موضوعات داغ

تجربه رانندگی با لکسوس GS250 F Sport

7 آبان 1393

عکس: مصطفی حسن‌بیگی

نوشته: محسن آل‌طه

مقدمه

سگمنت سدان متوسط لوکس، جایی که رقابت بسیار داغ داغ است و آلمانی‌های پرطرفداری مانند بی‌ام‌و سری 5 و مرسدس‌بنز کلاس E حسابی تاخت و تاز می‌کنند. اما شاید تنها خودروسازی که بتواند از پس این دو برآید، لکسوس باشد که برای این معرکه‌ی سخت مدل GS را روانه بازار کرده است. مدلی که با چهره‌ای خشمگین و جدی همانند یک سامورایی واقعی و تا دندان مجهز به تکنولوژی روز دنیا، قصد دارد آلمانی‌ها را به توپ ببندد! البته این انتهای کار نیست و به تازگی نسخه F Sport این مدل نیز در تعداد بسیار کمی راهی بازار ایران شده است. مدلی که تفاوت‌هایی با مدل استاندارد دارد و قدرتمندترین اسلحه لکسوس در مقابل سری 5 و کلاس E محسوب می‌شود. ما نیز با تلاش زیاد سعی کردیم یکی از این نمونه‌ها را برای تست و بررسی در اختیار بگیریم و از نزدیک با سفیر لکسوس که قرار است علیه آلمانی‌های خوشنام خط و نشان بکشد، آشنا شویم.

F Sport چیست؟

بعضی از خودروسازان بزرگ، نمونه‌های اسپرت و تقویت شده خود را تحت عنوان یک کد ارایه می‌دهند. به طور مثال برای بی‌ام‌و کلمه M وجود دارد مثل M3 و یا M6 و برای مرسدس‌بنز AMG وجود دارد مثل AMG C63. در حقیقت این نسخه‌ها نمونه تقویت و تیونینگ شده نمونه‌های استاندارد هستند و از نظر عملکردی و قیمتی تفاوتی زیادی با آن‌ها دارند. این مورد در لکسوس با نام F Sport شناخته می‌شود. نامی که از سال 2006 متولد شد و برای اولین بار روی مدل IS و در آمریکای شمالی استفاده شد. در قدیم به اشتباه تصور می‌شد که F مخفف Fast و یا Flagship است اما بعده‌ها لکسوس اعلام کرد که F نمایانگر پیست مسابقات لکسوس در شهر اویاما (Oyama) ژاپن به نام Fuji Speedway است و نسبت به نسخه استاندارد نه تنها از نظر ظاهری، بلکه از نظر فنی و علکردی نسبت به آن در سطح بالاتری قرار دارد. در این راستا هر خودرویی که دارای چنین تغییراتی باشد لوگوی F Sport نیز روی آن نصب شده که می‌توانید این لوگو را روی خودروی ما در تصویر زیر مشاهده کنید. در ادامه و در هر قسمت خواهیم گفت که نمونه مورد آزمایش ما که F Sport است چه تفاوتی با مدل استاندارد (اکثر مدل‌های موجود) دارد.

طراحی

لکسوس GS از سال 1991 میلادی وارد خط تولید لکسوس شد و تا به حال چهار نسل از آن عرضه شده است. نمونه مورد آزمایش آخرین نسل، یعنی نسل چهارم GS است و از سال 2011 به بازار معرفی شد. این خودرو روی پلتفرم جدید تویوتا به نام N پیاده شده و برای اولین بار در ژانویه 2012 به بازار ژاپن عرضه شد.

هر نسل از چهار نسل لکسوس GS کاملاً از نو طراحی و ساخته شده‌اند و این موضوع در مورد نسل چهارم نیز تکرار شده است. در حقیقت باید گفت که نسل چهارم GS تفاوت‌های زیادی با نسل قبلی دارد و دیگر از چراغ‌های دو تکه جلویی خبری نیست و امضای تازه لکسوس در روح این نسل به خوبی دمیده شده است. در اولین نگاه به نمای جلو، چهره خشمگین و جدی این ژاپنی و امضای لکسوس در وسط جلو پنجره خودنمایی می‌کنند. در طراحی‌های جدید لکسوس، لبه‌های تیز جایگاه ویژه‌ای دارد و می‌توان در قسمت‌های مختلف، این ویژگی را مشاهده کرد. البته نمونه مورد آزمایش دارای کیت F Sport است و یکی از تغییراتی که در این کیت نسبت به مدل استاندارد انجام شده، نصب کیت بدنه اسپرت روی آن است که در جلو سپر زیرین تغییر کرده و ورودی هوای میانی به صورت شبکه می‌باشد (در نمونه استاندارد ورودی هوا به صورت خط‌های افقی است) و در گوشه‌ها و میانه‌های سپر از لبه‌های تیز و اسپرتی استفاده شده تا هویت لکسوس و مخصوصاً نسخه F Sport را بیشتر به رخ بکشد. در نمونه استاندارد در دو طرف سپر مه‌شکن وجود دارد و خبری از حالت اسپرت گونه و لبه‌های تیز لکسوس نیست.

در نمای جانبی طراحی ساده و در عین حال شکیل GS به چشم می‌خورد و رینگ‌های 19 اینچی بزرگ و 10 پره F Sport به خوبی خود را نشان می‌دهند. البته این رینگ‌ها در مدل‌های غیر F Sport به سایز 17 اینچی هستند. آینه‌ها بزرگ و روی آن چراغ راهنما وجود دارد و بین چرخ و درب جلو لوگوی F Sport جای گرفته است.

در نمای عقب همان چهره عصبانی لکسوس نمایان است و چراغ‌های کشیده و خروجی‌های اگزوز که در دو طرف سپر قرار گرفته‌اند، هارمونی خوبی با یکدیگر دارند. بین دو خروجی اگزوز یک دیفیوزر قرار دارد و روی درب صندوق عقب نیز بال کوچکی قرار دارد که مخصوص نسخه F Sport است.

در کل باید گفت که طراحی بیرونی لکسوس GS و مخصوصاً با نسخه F Sport بسیار پخته و خوش استیل است و در عین اسپرت بودن، شکیل و زیباست و می‌تواند خریداران را در هر رنج سنی به راحتی راضی کند. در کل لکسوس برخلاف پدرش یعنی تویوتا به خوبی یاد گرفته که چگونه خودرویی زیبا و جذاب بسازد و همیشه از نظر ظاهری جزو بهترین‌ها در رنج خود بوده است.

کابین و امکانات

کلید را برداشته و به کمک سیستم ورود بدون کلید وارد کابین می‌شویم. قبل از صحبت در مورد قسمت‌های مختلف آن، باید بگوییم که لکسوس GS به دلیل سیستم هوشمند تهویه مطبوع خود توانسته جایزه "خلاقیت در داخل کابین" در نمایشگاه Automotive Interrior Expo که در اشتوتگارت آلمان برگزار می‌شود را بدست آورد. از نظر طراحی نیز همانند همیشه با یک کابین با طراحی بسیار زیبا و شکیل و با کیفیت ناب ژاپنی و در سطح برتر جهانی روبرو هستیم. البته لکسوس برای رقابت با بی‌ام‌و و بنز باید هم چنین کیفیت و طراحی را ارایه دهد و باید گفت که در مقابل حریفان، از نظر طراحی داخلی لکسوس بسیار خوب عمل کرده است.

فرمان کوچک و خوش‌دست است و در پایین آن لوگوی F Sport نقش بسته است. با وجود اینکه امکانات زیادی روی این خودرو نصب شده اما روی فرمان مملو از دکمه های مختلف نیست و سعی شده به صورت کاربردی کنترل هایی مانند سیستم صوتی و تلفن روی آن قرار بگیرد. این غربیلک به صورت برقی تلسکوپی است و روکش چرمی نیز دارد. برای سوار و پیاده شدن هر چه راحت‌تر راننده سیستمی وجود دارد که در حین خاموش شدن خودرو به صورت خودکار فرمان کاملاً به عقب می‌رود و جمع می‌شود تا راننده بتواند به راحتی از خودرو پیاده و یا سوار شود. برای اینکه بهتر با عملکرد این سیستم آشنا شوید فیلم کوتاهی از عملکرد آن تهیه کردیم که می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

پشت غربالک فرمان دو پدال تعویض دنده وجود دارد که با پدال سمت راست دنده به بالا و با پدال سمت چپ دنده پایین می‌آید. صفحه کیلومتر شمار پشت فرمان از نوع الکترولومینسنت است و به سیستم روشن شدن ترتیبی مجهز شده است که در سمت چپ دورشمار موتور قرار دارد و در سمت راست کیلومتر شمار است و به خوبی برای راننده قابل مشاهده هستند.

سیستم صوتی GS به صورت استاندارد 12 بلندگو دارد و می‌تواند MP3، WMA و DVD را پخش کند اما به صورت سفارشی می‌توانید سیستم صوتی مارک لوینسون (Mark Levinson) را نیز روی آن نصب کنید که مجهز به 17 بلندگو می‌باشد و قابلیت LPD و ASL را نیز دارد. سیستم ASL که مخفف Automatic Sound Levelizer است به صورت خودکار و با توجه به سرعت خودرو میزان صدای سیستم صوتی را کم و یا زیاد می‌کند تا همواره سرنشینان از میزان صدای مناسبی بهره ببرند.

در بالای کنسول میانی یک صفحه نمایش LCD بسیار بزرگ و با کیفیت 12.3 لینچی قرار دارد. معمولاً لکسوس به استفاده از صفحه نمایش‌های بزرگ معروف است و این می‌تواند یک برگ برنده در مقابل حریفان باشد. به کمک کنترل‌های موس مانند کنار دسته دنده به داخل منو می‌رویم. باید گفت که وقتی شروع به کار کردن با آن می‌کنید به دنیایی جدید وارد می‌شوید و اطلاعات بسیار زیادی از خودرو و برنامه‌های کاربردی مختلفی در آن قرار دارد که کار کردن با آن و آشنا شدن به اطلاعات مختلف و زیادی که در هر قسمت ارایه می‌دهد نیاز به زمان زیادی دارد. برای اینکه با این قسمت بیشتر آشنا شوید سعی کردیم به قسمت‌های مختلف آن برویم و گزینه‌های مختلف موجود در هر قسمت را به شما در فیلم زیر نشان دهیم:

دیگر موردی که در کنسول میانی جلب توجه می‌کند، ساعت آنالوگی است که در وسط آن و بین دو خروجی سیستم تهویه مطبوع قرار گرفته که با وجود سادگی و زیبایی می‌تواند به خوبی حس لوکس بودن را به سرنشینان تزریق کند.

تنظیم صندلی راننده به صورت خودکار و در 10 جهت مختلف امکان‌پذیر است از جمله تنظیم دو طرف جانبی صندلی تا راننده را بهتر در بربگیرد و یا اتومان که باعث راحتی هر چه بیشتر پاهای راننده خواهد شد که البته حافظه نیز برای ذخیره این تنظیمات وجود دارد. البته به صورت سفارشی می‌توانید صندلی با قابلیت تنظیم در 18 جهت و محافظ ساق پا را نیز نصب کنید.

از دیگر امکاناتی که روی لکسوس GS250 نصب شده می‌توانیم به کروز کنترل، سنسور پارک در جلو و عقب، سیستم کمکی تشخیص نقاط کور، سیستم هشدار حرکت بین خطوط جهت جلوگیری از منحرف شدن خودرو، دکمه مخصوص روی کلید برای روشن شدن خودرو از راه دور، آینه‌های جانبی الکتروکرمیک و با قابلیت تاشوندگی برقی، چراغ‌های مخصوص روی آینه‌های جانبی، سقف و صندوق عقب که هنگام نزدیک شدن راننده به خودرو روشن شده و باعث دید بهتر می‌شود، سنسور باران، پرده‌های شیشه سرنشینان عقب و شیشه عقب که به صورت خودکار هنگام دنده عقب جمع می‌شود، سیستم شستشوی چراغ‌های جلو، سیستم Heads-up برای نشان دادن اطلاعاتی مانند سرعت خودرو روی شیشه جلو و سیستم نظارت بر خواب آلودگی راننده اشاره کنیم.

ترمز، پایداری و امنیت

از نظر امنیت و پایداری همواره لکسوس جزو بهترین‌ها در سگمنت خود بوده و در سطح خودروهای اروپایی کار کرده است. روی نمونه مورد آزمایش ما نیز تجهیزات معمولی مثل ترمز ضد قفل ABS، نیروی الکترونیکی ترمز EBD و یا سیستم کمکی ترمز BAS نصب شده بود اما در آن سیستم های دیگر مانند کنترل پایداری خودرو VSC، کنترل لغزش خودرو TRC، مدیریت کنترل پایداری پویا خودرو VDIM، سیستم کمکی حرکت اولیه خودرو در سربالایی ها HAC نیز وجود داشت. همچنین در داخل خودرو 10 کیسه هوا در قسمت‌های مختلفی به صورت پرده‌ای در جلو و عقب، زانویی و جانبی برای سرنشینان جلو و دو مرحله‌ای در جلو قرار دارد. برای بالابردن امنیت خودرو سیستم هوشمند هشدار قبل از برخورد به مانع با رادار موج کوتاه نیز نصب شده است. یکی از تفاوت هایی که نمونه های F Sport با مدل‌های استاندارد دارد استفاده از ترمزهای بزرگ تر و قوی تر در جلو است تا قدرت مانور و امنیت را برای راننده بیش از پیش کند.

یکی از معروف‌ترین تست‌های امنیت خودرو در تصادف‌ها، تست IIHS است. در مورد امتیازی که لکسوس GS در این تست گرفته باید گفت که همانند مرسدس‌بنز کلاس E توانسته عملکرد بسیار خوبی در این تست داشته باشد و در اکثر فاکتورها بهترین نتیجه را داشته است ولی بی‌ام‌و سری 5 در یکی از تست‌ها که میزان خرابی و مقاومت چهارچوب درب، غربالک فرمان و کنسول میانی و تاثیر آن بر راننده را اندازه‌گیری می‌کند نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد. نتایج بررسی لکسوس GS در تست IIHS در این صفحه، مرسدس‌بنز کلاس E در این صفحه و بی‌ام‌و سری 5 در این صفحه قابل مشاهده است.

تجربه رانندگی

بالاخره دکمه استارت را زده و پیشرانه 6 سیلندری لکسوس را روشن می‌کنیم. لکسوس GS250 به یک موتور 6 سیلندر با زاویه 60 درجه مجهز شده که دقیقاً 2499 سی‌سی حجم دارد و می‌تواند حداکثر 209 اسب‌بخار در 6400 دور در دقیقه و 254 نیوتن‌متر در 4800 دور در دقیقه را تولید کند (تقریباً برابر قدرت مرسدس بنز E250). در همین قسمت باید گفت که با وجود اینکه بی‌ام‌و سری 5 از نظر امنیت و در تست IIHS از این دو رقیب در مقام پایین‌تری قرار می‌گرفت اما اگر پیشرانه‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که در نمونه 528i که مجوز واردات را نیز دارد، اگرچه موتور 4 سیلندر 2 لیتری روی آن نصب شده ولی به لطف توئین توربوشارژی که روی آن نصب شده می‌تواند حداکثر 245 اسب‌بخار را تولید کند و سریع‌تر از آن دو شتاب‌گیری اولیه کند و از این حیث گوی رقابت را از این دو رقیب پس می‌گیرد! اما برگردیم به لکسوس خودمان. GS250 می‌تواند در عرض 8.6 ثانیه از حالت سکون به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد و این سرعت را حداکثر تا 229 کیلومتر در ساعت ادامه دهد.

همچنین برای هر صد کیلومتر در شهر به 12.9 لیتر، در خارج از شهر 6.9 لیتر و به صورت ترکیبی به 8.9 لیتر سوخت نیاز دارد و میزان دی‌اکسیدکربن تولید شده 207 گرم در هر صد کیلومتر است.

شروع به حرکت می‌کنیم. اولین چیزی که جلب توجه می‌کند هندلینگ فوق‌العاده خوب GS250 است که با وجود ابعاد نسبتاً بزرگ (4849 میلیمتر طول، 1839 میلیمتر عرض و 1455 میلیمتر ارتفاع) می‌توان به کمک فرمان خوش‌دست و دید خوب، این ژاپنی 1640 کیلوگرمی را به راحتی و به مانند یک سدان کوچک به هر طرف هدایت کرد. صدای کابین بسیار کم است و تنها با بالابردن دور موتور می‌توان کمی صدای آن را در داخل کابین شنید. تعویض دنده‌های جعبه دنده 6 سرعته ECT-I لکسوس، آنقدر خوب و با آرامش انجام می‌شود که اصلاً متوجه تعویض آن‌ها نخواهید شد. بالاخره نوبت به تعویض عملکرد خودرو به کمک سوئیچ گردان کنار دنده رسید. به کمک آن می‌توانید عملکرد خودرو را به ECO، Sport و Sport+ تغییر دهید و با فشردن آن به داخل عملکرد به حالت Normal باز می‌گردد. هر کدام از این تغییرات در صفحه نمایش میانی به صورت گرافیکی نشان داده می‌شود که می‌توانید در فیلم زیر مشاهده کنید:

موردی که در کیت F Sport وجود دارد این است که علاوه بر تنظیم تغییر عملکرد پیشرانه و گیربکس، می‌توان در تنظیمات Sport+ عملکرد سیستم تعلیق را نیز تغییر داد تا به قول معروف با خشک شدن آن، لکسوس حالت اسپرت این خودرو بیشتر شود و با این کار GS250 در سر پیچ‌ها عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد و قدرت مانور خود را در به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد.

قیمت و نتیجه‌گیری

به بازار آزاد می‌رویم و اول از رقیبان شروع می‌کنیم. بی‌ام‌و سری 5 در دو مدل 520i و 528i ارایه می‌شود که در حدود 420 تا 480 میلیون تومان قیمت دارند. در طرف دیگر مرسدس‌بنز کلاس E قرار دارد که در دو مدل E200 و E250 در بازار وجود دارد و قیمت آن‌ها از 380 تا 420 میلیون تومان است. در نهایت به لکسوس GS250 می‌رسیم که اکثر مدل‌ها به صورت استاندارد هستند و در بازار آزاد حدود 310 تا 320 میلیون تومان قیمت دارد و اگر قصد داشته باشید این خودرو را با کیت F Sport تهیه کنید قیمت آن حداکثر به 335 میلیون تومان خواهد رسید.

در انتها باید گفت که اگرچه هندلینگ، لذت رانندگی و توان خروجی لکسوس GS250 یقیناً به خوبی سری 5 و کلاس E نیست ولی از نظر تجهیزات، تکنولوژی و امکانات به کار رفته در سطح بالاتری قرار دارد و کیفیت ناب ژاپنی آن چیزی کمتر از آن‌ها ندارد. همچنین از نظر قیمت و هزینه نگهداری بسیار از رقیبان آلمانی خود سرتر است و مانند آن‌ها قیمت قطعات و خدمات آن سر به فلک نمی‌کشد و می‌توانید با هزینه‌ای بسیار کمتر از آن لذت ببرید.

83 عکس

نظرات کاربران

37 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1393/8/7
چقدر خوشگله این ماشین
1393/8/7
انصافا گزارش کاملی بود.
ممنون
اگر بشه فیلمش رو بسازید خیلی عالیه
1393/8/7
واقعاً عالی بود کارتون.دستتون درد نکنه و موفق باشید
1393/8/7
چقدر خوشکله! قیافش فوق العاده خوبه
ولی من بی ام و رو بیشتر دوست دارم اما هزینه نگهداریش خیلی بالاس، یکی از فامیلامون داشت میگفت هر دفعه میره برای تعویض روغن و ... کلی پیاده میشه، ولی 100 تومنی هم از این گرونتره! بنز E رو هم خوشم نمیاد پیره!
1393/8/7
عالی بود...مرسی
1393/8/7
لکسوس ماشیناش واقعا عالیه ولی در عوض خیلی هم گرونه
ولی به شخصه فکر میکنم انقدر خوب هست ماشیناش که آدمو به شک بندازه بین آلمانی و ژاپنی...
ولی اگه من بخوام انقدر واسه یه ماشین پول بدم بنز سری E رو ترجیح میدم
1393/8/7
کلاس های سدان لکسس به ترتیب از کوچک به بزرگ
IS-ES-GS-LS
1399/4/5
کلاس ES بزرگتر از GS هست.
1393/8/7
Merrrrrrrrrrrrrrrrccccccccciiiiiiii
1393/8/7
واقعا زیباست این ماشین
طراحیش خیلی خوبه
مرسی از گزارش به این خوبی
خسته نباشید
1393/8/7
عالی بود باز هم از این مطالب بزارید
1393/8/7
انتظار بیشتری از توان پیشرانه وشتاب این ماشین داشتم با دیدن قیافش گفتم شتابش زیر 5 ثانیه است چون یه 405 هم با 2 میلیون خرج زیر 10 میزنه
1399/1/31
جناب این ماشین نسخه 350 که داره قدرتمند تره و رقیب بنز cls 500 و بی ام و M6 است
1393/8/7
با سلام خدمت دوستان عزیز
من این ماشینو دارم اما اف اسپرت نیست همزمان یکی از دوستان هم بنز کلاس ای خرید باور کنید هم هندلینگ / هزینه نگهداری/ پرستیژ/ از بنز بالا تراست
فقط بنز و بی ام و بالای 700م تومان هستند که از این بالاترند
1393/10/20
Dige too handling nagid ke Benz o bmw alian makhsoosan ke bmw ke hameja gofte shode va har series az bmw az lexus rc ke baad az lfa behtarin lexus hast behtare vali bazam ba e ghabele moghayese nist
1393/8/7
ممنون ماشین خوبیه اما به دلم نمیشینه. عکساتونم سیاه و سفید دنیا الان تو سال 2015هستش و دوربین های رنگی اختراع شده خخخخ
1393/8/7
تویوتا که ماشیناش باکیفیتن حالا این که دیگه از تویوتا هم با کیفیت تره ببینید این دیگه چیه
1393/8/8
کاش لکسوس Nx200 هم بیاد
1393/8/8
شما که تا نمایندگی ایرتویا رفتین یه باره لکسوسis250 رو هم بررسی میکردین.
1393/8/8
عجب جیگریه لامصب فقط جای تعجب داره که چرا انقدر قدرتش کمه (نسبت به ابعاد و رقبا)
1393/8/9
اين جيگر از تو تست موتور ترند از بي ام و سري ٥ و اوودي a6 و يه مدل اينفينيتي بهتر بوده و منم بد جور ديوونشم
1393/10/20
Are saipa 131ham too test sorat va motor va khoshgeli az bugatti veyron super gt va lamborgini aventador va La Ferrari behtar boode manam bad joor asheghesham
1393/10/20
یاسین جان موتور بی ام و تک تک جهان لطفا از علاقه ات به این ماشین چیزی نگو
1393/8/9
ینی با این ممنوعیتی که گذاشتن دیگه ماشینای بالای حجم2500 cc وارد نمیشن؟ اصلا مگه میشه
1393/8/10
فوق العاده ! عالی ! اونقدر خوبه که باعث شد دوست من که 528 داشت رو به خودش جذب کنه و به زودی میخواد اون رو بده به جاش این زیبای شرقی رو بخره
1393/10/21
دم دوستت گرم خوش بحالش
1393/8/10
اقای محسن این ماشین 300ملیون تومنه مدل سالش شما شتاب این ماشین فوقالعاده رو با بی ام و528-460ملیونی 2015 شتایشو مقایسه کردین!!!!!اخه انصاف داشته باشید یه ذره توروخدا
1393/8/11
لطفا انتقاد رو هم بذارین ، عکاسی بسیار ضعیف ، زیر نور آفتاب ، بصورت خیلی جزدی و نامفهوم ولی مطالب کاربردی بودن
1393/8/12
mamnoon kheyli khobo mofid bod makhsosan negareshe nevisande delchasb bod
faghat dar morede aksa
akasetoon khobe ama kesi ke kare virayeshe aksaro anjam mide
badsaligheyi bish nis
vase maghale aksa vazeh lazeme na filtere zaye
aksaro bedone edit bezarin..ye melat doatoon mikonan
mamnoon
1393/8/12
سلام و خسته نباشید
لطفاً در مورد خودروهای فراموش شده بازار مثل سوزوکی کیزاشی و میتسوبیشی لنسر و .... هم برسی هایی را ارائه کنید
با تشکر
1393/9/30
فيلم هاش داخله اپاراته
1393/10/21
اره واقعا
1393/10/3
خخخخخخخ لکسوس داره شوخی میکنه اخه این با این موتورش f-sport هستش
1393/10/21
عاشقشم
1393/11/10
الان خیلی گرون تر شده. بعد این مدلی که تست شده چند تا امکانات رو نداشت. یکی نایت ویژن بود. دومی صندلی هاش 16 حالت تنظیم داشتن در صورتی که مدل های فول آپشنش در 18 حالت تنظیم میشن. سوم هم نبود کولر مجزا و گرمکن صندلی برای عقب بود. سواری این ماشین تو رنج خودش و رقیباش که در بالا ذکر شد، یک سرو گردن از همشون بهتر بود اینو واقعا خودم تجربه کردم. تک و توک تو بعضی از مدل هاش ایربگ جانبی عقب هم پیدا میشه.
1394/7/22
یعنی این ماشین با وزن بیشتر شتابش از is 250 اف اسپرت بهتره ؟ o_O
1395/10/26
سلام
الان لكسوس جى اس وارد مى شه؟ اگه وارد مى شه قيمتش چنده؟