موضوعات داغ

با کانسپت عجیب تویوتا بیشتر آشنا شوید

عکس مطلب اول
تویوتا عجیب‌ترین محصول خود را در قالب یک طرح کانسپت، پس از ارائه طرح‌های S-FR و FCV در همین هفته، معرفی کرد. "کیکای (KIKAI)" نام کانسپت جدید شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتاست که در سگمنتی غیرمتعارف، یعنی جز گروه اتومبیل‌های هات رُد است که پیشتر نمونه آن‌ها را در بازی‌های کامپیوتری یا فیلم‌های هالیوودی همچون "مد مکس" دید بودیم، ولی حالا تویوتا قصد پوشاندن جامع عمل در واقعیت را دارد، البته نه اینکه همچین خودروهایی نباشد، چون شرکت تویوتا اولین باری است که چنین اتومبیلی را ارائه می‌کند.
کمی سخت است پیدا کردن کلماتی درست برای توصیف این محصول، ولی در یک کلام می‌توان گفت که این محصول صرفا برای مسیرهای خارج از جاده‌ای و مسابقات ساخته شده و قطعات خارج از بدنه آن نیز طراحی چشم نواز و بی‌نظیری را به نمایش گذاشته است، البته فکر نکنیم این محصول مناسب مسیرهای خارج از جاده‌ای هم باشد، چون پیشرانه آن بدون هیچ حفاظی دیده می‌شود و با کوچک‌ترین تماس با آب و...، می‌تواند در عملکرد آن مشکل ساز باشد. تا آنجایی هم که به داخل کابین مربوط می‌شود، این قسمت به 3 صندلی سرنشین مزین شده که صندلی راننده همچون مک‌لارن P1 در مرکز شاسی قرار گرفته و صندلی‌های سرنشینان نیز در عقب این صندلی نصب شده‌اند که برای هرکدام از آن‌ها کمربندهایی شبیه به کمربندهای راننده در نظر گرفته شده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/7/21
تویوتا هم با این کاراش...😊
1394/7/21
جالبه ولی چرا با موتور منسوخ پیستونی؟ استفاده از یک انجین الکتریکی با قابلیت بازیافت انرژی میتوانست برگ برنده این خودرو باشه