موضوعات داغ

ام جی GS

عکس مطلب اول
طرفداران ام جی را باید از پر و پا قرص ترین طرفداران خودرویی بدانیم، افرادی که با وجود تعداد کم محصولات این شرکت نسبت به رقبای کره ای و ژاپنی، همیشه بسیار مستحکم در برابر آنان صف کشیده و بر اصالت انگلیسی این برند تاکید می کنند. اما در ایران، حال پس از شوالیه، ام جی 6، ام جی 350 و ام جی 3 قرار است اولین شاسی بلند این شرکت که به تازگی در بازارهای جهانی معرفی شده، توسط نماینده آن یعنی مدیا موتورز به بازار ایران نیز عرضه شود. خودرویی که با یک نگاه کلی می توان فهمید که فاصله زیادی با دیگر محصولات این شرکت دارد و به همراه خود چند برگ برنده برای مقابله با رقبای سرسخت کره ای آورده است.
چهره ام جی GS، بسیار خشن، بروز و مدرن تر از دیگر محصولات این شرکت است و شاید برای مقابله با اسپورتج و توسان، این اولین فاکتوری باشید که باید رعایت کرد و این موضوع را ام جی به خوبی متوجه شده است.
اگرچه در نمای جلو و عقب طراحی GS کاملاً پویا و هماهنگ است ولی در نمای کناری بسیار ساده شده و شاید در این قسمت در مقایسه با اسپورتج حرفی برای گفتن نداشته باشد. با مشاهده طراحی داخلی و داشبورد میانی این مهمان دورگه، می توان فهمید که به پختگی بهتری نسبت به محصولات قبلی رسیده و خطوط شکسته استفاده شده در آن هارمونی مناسبی با نمای بیرونی آن دارد.


اما به اصل ماجرا یعنی پیشرانه GS می رسیم. جایی که ام جی موتوری کاملاً متفاوت نسبت به رقبا را ارایه داده است. در این کلاس اکثر رقیبان مثل کیا اسپورتج، هیوندای توسان، تویوتا RAV4 و یا رنو کولیوس از موتور 4 سیلندر 2.5 و 2.4 لیتری با توان تولیدی در حدود 170 اسب بخار استفاده می کنند (به جز میتسوبیشی ASX و سانگ یانگ کوراندو جدید که موتور 2 لیتری روی آنها نصب است) اما ام جی ساختارشکنی کرده و اینبار موتور 4 سیلندر 2 لیتری (1995 سی سی) که توربوشارژ نیز روی آن نصب شده را در خودرو جدید قرار داده که می تواند حداکثر 220 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه و 350 نیوتن متر در بین 2500 تا 4000 دور در دقیقه را تولید کند.
قبل از صحبت در مورد جعبه دنده و دیگر سیستم ها اجازه دهید یک موضوع را در مورد این پیشرانه توضیح دهیم. اگرچه توان تولیدی این موتور بسیار بیشتر از رقیبانش است که فاکتور بسیار وسوسه کننده ای نیز می باشد، ولی استفاده از توربوشارژر احتیاج به نگهداری ویژه ای دارد و باید همیشه حواستان به آن باشد وگرنه زودتر از موعد خراب می شود و باید هزینه زیادی روی دستتان می گذارد.
جعبه دنده بکار رفته روی این خودرو از نوع 6 سرعته تیپ ترونیک دو کلاچه است که تمامی نیروی تولید شده را به هر چهارچرخ منتقل می کند. البته این خودرو در نوع تک دیفرانسیل (جلو) نیز عرضه شده اما خوشبختانه مدیاموتورز نسخه دو دیفرانسیل را وارد خواهد کرد. در این مدل طبق ادعای سازنده، شتاب صفر تا صد کیلومتر آن 8.6 ثانیه و مصرف سوختش به صورت ترکیبی 8.3 لیتر است که این مقدار سوخت از باک 55 لیتری و با استاندارد یورو 5 سوخته می شود.
ام جی GS دقیقاً 4500 میلیمتر طول، 1855 میلیمتر عرض و 1699 میلیمتر ارتفاع دارد که اگر بخواهیم کمی ملموس تر بیان کنیم نسبت به اسپورتج پهن تر (طول و عرض بیشتر) است ولی کمی قد کوتاهتر از آن است.
به جذاب ترین قسمت یعنی قیمت GS می رسیم. اگر در سگمنت های دیگر دیده باشید، معمولاً محصولات ام جی کمی ارزان تر از رقیبان کره ای هستند، مثلاً امی جی 6 تنها کمی از هیوندای الانترا ارزان تر است و همچنین با نیم نگاهی به قیمت این خودرو در بازارهای جهانی و با یک حساب سرانگشتی می توان حدس زد که احتمالاً قیمت آن تنها کمی ارزان تر از هیوندای توسان خواهد بود ولی باید تا عرضه آن در بازار صبر کنیم و ببینیم عکس العمل بازار در مقابل این شاسی بلند دو رگه ام جی چگونه خواهد بود.

بروزرسانی در 31 مردادماه: در طی نمایشگاه مشهد این خودرو رونمایی شده و قیمت نهایی آن 142 میلیون تومان اعلام شده است.

بروزرسانی در 3 مهرماه: به تازگی سایت خودروبانک اقدام به تست و بررسی این خودرو در پیست آزادی کرده که می توانید تست ام جی GS را در این صفحه مطالعه کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد