندارم پراید 90 داری. میگن گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده
1397/5/26
حرف این دوستمون کاملا درسته
این مقایسه یه مقایسه کاملا اشتباه و جانبدارانه برای بالا بردن تیبای 24تومنی هست
برای مقایسه دو خودرو باید براش یه معیار در نظر گرفت مثلا رنج قیمت نهایتا تا 3میلیون اختلاف یا حجم موتور و یا ...
قیمت هر خودرو و بازار خرید و فروش دست دوم ماشین کیفیت و ارزش خرید هر خودرو نشان میده
تیبا دقیقا خود پراید اتاق همونه و فقط در ظاهر برای فریب افراد ناآشنا به خودرو ها, ساخته شده و تغییر موتور که تخصص شرکت های خودرویی ایرانه مثلا قدیمی تر ها قطعا به یاد دارن که اومدن رو بدنه پیکان موتور پژو گذاشتن سال 70تا72 و الان یه دونه از اونا نیست چون بدلیل معایب فراوان اصلا طالب نداست یا همون آردی یا بعد ها روآ
نهایت لطفی که به تیبا کنن باید با سمند مقایسه بشه و پراید و البته ام وی ام 110 والسلام
در کل تیبا امنیت فوق العاده پایین داره و کیفیت قطعات هم که دیگه همه میدونن
هندلینگ پایینش باعث شده ماشین زود از دست بره
الان در ماشین های روز بدنه ماشین خیلی محکم نمیسازن که در تصادف با عابر پیاده آسیب کمتر به عابر وارد بشه اما اتاق ماشین باید ضربه جذب کنه و به سرنشینها منتقل نکنه که تیبا اصلا این امر رعایت نشده اما 206این امر رعایت شده
در ضمن کلیپ تست تصادف 206 تو سایتهای خارجی هست برید ببینید از 5 ستاره ایمنی تونسته 4ستاره دریافت کنه
در حالیکه تیبا و پراید حتی قادر به دریافت تک ستاره ایمنی هم نیستن
1397/2/25
با عرض سلام
دوستان من 3 سال است تيبا صندوقدار فول EXمدل 94 دارم نسبت به قيمتش خودروي خوبي است تو جاده نمي گذارت هم شتابش عالي است و سرعت قبل از اين خودرو ريو و پرايد و 405 هم داشته ام
تنها ايراد كه من مي توانم از آن بگيرم شتابش در سرعتهاي بالا كم است مثل ريو يا 405 نيست ويكي ديگر از ايراد كه فني نمي باشد بازار دست دوم خوبي ندارد وبه راحتي نمي تواني بفروشي
1397/2/26
واقعا مقایسه مسخره ایه.پایینترین مدل 206 ک فرانسه باشه صد شرف داره ب تیپا.ساینا.پراید .والسلام
1397/2/27
هه هه
تاحالا این همه کارشناس بی سواد که فقط بلدن نظر خودشونو تحمیل کنن ندیده بودم
از قدیم گفتن هرچی پول بدی آش میخوری
حالا ملت هی حرف مفت میزنن
1397/3/10
سلام من تیپ۲ داشتم فروختم تیبا ۲ گرفتم علت اینکارمم بخاطر این عوامل بود
۱-مهم ترین عامل اینکه ۲۰۶ خیلی خرج داره باید بیشتر بهش رسیدگی بشه ولی تیبا۲ رو اشکشو در اوردم آخ نگفته
۲-بدنه ۲۰۶ خیلی بی کیفیت شده طوری که دوستم نشست رو کاپوت دیدم کاپوت ماشین تو رفت اگه باور ندارین برین ببینین بدنه ۲۰۶ با فشار انگشت میره تو و میاد بیرون ولی تیبا نه
۳-برقکشی ۲۰۶ فوق العاده مزخرفه طوری که سیستم انداختم فیوزاش سوخت نور چراغای کابین وسط ینی کولر و بخاری و ساعت نیمسوز شده بود ولی همون سیستمو رو تیبا انداختم هیچیش نشد
۳-از لحاظ شتاب و زور ماشین تیبا بهتره موتوریش جون دار تره
۲۰۶ تیپ ۲ فقط ظاهرش با سواریش بهتره
ولی خب تیپ۵ رو قبول دارم ماشین خوبیه ولی تو این رده قیمتی نیست که اونم با قیمتای جدید ایرانخودرو باید با کوییک سایپا مقایسه کرد
1397/5/8
حرف شما عین حقیقته
برقکشی 206 واقعآ ضعیفه من هم سیستم بستم هرروز ی فیوز میسوزوند.
1بارهم وسط جاده تو تاریکی چراغ سقف و روشن کردم بعد یدفعه برق ماشین کلآ رفت و ماشین دیگه روشن نشد
خیلی هم خرجش بالاست.
صندلیاش که مزخرفه .
صفحه کیلومترم که 1بار بردم موتور شوی از کار افتاد
الان هم فروختمش
تاحالا تیبا 2 نداشتم لطفآ هرکی داره راهنمایی کنه میخوام بخرم ولی میترسم مثل 206 اذیتم کنه
1397/3/13
بررسی منصفانه ای نبود ... یک دفه چرخ تیبا رو هم در میوردید
بعدشم باید پژوی ایرانیزه شده رو با یه مدل تیبای تمیز مقایسه کنید نه این تیبا که سعی کردی زشت جلوش بدید
البته ماشین های ایرانی بجز L90 قطعا ایمنی ضعیفی دارن
1397/3/14
سلام، من هیچ کدام از این دو خودرو رو نداشتم ولی با تیبا حداقل 100 کیلومتر و با 206 200-300 کیلومتر هم تیپ 2 و هم تیپ 5 تو شهر و جاده رانندگی کردم. به نظرم تیبا و پراید مدل بالا (اتاق x100 ) نسبت به 206 در دست اندازه ها بهترند و در صورتی که راننده حرفه ای باشه در پیچ ها هم عملکرد بهتری دارند برای راننده مبتدی شاید برعکس باشه. تنها نکته مثبت 206 موتور زبل تیپ 5 هست و احتمالا ایمنی. فضای صندلی عقب 206 افتضاح هست. دوام موتور تیبا و پراید هم که بدون شک بهتر از 206 هم تیپ 2 و هم تیپ 5 هست. ولی دوام گیربکس رانایی 206 (ایرانیزه همون گیربکس 405) بهتره. گیربکس قدیمی 206 هم چنگی به دل نمی زنه. مجموعا به نسبت پول پرداختی شما کالا بهتری هم در تیبا و هم در پراید (البته مدل بالا) نسبت به 206 دارید.
1397/3/17
تیبا یک ذره چراغهای جلوش کوچیکه
1397/3/22
از آقایون خواهش میکنم اگر اطلاعات کافی دارن نظر بدن و بدون تعصب نظر بدن.
اولا ۲۰۶ تیپ ۲ رو نباید با تیبا۲ مقایسه کرد چون حدود ۱۰ میلیون اختلاف قیمت دارن این اختلاف برای خریداران تیبا زیاده.
من خودم ۲۰۶ تیپ۲ دارم و دایی ام تیبا۲ داره و او هم صفرشو خریده. از نظر ظاهر و طراحی داخلی که ۲۰۶ خیلی با کلاس تر از تیبا دو هست. من و دایی رابطه خوبی با هم داریم و در مسافرت هایی که رفتیم معلوم سد که تیبا دو ماشین کم جونی هست و مصرف بنزینش از تیپ۲ بیشتره. تیبا دو شتاب ۰ تا ۶۰ کیلومتر خوبی داره ولی بعد از اینکه سرعتش از ۸۰ رد میشه به زور می افتد. ولی ۲۰۶ در جاده فوق العاده است و نیاز به توضیح نداره.
نکته بعدی اینکه ۲۰۶ تیپ ۲ امکاناتش بیشتر از تیبا۲. مهمترین انها داشتن سیستم صوتی خوب و سنسور دنده عقب با نمایشگر هوشمند و داشتن کولر و بخاری خوب.
در کل ۲۰۶تیپ۲ نسبت به قیمتش ماشین خوبیه و تیبا۲ هم نسبت به قیمتش خوبه.
البته به خریداران تیبا توصیه میکنم گزینه های دیگر مثل ریو دست دوم و ساینا رو هم درنظر داشته باشن شاید خوشتون اومد.
باتشکر.
1397/5/1
سلام..دوست عزیز انقدر تو این فضای مجازی فریاد زدیم که تیپ۲ به قیمتش نمیارزه و از لحاظ فنی و خصوصا آپشن بسیار ضعیفه تا شرکت ۲تا آپشن زیاد کرد.. درباره تجربه خودم بگم که اتفاقا تیبا در دنده ۴ و مخصوصا ۵ از تیپ۲ زور بیشتری داره و راحت پر میکنه اما تیپ۲ قشنگ حس میکنی که ماشین نفسش کمتره..اتفاقا تیپ۲ تا دنده ۳ عملکرد خوبی داره.. مقایسه تیبا و ۲۰۶ صفر جور در نمیاد که از لحاظ فنی و استهلاک تیبا بسیار راضی کننده تر هست نسبت به قیمتش.. صحبت اینجاس که کسی که بخواد به تیپ۲ پول بده گزینه های خیلی بهتر وجود داره.. شما از ساینا بگیر که خیلی ارزونتره تا رانا اس ال ایکس سمند ef7 سورن ال۹۰ پارس ریو تمیز.خودرو چینی کارکرده تمیز.. یعنی یکم هزینه کنی با گزینه های خیلی بهتر با برتری کامل فنی مواجه میشی..دستت کاملا بازه.. اما با پول تیبا یا پراید یا ساینا یا پژو یا سمند مستهلک شده گیرت میاد...با هزینه تیپ۲ میشه ساینا رو حسابی آپشن ببندی و اسپورتش کنی هر چند که به لحاظ دیداری خیلی چنگی به دل نمیزنن
1397/3/31
مقایسه ی این دو خودرو کار منصفانه ای نیست،و قطعا انتخاب مشتری به مقدار بودجه ربط داره وگرنه هیچکس تیبا را به ۲۰۶ ترجیه نمیده.
1397/5/1
سلام.. من ترجیح دادم و افرادی رو هم دیدم که به ۲۰۶ های الان ترجیح دادن و کاملا راضی هستیم.. اگر میخواستم هزینه کنم قطعا پولمو با تیپ۲ که از لحاط موتوری فقط یکم از پراید قوی تره اما استهلاک بالایی داره دور نمیریختم.. از لحاظ سیستم ضد سرقت که هر دزدی بیاد راحت لوازم ۲۰۶ رو بلند میکنه.دیگه ای سی یو ۲۰۶ دزدیش از نوش بیشتره..آپشنم با این هزینه الان خیلی باید بیشتر از اینا باشه.. هنوز شیشه عقبش مثل پیکان باز میشه.آینه های جانبی تا کمر باید خم شی تا آینه رو تنظیم کنی..و... با این پول خیلی گزینه های جذاب تری هست..تیبا در رنج خودش خوبه اما ۲۰۶ باید هم قیمت ساینا باشه نه بیشتر که اصلا نمیارزه
1397/4/5
آرم جلو پنجره تیبا رو ورداشتین، رینگ زشت بدون قالپاق هم انداختین، برای 206 هم همینکارو میکردین بعد زشت و زیبا میکردی!
1397/4/22
206 از تیبا هم خوشکلتره هم اصیل تره و کلا پژو پرچمش بالاس
1397/5/1
سلام.. داداش فکر کنم تازه وارد این عرصه شدید..کدوم پرچم رو میگید.. کلا یه سر به تعمیرگاه های مجاز ایرانخودرو بزن ببین چندتا پژو نو اونجا خوابیده برای تعمیر... انقدر بی کیفیت شده که کلا باید خرج کنی تا راه
1397/5/6
سلام . یه 206 تیپ 5 با کارکرد 60000 و یه تیبا صندوق دار با کارکرد 167000 کیلومتر دارم . به 206 میگم کوچولوی شیطون تو دل برو دوست داشتنی چون که مثل فولکس واگون بیتل چهره اش ماندگاری طولانی داره و خوشگله اما خیلی پر خرجه و هر دفعه یه چیزش میشه . صندلی عقبش هم فقط برا کم سن وسالها خوبه و مشکلش هم اینه چون با جاده های ما جور نیست دائم ضربه شدید از دست انداز میخوره و باید حواسمون هم باشه عقبش تو پیچها سر نخوره از نظر امنیت تصادف برای سرنشینان بهتر از تیبایه اما بدنه اش به محکمی تیبا برای تصادفات شهری نیست. خرج تعمیرات تیبا با اینکه تو سری خوره و هیچ رحمی بهش نداریم تو این پنج سال به نصف خرج 206 نرسیده . تیبا اگرچه زشت بنظر میاد ولی یه ایتالیاییه باید کارکرد مطمئنش و وفاداریش به مقصد رساندن را طی سالها ببینی و نازیبائیهایش را خوب نگاه کرد تا زیبائیهایش را کم کم دید. تمام زیبائی تیبا جلو چنبری کرومی بود که در تیزرهای اولیه تحت عنوان مینیاتور نشان میدادند و آنرا روی تیبا هرگز نصب نکردند.
1397/5/7
تیبا ایتالیایی؟؟؟؟؟؟؟؟! واقعا مضحک بود هر عقل سالمی خودروی اصالت دار رو به ماشینای من درآوردی ایرانی ترجیح میده من هم تیبا داشتم هم تیبا۲ هم ۲۰۶ تیپ۲و۵ تیبا۲ با اون گربکس فاجعه و اون مصرف عجیب صفحه کلاج و کلی هزینه های خرد خرد هرروزه مثل خرابی دیسکهای جلو که همه میدونن اصلا گزینه ی مناسبی نیست مگر با قیمت نصف الانش
ضمنا ۲۰۶ بعد از ۱۹ سال خودشو اثبات کرده ولی حالا حالاها مونده این ماشینا خودشونو نشون بدن
1397/5/8
سلام..منم تیبا دارم و کاملا راضیم توی ۴ سالی که دارم یه دیسکو صفحه عوض کردم یه باطری و البته تایرم بعد ۴ سال فقط جلو رو عوض کردم.. ماشین کم خرج و بی دردسری بود برام..تیبا اگر خوب در بیاد و نرمال برونی از پژو گزبنه بهتریه.. پژو که با قطعات درجه ۴ چینی مونتاژ میشه و خرجش الکی بالاست.. بنظر من اگر دنبال دردسر نیستی و یه خودرو اقتصادی بی آزار میخواین تیبا خوبه وگرنه برید دنبال ال۹۰ که البته قیمتش بالاتره..پژو یه زمان خوب بود الان گاری شده..
1397/5/11
سلام،تیبادو تازه خریدم،داخل ماشین بوی بدی میده،چ روشن باشه چ خاموش،بو میده،هرکارکردم بوش ازبین نمیره،روز اول ک تحویل گرفتم و اوردمش خونه،بعدک امدم خونه سردرد و سرگیچه گرفتم،الان هم شیشه هاشو نادم دایم بازباشن تا شاید بوش ازبین بره،لطفن راهنماییم کنین ک چطور ازاین بویه سمی خلاص شم ممنون ابرام هستم ازبوشهر
1397/5/14
تیبا ۲ خیلی بهتر از ۲۰۶ تیپ ۲ هست , و در کمال تعجب قیمتش هم پایین تر هست , علی الخصوص که اینروزها قیمت تیپ ۲ به ۵۰ تومن رسیده , اگر بخواهیم منصفانه رفتار کنیم درصورتی که تیپ ۲ قیمتش ۵۰میلیون باشه تیبا ۲ باید ۶۰میلیون باشه
1397/5/15
سلام.بوی چی میاد؟ غیر از بوی نویی و پلاستیکه،؟؟ تا حالا همچین چیزی تو هیچ ماشینی نشنیدم
1397/5/19
از کولرشه احتمالأ من هم این مشکل رو داشتم.کولرشو روشن کنین خوب میشه
1397/5/18
خب الان کامنتا جوری شده که هرکی ۲۰۶‌ داره میگه بهتره و هرکی تیبا داره هم این نظرو رو ماشینش داره که کاملا طبیعیه،خب اول یه سوال پیش میاد«آیا با هر دوی این خودرو ها رانندگی کردین؟!»
من تجربه ی جفتشو داشتم که مختصر براتون توضیح میدم:
از نظر ظاهر که معلومه ۲۰۶ با اختلاف زیادی بهتره،
یکی از مزایای تیبا کم خرج بودنشه و البته فضای سرنشین عقب بهتری داره.
از لحاظ کیفیت و هماهنگی اجزای داخلی ۲۰۶ بهتره و از سکوت نسبتا بیشتر برخورداره.
یکی دیگر از مزایای تیبا سیستم برق بی درد سر تری که داره و کپ کردن ۲۰۶ رو هم نداره،
تسلط و فرمان پذیری ۲۰۶ بهتره و از نظر شتاب تفاوتی احساس نمیشه اما نکته ی مثبتی که تو ۲۰۶ دیدم سکوت خیلی بیشتر در دور موتور های بالا بود ،
در کل این مقایسه بین تیبا دو و ۲۰۶ ایرانیزه و چینی هست وگرنه در مقابل ۲۰۶ فرانسوی تیبا هیچ حرفی برای گفتن نداره.و آپشن هایی که روی ۲۰۶ قابل نصبه بسیار زیاد و اما گرون قیمته، در هر حال پیشنهاد میکنم نسبت به بودجه ای که دارید اقدام کنید و از انتخابی که میکنید لذت ببرید :)
الانم یه سری از دوستان نظر منفی دارن که بازم پیشنهاد میکنم منطقی رفتار کنید و با هر دو رانندگی کنید بعد نظرتونو اعلام کنید،درحال حاظر هم سمند دارم ولی اگه سفر بین شهری نداشتم قطعا ۲۰۶ رو برای دخال شهر انتخاب میکردم
1397/6/2
سلام..آقای ایمان خان نظرات شما کاملا درسته ولی بازم دو سه مورد رو من بگم چون منم تجربه رانندگی با هر دو رو دارم..اولا شتاب تیبا در دنده ۴ و ۵ کاملا محسوس که نفس ماشین بازتره و وقتی گاز میدی تیپ۲ یکم ضعفشو احساس میکنی و تیبا قشنگ برات پر میکنه به نسبت تیپ۲.. موتور تیبا و سیستم تعلیق تیبا عملکرد بهتری داره و سواریه نرمی داره..ارگونومی صندلی تیبا خیلی بهتره و قشنگ تو پیچ بدنتو نگه میداره که کج نشی اما ۲۰۶ پشتیه صافی داره که خیلی بدتتو بغل نمیکنه..ایمنی ۲۰۶ در تصادفات وضعیت بهتری داره و سیستم ترمز ۲۰۶ کاملا عملکرد بهتری داره و پیشرفته تره.. دید جلو و اطراف و عقب ۲۰۶ بهتره.. صندلی ۲۰۶ ابر نرم تر و حالت راحت تری داره..افت قیمت ۲۰۶ خیلی کمه و راحت فروش میره..‌این سکوت داخل اتاق ۲۰۶ رو منم قبول دارم.. ولی با این حال قیمت تیپ۲ بسیار بالا و غیر منطقی هست و اصلا نمیرزه
1397/5/30
سالهاست 206 تیپ 3 مدل 85 دارم.این ماشین را بیشتر برای مصارف شهری استفاده میکنم.در کنارش ماشینهای دیگه هم داشتم.206 حس رانندگی خوبی به آدم میده ولی ماشین لوسیه . برای اینکه کمتر اذیت بکنه باید خیلی باهاش مدارا بکنی و همیشه حواست به دمای موتور برای جلوگیری از سوزوندن واشر سرسیلندرباشه.
1397/6/24
دوستان سلام.. بنده هم یه تیبا دو دارم که بد نیست.. ولی هیچ گارانتی وجود نداره.. با اینکه کارت طلایی هم دارم ولی برای تعویض دوتا سوزن خراب منو 10 روز از این تعمیرگاه به اون تعمیرگاه چرخوندن و آخرش چیزی جز یه مشت صغرا کبرا تحویلم ندادن.. چرا؟؟ چون قرار نبود پول بگیرن.. جنس ایرانی گارانتیش یعنی کشک.. هیچ تعهدی وجود نداره
1397/7/17
سلام.من خواهش میکنم دوستان ب هیچ عنوان ایندوتا ماشینو با هم مقایسه نکنن.از لحاظ فنی شما میتونید برید تو اپارا ت و درگ تیبادو با تیپ 5 ایرانیزه رو ببینید ک تیبادو راحت میزنه ولی خیلی عادیه ک از پس فرانسوی هاش بر نمیاد ولی ی هدرز بزاره تا ۱۰۰-۱۱۰ میتونه مقاومت کنه ولی بعدش بد میخوره .من از سایت خودروبانک خواهش میکنم ی تیبادو تقریبا صفرو با ی تیپ 5 تفریبا صفر مقایسه کنه اون موقع معلوم میشه ک کدونشون از لحاظدفنی بهتره .
1397/8/5
سلام دوستان ده روز قبل عید یه تیبا 2آوردم تا الان هم 38000 هزار کار کرده جز یه دست لنت تا الان حتی آچار کشی هم نکردم قبل از این 2سال پژو 405داشتم از بس هزینه داشت کل درامدم هر روز خرج پژو میکردم اندازه یه معتاد خطرناک خرج داشت یه روز پلوس یه روز سوزن انزکتور یه روز تسمه به جز پوسته موتور تو دو سال کل ماشینو عوض کردم نو اش که کردمش فروختمش یه تیبا صفر گرفتم الحمدالله تا الان واسه من خوب بوده مغازه دارم یه سره جنسامو از تهران تا شهرستان با تیبا میارم هر سری 400یا 500کیلو هم بار دارم بجز روغن و بنزین یه ریال خرج ماشین نکردم تازه مصرف بنزینش خیلی کمتر از پژو دوستان در کل با این قیمت تیبا 2هم ماشین نرم وهم کم خرجه بنده خودم توصیه میکنم تیبا بخرید تا 206با هزینه تعمیر بالا و قیمت لوازم یدکی بالا .یه دوستی داشتم اکسل عقب 206خراب بود چند سال پیش تا 3تومان هزینه کارد باز هم خوب درست نشد یه دسته راهنما 206 حدود 400تومانه ...
1397/9/9
مقایسه این دو کاملا اشتباست. وقتی 206 تیپ 2 امروز 27 میلیون از تیبا 2 گروه تر هست. من هم تیپ 5 داشتم و هم تیبا 2 در حال حاضر واقعیت اینه کلا 206 سریع خودش رو میندازه بخصوص مدل های بعد 94 به این طرف به شدت به خرج می افتن و کیفیت پایینی از هر لحاظ دارند. ضمنا 206 زیبا بود اما 14 سال پیش نه امروز که که از چینی های درجه سوم هم در رده پایین تری قرار می گیرد.
1397/10/19
با سلام من یه 206 موتور فرانسوی دارم راضی هستم به صد تا تیبا میبا هم عوض نمیکنم فقط هزینه نگهداریش بالاست ولی کارایی عالی مث مقایسه F14 و جنگنده صاعقه میمونه
1397/11/16
حالا تیبا۲ برای زیبایی به ۲۰۶ نمیشه ولی تیبا۲ قشنگه اینجوریام که میگین زشت نیست
1398/1/2
تو کشور جالبی زندگی می‌کنیم پر از هیجانه، کجای دنیا قیمت ماشین در عرض یکسال دوبرابر بیشتر بشه 206 از 33شد 75،هنوز داریم میگیم 206 بهتره یا...
1398/3/14
داداش تو باید با ۲۰۶ sd تیپ ۵ مقایسه کنی
1398/4/16
من تیبا2 ذاشتم که به تازگی فروختم و 206 تیپ 2 خریدم(هر دو کارکرده) واقعا تیبامو دوست داشتم و عالی بود اما خب 206 هم واقعا ماشینیه که حس بهتری به ادم میده وگرنه سبک و سنگین که منی هر دوش یه مزایایی داره مه در نهایت برای من در یه سطح بودن-تیبا شتاب عالی داشت وسربالایی رو خیلی بهتر میرفت-206 صدای داخل کابین کنتری داره-فرمون و پدالهای 206 نرم تر از تیبا هستن-تیبا آینه های و چهارتا شیشه برقی داشت-مصرف سوخت شون تقریبا یکیه-در کل به نظر من فقط الان ماشین قشنگ تره وگرنه فرق خاصی ندارن
1398/4/21
من هم ۲۰۶ دارم هم تیبا هاچ بک
دوتاش تو ایران خوبه
۲۰۶ خوشگله و تیبا دو زشت و کم استهلاک
در مقابل قیمت ماشین در خارج از کشور هم هر دوتاشو باید داد بازیافت پلاستیک زباله و نمک گرفت جاش.
1398/4/25
وقتی مشتری موقع ماشین خریدن فقط به راحتی صندلی و نور چراغ دقت داره اصلا نمیدونه با سرسیلندر مثلا آلومینیومی و موتور دستکاری شده روبروست نتیجه همین میشه که ماشینش روغن رو پیش از موعد تبخیر میکنه یساله واشر میزنه مقایسه تیبا و پژو رو نمیدونم اما تیبا و پراید رو میدونم چون هر دو رو داشتم تیبا صندوقدار شتاب اولیه و سربالایی کمتر از پراید میرفت ترمزهای مثلا ای بی اس تیبا خیلی بهتر از پرایده اما خوب هم نیست در ترمز شدید با عرض معذرت صدای سگ میداد از نظر بدنه محکمتره در تصادفات شهری مچاله نمیشه صندلیهای ریویی بسیار راحت دارای حالات تنطیم مختلف که مانع از گردن درد و خستگی در مسافرت میشه اما فضای کمتر نسبت به پراید دارد تیبا همه قطعات پلاستکیش بد هستن یا زود میشکنن یا بر اثر آفتاب تغیرشکل میدن خلاصه تیبا واسه اونایی که پراید داشتن یا میخوان ماشین اولیشون رو بخرن خوبه و اینو بعد از 15سال ماشین داشتن میگم تولیدات ایران خودرو از همه نظر بدنه و رنگ و فنی سرتر از سایپاست
1398/4/31
من از پراید هاج ،206 تیب 2 و تیبا رو داشتم والان نزدیک هفت ساله یه 206 تیب 2 مدل 84آلبالویی دارم که با سلیقه خودم تزیین کردم و هر روز میگذره بیشتر دوسش دارم واز ته دل میگم یه ماشین 206 تیب 2 فرانسوی و خونگی باشه که همون اول تسمه تایم رو عوض کنین واز لحاظ سیم کشی و موتوری بهش برسین بعد دیگه خیالتون راحته ،وسایل استوک بزارین تا ناچار نباشین یه قطعه رو چندین بار عوض کنین بعد یه سفر توی جاده های شمال با آهنگ حمیرا برین و به یاد بهروز وثوق و گوگوش توی رستوران (فیلم همسفر) خستگی رو بزارین زمین و بعد بیان تصمیم بگیرین کدوم بهتره ،سفر خوش
1399/8/12
حالتو خریدارم داداش😍😅🤗☺
1398/5/2
206 فرانسوی است و با تیبا قابل مقایسه نیست
1398/5/3
درود بزرگوارن
اول اینکه ی خواهش دارم از مردم عزیز کشورم اینکه سعی نکنید نظر شخصی خودتون رو ب بقیه تحمیل کنید اینجا هدف مقایسه هست ن کل کل کردن ی ضرب المثل معروف هس میگه کسی ب دوغ خودش نمیگه ترشه...
دوم اینکه اگرماشین باز باشید یا حداقل چن سالی ماشین متنوع داشته باشید میدونید این دو نوع خودرو از دو دنیای متفاوت هستن ک مثلا سیستم برق و طراحی و غیره اصلا شبیه هم نیستن
سوم اینکه در مورد کسای ک میگن استهلاک ۲۰۶ بالاتره عرض کنم هرکه بامش بیش برفش بیش..خب معلومه ک ماشین بهتر سوار بشی باید پول بیشتر خرج کنی چ بسا پول یک پیچ رینگ لامبورگینی شاید خرج یک سال بنده باشه و اینجانب حق ندارم بگم استهلاک لامبورگینی بیشتره..😐
بنده تیبا ۲ دارم فقط هدفم از این نظر این بود لطفا خواهشا سعی کنید ماهم مثل بقیه مردم دنیا پیشرفت کنیم و الکی ادعای دانستن نکنیم فک نکنیم تو هر کاری استادیم...
امیدوارم روزی بین تک تک مردم سرزمینم عشق و محبت مهربانی باشه..
1398/5/21
سلام خدمت شما دوست گرامی باید عرض کنم استهلاک ۲۰۶کمتره .چون به طور مثال کمک پراید عوض میکنید صد هزارتومن ولی با جاده های ایران به یکسال نمیکشه یا اگه به جاده خاکی بری باید جلوبندی رو کلا عوض کنی اما پژو اینطور نیست درسته گران تره قطعاتش اما همان قدر هم بیشتر عمر میکنه سیصدتون پول کمک میدی اما تا پنج سال به تعمیرگاه نمیری بعد از حدود بیست سال تازه الان ما داریم تیبا رو با ۲۰۶مقایسه میکنیم.... کیفیت قطعات پژو خیلی بهتره تیبا رو هر کاری هم نکنی اخرش تیباست...... من پراید و تیبا و 206 داشتم و هیچ کدومش به206 نمیرسه.
1398/6/11
فقط سلطان جنگل شیر دوست داشتنی ۲۰۶۶۶۶۶۶۶
1398/6/11
سلام خداییش تیبا2 خیلی خوشگله خیلی محشره اونهم رنگ سفیدش
1398/6/22
سلام
لطفا راهنمایی کنین منو با توجه به قیمت الان ماشین و پولی که دارم میتونم یا 206 سالهای 88/89 بگیرم یا تیبا 2 ''سال 95/96 و قدرت موتور برام مهم نی هزینه تعمیرات ماشین برام مهمه انقدر میگن هزینه 206 بالاست که آدمو میترسونن واقعا اینجوریه؟ با حدود 45 /50 میلیون ارزش داره 206 برای 10 سال پیش خرید؟ خودم ظاهر 206 بیشتر دوس دارم اما خب دنبال دردسر هم نیستم بین همین دو ماشین میخوام انتخاب کنم ممنون میشم از دوستان راهنمایی کنین
1398/7/24
داداش دیگه یبار می نوشتی تیبا از پژو بهتره دیگه اینا چیه
1398/7/29
به نظر که دوتا خوردو سوار شدم تیبا۲ از ۲۰۶ تیپ ۲ سرتر اما از ۲۰۶ تیپ ۵ یه کم ضیفیت تره به باز به من نظر ۲۰۶ تیپ ۲ از لحاظ سرعت گرفتن تو دنده ۳ و۴ کم میاره نسبت به تیبا ۲
1398/9/12
باسلام خدمت همگی دوستان، من 2 سال قبل همه مطالب شما را خواندم وتصمیم به خرید تیبا صفر مدل 97 گرفتم ولی حالا بعد ار این مدت از خریدن تیبا شدیداً پشیمان شدم و به تازگی خودروی 206 تیپ 2 مدل 93 خریدم و تازه فهمیدم این دو سال چقدر اشتباه کردم که تیبا سوار شدم انشالله شمت تصمیم خوبی بگیرید و سراغ خودروهایی مثل تیبا نروید
1398/10/28
با احترام به نظرات همه
به نظر من الان تو سال ٩٨ با توجه به تحريم ها كيفيت خيلي پايين اومده زياد فرقي بين ٢٠٦ تيپ ٢ و تيبا نيست داخل ماشين عين پلاستيك ميمونه هر دو ماشين عين همن فقط ٢٠٦ هاي قديم فرانسوي فرق داشت داخل كابين كيفيت عالي عين چرم ميموند تا پلاستيك
1398/11/25
۲۰۶ یه چیز دیگس لطفا با تیبا مقایسش نکنید چون اصلا تیبا در حد ۲۰۶ نیست
1399/2/16
تیپ ۲ رو باید با پراید مقایسه کرد گرچه از پراید هم عقب میمونه تازه پراید هم ارزون تر و به صرفه تره شما ها هم به جای تعصب بیجا یکم فکر کنید و حرف های دیگران رو باز گو نکنید قطعا تابحال نه سوار تیپ ۲ شدی نه تیبا۲ ، تیبا ۲ با شتاب ۱۱ ثانیه مصرف کمتر و جادار تر کجا پژو ۲۰۶ پیر کجا ؟
1399/1/4
یعنی شما تیپا رو با ۲۰۶ مقایسه میکنید ؟ عامو تکنولوژی ۲۰۶ فرانسه کجا و این مزخف هزار جور کجا ؟
1399/1/10
با سلام ..با توجه به گرانی بنزین و سهمیه بندی اون هرچقدر ماشین بهینه سوار بشیم به نفعه...من یک ساله تیبا دارم از لحاظ فنی و شتاب و کم مصرفی و فضای داخل ماشین عالیه ..به نظرم اونایی که میرن سراغ سمند و پژو از کیفیت و بهینه بودن تیبا اطلاعی ندارن وگرنه سمت اون خودرو های سنگین و پر مصرف و واشر سرسیلندر زن نمیرن..درکل ماشین خوبی طراحی کردن سایپا و با توجه بع امکانات ایران بد نیست
1399/2/24
من الان بین دوراهی موندن که کدومو بخرم تیبا ۲ قیمتش ۵۹ تومن
۲۰۶ تیچ ۲ قیمتش ۶۷ تومن شده نظراتو خوندم ولی هر کی هرکدومو داره از اون تعریف میکنه فقط
1399/3/1
ماشین خریدین یا نه؟
1399/3/19
سلام.من هر دو ماشینو سوار شدم و میرونم.البته خودم تیبا دارم. با توجه به کیفیت خودروهای الان که همشون زیر خط فقرن خودرو اقتصادی که کم خرج تر باشه مسلما پراید و تیبا کم خرجن نسبت به پژو.تیبا موتورش هم قدرش کمی بیشتره هم استهلاکش به مراتب کمتره از تیپ۲.هر کدوم مزایا و معایب خودشو داره مثلا تیپ۲ از نظر ظاهر و اسپرت شدن و زیبایی اتاق هم چنین سیستم تهویه و هندلینگ و بازار فروش وضعیت بهتری داره و تیبا کم خرجتره ماشین بروتری هست و فضای عقب سرنشین کمی جادارتره و صندوق بزرگتری داره.تیبا هاچ بک رو میگم.صندوقدار که خیلی جادارتر.آپشنم تیبا۲ یه چیزایی داره که ۲۰۶ نداره و برعکس.تیبا کارتو راه میندازه تو جاده و شهر کلی اگر برای جاده میخوای سمند و پارس گزینه خیلی بهتریه اما هزینه هاشون بالاس. از نظر ایمنی سرقت ۲۰۶ سبقه بدی داره و راحت کاپوتش باز میشه و ایسیو سرقت میره اما تیبا ایسیوش تو داشتبورد.البته با قفل کاپوت این مشکل ۲۰۶ حل شدنیه.در مورد ترمزها ۲۰۶ های جدید رو نمیدونم اما قدیمی ترها ترمز بهتری دارن..ارگونومی صندلی تیبا بنظر من بهتزه وکاملا دربر میگیرتت اما ابرش سفته و باید روکش کلفت و با کیفیتی بندازی وگرنه تو سفرها خصوصا اوایل اذیت میشی. کیفیت داشتبورد تیبا پایینه و صدای موتور نسبت به تیپ۲ خیلی بیشتر تو اتاق میپیچه..تیپ۲ یه نقطه ضعف بدی گه داره اگر بخوای فشار بیاری یا نگهداری موتور سهل انگاری کنی واشر میزنه و مثل تیبا سگ جون نیس..گیربکس ۲۰۶ هماهنگ تره با موتور. از نظر کلاس اجتماعی ۲۰۶ وضعیت بهتری داه اما از نظر اقتصادی تیبا بهتر جواب داده.البته تیبا به قیمتش بیشتر میرزه و تیپ۲ نسبت به بازه قیمتیش از رقباش از نظر فنی عقب تره. شما یکم رو پولت بزاری پارس سمند ال۹۰ تمیز گیر میاری اما با پول تیبا خیلی گزینه خاصی گیرت نمیاد..بستگی داره با چه دیدی میخوای انتخاب کنی.برای من با یه درامد معمولی که خانوادگی سفر میکنم تیبا مناسبه..اگر داشتم پارس tu5 میخریدم نه تیپ۲.حتی اگر تک سرنشین باشم.تو جاده شرایط بهتری داره..سعی کردم صادقانه راهنمایی کنم
1399/4/31
عزیز من ۲۰۶ داشبوردش اروپایی هست اصلا ادم واردش میشه احساس لوکس بودن بهش القا میشه حتی بعد این همه سال تیبا وارد میشی حس پراید منتقل میکنه ۲۰۶ مثل ماشین خارجی اصلا صدا موتور نداره اسپورته ولی تیبا صدای تراکتور میده از لحاظ ظاهر هم ۲۰۶ خیلی زیبا تر و با کلاس تره کلاس این دوتا اصلا یکی نیست
ایمنی ۲۰۶ ثابت شده ولی تیبا هیچ تستی ازش نگرفتن و همه میگن شاسیش پرایده ایکس ۱۰۰ هست دیگه تصمیم با خودت من فرق ۲۰۶ با تیبا زمین تا اسمون میدونم
1399/4/31
۲۰۶ از هر لحاظ از تیبا آشغال ک همون پرایده بهتره
1399/6/12
من کارشناسی نمیکنم خودتون ۲۰۶ و تیبا رو دقیق کنار هم پارک کنید ببنید طراحی ۲۰۶ چقدر مدرن تر از تیبا عقب موندس تازه اون مال کی تولیدش این مال کی هست پس هیچ وقت نگین پژو ۳۰ سال پیش و این حرفا مهم کارایی و کیفیت
1399/6/28
نبرد گوزپند و گربه!!!
1399/7/29
واقعا 206 هزار برابر بهتره
1400/1/2
آقا اشکان ۲۰۶ ۱۱۰ اسب بخار تولید می کنه تیبا موتور پراید روش نصبه اونوقت تیبا شتاب بهتری داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1400/11/15
حداقل ۲۰۶ سه ستاره ایمنی داره توش جونت سلامته
تیبا چی تصادف کنی تا ستون وسط جمع میشه
ایمنی ۲۰۶ از دنا هم بهتره ک پلتفرم سی سال پیش داره و بره تست دو ستاره هم نمیتونه بگیره
1401/9/18
با عرض سلام میخواید بگید که تیبا از ۲۰۶ بدتره نه عزیزم میخوام اینو بهت بگم در مورد ایمنی باید برید از صافکارها بپرسید ولی شما با کم کردن ۷ اسب بخار میخواید بزنید تو کله تیبا من هم ۲۰۶ داشتم هم تیبا اصلا به گرد پای تیبا هم نمیرسه از لحاظ فنی اما ۲۰۶ از لحاظ ظاهری خیلی سرتره ولی نا گفته نمونه که فضای تیبا هم خیلی بیشتر از ۲۰۶ هستش