موضوعات داغ

پژو 308، خودنمایی شیر فرانسوی در چین

عکس مطلب اول
در روزهای آغازین شروع به کار نمایشگاه خودرویی پکن چین، شرکت خودروسازی پژو از سدان 308 با چهره‌ای بهتر رونمایی کرد. خودرویی که عرضه آن تنها برای بازار چین در نظر گرفته شده است، ولی می‌توان به عرضه آن بعد از چند ماه در بازارهای جهانی امیدوار بود، چون پژو همیشه ثابت کرده که برای افزایش سهم خود در بازار از هیچ فرصتی چشم پوشی نمی‌کند.
همانطور که می‌بینید، طراحان پژو برای طراحی سدان 308 به غیر از چراغ‌های پیشانی، از الگوهای جدیدی استفاده کرده‌اند که مهم‌ترین آن مربوط به جلوپنجره مشبک این سدان می‌شود. در نسخه استاندارد شاهد طراحی جلوپنجره‌ای ساده ولی در همین فرم هستیم، اما در سدان در نظر گرفته شده برای بازار چین، از جلوپنجره‌ای جدید با حاشیه کرومی و الگوهای خط چین کرومی در میان آن استفاده شده است. مجموعه سپر جلو هم به کلی تغییر کرده و حالا از مه شکن‌های جدید و ورودی‌های بزرگ‌تر هوا بر روی آن استفاده شده است. فضای داخل کابین این خودرو نیز شبیه به نسخه‌های بین المللی 308 است، ولی یک قطب نما و یک صفحه نمایشگر لمسی بزرگ‌تر بر روی کنسول مرکزی داشبورد تعبیه شده است.

پژو 308

از بحث طراحی گذر کنیم، به بخش مولد قدرتی این خودرو خواهیم رسید که پژو برای تکمیل آن از سه موتور مختلف استفاده کرده است. پیشرانه اولی یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی، پیشرانه دوم یک موتور 1.2 لیتری توربوشارژر سه سیلندر و در آخر هم قدرتمندترین پیشرانه موجود، موتوذب چهار سیلندر 1.6 لیتری مجهز به توربوشارژر است که برای انتقال قدرت این سه پیشرانه از جعبه دنده‌های 6 سرعته دستی و اتوماتیک استفاده خواهد شد.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/9
شغال هم نیست چه برسه به شیر
1395/2/9
har cheghadr gelosh khoshgele poshtesh zeshte na?
1395/2/10
طراحی قسمت جلوی 308 قابل قبول است، اما، قسمت چراغ های عقب در همان نگاه اول کسل کننده شده و از زیبایی خودرو می کاهد. بنظر می رسد زیبایی اولویت طراحان 308 نبوده است.
1395/2/10
بنظرم ماشینهای پژو تو همه ادوار خوشگل بودن، لوگوش که حرف نداره انصافا! این ماشین هم خیلی خوشگله. البته نمای پشتش اصلا ربطی به سایر جاهای خودرو نداره، بنظرم اون نوار مشکی رنگ در قسمت عقب خودرو اضافه هست. ضمنا این خودرو میتونه یه اسپویلر کوچولو هم مثل ماکسیما رو درب صندوقش نصب بشه و قیافشو بهتر کنه. البته به شرطی که آیرودینامیک ماشین رو دچار مشکل نکنه که اون در تخصص و دانش من نیست.
1395/2/10
لازم به ذکر هست شباهت عجیبی به لیفان 620 داره :| نکنه پلتفرمشون مشترکه یا فیس لیفت اونه؟؟؟
1395/2/11
امیدوارم به زودی خودروسازان قدیمی جای چینی ها رو توی ایران بگیرن
1395/9/13
من که میگیرم این ماشینو اگه بالای 133 اسب باشه (یعنی 100کیلووات) و قیمت هم زیر 80. پشیزی هم ارزش قائل نیستم که دوستان میگن این شغاله نه شیر. بله من این شغالو دوس دارم و شما با اون پرایدتون که موش هم نیست، خوش بگذرونید.