موضوعات داغ

پورشه ماکان

عکس مطلب اول
گویا عرضه بی ام و X4 کمی برای معین موتور (نماینده رسمی پورشه در ایران) گران تمام شده و این شرکت به سرعت ماکان (Macan) را برای مقابله با این هموطن خوشنام راهی بازار کرده است. پورشه ماکان در حقیقت نمونه کوچک شده کاین است و متاسفانه با توجه به محدودیت های واردات برای خودروهای بالای 2500 سی سی، تنها مدل 2 لیتری آن توانسته مجوز واردات را بگیرد.
پورشه ماکانی که قرار است بعد از مدت ها به عنوان تنها نماینده پورشه به بازار تشنه ایران عرضه شود، مجهز به پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندراست که دقیقا 1984 سی سی حجم دارد و به کمک توربوشارژ خود می تواند حداکثر 233 اسب بخار در 6800 دور در دقیقه و 350 نیوتن متر در بین 1500 تا 4500 دور در دقیقه را به گیربکس معروف 7 سرعته خودکار دوکلاچه PDK منتقل کند. با این نیرو، ماکان 1770 کیلوگرمی می تواند در تنها 6.9 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت خود را تا 224 کیلومتر در ساعت ادامه دهد. مصرف سوخت ماکان در شهر 8.7 لیتر، در خارج از شهر 6.8 لیتر و به صورت ترکیبی 7.5 لیتر می باشد.
وقتی در مورد یک پورشه صحبت می کنیم، همیشه حرف از مجموعه سیستم های بروز و مدرن که مخصوص پورشه است به میان می آید که ماکان نیز به عنوان فرزند جدید پورشه از این قاعده مستثنا نیست و در آن می توان سیستم هایی نظیر ترمزهای PCCB، سیستم کنترل پایداری PSM، سیستم پیشرفته چراغ های PDLS+، سیستم کنترل گشتاور PTV Plus، سیستم مدیریت تعلیق PASM و ... را دید. به عنوان مثال سیستم چراغ های PDLS+ در هنگام نزدیک شدن ماکان به دیگر خودروها، به کمک چراغ های اضافه ای که روی آن نصب شده، زاویه بیشتری را روشن می کند تا راننده متوجه شود که دقیقا چه اتفاقی در جاده می افتد و تسلط بیشتری بر روی جاده داشته باشد و با دور شدن دیگر خودروها از اطراف ماکان، این چراغ ها خاموش و به حالت عادی باز می گردند.
در مورد قیمت ماکان باید گفت که با توجه به لیست بلند بالایی که می توان روی این خودرو نصب کرد، کمی حدس زدن در مورد قیمت احتمالی آن در هنگام عرضه به بازار سخت است اما می توان پیش بینی کرد که قیمت آن باید در حدود 450 تا 550 میلیون تومان باشد. البته اگر به بازار آزار بروید بعضی نمایشگاه های خودرو اقدام به پیش فروش این خودرو با موعد تحویل 4 ماهه کرده که قیت آن را به صورت قطعی 500 میلیون تومان اعلام کرده اند. با این قیمت باید گفت که اگرچه در نگاه اول احتمالا بسیاری می گویند "نیم میلیارد تومان برای یک خودروی 2 لیتری؟"! اما باید گفت که ماکان یک "پورشه" است و معمولا محصولات این شرکت از نظر کیفیت و تکنولوژی سنگ محک محسوب می شوند. همچنین از نظر سطح تجهیزات و تکنولوژی در بالاترین سطح در بازارهای جهانی قرار دارد و موتور 2 لیتری آن نیز به کمک توربوشارژ می تواند قدرتی بیش از حد انتظار برای یک شاسی بلند را تولید کند. در انتها باید گفت که ماکان محصول یکی از بهترین خودروسازان جهان است و می توان حتی با چشمانی بسته نیز به آن اعتماد کرد.
در زیر می توانید تیزر تبلیغاتی پورشه ماکان را مشاهده کنید:


بروزرسانی در 20 دی: چند روز پیش خبری بر حذف خودروی پورشه ماکان از لیست خودروهای مجاز به واردات در فضای مجازی پخش شد و این خودرو بلافاصله از سایت صنعت، معدن و تجارت نیز حذف شد. امروز سایت خبری عصر خودرو خبری مربوط به این موضوع منتشر کرده که در آن گفته شده واردکنندگان معتقدند که این اقدام به خاطر لوکس و گران قیمت بودن برند پورشه صورت گرفته است.
در هر صورت با وجود اینکه این خودرو چندی پیش توسط بعضی نمایشگاه داران پیش فروش شده بود، اما فعلاً به هر دلیلی ماکان در لیست خودروهای مجاز به واردات قرار ندارد و عرضه آن به بازار متوقف شده است.
در صورتیکه اخبار جدیدی در مورد واردات پورشه ماکان منتشر شود در همین صفحه بروزرسانی خواهیم کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد