موضوعات داغ

زیسا، چالشی متفاوت برای بزرگان حاضر در هند

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی هندی تاتا با انتشار دو عکس از هاچ بک جدید خود تحت عنوان زیسا، ورود آن از ابتدای سال آینده به بازار را وعده داد.
نام زیسا در اصل به صورت ترکیبی برگرفته از "زیپی کار Zippy Car" است که طبق گفته‌های وبسایت منبع، نامی جا افتاده در صنعت خودروسازی و فرهنگ و کلمات هند به شمار می‌رود و همچنین قرار است بعد از ورود به بازار، با خودروهای صاحب نامی نظیر سوزوکی سلریو، شورلت بیت و هیوندای i10 رقابت کند، به همین دلیل در کنار ظاهری خوب و قابل قبول، شرکت سازنده از چند پیشرانه مختلف در بخش مولد قدرتی استفاده کرده که شامل یک پیشرانه 3 سیلندر 1.2 لیتری، پیشرانه‌ای 1.05 لیتری دیزلی مقرون به صرفه و در نهایت یک پیشرانه 1.4 لیتری بنزینی می‌شود که به طور استاندارد و سفارشی به یک جعبه دنده دستی و اتوماتیک متصل می‌شوند. از میزان قدرت و گشتاور تولیدی این پیشرانه‌ها نیز متاسفانه هنوز اطلاعاتی ارائه نشده است و با نزدیک شدن به زمان عرضه، این اطلاعات نیز در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.
از طراحی داخلی کابین این هاچ بک نیز تا کنون تصویری رسمی منتشر نشده است، ولی با توجه به تصاویری جاسوسی که چند هفته پیش از این محصول منتشر شد، می‌توان گفت که تاتا برای شکل گیری داخل کابین زیسا از کلیدهای برقی شیشه‌های پنجره، غربیلک فرمان 3 شاخه، لهجه‌های کرومی بر روی پنل درب‌ها و همچنین از لحاظ ایمنی و آپشنی از کیسه‌های هوای ایمنی برای سرنشینان جلو، برف پاک کن شیشه عقب و سیستم‌های ABS و EBD استفاده کرده است.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/9/10
ظاهری در برابر ماشین هایی ازقبیل هیوندای I20 وتویوتا یاریس و جثه ای نزدیک به کیاپیکانتو. ولی انسافآ قیمتی بین 40تا45 داشته باشه خوبه اگه بیشتر باشه آدم میره سمته بایک سابرینا یا پیکانتو . ولی برحال زیبا وساده
1394/9/10
تاتا قیمتاش مناسبه اگه مونتاژ بشه داخل شاید بشه حتی زیره 25 تومن قیمت بخوره ک رقیب تیبا هاچ بک میشه
1394/9/10
تا اونجايى كن ميدونم و طبق قوانين زبان انگليسى اسم اين ماشين بايد زيكا باشه:/
1394/9/10
هند با این سابقه کمش ماشین ساخته
سایپا ایران هم تیبا 2 هاچبک ساخته
1394/9/10
تأتا موتورز صاحب كمپاني هاي بزرگي مانند جگوراه و .....