موضوعات داغ

میتسوبیشی اوتلندر

عکس مطلب اول
پس از سال ها غیبت میتسوبیشی با آرین موتور به ایران بازگشته و پس از عرضه محصولات ASX و لنسر با موتور 1.6 و 1.8 لیتری، حال نوبت به دو محصول جدید دیگر رسیده تا به سبد محصولات میتسوبیشی اضافه شوند و بازار را در دو سگمنت کاملاً مختلف رنگی تر از گذشته کنند. اولین محصول میتسوبیشی میراژ است که در مقاله ای جداگانه به آن پرداخته ایم (به این صفحه مراجعه کنید). اما در این مقاله می خواهیم به چهارمین نماینده میتسوبیشی در ایران بپردازیم، شاسی بلند خوش فرمی که می خواهد به یکی از داغ ترین رده های قیمتی بازار وارد شود و به عنوان دومین ژاپنی خودنمایی کند. میتسوبیشی اوتلندر (Outlander) در 30 مهرماه رونمایی شد و قرار است به زودی به بازار عرضه شود.
میتسوبیشی اوتلندر با پیشرانه 2.4 لیتری و قدرت تولید حداکثر 167 اسب بخار وارد خواهد شد. حداکثر سرعت اوتلندر با این پیشرانه 190 کیلومتر در ساعت است و می تواند در 10.5 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد. گیربکسی که روی این ژاپنی تازه وارد نصب می شود همانند بقیه محصولات این شرکت در ایران (به غیر از مدل لنسر 1600 با دنده دستی) از نوع CVT است که به کمک آن مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر ترکیبی به 9.3 لیتر می رسد.
سیستم های ترمز و پایداری مختلفی روی اوتلندر نصب شده است. ترمزهای جلو دیسکی خنک شونده هستند و ترمز عقب دیسکی است. سیستم های ترمز ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز کمکی در هنگام سطوح شیب دار HSA، کنترل فعال پایداری ASC و سیستم کنترل کشش TCL نیز روی آن نصب شده است.
میتسوبیشی اوتلندر از نظر امکانات و تجهیزات همانند برادر کوچک تر خود یعنی ASX در سطح بسیار خوبی است و روی آن 7 کیسه هوا، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، چراغ های زنون در جلو به همراه سیستم شستشو، روکش چرمی غربیلک فرمان و صندلی ها، سنسور پارک در عقب، سانروف، هفت صندلی در سه ردیف (مدل 2015)، گرمکن صندلی های جلو، سیستم صوتی با 6 بلندگو، نمایشگر 7 اینچی لمسی به همراه دوربین عقب، شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان، سیستم تهویه مطبوع دوگانه و رینگ 18 اینچی آلومینیومی نصب شده است.
طی مراسمی که در 30 مهرماه برای رونمایی این خودرو انجام شد، قیمت اوتلندر در مدل 2014 با قیمت 172 میلیون و 900 هزار تومان و با مدل 2015 به قیمت 179 میلیون و 900 هزار تومان اعلام شد. با این قیمت اوتلندر همانند ASX می‌تواند به خوبی در رقابت قیمتی نیز خود را نشان دهد و بسیاری را به جای رفتن به سوی هیوندای سانتافه کره‌ای 200 میلیون تومانی، به سوی اوتلندر سوق دهد.
در زیر می‌توانید تیزر تبلیغاتی میتسوبیشی اوتلندر را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد