موضوعات داغ

آیا خودروهای چینی از بازار خارج می شوند؟

عکس مطلب اول
عنوان را خواندید؟ سوال جالبی است. این روزها حرف های زیادی در مورد آینده بازار خودرویی کشور زده می شود. یکی از این موضوعات خروج و کساد شدن بازار خودروهای چینی در داخل است. اخیراً مدیر شرکت چری که محصولات ام وی ام را در ایران عرضه می کند، اعلام کرده بود که سهم این شرکت در بازار ایران کاهش پیدا کرده است.
بعضی بر این عقیده اند که محصولات چینی دیگر در ایران جایی ندارند و با ورود خودروسازان مطرح جهانی، چینی ها باید ایران را ترک کنند. بعضی دیگر عقیده دارند که با پیشرفتی که خودروسازان چینی داشته اند، آنان دارند همان راه کره جنوبی را در چند سال گذشته طی می کنند و در آینده ای نه چندان دور به خودروسازانی مطرح در سطح جهانی تبدیل می شوند. اما به نظر می رسد اتفاقی که می افتد، چیزی مابین این دو باشد. درست است که خودروهای چینی آن کیفیت خودروهای آلمانی را ندارند ولی قطعاً قیمتی که ارایه می دهند بسیار پایین تر از آنهاست.
در حال حاضر شرکتهای زیادی با خودروسازان چینی کار می کنند و بعضی از آنها در زمینه فروش و خدمات پس از فروش موفق هم بوده اند و توانسته اند کار خود را به خوبی گسترش دهند. اگر از مشتریان نیز بپرسیم، می گویند فلان خودرو را با پنجاه میلیون تومان خریده اند و درست است که خودرویشان چینی است ولی از گزینه های کسل کننده و تکراری (و در بعضی اوقات بی کیفیت) داخلی بهتر است و لااقل دو برابر آنها تجهیزات و امکانات دارد.
شاید با ورود خودروهای مطرح اروپایی (یا شاید آمریکایی) به بازار ایران، بعضی از شرکت هایی که خودروهای بی کیفیت چینی وارد می کنند دچار مشکل شوند و دیگر نتوانند به عرضه این نوع محصولات ادامه دهند، ولی به نظر می رسد کماکان زمینه برای کار خودروسازان و شرکت هایی که با گسترش خوبی محصولات چینی را عرضه می کنند و خدمات خوبی هم ارایه می دهند، باز باشد و اگر قرار باشد قیمت خودروها به طور مثال پایین بیاید، قطعاً قیمت تمام شده این نوع خودروها نیز به همان نسبت کم می شود و به همان توازنی خواهیم رسید که در دیگر کشورها در حال حاضر وجود دارد.
نظر شما چیست؟

نظرات کاربران

32 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/5/7
برخی خودروهای چینی نسبت به خودروهای تولید داخل فعلی خیلی بهترن .. تو چینی ها جک کارنامه نسبتا خوبی داشته
اما وقتی خودروهای اروپا ، ژاپن و یا آمریکا با قیمت مناسب وارد کشور بشن قطعا عرصه برای چین کم شه .. ضمنا در تمام دنیا چین به عنوان تولید کننده دوچرخه و موتور شناخته میشه .. و تنها بازار خوب خودرویی اون ایرانه
اما یه عامل مهم میتونه حضور چینی ها رو حتی پررنگ تر از قبل کنه اونم کاهش قیمت و افزایش کیفیت و خدماته . این تنها راه امیدش برای موندن طولانی در ایرانه

1394/5/7
به نظر من الان یکم رقابتشون سخت تر میشه
بالاخره الان یک شرکت خیلی بزرگ رفته کلی سرمایه گذاری کرده و قرارداد بسته که یک ماشین رو عرضه کنه و قطعاً سعی میکنه با کم کردن قیمت و بالا بردن کیفیت توی بازار بمونه
1394/5/7
به نظر من اگر قرار باشه خودرو های اروپایی وارد بازار بشه
بازار خودرو های چینی تعطیل نمیشه بلکه یه لول میره پایین تر یعنی اگر الان ماشین های چینی در حد متوسط باشن تو رنج قیمت 60 تا 80 ملیون اون موقع میرن جای خودرو های 30 الی 40 ملیون مثل دنا و سمند و 206 و ...
1394/5/7
یکی از شاد ترین تیتر های که خوندم همینه هرچه سریع تر باید این ماشینای اشغال را بندازند بیرون
1394/5/7
همه چیز بستگی به کیفیت و قیمت خودرو و خدمات دهی داره.خودرویی مثل جک از محصولات فعلی ایران خودرو و سایپا بهتره و از دور خارج نمیشه ولی اگر در همان حدود قیمت یک خودروی اروپایی خوب تولید بشود کسی سراغ برند چینی نمیره.با قدرت خرید مردم رو در نظر گرفت.الان قیمت سمند شده اندازه مزدا 3 پنج سال پیش. 5 سال پیش مردم قدرت خریدشون از الان خیلی بیشتر بود با این وجود پراید میخریدن.تا قدرت خرید مردم بالا نره بازار خودرو در رکود باقی میمونه.
1394/5/7
با سلام به همه دوستان
یه مساله ای که هست و هیچکدوم از دوستان بهش توجه نمیکنند اینه که تعرفه 105 درصدی گمرک برای ماشین ها ربطی به تحریم ها یا برداشته شدن تحریمها نداره و مستقیما مربوط به دولت ایران میشه.
بر فرض هم که تحریم ها کلا برداشته شد و ماشین های آمریکایی و اروپایی و ... به ایران سرازیر شد. اولا قانون ممنوعیت ورود خودروهای بالای 2500 cc هیچ ربطی به تحریم ها نداره. دوما تعرفه گمرکی اونها هم باز ربطی به تحریم ها نداره.
یعنی مثلا ماشین شورلت آمریکایی میاد تو ایران اما قیمتش بالای 1 میلیارد میشه. خب کی میره بخره؟ مثل بنز s500 که فقط یه قشر خاصی میتونن بخرن.
مگه بنز s500 اومد تهدیدی برای خودروی های چینی به حساب اومد؟ نه. چرا؟ چون قیمتای اونا فضاییه و اکثریت مردم نمیتونند بخرن. مطمئنا بعد از تحریمها هم اگه تعرفه واردات خوردو تغییر نکنه بازم برای اکثریت مردم ایران ماشینی که توان خریدش رو داشته باشند همون ماشین های چینی هست.
1394/5/7
سلام
خدمت دوست عزیزم آقای مجید باید عرض کنم که تعرفه واردات خودرو امسال 40 درصده و اینجور که شما میگید نیست
واردات خودرو تو ایران از بعد افزایش سه برابری قیمت دلار خیلی سخت شد بخاطر همین الان اختلاف قیمت ها نسبت به قیمت های جهانی زیاده
مثلا همه خودرو های کیا و هیوندا تا فروردین امسال به صورت غیر مستقیم وارد ایران میشدن و این خودش کلی هزینه برای شرکت های وارد کنندش داشت
هرچند سود وارداتم تو ایران خیلی زیاده
ولی این هزینه های اضافه ام باز ازمشتری دریافت میش
مثلا سال91 یه سراتو2011حدود 38میلیون بود همون موقع پژو 206 حدود13 میلیون بود و امسال همون سراتو با کیفیت خیلی پایین تر وبدون آپشن داره توسط سایپا حدود100م فروش میره همینطور206 که حدود33 میلیون شده
پس نتیجه میگیریم که وقتی دلار3برابر بشه همه چیز 3برابر میشه وتعرفه واردات هیچ تاثیری روی قیمت ها نداره
اگه داشت خودرو داخلی نباید این قیمت میبود
موفق باشید
(کارمند گمرک)
1394/5/8
مهدی جان فک کنم گمرک خودرو های زیر 2 لیتر 40 درصد و 2-2.5 لیتر هم 55 درصد.البته شاید باز تقییر کرده باشه.
ولی خب هزینه های جانبی زیادی به جز گمرک به خودروهای وارداتی تعلق میگیره که در حدود 100-120 درصد قیمت رو افزایش میده.مثله از رده خارج کردن3-5 خودروی فرسوده با توجه به حجم موتور خودرو که هر مجوز اسقاط فک کنم حدود 4 میلیون هزینه داره.
1394/5/7
با توجه به اینکه امکان تولید خودروهای ژاپنی یا اروپایی و آمریکایی در ایران نسبتاً کم هستش و اگر هم تولید بشه چون هزینه تولید در ایران بالاست در نهایت چه در صورت واردات و چه تولید داخل قیمت تمام شده بالا خواهد بود توجه داشته باشید که دلار قطعاً زیر 3000 تومان نخواهد بود، در نتیجه چینی ها می تونند با توجه به مزیت قیمتی، درصدی از بازار خودرو را داشته باشند ، من فکر میکنم در نهایت چینی ها با افزایش کیفیت محصولات و خدمات پس از فروش و تنوع محصولات حتی می توانند سهم بازارشون تو ایران را در دراز مدت افزایش بدهند .
1394/5/7
مجید جان سلام
با نطرت موافقم فقط هزینه تولید در ایران در شرایط فعلی اگر تحریم ها براداشته شوند با توجه به نرخ دلار از چین هم کنتر است و این یکی از مزیت هایی است که دولت به بالا نگه داشتن قیمت دلار ایجاد کرده است.
پایه حقوق در ایران 750 هزار تومان تقسیم بر دلار 3200 تومان = 240 دلار تقریبا ماهیانه برای یک کارگر عادی.
پایه حقوق در چین برای یک ماه یک کارگر عادی 500 دلار است (دو برابر ایران)
هزینه های تولید (انرژی ( آب، برق، گاز و غیره) و طبع آن هزینه های حمل و نقل و غیره بسیار پایین تر از حتی چین. (کارشناسان معروف دنیا گفته اند که ایران در صورت مدیریت خوب بعد از تحریم ها می تواند رشد سالیانه بیشتر از چین داشته باشد (سالیانه 8 درصد)).
این همان موضوعی است که دولت مردان ما در مذاکرات هسنه ای به دنبال آن بودند.
وقتی تحریم نباشه تولید زیاد و کارخونه های زیدی راه اندازی میشه چه با سرمایه گداری داخلی و چه خارجی وقتی کار تولید یاشه نیاز به نیروی کار هست و بیکاری به صورت گسترده مهار میشه وقتی درآمد باشه قدرت خرید هست و وقتی قدرت خرید هست رفاه بوجود میاد و وقتی رفاه باشه جرم و جرائم و خشونت ناخواسته کم میشه و خیلی طبعات مثبت دیگه هم هست که پایین اومدن تورم هم یکی دیگه از اونهاست.
1394/5/7
در پاسخ به حامد عزیز
به نکته خوبی اشاره کردی، اگر ما حقوق متوسط ماهیانه را 300 دلار بگیریم یعنی سالانه 3600 تا 4000 دلار در بهترین حالت 5000 دلار که با این قدرت خرید نمیشه رفت سمت خودروهای ژاپنی و اروپایی و آلمانی ، و در نهایت برای درصد زیادی از مردم تولید داخلی و چینی ها قابل خرید هستش اونهم با حمایت های مالی و بانکی
ضمن اینکه اگرچه هزینه انسانی در تولید کم هستش ولی هزینه های سرمایه ای ( ارزش زمین، تجهیزات، هزینه سود سالیانه ، ارزش پول و ......) در ایران بسیار بالاست که در نهایت باعث میشه هزینه تولید بسیار بالا باشه در نتیجه هزینه کارگر تو چین دوبرابر ایران هست ولی چون هزینه های سرمایه ای بسیار پایین هست ولی در نهایت قیمت تمام شده اونها قابل مقایسه با ایران نیست
1394/5/7
با سلام
جناب آقای مجید
توجه داشته باشید که الان مردم هیچ دل خوشی از خودرو های چینی ندارند
خریدارن خودرو های چینی 3 دسته هستن
1- کسایی که هیچ اطلاعاتی از کیفیت و عملکرد خودرو ندارن و فقط ظاهر بین هستن
2- کسایی که میخوان خودشون رو متفاوت نشون بدن و بگن ما خارجی سواریم mvm x33 با موتور1800 سیسی کجاش شاسی بلنده خارجیه آخه ؟؟؟ که تازه new هم داره ....
3- کسایی که از پشت فرمون پراید میرن سوار این ماشینا میشن و میگن به به چه چه
درضمن محل کار من مستقیما با خودور های خارجی وارداتی سرو کار داره
چیزی که ما داریم میبینیم اینه که مردم یه مقدار حساب کار دستشون اومده و فهمیدن که به چینی جماعت نمیشه دلخوش کرد و همه خودرو های چینی رو دست وارد کننده هاش مونده
وروز به روز تنفر مردم از چینی ها بیشتر میشه
به امید روزی که صنعت خودرو (فقط صنعت نه قیمت-- قیمت همینه) در ایران با کشورهای اروپایی همسان بشه.
موفق باشید.
1394/5/9
سلام مهدی عزیز
توجه به ظاهر خودرو در همه رده ها و همه کلاسها هستش، یه مثال بزنم براتون، کیا سول و اسپورتیج: کیا سول از هر لیتر تقریبا 100 نیوتن متر گشتاور میگیره ولی اسپورتیج تقریبا 90 نیوتن متر در حالیکه تقریبا 200 کیلو از سول سنگین تره، ولی کی به این نکته توجه می کنه در نتیجه کیا سول در ایران یک پروژه شکست خورده هست فقط به خاطره سلیقه بازار ایران واقعیتش من هم اگر بین این دو تا بخوام یکی رو انتخاب کنم اسپورتیج رو انتخاب می کنم چون قرار نیست تا آخره عمرم فقط یه ماشین سوار بشم این مسئله همه جا هست کسایی هستن که بنر و بی ام و و پورشه سوار میشن ولی هیچ چیزی از ماشینشون نمی دونن و فقط می خوان خاص باشند و این هیچ اشکالی نداره، حالا یکی با ام جی می تونه احساس خاص بودن بهش دست بده و یکی با مازراتی یکی هم کلاسیک سواره
نظر من اینه که خوب یا بد بودن یه وسیله نقلیه رو شرایط تعیین می کنه، من معتقدم در بعضی از جاها پراید 100 درصد بهتر از هر انتخاب دیگه هست، حتی میگم تو بعضی از جاهای ایران پیکان هنوز هم یه سر و گردن از همه ماشین ها بالاتره چون کاربردی تره.
در هر صورت من فقط امیدوارم با ورود برندهای جدید رقابت بره بالا و در نتیجه کیفیت و امنیت همه ماشین ها افزایش پیدا کنه.
1394/5/9
جناب مهدی موتور ام وی ام ایکس 33 یه موتور 2000 سی سی هست و نه 1800 سی سی ببخشید اینو میگم ولی بهتره قبل از اینکه نظرتونو بگید یکم اطلاعات در مورد ماشین مورد نظر کسب کنید ضمنا اسب بخار و گشتاور تعیین کننده قدرت موتوره ماشینه
1394/5/7
اگر من جای وزیر صنعت بودم و به فکر جان و مال مردم بودم سراغ شرکتهایی میرفتم که سابقه ساخت خودرو برای قشر ضعیف و متوسط رو بیشتر دارن مثل تویوتا که حتی ارزان تری خودرو این شرکت هم از کیفیت بالایی برخوردار هست و با رایزنی خط تولید محصولاتش رو در ایران ایجاد میکردم که حداقلش مردم از دادن کمرگی راحت میشدن و کلی اشتغال زایی میکرد و کیفیت خودروهاش هم دیگه جای بحث نداره حالا رفتن و نرفتن خودروهای چینی هیچ دردی رو در ایران دوا نمیکنه که هیچ ما رو عقب تر هم میبره
1394/5/7
سلام به همه
به نظر من بعضی ها از توافق صورت گرفته برداشت های نا مناسبی و اشتباهی دارند، مثلا انتظار دارند دلار 1000 تومان شود و اجناس خیلی ارزان شوند، نه عزیز من، اگر همچین اتفاقی بیفتد باید فاتحه این مملکت رو خوند چون واردات به صرفه می شود و تمام تولیدکنندگان داخلی غیر فعال و ورشکسته و تمام فرصت های شغلی اط بین می روند و وقتی شغلی نباشه درآمدی هم نیست و وقتی درآمدی نباشه قدرت خریدی هم وجود نداره و در یک کلام میشیم سومالی.
با توجه به تحریم ها خودروسازان چینی به خوبی از این موقعیت استفاده کردند و البته توی بعضی موارد دمشون هم گرم چون حداقل خودروهای به روزتر با امکانات بیشتری رو نسبت به خودروسازهای ئاخلی با اون مدل های قدیمی ارائه نمودند که با استقبال مردم هم روبرو شد. یک لحطه فکر کنید که اگر اونها هم توی بازار ما وارد نمی شئند چقدر وضعیت ناجورتر بود و حق انتخاب های کمتری داشتیم، لابد برای خرید یک عدد پرشیا یک سال باید پولش رو پرداخت می کردیم و منتظر می موندیم که ایا به موقع هم تحویل می دهند یا نه. به هر حال توی این وضعیت است که میگند "کاچی به از هیچی".
به نطر من مشکل از چینی ها نبوده و نیست، مشکل از نمایندگان و شرکای انها در ایران است که حاشیه سود خود را بسیار بالا در نظر می گیرند و سر مردم رو می برند (بله مشکل اینجاست والا قیمت چینی ها مشخص و مثل تمام خودروسازان جهانی است). همین چند روز پیش بعد از توافق صورت گرفته مذاکرات اتمی ایران که هنوز هم نهایی نشده شرکت جیلیران نماینده جیلی برای فروش نقدی خودروی شاسی بلند خود 26 میلیون تومان تخفیف در نظر گرفته، حالا به نظر شما این تخفیف هست یا کم کردن سود از ترس از دست دادن بازار. یک لحظه فکر کنید ببینید چه ضرری می کنند کسانی که قبلا این خودرو رو با قیمت بالاتری خریده اند، مطمئن باشید انشالله بعد از توافق قیمت ها خیلی بیشتر شکسته می شود نه اینکه دلار ارزان شده باشد به خاطر اینکه حاشیه سود رو برای ماندن در این بازاری که بسیار رقابتی می شود بسیار پایین و معقول در نظر می گیرند. شما در نطر بگیرید که گرانفروشی فقط مخصوص چینی ها نبوده بلکه این وضعیت در ابتدا توسط نمایندگان خودروسازان معتبر دنیا در ایران به وجود آمد که قیمتها را بسیار بالا در نظر گرفتند. مثلا شما ببینید خودروهای تویوتا، هوندا، کیا، هیوندای، ولوو، بنز و غیره چقدر گران بفروش می رسند خوب شرکای چینی هم با خود فکر کردند که چرا مثلاً (به عنوان نمونه) جیلی شاسی بلند رو 80 میلیون بفروشیم که نزدیک 80 میلیون با اسپورتیج فاصله داشته باشه این شد که 30 میلیون گرونتر فروختند و وسد بیشتری بردند (هلو بپر تو گلو) تازه بعد از این همه سود به واسطه تشنگی بازار همیشه قیمت آن از کارخانه خدود 10 میلیون گرونتر بود. البته در نطر داشته باشید که این اصل که همیشه بازار است که قیمت هر کالایی رو تعیین میکنه از یاد نره خوب تولید کنندگان و شرکا هم از این اصل نهایت استفاده رو بردند. مثلا یک جای دیگه خوندم که اطلس خودرو نماینده کیا موتورز 16 میلیون تخفیف برای اپتیما در نطر گرفته که این هم شامل توضیحات بالا می شود.
حتی اگر همه خودروسازان دنیا هم در ایران محصولاتشون رو تولید و یا ارائه دهند باز هم جا برای شرکتهای خوب و پیشرو چینی همیشه هست، ئرسته که خودروهاشون کیفیت و اطمینان قابل قبولی ندارند (البته مدل های جدیدشون با همکاری شرکت های بزرگ دنیا تولید می شوند که در این متن نمی گنجد) ولی قیمتهای اونها خوب بسیار پایین تر از شرکت های معتبر است. مثلا بنز در ایران تولید کند فکر می کنید قیمت اون چقدر پایین میاد، شما فرض کنید سری E که در بازار 500 میلیون هست می شود 300 میلیون، چند درصد مردم توانایی خرید دارند جزء ان دسته از کسانی که خودروهای کره ای سوار می شدند مشتریان جدیدی اضافه نخواهد شد (البته جدا از بحث اشتغالزایی و صادرات آن). خیلی از شرکتهای معروف دنیا حتی مدل های ارزان قیمت انها اگر در ایران هم تولید شوند باز هم برای خیلی از اقشار جامعه که خودروهای زیر 50 میلیون سوار می شوند گران خواهند بود. همین الان چینی ها خود را برای ورود به بازار اروپا و آمریکا به صورت گسترده اماده کردند (هرچند ئر حال حاضر در یکی دو مدل در اروپا هستند بازاری که نه تحریم هست و رقابت بیداد میکنه). این که میگند چینی ها آشغال هستند دیگه داره تموم میشه چون تموم آزمون و خطا رو گدروندند، شک نکنید در آینده حرف های زیادی خواهند داشت همون مسیری که هیوندایی و کیا رفتند و می بینید چقدر پیشرفت داشتند مسیر چینی ها خواهد بود البته این موضوع بسیار خوب و قابل تاملی هست چون به غیر چندین سال گذشته که کره ای ها توانستند خودی نشان دهند تمام صنعت خودروسازی در دست آمریکا و اروپا بود (به جزء ژاپن که باید گفت صد رحمت به غربی ها چون ژاپنی ها اصلا دانش فنی خود رو انتقال نمیدند) که این امر در نظم و ساختار جهانی این صنعت می تواند تاثیر گذار باشد) همین الان بعد از توافق خودروسازهای بزرگ دنیا برای همکاری با ایران حاضر به انتقال دانش فنی و سایر موارد هستند که این امر در گذشته حتی |زو آن را با ایران انجام تداد و این شد که ما کلی مشکل در دوران تحریم روبرو شدیم.
و موضوع آخر اینکه یک فرهنگ بد در کشور ما وجود داره و اون اینکه مثلا میاییم خودرو پراید یا خودروهای ارزان چینی رو با خوئروهای روز دنیا مقایسه می کنیم و او ها رو کلا سوژه جک هامون میکنیم. اینکه پراید حرفی برای گفتن نداره کاملا واضح و روشن است ولی تا به حال قیمت این خودروها رو با هم مقایسه کردید (مثلا میگند بوگاتی 1100 اسب بخار و پراید 50 خر بی بخار) آیا می دانید هدف از تولید بوگاتی نمایش قدرت مهندسی در برار رقبا است و اتفاقا تولید ان سودی ندارد (لطفا به مراجع رجوع کنید) و کلا چند نفر تو دنیا می توانند اون رو بخرند. ایراد از ماست که از پراید انتطار بنز و بی ام و و بوگاتی داریم (هم آش و می خواهیم هم جاشو) با پول یک آینه اون ماشین ها پراید سوار می شی بعد همه نوع امکانات و ایمنی هم می خواهید. پراید ماشینی است که اصول طراحی آن برای شهر و با سرعت مطمئنه است نه برای آزاد را با سرعت بسیار بالا یا راه های صعب العبور. هنوز هم بعد از چندین سال همه از مصرف سوخت پراید بسیار راضی هستند. شما شک نکنید حتی بعد از شروع تولید خودروسازان خارجی در ایران کمتر ماشینی می توانید پیدا کنید که بتواند با پرایدی که در ایران تکامل یافته از لحاظ قیمت با توجه به امکانات آن رقابت کند. اشتباه سایپا این بود که توانایی تغییرات عمده در پراید رو برای همگام سازی با سایر تولیدات نداشت والا شما ببینید که مثلا رنو خودروی ارزانی رو در ایران برای جایگزینی پراید تولید میکنه اون هم فقط چهره تازه تر خواهد داشت و برای این رنج قیمت چه بسا امکانات کمتری داشته باشد.
در پایان به نطر شخصی من سایپا هیچگاه نباید تولید پراید رو متوقف کنه چون می تونه اون رو به کشورهای پایین تر از ما به راحتی صادر و فروش خوبی داشته باشه. کشورهایی که قدرت مالی مردم اونها پایین است (مثل عراق، سوریه، بسیاری از کشورهای آفریقایی) مطمئن باشید رقیب بسیاری قدری برای خودروهای ارزان هست که حتی ایربگ، کولر و ترمز ABS ندارند.
پراید رو اول آمریکا تولید کرد (فکر کنم فورد) بعد امتیازش رو فروخت به کیا کره جنوبی و اونها هم به سایپا. آمریکا دید این خودرو دیگه توی کشور اونها نمیتوه با توجه به رقابت شدید و مدل های جدید ادامه بده پس کره جنوبی پیش قدم شد چون بسیار عقب تر از آمریکا بود و یک زمانی شد که توی کره هم دیگه این ماشین نمی تونست رقابت کنه چون خودروسازی پیشرفت زیادی کرده بود و نوبت ایران شده بود خودرویی که همین الان هم رقیبی در این قیمت نداره ولی تا یک دو سال آینده دیگر جایی تو ایران نخواهد داشت، در آن زمان دو راه وجود داره: 1- تولید در ایران و صادرات به خارج از کشو. 2- فروش حق امتیاز به کشورهایی که از ایران عقب تر هستند.
همین الان اگر پراید رو حذف کنند خیلی از کسانی که ماشین دارند قادر به خرید وسیله دیگری نخواهند بود این به جزء افرادی است که حتی خرید پراید (خودرو) برای آن ها آرزو است. (البته ام وی ام هست ولی ...)
موارد بالا تماما نطرات و برداشت شخصی اینجانب بود و حق اعتراض آزادنه وجود دارد.
با تشکر
1394/5/7
شتر در خواب بیند پنبه دانه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هیچ اتفاق خاصی نمیفته. خودروهای اروپایی( فرانسوی نه آلمانی) وارد بازار میشه با رنج قیمت بالاتر از توان عموم مردم. فقط بازار یکم رقابتی میشه که افراد خاص اجازه این کار رو هم نمیدن. پس شکم خودمونو صابون نزنیم که سوار بنز و بی ام و و پورشه و موستانگ و..... میشیم
1394/5/7
گل گفتی...
1394/5/7
بستگی به قدرت خرید مردم و ارزش پول ایران داره اگه ارزش پول زیاد باشه توان مردم برای خرید خودروی با کیفیت بالا میره و این را هم باید گفت که بعضی از خودرو های چینی هم از نظر امکانات و ایمنی و چهره از بسیاری از خودرو های داخل بهترن
1394/5/7
با سلام خدمت شما
این چیزی که مشخصه قیمت خودرو تغیری نمیکنه و این یه چیز طبیعیه چون قیمت دلار تقریبا ثابت مونده ، با برداشته شدن تحریم ها شاید بشه گفت حضور پررنگ تری از محصولات خارجی ببینیم اما این چیزی که واضح است اینه که این خودرو ها با قیمت های بالایی عرضه میشن حتی اگر منتاژ داخل باشن .
امیدوارم روز به روز شرایط خودرو در ایران بهتر بشه و مردم ما به اون چیزی که سزاوارشونه دست پیدا کنن
با تشکر از سایت خوب خودرو بانک که در این زمینه خودرو فعالیت میکنن
1394/5/7
چینی ها نسبت به قیمتشون امکانات خوبی دارن و امکان نداره کمپانی های اروپایی و ژاپنی حاضر بشن معیار ها و اعتبار برندشون رو زیر پا بذارن و خودروهای بی کیفیتی رو تولید کنن که علاوه بر امکانات بالا قیمت پایینی داشته باشه
تا وقتی که با پول یه سدان متوسط چینی میشه یه هاچبک کوچیک نه ژاپنی یا فرانسوی بلکه کره ای خرید خوب مسلما چینی ها بازارشون رو عمرا از دست بدن
1394/5/7
حتی غول های خودرو سازی هم این قدرت را ندارند که در بازار فروش با چشم بادامی ها رقابت کنند.
اگر به هر دلیلی اسپورتیج 2015 در ایران به قیمت 80 میلیون فروخته شود حتما چینی ها خودرو یی مثل جک اس5 را به قیمت30 میلیون میفروشند.
حالا شما کدام را انتخاب می کنید؟
1394/5/10
نه دیگه بحث اینه که قیمت خودرو داخلی که پایین نمیاد و تو رنج 20 تا 40 میمونه
پس چینی ها نیتونن ارزون تر از 40 ماشین بفروشن
پس اگه قیمت کره ای ها مثل اسپورتیج بیاد تو رنج 80 90 اونوقت اختلاف 40 تا 80 واسه چینی هاست که مطمئنا بازارشون خیلی سخت میشه
1394/5/7
اون قسمت خودرو های آمریکایی رو بد جور پایه ام...فرض کن!!چه شود چینی ها باید قیمتشون پایین بیاد تا افراد سطح پایین بتونند بخرند.جیلی 16 میلیون تخفیف!
1394/5/7
به نظر من اینکه محصولات چینی کم رنگ بشن کمه به خصوص ماشین چون علت اینکه این همه ماشین چینی ریخته تو بازار درصد کمش به تحریم اینا ربط داره علت اصلی پایین اومدن قدرت خریده اونم به خاطر سقوط ارش پول ملی کشور.به عنوان مثال قبل تحریم هم ماشین هایی مثل بنز بی ام و میومد بعدشم اومد فقط با واسطه با یکم قیمت بیشتر الانم که یم وضعیت خوب شده تو رنج 200 میلیونی در حد 20 تومن ماشین اومده پایین پس با این تفاصیر اینکه مردم ماشین چینی میخرن علتش اینه با اون پولی که قبلن داشتن مثلا 50 تومن میشد یه کمری خرید اما الان پول یه 207 یا دنا یا پژو پارس به نظر من دولار قیمتش اومد پایین دیگه وقتی بشه با بیست تومن یه ماشین خوب خرید کی چینی میخره
1394/5/8
هنوز هیچی معلوم نیست این کنگره امریکا خیلی شاخ شده
1394/5/8
دوستانی که میگن خودروهای چینی بی کیفیتن اشتباهشون اینجاس که اینارو با خودروهای کره ای و ژاپنی و آلمانی مقایسه میکنن.مثلا خودرو جک اس۵ در رده قیمتی ۷۵میلیون قرار داره و این اشتباهه که بیاین و اونو با اسپورتیج یا هیوندا توسان مقایسه کنید که درحدود ۱۴۰الی۱۵۷میلیون(برحسب آپشن)قرار دارند.جدیدا قراره خودرو تیگوان۵ توسط مدیران خودرو عرضه بشه با کلی آپشن های به روز و کیفیت ساخت و ایمنی بالا,که مجوذ ورد این خودرو به بازار های اروپا و آمریکا نشان دهنده همین مطلب است.بنابراین انصافا خودرو های جدیدی که چین تولید میکنه از نظر کیفیت واقعا خوبن نسبت به قیمتشون و باادامه این روند و ارائه قیمتهای رقابتی قطعا در آینده فروش این خودروها بیشترهم خواهد شد.برخی از دوستان هم ک میگن اینا آشغالان و من فلان ماشین آلمانی یا ژاپنی یا کره ای رو دارم که خیلی خوبه باید درجوابشون گفت شما پولداری عزیز و خونت رنگین تر ما برای بدست آوردن یک یا دومیلیون درماه از سپیده سحر میریم سر کار تا شب.البته اینم قبول دارم ک خودروهای قبلی چین کیفیت خوبی نداشتن ولی خودروهای جدید چینی مثل هاوالh6 دیار خودرو/جیلی امگرندx7و7 جیلیران موتور/جک s5وj5 کرمان موتور/تیگوان ۵ مدیران خودرو/بستورن b50f بهمن خودرو نسبت به قیمتشون انتخاب ایده آلی هستند.
1394/5/9
از صحبت های مجید خان لذت بردم، بی طرف و با درایت تحلیل خودشون رو ارایه دادن که مورد تایید بنده هم هست.. تشکر از خودرو بانک عزیز برای انتشار اخبار بروز و البته نمایش نظرات مخاطبان!
1394/5/9
چی میگی آقای امیر،خودروهای چینی شاید کمی از نظر کیفیت نسبت به خودروهای کره ای و فرانسوی کم بیاورند اما مقابل محصولات ایرانی ،بسیار باکیفیت هستند. محصولات ایرانی توانایی رقابت در کیفیت ،دوام و زیبایی و به روز بودن خودروهای چینی را ندارند و این را به وضوح می بینیم. لطفا سرتان را شیره نمالید!!!!
1394/5/10
1.هرچی باشه چینی ها از ماشین های بی کیفیت ایرانی و فرانسوی بهترن.2.چین در آینده بازار ماشین رو در دست میگیرد و خواهید دید3.ماشین های چینی بیکیفیت نیستن ما هستیم که ماشین های بی کیفیت وارد میکنیم.من از دو تا از خودروهای چینی خبر دارم که وقتی وارد ایران شدن با بهترین کیفیت وارد شدن.ولی وقتی که معروف شد.تاجرهای خودمان کیفیت خودرو را کاهش دادن یعنی به شرکت چینی گفتن کیفیت ماشین هایت رو بیار بایین وجالبیش اینجاس کیفیت رو آوردن پاییننننننننن ووووو قیمتش رو بردن بالاااااااا
1394/5/10
سلام به همه
اینجانب دارنده جک اتومات با 13500 کارکرد خواستم عرض کنم با دیدگاه آقاmehdi مخالفم، از نظر من افرادی که از چینیها خیلی بد میگن به دو دسته تقسیم میشن 1-کسانی که به دلایلی از اسم چینی و کالای چینی بدشون میاد و همه چی رو بدون علم و آگاهی باهم قاطی میکنن 2- افرادی که با خرید خودروی کره ای مثلا"، خودشون رو خیلی متفاوت میبینن ولی یهویی تو جاده یا خیابون یه ماشین خوشگل جلوشون ظاهر میشه و وقتی میبینن تصادفا" نصف قیمت ماشینشونه یه جورایی براشون سخته و زور داره...
در مورد" تنفر مردم از چینیها و اینکه همه خودرو های چینی رو دست وارد کننده هاش مونده" که فرمودین هم عرض کنم تا جایی که من اطلاع دارم از حدود دو سال پیش که جک جی5 وارد شده کلا" بصورت پیش فروش سه الی چهار ماهه ثبت نام میشه و دیگه اینکه درسته من واسه خرید جک حدود 5 ماه تحقیق کردم ولی تعصب زیادی روش ندارم و از خدام بود میتونستم با پولش یه برند جهانی با کیفیت سوار شدم ولی دیگه چاره ای نبود- در پناه خدا
1394/6/30
من اگر جای وزیر صنعت بودم اصلا نمی زاشتم یک دانه ماشین چینی وارد بازار ایران بشود