موضوعات داغ

نقدو بررسی بی ام و 750Li

14 مرداد 1394

عکس: بامداد صفائیان

نوشته: امیرحسین صادقی

مقدمه

خودروهای لوکس و گرانقیمت زیادی در جهان وجود دارند، خودروهایی که از کیفیتی بالا، تجهیزات رفاهی و ایمنی زیاد و پیشرانه های قدرتمند برخوردارند و افراد کمی در جهان هستند که می توانند تجربه ی داشتن چنین خودروهایی را داشته باشند.

بی شک یکی از بهترین و کاملترین خودروهای این رده مرسدس کلاس S می باشد، خودرویی که از هر جهت کامل و بی نقص است و ایراد گرفتن از آن کار دشواری است. خودروسازان مختلف هر کدام به نوبه ی خود محصولاتی برای رقابت با این اتومبیل عرضه کرده اند که هر کدام با توجه به ویژگی هایشان رقیبی قدرتمند برای این خودرو محسوب می شوند. اما بی شک در بین رقبا بی ام و سری 7 بیشترین تاثیر را داشته است و به عنوان رقیب مستقیم و البته جدی برای کلاس S به شمار می رود.

نسل اول سری 7 در سال 1977 تولید شد و تاکنون 6 نسل از این خودرو به تولید رسیده که نسل 6 در همین اواخر معرفی شده است. خودروی مورد نظر ما نسل پنجم سری 7 می باشد که از سال 2008 (به عنوان مدل 2009) تولید آن آغاز شده، البته گونه 750Li از سال 2011 (به عنوان مدل 2012) روی خط تولید کمپانی رفته است.

با خودروبانک در نقد و بررسی این خودروی لوکس و قدرتمند آلمانی همراه باشید .

طراحی ظاهری

بی ام و سری 7 نیز همچون سایر محصولات این خودروساز باواریایی از چهره ای زیبا و اسپرت برخوردار است، البته با توجه به ماهیت خودرو طراحان آن سعی کرده اند که چاشنی لوکس بودن را نیز در این سری پیاده سازی کنند که تا حدودی نیز در این امر موفق بوده اند.

بی ام و مورد نظر ما از کیت اسپرت آلپینا بهره می برد که این کیت سبب زیباتر و جذاب تر شدن خودرو مورد نظر ما نسبت به گونه های استاندارد شده اشت.

از جلو که شروع به بررسی کنیم دو جلوپنجره ی کلیوی که نماد محصولات بی ام و به شمار میروند، اولین مواردی هستند که جلب توجه می کنند، در اطراف آن ها از نوارهای کرومی استفاده شده و تا جای ممکن برای بهتر خنک شدن پیشرانه 8 سیلندر این بی ام و، بزرگ در نظر گرفته شده اند، چراغ های جلو نیز از فرمی خوابیده برخوردارند که البته بی شباهت به کراس اوور کوچک بی ام و یعنی x1 نیستند.

سپر با توجه به داشتن کیت آلپینا طراحی متفاوتی نسبت به گونه استاندارد دارد که به زیباتر شدن این قسمت کمک شایانی کرده است. درپوش موتور از فرمی عضلانی بهره میبرد و برای هرچه زیباتر شدن و البته آیرودینامیک بهتر این قسمت دو خط به موازات یکدیگر از ستون های A تا دماغه خودرو کشیده شده است.

با رفتن به کنار خودرو طول زیاد سری 7 جلب توجه می کند. فاصله زیاد میان اکسل های جلو و عقب نشان از فضایی بزرگ و جادار این بی ام و دارد. خط کمری که از چراغ های عقب شروع شده و با گذشتن از روی درهای جلو و عقب به زیبایی هرچه تمام تر در گلگیر جلو محو می شود این نما را از سادگی خارج کرده و باعث پویاتر شدن آن شده است. رینگ های آلمینیومی نیز زیبا و البته هماهنگ با پیکره کلی خودرو شکل گرفته اند.

در نمای عقب طراحی چراغ ها ما را به یاد برادر کوچکتر سری 7 یعنی سری 5 می اندازد البته نوار کرومی که با چراغ ها ادغام شده این نما را از سری 5 متمایز می کند و حس لوکس بودن را به بیننده القا می کند. در بالای صندوق اسپویلر کوچکی نصب شده است که علاوه بر زیباتر شدن این نما به افزایش چسبندگی خودرو نیز در سرعت های بالا کمک می کند و در نهایت در پایین سپر دو منبع اگزوز دوبل جلب توجه می کند که زیبایی این نما را دوچندان کرده اند.

طراحی داخلی و تجهیزات

دیگر وقت آن رسیده که داخل کابین این خودروی گرانقیمت آلمانی شویم، درها را باز کرده و به راحتی وارد خودرو می شویم طراحی داشبورد شبیه به سایر محصولات بی ام و به خصوص سری 5 می باشد که البته فضای بزرگتر کابین نسبت به برادر کوپکتر کاملاً ملموس است. داشبورد از فرمی ساده و در عین حال جذابی برخوردار است و همه ی ادوات به بهترین شکل ممکن در کنار یکدیگر قرار گرفته اند به گونه ای که راننده می تواند به راحتی و بدون حواس پرتی در هنگام رانندگی از آن ها استفاده کند که نشان از ارگونومی خوب سری 7 دارد.

فرمان از فرمی زیبا برخوردار است و هماهنگ با دیگر بخش های کابین شکل گرفته، در سمت راست آن کلید های مربوط به سیستم صوتی و تلفن و در سمت چپ کلید های مربوط به کروز کنترل قرار دارند.

در کنسول میانی به ترتیب از بالا به پایین مانیتور و ادوات مربوط به سیستم تهوبه مطبوع قرار دارند، در کنار دسته دنده زیبای بی ام و که بی شباهت به جوی استیک نیست، کلید های مربوط به حالت های مختلف رانندگی و در سمت راست آن موس مربوط به سیستم iDrive و در پایین این قسمت کلیدهای مربوط به ترمز دستی برقی، سنسور پارک جلو و سیستم Auto Hold قرار گرفته اند.

مواد به کار رفته در کابین که مجموعه ای از چرم، آلومینیوم، جیر و پلاستیک است از کیفیت خوبی برخوردار می باشند. فضای کابین هم در ردیف جلو و هم عقب بزرگ و راحت است و هیچ کمبودی از نظر فضای سر و پا برای سرنشینان وجود ندارد که البته با تو جه به طول خودرو چنین انتظاری هم می رفت.

سری 7 بی ام و از حیث تجهیزات و پیشرانه در تیپ های مختلفی عرضه شده که گونه مورد نظر ما با کد750 شناخته می شود که دارای تجهیزات ایمنی و رفاهی زیادی می باشد. این تجهیزات شامل سیستم ورود و استارت بدون کلید (کی لس) سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک جداگانه برای سرنشینان جلو عقب، صندلی های برقی جلو و عقب به همراه گرمکن و تهویه، حافظه صندلی، آینه ها و فرمان، سانروف 4 حالته، آینه های الکتروکرونیک، وکیوم درها، سیستم چرخش دوگانه چراغ ها در سرپیچ ها، سیستم روشنایی و دید در شب، کروز کنترل انطباقی، دوربین 360، سنسور های پارک جلو و عقب به همراه دوربین عقب، سیستم حرکت بین خطوط، رادار نقطه کور، سیستم های کنترل پایداری و ضد هرزگردی و ... این خودرو همچنین دارای 12 ایربگ نیز می باشد. از نظر ایمنی این خودرو توانسته 5 ستاره از موسسه EuroNCAP دریافت کند که نشان از ایمنی بالای این آلمانی دارد.

پیشرانه و گیربکس

750Li دارای پیشرانه ای 8 سیلندر با حجم 4.4 لیتر می باشد که به کمک توربوشارژرهای دوتایی (توئین توربو) و تکنولوژی های تزریق مستقیم سوخت و متغیر باز و بسته شدن سوپاپ ها می تواند حداکثر قدرت و گشتاور به ترتیب 450 اسب بخار و 650 نیومتر در دور موتورهای 5500 و 2000 تا 4500 تولید کند که وظیفه ی انتقال قدرت پیشرانه به چرخ های عقب به گیربکس 8 سرعته ساخت zf سپرده شده است. بی ام و 750Li با این پیشرانه و گیربکس قادر است که در 4.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و می توان تا سرعت 250 کیلومتر بر ساعت نیز با آن گاز داد.

میانگین مصرف سوخت 750Li در 100 کیلومتر 8.6 لیتر می باشد که برای یک خودرو با این حجم پیشرانه رقم خوبی به شمار می رود و نشان از کم مصرف بودن این خودرو دارد. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است. کمک فنرها از نوع انطباقی هستند که میتوان میزانی نرمی و سفتی آن ها را تنظیم کرد. در کنار آن ها فنرهای بادی قرار گرفته اند که قابلیت تغییر ارتفاع را برای سری 7 فراهم کرده اند که این مجموعه یکی از بهترین سیستم های تعلیق می باشد و علاوه بر تامین آسایش سرنشینان منجر به پایداری خوب خودرو نیز می شوند.

تجربه رانندگی

بالاخره درب این آلمانی 2 تنی را باز کرده و وارد کابین فوق لوکس آن می شویم. طراحی داخل کابین و فرم قرار گیری دسته دنده و غربیلک فرمان همانند تمامی دیگر بی ام و هاست و اگر تا به حال از دیگر محصولات این شرکت استفاده کرده باشید به راحتی می توانید با آنها کار کنید.

موتور 8 سیلندر قدرتمند و بزرگ سری 7 را استارت می زنیم و زوزه کشان این موتور روشن می شود. دنده را در حالت D قرار داده و این غول پیکر سنگین وزن به آرامی شروع به حرکت می کند. شاید بزرگ بودن خودرو کمی راننده را محتاط کند و البته همین موضوع در شهرهایی مانند تهران حادتر است و نتوان با آن به قول معروف لایی کشید! ولی حرکت کردن با آن کاملاً شکیل و مغرورانه است و طوری است که گویا هر لحظه آماده است تا تمامی 8 سیلندر را به جان آسفالت کف خیابان بیندازد.

دل را به دریا زده و پا را تا انتها روی پدال گاز می گذاریم، البته در خیابانی خلوت و در مسیری مستقیم و این هیکل دو تنی مانند حیوان وحشی به جلو پرتاب می شود و تمامی سرنشینان در صندلی فرو می روند. شاید برای اولین بار که سوار خودرو شوید و شروع به حرکت کنید به این فکر باشید که این اندام درشت و ابعاد بزرگ را چه موتوری می تواند تحمل کند؟ ولی اگر راستش را بخواهید پیشرانه 8 سیلندر 750 به کمک توئین توربوهای نصب شده به راحتی پاسخگوی این وزن هستند و تنها در زیر 5 ثانیه شما را به مرز صد کیلومتر در ساعت می رسانند.

با یک مقایسه غیر منصفانه، اگر خاطرتان باشد چندی پیش پورشه 911 کاررا S را بررسی کردیم و در آن فیلم مشاهده کردید که آن خودرو توانست در عرض حدود 5 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد. درست است که قابلیت های رانندگی و هندلینگ 911 در سگمنتی کاملاً متفاوت با این خودرو است و اصلاً مقایسه این دو کاری از ریشه اشتباه است، ولی اگر این دو را در یک مسیر مستقیم به صورت مسابقه ای درگ مانند قرار دهیم، 750Li به راحتی می تواند پا به پای 911 حرکت کند.

قیمت و سخن آخر

اگر به بازار آزاد برویم، اکثر مدل های موجود 2009، 2010 و 2011 هستند و قطعاً همگی کارکرده! ولی با توجه به کارکرد قیمت آنها بین 400 تا 570 میلیون تومان متغیر است.

شاید باید گفت در این سگمنت، کماکان کلاس S گزینه پیشرو باشد ولی سری 7 از نظر توانایی های حرکتی، چهره ای اسپرت و در عین حال شکیل و صد البته روح دمیده شده آلپینا در آن انتخابی بی نقص برای داشتن خودرویی لوکس باشد.

در انتها از آقای حسین کدخدا کمال تشکر را داریم که خودروی خود را جهت تست و بررسی در اختیار گروه خودروبانک قرار دادند.

61 عکس

نظرات کاربران

54 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/5/14
خیلی بررسی خوبی بود
رسما ترکوندید
دمتون گرم
1394/5/14
خسته نباشید و تشکر از بررسی خودروی محبوبم .

این ماشینو خیلی دوسش دارم اما حیف پولش نیست !!

به امید روزی که اینقدر خودرو ارزون بشه که جلوی همه خونه ها یکی از اینا باشه :)) (آرزو بر جوانان عیب نیست)
1394/5/14
8 سیلندر؟ توئین توربو؟
واااااای! عجب موتوری داره!!!!
1394/5/14
من همیشه قبل از خوندن برسی عکس هارو یه دور نگاه میکنم و خودم رو پشت فرمون ماشین تصور میکنم باشد روزی که هر ایرانی یکی از اینا داشته باشه
1394/5/14
كاش هر ايراني كه جنبشو داره يكي از اينا داشته باشه
1394/5/14
دوستان به نظرتون با توجه به اندازه اتاقش دریچه های کولرش کوچیک نیست؟
اگر هم بخوان با پرتاب بالا جبران کنن صدای کولر زیاد میشه
1394/5/17
اره بابا خیلی کوچیکه به درد نمیخوره من که فقط به خاطر دریچه هاشم که شده نمیخرمش
خخخخخخخخخ
1394/5/17
با توجه به اینکه برای سرنشینان عقب اصلا سیستم تنظیم درجه حرارت و دریچه جداگانه دیده شده و دریچه سقفی برای سرنشینان عقب هم تعبیه شده، به نظر کوچک نیست.
1394/5/14
اصلا ماشین خوبی نیس
ام وی ام خودم بهتره
خخخخخخخخخخ
عجب چیزیه لامصب
امیدوارم به اینکه یه روزی بگیرم بهترشو
1394/5/14
به نظر من ماشيني كه مي خواد با بنز s كلاس رقابت كنه به هيچ وجه هيچ قسمتي از فضاي داخليش نبايد از پلاستيك باشه... و همونطوري كه توي عكس ها و متن هم ديده و اشاره شد متاسفانه از پلاستيك خيلي استفاده شده و قطعا كسي كه مي خواد اين همه هزينه كنه براي خريد يك خودروي لوكس كمي ملال اور خواهد بود...
به نظر من چيزي كه s كلاس رو از جدي ترين رقيبش يعني همين bmw پيش ميندازه و لوكس تَر مي كنه همين جنس مواد به كار رفته توي ماشينه...
1394/5/14
hamoontori ke too moghadame neveshte benz s class behtarin khodro too in radast. kayfiate va kelas va zibaiye benz ye chize digast. hata balatar az havapeyma
1394/6/1
شما انگار هرچی که دوست داری رو می بینی و میخونی عزیزم بعد از همون جمله نوشته سری 7 رقیب مستقیم و جدی s کلاسه. در مورد کیفیت وارد بحث نمیشم اما در مورد کلاس باید بگم پرفروشترین خودرو لوکس دنیا یا به قول شما باکلاس بی ام و سری 3 هست می تونی تحقیق کنی.حرف بی پایه و اساس فقط اعتبار ادمو پایین میاره و بس.
1394/5/14
آفرین و خسته نباشید
عکاس خوب به مقاله جون میده،مثل همین مقاله
1394/5/14
faghat hamun ghesmate neon e cheraghesh andaze kolle cheraghe kheyli az mashinas :X
1394/5/14
جلل سیستم لامصب روی دسته دندشم مانیتور گذاشته
ولی ایقدر که بی ام دبلیو بین مردم عزیزه پورشه نیست
1395/9/13
بله بله درسته....ما لکسوسLS 460داریم خیلی راضی نیستم ..ولی بی ام و ماشین خیلی خوبیه و نظر منو جلب کرده...از همه لحااااااظ
1394/5/15
آقا قربونت یه دست به داخل ماشین میکشیدی بد نبودا !!!
جای انگشنت رو صفحه نمایش و کثیفی کفی و....
1394/5/15
تازه این با این عظمتش نسل پنجمشه نسل شیش که روی ریموتشم صفحه نمایش داره خیلی ام عضلانی تر از این مدل به نظر میرسه
1395/3/7
عزیزم این نسل هفته
1395/5/9
این نسل هفته انیشتین
1397/1/5
مرتضی و سهند وقتی یه چیزی رو نمیدونید حرف مفت نزنید
این ماشین نسل پنج سری هفت میباشد و آقا احسان کاملا درست گفته اند
1398/5/22
اقا دعوا نکنید
نسل پنجمه ولی😂😂
1394/5/15
توی سگمنت سدان فول سایز لوکس در ایران به صرفه ترین ماشین از نظر قیمت همینه
1394/5/16
ضمن تشكر از زحمتى كه براى تهيه گزارش مى كشيد، بايد به عرضتون برسونم كه جنبه ظاهرى و طراحى داخلى و خارجى، موارديست كه بسيارى افراد ميتونن نظر بدن و برداشتى از اون داشته باشن.
به نظر من، مهمترين موردى كه بايد به تفصيل به اون پرداخته بشه، تجربه رانندگى هست كه شما اكثرا به روشن كردن و گاز دادن و شتاب صفر تا صد ، بسنده مى كنين.
در حالى كه نفوذ صداى محيط به كابين در حالت خاموش، لرزش زمان استارت، افزايش صدا به دسيبل ، پس از استارت، كيفيت رانندگى، هندلينگ، عملكرد سيستم تعليق، ميزان نفوذ صداى باد در سرعتى مشخص، فرمان پذيرى، نرمى و موارد و آيتمهاى بسيار ديگر ، در بررسى شما مغفول مى مونه و بهش پرداخته نميشه.
و اين انتظاريه كه از سايت و نويسندگان ارزشمند و حرفه اى شما ميره.
خواهشا اين نكات رو مد نظر قرار بدين.
من به عنوان يك خواننده، ميشه گفت ، ديد واضح و روشنى از اين خودرو ندارم جز اينكه ظاهر بيرونى و درونيش به چه شكليه، و قدرت بالايى داره. كه هيچ كدوم از اينها، نياز به روشنگرى نداشته،
با سپاس
1394/5/16
تست و بررسی عالی بود.
تکنولوژی و کیفیت این ماشین عالیه.
1394/5/16
اگه میتونید 760 رو هم بررسی کنید
یه مقایسه با s500بزارید
1394/5/16
خودروبانک میخوای حرص بدی یا سوپرایز کنی .پس کی میخوای فیلم درگه جنسیسو جی تی 86 و زد 4 رو که جدیدا گرفتینو بزاری .عیدی چیزی هم که نداریم فعلا
1395/9/13
جنسیتی تویوتا 86شارژر میده...دیدم که میگم درگرو خودم گذاشتم که میگم
1394/5/17
گزارش خیلی خوبی بود
واقعاً خوب دارید کار می کنید
تقریباً می تونم بگم از خیلی از مجله ها بهترید
1394/5/17
این عبارت 500 میلیون رو همینطوری ساده ازش نگذرینا :/ چه بازار مسخره ایه 500 میلیون باید بدی ماشین کار کرده بخری :) عاغا کسی وام سراغ نداره دنبال یه پراید مدل 85 میگردم
1394/5/18
خیلی عالی بود
1394/5/19
این را من از نزدیک دیدم.لامصب خیلی ابهت داره.باید یکدونه بخرم البته مدل بالا.نشانگر آب تا 170 درجه هست!!! یعنی تا 170 درجه میتونه گرمای آب را تحمل کنه!!!
1394/5/26
خب نشانگر آب پژو ٢٠٦ هم تا ١٨٠ درجه است . اين به خاطر اينه كه فشار رادياتورشون بالا تر از محيطه
1394/6/15
با تشكر از زحمات خوبتون ، انگار داخل كابين زيبايي خاصى ندارد اگر ميشه با عكس بردارى خوب و تميز كردن كابين زيبا تر ميشود البته بايد در نظر داشت ماشين مدل جديد نيست و دسته دو است.
هم چين ماشين لوكسى را بايد با رقبايش تست كرد مثل نشريه خوبتون جنسيس با جى تى ،اين ماشين كمى قديمى شده اگر ميتوانيد مدل هاى جديد را با محصولات خوب ديگر مرسدس مقايسه كنيد.
اين ماشين همانند ادم ميان سال ميماند و جاى جوان ها را نميتواند پر كند.
با تشكر.
1394/12/8
فقط آلمان تویوتا در برابر اینها هیچی نیست و فقط از پس فرانسوی ها بر اومده
آلمان
1395/5/16
شما باز نظر فضایی دادین؟
1395/10/5
ماشین فقط آمریکا بعد المان..مخصوصا من که خیلی دوست دارم شورولت داشته باشم ولی فعلا از بی ام و740راضیم تا حدودی
1397/3/18
اقا بیخودی نظر ندید وقتی نمی دونید ژاپنی چیه . من جای اغا پدرام بودم می رفتم چند دور با یه مدل تویوتا می زدم مثلا لندکروزر حضرت بعد میومدم نظر می دادم.))))::
1395/5/20
با سلام و احترام
بنده الان حدود ۲ سال BMW ۷۴۰ LI دارم خودرویی که از نظر امکانات و آپشن عالی و با ۷۵۰ تفاوت زیادی نداره در کل خودرو سدان عالی اگه قصد خرید دارید میتونین بهش اعتماد کنین و نکته نهایی اگه خواستین خریداری کنین حتما مستقیم از خود پرشیا خودرو تنها نمایده رسمی بی ام دبلیو داهل ایران خرید کنین چون مزایای عالی داره وموفق باشید
1396/3/24
سلام
جناب فلاح از هزينه نگهدارى و سرويسهاى دوره اى اطلاعاتى دارين؟ من ميخوام nmw-750li 2008 بخرم،در مورد مخارجش لطفاً راهنمايي كنيد با تشكر
1396/2/2
بسیار منصفانه با آگاهی و کارشناسی شده وکامل نوشته شده بود دستشون درد نکنه
1396/2/18
اه اه حالم به هم خورد چرا همه چی داره این؟ مگه داریم؟؟؟!!!!!!!!
1397/2/9
با سلام خدمت دوستان، من امروز صبح در تهران بی ام وه 750li مدل2013 صفر کیلومتر مشکی خریدم، و بلا فاصله با جر ثقیل آوردمش شیراز فکر کنم الان نزدیک شیراز باشه، خیلی ماشین فو ق العاده ای هست. در ضمن ماشین با کیت آلپینا هست و حجم موتور 5000 لیتر هست، واقعا فوق العاده و پر از آپشن هستش من که خیلی ازش راضی هستم در ضمن ماشین فول آپشن هستش و موتور 8 سیلندر و قدرتمندش بینظیره جاده رو قورت میده،هنوز پلاستیکاش ماله همه جا روش هست، بینظیره از همه نظر.
1397/2/11
سلام پسرم
بنظر من به جای اینکه بیای اینجا مزخرف بنویسی برو بگو مامانت باهات درس کار کنه
اول اینکه 750 سال 2013 نداره و تو ایران تا 2011 بیشتر نیست
دوم اینکه حجم موتورش 4400 سی سی هست نه 5000
سوم اینکه چجوری صفر کیلومتره ولی تو سوارنشده میگی عالیه و از این حرفا
بنظر من اگر میخوای دروغ هم بگی ، یه چیزی بگو که تابلو نباشه
1397/11/19
سلام من میخوام این از مدل ماشین بخرم وبرای اولین بار هست که اقدام میکنم خواستم بدونم که هزینه نگهداری وسرویس های دوره ایی اعم از روغن و لنت وغیره چقدر هست باسپاس کوروش از تهران
1397/12/29
یه توصیه ای به شما می کنم، یا بی ام و نخر یا زمانی بخر که موضوعی مثل هزینه برات اهمیت نداشته باشه. بی ام و از پر هزینه ترین خودروهای جهان محسوب میشه. همونطور که تو رانندگی جوونی بیشترین لذت رو بهت میده
1397/11/19
ممنون از دوستان خودرو بانک
بنده در صدد خرید هستم دو روز پیش دیدم
این بررسی کمک بزرگی در تصمیمم کرد
بسیار متشکرم
1397/11/29
از توضیحات شما واقعا استفاده کردم و لذت بردم و امیدوارم در مورد کارخونه ی خودروسازی بی ام و هم تحقیق به عمل بیاورید و برای ما مطلب بگذارید.
با سپاس حامی گبرلو
1398/11/12
سلام توضیحات خوبی بود ولی اگه از خرجی هایی که این خودرو داره و نکات منفی اون هم صحبت کنید بهتر میشه مرسی. 3>
1399/2/1
سلام، ممنون بابت مطلبتون.
خواستم خدمت دوستمون عرض کنم که کسی که دنبال بی ام و سواری میره نباید به فکر هزینه باشه، این ماشین کیفیت سواری بالایی داره و فوق العاده راحته، بصورتی که اگه یه مسیر طولانی سوارش بشی خیلی خستت نمیکنه، برای جاده طراحی شده، در مورد هزینه نگهداری یه تعویض روغن و فیلتر ساده برای این ماشین که نهایتا ۴ تا ۵ هزار کیلومتر راه میره حدود ۳ تا ۶ میلیون تومن هزینه داره و برای مردم ما که عمدتا برای ماشین هزینه نمیکنن و فقط هزینه ماشین سواری روتو هزینه خریدنش میبینن میتونه خوشایند نباشه، مضاف بر این هزینه ی تعمیرات و لوازم این ماشینا خیلی بالاست و حدود ۹۰ درصد لوازمش داخل ایران پیدا نمیشه، از یه باطری ساده گرفته تا بقیه ی لوازمش و اگه ماشین گذارش به تعمیرگاه بیوفته میتونه تا دوماه ماشین بخوابه، بزرگترین مشکل این ماشین و بقیه ی ماشینای بی ام و پیچیدگی بالای ماشینه که باعث میشه واقعا تعمیر کار حرفه ای براشون نباشه، حتی خیلی از مشکلاتو ایراداشو تعمیر کارای پرشیا خودرو هم نمیتونن کامل و درست انجام بدن، ده تا هزینه رو دستت میزارن تا یه مشکلتو حل کنن، با آزمون و خطا. الانم که این ماشین بالاترین مدلش بیشتر از ۸ سال از عمرش میگذره پس اگه کسی دنبال این ماشینا میره باید حساب کنه که این ماشین اگه تعمیرات اساسی موتورو گیربکس نخواد میتونه تو سال اول حدود ۲۰۰ تومن هزینه رو دست مالکش بزاره.
1399/2/19
با سلام
مطلب جناب آرش خان بسیار عالیست
خرید بی ام و و سایر خودروهای توربو در ایران بسیار اشتباهه،وضعیت بنزین ایران بسیار بده و اغلب اکتانهای بنزین در مورد عملکردشون غلو میکنن،بی ام و ۷۵۰ماهانه معادل حقوق یک کارمند میان پایه خرج داره،مگر صاحب خودرو براش مهم نباشه اگر هم خراب شه واویلاست،لوازم یدکی از مجاری غیر رسمی وارد میشه لذا بسیار گرونه،لوازم اتاق هم اگه لازم بشه ماشین تا مدت مدیدی بای بخوابه تا وارد بشه،تنها خودروی مناسب برای ایران که مناسب با آب و هوای ایران هست و بندرت به خرج میفته تویوتاست مگه باهاش بجنگی،عزیزانی که خودروی توربو دارند مطلقا با موتور ماشین کل کل نکنند
پاینده باشید
1400/5/12
سلام
آقا یعنی این ماشین حتما خرج برداره حتی اگر تمیز و سالم باشه و کارکرد کم واقعا دوسش دارم ولی این حرفای که در موردش میشنوم خیلی به شکم انداخته یه نفر میگفت بالای ۳۰ هزار کارکرد دیگه تو خرجه
خواهشنا اگر کسی داشته راهنمایی بکنه
1399/4/14
این ماشین خوبه اما از نظر بعضی چیزا نمی تونه با کلاس اس رقابت کنه اونم اینه که داخل این ماشین خیلی از پلاستیک استفاده شده در حالی که شما نگاه کنین به اس کلاس ۲۰۰۹ همه جای ماشین از چرم مرغوب و چوب طبیعی پوشیده شده در حالی که در این سری ۷ این گونه نیست نکته دوم اینه که چرا این ماشین شیفتر تعویض دنده در پشت فرمان نداره مورد سوم این ماشین چرا دوربین دید در شب نداره نکته چهارم این ماشین صفحه کیلومترش چرا دیجیتالی نیست همه این هایی رو که گفتم اس کلاس اتاق w221 داره من قصد توهین ندارم به این ماشین در ضمن اینم بگم که من خودم عاشق بی ام و مخصوصا سری ۷ هستم اما از نظر امکانات بنز اس کلاس w221 جلوتر از زمان خود بوده اما بی ام و های ۷۳۰ نسل جدید وارد شده می توانند از نظر امکانات و کیفیت با اس کلاس w222 رقابت کنه شاید هم در بعضی موقع از اس کلاس w222 بهتره ای کاش این ماشین با موتور هشت سیلندر به جای ۴ سیلندر وارد می شد اون موقع خیلی بهتر می شد من خودم جوون هستم و عاشق رانندگی با سرعت و شتاب بیشتر امیدوارم این قوانین عدم واردات ماشین ۲۵۰۰ سی سی لغو شه اگه لغو شود من خودم بی ام و سری ۷ نسل جدید رو البته v8 رو می خرم و باهاش کلی کیف می کنم در ضمن در مورد استهلاک که ماشین های آلمان مخصوصا بی ام و و بنز کمتر اند اما در مورد هزینه های نگهداری بی ام و یه خورده بالاست خوب هرکسی که دوست داره این ماشین رو برونه باید با هزینه های ان کنار بیاید اما اس کلاس استهلاک و هزینه نگهداری پایینی داره امیدوارم تمام جوون های دنیا و کشورمون همشون روزی به آروزو هاشون برسن ومن هم هردو خودرو اس کلاس و سری ۷ رو بخرم چون عاشق این دو هستم زمانی که تنها هستم بی ام و رو برونم زمانی که ازدواج کردم با خانوادم اس کلاس رو برونم اینم بگم که آرزو برای جوانان عیب نیست
1399/6/23
اخه این ماشین نیاز به «نقد» و بررسی داره...!!؟