موضوعات داغ

رنو کلیو

عکس مطلب اول
رنو کلیو (Clio)، خودرویی که در سال های 1991 و 2006 توانسته عنوان بهترین خودروی سال اروپا را بدست آورد و پرافتخارترین محصول رنو محسوب می شود. هاچ بک کوچکی که به تازگی جدیدترین نسل آن به بازارهای جهانی وارد شده و حال ایران خودرو قصد دارد در صورت پیش رفتن مناسب مذاکرات هسته ای، این خودرو را به بازار عرضه کند. حال با برپایی نمایشگاه خودروی تبریز و اعلام قیمت آن و جدی تر شدن واردات کلیو، این خودرو را در قسمت "خودروهای آینده بازار" قرار دادیم تا محصول جدید بزرگ ترین خودروساز داخلی را، البته در صورتی همه چیز خوب پیش برود(!)، بهتر بشناسیم.
کلیو به پیشرانه های مختلفی مجهز شده اما گویا پیشرانه ای که ایران خودرو برای بازار ایران انتخاب کرده نمونه 4 سیلندر 16 سوپاپه توربو TCe است که دقیقا 1197 سی سی حجم دارد و می تواند حداکثر 120 اسب بخار در 4900 دور در دقیقه و 190 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه را تولید کند. این موتور به یک گیربکس 6 سرعته خودکار مجهز شده که تمامی نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند و می تواند به کمک آن در شهر 6.6 لیتر، در خارج از شهر 4.4 لیتر و به صورت ترکیبی 5.2 لیتر را بسوزاند. شتاب صفر تا صد کیلومتر کلیو 1190 کیلوگرمی 9.4 ثانیه و حداکثر سرعت آن 200 کیلومتر در ساعت است.
رنو کلیو به عنوان یک خودروی روز اروپایی لیست کاملی از تجهیزات مختلف را در خود دارد که می توانیم به سیستم های ترمز و پایداری ABS، EBD، EBA، ESC، ASR، HSA، چراغ LED مخصوص روز، سنسور پارک در عقب، آینه الکتروکرومیک، دوربین عقب، سیستم ورود بدون کلید، کیلومتر شمار دیجیتالی، سیستم صوتی با چهار بلندگو و ورودی USB، بلوتوث، صفحه نمایش 7 اینچی، گرمکن آینه های جانبی و رینگ های 16 و یا 17 اینچی اشاره کنیم.
قیمتی که ایران خودرو فعلا برای این خودرو اعلام کرده 80 میلیون تومان است. البته هنوز اما و اگرهای زیادی در مورد واردات این خودرو وجود دارد اما اگر مذاکرات به خوبی پیش برود و اگر کلیو بتواند قیمت خود را در همین محدوده 80 میلیونی نگه دارد، می تواند انقلابی را در این رده قیمتی در بازار به پا کند و چینی ها، داخلی ها و حتی کره ای های زیادی را به خاک و خون بکشد! در هر صورت باید صبر کنیم و ببینیم که در نهایت آیا کلیو به ایران خواهد آمد یا خیر، و اگر بیاید با چه قیمتی به بازار عرضه خواهد شد.
در زیر می توانید تیزر تبلیغاتی رنو کلیو را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد