موضوعات داغ

تجربه رانندگی با مرسدس بنز GLK350

8 مهر 1394

نوشته و عکس: امین امیری فر

مقدمه

چند سالی است که محبوبیت خودروهای SUV )بخصوص در کشورمان( با افزایش چشمگیر مواجه شده است. بدون شک بخشی از این قضیه به تغییر ذائقه مردم باز می گردد اما احتمالا ً باید قسمت اصلی داستان را در پیشرفت شاسی بلند های امروزی نسبت به پدرانشان بدانیم.

درواقع SUV های جدید دیگر الزاماً آن خودروهای خشک و پرمصرف و نا زیبای گذشته که با شتاب و تعادل ضعیف فقط به درد مسیرهای خارج جاده ای میخوردند، نیستند و به لطف طراحی های جدید، پیشرفت سیستم های تعلیق و پیشرانه ها و حضور موثر تکنولوژی در جای جای خودرو، بسیار رامتر و جذابتر از قبل شده اند. بخصوص کراس اوور های سایز متوسط که با سواری نزدیک به نوع سدان قشر وسیع تری را نسبت به گذشته به این سگمنت علاقمند کرده اند. البته برخی اعتقاد دارند که بسیاری از شاسی بلند های زیبا و راحت امروزی که قرار بوده هم در جاده و شهر کیفیت سواری یک سدان را ارئه دهند و هم در تعطیلات آخر هفته شما را در سفرهای هیجان انگیز بیرون از جاده همراهی کنند، در عمل به خودروهایی صرفاً فانتزی تبدیل شده اند که نه در شهر یارای رقابت با سدان های هم قیمت را دارند و نه در آفرود می توانند خودی نشان بدهند و به غیر از جلب توجه بیشتر نسبت به اتومبیل های معمولی برگ برنده ای برای صاحبان خود رو نمی کنند که باید اعتراف کنیم در بسیاری موارد حق با همین افراد است!

اما خودرو SUV که امروز برای آزمایش انتخاب کرده ایم جزو این گروه از خودروهای فانتزی نیست. اتومبیلی از یکی از بهترین برند های خودروسازی جهان بنام مرسدس بنز که با قیمت هایی نه چندان ارزان، همواره محکوم به راضی نگه داشتن مشتریانش بوده و هست. تازه میهمان امروز ما یکی از کوچک ترین و ارزان قیمت ترین اس یو وی های بنز یعنی مدل GLK میباشد اما با توجه به قیمت های کهکشانی این برند آن هم در شرایط خاص ایران، همچنان گران است! مثلاً مدل سال 2013 در کشورمان حوالی قیمت 450 میلیون تومان پرسه میزند که تازه این رقم با توجه به افت قیمت وحشتناک خودروهای دست دوم لوکس به این عدد رسیده!

البته مدل های قدیمی تر ( مثلاً 2010 و 2011) که آن زمان هنوز دست خوش فیس لیفت ظاهری و بهینه سازی باطنی سال 2013 نشده بودند با قیمت های مناسب تر یعنی در حدود 260 تا 320 میلیون در کشور یافت می شوند که همچنان نسبت به قیمت جهانی (که بهتر است تا داغ دل دوست داران خودرو تازه نشده از این موضوع بگذریم) و سطح درآمد عمومی رقمی گزاف به حساب می آید اما در هر صورت وقتی آپشن، ایمنی، قدرت، کیفیت و اصالت را یکجا بخواهید مجبورید بهای بیشتری هم بپردازید.

(یک نکته هم داخل پرانتز بگوییم و آن اینکه با ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی اتومبیل های قدرتمند وارداتی، دست خوش قیمت های کاذب هم شده اند و این بحث جدای از هزینه های واردات معمول در کشور است)

GLK یعنی چه؟!

GLK مخفف عبارت آلمانی Geländewagen Luxus Kompaktklass به معنی شاسی بلند جمع و جور تجملاتی یا دورگه لوکس است، خودرویی از سری SUV های سایز متوسط مرسدس بنز که با کد X204 روی پلتفرم مرسدس بنز C کلاس (W204) در سال 2008 رونمایی شد تا به رقابت با خودروهایی مثل ب ام و X3 ، آئودی Q5 و لکسوس RX350 بپردازد.

خودرویی که امروز برای تست آماده کرده ایم GLK مدل4Matic 350 تولید سال 2011 میلادی است که کمتر از 60 هزار کیلومتر پیموده و با توجه به میزان سلامت فنی و بدنه با قیمتی در حدود 280 میلیون تومان در کشورمان ارزش گذاری می شود.

طراحی بدنه

بدون شک GLK زیباترین خودروی چند صد میلیونی بازار نیست! طرحی ساده و اتو کشیده با زاویه تند ستون های جلویی و دماغه ای پخ، در مجموع ظاهری مکعبی شکل به خودرو بخشیده اند. چراغ های جلو و عقب نیز با طرحی کاملاً معمولی در کنار جلو پنجره بزرگ و سپرهای ساده، هنوز 6، 7 سال از طراحی اتومبیل نگذشته حالتی سنتی و کلاسیک را برای بیننده تداعی می کنند. اما علیرغم همه این صحبت ها باید اعتراف کنیم که مرسدس موفق شده برای این اتومبیل زیبایی نسبی را در سادگی مطلق رقم زده و با کمک همین خطوط شکسته طرحی باوقار و مردانه خلق کند. ضمناً نباید از یاد برد که اگر بنز در ساختن زیباترین خودروهای جهان حرف اول را نزند (که گاهی هم میزند!) ولی در مورد ماندگارترین طراحی ها کارش را خوب بلد است. کمتر محصول این کمپانی را به یاد می آورم که بعد از گذر زمان خسته کننده و تکراری شده باشد و به نظر همین طراحی ظاهراً ساده GLK هم تا مدت ها برای بیننده جذابیتی نزدیک به روزهای اول ارائه شدنش به بازار را داشته باشد.

ضمناً این طراحی جعبه ای شکل که البته با برآمدگی های روی گلگیرها و کاپوت و خطوط کناری بدنه کمی حالت عضلانی هم پیدا کرده، به نوعی بینانگر روح و ذات خشن تر خودروهای SUV مرسدس بنز نسبت به سدان های این کمپانی است و شاید GLK میخواهد با این چهره ی نه چندان دلربا به بیننده هشدار دهد که هرچند من روی پلتفرم برادر خوش ترکیبم C کلاس بدنیا آمده ام اما نسبت به او خیلی قلدرترم!

البته GLK در سال 2013 صورتش را به دست جراحان زیبایی سپرد و با تغییراتی در قسمت های مختلف از جمله چراغ ها و سپر ها چهره ای مدرن تر و زیباتر از قبل بدست آورد اما همچنان چهارچوب کلی اتومبیل سر جایش باقی ماند و حتی برخی منتقدان همین چهره قبل از فیس لیفت را هماهنگ تر با خطوط کلی بدنه می دانند. در هر صورت بحث زیبایی بیشتر به تفاوت سلیقه ها بر می گردد اما در حالت کلی و در نظر گرفتن سلیقه ی عمومی باید گفت که طراحی GLK هر چند در برابر رقبای قیمتی چندان شاهکار نیست، اما متین، با اصالت و شیک است.

طراحی داخلی

با ورود به داخل کابین با داشبوردی ساده شبیه به داشبورد مرسدس بنز W204 روبرو می شویم. البته استفاده از خطوط شکسته و زاویه دار بیشتر در داشبورد GLK باعث شده تناسب خوبی بین طراحی داخلی و خارجی این اتومبیل به وجود آید. پشت فرمان سه شاخه، سه دایره دیده می شود که از چپ به راست اطلاعات بنزین/دما، سرعت و دور موتور را به راننده نشان می دهند و در قسمت میانی سرعت سنج نمایشگری قرار گرفته که امکان مشاهده اطلاعات و تنظیمات مختلف را مهیا میسازد، کلید چراغها به رسم ژرمن ها سمت چپ قرار دارد و در قسمت میانی داشبورد تنظیمات جداگانه سیستم تهویه مطبوع برای راننده و سرنشین، سیستم صوتی و نمایشگر کوچکی که اطلاعات سیستم صوتی و Comand System را به تصویر می کشد، خودنمایی می کنند (سیستمComand بنز چیزی مشابه iDrive ب ام و است که با استفاده از یک موس که در GLK پشت دسته دنده قرار گرفته کار می کند).

به طور کلی می توان طراحی داخلی این مسافر آلمانی را در سه عبارت "خطوط ساده و شکسته"، "ارگونومی عالی" و "کیفیت مطلوب" خلاصه نمود. البته در مورد کیفیت هر چند از واژه مطلوب استفاده کردیم اما باید گفت توقع از این برند، بخصوص در این رده قیمتی به قدری بالاست که همین کیفیت مناسب هم از دیدگاه ایده آلیستی مشتریان مشکل پسند خودروهای لوکس نمره کامل را دریافت نخواهد کرد و این مشتریان احتمالاً با دیدن کیفت پایین آفتابگیرها، کیفیت متوسط فرمان و خشکی برخی قطعات تودری ها زبان به گلایه خواهند گشود که تا حدودی حق هم دارند.

البته به روزرسانی ظاهری سال 2013 به داخل اتاق نیز رخنه نمود و داشبورد GLK های 2013 کمی لوکس تر و با کیفیت تر از این نسل شدند. در کابین جدید شکل و شمایل داشبورد و دریچه های هوا و چند قسمت دیگر دچار تغییر و تحول گردیدند و اهرم اصلی دنده نیز به پشت فرمان اسباب کشی کرد.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

GLK با پیشرانه های مختلفی از 4 سیلندر و 6 سیلندر بنزینی گرفته تا موتورهای دیزل ارائه شده، اما نمونه مورد تست امروز ما مثل اکثر نمونه های وارداتی از یک پیشرانه 6 سیلندر V شکل 3.5 لیتری (حجم دقیق 3498 سی سی) بهره میبرد که با 24 سوپاپ و نسبت تراکم 10.7 به 1 قادر خواهد بود 268 اسب بخار قدرت را در دور موتور 6000 و 350 نیوتون متر گشتاور را در دور 5000 – 2400 در اختیار راننده قرار دهد.

البته برای مدل های 2013 به بعد، انجین در قسمت های مختلف از جمله نسبت تراکم و سیستم پاشش سوخت مورد بازنگری قرار گرفت تا با حجم مشابه قدرتی برابر 306 اسب بخار (برخی منابع 302 اسب) و گشتاور 370 نیوتون متر را ارائه دهد که کاملاً قوی تر از سری قبلی است و جالبتر اینکه این همه اضافه شدن قدرت نه تنها به مصرف سوخت اضافه نکرده بلکه 306 اسب موتور بهینه سازی شده از 268 اسب پیشرانه قدیمی کمتر غذا می خورند و کمتر هم محیط زیست را آلوده میکنند! ( میانگین مصرف سوخت ترکیبی GLK به ازای پیمایش 100 کیلومتر برای موتور های قدیمی حدود 10.5 و موتور های جدید تر 8.1 لیتر می باشد)

البته ناگفته نماند که موتور های جدید کمی نسبت به بنزین حساس تر هستند.

در هر حال با توجه به قدرت کافی همین اتومبیل و نگاهی به رقم پرداختی مناسب تر (نسبت به مدل 2013) می توانیم از این پیشرانه هم راضی باشیم. ضمناً این قدرت توسط یک گیرباکس 7 سرعته اتوماتیک به 4 چرخ با نسبت 45 درصد به جلو و 55 درصد به عقب منتقل میشود.

امکانات رفاهی و ایمنی

اگر از تجهیزات رفاهی و ایمنی معمولی مثل شیشه ها و آینه های برقی و ترمزهای ضد قفل و ... که دیگر به امکانات استاندارد هر خودرویی تبدیل شده اند بگذریم، باز هم لیست نسبتاً بلند بالایی از آپشن های متنوع پیش رویمان باقی می ماند که از آن جمله می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

ایربگ راننده و سرنشین بهمراه ایربگ های روی ستون های جلویی و کنار صندلی های جلو، کنترل پایداری، تهویه مطبوع اتوماتیک که امکان تنظیمات دلخواه را برای راننده، شاگرد و سرنشینان عقب به صورت مستقل و مجزا فراهم نموده، صندلی های تمام برقی جلو که به 3 حافظه هم مجهز شده اند، سی دی چنجر، سنسور های پارک جلو و عقب، سانروف چند حالته و سقف پانوراما، گیرباکس 7 سرعته اتوماتیک با پدال های تعویض دستی پشت فرمان، صندلی های تاشو عقب، چراغ شور جلو، سیستمComand ، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، سیستم روشنایی مجهز به زنون، تنظیم اتوماتیک ارتفاع نور، چراغ روز، چراغ های کنار جاده که در قسمت داخلی کاسه چراغ مخفی شده اند و با گردش فرمان به طرفین روشن می شوند، کامپیوتر سفری، آینه پارک، زیر آرنجی جلو مجهز به محفظه خنک کننده و ...

شاید با خودتان بگویید پس کیلس و گرمکن صندلی و نویگیشن و ... چه شد؟! متاسفانه GLK های وارداتی با آپشن های متفاوتی پا به کشور گذاشتند و حتی بسیاری از مدل های 2013 هم فول نبوده و کمبود مواردی این چنین و حتی گاهی بدتر (مثلاً بدون صندلی برقی)، توی ذوق مشتری می زند.

تجربه رانندگی

پشت فرمان نشسته و موتور را استارت میزنیم. صندلی راننده کاملاً راحت و فضای پای سرنشینان جلویی مناسب است اما درمورد فضای پای سرنشینان عقبی بهتر است با توجه به ابعاد خودرو از کلمه متوسط استفاده نماییم. ترمز اصطلاحاً دستی (که در حقیقت با فشار پا روی پدال فعال شده بود) را آزاد کرده و شروع به حرکت میکنیم تا به مکانی خلوت و مناسب برای تست توانایی های واقعی این اتومبیل برسیم.

موتور 3.5 لیتری GLK در دورهای پایین تقریباً بی صدا کار می کند و با افزایش دور هم صدای دلنشینی به سرنشینان هدیه می دهد، فرمان نرم و دید اطراف بسیار خوب است و باید اعتراف کرد که این دید مناسب برای خودرویی در این سایز فراتر از سطح توقع ما بود، ضمناً این مورد در کنار ابعاد نه چندان بزرگ اتومبیل (طول 4526، عرض 1840، ارتفاع 1689 میلیمتر)، GLK را برای استفاده ی روزمره و داخل شهری تبدیل به اتومبیلی کارآمد کرده است.

در مسیرهای متنوع از کوچه پس کوچه ها گرفته تا بزرگراه این سرباز آلمانی مطیع مطلق فرمان راننده است و مو به مو دستورات شما را روی اسفالت پیاده می کند اما در مورد نرمی و راحتی سواری با توجه به اسپرت پکیج بودن خودرو مورد تست، سواری خشن تری نسبت به GLK های معمولی تجربه کردیم.

البته ما از یک SUV توقع نرمی خیلی زیاد هم نداشتیم اما سیستم تعلیق کمی خشک تر و رینگ های 20 اینچی نمونه های اسپرت پکیج با دست انداز ها چندان مهربان نیستند و ضربات و تکان ها را تا حدودی به سرنشینان منتقل می کنند. یک مورد منفی دیگر در مواجهه با سرعت گیر های بزرگ وجود داشت که بیشتر چیزی شبیه به حالت گیجی و سردرگمی کوتاه مدت قسمت جلویی اتومبیل بود. شاید هم این مسافر آلمانی با دیدن همچین سرعت گیرهایی در خیابان های ایران واقعاً گیج شده! البته این حالت در حدی شدید نیست که کنترل اتومبیل را با مشکل مواجه کند اما در هر صورت برای خودرویی در این سطح و با قابلیت های خارج جاده ای کمی دور از انتظار بود.

کم کم به مکان خلوت مورد نظرمان نزدیک شده و خودمان را برای آزمایش شتاب گیری آماده می کنیم، اصلاً به قیافه این جنتلمن 1830 کیلوگرمی نمی آید که بویی از هیجان و آدرنالین برده باشد اما با دانستن قدرت 268 اسب بخار شانسمان را محک زده و با قرار دادن گیرباکس در حالت اسپرت و فشار پدال گاز دستور حمله را صادر کردیم! نتیجه کاملاً رضایت بخش بود و این غول "که حالا با احتساب سرنشینانش حدود 2 تن وزن دارد" مثل یک خرگوش سبک وزن از جا کنده شد!

گیرباکس 7 سرعته مرسدس هم بسیار کم نقص دنده ها را تعویض می کند و بهانه ای برای کاهش شتابگیری دست پیشرانه پر قدرت GLK نمی دهد! همین موتور توانمند و گیرباکس دقیق ما را در کمتر از 7.8 ثانیه (حالت استاندارد اعلامی کارخانه 6.7 ثانیه) به سرعت 100 کیلومتر رساند که تازه این شتاب در مدل های جدید تر حدود 0.2 ثانیه بهتر نیز شده است. ضمناً این خودرو قادر خواهد بود افزایش سرعت را تا 230 کیلومتر بر ساعت ادامه دهد.

در آزمون هندلینگ هم GLK به لطف تعلیق اسپرت و سیستم 4Matic یا همان تقسیم نیرو بین 4 چرخ مرسدس بنز، تعادل خوبی به نمایش گذاشت و شاید اغراق نباشد اگر چسبندگی GLK را نزدیک به برادر سدانش C کلاس بدانیم که این برای یک اتومبیل SUV عملکردی بسیار عالی محسوب می شود. اما در هنگام توقف ترمزهای چهارچرخ دیسکی واکنش فوق العاده ای نشان ندادند، هر چند باید بخش اصلی این عملکرد متوسط را به گردن لاستیک های قدیمی میهمان امروزمان بیاندازیم ولی با این وجود به نظر می آید مهار این همه قدرت و وزن به بازدارنده ای کمی قویتر نیاز داشت تا راحت تر بتوانیم با 268 اسب سرکش آلمانی روی اسفالت داغ اتوبان ها بتازیم.

خوب تا اینجای کار که GLK موفق شد در آزمایش داخل جاده ای سربلند بیرون آید ولی آیا در خارج از جاده هم میتواند حرف هایی برای گفتن داشته باشد؟ البته با توجه به هزینه ی خرید و از آن مهمتر هزینه های نگهداری در کشورمان کمتر کسی دلش می آید این برند ها را به چالش های سخت و سنگین مسیرهای ناهموار دعوت کند و با توجه به ارتفاع شاسی و کلاس اتومبیل هم نباید توقعی در حد و اندازه های بنز G یا تویوتا لندکروز از این دورگه لوکس داشت اما با آزمایشی کوتاه در مسیری تپه ای و نه چندان دشوار، GLK اتومبیلی قابل اعتماد نشان داد و با زبان بی زبانی به ما گفت که پتانسیل بالاتری از تست ساده ما دارد ولی چه کنیم که ارتفاع شاسی نه چندان زیاد و نگاه معنا دار مالک، اعتماد به نفس کافی برای چالش های سخت تر و ریسکی را از ما گرفته بود!

نتیجه گیری

به هر حال بنز بنز است! حتی اگر چهره اش خیلی فریبنده نباشد، کیفیت کابینش ایده آل نباشد و قیمتش سر به فلک بکشد باز هم طرفدارانش معتقدند این ستاره سه پر یکی از ستاره های آسمان است که به زمین افتاده و چه کسی می تواند قاطعانه این ادعا را رد کند؟!

در یک جمع بندی کلی میتوان GLK را خودرویی لوکس، چالاک و خوش دست دانست که شاید با طراحی خاص و کمبود برخی آپشن ها (البته در نمونه های نیمه فول وارداتی) شما را دچار تردید کند اما بعد از نشستن پشت فرمان و مشاهده توانایی های حرکتی خوب و ارگونومی کم نظیر آن متوجه خواهید شد که در انتخاب خود اشتباه نکرده اید. البته به شرط اینکه با پرداخت حدود 300 میلیون برای یک خودرو 4 ساله و قیمت قطعاتی مثل جلوپنجره 2.5 میلیونی مشکلی نداشته باشید!

در پایان جا دارد از همکاری صمیمانه آقای محمد براتی که با در اختیار گذاشتن وقت و اتومبیلشان ما را در تهیه این مقاله یاری نمودند تشکر نماییم.

95 عکس

نظرات کاربران

32 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/7/8
فوق العاده س ،هم طراحی داخلیش هم پیشرانه قوی که مشتری رو راضی میکنه و هم طراحی ظاهریش و امکانات رفاهیش !
البته طراحی جدید مدل های 2015 و 2016 خیلی اپدیت تر و قشنگ تر هستش .

راستی خودرو بانک چرا هیچ تست افرودی از هیچ ماشینی نمیذارین ؟؟؟؟؟
اگه امکانش هست تست افرود واقعی از یک سری ماشینا که زیادم هستند تو کشور بگیرین ***

**********طرفدارای افرود کیا هستن نظر بدین که یه فیلم افرود مهیج ببینیم ************
1394/7/8
خیلی خوب میشد ا
ه از خودروهای موجود تو ایران میشد تست آفرود گرفت
البته نتایج زیادی تو وب هست ولی اگه تو ایران رسما تحت عنوان مقایسه آفرود چند خودرو انجام میشد با موانع استاندارد خوب بود و پر طرفدار
1394/7/8
من عااااشق افرودم ولی این خودرو بانک بی معرفت کلیپ بررسی معمولی نمیزاره بیاد آفرود بزاره؟؟؟؟؟؟خودروبانک!!! ---->برو بینیم باو
1394/7/8
فوق العادست. با تشكر از خودرو بانك
1394/7/8
فیلم بررسی خودرو خییییلی وقته نذاشتیااااااا !!!
فولکس گل یا ماشین دست دوم زیر 50 تومن بررسی کن مثل زانتیا یا پارس ELX یا مزدا و ....
1394/7/8
درسته بنزه
ولی باید قبول کنیم نسبت به رقبای خودش من جمله ایودی و پورش و بی ام و از طراحی بسیار بد خارجی رنج میبره
طراحی مرسدس در این مورد حتی از طراحی کیا و هیوندای هم تو این رده پایین تره اگر متعصبانه به قضیه نگاه نکنیم
مضاف بر این ها قیمت بسیار بالاست و همینطور هزینه های جانبی که بسیار بالا هستند و مشتری باید بیشتر پول برند رو بده تا پوله جنسو
درست بنزه اما بی نقص که نیست
گاهی هم اشتباه میکنه
طراحی داخلشم خیلی لوکس نیست در سطح این رده
1394/7/8
طراحیش که فوق العادست. شک نکن که اشتباه می کنی.
1394/7/8
دوست عزیز این مدل در سال 2008 معرفی شده و اگر اینو با مدلهایی که شما نام بردید در همان سال مقایسه کنیم اگر از اونها بالاتر و بروزتر در اون موقع نباشه به هیچ وجه پایینتر نیست...
البته شاید شما اینو با مدلهای 2014 و 15 مقایسه میکنین که در این صورت کاملا حق با شماست!!!...
1394/7/8
مجله آلمانی Auto Gefühl پارسال همین مدل رو با ایکس ۳ جدید مقایسه کرده بود و بی ام و تو همه چیز از این سر بود که البته طبیعی هم هست چون چند سال بعد وارد بازار شده. اما جالب این که مرسدس همچنان این رو با قیمت بالاتری نسبت به قیمت بی ام و در بازار میفروشه. به نظرم مدل ۴ سال کارکرده این به هیچ وجه بالای ۲۰۰ میلیون نمیارزه و با ۲۰۰ میلیون میشه راو۴ گرفت که اونم همه جوره از این بهتره.
1394/7/8
من هيچ دليلي براي دفاع از اين خودرو جلوي منتقدين بي انصاف نمي بينم.
طراحيش محشره و بي نظير.... كساني كه دارن بيان بگن اين خودرو چي هست.
1394/7/8
اقا فرامرز در اینکه جی ال کا قیمتش زیادی بالاست حرفتون رو قبول دارم ولی اینکه میگید راو 4 بهتر از جی ال کا 3.5 لیتریه اصلا قبول ندارم! برندش قویتره یا طراحیش خیلی بهتره یا شتاب و سرعت و قدرت و هندلینگش بهتره ؟ جی ال کا بخاطر اینکه دیگه ماشین های بالای 2.5 لیتری وارد نمیشند قیمت کاذب خورده همونطور که لندکروز یهو رفت نزدیک میلیارد . و باید قیمتش پایین تر از این ها باشه ولی خوب دیگه خداییش جی ال کا ماشین خوبیه. من هر جا ازش خوندم خوبی نوشتند.
1394/7/8
صابر جان طراحی سلیقه ای هست اما اگه اون طور که شما میگید بود مرسدس طرح های جدیدش رو بر این پایه استوار میکرد. به نظر من طراحیش در زمان معرفی خوب بوده اما الآن در مقایسه با سایر حریف های آلمانی که چند سالی جوون تر هستن هیچ حرفی برای گفتن نداره. ولی به هر حال مقایسه مرسدس با کیا و هیوندای تو کت من نمیره چون اونا خیلی راه دارن تا به اینجا برسن.
1394/7/8
ضمناْ من گفتم ۴ سال کارکرده این از راو۴ نو تو بازار ما کم ارزش تر هست چون ماشین فقط به کلاس و تک بودنش نیست و نگه داری و مصرف و ... هم خیلی مهمه. البته این مدل مورد بررسی تفاوت های فنی و آپشنی نسبتاْ زیادی با مدل پایه که مد نظر من بود داره!
1394/7/9
من اگر ده تا نظر بذارم بازم میگم طراحیش فوق العادس :-)
1396/1/14
کمپانی های بزرگ خودروسازی در دنیا رقابت تنگاتنگی باهم دیگه دارند.این جمله که این از اون بهتره اصلا درست نیست.همه کمپانی های بزرگ دنیا بهترین طراحانو دارن.من طرفدار بنز نیستم چون وسعم در حد نهایتا کیا و هیونداس اما به نظر من بنز در رده ۱۰ خودروساز برتر جهان هست و این کار آسونی نیست چون برند های آمریکایی و ژاپنی و هم وطن خودش آلمانی هم هستند که در رده های پایینتری هستند.در ضمن در خصوص هزینه های جانبی هم باید گفت تمام خودرو هایی که بالا ۲۰۰ میلیون تومان هستند هزینه جانبیشون قیمت هاشم بالاس.آیا کسی که ۳۰۰ میلیون ارزش ماشینش هست لنگ ۵-۱۰-۱۵-۲۰ میلیون جانبیشه؟!
1396/2/8
سلام احمد جان .بنز سوار نشدی که داری اینطوری انتقاد می کنی ... یه بار که امتحان کنی هر مدل و هر طراحی ش رو دیگه چشمت رو روی همه برند ها می بندی... یا حق
1394/7/8
شخصا احترام بسیار زیادی برای مرسدس بنز قائل هستم اما اگر بخواهیم با انصاف قضاوت کنیم واقعا قیمت های محصولات این برند بسیار فراتر از حد تصور است و به طور مثال با حدود هزینه 400 میلیونی یعنی 50 میلیون کمتر از یک بنز glk مدل 2013 می توان یک bmw x3 مدل 2013 یا 2014 خرید که با توجه به اطلاعات بنده و گزارش و تست خودروبانک دارای تعلیق بسیار کارامد و نرم، هندلینگ فوق العاده عالی و فضای بهتر برای سرنشینان و صد البته ظاهر لوکس تر و بهتر است این ها تازه در صورتی است که از قابلیت های خاص و منحصر به فرد یک محصول از کمپانی بی ام و صرف نظر کنیم.بنابراین خرید این خودرو به نظر اقتصادی نمی اید مگر برای کسانی که عاشقانه بنز را دوست دارند که البته نظرشان محترم است !
1394/7/8
درسته بنزه و احترامش واجب و خیلی هم دوستش دارم.ولی این مدل خیلی ضعیفه و اصلا نباید با همچین قیمتی خرید و فروش بشه.نه طراحی داخلی نه خارجی نه امکانات در حد این قیمت هست.انصافا خیلی زشته البته نسبت به ماشین های امروزی.کار ندارم طراحیش مال سال چند هست ولی اصلا جالب نیست.مال هر سالی میخواد باشه.اصلا نمیصرفه.فقط پول برندش هست.با این پول میشه لکسس rx یا لندکروزر یا پرادو یا بی ام و x4 یا لکسس nx و خیلی چیزای دیگه خرید.فرمونشو دیدم اگر آرم بنز روش نبود میگفتم فرمون پرایده.انصافا اینقدر تعصب به خرج ندید و چشم بسته نظر ندید این اصلا 450 میلیون نمی ارزه.خیلی باشه 250 میلیون باید باشه که قیمتش هم فقط به خاطر برندش هست.
1394/7/8
البته این ماشین قیمتش زیر 300 تومنه، 2013 هاش بالای 400 پولشه. البته بازم خیلی گرونه
1394/7/8
خیلی ماشینه عالییه ازنظر فیس نسبت به این کره ای های جدید خیلی خیلی بهتره
1394/7/9
ممنون از سایت خوبتون اکر میشه یه بررسی از پورشه ماکان انجام بدین
1394/7/10
متن پیام قسمت ماکنه خودروسازای داخلی یادبگیرید
1394/7/10
من نمیفهمم اینایی که میگن طراحیش ضعیفه منظورشون چیه؟! طراحی این ماشین مال بنزه و از نظر ظاهری در سال تولیدش تو همون لاین بوده با المان های خاص مرسدس. آقایی که میگی فرمونش شبیه پرایده تا حالا سوار بنز شدی که انقد راحت نظر میدی؟!!کیفیتشو حس کردی از نزدیک؟ اگه نکردین لطفا هرچی به ذهنتون خطور میکنه ننویسین!
اما در مورد قیمتش قبول دارم گرونه به نسبت، که اینم چیز عجیبی نیست تو ایران با این وضعیت بازار...
1395/8/2
خداييش خوشكله من روزي كه وارد بازارشد ديوونش شدم حالا ممكنه با سليقه بعضيا جور در نياد ولي از نظر خيليا عاليه
1394/7/10
من می خواستم x3 2015 بگیرم ولی به دلایلی glk 2014 خریدم.
ولی این ماشین خیلی خشکه فنر بندیش واصلا تو جاده هراز عملکرد خوبی نداشت .انقدر کوبش داشت که بیشتر از 60 تا نمی تونستم برم .
کلا اعصابمو بهم ریخت.
1394/7/12
سلام
در صورتیکه ماشین شما هم پکیج اسپرت و رینگ بزرگ ( 20 اینچ ) دارد اگر بتوانید با رینگ اصلی سایز 17-18 تعویض کنید بدلیل افزایش قابل توجه فاق لاستیک تاثیر به سزایی در نرمی خودرو خواهد داشت.
1394/7/10
تست و بررسی عالی بود.
ازتون سپاس گذاری می کنم بابت وقت گذاشتنتون.
کارتون درسته
1394/7/11
عکس هاتون نسبت به قبل بهتر شده مثل این که عکاس رو عوض کردید .
1394/7/20
آقا من عاششق این ماشینم . فیلمشم بذارین . قطعا خیلی جذاب خواهد بود/
1395/3/15
2.5 میلیون برا جلو پنجره یه خودروی 300 میلیونی !!! سرگردنه اس بخدا . حیف این خودروها ک عاملیت مجاز و نمایندگی واقعی از کشور مادر ندارن و واردات دست یه سری دلاله بخصوص تو بحث لوازم مصرفی و یدکی و تزینی
1395/11/17
سلام به همه ی دوستان عزیزم من در کل بنز بازم همه ی مدل های بنز را داشتم جز سه یا چهار تا از مدل هاش که دوتاش اصلا نیست ایران دوتاش هم نشده بخرم تا الان.عرضم اینه که لطفا بنز را با هیچ ماشینی مقایسه نکنید که قیاس مع الفارق هست متاسفانه چون کشور پر شده از ماشینهای چینی و کره ای بی کیفیت هر کسی صاحب نظر میشه اونم بی آنکه تجربه ای داشته باشه اگر کره بتوانه خودرویی تولید کنه که 10سال نه طی 5سال لش نشه من حرف دوستان را قبول میکنم در آخر به همه ی دوستان نکته ای را یاد آور میشم و اونم اینه در مورد عدد3333 تحقیق و بررسی بکنن بعدش بیان نظر بدن سپاس گذارم.
1396/7/2
هرچقدر مدل های سدان و کوپه و کروک بنز خوشگل و جذاب هستن در عوض شاسی بلند هاش بی نهایت زشت و عقب افتاده هستند