موضوعات داغ

X، خط و نشان تسلا برای بازار

عکس مطلب اول
تسلا، شرکت آمریکایی خودروسازی جهان که پیش از این توانسته بود با تولید و عرضه سدان اسپرت تسلا مدل S خود را در بازار ثابت کند، در نهایت از شاسی بلند پرحاشیه خود یعنی تسلا مدل X همراه با اطلاعاتی تکمیلی، به طور رسمی پرده برداری کرد و بلافاصله پس از آن هم امکان ثبت سفارش این محصول را برای تحویل در نیمه دوم سال 2016 میلادی فراهم کرد.
تسلا مدل X را می‌توان اولین شاسی بلند کاملا الکتریکی در جهان دانست که طراحی آشنای آن با چراغ‌های تمام LED ساده، ولی در عین حال پیشرفته و جلوپنجره‌‌ای کوچک، آدم را به یاد دیگر مدل‌های این کمپانی بخصوص مدل S آن می‌اندازد. یکی از ویژگی‌های متمایز تسلا مدل X، درب فالکون یا همان درهای بال مانند آن است که دسترسی آسان‌تری را برای صندلی‌های ردیف دوم و سوم فراهم می‌کند، ولی در عوض برای بستن آن یا باید قد بلند بود و با کش آوردن کامل دست‌ها اقدام به بسته کردن درب خودرو کرد، یا در صورت کوتاه قد بودن باید در داخل کابین ایستاد و درب خودرو را بست، ولی در کل یک نمای فوق العاده را از تسلا مدل X به نمایش گذاشته و به زور هم که شده باشد، حس خودروهای اسپرت را به مخاطب تحمیل می‌کند. دیگر ویژگی مهم این خودرو نیز که حقیقتش نتوانستیم راحت از آن بگذریم، شیشه بزرگ جلوی کابین است که تا سقف‌ها هم کشیده شده و به اصطلاح تبدیل به یک سقف پانورامیک برای تسلا مدل X شده‌اند.
برای به حرکت انداختن این شاسی بلند تمام الکتریکی نیز همانطور که از نامش پیداست، از دو موتور الکتریکی بر روی هر دو محور جلو و عقب استفاده شده که با مجموع قدرتی 503 اسب بخاری برای هر دو موتور، می‌‌تواند شتاب این شاسی بلند را در 3.8 ثانیه پر کرده و به لطف باتری‌های پرقدرت تسلا، حداکثر 414 کیلومتر را در شرایط استاندارد تعریف شده بپیماید. البته این آمار مربوط به استفاده از هر دو موتور است، چون در صورت استفاده از تنها یک موتور از این دو، شتاب صفر تا صد آن به 4.8 ثانیه خواهد رسید که باز هم عدد قابل قبولی است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/7/11
خودروی برقی و این همه قدرت ؟؟!!!!
واقعا پیشرفت تسلا بی نظیر بوده . اگه به عرصه تولید خودروی ارزان قیمت هم اضافه بشه مطمئنم میتونه سایر خودروسازهای دنیا رو به چالش بکشه
1394/7/11
درب های فالکون مانند تسلا به صورت کاملا برقی و اتوماتیک و با فشار یک شاسی در داخل و خارج اتاق باز و بسته می شوند و مطلب درج شده مبنی بر مشکل بودن باز و بسته کردن آن صحیح نمی باشد.