موضوعات داغ

گزارش مراسم رونمایی از ام جی GS در تهران

عکس مطلب اول
MG برندی شناخته شده در صنعت خودرو به حساب می آید و چند سالیست که در بازار کشورمان نیز حضوری فعال دارد. پس از معرفی چند نمونه سواری و هاچ بک، نوبت به ورود این برند به یکی از داغ ترین کلاس های بازار خودرو، یعنی سگمنت کراس اوور ها رسیده است. شب گذشته مراسم رونمایی از MG GS، نخستین کراس اوور برند MG در محوطه برج میلاد تهران برپا بود و رقیبی سرسخت برای خودروهای کره ای نظیر هیوندای IX35 (توسان)، کیا اسپورتیج و ... رسماً به دوستداران خودروهای شاسی بلند و سریع معرفی شد.
در این مراسم که با حضور مدیران عامل و مدیران ارشد شرکت های مختلفی از جمله مدیا موتورز و آلفاموتور و با اجرای رضا رشیدپور انجام شد، آقای تیمورتاش، مدیر فروش و بازاریابی شرکت مدیا موتورز به معرفی کامل این خودرو پرداخت و این خودرو را از نظر فنی شاهکاری در این سگمنت خواند.
مقدمه چینی بیشتر برای معرفی این خودرو خاص لزومی ندارد و برای روشن تر شدن دلایل جذابیت MG GS، ذکر تنها چند نکته کافی است. نخست آنکه GS با قیمتی در حدود 142 میلیون تومان، از قیمت گذاری رقابتی ای در مقایسه با رقبای کره ای و ژاپنی برخوردار است، به خصوص آنکه این خودرو از نظر مشخصات فنی و آپشن های رفاهی و ایمنی حرف های بسیاری برای گفتن دارد و در کلاسی متفاوت از رقبای شناخته شده خود ظاهر می شود. برای مثال کره ای ها در حدود 170 اسب بخار قدرت دارند اما GS به لطف استفاده از موتور تزریق مستقیم و توربو 220 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را در طیف وسیع تری از دور موتور ارائه می دهد و در شتاب گیری صفر تا صد با 8.0 ثانیه، چند ثانیه ای از رقبای غیر توربو خود سریعتر است. گیربکس اتوماتیک دوبل کلاچ این خودرو نیز عملکرد بالایی دارد و سیستم چهار چرخ متحرک آن با 15 سامانه ایمنی متفاوت پشتیبانی می شود و چسبندگی بالا، هندلینگ خود، قابلیت های آفرود چشمگیر و ایمنی همه جانبه ای را نوید می دهد.
البته عملکرد فنی خوب و ایمنی بالا تمام ماجرا نیست و MG GS از نظر ابعاد بدنه و فضای سرنشینان نیز اندکی از مدل های فعلی اسپورتیج و توسان بزرگتر ظاهر می شود. بنابراین بیراه نیست که این خودرو را رقیبی قَدر برای کره ای ها بدانیم و البته باید تا زمان تست رانندگی این خودرو صبر کرد تا جزییات بیشتری از کیفیت سواری و عملکرد این خودرو خارج از اعداد و ارقام روی کاغذ مشخص شود.
در زیر می توانید قسمتی از مراسم رونمایی این خودرو را مشاهده کنید:



عکس: بامداد صفائیان

نظرات کاربران

127 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/6/25
الان کامنت میزارن صفر نخرید
1394/6/25
قدرت ، امکانات و شتابش از هعه رقیب های هم سطحش بالاتره و ALL Wheel DRIVE هم هست که !!!

امااااااااا********************
خرید خودرو صفر ممنوع
قیمتا اومده پایین دیروز خوندم قیمتای جدید شرکتا رو ....
اندکی صبر....سحر نزدیک است....
1394/6/25
خیلی قشنگه موتورش هم که عالیهخیلی با حاله از اسپورتیج هم قشنگ تره و بهتره
1394/6/25
به نظر من این قیمت گذاری برای یه خودروی چینی خیلی بالاست و در مقابل حریفان کره ای شکست خواهد خورد
اگر چه از لحاظ فنی خودروی ارزنده ایست اما
1394/6/25
ام جی چینی نیست ... با تحقیق در مورد برند و 1000 کیلومتر رانندگی پشت ام جی میتونید تفاوت زیاد ام جی با ماشین های چینی و کره ای درک کنین ...
1394/6/25
اگه ام جي انگليسيه پس پرايدي هم كه سايپا ميزنه واسه جنرال موتورز امريكاست نه ايران!!!
1394/6/25
دوستان عزیز تمام مراحل طراحی، مهندسی و تولید نمونه اولیه ، مهندسی موتور، پلت فرم توسط ام جی توسعه داده می شود و از تجربه و برخی قطعات محصولات سابق که مورد بررسی مجدد قرار گرفتند استفاده می شود و تنها برای تولید انبوه در چین با نظارت کارشناسان ام جی تولید می شوند، در سایت مادر و حتی سایک انگلیسی بودن این خودرو تایید شده و کاملا قابل مشاهده است.
1394/6/26
بازار به کیفیت یا پیشنه یک برند توجه نمی کنه اونچه تو بازار بهش توجه میشه کشور سازنده در حال حاضره
1394/6/25
متریال داخلش به نظر با کیفیت نیست و زیاد پلاستیک خشک توش بکار رفته !
چرخ هاش هم واسه بدنه یکم کوچیک به نظر میرسه !
1394/6/25
با نظر شما موافقم نیما جان، شخصا از ام جی انتظار بیشتری داشتم و امیدوارم در فیس لیفت بعدی جبران کنند.
1394/6/25
چقدر خرج کردن
1394/6/25
با نخرین خودرو صفر به کاهش قیمت ها کمک کنیم.
1394/6/25
از نظر ظاهری خوشگله و رقیب قدری برای کره ای ها هست. سطح امکانات بالا در کنار موتور فوق العادش، قطعا سلطان جاده های ایران خواهد شد.
1394/6/25
ام جی خودروهای بسیار با کیفیتی میسازه و پیشرفتش در چند سال اخیر به وضوح قابل مشاهده ست!
البته قیمتی که تعیین کردن یه مقدار بالاست!!!
رقابتش با کره ایهای بزک شده، اونم تو بازار انحصاری ایران خیلی سخته!
1394/6/25
142میلیون ماشین چینی....جدا
1394/6/25
مهران عزيز .اين ماشين چيني نيست بلكه اسمبل چين هست.موتور و قطعات به صورت پك وارد مي شه سر هم ميشه...ممنون
1394/6/25
خودرو جذابیه هم از نظر ظاهر و هم از نظر فنی
ولی قیمت این خودرو در چین حدود 12000 یوان ( حدود 7 میلیون تومان ) از ام جی 6 ارزونتره چرا تو ایران حدود 25 میلیون ازش گرونتره !!؟ میتونید قیمت هارو از سایت .chinaautoweb.com چک کنید
1394/6/25
مهران جان تا جایی که من اطلاع دارم مربوط به تعرفه دامپینگ برای محصولات ام جی است، طوری که نرخ تعیین شده برای مدل 6 بیشتر بوده و با ضریب بیشتری محاسبه شده بود که همین امر سبب کاهش قیمت نسبت به رقبای خودش در ایران بر خلاف بازار خودرو خارج از کشور شده بود. اما با شناخته تر شدن و رسیدن به فروش بالاتر این تعرفه کمتر محاسبه شده و همین باعث شده قیمت بالاتری داشته باشد اما به این نکته هم باید توجه کرد که سیاست فروش هر کشور متفاوت بوده و معیار های مختلفی برای تعیین قیمت در هر بازار وجود دارد، چرا که حتی مدل 6 جدید در بازار انگلستان 3000 پوند ارزانتر از نمونه قبلی به فروش می روند اما در ایران (با توجه به سطح امکانات بالاتر) نسبت به مدل های قبلی قیمت بالاتری دارند.

باز اگر دوستانی اطلاعات دقیق و کاملتری داشتند امیدوارم توضیح بدهند.
1394/6/26
اختلاف قیمتش ب خاطره تعرفه وارداته ک بینه ماشینه 2L و 1.8L فرقه. اگه موتوره 1500 سی سیش بیاد فکر کنم زیره 100 قیمت میخوره
1394/6/25
مقاله عالی بود، ممنون
اصالت طراحی های ام جی تو این شاسی بلند هم دیده میشه و علاوه بر زیبایی، قدرت و شتاب عالی، تکنولوژی هاش هم واقعا منحصر به فرده، البته مدل کانسپتش به نظرم جذاب تر بود ( http://mg.co.uk/vehicles/concept-cars/mg-cs )
دوستان این خودرو هم مثل ام جی 6 شاسی هوشمند دینامیک داره برای حفظ هندلینگ و...؟ ام جی 6 جدید سیستم ضد تصادف داره، ایا این هم این سیستم رو داره ( Active safety system )
1394/6/25
برنده به درد نخورترین طراحی داخلی
1394/6/25
خودرو داغی است . با این رنگ هم بسیار با وقار و جذاب است .. هیبت عضلانی و مردانه دارد و با چراغ های روشن جذاب تر هم می شود .
در کل رونمایی شایسته ای بود ولی می توانست هوشمندانه تر باشد .
1394/6/25
از یک چیز سایتتون خوشم میاد و اون اینه که خیلی آپدیتید! خیلی سریع اطلاع رسانی میکنید و کلاً کارتون درسته :)
اما در مورد ام جی، جدا از بحث قیمت که زیاده یا کمه، ولی به نظرم با موتور 2 لیتری توربو و با این قدرت یکم وسوسه کننده است! اما ترجیح میدم اولش برم یکم باهاش رانندگی بکنم و کیفیتش رو ببینم
بالاخره همه چیز هم قدرت نیست
1394/6/25
موافقم 😉
1394/6/25
هرچی باشه چینیه چییییییییین.ادم توسان ۲۰۱۶ بیخیال بشه بره ۱۴۰ میلیون پول این بده...اگه ام جی ۶ بارقبا کره ایش پیروز میشد اینم میشد بگی که میتونه جلو کره ایا قد علم کنه
1394/6/25
Tuson 2016 chi dare k ein nadare masalan??tuson k biyad zire 160 toman fi nemikhore.ein mashin chini nis,kasi k ettelaat nadaare hey chini chini mikone.ein mashin ham az sportage va ham az tuson 2016 behtare ba gheymate kam tar,ch ghabool konid ch ghabool nakonid,vagheyat eine.
1394/6/25
کی می تواند جلو "کره ایا" قد علم کنه ؟!!!
1394/6/25
6 ماهه دیگه بریم سراغش انشا الله با قیمت جهانی می خریم .
1394/6/25
تو مشهد که آورده بودن شیشه ها مشکی و در ها قفل بود:)) چشممون به جمال نمای داخلی هم افتاد.
به نظر من ماشین خیلی خوبیه و به نسبت قیمتش میرزه، اصالت ام جی توش کاملا به چشم میاد. اون دوستانی که میگن چینیه منم قبول دارم ساخت چین هسن اما امروزه خیلی خودرو ها و وسایل با کیفیت دیگه هم ساخت چین هستن. به نظر من مهم اینه که طرح اصلی مال کمپانی انگلیسی بوده و احتمالا قابلیت های برتر این ماشین رو میشه در آینده دید.
1394/6/25
دو تا عیب داره این خودرو 1 قیمت بالا 2_ داشبورد نچندان زیبا .ا ز امجی بعیده با طراحی این داشبورد اون قسمت مشکی براق که زود جایی دست میمونه تو ذوق میزنه اون قسمت براق رو باید چرم کار میکردن.
چی فکر کردن وسط داشبورد براق کردن تو این عکسعا معلومه جای دست افراد مونده و لک افتاده ......
1394/6/25
من هم انتظار طراحی بهتری داشتم به خصوص در مورد چرم داشبورد هم نظرم با شما امیر جان.
اما قسمت براق در خیلی از خودروهای جدید هم قابل مشاهده است که بیشتر فرانسوی ها استفاده می کنند،.
وسعت استفاده از این جنس در این خودرو و داشبورد زیاد بوده، اما این خودرو در کنار عیب ها ،مزایایی هم دارد که برابر می شود، اگر قرار بود چنین موتوری ، در کنار کیفیت بالای کابین قرار بگیرد ، بعید بود چنین قیمتی داشته باشد و دیگر خودروی اقتصادی معنی نداشت اما ام جی بیشتر برای مانور و رقابت با اولین کراس اوور خود روی پیشرانه و هندلینگ تمرکز کرده که با این پشتوانه وسوسه انگیز نظرات و سهم بازار را به دست بگیرد.
1394/6/25
فقط گشتاور این ماشین رو بریم مقایسه کنیم با بقیه ماشین های هم رده و بالاتر کافیه !!!
دیگه واقعاً حرفی باقی نمیمونه !!!!
1394/6/25
من توسان 2016 دیروز دیدم واقها از نمای بغل جلو عالی شده.من کاری به ام جی انگلیسی بودنش توربو شارژش ندارم بهترم باشه شک نکنین مردم ما توسان 2016 انتخاب میکنن.در یک صورت موفقه که روی 130 تومن قیمت گذاری بشه.با 142 تومن در مقابله کره ای ها تو ایران نمیتونه فروش کنه
1394/6/25
منکه از ماشین سر در میارم اگه قصد خرید داشته باشم بدون شک همینو میخرم خیلی از ix35 و اسپورتیج سره هم فنی هم ظاهرش که خیلی اسپورته از لحاظ کیفیت و استهلاک هم که دیدم یکیو 550 داشت با 150 هزار کارگرد میگفت راضیه و خرج اضافی نداشته.
1394/6/25
صفحه کیلومتر شمارش خیلی سادست.داخله خودرو هیچ جذابیتی نداره فکر کنین اگه مانیتورش برداشته بشه به چه روزی در میاد.طراحی داخلی شبیه خودروهای 2013 نه 2016.شهرستانای ما بنزیناشون خیلی بی کیفیته موتور توربو شارژ جواب نمیده.دیروز انزلی 10تا توسان 2016 اوردن شرکتا هیچ کدوم مدله توربو شارژشو وارد نکردن
1394/6/25
از ماشین چینی چینی شده چینی زاده متنفرم متنفر
حالا میخواد هرچی امکانات و قدرت داشته باشه
چینی آخرش چینیه و چینی سوار پیش همه بی آبرو
فقط برند های اصیل مثه کره ایا ارزش خرید دارن
حیف پول اونم 142 تحویل سه ماهه
یکی بگه مگه ام جی چی داره که جک ُاس5 نداره اونم با 80 تومان
1394/6/25
از کی تا حالا ماشین کره ای شده اصیل؟؟؟؟ چند ساله کره داره ماشین میسازه؟
1394/6/25
از ماشین کره ای کره ای شده کره ای زاده متنفرم متنفر
حالا میخواد هرچی امکانات و قدرت داشته باشه
کره ای آخرش کره ای و کره ای سوار پیش همه بی آبرو
فقط برند های اصیل مثه اروپایی ها ارزش خرید دارن
حیف پول اونم 200 برای اسباب بازی های کره ای با شتاب آردی
یکی بگه مگه اسپرتج و توسان و سانتافه چی داره که جک ُاس5 نداره اونم با 80 تومان
1394/6/25
متاسفم برای این سایت که نظرات افرادی چون شما را انعکاس میدهد.
برند اصیل مثل کره؟!!

حرفی برای گفتن ندارم....
1394/6/25
دوست عزیز اینجوری که شما صحبت میکنی معلومه از ماشین چیزی سر در نمیاری.کاشکی قبل اینکه بیای اینجا اظهارنظر کنی قبلش یکم مطالعه میکرد در باره این که الان برند های بنز و برخی مدل های بی ام و و برخی شرکت های بزرگ خودروسازی امریکایی همه در چین تولید میشه حتی تویوتا که توی بحث کیفیت هیچ حرفی باقی نداشته.
مطلب دوم درباره ی مقایسه ی این ماشین با جک اس۵ باید بگم که این دو چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ اصالت برند و چه از لحاظ اپشن یکسان نیستن و ام جی خیلی امکانات بیشتری داره.جک اس۵ تهویه مطبوع دستی داره!!با ۸۰تومن قیمت.کیفیتم که هیچی افتضاح.
1394/6/25
درسته سهيل خان يه كم با اغراق نظر دادن ولى خب اينم مد نظر بگيرين كه كمپانى هاى بزرگ كه تو چينم خط توليد و مونتاژ دارن با ام جى فرق داره قضيشون چون ام جى بعد ورشكستگى چين سهمشو خريد و اونجا شروع به توليد مجدد كرد !!! حالا هر چقدرم بگين ام جى چينى نيس و غيره مردم قبول نميكنن چون همون اسم چيني كه مياد فرار ميكنن !!! به جاى احساسى نظر دادن منطقى فكر كنين !!! عصر اشغال كره اى هم ديگه رو به اتمامه پيشرفتشونو قبول كنين !!! شما يه سر سوار سانتافه گرند شين كه من تو ارس سوار شدم خودشم سفارش كانادا بود واقعا لذت ميبرين ،،، ولي خب قبول داريم ايراد زيادى هنوز داره كره اى
1394/6/25
استاد سهیل دیگه چی؟؟!! شما چقد میدونید 😂😁😀😄😅
1394/6/25
کیا و هیوندا که روی هم بیست سال روی پای خودشون وایستادن شدن اصیل اونوقت ام جی نود ساله که یه عمر اسپرت ساز بوده شده بی اصالت چینی شما اول برید معنی اصالت رو پیدا کنید در ضمن جک اس 5 چی داره که ام جی نداره هیوندای سنتنیال چی داره که بنز اس کلاس نداره چراه این قدر اختلاف قیمت دارن در ضمن کسی که فکر میکنه ماشین میتونه براش ابرو بیاره خیلی باید بد بخت باشه
1394/6/25
امکانات MG GS 2.0T 4WD : (گونه مورد در نظر گرفته شده برای بازار کشور)

موتور توربو 1995 سی سی با توان 162kw و گشتاور 350nm
جعبه دنده 6 سرعته با کلاچ دوگانه
اندازه رینگ و لاستیک 235/50 R18
سقف شیشه ای باز شونده دو حالته خودکار
چراغ و برف پاکن خودکار
آینه داخل ضد نور
ورود بدون کلید و استارت دگمه ای
پدال تعویض دنده پشت فرمان
تثبیت سرعت
رایانه سفری
صندلی های چرمی
پخش با 8 بلندگو
گرمکن صندلی های جلو
اتصال بلوتوث
تهویه مطبوع خودکار
عملگر های GPS , TCS, ESC, BA, HAC, ABS, EBD, EPB, TPMS, HDC
دوربین عقب و حسگر عقب
مجهز به محفظه سرد کن در کنسول میانی
چراغ روز
صفحه نمایشگر 8 اینچ
6 کیسه هوا
فرمان برقی
چراغ های زنون در جلو و LED در عقب
ترمز پارک برقی و خودکار
چراغ همراهی
قفل مرکزی و قفل اتومات در ها و دزدگیر
مدیریت بهینه سوخت (روشن/خاموش)
سیستم تعلیق جلو مک فرسون و در عقب چند پیوندی
عملگر خشک کننده دیسک های ترمز
بازشدن قفل درب ها و قطع خودکار سوخت رسانی در تصادف
دارای هشداردهنده بسته نبودن کمربندها
چراغ چشمک زن خودکار
آیینه های برقی مجهز به گرمکن
ISO FIX (قفل مهار صندلی کودک)
کنترل پخش روی فرمان
شوینده چراغ های جلو
محفظه وسایل زیر پا و صندوق عقب
قابلیت تک دیفرنسیاله شدن (دو چرخ متحرک) برقی
انتخاب رنگ صفحه نمایش
رادار
رکاب بغل
فرمان چرمی
صندلی برقی 6 حالته
راهنمای روی آینه
دریچه هوای مخصوص سرنشینان عقب
خروجی 12V صندوق بار
دنده تیپ ترونیک
رول بار
چراغ های دارای سیستم روشن کننده گوشه ها با قابلیت تنظیم خودکار ارتفاع نور
سیستم تهویه مطبوع دو منطقه ای
صندلی های عقب تاشو با قابلیت دسترسی به صندوق عقب
دارای جای عینکی بر روی سقف
پخش دارای قابلیت تنظیم خودکار میزان صدا بر اساس سرعت خودرو
پخش DVD و MP3
صندلی های عقب دارای تکیه گاه آرنج با قابلیت پیکربندی 60:40
قابلیت تنظیم گودی کمر در صندلی سرنشین جلو
آیینه های بغل و شیشه عقب مجهز به ضد بخار
شیشه بالابربرقی دارای ایمنی محافظ در کلیه شیشه ها
ایموبلایزر
استاندارد آلایندگی +Euro 5
باز و بسته شدن در ها به صورت 2 مرحله ای برای خودروهای تک سرنشین
ایمنی سرقت Euro-TCI
و ...

مشخصات فنی موتور اول MG GS-

1/پیشرانه 2 لیتر توربو بنزینی تک دیفرنسیال : توان 217 اسب بخار گشتاور 350 نیوتن.. گیربکس دو کلاچه شتاب 0 تا صد 7.89 ثانیه نسبت توان به حجم موتور : 108.5 مصرف سیکل ترکیبی 7.9
2/پیشرانه 2 لیتر توربو بنزینی دو دیفرنسیال : توان 217 اسب بخار گشتاور 350 نیوتن.. گیربکس دو کلاچه شتاب 0 تا صد 8.69 ثانیه نسبت توان به حجم موتور : 108.5 مصرف سیکل ترکیبی 8.3

مشخصات فنی موتور دوم MG GS-

1/پیشرانه 1.5 لیتر توربو بنزینی تک دیفرنسیال توان 168 اسب بخار گشتاور 250 نیوتن.. گیربکس دو کلاچه نسبت توان به حجم موتور : 112 مصرف سیکل ترکیبی 6.6
2/پیشرانه 1.5 لیتر توربو بنزینی دو دیفرنسیال توان 168 اسب بخار گشتاور 250 نیوتن.. گیربکس دو کلاچه نسبت توان به حجم موتور : 112 مصرف سیکل ترکیبی 7.2

مشخصات فنی موتور سوم MG GS-

پیشرانه 1.9 لیتر دیزل توان 148 اسب بخار گشتاور 350 نیوتن..
1394/6/25
ملت ماشین نخرید چون سایپا و ایرانخودرو شرکت های دولتی رو مجبور کردن ماشیناشونو مزایده بزارن و ماشین صفر بخرن... پس یکم دیگه تحمل کنید...
1394/6/25
يك كلام ختم كلام ماشين چيني بدرد نميخوره
1394/6/26
تا اونجایی که من میدونم ام جی یک برند نود ساله انگلیسی هست که چند سال پش توسط چینی ها خریداری شد . و تمام مراحل مهندسی و طراحی در انگلیس انجام میشه . مثل جگوار که مالکش هندی ها هستند و تقریبا تمام کمپانی های انگلیسی مالکی غیر انگلیسی دارن
1394/6/26
انگلیس نه چین
1394/6/25
سایت اتوکار به این ماشین لقب کراس اوور دیوانه دادن و با توجه به شرکت‌هایی که با ام جی همکاری کردن مطمئناً ماشین خوبی خواهد بود.ضمن اینکه طراحی انگلیسی پشت این ماشین هست که در ساخت آفرود سابقه دارند در حالی که کره ای ها از ساخت ماشینی که توانایی آفرود داشته باشه عاجز هستند
دوستی گفتی ام جی6 موفق نبوده؟؟؟؟دوست عزیز اگر زحمت نیست از صاحبان ام جی6 تو خيابون نظرسنجی کن ببین چقدر عاشق ماشین شون هستن
1394/6/25
انتظار می رفت که عکس مقاله تان با پلاک "خودرو بانک" و در بسته ، آراسته می گردید .
کج سلیقه گی مدیا موتورز نباید از جانب رسانه ای حرفه ای مانند خودرو بانک تکرار شود .
1394/6/25
والا من 140 میلیون داشته باشم بیست تومنم جور میکنم یه ماشین اصیل ژاپنی المانی یا فرانسوی میخرم این محصول با این قیمت توی ایران جواب نمیده
1394/6/25
والا اگه شما بیست تومنم داشته باشید ، اون 140 میلیون رو من جور می کنم ..!!
1394/6/25
به اصطلاح کراس اوور های کره ای در بخش پیشرانه و قابلیت های دینامیکی ، بسیار نا امید کننده هستند و مشخص نیست با این قابلیت ها به کدام بخش اصلی و جدی از بازار کراس اوور ها تعلق دارند که بیشتر به اس یو وی های کوچک شهری می ماند و امکانات بسیار بی ربطی نسبت به ماهیت یک کراس اوور دارند و تمامی آنها حکایت از یک گونه شهری تمام عیار را دارد تا قابلیت هایی که بتواند به دینامیک آفرود کمکی کند .
به قول یکی از دوستان : ” یک خودرو را فقط با چند سانت فاصله بیشتر از سطح زمین که نمی توان کراس اوور نامید ” .
1394/6/26
به نظر من رنو فلوینس دنده ای بهترین گزینه است
1394/6/25
دوستان میشه راهنماییم کنید که بهترین ماشینی که با سقف80 میشه خرید چیه خودتون بودید چی میگرفتید
1394/6/25
اگه اسپرت دوس داری سراتو 2در تمیز کارکرده بگیر خوبه.یا مزدا 3 کارکرده.اگه پول بنزین واست مهم نیست ماکسیما عالیه.اگه صفر دوس داری کراس اوور جک هم بد نیست هم شاسیه هم قدرتش خوبه.اگه هاچبک جمو جور دوس داری یکم روش بذاری i20 2015 il انتخواب خوبیه.بسترن هم خوبه اسپرتو جذابه
1394/6/25
دوست عزیز شما میتونید به سایت

www.bama.ir

مراجعه کنید حداقل میتونید نیم نگاهی نه انتخاب هاتون داشته باشد
1394/6/25
آی آقایی که ما رو مسخره میکنی برای نخریدن خودرو
یه سوال ازت دارم
تا حالا جنازه یه پسر بچه دو سه ساله رو کنار جنازه پدرش دیدی که با پرایدشون تصادف کردن و مادرش اومده و بالا سرش زجه میزنه
و راننده کمری که با پراید تصادف کرده با زنش سالم نشستن یه گوشه و گریون به جسد پسر کوچولو نگاه میکنن ؟
دیدی یا نه که هیچ حرف مفت میزنی؟
1394/6/25
سلام.
دوست عزیز دیدم اما بدتر تو شهرکرد آگهی دیدم که پسر کوچولو مظلوم با پدر و خانواده تصادفدکردن و همه فوت شدند... حالا اگر ماشین ایمن سوار میشدنند آیا این اتفاق می افتاد؟؟؟؟
اگر کسی نخره تا چند وقت دیگر همه میتونن ماشین خوب و ایمن سوار شوند...
1394/6/26
دوتا راننده پورشه تو تهرانو چی دیدی؟؟ درسته ماشین های تولید داخل ایمنی ندارن ولی ملت ما هم فرهنگ رانندگی ندارن!!! تا وقتی فرهنگ رانندگی و اطلاعات فنی مردم راجع به خورو این هست، با ایمن ترین خودرو های دنیا هم کشته می دیم!
1394/6/25
سلام بلاخره ام جی ماشینه انگلیسی یا چینی چون تو تاریخچه ام جی حرفی از چینی بودنش پیدا نکردم
1394/6/25
خلاصه هرچی باشه چینیه ماشین چینیم تا هفتاد تومن بیشتر نمی ارزه تازه اومدن وشتشو شبیه اسپورتیج ۲۰۱غ بسازند وموفق شدن چینیا تقلب کارای حرفای اند آدم توسان ۲۰۱۶ واسپورتیج ۲۰۱۶ روبزاره بره gs ثبت نام کنه؟ معقول به نظر نمیاد.
1394/6/26
یه بار که کورسه بینه این و ماشین کره ای ها رو ببینی میفهمی معقول چیه ... خخخ... فرض کن با ماشین کره ایت داری پوز میدی بعد یه چینی میاد همچین با قدرت و شتابش حالت و میگیره ک... خخخ اون موقع حرف از معقول و غیره معقول بزن
1394/6/26
همه چیز به شتاب و سرعت نیست. کیفیت، اعتبار برند، استهلاک پایین، فراوانی قطعات یدکی و در آخر بازار دست دوم مناسب ـه که یک ماشین رو برای خرید مناسب میکنه. اگه فقط قدرت و شتاب باشه که جک S5 با 80 تومن بهترین گزینه ست. اصلاً توی این خیابونای پر ترافیک و شلوغ، میشه تند رفت و گاز داد؟ توی جاده های بین شهری میشه از 120 تا بیشتر رفت و جریمه نشد؟
1394/6/25
دوستانی فرمودند کره ای اصیل!!!من به قربان این اصالت برم که برای اسامی شون ارزش قائل نیستن و هر محصول با چندین اسم نامگذاری میشه.یکجا هیوندای النترا و جای دیگه آوانته. یکجا کیا سراتو و جای دیگری فورته
1394/6/26
دوست عزیز نام گذاری هر مدل با توجه به بازار منطقه انجام میشه چون گاهی یه اسم یه جا معنی خوب و جای دیگه یه فحش معنی میده
1394/6/25
طرف خودشُ خفه کرد اینقدر گفت از توسان بهتره از اسپورتیج بهتره. باشه آقا بهتره ولی فقط روی کاغذ.
معیار قیمتگذاری هم اونطور که خودشون گفتن بر مبنای توسان و اسپورتیج بوده! یعنی ده تومن ارزونتر که مشتری گول بخوره و اینو بخره.
آقای مدیر اگه اونا ماشین خوبی نیستن پس چرا دائم محصول خودتُ با اونا مقایسه میکنی؟ مشتری خودش میفهمه کدوم خوبه و کدوم بده. این کار اسم بردن از محصول شرکت رقیب هم خیلی کار چیپ و ضعیفیه.
کیفیت کنسول وسط و داشبورد فاجعه ست. پلاستیک براق که هم ظاهر خوبی نداره هم اثر انگشت روش میمونه. طراحی دکمه های روی اونم گیج کننده ست. باید این ماشینُ بدن دست جرمی کلارکسون تا کامل از خجالت این مدیر در میومد.
1394/6/26
عزیزم اگه یه ایرانی با توسان و اسپورتیجس تو کورس در مقابله این کم بیاره دیگه حرفی از ماشینه کره ای نمیزنه. واسه ما ایرانیا شتاب و سرعت و امکانات مهمه که این کاملا برتره. پس شک نکن شاسی بلند های هم رده باید جمع کنن کاز و کوزشون رو
1394/6/26
اولین بار که با یه شتاب گیری جانانه کلی باهاش حال کردین. بعدش باید به خاطر کیفیت پایین بنزین و خرابی توربو این ماشین کلی ناراحت بشین!! همش که شتاب نیست. چقدر!!!!!!!!!!!!!
1394/6/25
20
1394/6/26
این ماشین انگلیسی هست چقد بگم اخه برین یکم مطالعه کنید..تو عکس ها پشتش چینی نوشته االکیه...خواسته بگه تو انگلیس چینی بلدن ..مثلا داره پز میده...:(((((((((
1394/6/26
چرا ما نميتونيم قشنگ عكس بگيريم؟ چرا مشخصه كه عكس يا فيلم كار ماس؟ يه عكس از نيم رخ يا پهلوى خودرو نگرفتن
1394/6/26
ضمن تایید فرمایش شما ،
بازم عکس های خودرو بانک از عکس های پایگاه مدیاموتورز خیلی حرفه ای تر هستند .
1394/6/26
روي كاغذ اين ماشين خوبه ، چند تا كه كار كنه خودشو نشون ميده ،
در ضمن نمايندگي انحصاري تو قيمت گذاري ، اومده و سود جويي كرده و به زودي قيمتش پايين مياد
و ايكاش خودرو سازان خارجي ،نماينده خارجي تو ايران داشتن و ما اسير واسطه گري نمايندگان انحصاري كه جز افزايش قيمت سبب ميشن ، نميشديم ،
متاسفانه ، يك سري افراد هم هستن كه خيلي شيفته و متحير شدن
(جوگير ) و مرتب ليست بلند بلايي از امكاناتاين خودرو رو ثبت ميكنن
و ميخوان اينطور جا بندازن كه ١٤٢ تومن كه مديا به نادرستي قيمت گذاري كرده ،
براي اين ماشين كمه و به نوعي اين افراد هم ميان و شريك گرونفروشي مديا ميشن ، وما با ام جي ، جي اس مشكل نداريم و متاسفانه با اين افراد معلوم الحال مشكل داريم
و نخواهيم خريد ، تا قيمتش منطقي بشه ،،،،،،
واسطه گري نمايندگان انحصاري
1394/6/26
دوست مجهول الحال من ، کارکرد پایگاه های تخصصی خودرو همین است که درباره امکانات و ویژگی های خودرو های نوظهور تبادل اطلاعات شود و به بحث فنی در مورد چگونگی و چرایی عملگرها و ... بپردازیم که هزار دریغ و افسوس ..

نرخ خودروها ، موردی به نسبت در حاشیه است که با تاسف به گفتگوی اصلی در پایگاههای ایرانی تبدیل شده است .

در حالیکه شرکت مدیا موتورز ، نرخ رسمی این خودرو را اعلام نکرده است ، این شما هستید که یک شایعه 142 میلیونی را دارید به ذهن دیگران جا میزنید .

خیلی پیچیده است که تصور کنیم شخصی در یک پایگاه تخصصی که به همین منظور طراحی شده ، با گفتمان فنی ، بخواهد یا بتواند قیمتی را که دست هیچکدام از کاربرانش نیست ، با موردی که شما برشمردید ، توجیه کند .

شریک گرانفروشی وارد کنندگان ، دولت ، وزارت صنایع و سازمان گمرک اش می باشد نه علاقمندان MG که در اینصورت شما خیلی بچگانه به مسایل نگاه می کنید .
1394/6/27
جانا سخن از زبان ما میگویی...
مهران جان کاملا با شما موافقم، منم طرفدار ام جی ام ولی با مدیا و گرانفروشیهاش به هوای کم کردن ضریب دامپینگ به شدت مشکل دارم! احصار=فساد
در ضمن کاش همه مثل شما منطقی فکر کنن که همه چیز روی کاغذ و اعدادو ارقام نیست!(تو دفترچه ام وی ام 315 شتاب صفرتا صدش 12 ثانیه اعلام شده و از نظر اسب بخار و گشتاور و وزن هم مشابه 206 تیپ 5 با شتاب 9 ثانیس!! درصورتیکه سایت گرامیه خودروبانک این خودرو رو ازمایش کرد و شتاب واقعی بیش از 22 ثانیه شد که حیرت انگیزه!!!) درضمن مهمتر از همه کیفیته که رو کاغذ نمیشه فهمید
من به شخصه یه تویوتا یا میتسوبیشی ضعیفتر ولی بی دردسرتر رو به یه ماشین دیگه که ده برابر قدرت داشته باشه و بخواد مثل چینی ها و کره ای ها از همون سال اول، دم به دقیقه راهیه نمایندگی و تعمیرگاه شه ترجیح میدم!( منظورم ام جی نیست) ولی کاش مردم اول به کیفیت نگاه کنن بعد ظاهر و اعدادو ارقام
موفق باشی دوست من
1394/6/26
این شرکت تمام خودرو هاش چینی و بی کیفیت و بدقواره . هی میگن 30 سال پیش انگلیسی بوده .
در ضمن هر چقدر پول بدی اش میخوری . افرادی هم که میگن خودرو فقط اروپایی و کره و ژاپن فلان و بهمان . زورشون میاد قبول کنند ( حسادت ) کره و ژاپن با سعی و تلاش موفق شدن خودشون رو به رده های برتر جهان از لحاظ فنی و تکنولوژی برسونن .
1394/6/26
دوست خوبم ، اینکه فرمودید تمام محصولات چینی و با کیفیت پایین هستند در واقع خلاف واقعیت بوده و اطلاعات کاملی موجود است.
این خودروها در چین تولید انبوه می شوند و با نظارت خود ام جی انگلستان است.
در سایت اصلی ام جی انگلستان و حتی سایت سایک در این خصوص کاملا شفاف توضیح داده شده که این خودرو چینی نبوده و تمام مراحل طرح اولیه، مهندسی و دیزاین و تولید نمونه اولیه در خود انگلستان و توسط تیم ام جی انجام می شود.

موتورهای تولیدی نمونه های بهبود یافته محصولات نسل قبل با مهندسی و تخصص ام جی است که از تکنولوژی بالایی برخوردارند، پلت فرم های استفاده شده باز از محصولات ام جی روور بوده و حتی موتورهای دیزل در کارخانه ام جی در انگلستان تولید می شوند.

حتی اگر به مسابقات محلی انگلستان نگاه کنید متوجه خواهید شد که ام جی اجازه حضور در این مسابقات را در کنار بزرگانی از مرسدس، ائودی، ب ام و ، فولکس واگن، تویوتا، اینفینیتی، هوندا را دارد.

این اطلاعات در سایت مادر درج شده و سایت های معتبر بین المللی این موضوع را اعلام کردند ، در ضمن ام جی از سال 2005 سهامش فروخته شده و اولین محصول خودش را سال 2011 وارد بازار کرد.

بر خلاف حرف شما ام جی از کیفیت مناسبی برخوردار است که این موضوع در کنار قیمت ان کاملا گزینه اقتصادی به حساب می اید و نباید با محصولات لوکس حتی از محصولات کره ای مقایسه شود ، چراکه هر کدام با توجه به هدف خاصی تولید شدند، پیشرفت کره و محصولات خوبی که تولید می کند قابل انکار نبوده و شخصا تحسین می کنم اما منظور از مقایسه رقبای (هم کلاس) کره ای است که از نظر تکنولوژی موتوری، قدرت، هندلینگ به پای ام جی نخواهند رسید.
1394/6/26
همین ماشینای کره ای که راجبش بد میگید الان بزرگترین فروش رو در امریکا و کانادا دارند /
1394/6/26
چه انسانهایی فرهیخته ای صحبت از مطالعه میکنند؟؟؟؟؟اگر شما اهل مطالعه هستی برو به سایت "mg.Co.UK"و بیانیه کمپانی رو بخوان که هرگونه چینی بودن رو رد کرده.
برادر اهل مطالعه،شما فرق خط کره ای و چینی رو میدونی؟؟خیلی از کره ای ها تو چین مونتاژ میشن
برادر اهل مطالعه،سایک موتور غیر از ام جی،محصولات فولکس‌واگن و جنرال موتورز رو هم اسمبلی میکنه
بارد اهل مطالعه،تشریف ببرید سایت های معتبر و بخوانند.مجله که طراحی محصولات ام جی تو لانگر بریج انگلستان انجام میشه
اگر انگلیسی بلد نیستی " مجله ماشین" قدیمی ترین مجله خودرویی رو بخوان که از محصولات ام جی تعریف کرده و ضمن مقایسه ای که بین ام جی6، مزدا3، سراتو و مگان انجام داده ام جی6 برنده میدان بوده
تو کل کامنت ها فقط گفته شده چینی و دریغ از یک مورد فنی
شما "ام جی3 " رو با هیوندای i20. مقایسه کن که شتابی اندازه پراید داره
النترا رو با ام جی6 مقایسه کن،نه به لحاظ شتاب از پس ام جی برمیاد و نه هندلینگ و سواری.هر کودکی تفاوت آشکار تعادل و چسبندگی ام جی6 در سر پیچ رو با کره ای ها درک میکنه
و مطمئناً این ام جی هم از پس کره ای ها برمیاد
1394/6/28
یعنی چی هرگونه چینی بودن رو رد کرده مگر نه اینکه این شرکت تحت مالکیت کامل چینیهاست,مگر نه اینکه مقر اصلی کارخونه اش در چین هست ,مگر نه اینکه چینیها در مورد این ماشین و این برند تصمیم میگیرند ؟یعنی چی که چینی نیست .مگر شما از صبح تا شب در باره پیشرفتهای چین صحبت نمیکنید پس الان چه ضرورتی داره شدیدا برائت میجوئید از هرچ ه چینی و ساخت چین.پس الان جک هم که به پینین فارینا سفارش طراحی داده در واقع ایتالیائی هست و چینی نیست مخصوصا که مدیر عاملشم گفته ما اصلا چینی نیستیم و آلمانی هستیم.
1394/6/29
تحت مالکیت کامل نیست بلکه مالکیت سرمایه گذاری آن با سایک هست ، روندی که تو 20 سال گذشته بین خودروسازها بسیار متداول شده ، مثلا در دهه نود مالکیت سرمایه گذاری ام جی با بی ام دبلیو بود و تا سال 2005 با گروه روور ، و خبرها حاکی از آن است که مالکیت سرمایه گذاری تا آینده نزدیک به جنرال موتورز واگذار بشه ، مانند سانگ یانگ که 13 سال سایک مالکیت آن را داشت و از سال 2013 یه ماهیندرا هند واگذار کرد یا مانند جگوار و لند روور که تحت مالکیت تاتا هند هست .
در ضمن خط تولید ام جی در بیرمنگام انگلیس همچنان پابرجاست و ضمن آنکه در چین ، در تایلند ، آمریکای جنوبی هم خط تولید دارد .
چینیها درباره این برند تصمیم گیرنده نهایی نیستند بلکه دفتر اصلی ام جی در انگلستان ، تصمیم میگیرد به نوعی که حتی رووی 550 و 350 را که سایک چین پس از خرید برند روور به رووی تغییر نام داد و برای شناخته شدن نام این برند در بازارهای جهانی از نام ام جی استفاده نمود ، از سال 2015 ، برند ام جی انگلیس اجازه استفاده از نام ام جی بر روی محصولات رووی را نداد .
همین مثال میتواند محدوده مسولیت سایک در برند ام جی و برند خرید شده روور را نشان دهد ، اولی نام برند و لوگو همان هست و دفتر مرکزی و طراحی در انگلیس ، دومی نام آن به رووی و لوگو عوض شد و کلا از طراحی تا ساخت کامل در چین انجام میشود.
اینکه یک برند مهندسیش را در دفتر مرکزیش در کشور اصلی انجام دهد با اینکه یک برند سفارش طراحیش را به یک شرکت دیگر بسپارد بسیار متفاوت هست .
مثل آنستکه بگوییم سانگ یان هندی شده و یا جگوار هندی هست.
1394/6/26
جون مادرتون تا یه ماشین رو سوار نشدین نظر ندید.من این ماشین رو تو بندر عباس سوار شدم به عنوان سرنشین.و توسان و اسپورتیج هم تو قشم سوار شدم...از همه لحاظ این ماشین سره...همچین میگن کیفیت داشبورد انگار اسپورتیج از چرم استفاده کرده...نرمی و شتاب وکشش این ماشآلکاوکششین خیلی بیشتره...نسبت به قیمت هم واقعا حرف نداره.تعویض دنده سریع و بدون ضربه.صدای موتور واقعا گوشنوازه.صندلی های نرمتر و بهتر نسبت به هردو رقیب.عالیه عالی.لطفا کسی که هنوز از سمند بهتر سوار نشده تو عمرش نیاد و نظر نده.
1394/6/26
دوست من ، سوار شدن پیش کش ، برخی نظرات و انتقاداتی طرح می کنند که به یقین میدانی که حتی از نزدیک هم نظاره گر محصولی نبوده اند و کاملا در فضای مجازی محبوسند و با حسرت به عکس ها نگاه می کنند و می نویسند ..
1394/6/26
خرید خودروی صفر ممنوع
1394/6/26
دوستان عزیز خواستم در خصوص تصاویر توضیح کوچکی ارائه دهم .
با توجه به برخی کامنت ها در خصوص نوشته چینی و کیفیت پایین کابین باید بگم که شرکت نمونه بازار چین را برای معرفی وارد کرده بود و شاید بهتر بود با توجه به شرایط و نگاه برخی افراد این نوشته را جدا می کردند و نمونه های تحویلی دارای این نوشته نیستند، در چین تمام خودروهای تولید و مونتاژ شده از هر برند با حروف چینی وارد بازار می شوند .

در خصوص کیفیت شخصا اعتقاد دارم جا برای بهتر بودن و استفاده از مواد با کیفیت تر بوده و امیددوارم ام جی به این نکته دقت کند و صرفا به خاطر تولید خودروی اقتصادی از مواد با کیفیت پایینتر و ارزان تر استفاده نکند و در فیس لیفت این خودرو شاهد ان باشیم که در کنار موتور قدرتمند طراحی بهتر و مواد با کیفیت تر باشیم. اما در مورد تصاویر به علت نور پردازی محیط، فلش دوربین و باران همچنین براق کردن داشبورد با اسپری سبب شده تصاویری نه چندان دلچسب در ذهن بیننده شکل بگیرد که مدیاموتورز نباید چنین کاری را بر روی پلاستیک خشک انجام می داد.

در زیر تصاویر اصلی از کیفیت اجزای داخلی و کابین را برای شما عزیزان قرار می دهم.


http://www.overpic.net/viewer.php?file=x4t6o5jqcdhe9eaph8v5.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=x3rsdifo8e3mgzithek6e.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=x1m287qp05mbuhfgl1zlp.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=x150qkhwntzjs21vuw38x.jpg
1394/6/28
سینا جان ، به همان دلایلی که خودت گفتی ، عکس ها کیفیت اجزا را نشان نمی دهند و با نور بد و فلاش ، ضایع کرده اند .
از نزدیک بسیار متفاوت است و با کیفیت ..
من حتی بخش براق را بسیار می پسندم و آنرا جسورانه و نوگرایانه می بینم و می پندارم .
سیستم صوتی این خودرو از معدود پخش کننده های صدای سه بعدی یا 3D است که به تازگی روی خودرو های پیشتاز نصب می شود و برند شرکت ARKAMYS از مشهور ترین آنهاست که روی مدل های سال 2016 چند شرکت از جمله رنو و همین MG GS به صورت پایلوت و به طور اختصاصی این تکنولوژی را عرضه می کند .
در تبلیغات این شرکت و MG بارها به جمله :
LISTEN TO A MOBILE VIENNA CONCERT HALL IN THE NEW MG GS
اشاره شده که از این رو طراح با ذوق MG GS آقای Tony Wiliams خواسته از این ویژگی صوتی استثنایی استفاده کرده و آن قسمت داشبورد را مانند جنس سیاه و براق پیانو های درجه یک ارکستر سمفونیک ها طراحی کند و حتی به این جهت ، نشانه برند معروف ARKAMYS را هم روی داشبورد نصب کرده است .
جنس این قسمت مرغوب و ضد خش است و جلوه فوق العاده ای در داخل خودرو دارد و از این نظر هم خاص و هم دوست داشتنی است . بالاخره اگر کارها و طرح های تونی ویلیامز را دیده باشید ، فردی بسیار با ذوق و خلاقیت را خواهید یافت که سبک و امضای مخصوص خود را دارد .
به حرف های بی اساس و اشخاص .. که از روی تنگ نظری ، اظهارات خود را با نفرت زاید و علاقه وافر بی دلیل ، بیان می کنند ، در حد خودشان اهمیت دهید ..
ارادتمند
1394/6/26
باید خدمت دوستان عرص کنم که صفر تا صد این ماشین تو چین تولید میشه و حتی یه قطعه made in england هم تو کل ماشین پیدا نمیکنی ولی مثل جک اس 5 سیستم پاشش سوخت یا ترمز و... مال شرکتای معروف مثل بوش و... ست، میمونه طراحی که در انگلستان انجام شده و این حرف کاملا درسته، طراحیه موتور لیفان x60 هم کار ریکاردو انگلستانه! طراحی بدنه جک جی 5 هم مال پینین فارینا ایتالیاس و طراحیه موتور و گیربکسشم مال میتسوبیشی ژاپنه ولی تو چین تولید میشه، آیا صرف طراحیه ژاپنی یا ایتالیاییه جی 5 میشه گفت ماشین چینی نیست؟؟؟!!
البته ام جی از لحاظ کیفیت بسیار بهتر از جک عمل میکنه چون سایک موتور از بهترین های چینه و با بزرگان جهان خودرو همکاری داره، به عقیده من ام جی ماشین چینی با طراحی انگلیسیه که از بعضی کره ایها بهتره ولی از ژاپنی ها و اروپاییها پاینتره( باید قبول کنیم چین اگه بخواد میتونه جنس خوب بزنه)
درباره قیمت هم با توجه به ضریب دامپینگ و قیمت 179 هزار یوانی حداکثر قیمت این ماشین باید 127 تا 130 تومان عرضه بشه که در غیر این صورت و بالاتر بودن قیمت گرانفروشی و کیسه دوزیه مدیاس
درآخر لینک قیمت فروش کیا اسپورتیج( که خیلی هم از لحاظ کیفیت سواری و قطعات چنگی به دل نمیزنه) در چین رو براتون قرار میدم تا ببینین همین اسپورتیج با اینکه تو چین مونتاژ میشه و شامل گمرکی و عوارضم نمیشه قیمت بسیار گرونتری از جی اس داره!!! چرا؟ نمیدونم! شاید چون قطعات جی اس کاملا چینیه ولی بیشتر قطعات اسپورتیج از کره میاد و مونتاژ میشه! شایدم در دراز مدت کیفیتش بهتره! نمیدونم والله! اینم لینک قیمت؛
http://chinaautoweb.com/car-models/kia-sportage-r/
1394/6/26
بزودی رقیب سرسخت و قدر این ماشین یعنی فولکس واگن تیگوان وارد ایران میشه و در مرحله بعد مونتاژ میشه.
تیگوان 200 اسب بخاری یکی از بهترین کراس اوور های اروپاس که در مدل 2016 با کاهش قیمت، 25 هزار دلار برای مدل پایه عرضه میشه که تو ایران هم احتمالا در صورت واردات قیمتش از 140 تومن شروع میشه و در صورت مونتاژ این قیمت به 120 تومنم خواهد رسید که طبعا با کیفیت بسیار بالایی که تیگوان آلمانی داره بسیار ارزنده است (لازم به ذکره تیگوان در سایک موتور مونتاژ میشه ولی مثل جی اس کاملا در سایک ساخته نمیشه) اگه با قیمت مناسب و منطقی عرضه بشه کار برای gs بسیییار سخت میشه!
1394/6/27
من از تیگوان خیلی خوشم میاد ولی فکر نکنم اینجا زیر 180 تومن قیمت بخوره.
1394/6/27
آرش جان با اجازه من پاسخ دوتا از پیام های شما را در همین قسمت می دهم.

در ابتدا نسبت به فرمایش شما در خصوص فولکس واگن تیگوان ، قبول دارم از کیفیت قطعات و داشبورد بهتری برخورداره اما به احتمال زیاد دو نسل قبل وارد خواهد شد ، اگر قیمتی که شما اعلام کردید (140) میلیون تومان برای این خودرو در نظر گرفته شود احتمالا فروش خوب و موفقی خواهد کرد اما باید دید کدام مدل و با چه قیمتی وارد خواهد شد.

اما دوست من تمام مراحل ساخت در خود سایک انجام می شود ، این قسمت باید یک اشاره ای به کامنت اول شما کنم.

اشاره کردید که صفر تا صد ام جی در سایک انجام می شود و یک مقایسه با طراحی دیگر خودروسازهای چینی کردید و اعلام کردید که این دلیل بر چینی نبودن نیست.

در پاسخ به شما دوست گرامی باید بگم ، لیفان از شرکت ریکاردو انگلستان برای طراحی و ساخت موتور کمک گرفته، یا طراحی خودروی جک اس5 ، صحبت شما درسته ارش جان اما حتی هیوندای و کیا هم از طراحان دیگر برای محصولات خودشان استفاده می کنند. دقت کنید بحث ما در خصوص برند بوده ، و لیفان، جک، ام وی ام و.... برندهای بومی چینی هستند و در اینکه چینی خطاب می شوند هیچ موردی نیست. اما برند ام جی همانطور که مشخص است مخفف دو کلمه موریس گاراژ بوده و یک برند با سابقه اروپایی است که در دنیا شناخته می شود، هرچند برای ایران به علت عدم حضور ناشناخته بوده و سایک رسما از سال 2007 بطور جدی به این برند جان دوباره داد و در سال 2011 اولین محصول مجدد خود را به بازار ارائه داد.
در واقع سایک مالک و سرمایه دار فعلی این برند است اما تمام فعالیت این برند همچنان توسط ام جی انگلستان و زیر نظر ان تولید می شوند، همانطور که در پست های قبلی هم اشاره کردم از طرح کانسپت، طراحی و دیزاین، مهندسی خودرو و تولید نمونه اولیه توسط ام جی انجام می شود، پلت فرم های استفاده شده، مربوط به خودروهای سابق ام جی، موتورهای بهینه و بروز شده محصولات قبل و ساخته شده توسط ام جی ، است و چین نقشی در تولید این خودروها ندارد حتی برند بومی شده رووی هم در برخی محصولاتش از شرکت ریکاردو و ام جی استفاده کرده .
حالا چطور می شود این برند را چینی نامید، البته سیاست سایک برای ارزان سازی و تولید خودروی اقتصادی کاملا مشخص است اما تمامی این موارد در پی هدفی مشخص است.

در حال حاضر حتی در همین سایت اشاره شده که شرکت های مختلف وضعیتی مشابه ام جی دارند .
از طرفی کارخانه های تولیدی در چین همگی به صورت مستقل فعالیت می کنند و تیگوان تمام قطعاتش و اسمبل در سایک ساخته و تولید می شود ، نه تنها این خودرو بلکه بسیاری از برند های معتبر برای تولید در چین.

این توضیحات در خصوص ام جی گفته خود شرکت مادر و سرمایه گذار است که ام جی همچنان انگلیسی است و خود مردم در انگلستان گردهمایی و جشن 90 سالگی برگزار می کنند اما متوجه نمی شوم چرا در ایران انقدر این مسئله مشکل ساز شده .
1394/6/27
درود بر شما دوست گرامی سینای عزیز
بیاید خیلی واضح راجع به این موضوع صحبت کنیم، یه مثال خیلی روشن میزنم؛ نمیدونم شما چند سالتونه ولی وقتی من نوجوان بودم اجناسی مانند بلک اند دیکر انگلستان وارد ایران میشد که بسیار با کیفیت بود چون توسط خود انگلستان ساخته میشد، حالا هم با رجوع به بازار میتونی همین برند نامیه انگلیسی رو پیدا کنی ولی چون چینی شده متاسفانه تبدیل شده به یکی از بی کیفیتترین ها( خدا رو شکر ام جی اینطوری نشده) حالا شما میتونی صرف اینکه برند" بلک اند دیکر انگلستان" روی لوازم خانگی خورده که بعضا چند بار مصرفن! بگی این محصول عالیه چون برند قدیمیه انگلیسیه؟ مسلما خیر!! چون با چینی شدنش واقعا افت کیفیه شدید داشته! دوست من ضمن وجود یک اسم ( موریس گاراژرز) پشت یه محصول تو دنیای پیچیده امروز نمیشه کیفیت اونو ضمانت کرد! آیا برند پژو مال ایرانه؟ یا فرانسه؟ تازه ایران پژو رو نخریده و صرفا محصولاتشو مونتاژ و به قول خودش تولید میکنه! حالا آیا پژو 206 تولید شده توسط ایران با پژوی فرانسه از لحاظ کیفی یکی هست؟؟؟؟
در ضمن دوست گرامی من، جنسیو میشه انگلیسی نامید که حداقل لوازم اصلی اون جنس در انگلیس ساخته بشه و نهایتا در چین یا هر کشور دیگه مونتاژ بشه! یا کارخانه مادر و سهامدار اصلی مثل بنز خودش بیاد یه کارخونه و سایت تولید کامل تحت نظارت خودش تو چین یا هر جای دیگه بزنه! ولی الان سیاست گذار ام جی سایک چینه، صاحب سهامش سایک چینه، هیچ قطعه انگلیسی در خودرو نیست و خودرو تماما ساخت چینه! باز میشه گفت انگلیسیه؟!!!! عجیبه! بهتر نیست قبول کنیم یه ماشین بسیاربا کیفیت چینیه؟ که پوزه خیلی کره ای هارو هم به خاک مالیده!
درضمن دوست من دولت چین قوانین و تعرفه های بسیار سرسام آوریو برای ماشینهای غیر چینی حتی اونایی که در چین مونتاژ یا ساخته میشن ولی برندشون متعلق به کشور دیگس( مثل کیا) در نظر گرفته، و فقط برندهایی که متعلق به خود چینن از این تعرفه ها در امانن واسه همین کیا اسپورتیج مونتاژ چین 250 هزار یوان طبق لینکی که براتون گذاشتم تو چین قیمت میخوره ولی ام جی که دیگه جزو چینیها( ولی بسیار با کیفیت) شده از شر تعرفه ها در امانه و ام جی جی اس کمتر از 180 هزار یوان قیمت میخوره، دلیل بهتر ازین دو؟
پس لطفا پاسخ منو درباره این دو بدین؛
1؛ مگه میشه یه قطعه ساخت انگلیس در جنسی نباشه و سهامشم مال انگلیس نباشه و صرف اسمش اونو انگلیسی خوند؟ مطمئن باشین اگه روزی ایران کل سهام و اسم مایکروسافتو بخره و سیاست گذاره اون بشه از نظر من محصولات ماکروسافت ایرانی میشه!!!!!! حالا بهدش باید دید کیفیتش خوبه یا نه؟
2؛ ام جی اگه چینی نیست چرا مثل کیا دچار تعرفه های سرسخت دولت چین نمیشه؟؟؟؟
درمورد تیگوان هم نمیدونم شما چطور به سیاست های بم خودرو پیش از اعلام پی بردین که قراره یک یا دو نسل قبلش وارد بشه!!!! تا قبل ورودش راجع به این مسائل نمیتونیم نظر بدیم
http://chinaautoweb.com/car-models/kia-sportage-r/
1394/6/27
درود بر شما دوست گرامی جناب محمد رضا
خدمتتون عرض کنم کافیه قیمت تیگوات رو در اینترنت سرچ کنین تا ببینین مدل 2016 این خودرو در مدل پایه 25 هزار دلار قیمت خورده، با توجه به قیمت 25 هزار دلار نهایت قیمت وارداتیش میتونه 140باشه( هرچی فولتر طبعا گرونتر)
که در صورت مونتاژ خود سایتای ایرانی هم اعلام کردن که احتمالا قیمتش به 120 هم خواهی رسید!
پس بهتره خودمون طوری صحبت نکنیم که از همین الان فضارو برای گرانفروشیه بیش از پیش خودرو محیا کنیم!
پاینده باشی رفیق
1394/6/28
ارش جان همانطور که گفتم بحث ما سر برند بوده نه بر سر کیفیت خودرو،
من صحبت های شما را بخش به بخش پاسخ می دهم، دوست ندارم زیاد بحث و باز کنم و سعی می کنم بیشتر به صورت مختصر توضیح بدم.

اول از همه با تمام احترام به نظر شما فکر نمی کنید کمی جالب باشد که یک خودروساز بزرگ به نام سایک، سایت اصلی ام جی انگلستان، مجلات و سایت های اروپایی این برند را یک برند انگلیسی می دانند و مردم خود انگلستان جشن تولد 90 سالگی (برندی که هنوز زنده است) برپا می کنند و بعد کیلومترها دورتر در قاره ای دیگر دوستان تلاش (منظور کلی است) می کنند که غیر این را ثابت کنند.!!!!

یعنی ما از خود شرکت و حتی سرمایه گذار یا به عبارتی مالک فعلی بیشتر اطلاعات داریم!!


دوم، امکانش هست به من بگید تولید یک خودرو چه مراحل و فرایندی را باید سپری کند، همچنین نقش سایک در این روند دقیقا کجاست؟!!!
ایا تو مراحل طراحی، مهندسی،تولید نمونه اولیه سایک نقشی دارد؟ موتور خودرو ساخت کجاست؟ پلت فرم خودرو مربوط به چین است یا انگلستان؟

هندلینگ عالی این خودرو که رتبه نخست را دریافت کرد ایا توسط مهندسی چینی به ان دست یافته؟

حضور ام جی در مسابقات محلی انگلستان که حتی خودروهای کره ای اجازه حضور ندارند به چه معنا است و لوگوی ام جی انگلستان روی این خودرو به چه دلیل است؟
این به کنار ، وزیر دفاع انگلستان چرا باید با خودروی چینی عکس یادگاری بگیرد و از یک برند بومی یاد کند؟

دوست من، ارش عزیز برند و مهندسی انگلیسی، اصالت با تغییر سهام جا به جا نمی شود، درسته من قبول دارم محصولات ام جی از کیفیت لوکس انگلیسی بویی نبرده چرا که سیاست تولید خودروهای ام جی تولید اقتصادی است .

از طرفی اعلام کردید (در ضمن دوست گرامی من، جنسیو میشه انگلیسی نامید که حداقل لوازم اصلی اون جنس در انگلیس ساخته بشه و نهایتا در چین یا هر کشور دیگه مونتاژ بشه! یا کارخانه مادر و سهامدار اصلی مثل بنز خودش بیاد یه کارخونه و سایت تولید کامل تحت نظارت خودش تو چین یا هر جای دیگه بزنه! )
در حال حاضر سهام کامل همین لوتوس سالها است دست پروتون مالزی است، کیفیت داخل خودرو قابل مشاهده است. نمونه های الیز اس 1 تولید شده در خود کارخانه مالزی هستند نه انگلستان.
سهام برخی خودروساز های دیگر از جمله سانگ یانگ، جگوار، ولوو هم خریداری شده ، و تازگی ها یک برند دیگر از انگلستان توسط چین خریداری شده است. پس این ملاک نیست.

این پاسخ سایت انگلستان به سوال شماست
http://mg.co.uk/about-mg/faqs
ARE MGS CHINESE NOW?
No, all MGs are designed, engineered and final assembly in the UK offices in Birmingham.

در خصوص تعرفه ام جی در حال حاضر مالکیت چینی داره به همین خاطر جدا از کیا و برندهای دیگر است و شرایط یکسان با دیگر خودروسازهای چینی دارد.
مثال پژو ایران سهام تولید نمونه های قدیمی را سالهاست تنها برای خود خریداری کرده و خود به بازارهای منطقه صادر می کند، اما هیچ دخالتی در مهندسی و یا تولید یک محصول جدید با نام پژو یا رنو نمی تواند داشته باشد مگر با یک ارم و نام جدید دقیقا اتفاقی که برای روور انگلستان افتاد و سایک پس از خریداری سهام با تغییر نام به رووی و لوگوی جدید محصولات خود را با دانش انگلیسی تولید کرد. اما ام جی همچنان در انگلستان برپا است و موتور و اجزای ان تماما در کارخانه انگلستان تولید می شوند ، سایر قطعات الکترونیکی مربوط به شرکت های نامدار اروپایی است و تنها ساخت برخی قطعات مثل درب ، اجزای بدنه،شیشه، برخی قطعات فنی توسط سایک انجام می شود که امر بسیار عادی است. شما دیدتان به خودرو بیشتر جنبه کیفیتی و ظاهری دارد چراکه اصل ماجرا تولید یک خودرو توسط تیم اصلی و مادر است.

حالا شما چطور با توجه به مسائلی که مطرح شد این برند و چینی می نامید، از نظر من همان انگلیسی با مالکیت چینی بهتر بوده و موافقم که توان مقایسه با دیگر برندهای لوکس و با کیفیت انگلیسی را در حال حاضر ندارد .

http://www.overpic.net/viewer.php?file=x6lb4eb2zpmsrzkel74q2.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xcwtzjfdgurs4bd31dz3o.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xkh5fymzskyxbec8aby.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xxn60kelw0bsln6x94bm4.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xh89ofx9vi5tteb0vx5p9.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=x7eemkbnmtbgur1lbi3k.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xtic490v8ey2ax47gc7gl.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=x0h8xuqq8xy4jtz31ft.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xvfh3nc8sxr0vow8wm8mx.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xmv3eww28ytummuplmufd.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xl8hv447gobkmesxrly0.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xin5ubah6gerzrpcfs04.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=x9zhgv57dgxfc1w79pmm.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xgxjp3gy571pcoglu4scn.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=x2sd8ou05uewawuxbusdb.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xlsv5a21qxlxp6sky7yy.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xcqh35c6lormoyg7f9ej.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xn080x8687t4nf7r62aet.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xxs2xc8g479g48x0fhsn8.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xxwxtr41atucjd5ht9b8.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xkd6r1acf6sxtf8gde3.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xwmvlghccby5degm3rq2q.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xikzn96c4mwvgkiaokowt.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xdlrm6y0k7xqi2z05lyn1.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=x8iywtm34of3tb9y1k229.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=x314zgq0hcldvi212ctsk.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xxtj1r54mnwszc7zr23jm.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xlgji34g7t6v6wo9x40td.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xr3u0dbcj0k1uqbdt9gki.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xeh9fbyum6cah1xr7ygjw.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xviviaerz5nnmhwwl5524.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=x18le8j930fzpwbr00i9.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xxtewsjn31d3wzkt6gs.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xknqj1idiw0vb1pjc0vbc.jpg

http://www.overpic.net/viewer.php?file=x17vj5c2zmv03yn7uyexk.png

امیدوارم تصاویر چینی یا انگلیسی بودن را نشان داده باشد، اگر سایت، ویدئو و مطالب بیشتری خواستید در خدمت هستم.
1394/6/28
آرش عزیز ، اینکه برای شما "MADE IN" دارای اهمیت باشد ، مشکلی نیست و بسیار خوب است ولی لازم است که ابتدا الفبای صنعت ، تجارت و بازرگانی را بشناسید و در خصوص هر چیزی از جمله برند ها ، مطالعه کنید و دایره اطلاعات و دانش تان فقط محدود به چیزهایی که از کودکی تان سر و کار داشتید ، نشود . اینکه مثال می زنید و سعی میکنید بحث تان را مستند و مستدل کنید خوب است و جهشی قابل توجه در کلام و نوشتار شماست اما همانطور که نمی دانید "بلک اند دکر" یک شرکت و برند آمریکایی است و نه انگلیسی و شما فقط "MADE IN UK" را دیده اید و فکر کردید حاصل سالها تلاش و مهندسی آمریکایی فقط بخاطر ساخت در انگلستان ، انگلیسی است ، همانطور هم نمی دانید MG که حاصل عمری طراحی و مهندسی درجه یک انگلیسی است ، به خاطر یک "MADE IN CHINA" ، هرگز چینی نیست ..
مطالعه کنید تا از وضعیتی که نام آن را همه می دانند ، خارج شوید .
1394/6/28
ضمن تشکر از جناب سینای عزیز بابت پاسخ جامع و مبسوط و محترمانه، باید بگم نظر شما برای من کاملا محترمه
ولی در جواب دوست بی ادبم جناب مهربد! باید بگم اگه به کلام من دقت کنین صحبت تاثیر محل تولید بر کیفیت جنسه( تولید در انگلیس کیفیت بهتر، تولید در چین کیفیت پایینتر) که سینا جان هم به درستی در جواب من فرمودن صحبت کیفیت نیست چون هردومون به کیفیت ام جی در حد خودش اعتماد داریم نه در حد لوکس های انگلیسی و ادامه صحبتشون درباره طراحی و... که فرمایششون متینه.
بیاین اینجوری فکر کنیم که من نمیدونم مشکل شما از کجاس که با این لحن در حد شخصیتتون صحبت میکنین!!!
امیدوارم با این لحن بی ادبانه خداوند به اطرافیانتون صبر عیوب عطا کنه!!
خوش باشی رفیق!!
1394/6/28
راستی سینا جان با گمال احترام به نظر شما ولی درباره مراحل خودرو سازی و طراحی قبلا صحبت کردیم!!من مثال مراحل طراحی اتاق و موتور و گیربکس جی 5 رو زدم در ایتالیا و ژاپن و ساخت اون درچین!!! شما هم فرمودین تفاوت این دو در برندشونه! و من بحث رو بردم رو برند و محل ساخت...
با قسمتی از فرمایشات شما موافقم و در کل احترام کامل برای نظرتون قائلم، همین طرز دفاعتون نشون میده واقعا مثل خودم دوستدار این ماشینین و نفعی در فروش یا قیمت گذاری یا عدم فروشش ندارین
ممنون ازشما موفق باشین
1394/6/26
اقاي مهربد ،،،،دوست متحير و شيفته من ،،،،،،،باور كنم كه شما هم مثل من فقط علاقمند به ماشين هستين
١-اولا اينجا فروم تخصصي نيس ، و رونمايي و بحثهاي كليه ، و فروم تخصصي هم مراجعه كنيد تيونينيگ تاك مبحث ام جي ، جي اس

٢- صرف اطلاعاتي كه سازنده در خصوص شتاب و قدرت ميده و اپشنها و ايمني ميده ، صرفا به عنوان سند كاغذي محسوب ميشه ، تا زماني كه خودرو دست مصرف كننده برسه و پس از تجربه سواري بتوان به جمع بندي در موردش رسيد ، ودر ايران هم كه امكان تست دريوا نيست
٣- و صرفا همه با ديدن يك عكس و و بروشور اگر بخوان ميرن براي ثبت نام و هيچ كدام از علاقه مندان موفق به ديدن اين خودرو از نزديك نشدن و چون مراسم رونمايي صرفا با دعوتنامه و مخصوص نمايندگيهاي مديا بود ، حالا شما چطور از نزديك ديدين ، ؟ ؟؟؟ مگر اينكه جزو عوامل نمايندگي بوده ودر مراسم باشين و از نزديك ديده باشين والا كس ديگري از نزديك نديده

٥- اتفاقا قيمت از الان بايد بحث بشه ، الان بايد مبناي قيمت گذاري اش معلوم بشه ، و با اين قيمت بازار خوبي نخواهد داشت ، و فقط عده اي شيفته ميخرن

٦- در ضمن غير از دولت و تعرفه ، وارد كنندگان انحصاري ، نيز در گرانفروشي خودرو نقش دارن ، و قيمت گذاري خودشون انجام ميدن
و وقتي ببينن كه در مورد خودروي خاصي اقبال عمومي وجود داره قعطا ميان و بر طبل گراني ميكوبن

٧- در ضمن مديا سازنده خودرو. نيست و فقط عرضه كننده اش تو ايرانه ، كه متاسفانه با سياست غلط قيمت گذاري ، باعث از دست رفتن بازار محصولات اين خودرو در ايران شده و بازار ذست دوم خودروهاي ام جي هم غالبا با ضررهاي ده تا بيست توماني همراهه

٧- اميد وارم كه قيمت ١٤٢ ت با نخريدن من و شما كاهش پيدا كنه ، انوقتكه جايگاه واقعي اش تو ايران پيدا ميكنه ، و ام جي از حاشيه بازار مياد بيرون ،

براي اينكه سايك موتور چين ميخواد تو بازار هاي دنيا با قيمت مناسب نفوذ كنه ، ولي مديا بر عكس داره عمل ميكنه و با گرانفروشي
باعث از دست رفتن بازار ام جي در ايران ، و خراب شدن بازار دست دوم ، و خسارت به دارندگان ام جي وارد ميشه ،،،

1394/6/27
ممنون از شما دوست گرامی، مهران عزیز
فرمایشتون بسیار جامع درست و محترمه و کاملا با نظر شما موافقم و خوشحالم هنوز دوستانی مثل شما با دید باز و هوشمندانه میبینم
پاینده باشین
1394/6/28
دوست متین من مهران یا ..
این پایگاه یک سایت تخصصی است و بحث های غیر فنی و بی مایه ، شایسته آن نیست .
شما بسیار پسندیده اشاره کردید که :
"تا زماني كه خودرو دست مصرف كننده برسه و پس از تجربه سواري بتوان به جمع بندي در موردش رسيد"
که در این زمینه کاملا با شما موافقم و اضافه می کنم که تا آن موقع باید به ویژگی های فنی و دینامیکی و نیز تجهیزات خودرو پرداخته شود تا تست شود ولی من ماندم که شما چطور خودرویی که بحث در مورد آنرا به آزمایش از نزدیک موکول می کنید ، چگونه قیمت آنرا بالا و پایین می کنید و اظهار نظر می کنید که می ارزد یا که خیر !!
مگر نه اینکه می گویید بحث در مورد قابلیت های ماشین به بازار نیامده زود است و باید آزموده شود ، پس چطور قیمتی را که هنوز رسمی هم اعلام نشده ملاک ارزیابی خود قرار می دهید و می گویید گران است و نمی ارزد ... وحتی پیش بینی شکست هم در فروش برای آن دارید .
به هر روی قیمت هم یکی از فاکتور های خرید است اما برای کسی که پول خرید را ندارد ، گران و ارزانش تفاوتی نمی کند برای همین بهتر است درمورد همان شکل ظاهری و اعداد و ارقام روی کاغذ اش بحث کنید .
ولی برای اینکه زیاد انرژی خود را صرف این نرخ های بی اهمیت ( به همان دلیلی که عرض کردم ) نکنید ، می بایست بدانید که قیمت گذلری یک خودرو فرایند پیچیده ای است و با فرمول محاسبه میشود و ضرایب و استعلام های مشخصی دارد و سقف قیمت را که با تایید سازمان و شورا تعیین و در خصوص هر خودرو ابلاغ می شود ، دلبخواهی نیست و ضابطه دارد حالا شما می گویید زیاده ، اون بحث دیگری است که لازمه آن تغییر قانونه و خلاصه به همین راحتی و مسخرگی که شما می گویی نیست ..
1394/6/26
انصافا ماشین مضخرفیه....چرا اینجوریه؟؟؟!!!!! مخصوصا کنسول رو انگار تو گاراژ خونه با امکاناتی در حد سوهان و چسب و پلاستیک ضایعاتی ساختن.
درسته کره ای ها هم اسباب بازیند ولی از این بهترن خداییش.
کیفیت فقط ژاپن.
1394/6/28
دوست عصبانی من ، "مزخرفی" که نوشتی ... چرا اینجوریه؟؟؟!!!!!
1394/6/27
بعد از بحث درباره این خودرو در کامنتای قبل؛ وظیفه انسانیه خودم میدونم کمال تشکر از سایت محترم خودرو بانک بکنم، به جرات میتونم بگم تنها سایتیه که همیشه تونستم توش آزادانه صحبت کنم، از تیونینگ تاک گرفته تا مجله ماشین کامنتامو گاه و بیگاه سانسور کردن! همین آخرین بار هم پای اخبار که چه عرض کنم بهتره بگم تبلیغ مجله ماشین از همین خودروی ام جی gs یه کامنت گذاشتم که بعد تعریف ازین خودرو یه ایرادم گرفتم از نظر قیمت گذاریه مدیا با سندو مدارک لازم و لینک سایتای معتبر، و مجله ماشین عزیز لطف کرد و کلا کامنت منو نادیده گرفت و نذاشت! سه بار دیگه فرستادم باز نذاشت!!! چه میکنه این پول لامصب!! ولی هرگز حتی یه بار سایت خودرو بانک اینکارو با نظرات و کامنتای من نکرد و جانب هیچ برند یا شرکت یا جیب پر پولیو نگرفت که بسیار ارزندس.
به سهم خودم به احترام صداقت و شرافت این سایت از جا بلند میشم و کلاه از سر برمیدارم
1394/11/9
امیدوارم در مورد سیاست قیمت گذاری این خودرو و سایر خودروهای ام جی که توسط مدیا موتورز وارد میشن هم صحبت بشه فارغ از بحث های کیفی خودرو
الآن نگاه کنید چه جهش قیمتی ِ عجیبی داشته این ماشین فقط در عرض چند روز:
120 تا 180 هزار یوآن هستش بین تقریباً 19 هزار دلار و 27 هزار دلار حدوداً
منتظر بودیم پایین بیاد بخریم
حالا شده 162 میلیون 2016.
بیست میلیون اختلاف با 2015 در قیمت گذاری قبلی تا همین چند روز پیش و ده میلیون اختلاف قیمت با نسخه 2016

دقیقاً چه اتفاقی افتاده توو این چند روز که این ماشین 10 میلیون تومان گرون شد؟؟؟
واقعاً بر چه اساس؟؟
از سایت وزین خودرو بانک درخواست میکنم که این موضوع رو لحاظ کنن توو نوشته هاشون که مردم بدونن با چه افرادی و چه نمایندگی ایی طرف هستن.
1394/11/20
دوستان به این موضوع خیلی دقت کنید
کسی تاحالا اشاره نکرده
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
ماشین رو از نزدیک دیدم
مانیتوری که روی این ماشین میدن از مانیتوری که توو تبلیغات هست کوچکتر هست و کلید های اگر اشتباه نکنم بلوتوث رو هم از روی فرمان برداشته اند!!!!!!!!!
ماشین رو ده میلیون تومان گرونتر کردن اونوقت این چیزهارو هم از روش برداشتن!
1394/6/28
دوستی که با نام های مختلف نظر میگذارید و یک سری مهملات را سرهم می کنید و خودتان در پاسخ خود دست نوازش به خود می کشید و .. اگر در نقشه "گوگل ارث" روی بریتانیا و سپس روی استان بیرمنگام زوم کنید و ادامه دهید تا جاییکه کنار فرودگاه اصلی شهر ، کارخانه بسیار بزرگی را در سمت جنوب غربی آن می بینید که دارای سالن های بسیار بزرگ و محوطه های فراوان و خودرو های زیادی است که شامل خانه های ویلایی بسیار زیادی هم هست که ویژه کارکنان کارخانه است . این کارخانه معظم که 91 سال است در این مکان در حال تولید و فعالیت است ، کارخانه خودروسازی MG انگلستان است .

حال اگر کلمه "ام جی دیزاین سنتر" را در اینترنت گوگل کنید و فقط عکس ها را تماشا کنید و یا فیلم ها مربوط به MG را در یوتوپ یا آپارات نگاه کنید ، همه چیز دستگیرتان میشود . به عکس ها و فیلم های MG BTCC و خودرو MG XSport و خودرو MG مخصوص مسابقات لمان هم نگاهی کنید . خودرو سازی که 91 سال فقط خودرو اسپرت میساخته و دانش آنرا در اختیار داره ، فقط توسط اشخاص بی مطالعه ، این چنین نامیده و مقایسه میشه ...

مطالعه زمان زیادی نمیگیره و از آدم چیزی کم نمیکنه !
1394/6/28
,وقتی اسم برند ام جی برده میشه ، یک عده فقط به حرف و زائیده تفکرات خودشون ، در تلاشند که این برند رو چینی مطرح کنند و بارها پاسخ این دوستان داده شد و آنهم با کلی مستندات و لینک های معتبر ، ولی بسیار آگاهانه از کنار آنها میگذرند و مجددا حرفهای نخ نما شده خودشان را مطرح میکنند ، مواردی چند را عرض کنم :
1- تو سایت دنده 6 ، علی الخصوص رفتار جالبی ایجاد شده که خود سپهر ( یکی از مدیران آن ) بارها نسبت به استفاده چند اسم با یک IP تذکر داده و جالبه که همین روش که یکی تخریب میکنه و بعد با اسم دیگر میاید و متن و شخصیت بزگوار طرف را نوازش میکند و به به و چه چه میزند .
2- هنوز یاد نگرفتیم که به جای تخریب یک برند با ارایه حرفهای پوپولیسمی ( مثلا چینی هست ) ، سعی کنیم با ارایه ادله فنی ( و اگر بلد نیستیم ، نظاره گر باشیم و یاد بگیریم ) محصول برند را مورد انتقاد قرار دهیم .
3- اگر محصول جدیدی از یک برند وارد کشور شد و هنوز جواب پس نداده ، نه میتوان گفت خوب است و نه بد ، میتوان با رجوع به سوابق محصولات دیگرش در کشور اظهار نظر کلی نمود و در ادامه با رجوع به سایت های معتبر خودرویی ، تحقیق کرد که بزرگان درباره آن چه میگویند ؟
وقتی به سابقه حضور 5 ساله برند ام جی در ایران نگاه میکنیم ، آنچیزی که شاخص شده آنستکه از هندلینگ و موتورینگ خیلی خوبی برخوردار میباشد که استهلاک پایینی داره ولی کابین خودرو از نظر کیفیت درخور این قابلیت ها نیست . پس میتوان انتظار داشت که محصول جی اس هم همینگونه باشد
و وقتی به بررسی مجلات تخصصی با سابقه ایرانی مانند مجله ماشین نگاه میکنیم ، میبینیم که در تستی که انجام دادند از شاخصه های بسیار خوبی یاد کردند ، حتی این شائبه که شاید نظر کارشناسان ایرانی توسط وارد کننده زاویه دار شده ، لازم است به سایت های معتبر خارجی رجوع کنیم و چه سایتی معتبر تر از اتوکار و اتواکسپرس ( مقام اول در بررسی تخصصی خودرو در اروپا ) و بالاتر از جی در پاور آمریکا .
در این سایتها که مشترکا دو مدل از جی اس را برای تست 100000 کیلومتر در اختیار دارند ، میخوانیم که از این ماشین به عنوان خودروی کراس اور دیوانه که از هندلینگ و آفرود مناسب و نرم برخورداره و در عین حال پر شتاب و اسپرت ومیباشد تعریف میکند و در کنارش از فراوانی پلاستیک خشک داخل کابین انتقاد دارد .
http://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-shanghai-auto-show/new-mg-gs-suv-spotted-testing-uk-roads
4- دوستی از فولکس واگن تیگوان اسم برد که از نظر سایت اتوکار خواهر خوانده ام جی جی اس هست ، بد نیست که بدانیم این دو خودرو در شرکت سایک چین مونتاژ میشوند و از یک سیستم تعلیق یکسان برخوردار هست و جالبتر آنکه از نظر سایت اتوکار هر دو ماشین تیگوان و جی اس ، صاحب 3 ستاره از 5 ستاره شده اند . بعد چون نام فولکس واگن برای این دوستمون آشناست از آن به عنوان " تیگوان 200 اسب بخاری یکی از بهترین کراس اوور های اروپاس " یاد میکند !!!!
http://www.autocar.co.uk/car-review/volkswagen/tiguan
http://www.autocar.co.uk/car-review/first-drives/2016-mg-gs-15t-deluxe-awd-review

خوب به نظر خوانندگان ، ارجح توجه به نظرات تخصصی یک سایت معتبر نیست !!! پس بهتر نمیباشد اگر در قامت یک منتقد وارد میشویم سعی کنیم برای شخصیت خودمان در دنیای مجازی احترام قایل باشیم و با اطلاعات حرف بزنیم و اگر اطلاعات بیشتری ارایه شد ، آنرا بپذیریم ؟!!!!!
5- مهندسی و طراحی برند ام جی از سوابق همین 5 سال حضورش در ایران نشان میدهد که آنچیزی را که رو کاغذ مطرح میکند در عمل هیچ فرقی ندارد و گویای آن خودرویی بنام ام جی 6 میباشد که سوناتا و آپتیما و کمری به هیچ وجه توان رقابت فنی با آن را ندارند.
6- اصرار بر اینکه این برند چینی هست ، دیگر بسیار نخ نما شده و با حضور پر شمارش در خیابانهای تهران ، نشاندهنده استقبال و شناخت مثبت از آن میباشد که متاسفانه خاص بودن آنرا تحت شعاع قرار داده. در ضمن کافیست با خود صادق باشیم که اگر چین توانسته به این سطح از تکنولوژی خودرویی دست پیدا کند ، فاتحه خودروهای کره ای و حتی ژاپنی را باید خواند . ولی در عمل میبینم که بین خودروهای برند ام جی و بهترین برند چینی با حمایت مهندسی ولوو ( یعنی جیلی ) تفاوت بسیار زیاد میباشد و حتی سایت اتوکار اصلا آنرا در حد تست نمیداند چه برسد دادن ستاره .
7- دوست عزیز از ادله آنکه همه اجزا خودروهای ام جی چینی هست ، به این نتیجه رسیده که این برند چینی میباشد
" مگه میشه یه قطعه ساخت انگلیس در جنسی نباشه و سهامشم مال انگلیس نباشه "
اول اینکه این اطلاعات رو از کجا آوردید ؟ و کاملا غلط میباشد ، موتور ام جی 6 کاملا ساخت انگلیس هست و گیربکسش به سفارش و طراحی ام جی انگلیس ساخت آیسین ژاپن .
دوم : سالهاست که همه برندها برای ارزان سازی سرازیر شدند به چین و تحت لیسانس خودشان تو چین تولید میکنند ، نمونه بارز آن اپل که یک جنس غیر چینی ندارد مگر نمایشگر incell آن که ساخت توشیبا و یا سامسونگ میباشد.
8- اشاره شده به تعرفه گمرکی در چین و استنباط آنکه چون اسپرتیج ضریب گمرکی میخورد پس کیا و دیگر خودروسازهای اینچنینی ، غیر چینی هستند و مابقی همچون ام جی ، چینی میباشند .
برای اثبات این مدعا کافیست با رجوع به سایت های فروش خودرو در اروپا ، آمریکا و امارات و مقایسه قیمتی آن در چین ، به این واقعیت پی ببریم که دولت چین بر روی خودروهای کره ای تعرفه بالای 35 درصدی قرار داده در حالیکه خودروهای آمریکایی از معافیت برخوردارند .
پس یا خودروهای جنرال موتورز و فولکس واگن بنابه استدلال شما چینی هستند و یا اینکه این استدلال از بیخ و بن اشتباه هست .
یادآور میشوم که در شانگهای ، دولت چین برای تمام شرکتها که در چین خط تولید با مشارکت سرمایه گذار حقوقی چینی ایجاد کند ، معافیت مالیاتی و یا تخفیف مالیاتی قرار داده است که دیگر این را همه میدانند و نمیدانم که چرا این دوستمون سعی نکر تحقیق کند که چرا خودروهای کره ای دچار این معافیت نشده اند تا آنجا که مدیرعامل هیوندایی از بالا بودن قیمت خودروهای کره ای در بازار چین مخصوصا شاسی بلند معترض شده و دستور کاهش سود و تلاش برای بقا در بازار چین را داده .

سوالی که همیشه پرسیدم و هیچگاه ام جی ستیزان بدان جواب ندادند :
1- زمانی برند ام جی در دهه 90 ، تحت مالکیت سرمایه گذاری بی ام دبلیو بود آیا آن موقع آلمانی محسوب میشد و یا آیا باتوجه به مذاکرات مابین جنرال موتورز و سایک جهت واگذاری امتیاز سرمایه گذاری به جنرال موتورز به قیمت 1/8 میلیارد پوند ، آیا باید ام جی را زین پس آمریکایی بدانیم ؟!!!
2- آیا اصالت ، دانش مهندسی و تجربه 90 ساله یک برند و کمپانی زنده ، قابل حذف کردن میباشد؟!!!
1394/6/29
جناب نریمان من صرفا روی شناخت بیشتر از فولکس واگن نگفتم یکی از بهترینها... رو حساب فروش بسیار بالای فولکس واگن در کنار تویوتا در جهان و وکیفیت مثال زدنیه فولکس واگن این حرفو زدم!!!
شما کیفیت بالای فولکس واگنو انکار میکنین یا اینکه اگه با جی اس در یه رنج قیمت باشن انتخاب سخت میشه انکار میکنین؟؟؟؟!!!!
در ضمن چرا بی انصافی میکنین! کامنت منو دوباره با دقت بخونین خود من گفتم تیگوان هم در سایک مونتاژ میشه!!!!!!! شما جوری جلوه دادی که انگار اخبار جدیدی دادین!!! یا من قصدی داشتم!!!
درضمن هرکی مقاله مجله ماشین خرداد ماه "تقابل ام جی 550 با ام جی gs" رو خونده باشه اطلاعات نسبتا کافی درباره جی اس داره، هندلیک مناسب، نرمیه تعلیق و تشابهش با تیگوان! و شتاب و قدرت موتور و گریبکس عالی
در کنار کیفیت پایینتر اجزای داخلی جی اس نسبت به ام جی 550!! اینا حرفای معتبرترین و قدیمترین مجله خودروی کشوره!! طبعا با استناد به همین مقاله مجله ماشین لااقل میشه گفت از لحاظ کیفیت تیگوان بهتره!
خسته شدم انقدر گفتمو چیزای تکراری شنیدم!! والله ام جی خدا نیست! درسته خودروی خوبیه و محاسن زیادی داره ولی قطعا معایبی هم داره که باید قبول کنیم (هیچ خودرویی تو جهان بی عیب مطلق نیست!)ولی من آرزو به دل موندم یه بار از زبان شما یه ایراد از ام جی بشنوم!!
خوش باشین
1394/6/28
با عذر خواهي از دوستان به سبب طولاني شدن اين كامنت ، خط اخر ، و در ادامه كامنت قبلي ،،،،،،ضمنا قرار نيست كه ما با القا ات شما و امثال شما بخواهيم متضرر شويم ، هر چند كه ضرر خريد در محصولات كيا و هيوندايي و ساير وارد كنندها هم وجود داره ،
و همه اشون با قيمت منطقي بايد عرضه كنن ،،، و مشتري ايه ساده لوح فرض نكنن ،،،،ازنريمان و ارش هم ممنونم ،
1394/6/28
عجب!!! میبینم دوستان مدیا موتوری بدجور به تنگ اومدن و باز به تهمت و کلام دور از ادب متوسل شدن!!!
اولا از سایت محترم خودروبانک خواهش میکنم با توجه به آیپی آدرس کامنتا لطف کنن شفاف کنن کی داره با اسامیه مختلف کامنت میزاره؟ کی تونسته انقدر ذلیل و حقیر بشه که دست به چنین کار کودکانه ای بزنه!!! مثل کامنتای مدیایی ها که بعضی جمله ها انگار از روی هم کپی پیست شده! حتی تو لحن تیکه انداختنشون مشهوده!!!(مطمئن باشین هرکسم اینکار احمقانه رو بکنه دیگه انقدر سبک مغز نیست که با خودش پاسکاری کنه و دست خودشو رو کنه!!) یعنی انقدر برای شماها عجیبه یه نفر از نظر یه نفر دیگه دفاع کنه یا همنظر باشن!! این نشان درونیات انسانیتونه!!
دوما من از ابتدای صحبتم بارها ام جی رو خودرویی دوست داشتنی و با کیفیتتر از کره ای ها لقب دادم و نظر شخصیمم در ادامه گفتم که به دلایل قبلا ذکر شده من بیشتر اونو چینی میدونم با طراحیه انگلیسی!!!همین! آقای نریمان یادمه شما در تیونینگ تاک در جواب دوستی که همین نظرو داشتن گفتین چون این نظر شخصیه شماس برای من محترمه!! یادتونه یا بگردم لینک صفحرو براتون بزارم؟! چیشد حالا دچار دوگانگی شدید؟!! باز کلامم رو تکرار میکنم هر چقدر از برند ام جی و سیاست گذاری های سایک موتور خوشم میاد از مدیا موتور و جماعت بی ادب و متوسل به تهمت مدیا موتوری بیزارم. شماها مشکلتون با من و امثال من صرفا سر مدیا موتوره چون هردومون از طرفدارای ام جی هستیم(شاید اونقدر که من به این ماشین علاقه دارم و میخوام به قیمت درست عرضه شه تا با خیال راحت بتونم بخرم و سوارش شم، شما ندارین) پس ظاهرا شما نفعی در مدیا دارین که اینطور گریبان میدرین؟!!! وگرنه من به شخصه به اندازه کافی از خودروی ام جی و سایک و ارزش خودرو دربرابر مبلغ پرداختی تعریف کردم!!!
در جواب اون دوستمونم که میگن موتور در انگلیس ساخته میشه!!! والله منکه از نمایندگیه ام جی در سه راه ضرابخونه پرسیدم قطعاتش انگلیسیه گفتن نه تحت لیسانس انگلستان در چین تولید میشه!!! شماره نمایندگی هم میزارم تا هر کی دوست داشت خودش تماس بگیره بپرسه! اگر قطعات و موتور در انگلیس تولید میشه و به من ثابت بشه مثل شما سر دشمنی با اینو اون ندارم و با آغوش باز قبول میکنم که خودرو انگلیسه!
واقعا برای بعضیا متاسفم که آبروی این خودرو رو بردن!
22892015 نمایندگی ام جی سه راه ضرابخونه
1394/6/29
سلام دوستان بحث نکنید انقدر من خودم ام جی داشتم بعد از استفاده ۶ ماهه داخل اتاقش پر سروصدا شد این ام جی ها دیگه انگلیسی نیستن همشون تولید داخل چین هستن و همه هم الکی گرون و اشغال
در ضمن انگلیسی که بعضیا سنگشو به سینه میزنن اگر میخواست اسم و رسمش هنوز زنده باشه و محصولات با کیفیت بفروشه سهامشو نمیفروخت به چین ولی در کل هر چی باشه بهتر از محصولات ایران خودرو و سایپا هستن تمام.....:-)
1394/6/29
جناب آرش خان ، بنده در متن حرفهایم به نام کسی اشاره نکردم و حالا شما چرا برآشفته شدید نمیدانم ؟
در ضمن بحث نظر من بین جی اس و تیگوان نیست ، ارایه نظر معتبرترین مجله تخصصی خودرو اروپا یعنی اتوکار هست که به هردو 3 ستاره از 5 ستاره داده ، پس قید این جمله شما " لازم به ذکره تیگوان در سایک موتور مونتاژ میشه ولی مثل جی اس کاملا در سایک ساخته نمیشه " که تلویحا برنده خطاب کردن تیگوان هست مردود میباشد. در ضمن یادتان باشد در کلاس اکونومیک ، هیچ خودرویی لایق جمله کیفیت بالا نمیباشد و هدف اقتصاد مهندسی ، طراحی و کارکرد 5 ساله یا حداکثر 150000 کیلومتر هست تا خدمات پس از فروش بیشترین سودآوری را داشته باشد . مشکل ما در ایران برند زدگی هست و حاضریم برای نام برند میلیون ها تومان بیشتر هزینه کنیم غافل از اینکه ، در عصر حاضر و پیشرفت روزانه تکنولوژی ،باید متوجه شویم که گذشت زمانی که یک خودرو توسط یک فرد 10 سال نگهداری شود .
در ادامه فکر کنم شما با لحن بدی کسانی که صرفا در جهت حمایت از برند مورد هجمه ام جی در ایران ، نظر های مستند میگذارند متهم به وابسته بودن به مدیا موتور میکنید که شاخصه این روزهای جامعه ایران شده که هر گاه مطلب و مستند قوی ندارند ، آنها را از عوامل فریب خورده و استکبار قلمداد میکنند.
در مورد موتور خودرو های ام جی که انگلیسی هست ، آیا نظر یک نمایندگی که صرفا وارد کننده میباشد و براش سود پول مهم است ارجح میباشد ؟!!!!! یا نظر کمپانی اصلی که سینا جان لینکش را داد و من مجددا آن را برای شما میگذارم ، مسلما اگر هدف پذیرش باشد ، همین مستند برای شما که ادعای منطق دارید باید کافی باشد :

این پاسخ سایت انگلستان به سوال شماست
http://mg.co.uk/about-mg/faqs
ARE MGS CHINESE NOW?
No, all MGs are designed, engineered and final assembly in the UK offices in Birmingham.

در ضمن اگر به دارندگان خودروهای ام جی عضو کلاب رجوع کنید ، متوجه میشوید که بنده و امثال من ( نه در حرف بلکه در عمل ) حافظ منافع ام جی داران در مقابل مدیا موتور و ایجاد فشار به این واردکننده جهت افزایش رعایت حقوق مصرف کننده ، تا جایی که برخی گارانتیهای باطل شده را از ابطال خارج کردیم و حتی نظرات خودمون درباره قیمت ام جی 6 نیو و جی اس را آنچنان بولد کردیم که مدیاموتور مجبور به ویرایش درون سازمانی و اعلام آن شد .

دوست عزیز ، برند ام جی نه بواسطه مدیا و نه بواسطه سایک برای ما ارزشمند نشده و شخص بنده با خودروی ام جی بی بزرگ شده ام .
من همواره برای نظرات شخصی افراد که مغرضانه نباشد و به هدف تخریب نباشد احترام قایل هستم ، قرار نیست که همه از ام جی خوششان بیاید ، اتفاقا در همان تی تی ، بحث 8 صفحه ای با مستندات مابین من و یکی از بزرگان کره ای سوار ( از نظر اطلاعات و دانش روز و پست های فراوان 2500 پست مفید و معتبر ) در پیج الانترا در گرفت که در آخر ایشان با متانت کامل از اینکه برند ام جی را به ایشان مستدل شناساندم تشکر کرد و خوششان آمد و همین الان یکی از فعالان کلوپ هیوندایی بنام امیر عطا چندیست که ام جی 6 خریده و عضو کلاب شده . چه بسا امثال شما که با مستندات و اطلاعات مواردی را مطرح کنید که دربازه قیمت 140 میلیون مثلا فلان اس یو وی قابلیت و ارزش بیشتری دارد و کمترین سود دلال روی آن وجود دارد ، خود بنده با تمام ارادتی که به برند ام جی و جگوار دارم ، سراغ آن خودرو ( اگر بخوام اس یو وی بخرم ) میروم
شما منطق افرادی مثل همین ESI را ببینید که میگوید "انقدر من خودم ام جی داشتم بعد از استفاده ۶ ماهه داخل اتاقش پر سروصدا شد " حال سوال اینه که شما که ام جی اول رو داشتید و بعد از شش ماه کابین دچار سروصدا شد ، چرا دوباره رفتی ام جی خریدی که از لفظ آنقدر استفاده میکنی ؟
اتفاقا یکی از نقاط قوت خودروهای ام جی ، بی سروصدا بودن کابین بعد از 5 سال هست و دلیل این تخریب جز سیاه نمایی چه میتونه باشه ؟
در ضمن من با منطق مهران که میگه" هر چند كه ضرر خريد در محصولات كيا و هيوندايي و ساير وارد كنندها هم وجود داره ،
و همه اشون با قيمت منطقي بايد عرضه كنن " کاملا موافقم و باید در این زمینه برای همه برندها روشنگری بشه و مردم بدانند که خودروهایی که سوار میشوند در خارج از کشور چه رنج قیمتی داره و با احتساب کل ضرایب چقدر میشود و وارد کننده و دلال چند درصد دارد گوش ملت را میبرد . متاسفانه بجز پیج خبرهای ام جی ، من در پیج های دیگر مخصوصا ماشین های کره ای از این دلسوزیها ندیده ام !!!!. حتی وقتی از قیمت سراتو 69000 درهمی در مقابل ام جی 6 ، 90000 درهمی و قیمت آن در ایران که قبلا 138 میلیون بود و بواسطه همین روشنگریها و اوضاع اقتصادی خراب، 123 میلیون شد ، اعتراض میکردم ، مورد تمسخر یک عده دلال قرار میگرفتم و نمیدانم چرا شما ها هیچوقت نیامدید که روشنگری نمایید. آیا قیمت کرولا 75000 درهمی با گیربکس 4 سرعته قدیمی ارزش دارد که 135 میلیون قیمت گذاری شود ؟!!! چرا در این مورد اعتراض نمیکنید ؟ مگر نباید آگاه باشیم که فروش خوب کرولا در خارج از ایران ، یکی از فاکتورهای بسیار مهم آن قیمت مناسب و ارزان آن هست !!!! حال چرا باید اجازه دهیم که یک مشت دلال با سوءاستفاده از افتخارات این خودرو ، بخواهند تا 40 درصد بیشتر از جیب مردم بخورند ؟!!! چرا در این جاها اعتراض شما را نمیبینم؟!!!!
چرا بررسی موسسه جی دی پاور در سال 2014 در مورد اولویت خرید اجناس به ترتیب اهمیت در کشورهای جهان اول را جایی نمیبینم که ازش استفاده نمایید:
1- قیمت
2- ایمنی
3- کیفیت
4- خدمات
5- نام برند

لطفا با هم در این دنیای مجازی صادق باشیم.
در ضمن آرش خان هنوز کسی سوالهای من رو جواب نداده :
1- زمانی برند ام جی در دهه 90 ، تحت مالکیت سرمایه گذاری بی ام دبلیو بود آیا آن موقع آلمانی محسوب میشد و یا آیا باتوجه به مذاکرات مابین جنرال موتورز و سایک جهت واگذاری امتیاز سرمایه گذاری به جنرال موتورز به قیمت 1/8 میلیارد پوند ، آیا باید ام جی را زین پس آمریکایی بدانیم ؟!!!
2- آیا اصالت ، دانش مهندسی و تجربه 90 ساله یک برند و کمپانی زنده ، قابل حذف کردن میباشد؟!!!
1394/6/29
جواب سوال شمارو ندادم چون بسیار واضح گفتین" یه سوال از ام جی ستیزان دارم"(پس دیدن از حرفاتون منظور دارین!) اگه از " آرش " سوال دارین لطفا " ام جی ستیزان " رو از سر جملتون بردارین و یا لااقل بندرو از این جمله فاکتور بگیرین تا پاسختونو با احترام و در حد بضاعت و دانسته های ناقص خودم بدم
1394/6/30
اقا نریمان عزیز واقعا لذت میبرم صحبت های شما در عین منطق و علمی بودن بسیار آموزنده هم هست
انشالله وقتی که سرمایه گذارش آمریکا اونم یکی از بهتزین شرکت های خودروسازی دنیا شد دیدن اینکه به ام جی میگن انگلیسی یا امریکایی جالب خواهد بود اونقت هم تحت لیسانس این برند افسانه ای در امریکا و بقیه جاها تولید خواهد شد مگر اینکه با هم جوینت شوند
ممنون
1394/6/29
تجربه رانندگی با MG GS در پیست آزادی

این هم یک سایت همکار خودروبانک که ام جی جی اس را تست کرده عملا و تایید میکنه که مشخصات روی کاغذ در عمل همان هست.
http://www.car.ir/news/Review/mg-gs-test-drive-iran
1394/6/31
کاملا مشخصه که تبلیغه برنده ام جیه.شرکت پول داده.چطور میشه وقتی اسپرتیج توسان 2016 رو که تو نمایشگاه فرانکفورت تازه رونمایی شده تست نکردن بگه از اونا بهتره وقتی سوار نشده اصلا معقولانه نیست.همه چی پیشرانه نیست کیفیت ایمنی امکانات و کیفیته داشبورد که ام جی ضعیف عمل کرده.این لینک یک تبلیغی بیش نیست
1394/11/21
مشخصات روی کاغذ همان هست. اما آیا صفحه نمایش و کنترل بلوتوث و محل قرار گیری کلیدهای اصلی سیستم صوتی هم همانند تصاویر بالا و همانند بروشورها هست؟
خیر
قیمت هارو دارن ماه به ماه بالا میبرن اونوقت همه جارو پر کرده اند از تصاویر MG GS با مانیتور های هشت اینچی و حتی در بروشور های خودشون و در سایت خودشون و کاتالوگ ِ قابل دریافت صفحه نمایش هشت اینچی و بلوتوث کنترل روی فرمان دیده میشه>>> اما حقیقت این هست که بدست مردم ماشینی با آپشن کمتر و مانیتور کوچکتر و شش اینچی میدن


فقط میشه اونهارو نفرین کرد چون فضای مجازی و حتی اینجا هم پر شده از افرادی در که در لباس علاقه مند به این خودرو(ولی از کارکنان خودشون) همه ش در حال تبلیغ هستند و از این قبیل عیب و ایرادات صحبت نمیکنند.
1394/6/29
درود بر دوستان گرامی
به نقل از مجله ماشین؛ نامزدهای خودروی سال اعلام شدند، به گفته مجله ماشین این جایزه به نوعی برترین جایزه خودرویی محسوب میشه. از ماشینهاییکه به ایران وارد میشه در میان ده خودروی اول نام هیوندا توسان و کیا اپتیما به چشم میخوره!! و در ادامه سنگ یانگ تیولی هم برای اولین بار تونسته به این افتخار دست پیدا کنه و جایی میون نامزدها دستو پا کنه.
متاسفانه خبری از اسم ام جی در لیست نیست!!!!!
http://machinemag.ir/News.aspx?ID=7833
1394/6/30
خوب كه چى اونوقت ؟
تو ليست نه نامى از بيوك هست نه لينكلن نه كرايسلر ، سيتروئن ، رنو ، ميتسو ، ولوو ، سوزوكى ،و پژو هم نيست .
يه جا كه نميتونى دليل بيارى ميگى ام جى رو قبول دارى و يه جا پست هاى با توضيح اينكه ام جى پس كجاست ميذارى ؟
آرش عزيز ، با خودت چند چندى برادر ؟!!!
1394/6/31
در جوابه ارشان.تو سال های اخیر 2012 2013 2014 2015 این خودرو هایی که نام بردی همشون نماینده داشتن پارسال پژو 308 بود ولوو هو نماینده داشتو هموشون بودن پارسال از مزدا مزدا 3 و مزدا 6 بود امسال نماینده ی دیگه مزدا وجود داره.این نظره کارشناسان خودرو بر اساس پیشرفت و کاراییه طرفداران ام جی نظره کارشناسای خودرو هم قبول ندارن الحق که متعصبین ام جی تو سالهای اخیر اصلا تو این لیست نبوده
1394/6/29
باوو شماها هم دل خوشی دارینا!!
ویتارای آشغالو با این که دارن منتاژ میکنن میدن 140 اونوقت فلکس تیگوانو بدن 140 تازه اگه منتاژ بشه 120؟؟؟؟؟ خواب زیادی میبینینا
تیگوان عمرا زیر 250 باشه
1394/6/30
شرکت مدیا موتورز از طریق سامانه ثبت درخواست در وب سایت ، امکان تست خودروهای MG GS را برای مشتریان شرکت فراهم کرده است .
1394/6/31
من ام جیو دوس دارم ولی فکر نکنم مقابله توسان2016 حرفی واسه گفتم داشته باشه یکم منطقی باشید اگه بد بود نامزده بهترین خودروی خودروی سال جهان نمیشد.من تو هیچ فیلمی چند ساله اخیر ندیدم از برنده ام جی استفاده شه حتی تو سفر به ترکیه دوبی این برندو به ولا ندیدم اونجا فقط تبلیغشو دوره ورزشگاه ازادی دیدیم.کارشناسان خودرو جهان توسانو نامزده بهترین خودرو کردن اونوقت بعضیا میگن از توسان بهتره کو پس ام جی تو این لیست.اقای نریمان خان اینجا فضای مجازیه هرکی نظره خودشو داره قرار نیست جوش بگیری داداشم.هر جا بحثه ام جیه شما تو تمام کامنتا هستی میتونی نظرتو کامل بگی مثله همه قرار نیست جوابه هر کیو بدی داداشم نظره هرکی محترمه.کلا طرفدارای ام جی زیادی تعصبی شدن.خواهشمندم به این لینک مراجعه کنید این حرفه من نیست نظر کارشناسانه و بزرگترین نمایشگاه خودرو تو جهان با تشکر
http://machinemag.ir/News.aspx?ID=7833
1394/6/31
http://www.car.ir/news/Review/mg-gs-test-drive-iran
تست خودروی MG GS در پیست آزادی
1394/6/31
تو دورانی که ما تحریم بودیم و انگلیس پوست موز بهمون نمیداد لیس بزنیم ام جی وارد میشد و همکاری داشت
شاید اسمن انگلیسی باشه ولی از تولید تا مونتازش تو چینه.به هر حال هرکی میخره مبارکش باشه بعدم اون نوشته چینی پشته ماشینم برداره خیلی تو زوق میزنه
1394/6/31
اسم جدیدتان مبارک باشه !
شما از تحریم به سلامتی خارج شدید ؟
آقا بابک از شما بعیده ... مگر پوست موز را هم لیس میزنند ؟؟
حروف انگلیسی هم از اون چیزایی است که بعضی ها حسرتش رو دارند ... زیاد به "ذوق" ات سخت نگیر ...
1394/10/20
با سلام
تنها سوال من اینه که چرا مدیا موتور قیمت این ماشین رو از ام جی 6 تقریبا 20 میلیون گرونتر میده در حالیه در سایت خودرویی چین که مرجع میباشد قیمت این ماشین تقریبا 18 میلیون تومان کمتره من این سوال رو به دفعات از سایت مدیا موتور پرسیدم که البته جواب در بر نداشت