موضوعات داغ

تجربه رانندگی با بی ام و 650i گرن کوپه

5 آبان 1394

معرفی

محصولات شرکت خودروسازی آلمانی بی ام و حتی مدل‌های قدیمی آن، خود به تنهایی در خیابان‌ها نگاه‌های زیادی را می‌دزدند، حال فکر کنید که یکی از برترین و باکلاس‌ترین محصول این کمپانی در خیابان‌ها تردد کند، طبیعتاً حتی اگر از خودرو هم خوشتان نیاید، بی اراده سرتان را خواهید چرخاند و به آن نگاه خواهید کرد. همین قضیه چند روز پیش برای خودمان هم پیش آمد و خیلی اتفاقی در خیابان یک بی ام و سری 6 گرن کوپه با کد 650i دیدیم که در این زمان فرصت را غنیمت شمرده و به دنبال خودرو راه افتادیم تا اینکه توانستیم در همان روز یک تست مختصر بر روی این باواریایی اصیل انجام دهیم. جهت اطلاعتان هم عرض کنیم که نسخه‌ای 640i و 650i بی ام و گرن کوپه، به علاوه نسخه M آن‌ها توسط نمایندگی رسمی این کمپانی یعنی پرشیا خودرو در بازار داخلی عرضه می‌شد و نمونه‌ای که ما موفق به تست آن شدیم، قیمتی حدوداً 900 میلیونی الی 1 میلیارد و 150 میلیون تومانی در بازار دارد.

طراحی داخلی و خارجی

طراحی این گرن کوپه سری 6 خوش استیل و شیک، همانطورکه احتمالاً می‌دانید، به دستان ایرانی مقیم آلمان یعنی آقای نادر فقیه زاده به تصویر کشیده شده که می‌توان ظرافت و قدرت را به وضوح در چهره آرایی آن احساس کرد. البته به شخصه دیگر طراحی‌های محصولات بی ام و برخلاف محصولات مرسدس بنز، دیگر برایم جذابیت گذشته را نداشت چون همگی یک طراحی پایه و اساسی دارند، ولی وقتی حضوری با این باواریایی خوش استیل ملاقات کردم، عاشق آن شدم!

اگر به طراحی خودرو و اول از همه قسمت جلویی آن دقت کنید، می‌بینید که طراح سری 6 گرن کوپه یعنی آقای فقیه زاده، بسیار خوب با موئلفه‌های طراحی بازی کرده و یک هماهنگی بی نظیر میان اجزا ایجاد کرده است. اول از همه برای نماد بی ام و، از جلوپنجره کلیوی شکل کرومی رنگ معروف بی ام و با ستون‌های داخلی برجسته استفاده کرده که خودرو را از فاصله چند صد متری هم قابل تشخیص کرده است. در دو طرف این جلوپنجره کرومی رنگ نیز چراغ‌های اصلی روشنایی تعبیه شده‌اند که بوسیله چراغ‌های مخصوص روز در داخل قاب، اخمی محسوس را در قاب چراغ‌ها انداخته‌اند تا گرن کوپه اسپرت‌تر جلوه کند.

در این مجموعه همچنین یک ردیف چراغ LED راهنما نیز در پایین‌ترین قسمت آن طراحی شده و قاب داخلی نیز برای اسپرت‌تر نشان دادن چهره، اندکی تاریک‌تر شده است. در پایین‌ترین قسمت این بخش هم می‌بینید که ورودی‌های هوای رادیاتور‌ها با اندازه‌ای کوچک‌تر نسبت به سری قبل طراحی شده و در دو طرف ورودی‌های هوا نیز از مه شکن‌هایی 3 قلو در هر طرف استفاده شده است.

در قسمت عقب شاهد یکی از بهترین طراحی‌های حال حاضر شرکت بی ام و هستیم. در این بخش نیز در بالاترین قسمت آن، از درب کاپوتی زیبا استفاده شده که بجای طراحی یک اسپویلر یا باله آیرودینامیکی جداگانه برای آن، اندکی ورق‌های آن را قوس‌دار ساخته‌اند تا شکلی شبیه به اسپویلر به خود گیرد.

چراغ‌های عقبی نیز تماماً با تکنولوژی LED ساخته شده و با قاب بزرگ و پهنی که دارد، قسمتی از آن به اطراف خودرو کشیده شده و بخشی از آن نیز به صورت دوتکه بر روی درب صندوق عقب نصب شده است. مجموعه سپر نیز در پایین‌ترین قسمت این نما، پُف کرده و عضلانی طراحی شده و در قسمت زیرین آن نیز خروجی‌های اگزوز مستطیل شکل قرار گرفته که با رنگ کرومی خود، جلوه‌ای متفاوت به خودرو بخشیده‌اند.

با ورود به داخل کابین اگر راستش را بخواهید چندان شوکه و حیرت انگیز نشدیم و به قولی احساساتمان غلیان نکرد، چون طراحی داخلی کابین و بخصوص مجموعه داشبورد و کنسول مرکزی آن، شباهت بسیار زیادی نسبت به سایر مدل‌های بی ام و دارد.

به این ترتیب با ورود به داخل کابین، اول از همه با غربیلک فرمان و صندلی‌ها برخورد خواهید داشت که روکش‌های پیچیده شده چرمی به دور هر دو، حسی متفاوت را به مخاطبانش منتقل می‌کند و بالشتک‌هایی که در اطراف صندلی و همچنین پشت سری بزرگ و پهنی هم که در بالای آن نصب شده است، سواری لذت بخش‌تری را فراهم کرده‌اند. در پشت غربیلک فرمان نیز پدال‌های دستی تعویض دنده قرار گرفته و بعد از آن هم شاهد صفحه کیلومتر خودرو هستیم که طرحی نسبتاً قدیمی داشته و برای ارائه اطلاعات به صورت آنالوگ و عقربه‌ای عمل می‌کند که برای چنین خودرویی که خصلت اتومبیل‌های لوکس را با خود یدک می‌کشد، چندان مناسب به نظر نمی‌رسد و نبود کیت M با آن فرمان 3 پره معروف بسیار حس می شود.

کنسول مرکزی هم که دیگر خودتان استاد هستید و میدانید که به یک صفحه نمیشگر در راس کنسول، خروجی های ساده مستطیل شکل سیستم تهویه مطبوع اتاق و بعد از آن سیستم چند رسانه‌ای و در آخر هم کلیدهای مربوط به سیستم تهویه مطبوع و عملکردی خودرو مجهز شده که شباهتی نزدیک به سایر بی ام و های فعلی و قبلی دارد. کنسول ابزار نیز به دسته دنده و کلید‌های جانبی حالت اسپرت و غیره مزین شده و برای سازماندهی فضای داخل کابین نیز اهرم ترمز دستی در این محصول حذف شده و به جای آن یک دکمه "پارک" دقیقاً در پشت اهرم گیربکس تعبیه شده است.

در عقب کابین بی ام و از صندلی‌هایی نرم و راحت استفاده کرده است، ولی به خاطر کنسولی که تا صندلی‌ها کشیده شده، 3 سرنشین بالغ نمی‌توانند در راحتی کامل به سر ببرند و سرنشین وسطی باید حتما یکی از پاهایش را سمت چپ کنسول و پای دیگرش را هم در سمت راست کنسول بگذارد. فاصله پاها تا صندلی جلو نیز به طور صحیح و استاندارد که بر روی صندلی‌های

امکانات رفاهی و آپشن‌ها

در این خصوص، همیشه محصوات دو کمپانی بی ام و و مرسدس بنز زبانزد خاص و عام بوده‌اند و خودتان بهتر از ما با این دسته از محصولات دو کمپانی بزرگ بی ام و و مرسدس بنز آشنایی دارید، به همین دلیل برای اینکه کسل کننده نباشد، تنها به معرفی مهم‌ترین‌های بی ام و 650i گرن کوپه می‌پردازیم. اول از همه کارمان را با بررسی امکانات و تجهیزات ایمنی این اتومبیل آغاز می‌کنیم. اولین و مهم‌ترین رکن تعیین ایمنی یک اتومبیل در دنیای امروزی، تعداد کیسه‌های ایمنی بکار رفته در آن است که از این حیث، بی ام و 12 کیسه هوای ایمنی را در نظر گرفته که به صورت پرده‌ای محافظ سر، پرده‌ای جلو و عقب، جانبی و سرنشینان جلویی در داخل کابین گنجانده شده‌اند. علاوه بر این‌ها که رابطه مستقیم با سلامت سرنشینان دارند، شرکت خودروسازی بی ام و یک سری سیستم‌های ایمنی را هم در سیستم ترمز این اتومبیل، من جمله سیستم‌های کنترل پایداری EBD، سیستم کمک ترمز BA، سیستم جلوگیری از قفل شدن ترمزها یعنی ABS، DSC، CBC و ترمز دستی الکترونیکی را هم در مقوله ایمنی خودرو بکار بسته تا رابطه مستقیم با سلامت خود اتومبیل و بطبع سلامت سرنشینان داشته باشد. سیستم‌ها و امکاناتی نظیر کلید هوشمند و استارت دکمه‌ای، سیستم ضد سرقت، ورود به داخل کابین بدون کلید، ستون جمع شونده فرمان در هنگام تصادف و... هم بخشی از سیستم‌هایی است که در راستای امنیت این اتومبیل از آن‌ها استفاده شده است.

در خصوص آسایش و رفاه سرنشینان هم بی ام و برای سری 6 گرن کوپه خود کوتاهی نکرده و به معنی واقعی کلمه هر آنچه فکر کنید را در این اتومبیل به خدمت گرفته است که مهم‌ترین آن‌ها شامل غربیلک فرمان 3 شاخه لوکس و اسپرت با قابلیت تنظیم تلسکوپی در 2 حالت برقی و مجهز به گرمکن و ریموت کنترل صوتی و تلفن همراه و همچنین روکش شده با چرم، سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک مجهز به فیلتر هوای داخل اتاق و کنترل کیفیت AQS، سیستم صوتی حرفه‌ای DVD خور با 9 بلندگوی مجزا و ساب ووفر داخلی و مجهز به درگاه‌های ارتباطی USB، AUX و iPod Cable، صفحه نمایشگر چند منظوره 11 اینچی کنسول مرکزی مجهز به سیستم ناوبری یا GPS و نشانگر وضعیت سیستم تعلیق و نشانگر حرکتی خودرو و اطلاعات موتور و جعبه دنده و در آخر هم سیستم پخش صدای موتور از طریق بلندگو در داخل کابین، صندلی‌های جلوی روکش شده با چرم مرغوب به همراه پشت سری‌های فعال برای جلوگیری از صدمات در تصادف با قابلیت تنظیم برقی در 8 جهت و حافظه هوشمند 2 حالته و مجهز به سیستم گرمکن صندلی‌ها و ماساژور، صندلی‌های عقب مجهز به گرمکن و پشت سری‌های فعال و ماساژور سفارشی با قابلیت تا شوندگی و دسترسی به صندوق عقب و روکش شده با چرم‌های مشابه صندلی‌های جلو، آینه‌های الکتروکرومیک جهت دید بهتر راننده در شب و جلوگیری از خستگی چشم‌های آن، آینه‌های بیرونی با حالت الکتروکرومیک و مجهز به گرمکن و تنظیم برقی با قابلیت تاشوندگی اتوماتیک در هنگام پارک، بخارزدای اتوماتیک شیشه‌ها، سانروف 4 حالته به همراه سیستم ایمنی تصادف و ... می‌شود.

برای همراهی و سهولت استفاده از اتومبیل برای راننده، کمپانی تولید کننده سیستم‌هایی نظیر سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاکن‌ها، سیستم کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله توسط سیستم‌های ماهواره‌ای و همچنین سیستم‌های هشدار خروج از جاده و سیستم‌های اخطار کاهش فاصله ایمن با خودروی مقابل و ... در این خودروی شیک و خوش استیل گنجانده است.

می‌دانیم که این بخش کمی طولانی و حوصله سر بر شد، به همین دلیل این بخش را بیشتر از این کش نداده و بحث خود را در همینجا تمام می‌کنیم تا به بخش بعدی، یعنی بخش هیجانی‌تر فنی بی ام و 650i گرن کوپه بپردازیم.

مشخصات فنی و پیشرانه

این بخش را می‌خواهیم طبق روال قبل پیش ببریم، یعنی از رادیاتور به داخل و از اگزوز آن بیرون بیاییم(!)، ولی چکیده‌تر و خلاصه‌تر تا نه بحث خیلی طولانی شود و هم اصل مطلب بازگو شود. خب، اگر از سر جلویی خودرو شروع کنیم، اول از همه به مجموعه جلوبندی خودرو می‌رسیم. در این مجموعه مهم‌ترین و اصلی‌ترین قطعه این اتومبیل حتی مهم‌تر از پیشرانه خودرو، سیستم ترمز خودروست، از این رو شرکت خودروسازی بی ام و برای گرن کوپه از بهترین سیستم ترمزی، یعنی سیستم ترمز دیسکی با قابلیت خنک شوندگی استفاده کرده که به سیستم مدیریت پایداری خودرو و دیگر سیستم‌های ایمنی که در بخش قبل به آن اشاره داشتیم، مجهز شده است.

بعد از سیستم ترمز و بازدارندگی، سیستم فرمان و هدایت پذیری، دیگر سیستمی است که در پیشرفته‌ترین حالت خود بر روی این اتومبیل بکار گرفته شده است. این سیستم از نوع الکتروهیدرولیکی بوده و نیروی مورد نیاز برای گردش چرخ‌ها را از دو منبع برقی و هیدرولیکی تامین می‌کند که علاوه بر راحتی و پیچش سریع، ضریب ایمنی سیستم فرمان را هم بالا می‌برد و در صورت قطع یکی از منابع تغذیه، دیگر منبع می‌تواند کار هندلینگ را به طور موقتی انجام دهد. این سیستم همچنین علاوه بر سود بردن از دو نیروی مختلف برای حرکت، به سیستم‌هایی نظیر سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان، سیستم حساس به سرعت، سیستم تشخیص حرکت بین خطوط، سیستم کمکی نقطه کور و دست آخر هم سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب به میزان 2 درجه که پیش از این در محصولات پورشه شاهد آن بوده‌ایم، مجهز شده تا یکی از کامل‌ترین و بهترین سیستم‌های هندلینگ موجود در جهان را بوجود آورد.

این دو سیستم موجود در مجموعه جلوبندی تاثیر مستقیم بر ایمنی خودرو دارند، ولی آخرین عضو مجموعه جلوبندی که بیشتر از ایمنی، بر روی سطح رفاهی داخل کابین و حفظ تعادل تاثیرگذار است، سیستم تعلیق و فنربندی خودروست که برخلاف انتظاری که از آن می‌رفت، بر روی محورهای جلویی از سیستم تعلیق مک فرسون به جای سیستم تعلیق مستقل طبق دوبل یا دو جناغی، اما پیشرفته‌تر از قبل استفاده شده است که تست‌هایی که از آن به عمل آوردیم، راحتی خوب و قابل قبولی داشت. بعد از این جلوبندی، به حیاتی‌ترین قطعه یک تومبیل یعنی قلب تپنده آن که حیات دیگر سیستم‌ها از آن نشأت می‌گیرید، می‌رسیم.

اگر ریزه کاری‌‌ها و متعلقات نصب شده بر روی آن را در نظر نگیریم، به پیشرانه بنزینی 8 سیلندر 32 سوپاپه از نوع خورجینی V شکل خواهیم رسید که حجمی دقیق 4395 سی‌سی داشته و به انژکتورهای پاشش مستقیم، سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها و ... مجهز شده است که بازده خروجی آن به حداکثر قدرتی 449 اسب بخاری در 5500 دور بر دقیقه و گشتاوری 650 نیوتن متری در 2500 الی 4500 دور بر دقیقه ختم می‌شود و این در حالی است که این قدرت و گشتاور تنها با ارسال 10.5 لیتر سوخت در شهر و 6 لیتر سوخت در بزرگراه و دست آخر هم به طور ترکیبی حداقل 8.8 لیتر سوخت از مخزن باک 70 لیتری به سمت ریل سوخت و انژکتورها پمپاژ می‌شود، یعنی حداکثر توان خروجی حجمی 102 اسب بخاری در ازای مصرف تنها 1 لیتر سوخت که منجر به ثبت شتابی صفر تا صد 5 ثانیه‌ای در شرایط ایده آل و حداکثر سرعتی 250 کیلومتر بر ساعتی می‌شود، البته شتاب 5 ثانیه‌ای براساس ادعای شرکت سازنده است و در عمل ما شتابی متفاوت را بدست آوردیم که شرایط نابسامان جاده‌ای و بنزین نامرغوب از عمده دلایل آن بوده است.

بعد از پیشرانه نیز به جعبه دنده خودرو از نوع 8 سرعته اتومتیک تیپ ترونیک می‌رسیم که به انتهای پیشرانه متصل شده و نیروی دریافتی از موتور را پس از تبدیل، توسط میل گاردان به دیفرانسیل عقب منتقل می‌کند. علاوه بر تعویض دنده اتوماتیک، طرحان دو پدال دستی تعویض دنده را هم در پشت فرمان قرار داده‌اند تا مضاف بر لوکس و زیبایی، خصلت اسپرت بودن را هم به این باواریایی شیک پوش اضافه کرده باشند. البته لازم به ذکر است که پیشرانه بکار رفته در بی ام و سری 6 که در مورد آن توضیح دادیم، مختص نسخه 650i گرن کوپه بوده و بر روی دیگر نسخه‌های سری 6، از پیشرانه‌های متفاوتی هم استفاده شده است. در نیم تنه جلویی کارمان تمام شده و همراه با میل گاردان به نیم تنه عقب، جایی که محور عقب قرار گرفته است، می‌رویم. در این بخش هم بی ام و همچون محور جلو، برای متوقف کردن رینگ‌های 18 اینچی چرخ‌ها از سیستم ترمز دیسکی استفاده کرده است و برای میرا کردن ضربات و نوسانات وارده از سطح زمین به شاسی به بهترین شکل ممکن، بی ام و از بهترین سیستم تعلیق حال حاضر جهان در نوع خود، یعنی از سیستم تعلیق مولتی لینک یا اتصال چندگانه استفاده کرده است که در عمل، عملکرد بسیار مطلوب و رضایت بخشی دارد.

تجربه رانندگی

نمی‌گوییم تجربه رانندگی با این باواریایی خوش قیافه خوب بود، چون چیزی فراتر از عالی و انتظارمان بود. البته وقتی برای اولین بار وارد کابین شدیم، طراحی تکراری مجموعه داشبورد و کنسول مرکزی توی ذوقمان زد، چون سالهاست که برای طراحی مجموعه داشبورد و غیره از همین طرح استفاده می‌شود و جا دارد که یک تغییری اساسی در آن ایجاد شود، ولی کیفیت قطعات مورد استفاده در آن کاملاً تحسین برانگیز بود. به هرحال این بحث را کنار می‌گذاریم و به بررسی این خودرو می‌پردازیم. بعد کمی سرک کشیدن در دکمه‌‌ها و آپشن‌های این خودرو، موتور اتومبیل را روشن کردم و درب اتومبیل را برای بررسی میدانی بستیم، ولی بعد از بستن درب‌ها دیگر صدایی به جز یک زوزه خفیف به گوش نمی‌رسید که برای سواری آرام و توام با آرامش بسیار کارآمد و مفید واقع می‌شد، ولی برای جوانانی که می‌خواهند آسفالت را با لاستیک‌ها نقاشی کنند، چندان مناسب به نظر نمی‌رسد و تمام هیجان درونی آدم را تخلیه می‌کند، به همین دلیل بی ام و دو راهکار را برای این دست از افراد پیشنهاد کرده که اولین آن باز کردن شیشه‌های پنجره بوده و دومی هم پخش صدای موتور مجازی از بلندگوها در داخل کابین است که چندان به مذاق ما خوش نیامد و آن حسی که صدایی طبیعی به آدم منتقل می‌کند را به ما القا نکرد.

به هرحال این بخش را نادیده گرفتیم و تمرکزمان را بر روی ادامه تست گذاشتیم. به لطف دکمه‌ای که بر روی کنسول ابزار تعبیه شده بود، خودرو را در حالت اسپرت گذاشتیم که منجر به سفت شدن سیستم تعلیق و سیستم فرمان برای نوسان گیری شد و می‌توانستیم سفت‌تر شدن این دو سیستم را احساس کنیم، جعبه دنده را توسط پدال‌های پشت فرمان در حالت دنده 1 گذاشتیم و همزمان پدال ترمز و گاز را هم فشردیم و بعد از چند لحظه، پدال ترمز و دنده را رها کرده و پای خود را تا جایی که پدال گاز می‌رفت، پایین بردیم و سری 6 لوکس بی ام و همچون تیری از چل کمان رها شد و ما را به صندلی‌ها میخکوب کرد، راستش را بخواهید انتظار چنین شتابی را نداشتیم و از لحاظ شتاب گیری یک اتومبیل ما را غافلگیر می‌کرد و همچنان با شتاب گیری مثبت به راه خود ادامه می‌داد تا اینکه خیابان به انتهای خود رسید و با سیستم ترمز قدرتمندی که بر روی چرخ‌های آن بود، توانستیم گرن کوپه را به راحتی مهار کنیم.

طی زمانی که از این تست گرفت بودیم، توانستیم عدد تقریبی 6.26 ثانیه‌ای را بدست آوریم که در مقایسه با شتاب استاندارد اعلام شده، حدود 1 ثانیه دیرتر به شتاب صفر تا صد دست پیدا کنیم و همانطور که در بخش قبل گفتیم، عواملی نظیر آسفالت غیراستاندارد، بنزین نامرغوب و اندکی هم غیرحرفه‌ای بودن ما در امر شتاب گیری، در بدست آمدن شتاب 6.2 ثانیه‌ای دخیل بودند. سیستم فرمان هم به لطف بهره‌مندی از دو نیروی برقی و هیدرولیکی، دیگر جایی برای بحث کردن نمی‌گذارند و حتی می‌توان با یک انگشت هم به راحتی غربیلک آن را چرخاند.

نتیجه گیری

در انتها باید گفت که بی ام و سری 6 یک خودروی کامل به تمام معناست و از هر حیث می تواند شما را راضی نگه دارد. اگرچه ممکن است قیمت بالای آن شما را به فکر خرید پورشه پانامرا هم بیندازد اما قطعاً طراحی خاص آن، موتور 8 سیلندر و سطح تجهیزات عالی آن برای بی ام و دوستان گزینه ای کامل را رقم خواهد زد.

در انتها از آرش عزیز کمال تشکر را داریم که وقت و خودروی خود را جهت تست و بررسی در اختیار سایت خودروبانک قرار دادند.

بی ام و 650i گرن کوپه
مثبتکیفیت ساخت، طراحی ظاهری خاص و منحصربفرد، هندلینگ عالی، موتور قدرتمند
منفی پیچیدگی تعمیرات و هزینه بالای نگهداری، قیمت بالا نسبت به رقبا

مشخصات فنی
مدل بی ام و 650i گرن کوپه
پیشرانه8 سیلندر 4.4 لیتری
حجم موتور4395 سی سی
قدرت449 در 5500
گشتاور450 در 4500
گیربکس8 سرعته خودکار استپ ترونیک
شتاب4.6
حداکثر سرعت250 کیلومتر محدود شده
وزن1940 کیلوگرم
قیمت بازار1 میلیارد و 100 میلیون تومان

61 عکس

نظرات کاربران

56 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/8/5
خودرو بانک خیلی گلی 😊 هرروز بهتر از دیروز
1394/8/5
سلام
مطالب خوبی در برداشت ولی خواهشا در ملاقات های که از نزدیک با یه اتومبیل دارید جووگیر نشید...طراحی این ماشین چیزی نیست که زیاد اقوا کننده و فراتر از حد باشه نمای جانبی که اصلا چنگی به دل نمیزنه اینو میتونید با هموطنش آئودی A8 مقایسه کنید یا بنز CLS63 هرچند که BMW محبوبیت داره و قابل احترام هست.
1394/8/5
چه ربطی داره. از نظر من طراحیش بسیار هم اغواکننده است. cls از نظر فنی بهیچ وجه نمیتونه با 650 رقابت کنه. شاید تنها رقیبش آئودی rs5 باشه. اما در کل bmw بالاتر از مرسدس یا آئودی است. شما مقاله را وقتی خوندی نیاز به نظر دادن نداری. میتونی بری دنبال کارهای دیگت.
1394/8/5
میشه بپرسم ((اقوا کننده نیست)) و ((چنگی به دل نمیزنه)) یعنی چی ؟ اصالت نداره ؟ زیبا نیست ؟ ارگونومی نداره ؟ ضریب آئروداینامیک خوبی نداره ؟ یا نه فقط چون شما از ب ام و خوشت نمیاد خواستی یه چیزی گفته باشی ! ؟

پ ن : منم ب ام و برند محبوبم نیست ، اما لطفا نظراتتون رو کمی علمی تر و منصفانه تر ارائه کنید تا بار علمی نظرات بیشتر بشه .
1394/8/6
آلفا جان نابود شد با این جمله :فقط چون شما از ب ام و خوشت نمیاد خواستی یه چیزی گفته باشی ! ؟
1394/8/7
tiam جان دلبندم اقوا کننده غلطه؛اغوا کننده درسته!!
1394/8/5
اول یه تشکر از اقای حیدری و صفاییان بابت تست این باواریایی خاص
کارتون خیلی درسته
سری 6 گرن کوپ رو اگر از نزدیک دیده باشیو با ارتفاع شیشه های کوتاه و طراحی ظریف خیلی خاص هستش
فکر میکنم حدود 2 ماه پیش بود ساعت حدودا 11 شب تو میدون کاج سعادت اباد مشغول خوردن بستنی بودم که صدای وحشتناک یه ماشین سرمو برگردوند باورنکردنی بود یه 650 alpina با رنگ ابی کاربنی (به الپینا دقت کنید) برای من که عاشق ماشینم دیدن ماشینهای خاص بیشترین لذت رو داره
فقط در مورد سری 6 گرن کوپ همیشه این سوال برام بوده که چه توجیحی برای خریدنش میتونه باشه وقتی تو این سگمنت تو ایران گزینه هایی مثل cls500 و پانامرا turbo هست
1394/8/5
باسلام و تشکر از گروه خودرو بانک
من 2-3 روزه با سایت شما اشنا شدم .واقعا عالی هست مقالاتتون مخصوصا بررسی هایی که انجام میدین و ومقایسه هاتون امیدوارم همین روال و ادامه بدید مخصوصا تو کشور ما که خودرو های لوکس کم نیستند
یه خواهش ازتون دارم اگه میشه bmw i8 رو هم مورد بررسی قرار بدین با تشکر از شما
1394/8/5
اینجاست که میگن زبان قاصه...
بنظرم بی ام و کلا باید تو طراحی کابین یه تجدید نظر اساسی بکنه. خوبه ها ولی جای کار داره.
آقایون و خانوما...خرید خودرو صفر اعم داخلی و خارجی ممنوعه...به خاطر خودمون و نسل های آینده است. باور کنین.
1394/8/5
دیگه حالی به آدم میمونه ؟؟ :)
1394/8/5
سلام وقتی خیلی اتفاقی دنبال یه خودرو 1 میلیاردی راه می افتید چطوری راضی میشه که خودروشو در اختیار شما قرار بده و اطمینانشو چطوری جلب میکنید؟
1394/8/5
واقعا محشره...فقط حیف این ماشینا که با کیفیت بد بنزین شدیدا آسیب میبینن...لطفا هر کس اطلاع داره در مورد شرایط و هزینه های نگهداری ب ام و 528i نظرش رو ثبت کنه و بگه که کلا این ماشین چه طور هست؟
1394/8/6
سلام ویتس
پسرداییم 528i داره مدل 2014 من سوارش شدم از لحاظ نگهداری نمیدونم ولی از لحاظ امکانات عالیه ووووووووو مخصوصاااااا شتابش موتور دولیتری توربو شارژش بی نقصه فققط باید بشینی شتاب بگیری تا بفهمی آلمان ینی چی
1394/8/6
آقا سینا از راهنمایتون ممنونم فقط اگه میشه از پسر داییتون که این ماشین رو داره بپرسید ماشین با این کیفیت بنزین تا الان برای موتورش مشکلی پیش نیومده؟و نگهداریش با این شرایط مشکل نیست؟چون فروشنده ها حقیقت رو عنوان نمیکنن.با تشکر...
1394/8/5
در یک کلمه محشره پولش از اون هم
1394/8/5
بنز s63 همه جوره از همه لحاظ به اين ماشين سرتره مخصوصا مدل كوپش
1394/8/5
دوست عزیز رقیب s کلاس سری 7 هستش ، نه سری 6 !
1394/8/5
خوش به حال اقا ارش .... هه
1394/8/5
مرسی مثل همیشه عالی بود
1394/8/5
چ کاریه بخوام ی ملیارد و 100 بدم اینو بخرم خیلی گزینه ای بهتر و مدلهای جدید تری هست،اصن تو ایران خرید ماشین با همچین قیمتایی اشتباه مگ اینک دیگ طرف اینقد پول دار باشه ک براش مهم نباشه ی ملیارد بده اما به نظر من ی ملیارد اصن ارزش خرید نداره.ی نگاه تو منطقه ازاد بندازی میبینی چ ماشینایی ک میشه با این قیمت خرید.بازم ممنون.لطفن اگ میشه مدلهایی را بررسی کنید ک قشر بیشتری میتونند بخرند خیلی کمند افرادی ک بخواند با این پول دنبال بررسی باشند.مثلن 530 قدیمی بررسی مشید ک بین 100 تا 150 قیمت داره بهتر بود اما بازم ممنون.
1394/8/5
بهترین صنعت خودروسازی ینی آلمان
1395/3/8
با این قیمت بهتر از این چه ماشینایی رو میشه خرید این ماشین هیچی کم نداره واقعا محشره ، به قول محمدرضا آلمان یعنی سرور خودروسازی دنیا..
1394/8/5
این ماشینا با مرسدس بنزs500مقایسه کنید هرکی میگه این ماشین بهتره لایک کنه





خخ
1395/5/9
یه چراغ s500 هیکشو می ارزه خدایی نمیدونم کسایی که لایک زدن چجوری اصلا تونستن این مسخره رو در کنار اون ردیف تجسم کنن .... داخل کابینش دو تومن به ماشین مشتی ممدلی بدهکاره اما داخل s500 مثل یه هتل لوکسه .. هه تازه قیمتشم دو میلیارد از اون پایینتره .... خودتونو به اون نچسبونید .. مونده برسید ... اصن هیچ موقع نمیرسید ... بدووو تا برسی .... هههههههه سلامتی همه با سلیقه ها .. بنز سوارا .. ابهتااا !!!
1394/8/6
برا ما فقط حسرت داشتن و نگاه از پشت ماتیتور....
1394/8/6
بنظر من طراحی سری 6 واقعا فوووووووووق العادس و برای من که خیلی جذابه...اینم بگم که من واقعا بدون تعصب داشبورد های BMW رو خیلی میپسندم و اگه از این حالت در بیان شاید ناراحت هم بشم تو عکس شاید تکراری و...باشه اما وقتی میشینید داخل ماشین زبون آدمو بند میاره و برعکس خیلی با داشبورد و طراحی های مرسدس حال نمیکنم ولی آئودی رو هم خیلی میپسندم...اگه بیایم پایین تر و به ماشینایی که بیشتر دیدیم فکر کنیم محصولات BMW منو یاد اپتیما و کادنزا میندازه و محصولات مرسدس یاد سوناتا و آزرا و من جوونم و با طراحی های BMW و AUDI خیلی بیشتر حال میکنم مرسدس انگار برای پیرمردا ماشین میسازه یه نگاه به c کلاس و سری 3 بندازید متوجه میشید...
ممنون از سایت خوب خودروبانک.
1394/8/6
از همون قلبایی که کنار اسم bmw گذاشتی معلومه که کاملا بدون تعصب حرف زدی...در ضمن اینم بدون که مرسدس یه برند خاصه واس افراد خاص مثل فراری، بنتلی ،رولزرویس.
1394/8/7
کامران جان بخاطر همون گفتم بدون تعصب میگم که فکر نکنید چون طرفدار BMW هستم تعصبی نظر میدم...
اینم بدون من نگفتم مثلا مرسدس خزه! گفتم طراحی جوون پسندی بنظرم نداره یا جوون پسند تر از BMW و AUDI نیس...در ضمن نمیدونم رو چ حساب مرسدس رو با فراری و بنتلی و رولزرویس یکی میکنی...!!! فراری که اصلا کلا یه بحث جداس بنتلی و رولزرویس هم که لوکس سازای زیر مجموعه مرسدس و BMW هستن...!!!
1394/8/6
با عرض سلام ، خیلی جالب بود . ولی یه سوال : مگه بی ام و آلمانی نیس؟ پس چرا همه جا میگن : کمپانی باواریایی؟ واقعا ذهنمو مشغول کرده
1394/8/7
چون کمپانی bmw تو ایالت باوریا ی آلمان هستش و پایتختش هم مونیخه !
1394/12/16
Bavarian Motor Works (کارخانه موتورسازی باواریا) یا همان BMW یک شرکت اتومبیل‌سازی مستقل آلمانی است. BMW خودروی ملی کشور آلمان بوده و در هیچ کجای دنیا از آن به‌عنوان تاکسی و خودروهای خدماتی به جز اسکورت و خدمات پلیسی استفاده نمی‌شود.
1394/8/6
سلام دوستان عزیز
من طرفدار محصولات bmw هستم و قصد تخریب ندارم از لحاظ فنی نظر ندادم که برخی از دوستان مهندس دگرگون شدند فقط از لحاظ ظاهر عرض کردم که اونم سلیقه هرکس متفاوت میباشه در ضمن اکر مطلبی که من نوشتم به مزاج خیلیا خوش نمیاد ولی بیشتر از اون دوستان نظر مثبت دادن ...با تشکر.
1394/8/6
وااااااقعا نسبت به قیمت محشره
1394/8/7
از سری بی ام دبیلیو 650 گرن کوپه و 760 خییلی دوس دارم
1394/8/8
سلام خسته نباشید لطف بفرمایید از خودروی تویوتا هایلوکس فول آپشن 2700 فیلم بررسی رانندگی بگذارید خیلی ممنون میشم
چون بنده اگر خدا بخواهد قصدخریدش رودارم
خیلی تشکر میکنم از زحمات شما متشکرم..
1394/8/16
بابی من یه فراری 458 داره بعد الآن برای من یه بی ام و 650i گرن کوپه از آلمان سفارش داده 2ماه دیگه میاد ایران وقتی سوارش شدم رانندگی کردم تجربهشو بهتون میگم
1394/8/24
تو راس میگی !! راستی پرایدت سوسکیه ؟ 405 بابیت چطور ؟
1397/2/19
منم هر وقت پیکانم از تعمیرگاه اومد تجربشو بهتون میگم
1394/8/22
رقیب این خودرو بنز cls500هست .
من خودم بنزرو انتخاب میکنم
1395/12/16
من نمیدونم چرا تمام خودروها بجز ژاپنیا شتاب واقعی تست شدشون با اعلامی کارخونه اینقد تفاوت داره؟؟؟؟؟ مثلا آریون2013 اعلامی 7.3 ولی تستس شده 7.6 شده ولی مطمئنم همین ب ام و زیر 65 نیست با این همه دب دبه و کب کبه...
1394/8/24
بنده از این ماشین خوشم میاد ولی اگر پولش داشتم نمیخریدم چرا چون که در صورت مناسب نبودن گرانروی روغن یا ورود براده های فلزی به مدار روغن ، شفت توربو به سرعت آسیب خواهد دید، ن توربو باعث میشه با هر بنزینی سازگاری نداشته باشه به روغن ماشین حساس باشه و با این گرمای تهران موتور داغون میکنه با این قیمت مازاراتی یا پورشه کاررا اس بخرید توربو هم نداره
1396/9/1
640 توربو داره این نداره
1394/9/14
واقعا ماشین خوبیه
ولی خیلی ظلمه بخوای این ماشین و که حدود قیمتش بین 100تا 150 هزار دلاره رو ،1 میلیارد و 100میلیون بخری ،واقعا عدالت نیست...
1394/10/8
با سلام خدمت دوستان ؛ من عاشق bmw و مرسدس بنز هستم ولی به نظر من طراحی داخلی محصولات bmw یه مقدار قدیمیه و چنگی به دل نمیزنه و خیلی لوکس نیست اما طراحی داخلی مرسدس بنز رو که نگاه کنیم ؛ شاهد کابینی لوکس تر و زیباتر و مدرن تر هستیم که به نظرم این یه نقطه ی ضعف BMW هست ؛ ولی من عاشق این دو کمپانی آلمانی هستم ، با تشکراز سایت عالی خودرو بانک
1394/12/16
شما دقیقا داری برعکس کل دنیا نظر میدی
1395/5/9
باهات موافقم زهرا ... ب ام و همه ی کابیناش یه شکله !! خیلی خسته کننده اس ساده و خز و مسخره ... خدایی طراحی داخلش خیلی ضعیفه .. تازه این مثلا یکی از شاخ های ب ام و هستش اما در مقابل شاخ مرسدس رو ببینید داخلش مثل هتله با اون چرم و نور پردازی داخلش .... ل ام و جز ضعیفترین تو دوزی هاس بنظرم ... توی هیچدوم از عکس های لاکچری نمیتونید ب ام و رو ببینید .. همشون بنز و آیودی و رنج روور و لامبو و فراری و بنتلی و رولز هستن ... البته این برای مدل های ارزون تر ب ام و یک مزیته که با مدل بالاهاش زیاد تفاوتی نداره ... اما در کل گفتم ..... مثلا من ب ام و 428 کروک رو خیلی دوست دارم طراحی داخلشم مناسبه .. اما برا قیمت این زیاد جالب نیست ......... در کل البته بخوام بگم خدایی بنز یه ابهت دیگه داره و بیشتره تو چشه .... البته تو کروکی ها من کلا 428 رو از همه بیشتر دوس دارم و بنظرم از همه کروکی ها بهتره ..
1394/11/21
چرا سرعت ماشینهارو محدود میکنن؟چطوری میشه این محدودیت رو برداشت؟با برداشتنش سرعتش زیاد میشه؟
1395/3/23
فوق العاده است
1395/6/27
این که میگن طراحی داخل بی ام و قدیمی یه به نظر داره اصالتشو حفظ می کنه درست برعکس کمپانی های کره ای که هر سال دارن قیافه عوض می کنن
1395/7/15
اول اینکه بی ام و فوق العادس. دوم اینکه داخلش واقعا در همه مدلاش یکسانه و باید تغییر کنه. سوم اینکه نمایشگر کیلومتر شمارش فوق العاده سادست و برای ماشین لوکس بی ام و که به ظریفترین ها توجه داره واقعا عیبه. بقیه ماشین عاااااالیه.
1395/11/14
همه چیش عالیه . حرف نداره. ولی یه چیزش خیلی بده به دل نمیشینه. اونم امپرهاش هستن یکم جذاب تر میتونست باشه
1396/4/3
در جواب آقا علیرضا که میگه پورشه کررا اس بخریم به جای این،برادر پورشه کررا اس که دو دره ،این چهار دره و ماشین خوانوادگیه و نباید با کررا اس مقایسه بشه.
1396/4/3
در جواب آقا سهند و زهرا خانم که میگن کابینای ب ام و تکراریه،شما ها جزو آدمایی هستید که کاملا سطحی نظر میدن ،شماها اگه خیلی میدونید و تعصبی نظر نمیدید ،پس چرا نمیگید که کابین بنز cls 500 2013 به بنز e250 2015شبیه چرا نمیگید که c200 2013 به e250 2015شبیه
چرا فقط ب ام و رو میبینید، طراح های ب ام و طراح نیستنو فقط طراح های بنز خلاقن ؟ همون زهرا خانم که اومده واس ما نظر میده فکر نکنم یه بی ام و سوار شده باشه تو عمرش که داره نظر تخصصی میده. آقا سهند داره میگه فقط چرم های بنز، مگه فقط پوست گاو تو صندلیای بنز خوبه بعد پوست هامون گاو که بیاد رو ب ام و میگن اصلا چرمش کیفیت و اصالت نداره. واقعا براتون متعاسفم.
1396/7/30
سالار هر چی که لازم بود راجب اون دو نابغه گفت بعد داره بی ام و رو با رولز رویس و بنتلی و لامبورگینی مقایسه میکنه داداچ اشتباه داری میزنی 2*2 تا؟
1396/9/1
چرا به توربو خودرو اشاره ای نکردید???!!!!!!!!
1397/10/19
خوشبحال کسی که همچین ماشین های لوکسی داره
بعضی ها ک انتقاد میکنن همون بهتر سوار پراید بشن تا قدر همچین ماشین های رو بدونن