تاریخ خبر
مینی ون نیسان در راه توکیو
پس از برنامه بینظیر شرکت خودروسازی هونداسوزوکی در معرفی اولیه محصولات کانسپت خود برای نمایشگاه اتومبیل توکیو ژاپن، دیگر شرکت خودروسازی بزرگ ژاپن یعنی نیسان هم دست به کار شده و در پاسخ به کانسپت منحصر به فرد "ایر تریزر" سوزوکی، کانسپتی مینی ون را با نام "دیز (Dayz)" برای رقابت با این محصول و همچنین اولین محصولی که میخواهد در نمایشگاه توکیو به نمایش بگذارد را معرفی کرد.
بگذارید این محصول را با توجه به شباهتهای سگمنتی و شکل و شمایل، با کانسپت سوزوکی ایر تریزر مقایسه کنیم. در خصوص طراحی این محصول در مقایسه با ایر تریزر میتوان گفت که زمین تا آسمان با هم فرق دارند و طراحان نیسان این قضیه را کمی جدیتر گرفته و یک طراحی سنگینتر و جذابتر را بر خلاف طراحی ساده و قوطی کبریتی ایر تریزر، توسعه دادهاند که در قسمت جلویی آن از جلوپنجرهای شبیه به نیسان ماکسیما و چراغهایی پیشرفته تمام LED استفاده شده است. علاوه بر این، بر روی سپر هم دو مه شکن بزرگ با نوری به اصطلاح خودمان یخی طراحی شده که در کنار دیگر موئلفههای ذکر شده، یک طراحی بهتر و چندین برابر جذابتر از ایر تریزر را خلق کردهاند. درب ورود به داخل کابین نیز برخلاف ایر تریزر، به صورت سنتی طراحی شده است که در جهتی مخالف یکدیگر و شبیه به دربهای اتومبیلهای رولزرویس باز شده و دسترسی آسانتری را به داخل کابین فراهم میکند. ولی وجه تمایز ایر تریزر نسبت به کانسپت نیسان دیز، در داخل کابین آن است که از صندلیهایی ابتکاری با چند حالت مختلف سود میبرد، ولی در نیسان از صندلیهایی ثابت استفاده شده است.