موضوعات داغ

سوبارو فورستر

عکس مطلب اول
همانطورکه می دانید چندی است سیف خودرو توانسته مجوز واردات سوبارو را بگیرد و تا به حال لگاسی و ایمپرزا را در لیست خودروهای مجاز به واردات قرار داده که هر کدام در بازارهای جهانی برای خود اسم و رسمی دارند. البته اوضاع در بازار داخل کمی متفاوت است و با وجود اینکه مدت زیادی است که لگاسی توانسته وارد این لیست شود، اما تنها مدل های 2009 و آن هم در تعداد بسیار کمی وارد خیابان ها شده اند. اما اتفاقی که اخیرا افتاده قرار گرفتن سوبارو فورستر (Forester) در لیست مجاز به وارداتی ها است. فورستر نیز همانند دیگر محصولات سوبارو از نظر تکنولوژی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و از نظر فنی حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.
تنها مدلی که توانسته مجوز واردات را بگیرد، مدلی است که مجهز به پیشرانه 4 سیلندر باکسر (Boxer) است که در این نوع پیشرانه سیلندرها با زاویه 180 درجه و روبروی یکدیگر قرار گرفته اند. این پیشرانه دقیقا 2498 سی سی حجم دارد و می تواند حداکثر 170 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه و 196 نیوتن متر گشتاور در 4200 دور در دقیقه را تولید کند.
در حقیقت گیربکس های مختلفی از جمله 6 سرعته دستی و یا 4 سرعته خودکار روی فورستر قابل نصب است که خوشبختانه سیف خودرو تصمیم بر واردات آن با یکی از بهترین نوع گیربکس های قابل نصب یعنی گیربکس CVT دارد. سیستم کنترل سوپاپ ها در فورستر به صورت هوشمند AVCS است و همانند دیگر محصولات سوبارو، این شاسی بلند شهری نیز از سیستم AWD بهره می برد.
یکی از بهتری امکانات بکار رفته در فورستر سیستم صوتی آن است که از نوع Harman Kardon می باشد و مجهز به 8 بلندگو و آمپلی فایر و رادیوی HD است. همچنین روی آن سیستم های دیگری مثل تشخیص صدا و مطالعه پیام های SMS و یا ایمیل قابل انجام است. از دیگر سیستم هایی که روی این خودرو نصب شده می توان به سقف پانوراما، رینگ های 17 اینچی، سنسور نور، آینه های برقی، درب برقی صندوق عقب، سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت موتور اشاره کنیم.
می رسیم به قیمت فورستر. متاسفانه حدس زدن قیمت این شاسی بلند شهری ژاپنی آن هم با مشخصاتی که سیف خودرو قصد دارد وارد کند، کار بسیار دشواری است ولی باید گفت که فورستر رقیبانی مانند کیا اسپورتیج، هیوندای توسان، میتسوبیشی ASX و رنو کولیوس را پیش رو خواهد داشت و شاید اگر کمی سیف خودرو تبلیغات مناسبی در مورد محصولات خود کند بتواند به راحتی جایگاه مناسبی را در بازار بدست آورد.
در زیر می توانید فیلم کوتاهی از این خودرو را مشاهده کنید:


بروزرسانی در 11 مهرماه: طبق لیست قیمتی که در سایت سیف خودرو اعلام شده، پیش فروش این خودرو آغاز شده است. در این شرایط فارستر در مدل 2014 قیمت پایه 179 میلیون تومان را دارد که با مالیات بر ارزش افزوده قیمت آن تقریباً 193 میلیون تومان خواهد شد. تحویل این خودرو به صورت 120 روزه خواهد بود و سه پیش پرداخت برای آن لازم است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط فروش به سایت سیف خودرو به آدرس www.safekhodro.ir مراجعه کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد