موضوعات داغ

لینیا و اونتورا، خودروهای فیات در دهلی نو

عکس مطلب اول
آخرین باری که توسط شرکت خودروسازی فیات از نام لینیا (Linea) استفاده شد، مربوط به سال 2007 میلادی و مرتبط با خودرویی سدان می‌شود، ولی حالا شرکت خودروسازی فیات در نمایشگاه خودرویی دهلی نو 2016 از سدانی جدید تحت همین نام یعنی "لینیا"، ولی با پسوند جدید 125s پرده برداری کرده است.
پیش از هرچیز شرکت خودروسازی فیات اعلام کرده که در محدوده قدرتی این خودرو از پیشرانه‌ای 1.4 لیتری 125 اسب بخاری با گشتاور 210 نیوتن متری استفاده خواهد که تاکنون قدرتمندترین لینیای ساخته شده لقب می‌گیرد. علاوه بر این، طراحی ظاهری این خودرو هم با تحولات زیادی همراه شده و در قسمت جلویی خودرو از یک جلوپنجره بزرگ‌تر حاشیه کرومی و ورودی‌های جدید در قسمت پایین سپر سود می‌برند، ولی همچنان مشکل چراغ‌های ساده و نه چندان جالب، گریبان گیر لینیا بوده و تاکنون طراحان کاری برای آن نکرده‌اند.
همراه با لینیا، شرکت خودروسازی فیات از خودرویی کراس اوور یا شاسی بلند تحت عنوان اونتورا اوربن کراس (AVVENTURA Urban Cross) پرده برداری کرده است که از پیشرانه‌ای 1.4 لیتری 140 اسب بخاری با گشتاور 210 نیوتن متری سود برده و در اندازه‌ای 4000 میلی متری در طول، 1700 میلی متری در عرض و ارتفاعی 1500 میلی متری ساخته شده تا پیش از یک کراس اوور پیشرفته، این خودرو را به یک شاسی بلند سایز متوسط نزدیک کند.
از امکانات این اونتورا هم می‌توان به چراغ‌های جلو و عقب تمام ال ای دی، رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی، کیت بدنه آفرودی، ریل‌های سقف استاندراد و در آخر هم قطعات کرومی بر روی بدنه و داخل جلوپنجره مشبک آن اشاره کرد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/11/17
بابا چشامون به در خشک شد، این بررسی تیوولی چی شد؟
1394/11/17
یک طراحی چشم نواز هنری... یک خلق زیبا، ما هم در اعماق تاریخ، مثل نئاندرتال ها، انگشت به دهان?!