موضوعات داغ

تولید چری آریزو 5 در سایت مدیران خودرو

عکس مطلب اول
چند سالی می‌شود که شرکت خودروسازی مدیران خودرو و چری با یکدیگر همکاری مشترک دارند و اغلب خودروهای جدید تولیدی این کمپانی در سریع‌ترین حالت ممکن به سایت مدیران خودرو برای تولید هم اضافه می‌شود، ولی به تازگی شرکت خودروسازی چری و مدیران خودرو اعلام کرده‌اند که همزمان با آغاز تولید سدان آریزو 5 در کمپانی مادر چری، تولید آن در سایت مدیران خودرو نیز آغاز خواهد شد که این می‌تواند بُعدی جدید از همکاری عمیق میان مدیران خودرو و چری را نشان دهد.
سدان آریزو 5، برای اولین بار توسط چری در نمایشگاه خودرویی گوانگجو چین رونمایی شد و در جزیان همان نمایشگاه، مسئولان شرکت خودروسازی چری اعلام کردند که در تابستان خط تولید و مونتاژ آن را فعال می‌کنند، ولی طی آخرین اخباری که در رابطه با آن گفتیم، براساس قرارداد انعقاد شده میان چری و مدیران خودرو قرار است همزمان با تولید این خودرو در کارخانه چری، سایت تولید آن در مدیران خودرو هم شروع به فعالیت کند.

چری آریزو 5، امسال به بازار عرضه می شود

اگر بخواهیم کمی هم در رابطه با خود آریزو 5 صحبت کنیم، می‌توان سر صحبت را با مبحث طراحی آن آغاز کرد. طراحی کلی این خودرو را می‌توان اقتباس شده از چند خودروی تولیدی در جهان دانست. البته نباید چنین گفت، چون اکثر شرکت‌های خودروسازی برای طراحی محصولاتشان الگوبرداری کوچک یا بزرگی از دیگر خودروهای بازار می‌کنند. به هرحال در قسمت جلویی خودرو می‌توان یک طراحی شبیه به فورد تاروس و محصولات هیوندای را مشاهده کرد و در نیم‌رخ هم می‌توان یک هیوندای الانترا با اندک تغییرات فیزیکی را شاهد بود. در عقب هم که دیگر شباهتی انکار ناپذیر میان آریزو 5 و محصولات هیوندای وجود دارد، ولی چیزی که در آخر مهم است، طراحی هماهنگ تمامی جبهه‌ و نماهای خودروست که خوشبختانه در این برند شاهد آن هستیم. در میان خود محصولات تولیدی چری هم طراحی این محصول را می‌توان چیزی مابین چری آریزو 3 و چری آریزو 7 عنوان کرد.
در زیر کاپوت این خودرو بنابر گفته شرکت سازنده، دو پیشرانه 1.2 لیتری توربوشارژر بنزینی و یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی ایفای نقش می‌کنند که برای بازار کشور می‌توان امید به پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی متصل به جعبه دنده‌ای اتوماتیک CVT را داشت. مقدار قدرت تولیدی این پیشرانه هم 116 اسب بخار همراه با 148 نیوتن متر گشتاور اعلام شده است.
ابعاد این خودرو دقیقاً 4572 میلیمتر در طول، 1825 میلیمتر در عرض و 1482 میلیمتر در ارتفاع است و فاصله بین دو محور آن 2670 میلیمتر است. اگر بخواهیم این ابعاد را با هیوندای اکسنت مقایسه کنیم باید گفت که از هر نظر خودرویی بزرگ تر نسبت به آن است و در تمامی ابعاد در سگمنتی بالاتر نسبت به اکسنت قرار می گیرد.
در مورد قیمت احتمالی این خودرو هنوز اطلاعاتی موجود نیست و باید منتظر ورود این خودرو در سال جاری به بازار باشیم ولی بعضی خبرگزاری ها قیمت آن را حدود 70 میلیون تومان پیش بینی کرده اند و بعضی دیگر قیمت آن را پایین تر از این رقم حدس زده اند. اما در نهایت سطح تجهیزات بکار رفته روی این خودرو و شرایط بازار حین عرضه آن می تواند قیمت نهایی این چینی تازه وارد را مشخص کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد