موضوعات داغ

L500R خودرویی به یاد پژو L45

عکس مطلب اول
تقریبا یک قرن پیش در تاریخ 30 می 1916 میلادی، خودروی پژو L45 توسط "داریو رستا (Dario Resta)" در مسابقات معروف "ایندی 500" شرکت کرد و توانست با حفظ سرعت متوسط خود بر روی 135 کیلومتر بر ساعت، مقام نخست مسابقات را بدست آورد و برگ زرینی به کارنامه پژو اضافه کند. حال پس از گذشت دقیقاً 100 سال از این ماجرا، شرکت خودروسازی پژو به پاس قدردانی و بدست آمدن چنین دستاورد مهمی در تاریخ پژو، خودرویی مفهومی هیبریدی تحت عنوان L500R معرفی کرده که در طراحی کلی خود شباهتی نزدیک به چشم انداز پژو یعنی خودروی ویژن گرن توریسمو (در بازی گرن توریسمو 6 انحصاری پلی استیشن) دارد.
براساس گفته پژو، این خودرو به صورت تئوری از یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی سود می‌برد که موتور بنزینی آن به تنهایی قادر به تولید نیرویی 270 اسب بخاری است. در کنار این موتور درون سوز هم دو موتور اکتریکی قدرتمند پیش بینی شده که یکی از آن‌ها بر روی محور جلو و دیگری هم بر روی محور عقب نصب می‌شود تا به صورت ترکیبی با پیشرانه درون سوز، توان تولید قدرتی 500 اسب بخاری و گشتاوری 730 نیوتن متری را بدست آورند.
عملکرد این سیستم محرک در شبیه سازهای کامپیوتری بر روی L500R هم نشان از این دارد که می‌تواند شتابی صفر تا صد تنها 2.5 ثانیه و همچنین طی کردن 1 کیلومتر مسافت تنها در عرض 19 ثانیه را داشته باشد. علاوه بر این گفته شده که خودروی مذکور وزنی فوق العاده سبک به مقدار 1000 کیلوگرم خواهد داشت که در مقایسه با خودروهای هیبریدی مسابقه‌ای عدد قابل توجهی به شمار می‌رود، هرچند این خودرو فعلا در مرحله مفهومی بوده و خیلی جا دارد تا به این حقایق دست پیدا کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد