موضوعات داغ

دانکروورت D8 GTO-RS، هلندی بی‌اعصاب!

عکس مطلب اول
دانکروورت (Donkervoort)، شرکت خودروسازی هلندی که از همان ابتدای تاسیسش در سال 1978 میلادی به تولید خودروهای اسپیدستر هم تراز با آریل اتم،رضوانی بیست و... می‌پرداخت، چندی پیش در قالب یک پیش نمایش نوید یک خودروی جدید را داد تا اینکه بلاخره به وعده خود عمل کرد و به طور رسمی از دانکروورت D8 GTO-RS پرده برداری کرد.
این خودرو قرار است در پشت برند D8 GTO-RS که نسخه‌ای نهایی و بهبود یافته از D8 GTO است، از تابستان امسال به بازارعرضه شود. گفتنی است که این خودرو در مقایسه با D8 GTO دارای یک طراحی خشن‌تر و بدنه‌ای بزرگ‌تر بوده و از یک جلوپنجره مشبک جدید و قطعات آیرودینامیکی بهبود یافته سود می‌برد. در داخل کابین هم جدیدا از روکش‌های فرمان آلکانتارا، روکش‌های چرمی بر روی صندلی‌ها و قطعات فیبرکربنی در بسیاری نقاط بدنه استفاده شده است.

دانکروورت، خودروی هلندی

نیرو محرکه این خودرو نیز توسط پیشرانه‌ای 2.5 لیتری پنج سیلندر برگرفته از محصولات آئودی تامین می‌شود که ویژگی‌های مهم آن داشتن یک سیستم مدیریت موتور با کمک کمپانی بوش است. از مقدار قدرت و گشتاور تولیدی این پیشرانه سخنی گفته نشده، ولی تایید کرده‌اند که شتابی سریع‌تر و سقف سرعت بالاتری در مقایسه با D8 GTO خواهد داشت. در موضوع عملکردی هم دانکروورت D8 GTO-RS به یک سیستم تعلیق جدید و یک سیستم ترمز قوی‌تر مجهز شده است.
شرکت خودروسازی دانکروورت اعلام کرده که قصد تولید تنها 40 دستگاه از این خودرو را دارد که با قیمتی 173 هزار و 826 دلاری به بازار عرضه خواهد شد. شاید با خود بگویید که همچین خودرویی ارزش چنین قیمتی را ندارد، ولی خوب است بدانید که در همان روز اول معرفی، حداقل 21 سفارش برای خرید این خودرو به ثبت رسیده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/18
عاشق این خودرو های اسپیدستر هستم!...