موضوعات داغ

گزارش اختصاصی خودروبانک از ژنو (قسمت دوم)

عکس مطلب اول
در این صفحه می توانید ادامه عکس های اختصاصی خودروبانک از نمایشگاه خودروی ژنو 2016 را مشاهده کنید. در مقاله ای جداگانه توضیحاتی در مورد نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو 2016 داده شده که برای آشنایی بیشتر با این نمایشگاه و مشاهده قسمت اول عکس ها به صفحه گزارش اختصاصی خودروبانک از نمایشگاه خودروی ژنو مراجعه کنید.

نظرات کاربران

25 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/12/22
دست مریزاد
همه چیز عالی بود
سنگ تموم گذاشتین
با ارزوی سللمتی برای همه دوستان و زحمت کشان خودروبانک
1394/12/22
آقا این راسته که میگن کیا زیر مجموعه هیوندای هست (تو سایت مجله ماشین خوندم)
1394/12/22
تا اونجایی که میدونم 49 درصد سهام کیا مال هیوندای هستش
1394/12/22
بله
1394/12/22
ولوو در برابر هر طراحى خوشگل،ده تا طراحى قديمى ولى با تجهيزات جديد ميكنه:| خب اين چه كاريه برادر من......من خودم عاشق ولوو هستما هي نياين ريپلاى كنين بگين حتما طرفدار كره اى ها هستى! :/
1394/12/22
خوشم میاد هیچ چینی اونجا نیست.اصلا در حدی نیستن برن اونجا
1394/12/22
تو رو خدا ببین سیترون و رنو پژو چه ماشینایی تولید کردن
بعد ببین کدوماش میاد ایران L90 و 207 و 405 ....ای بابا
1394/12/23
آقای سینا ثابت، همونطور که میبینی هیچ خودروی چینی و از جمله "ام جی چینی" شده اجازه وارد شدن به این نمایشگاه بزرگ اروپا رو ندارد!!
کاش مدیران ایرانی هم بیشتر دلسوزی میکردن و اجازه وارد شدن آشغالای چینی رو به ایران نمیدادن.
1394/12/23
منم میخواستم ام جی رو بگم ولی چون ناراحت میشدن خیلیا بهشون بر میخورد نگفتم.من خودم تا پای خرید ام جی 3 رفتم کلی تحقیق کردم و وقتی مطمئن شدم چینیه و پولی که میدم هم تو جیب یه چینی میره پشیمون شدم
1394/12/23
امیر جان من قبلا هم اعلام کردم در دو ماه اینده ام جی در نمایشگاه لندن حضور خواهد داشت و برای سال اینده در نمایشگاه ژنو و پاریس هم در حال برنامه ریزی هستند، دو برند کوروس و بورگوارد هم قرار بود در نمایشگاه امسال ژنو حضور داشته باشند که ظاهرا تغییر برنامه دادند. اینها همگی به سیاست های شرکت ها و بازار رقابتی بر می گردد نه اجازه ندادن، چرا که شرایط ورود یا مجوز هر خودرو در هر بازاری به پاس کردن استاندارد های ایمنی و الایندگی مرتبط است که از این نظر ام جی مشکلی ندارد. برنامه فروش محصولات ام جی هم در بازارهای دیگر اروپایی از امسال اغاز می شود و نمونه های ام جی 3 ، ام جی 6 و ام جی جی اس تولیدی کارخانه انگلستان وظیفه صادرات برای بازارهای اروپای غربی را بر عهده خواهد داشت.
شما در نظر بگیرید حتی برخی برندهای بومی چینی از هر نظر نسبت به محصولات داچیا برتری دارند و این محصولات با کیفیت تقریبا پایین به عنوان خودروهای ارزان قیمت در اروپا فعالیت می کنند. پس زمانی که چنین خودروهایی در این بازار هستند مطمئن باشید بسیاری از برند های دیگر هم می توانند حضور داشته باشند اما بحث رقابت و تقاضا و موفقیت فروش یک محصول و برخی سیاست ها مطرح است که تولید کنندگان خودشان اگاه هستند.

حتی جالب است بدانید از هر برندی مانند تویوتا، پژو ، هیوندای و... تمامی محصولات در بازار اروپا حضور ندارند چون موفق نخواهند بود . در خصوص ام جی هم برای بار چندم بیان می کنم بحث مهندسی و برند یک موضوع و بحث کیفیت ساخت موضوع دیگری است.
این برند یک برند انگلیسی تحت مالکیت و سرمایه گذاری إس إی آی سی یا به عبارتی (سایک) می باشد که از طرح اولیه،مهندسی کامل و طراحی محصولات ام جی که در بالا نام بردم، تا تولید نمونه اولیه توسط ام جی و با رعایت استانداردهای لازم اروپایی صورت می گیرد و برای تولید انبوه برای بازارهای مختلف در کارخانه های مختلف از جمله کارخانه سایک موتورز در چین، کارخانه تایلند و کارخانه انگلستان تولید و مونتاژ می شوند حتی محصول جدید جی اس در حال گذراندن تست های فنی برای بازار استرالیا و سنجیده شدن در موسسه ایمنی استرالیا خواهد بود تا بعد از مدل 6 به عنوان دومین محصول ام جی در این بازار وارد شود و حتی در اینده با توجه به کلاس و قیمت رقابتی در استرالیا و یکی از کشورهای عربی هم محصولات ام جی تولید شوند.

شما حتی اگر نگاهی به ظاهر خودروهای ام جی تولیدی چین و تایلند و انگلستان کنید متوجه برخی تغییرات ریز و درشت خواهید شد که برای هر بازار متفاوت است. این کوتاهی مدیاموتورز بوده که نمونه های مختص بازار چین را دقیقا وارد کرده و طبیعی است خودرویی که برای بازار چین و تولید شده در چین است با نوشته های چینی و برچسب چینی و پشت امپر چینی مانند سایر برندهای دیگر تولیدی در چین همراه باشد. در غیر این صورت نمونه های دیگر با ظاهری متفاوت و مناسب با بازار منطقه تغییراتی را در خود دارند و حتی خبری از نوشته چینی نه در صفحه کیلومتر نه روی افتابگیر نه پنجره و... وجود نخواهد داشت و اینها همه انتقادهایی است که به مدیا موتورز وارد است.
1394/12/23
آقا امیر کمپانی ام جی برنامه ای برای شرکت در نمایشگاه ژنو نداشت ولی قرار هست در نمایشاه لندن که در تیرماه برگذار میشه بادست پر وارد شه.
1394/12/24
تو خود انگلیس فروش کیا بالاتر از ام جی هستش خیلی بیشتر
1394/12/24
آقای سینا اولا برنامه ریزی کردن تا عمل خیلی‌ فاصله داره!
خیلی‌ از خودرو سازهای چینی‌ برنامه دارن خیلی‌ جا بتونن وارد بشن ولی‌ هنوز نتونستن!
هیچ گونه مدل از ام جی هم در حال حاضر اجازه وارد شدن به کشورهای اروپایی رو ندارد!! فقط دو مدل و فقط در انگلیس! نه هیچ کشور دیگه ای!
دقیقا هم به دلیل ثابت نشدن کیفیت هستش! حالا هر برنامه ای در آینده میخواد داشته باشه!!

مشکل اینه که خودرو ام جی وقتی در چین تولید میشود مستقیم باید بیاد ایران و مردم بشن موش آزمایشگاهی!!
در ضمن این خودرو در انگلیس تولید نمیشود!! فقط مونتاژ میشود و اون هم فقط دو مدل برای بازار انگلیس!! و نه هیچ کشور اروپایی دیگه!
1394/12/24
امیر جان من نمی دونم شما چرا سعی دارید مدام روی این برند تاکید کنید!
دفتر مرکزی ام جی یک شرکت بریتانیایی است، و در انگلستان یکی از مهمترین بازارهای اروپایی فعالیت می کند، این برند در همه کشورهای اروپایی کلوپ هواداران دارد، مهندسی خودروهای جدید مطابق با استاندارد های اروپایی است ، حتی یک سری ادوات و موتورهای در نظر گرفته شده مخصوص اروپا است و در خود انگلستان ساخته می شوند.

جالب تر اینکه شما دارید به بنده اعلام می کنید این خودرو به خاطر بحث کیفیت اجازه وارد شدن نداره ،در صورتی که بنده هم این خودرو را بررسی کردم و هم در خود اروپا ساکن هستم ،سایت ها و بررسی های مختلف و دیدم و ترجمه کردم، با خودروسازها در تماس هستم ،بعد شما بدون هیچ مدرکی و با منطق غیر قابل قبول صحبت هایی می کنید که واقعا .... نمی دونم..!!!

دوست عزیز حالا شما هرطور که تمایل دارید می توانید فکر کنید و بحث کنید و....
منتها اطلاع داشته باشید که ام جی بعد از یک دهه با دو محصول اقتصادی وارد انگلستان شد ، یکی از مهمترین و با اعتبار ترین بازار های خودرویی دنیا . در حال حاضر هم سومین محصول ام جی در حال رونمایی و برنامه ریزی برای تولید یا به قول شما مونتاژ برای بازار اروپاست.
بازاریابی برای یک محصول و یک برند نیاز به زمان و سنجیده شدن بازار و تقاضا دارد، شما انتظار دارید ام جی در بدو ورود به کل دنیا صادرات داشته باشد!؟ پس نیاز به زمان و برنامه ریزی است و این کار در مرحله انجام شدن است.
ما با برندهای چینی کاری ندارم ، هرچند که خیلی از انها بسیار موفق بوده اند و به تازگی برند جیلی مجوز واردات به بازار امریکا را کسب کرده .
در اخر من پیشنهاد می کنم شما از کنار این برند بگذرید ، این برند بدترین خودروساز جهان و بی کیفیت ترین خودروهای ممکن را در کل دنیا ، در چین یا هرجا که شما دوست دارید تولید می کند. این همه محصول و این همه برند دیگر ، شما انتخاب های دیگری داشته باشید ، به همین راحتی
دیگه چرا مدام اخبار این برند و پیگیری می کنید و به سرکوپ می پردازید. ؟
حتی اینجا هم باز بحث ام جی را باز کردید و جالب تر اینکه به بنده گوشزد کردید که ببینم تو این نمایشگاه ام جی حضور ندارد.
واقعا ممنون از اطلاع رسانی که کردید و ممنون از این همه توجهی که دارید.
منتها فکر می کنم به اندازه کافی راجب این برند صحبت شده، اطلاعات در اختیار سایرین گذاشته شده ، اگر شخصی قصد بالا بردن اطلاعات شخصی یا در خصوص این برند داشته مطمئنا از مطالب استفاده کرده. اگر هم نه که دیگه ....

پیشنهاد می کنم کمی صبور باشید و اجازه بدهید زمان همه چیز را به شما نشان دهد.
1394/12/24
کلا آقای سینا علاقه خاصی به بازی با کلمات داری و متخصص پیچوندن. همه این حرفهای که زدی هیچ ارتباطی نداشت به این که همچنان ام جی بعد از چینی شدن حق ورود به بازار اروپا رو ندارد!! دقیقا هم مشکل کیفیت پایین هستش. انگلیس هم هی تکرار نکن چون در هیچ کشور اروپایی دیگری وجود ندارد و اجازه وارد شدن م ندارد!
یه کلام قبول کن وجود نداره دیگه خودتو با این توجیهات آزار نده!
1394/12/24
دنیا بر عکس شده، توروخدا ببین کی به کی داره میگه :-)
خدا بهت صبر بده سینا جان برای کی داری توضیح میدی اخه برادر من
اینها نهایتا در همین حد پژو و پراید هستن ، حالا ارزوش خرید لیفان صفر کیلومتر بعد میاد میگه ام جی کیفیت نداره اجازه نمی دن وارد بشه. انگلیس هم جزو افریقا حساب میشه ;-)
از جملات سطح بالا استفاده میکنی ارور میدن دیگه برادر
1394/12/24
من به خاطر عکس های خوبی که این سایت اپلود کرده بود فکر می کنم برای بار سوم بود که به این قسمت مراجعه می کنم و حتی دیدن این خودروها برای من لذت بخش است. تشکر فراوان از همه دوستان.
اتفاقا در خصوص نمایشگاه ایران و نمایشگاه سوئیس در حال بحث با یکی از همکاران بودم که سینا جان بازهم کامنت گذاشتند و کنجکاو به خواندن انها شدم.

امیر جان بنده یک محصول از کیا اسپورتیج نسل قدیم دارم و ام جی 6 هم تست کردم، این خودرو یکی از انتخاب های من برای خرید بود که متاسفانه فعلا به خاطر نداشتن ثبات قیمتی دست نگه داشتم. اما طبق بررسی من از لحاظ طراحی کیفیت داخل اتاق قدرت در جایگاه بالاتری قرار دارد و خودروی خوب و قابل قبولی است. من شخصا می پسندم و بر خلاف صحبت شما اصلا فکر نمی کنم مشکل کیفیتی داشته باشد.
من با صحبت های سینا جان موافق هستم و از شما خواهش دارم اگر مدرک یا اطلاعاتی مبنی بر عدم ورود به بازار اروپا به خاطر مشکل کیفیتی دارید در همین بخش ارائه کنید .
چون واقعا دوست دارم در خصوص این برند اطلاعات داشته باشم و تا این لحظه مورد بدی ندیدم.
این خودرو چه از لحاظ طراحی چه ایمنی و چه امکانات و کیفیت در وضعیت خوبی است و به قول سینا جان زمانی که خودروهای داچیا در اروپا فعالیت دارند بعید است محصولات ام جی مشکلی در این خصوص داشته باشند به خصوص که در بازار انگلستان و نیوزلند هم با استقبال همراه بوده.

از سینای عزیز هم بابت کلام زیبا و محترمانه همچنین اطلاعات خوبی که در اختیار می گذارند ممنون هستم. برای من باعث خوشحالی است که جوانانی مانند شما با منطق و اطلاعات بالا وجود دارند و برای شما ارزوی سلامتی و پیروزی دارم.
1394/12/24
آقا نیما از قدیم گفتن کسی که خودشو به خواب میزنه هیچ وقت نمیتونی بیدارش کنی! اینو در وصف ام جی دوستان میگن.
معمولا مدرک رو برای وارد شدن نشون میدن نه برای وارد نشدن به بازار اروپا! تقریبا تمام خودروهای ساخت چین این وضعیت رو دارن.
در ضمن منظورتون رو از استقبال از ام جی متوجه نمیشم، چون کمترین آمار فروش رو ام جی داره، بسیار پایین!
ام جی های وارداتی به ایران یک درصد هم ارتباطی با ام جی ورشکسته انگلستان ندارن که اگه داشتن هیچ وقت نمیتونستن وارد بشن.
این برند در حال حاظر یک برند چینی به حساب میآد و در گروه خودروهای چینی قرار دارد.
http://chinaautoweb.com/chinese-brands/

از جهت ایمنی هم موسسه ایمنی اروپا میتونین یه سر به لینک زیر بزنین:
http://www.euroncap.com/en/search-results/?query=mg&x=0&y=0
آخرین تست ام جی ۳ سال ۲۰۱۴ که با سه ستاره ضعیف بوده.
ام جی GS هم که هیچ تست ایمنی معتبر از اروپا براش وجود ندارد.
چیزی که عجیب هستش رفتار غیر منطقی و دفاع کردن از این خودرو و ایستادگی در برابر نقاط ضعف هستش توسط برخی افراد مخصوصا مالکین که این رفتار شهره عام و خاص شده و حتی به سخره گرفته میشه. ولی واقعیت تغییر نخواهد کرد.
1394/12/24
من فکر می کنم این کامنت در بخش خود ام جی مطرح شده بود و دوستان دیگر پاسخ داده بودند.
زمانی که شما به صورت مطمئن و قاطع اعلام می کنید این خودرو اجازه ورود به بازارهای اروپایی را نداره باید یک منبع معتبر در اختیار داشته باشید. اگر به این مورد که خدوتان اعلام کردید اعتقاد دارید که دوستان بارها لینک سایت های مختلف را فرستادند و خبر از ورود این برند در بازارهای اروپایی اعلام شده.
من طبق ادرسی که دوستان قبلا دادند به سایت اصلی مراجعه کردم و در ان قسمت اعلام شده بود تمام مراحل طراحی و مهندسی این خودرو در انگلستان و توسط ام جی انجام گرفته و یک برند چینی نیست. برای من هم سایت مادر به عنوان سایت مرجع ارزش بالایی دارد تا سایت های دیگر.

حتی اگر به قول شما چینی باشد و خود چین این خودرو را بطور کامل از ابتدا تا انتها تولید کند واقعا خوب کار شده و باز نظر من تغییر نخواهد کرد.
از طرفی فکر می کنم شما عضو افرادی هستید که با این برند مشکل دارید چراکه سایت اعلام شده از طرف شما قبلا در بخش ام جی فرستاده شده بود .همچنین از نظر ایمنی خودروی ام جی 3 را اعلام کردید که از ستاره کمتری برخوردار بود. از نوع گفتار و تمرکزی که روی این برند دارید کاملا برای من مشخص است که هدفی بدون استدلال و منطق در پشت این کامنت ها قرار گرفته که واقعا جاس تعجب دارد.
در خصوص ایمنی حتی رنو مگان هاچبک و حتی بی ام دبلیو زد3 هم سه ستاره دریافت کردند و اگر از ایمنی پایینی برخوردار بود مطمئنا اجازه ورود به بازار را نداشت.
طبق این سایت ها هم که دوستان گذاشته بودند خلاف صحبت شما ثابت می شود.
امیدوارم شما خودت را به خواب نزده باشید.
در خصوص واردات به ایران تا جایی که اطلاع دارم به خاطر سرمایه گذار و مالک چینی برای ورود به ایران مشکلی نداشته و ندارند و از ام جی جی اس هم احتمالا نتیجه تست منتشر خواهد شد.

واقعا حرکت قشنگی نیست که با سرکوب و بدگویی قصد تخریب داشته باشید. امیدوارم کمی دیدگاهی که دارید تغییر کند. شما نقاط ضعف را بیان نمی کنید و این تنها از نظر من یک روش تخریب و دشمنی مخصوص با این برند است و تنها چنین نظراتی در قبال نظرات منطقی به همراه مدارک مهتبر ارزشی نخواهند داشت.

با ارزوی موفقیت
1394/12/24
آقا امیر در مورد استاندارد ایمنی Euroncap ام جی 6 چهار ستاره از 5 ستاره کسب کرده که ایرادات گرفته شده به ام جی 6 نداشتن صندلی کودک در صندلی عقب یا نداشتن ایربگ محافظ زانو ....که چندان مهم نیست.در واقع مهمترین تست های ایمنی رو پاس کرده...در مورد انگلیسی بودن یا چینی بودن از شما خواهش میکنم اگه وقت کردی در google earth در قسمت جستجو کلمه birmengam longbridge سرچ کنید تا شما رو مستقبما به سایت MG Motor در شهر بیرمنگام ببره. از قدیم گفتن شنبدن کی بود مانند دیدن ....برادر
1394/12/23
فقط میتونم بگم قوق العاده بود ممنونم از زحماتون
1394/12/23
وای این NSXچقدر نازه 😍😍😍😍
1394/12/23
جاتون خالی چند روز پیش رفته بودم نمایشگاه خودروی تهران
اگه اینا ماشینن پس اونایی که توی نمایشگاه تهران بود چی بودن؟؟؟؟؟
1394/12/23
بسیار عالی
ممنون از زحمات شما دوستان خوب، سایت خودروبانک همچنین اقا سینای عزیز با عکس های خوبی که گرفتند .
ممنون از همه عزیزان
1394/12/26
سپاس نیما جان، کامنت شما را در قسمت قبل دیدم . برای من هم باعث خوشحالی است که افرادی چون شما با احترام و منطق برخورد می کنند .
ممنون از شما دوست من.