موضوعات داغ

اپل کورسا

عکس مطلب اول
چندی است که شرکت توان خودروی جی توانسته مجوز واردات دو محصول از اپل یعنی کورسا و آسترا را بگیرد. خودروی آسترا را در مقاله ای جداگانه بررسی کردیم که می توانید با این خودرو در این صفحه بیشتر آشنا شوید و حتی این شرکت پیش فروش این محصول را چند هفته ای است که آغاز کرده که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت آن به این صفحه مراجعه کنید. اما در این مقاله می خواهیم به دیگر محصول اپل در ایران یعنی کورسا بپردازیم. هاچ بک کوچکی که مدل های 94 و 95 آن هنوز در خیابان های کشور رفت و آمد می کنند و مدل های روز آن در بازارهای جهانی برای خود اسم و رسمی دارند.
اپل کورسایی که توانسته مجوز واردات را بگیرد دارای پیشرانه 1.4 لیتری است که با دو گیربکس دستی و خودکار قابل ارایه است. این پیشرانه می تواند حداکثر 87 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 130 نیوتن متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه را تولید کند. مصرف سوخت این آلمانی کوچک با گیربکس دستی 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر است و دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 نیز می باشد.
از امکاناتی که روی این خودرو نصب شده می توانیم به کیسه هوای سرنشینان جلو و کناری، سیستم های ABS و ESP، فرمان سه حالته، سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سنسور پارک در جلو و عقب، صندلی های جلو با قابلیت تنظیم دستی، روکش چرمی و یا پارچه ای صندلی ها، آینه های تاشو برقی، مجهز به چراغ های زنون خودکار حساس به خطوط جاده، رینگ 17 اینچی، آینه دید عقب الکتروکرومیک، شیشه های بالابرقی و سنسور باران اشاره کنیم.
تا به اینجای کار با یک هاچ بک کوچک بسیار معروف آلمانی سر و کار داشتیم که دارای امکاناتی بسیار مناسب برای یک خودروی جمع و جور شهری بوده است. اما آخرین و مهم ترین فاکتور کورسا یعنی قیمت آن را باید مد نظر قرار داد. هنوز شرکت توان خودروی جی پیش فروش این خودرو را آغاز نکرده اما اگر به بازار آزار بروید متوجه می شوید که بعضی توانسته اند به صورت شخصی این خودرو را وارد کنند که البته سطح امکانات آن کمی با این مدلی که قرار است به صورت شرکتی وارد شود متفاوت است و ساده تر از آن است، مثلا خبری از رینگ های 17 اینچی و یا صفحه نمایش برای سیستم صوتی نیست. این خودروها در بازار آزاد با گیربکس دستی 87 میلیون تومان و با گیربکس خودکار 91 میلیون تومان قیمت دارند. اگر نماینده این خودرو بتواند قیمت کورسا را در همین محدوده نگه دارد باید کورسا را "ارزان ترین آلمانی بازار" لقب بدهیم و احتمالا با این قیمت می تواند حسابی خود را نشان دهد و شاید اصلی ترین رقیب خود را رنو کلیو ببیند (البته اگر وارد شود!).
موضوع دیگری که باید در اینجا به آن اشاره کنیم این است که کورسایی که هم اکنون به بازار آزاد راه پیدا کرده و در سایت توان خودروی جی معرفی شده نسل قبلی کورسا محسوب می شود که البته هنوز در بازارهای جهانی تولید و عرضه می شود. اما چندی پیش بود که اپل نسل جدید این خودرو را با چهره ای دگرگون شده معرفی کرده که نه تنها از نظر ظاهری، بلکه از نظر پیشرانه و فنی نیز تغییرات زیادی را به خود دیده است. امیدواریم نه تنها کورسای کنونی، بلکه نسل جدید کورسا آن هم با قیمتی بسیار مناسب به بازار عرضه شود تا با تزریق یک آلمانی ارزان قیمت به بازار زیر 100 میلیونی ها، رقابت این محدوده پررونق قیمتی رنگی تر از گذشته شود.

بروزرسانی در 27 آذرماه: به تازگی شرکت توان خودروی جی فروش فوری این خودرو را آغاز کرده است. برای آگاهی از قیمت های این شرایط فروش به این صفحه مراجعه کنید.

در زیر می توانید تیزر تبلیغاتی این خودرو را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد