موضوعات داغ

فیس‌لیفت ام‌جی 6

عکس مطلب اول
ام‌جی بعد از چندین سال، چهره‌ی مدل 6 را بازبینی و فیس‌لیفت آن را معرفی کرده است. اگر به عکس‌های این خودرو نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که در جلو از سپر جدیدی استفاده شده که در دو طرف آن چراغ‌های LED مخصوص روز قرار گرفته‌اند. در عقب نیز به همین صورت از سپر جدیدی استفاده شده و طراحی چراغ‌های عقب تغییر کرده‌اند و همچنین رینگ‌های جدیدی روی فیس‌لیفت ام‌جی 6 نصب شده است.
ام‌جی قول داده است که در کابین فیس‌لیفت جدید ام‌جی 6 از قطعاتی با کیفیت بهتر از گذشته استفاده خواهد شد و در آن سیستم‌های جدیدی مانند صفحه نمایش لمسی و یا ترمز دستی الکتریکی نصب شده است.
هم‌اکنون ام‌جی تنها فیس‌لیفت مدل GT از سری 6 را معرفی کرده ولی احتمالاً مدل سدان یعنی Magnette از این سری نیز چنین تغییری را در چهره خود خواهد داشت.
ام‌جی 6 با چهره جدید قرار است از اواخر سال 2014 میلادی وارد بازار شود و با وجود اینکه هنوز قیمتی برای این خودرو اعلام نشده ولی احتمال می‌رود قیمتی در حدود 15.455 پوند را داشته باشد.

نظرات کاربران

57 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1393/6/17
Ajab chizi shode
1393/6/17
مدل 2015 که مدیا موتور پیش فروش میکنه ام فیس لیفتن؟؟؟
1393/6/17
ماشین فقط چینی ارزون زیبا و با امکانات
این شد یه ماشین بس که اشغالای کره ایی دیدم حالم به هم خورد تویوتا هم که داره کاریکاتور میسازه
من هر وقت rav4 2014 میبینم کلی میخندم خصوصا پشتش
جلوشم تابلوی کپی لیفانx60 طراحی کردن از بغلم که خود جیلی هست موتورشم کمریه پس روی شاسی بلند نباید خوب راه بره دیدید که شده شترگاو پلنگ این نشون دهنده ی ناشی بودن مهندسی تویوتاست قیمتشم225 برا فولش که یه سقف پانامرا نداره همشم که سوتی میدن و ماشیناش خرابه و فراخان میدن
بابا نخرید
الان جلوی رنو فلوئنس 2014 رو از همین 2011mg کپی کاری کردن الان تو تبریز که ما هستیم ماشینای چینی زیاد شده و قطعات فراون ولی هرکی از ارس ماشین آورده مشکل روغن و سرویس اولیه داره به امید روزی که صنعت کشور ما هم با کمک چین پیشرفت کنه
1393/6/17
سقفش هم پانوراما شده ... خیلی خوب شده
1393/6/17
سلام...اقا یاشار من تویوتا یا هیوندا ندارم ۲۰۶ دارم اما شما که میگی چینی خوبه تویوتا اشغاله انشالله تا اخر عمر همون چینی خوش مشرب رو سوار شی و لذت سواری و باهاش ببری!:-):-)
1393/6/17
دوستان قبول دارین به نظر من این ماشین فقط از نظر امکانات خوبه ولی موتورش اصلا قوی نیست قبول دارید فقط ظاهر و امکانات
1393/6/17
امیدوارم سبک هم شده باشه چون خیلی سنگینه ولی جالبه چرا سرعت سنجش حداکثر 220 تارو نشون میده
1393/6/17
yashar are baw alan dinya dase mashinaye chiniye dige ki mire benz bekhare hame miran lifan mikharan ke az sarbalayiye khonashon bala nemire
1393/6/17
یکی از بهترین ماشینهای حال حاضر در ایران در کلاس قیمتی خودش....
1393/6/17
خوبه برا اولین بار یه نفر از ماشینای چینی تعریف کرد
1393/6/17
یاشاسین یاشار
جان من کارمند شرکتهای چینی نیستی؟جان من؟
1393/6/17
اونایی که میگن ام جی چینیه
بابا به پیر به پغمبر ام جی فقط تو چین سر هم میشه و یقینا قطعات کاربردیش چینی نیست و انگلیسیه فقط بعضی قطعات تزیینیش چینیه
مث ام وی ام که قطعاتش وارد میشه و تو ایران سر هم میشه
اگه اینجوری باشه دیگه از این به بعد نباید به ام وی ام بگیم چینی باید بگیم ایرانی
1393/6/17
محمد جان ، زیاد جدی نگیر ، بیشتر کسانی که میگند ام جی چینیه ، از من و تو بهتر سوابقش رو میدونند ، دوست دارند یک مقدار ما رو قلقلک بدند . دوستانی که هم اشنایی با این برند ندارند ، اطلاعات خوبی را در لینک زیر قرار دادم :
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=244&t=93249
1393/6/17
یاشارجان

جان من با این جمله ات خواستی غیر مستقیم بگی MG چینیه و یا واقعا داری تویوتا رو مسخره میکنی ؟
آقاجان ، بخدا برندی به کیفیت و اعتبار برندی همچون تویوتا در کلاس اکونومیک نمیشناسم ، من به خودم هیچگاه اجازه نمیدم که ام جی رو با تویوتا مقایسه کنم ، چه برسه به ماشینهای چینی که کلا 15 سال بیشتر عمر شرکتهاشون نیست.
1393/6/17
تنها ماشین چینی هست که کاملا بهش اطمینان و اعتماد دارم
1393/6/17
NPA

روش جدید و دقت کردی؟ 😄
ذکر خودروی چینی الزامیست

منم از این ام جی (((( چییییینی)))))) راضی ام،


یعنی واقعا ادمی هست این ماشین و برند و بشناسه اینطوری صحبت کنه!!

اقا حمید،

این خودرو یکی از برگ های برندش موتورش که از تکنولوژی روز دنیا برخورداره و قدرتی که با توجه به حجم موتور در اختیارتون میزاره

محسن جان، سقف پانامرا نیست طرح جدید مشکیه ،همان سان رووف نصبه

ایمان جان، خیر

سایر دوستان هم اگر اطلاعاتی خواستن به بخش ام جی 6 مراجعه کنند
1393/6/17
یکی از بهترین ماشین هایی که دیدم و داشتیم . خیلی ازش راضیم البته ماشین ما ام جی 6 2013 مگنت هستش . ولی خدایی خیلی عالیه
1393/6/17
مزیت های خودروی ام جی 6 :

1- زیبایی نسبی داخل خودرو
2- کیفیت مناسب لاستیک و متعلقات رینگ
3- قیمت مناسب در کلاس سدان مربوط

معایب خودروی ام جی 6:
1- نسبت نامناسب گیربکس در مدل اتوماتیک موجب افت شدید شتاب اولیه می شود. شتاب 9ثانیه که کمپانی ادعا دارد فقط در شرایط دستی قابل تحقق است.
2- سیستم توربوشارژ بعد از نیم ساعت استفاده بشدت گرمای موتور را افزایش میدهد و راننده مجبور به افت دور موتور و سرعت خواهد شد.
3- سیستم ترمزها از لحاظ فنی بطور نامطمئنی عمل می کنند و در شروع باید محتاط بود تا با اشکالات ترمز رانندگی تان هماهنگ شود. سیستم ترمز کپی برداری ناقصی از سیستم ترمز ب ام دبلیو است.
4- در سرعت بالا صدای محیط کاملا وارد اتاق شده و در خودرویی با این قیمت ناهمگون به نظر می رسد.
5- روکش چرم صندلی ها گرچه زیبا هستند اما در زیر 10.000 کیلومتر فرسوده و پوسته پوسته می گردند.
6- بدلیل مواد بکار رفته در پلاستیک های داشبورد و سایر ابزار درون کابین بوی نامطبوعی بخصوص در فصول گرم سال درون خودرو را فرا می گیرد.
7- در صورت پرکردن کامل باک بنزین بوی بنزین تا ساعتها درون کابین به مشام می رسد .
8- در بازار دست دوم بدلیل حک شدن عبارت MADE IN CHINA بر بدنه ، موتور , سیستم ای بی اس و سایر ابزار داخل و بیرون خودرو، فروش آن با دشواری همراه است که نشاندهنده عدم اعتماد مشتریان ایرانی به خودروهای چینی می باشد ؛ گرچه این خودرو در واقع انگلیسی - چینی است .
1393/6/17
کسی اطلاع داره اون مدل 2015 که شرکت مدیاموتور داره پیش فروش میکنه هم از این نوع فیس لیفت جدیده یا نه؟
1393/6/18
درود بر ام جى كه خواب و خوراك رو از ام جى ستيزان گرفته .
دم خودروبانك هم گرم كه خبرهاى به روزى از اين برند كره اى كش ، ميذاره .
حالا منتظر رونمايى شاسى بلندش باشيد در ماه سپتامبر ٢٠١٤
1393/6/18
پاسخ شما نویسنده بررسی ام جی 6 فعلی ، در پست قبلب دادند ، مجددا اینجا میذارم :
استاد میشه موارد ذیل رو روشن فرمایید :
1- شتاب 0 تا 100 ، 8.4 ثانیه برای خودروی 1500 کیلویی و اکونومیک از دید شما پایین هست !!!! عجب، راستی گیربکش ساخت آیسین ژاپنه ( همونی که گیربکس لکسوس رو هم میزنه ) ، این فیلمش :
http://www.aparat.com/v/6NIFi
2- دمای توربین بیش از 450 درجه هست ، و اتفاقا هر چه توربین سریعتر گرم شود ، مکش هوای بیرون بهتر و کمپرسور با فشار بالاتری هوا را به داخل موتور اینجکت میکنه ، اونی که تو تی تی خوندی بخاطر استفاده ناشیانه از آب رادیاتور معمولی بود ( برای اینتر کولر بالای موتور ) که در 100 درجه بخار میشه و نمیتواند باعث خنک شوندکی هوای داغ به داخل موتور شود . متوجه شدی؟
3- مطابق تست انجام شده که در دنده 6 هم آمده ، در سرعت 120 ک/س ، صدای داخل کابین در حد 68 دسیبل هست ، آستانه تحمل انسان 75 دسیبل میباشد و مزدا 3 نیو همینقدر و آپتیما 72 دسیبل هست
http://dande6.com/6175
4-ترمزها کاملا مطابق با سیستم تعلیق بی ام دبلیو سری زد میباشد ( رجوع شود به زمانی که ام جی تحت مدیریت بی ام دبلیو بود 1994 تا 2000 ) که کاملا سیستم 9 در 1 توانسته در کمتر 41 متر خودرو رو از 100 با صفر برساند ، در بند 1 فیلمش هست . حالا برای این ادعای شما ، سند هم دارید ؟!!!!
5- کیفیت چرم که خوبه ، عالی نیست و کاملا فیت ، فیلم زیر رو از سوی استاد کوینتین ویلسون معرفی میکنم که ببینید درباره کیفیت چه میگوید ، البته انگلیسی حرف میزنه ( آقای ضد چین شما هم ببین که اصرار داری ام جی چینیه ):

http://www.aparat.com/v/ELOC0
http://www.aparat.com/v/JgH24
http://www.aparat.com/v/cqfjs

6- در بند 5 جواب دادم ، خدایی ، این بوی نامطبوع رو از کجا آوردی ؟ خیلی هوشمندانه بود !!!! اتفاقا من که یکسال این ماشین رو دارم هنوز بوی چرمش کامل از بین نرفته

7- مورد بوی بنزین تو چند خودرو من دیدم از جمله ام جی 6 خانوم و آپتیمای خودم و بی ام دبلیو 320 آی دوستم ، هر سه مورد که نمایندگیهاشون هم متفاوت هست اشاره کردند به بنزین و کیفیت اون ، اخیرا بحث واردات کیفیت پایین بنزین هم مطرح شده بود ، گفتند که فراریت اینها زیاده و لازم هست کامل ( تا خرخره ) بنزین نزنید ، مخصوصا وقتی که ماشین ساعتها زیر نور آفتاب باشه ، چون گاز ناشی از تبخیر بنزین فشارش بالا میره و PSV عمل میکنه و عملا بوی بنزین به مشام میرسه .
8- اپل هم پشتش زده Made in China ، مشکلی هست ؟ شما همچنان به تخریب ادامه بده ولی ...
خب اصل قصه : مشکلت با ام جی چیه ؟ اگر من دارم غیر واقعی مینویسم ، شما هم مثل من با سند و مدرک صحبت کن ، تا خوانندگان متوجه بشوند و تصمیم درست بگیرند .
1393/6/18
بهترین برند چینی ام جی هستش که من بهش ارادت خاصی دارم ولی انصافا بقیه برند های چینی بدرد 2 ریال هم نمی خورن
1393/6/18
اینهایی که راه افتادن هی می گن ام جی انگلیسیه تا حالا فکر کردن چرا در خود انگلیس ضعیف ترین برند از نظر فروش خود ام جی است؟ اونم با وجود قیمت ارزان و تسهیلات فوق ویژه ای که ام جی برای فروش در انگلیس داده!

ام جی یک برند چینی که در چین تولید می شود! هر کی سواد داره می فهمه چی می گم بقیه هم یا کلاه سرشون رفته یا بازاریاب ام جی هستن
1393/6/18
در سرزمین آن چیزی را که نمیفهمند مسخره میکنند.
1393/6/18
دوستايي كه اين ماشين چيني بي مصرف رو با كره اي ها مقايسه ميكنند خدايي خودسون ميفهمن چي ميگن
ام جي توي ايران هم شكست خورده يعني تو هر بازاري رفته تا حالا فقط شكست رو تجربه كرده توي همين ايران خودمون اونقدر كمه كه كه خيلي ها اصلا نميدىنند چي هست اين
طراحي افتضاح كه بيشتر شبيه كاربكاتور هاي ١٠٠ سال پيشه
كيفيت بسيار پايين قطعات داخلي و قطعات فني
طراحب بد داخلي
كلا تو طراحي جلو كره اي ها حرفي واسه گفتن ندارند
گيربكسشم كه خيلي تاخير داره
شما تو خيلبون ببين همش ماشين هاي كره اي هست ميدوني چرا
چون مردم و مصرف كننده ها خيلي خوب ميدونند چي بخرن
اين ماشين با اين كيفيت اصلا به اين قيمت نميارزه و خوب طبيعي كه كمن كسايي كه اين همه پول بدن وايه ١ ماشين چيني به درد نخور
1393/6/18
جناب نویسنده بررسی ام جی 6:
عزیزم وقتی که نوشتی قیمت مناسب در کلاس سدان مربوطه . یعنی هر ایرادی که عنوان کردی میره زیر سوال. اخوی شما تکلیفت با خودتم روشن نیست. میشه بگی با خودت چند چندی؟
اونوقت میخوای واسه دیگران خط و مشی تعیین کنی؟
1393/6/18
ما میفهمیم که چی میگیم چون براساس تجربه علمی و عملی حرف میزنیم و مستند ، ام جی 90 ساله کجا حلبی سازهای کره ای که هنوز تو شکل ظاهر گیر کردند کجا !!! کیفیت پایین طراحی فنی افتضاح که حتی ماشینهای خانوادگیشون هم خشک هست ، استهلاک بالا که بعد از 40000 کیلومتر باید حتما ردش کنی ، اینها از مزایای حلبیهای کره ای هست که بواسطه ظاهر زیبا گنجشگ رو جای قناری به آدم میندازند . جالبتر اینکه شما معیارتان انتخاب مردم هست و در صورتیکه اگر بحث را سیاسی نکنیم ، الان کره ایها رو مردم بیشتر از ژاپنیها میخرند ، پس اینا بدتر از کره ایها هستند و یا برند معتبر هوندا که دومین پرفروش کانادا هست و در ایران فروشش کمتر از حتی جیلی هست پس اصلا بدرد نمیخوره نه؟!!!
اینم گزارش سایت جی دی پاور در آمریکا که استهلاک کل ماشینهای موجود آمریکا رو پس از سه سال ارایه داده و ماشینهای کره ای با 150 تا 170 ایراد مهم جزو پر استهلاک ترین خوردوها لقب گرفتند . شما فکر کن آشغال کره ای خیلی خوبه
1393/6/18
تجربه علمی و عملی و فنی؟؟؟؟؟
شما اگه فقط تجربه عملی داشتی هیچوقت همچین کامنت بی مفهوم ، کودکانه ای نمیذاشتی . حالا تجربه فنی و علمی بمامد .
الان هیوندای 4 امین خودروساز بزرک دنیاست .
سوده ترین شرکت خودروساز دنیاست النترا الان یکی از پرفروشترین سدان های توی رده خودش در امریکای شمالی و امریکا شده . پسر خوب چرا وقتی اطلاعات نداری نظر میدی ام جی رو که شما میگی 90 ساله ، ام جی اول یک شرکت تمام عیار انگلیسی بود بعد که کم کم در ورطه ورشکستگی افتاد یک شرکت چینی عمده سهامشو خرید و تبدیل به یک برند چینی شد . در مورد طراحی هم خوب الان هر بچه ای میدونه که چین فقط ذاره کپی
کاری میکنه توی ویدیو های خودرو بانک هم چند بار بهش اشاره شد . کیا و هیوندای هم طراح های با سابقه ایودی رو استخدام کردنو دارن بهترین طراحی ها رو میدن بیرون . در باره فروش هم مشخصه مرپم چیزیو میخرن که به درد بخور باشه حداقل تو بازار ایران الان کره ای ها کولاک کردن همه خریدارام راضین .
بهد هم گل پسر حداقل هیوندای و کیا تو بازار امریکا دارن فروش میکنند خوبم فروش دارن تو خیلی از رکورد های فروش هم جزو ده تای اولن ، لگن های چینی چی ؟
میدونی واردات متشین های چینی به بازار امریکا ممنوعه ؟
قطعا نمیدونی چون اگه میدونستی همچین کامنت بی مفهومی نمیذاشتی
بعله واردات تمام ماشین های چینی به بازار امریکا به عنوان بزرگ ترین بازار مصرف خودرو دنیا ممنوعه به علت کیفیت پایین و ا.......
همین ام جی رو شما بخر تو ایران صاحب اول و اخرش خودتی
اما هیوندای همه مدلاش پوله نقده
اگر هم به غول شما بهد چهل هزار کره ای ها میافتن رو استهلاک مطمین باش لگن های چینی از روز اول خرید ..........
1393/6/18
آقا نادر واقعا باید به این نکته سنجیت نمره 20 داد ، دمت گرم برادر ، خیلی حال کردم.
بهترین کامنتی بود که تا حالا دیدم .
1393/6/18
من باز هم میگم،طبق چه هدفی تلاش دارید با حرف هایی که فقط از روی بی اطلاعاتی و غیر منطقی این برند و خراب کنید؟؟؟ این هدف و بیان کنید،مثلا همه جا راه بیافتید این حرف ها رو کامنت کنید ،فکر نمی کنید دو نفر ادم میان نوشته ها رو می خوانند؟! خودتون بیشتر خراب میشید،این همه اطلاعات،حتی خارج از کشور ،همه دارن دروغ میگن؟ همه ریا کارن اون وقت شما عزیزی که هیچ اطلاعی نداری و صحبت های شما این و کامل نشان میده داری درست میگی؟ !!

بس کنید،زشته
1393/6/18
این فیلم رو ببینید ، ام جی ستیزان خاموش ، حتما میخواهید ویلیام موریس از قبر بلند شه تا با معجزه بهتون بفهمونیم که ام جی انگلیسیه ، تازه میفهمم که پیامبران چقدر تلاش کردند تا به مردم بفهمونند .
http://www.aparat.com/v/n8WPe
1393/6/18
آنهایی که خودروی ام جی را خریداری کرده اند و در سایت های مختلف عنوان می کنند که این خودرو انگلیسی است توجه کنند : اگر جوابی دارید با گوش جان می شنویم :

سایت tt.tuningtalk.com از معروفترین سایتهای خودرو ایران ، همه ی مدلهای ام جی را در گروه خودروهای چینی قرار داده است.
در حالیکه طبقه خودروهای انگلیسی هم در اسن سایت وجود دارد. اگر ام جی انگلیسی است چرا متخصصین سایت مربوط رسما آنرا تمام چینی اعلام کرده اند ؟
مدرک ، سند ، سواد ، دانش :
http://www.tuningtalk.com/forum/viewforum.php?f=184

توجه شماره 2 :
تنها مثالی که می زنید گوشی اپل هست که میگویید آیفون هم چینی هست . تا حالا پشت گوشی آیفون را خوانده اید ؟
Designed in Apple California
Assembled in China

روی تمام قطعات بدنه و موتور ام جی نوشته است :
MADE IN CHINA

منصفان قضاوت کنند !

توجه شماره 3 :
آمار واردات در مقایسه با خودروهای ژاپنی و کره ای نزدیک به صفر است . اگر این خودرو انگلیسی بود ، این همه مردم مگر عقل و درایت نداشتند که انگلیسی را بخرند ! بازار دست دوم این خودرو از صفر هم پایین تر است .
1393/6/18
Doostan b nazare man javab ein koreyi savar ha ro nadid, bezarid mardomi k aghleshoon b cheshmeshoone beran savar hamin mashin haye bi keyfiat kore beshan. Harki montaghede ein mashine age mitoone 1irade kolli az ein mashin begire,ki mitoone??? Har kasi savare ein mashin shode fakkesh zemin khorde, badesham mashini k khoob bashe o b kharj nayofte niyazi b frookhtanesh nist k sakht bekharanesh ya rahat.behtare k har kasi ein mashin ro nakhare k khaz nashe.....
1393/6/18
سلام
اول به اون خداى بالاسر قسم من نه از افراد مديا موتورم نه هيونداى.
من شغلم آزاده.ماه پيش تصميم به تعويض خودروى مگانم گرفتم.رفتم ام جى550 رفيقمو سوار شدم واقعا لذت بردممگانم.همه جوره عالى
کاملا مصمم شدم بخرم.به نمايندگى ام جى در شهريار رفتم گفتن 550نداره.اونجا يه ام جى6 مال يکى از مشتريا بود.با اجازه مالک سوار شدم.عااالى از هرنظر
اما النترا خريدم.فول شرکتى
چون بازار دست دومش پررونق تره و منم معلوم نميکنه کى پول لازم بشم.اما نکته مهمش اينجاس
حسرت ام جى6مونده به دلم.اصلا و ابدا با النترا قابل مقايسه نى.واقعا سرتره.النترا هيچ حرفى درمقابل ام جى6 نداره
اگر مثل من کاسب نيستيد و ميخريد واسه اينکه چندسال سوار بشيد فقط و فقط ام جى6
1393/6/19
آقای احمد خان ، استاد ماشین آشغالی کره ای ، این هم لینک موسسه جی دی پاور که در پرشین کار آمده ، من سوناتا داشتم با تنفر بعد از شش ماه ردش کردم . در ضمن اگر ام جی در چین مونتاژ میشه و خودت رو دانشمند میدونی کوچولو ، چرا پس نمیگی که طراحیش هنوز تو انگلیس و نظارت بر ساختش هم با بازرسان اروپاست . در شرکتی که کادیلاک و شورولت و وولکس واگن رو هم تولید میکنه که اسم هر کدوم از اینها به کل تاریخچه نیم بند کره ایها میارزه . عزیز من اصالت و تجربه چیزی نیست که با استخدام چند طراح صنعتی بدست بیاد ، اینها حاصل سالها سعی و خطاست ، اگر سایک چین بعنوان سرمایه گذار برند ام جی رو دوباره بعد از جدایی از بی ام دبلیو ، احیا کرده ، اصالت و تجربه اش که دفن نشده ، همون سازمان در انگلستان دارند کارشان رو انجام میدند و فقط خط تولیدش رفته چین ، مثل جگوار و رنجروور که تاتا هند و یا ولوو که جیلی چین همانند ام جی عمل کردند . شما یکم اطلاعاتت رو ببر بالا که هنور نمیدونی مثلا تو کانادا با ۴۵۰ دلار با شرایط فروش مشخص میتونی هوندا سیویک بخری ولی در همانجا با ۲۵۰ دلار میتونی سوناتا بگیزی ، خودت حساب کن که در سال مالی ۲۰۱۳ ، شرکت هیوندایی از فروش چند میلیونی محصولاتش فقط ۸۰۰ میلیون دلار سود اعلام کرده ، یعنی تقزیبا به ازای هر ماشین در حدود ۱۵۰ دلار ، خوب معلومه با مفت فروشی و با هر شرایطی که مشتری راحت باشد سعی کرده آمار رو ببره بالا .
تیر خلاص گزارش سال ۲۰۱۴ معتبرترین موسسه آمریکا :
http://www.ghatreh.com/news/nn18206613/%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%82%D9%88%D8%B7-%DA%A9%D9%86%D8%AF
1393/6/19
آقا سینا ، اتفاقا اینطوری خیلی خوبه چرا که ایجاد چالش باعث ارایه ادله و مستندات از سوی ام جی سواران و ام جی دوستان میشه و کسانی که به خیال خودشان فکر میکنند دارند تخریب میکنند ، نمیدانند که چون چیزی مستند ندارند و همش کلی گویی هست ، خواننده با مطالعه متوجه قابلیت های این خودرو و برند ام جی میشه ، مثلا همین ها در سال ۹۲ مدام مشغول تخریب بودند و در صورتیکه تا اردیبهشت ۱۳۹۳ بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ام جی ۶ فروخته شد ، در سال ۹۲ ، ۱۲۰۰ دستگاه تونسته بودند بفروشند . این آمار رو یکی از مدیران سازمان بازرسی فنی داده که فقط مختص خودروهایی هست که سرویسهای دوره ایشان رو انجام میدن و پلاک شده اند .
یکی از نامداران اقتصاد صنعتی بنام مترلینگ ، روش تبلیغ منفی را یکی از شیوه های معرفی محصول میداند و دلیلش ترغیب حس کنجکاوی مشتری به بررسی هست. بطور مثال سامسونگ مدام در حال تبلیغ منفی اپل هست و نتیجه ، کاهش سود سامسونگ و افزایش محبوبیت محصولات اپل ، چون استفاده کنندگان به آن چیزی که مستند و یا در دستشان هست بیشتر اعتماد میکنند تا حرفهای ناپخته
1393/6/19
خدا اخه ما چرا اینجوریم اینقدر چینی چینی میکنیم انگار الان بی ام دبلیو زیر مجموعه سایپا هست من به کیفیت تویوتا و برند های باتجربه اعتقاد دارم توجه کردی برند های با تجربه باز میاد میگه ام جی چینیه عزیز من همین الان برو سرچ کن هرجا دوست داری قدمتش رو نگاه کن این برند یک بریتانیایی اصیل هستش و تحت چین دوباره زنده شده. این یه نقل قول از جرمی کلارکسون هست که تو یکی از قسمت هاش که به چین رفته بود گفت : اینا تا پونزده سال پیش گاری سوار میشدن و الان ببینید چه ماشین های دارن فکر کنم تا پونزده سال دیگه ما هم ماشین های چینی سوار بشیم ...
1393/6/19
اگر کره ای در آمریکا استهلاک داره یعنی تو آمریکا!!! می دونی کجاست؟ همونجایی که پژو و سیتروئن حتی نتونستن توش نفس بکشن! می دونی کجاست؟ همونجایی که سوزوکی سال گذشته به دلیل عدم توانایی رقابت ازش بیرون اومد!

حالا فهمیدی؟ ام جی تا نیم قرن دیگه هم با این وضعیت نمی تونه به نزدیکی فروش هیوندای در آمریکا برسه

بهتره بری آمار فروش شوالیه رو در چین با هیوندای مقایسه کنی!

اون وقت می فهمی خود چینی ها کره ای می خرن!!!
1393/6/19
تو هر کشوری مردم خواهان یه برند ماشین هستن تو ایران مردم تو ماشین خارجی کیا یا هیوندا رو سوار میشن به خاطر همین هر جا ببری پوله مثلن تو ترکیه فقط ماشینای آلمانی مثل اوپل یا آعودی ...ولی دلیل به این نیست که حالا این دو برند کره ای خوب هستن بقیه بد بدبختانه تو ایران ماشینو به عنوانه سرمایه نگاه میکنن تا یه جنس مصرفی پس موقع خرید بیشتر فکر فروشن تا کیفیت من یه کامنت برایه ام جی 3 گذاشتم اینجا هم میگم از طراحی ماشین میشه فهمید که این ماشین کار چین نیست .خوب الان این همه ماشین چینی تو بازار هست ولی واقعن کودومشون این طراحیو دارن یا کودومشون 5 ستاره ایمنی دارن من تعجب می کنم چرا بعضیا انقد مقرضانه به این ماشین نگاه میکنن نسبت به پولش حرف برای گفتن داره اونم زیاد من خودم گوشیه سونی خریدم تو چین مونتاِژ شده حالا سوال گوشی ماله چه کشوریه ژاپن یا چین

1393/6/19
اقا حیف پول که ادم بده واسه این اشغال های یک بار مصرف چینی
یکی از دوستام خرید ام جی رو هر روز تعمیرگاه بود بعد هم سیستم توریو ش به هم ریخت خدا تومن خرجش شد تا درست شد . حالام شیش ماه گذاشته واسه فروش کسی نگاشم نمیکنه .
یعنی این کاشین مصیبت خالیه
البته از یک ماشین چینی درجه 3 انتظاری بیش از این هم نمیشه داشت
قیمتش هم واسه یک ماشین چینی اصلا منطقی نیست
1393/6/19
آقا رضا شما برو پراید بخر هر جا ببری پوله آخه دوسته من میای همینجوری یه چیز میگیو میری ماشین دوستت مگه گارانتی نبوده که رفته کلی خرجش کرده
1393/6/19
جواب به " توجه به ام جی بازها "
1- تیونینگ تاک .
آیا تیونینگ تاک برتر از اتوکار اروپا هست ؟ کلی گشت زدی فقط همینو پیدا کردی ، ایرادات تقسیم بندی تیونینگ تاک که یکی از دوستان به مدیران مجموعه داده و جواب یکی از مدیران:

کلی تناقض گروه بندی رو با همان کانسپت ام جی ارایه میدم جهت رفع عدم تطابق ها :
سایک ، در سایتش ،یکی از شرکتهای زیر مجموعه اش رو ام جی معرفی میکنه - میگید چینی
تاتا هند در سایتش - یکی از شرکتهای زیر مجموعه اش رو جگوار و رنجروور معرفی میکنه - میگید انگلیسی
ماهیندرا در سایتش - یکی از شرکتهای زیر مجموعه اش رو سانگ یانگ معرفی میکنه - میگید کره ای
روور کامل ورشکست شده و سایک آن را به عنوان رووی معرفی میکنه - میگید انگلیسی

1- پیکان
سوزنچی بیان کرد: در سال 1364 در حالیکه هیوندای مشغول ساختن یک خودروی دیگر کره ای است شرکت تالبوت در حال ورشکت بود و ایران خودرو به ظرفیت سه هزار تولید نزدیک شد. ایران خط تولید پیکان را در سال 1368 از شرکت تالبوت خرید و دوباره تولید پیکان در ایران راه اندازی شد. در همین سال نسل دوم ماشین دیگر کره تولید شد.

بند سوم از آخر گزارش ایسنا :
http://isna.ir/fa/news/93051305564
پس پیکان شد ایرانی - اولین عدم تطابق

2- جگوار و رنجروور

در سال 2008 توسط تاتا هند در قالب شرکت سرمایه گذار و مادر ( همانند قرارداد ام جی ) خرید شد.
In 2008, Tata Motors acquired the British car maker Jaguar Land Rover, manufacturer of the Jaguar, Land Rover and Daimler luxury car brands, from Ford Motor Company
http://en.wikipedia.org/wiki/Tata_Motors
http://www.tata.com/company/index/Tata-companies

خوب پس میبینیم که جگوار و رنجروور هم شدند شرکتهای اقماری تاتا هند ، پس میشوند هندی - دومین عدم تطابق

3- سانگ یانگ

در سال 2011 ، شرکت ماهیندرا ماهیندرا ، 40 درصد سهام سایک چین رو هم در سانگ یانگ خرید و کامل صاحب سانگ یانگ شد .

http://www.mahindra.com/What-We-Do/Auto ... or-Company

بنابراین سانگ یانگ هم هندی شد - سومین عدم تطابق

4- ولوو

در سال 2010 ، جیلی کاملا ولوو را از شرکت فورد آمریکا خرید و فقط تا کنون کل خط تولید به چین منتقل نشده

http://en.wikipedia.org/wiki/Geely
http://www.themotorreport.com.au/50081/ ... volvo-sale

بنابراین ولوو هم شد چینی - چهارمین عدم تطابق

خوب ، درست اشاره کردی و تي تي بزرگترين و اولين مرجع فارسي زبان خودرويي آنلاين هست به همین خاطر عرض میکنم که هم بسیار تاثیرگذار هست و هم معتبر.

چون با جابجایی برندهای فوق به زیرگروه های هندی و چینی با موجی از مخالف و سروصدا مواجه میشید ، منطقی هست که ام جی رو به جای خودش بفرستید.
من جایی ندیدم که مقاله ها فقط به چینی بودن ام جی اشاره کنند ، بلکه همشون اذعان دارند که شرکت سایک به عنوان سرمایه گذار و شرکت مادر ، در ام جی بالای 450 میلیون پوند سرمایه گذاری کرد و ام جی یکی از کمپانیهای زیر مجموعه سایک شد ، مثل جگوار ، رنجروور و سانگ یانگ . و همچنان محل ثبت شرکت و دفتر طراحی در لانگبریج هست . راستی اگر کل ام جی رو خریده پس چرا اسمش همان است ( میدانید که نام برند کاملا انحصاری هست ) و مثلا روور رو خرید و اسمش شد رووی و یا پرتون لوتوس رو خرید و اسمش کاملا محو شد .
http://www.aronline.co.uk/blogs/news/mg ... s-response
http://mg.co.uk/about-mg

جواب مدیر: دینگالیگا

اتفاقا 3 روز پيش در اين مورد هم دوباره گوشزد كردم. به خاطر يه سري تغييرات كه توي زير انجمن هاي ديگه درخواست كرده بودم ام جي رو هم باز مطرح كردم.
متاسفانه فعلا در سطوحي كه دسترسي اديت هاي ماژور روي ساختار سايت رو دارن افراد كمي داريم كه اكثرا سرشون شلوغه.

این از جواب به ادعای شما که نمیتوان مبنا تیونینگ تاک باشه چون بسیار اشتباه داره .

- در مورد آیتم 2 ، شما اینهمه مدارک و لینک های ارایه شده را ندیدید و فقط به موضوع اپل اشاره میکنید که به نظر من اصلا مهم نیست .
اتوکار ، کاربایر ، اتواکسپرس ، کویینتین ویلسون ، تست دریون ، تاریخچه ام جی و دیگر مستندات فیلم که در اقصی نقاط دنیا ارایه شده ، همگی میگویند این برند هنوز انگلیسی هست و خواهد بود ، حالا این وسط یعنی هیچی ندارید باز هم میایید و داد سخن بی پشتوانه میدید . بخدا اگر من اعتماد به نفس شما رو داشتم الان کره زمین جام نبود !!!!
فیلم زیر تصویر برداری از دفتر ام جی در بیرمنگام انگلیس هست ، اونم پرچم انگلستان هست ، مگر اینکه فکر کنی انگلیس جزیره کوچکی در جنوب چین باشه !!!!!
http://www.aparat.com/v/D9Rjh
اینم رژه ام جی 6 توسط مالکان انگلیسی در بیرمنگام :
http://www.aparat.com/v/n8WPe

با این اطلاعات ، نوزاد هم باشه به حرف میاد و میپذیره که برند موریس گاراجز انگلیسیه

1393/6/19
آقا Hamid

شما لطفا به جی دی پاور ایمیل بزن و بگو چرا این گزارش را دادی ، حتما مطالعه فرموده اید ! یعنی خبر هم که میدهیم چشمتون باز نمیشه ، جوای الکی میدی ، واقعیت اینه که هیوندا و کیا با مفت فروش دارند آمار جمع میکنند ، 6 میلیون در سال هیوندای بفروشه و اونوقت 800 میلیون دلار سود کنه ، یعنی چی اونوقت ، چوب حراج برای خودنمایی.
در ضمن عدم فروش پژو و رنو فقط بخاطر سیاست انقباضی دولت آمریکا در قبال واردات فرانسه هست ، شما اگر بروید ماجرای مجسمه آزادی اهدایی فرانسه به آمریکا را بخوانید متوجه این موضوع میشوید. جالبه حلبی اشغال کره ای نمی سوز شده رو داره با محصولات اروپایی مقایسه میکنه.
اقا رضا ، به رفیقت بگو ، گارانتی برای همین چیزاست ، راستی مطمئنی پراید نداشته آرمش رو عوض کرده ، فکر کردی ام جی داره ؟!!!!
1393/6/19
من که دلیلی مستدل ندیدم از هیچ کسی که اینجا علیه ام جی مینویسه . به نوع گفتار بعضیاشون اگه توجه کنین می بینین که همشون یک نفره که داره با چند اسم اینجا کامنت میزاره .نصف این افراد هر صفحه ای که به ام جی مرتبطه حضور دارن . آقا رضا شما اگه راست میگی آگهی فروش ماشین دوستتو بزار اینجا ببینیم .
1393/6/19
حاضرم قسم بخورم اینایی که از ام جی بد میگن حتی یه بار هم یه ماشین از این شرکت و از نزدیک ندیدن چه برسه باهاش رانندگی کنم
در جواب آقا رضا هم بگم یکی از دوستان بنده هم یه موهاوی خرید و بدلیل مشکلی که در موتور خودرو وجود داشت مجبور شد 40 میلیون تومن خرجش کنه
پس سوال پیش میاد آیا هیوندای شرکت بدی هست یا موهاوی ماشین خوبی نیست؟
1393/6/19
توجه به ام جی بازها.....



در ابتدا باید بگم این ملاک صحیح نیست چرا که بسیاری از سایت ها اطلاعات درستی در دست ندارند، اینکه تمامی محصولات زیر نظر گروه چینیه به این علت است که محصولات رووی مختص به سیک چینه و تمامی فرایند تولید و سهام مختص به گروه سیک است

شرکت صنایع خودروسازی شانگهای Shanghai Automotive Industry Corporation یا SAIC یک شرکت خودروسازی چینی است
شرکت سِیک (SAIC) در شرکت‌های شانگهای جی‌ام، سیک جی‌ام ،،وولینگ خودرو و مرکز فنی خودروی پان آسیا، با شرکت جنرال موتورز شریک است. سیک همچنین با شرکت فولکس‌واگن در شرکت سیک فولکس‌واگن خودرو شراکت دارد. سیک در سال ۲۰۰۱، ۲۰% سهام شرکت چری را خرید اما در سال ۲۰۰۴ این سهام را دوباره به چری فروخت؛ در سال ۲۰۰۵ هم ۵۱% سهام سانگ‌یونگ را خریداری نمود.

(ROEWE) یک برند خودروی لوکس ساخت کشور چین است که تحت مالکیت شرکت صنایع خودروسازی شانگهای (سِیک) می‌باشد.
حال نکته ای که وجود دارد و بسیاری از دوستان از این موضوع اطلاع ندارند،این است که گروه رووی فعالیت خود را از این پس مختص به بازار چین کرده است چرا که امتیاز روور توسط سیک خریداری شده است و با تغییر نام و ارم فعالییت خود را اغاز کرده است. حتی نام گذاری خودروها بر اساس نام گذاری محصولات روور انگلستان می باشد،
اما محصولات ام جی با طراحی متفاوت و جدا از رووی در کارخانه سیک تولید می شوند و نام گذاری انها بر اساس گروه ام جی می باشد.

برای نمونه، محصولات رووی همانند 350-550-750-950 با نام و ارم رووی در چین فروخته می شوند و محصولات ام جی مانند ام جی ziro -3-5-6 با نام و ارم ام جی فروخته شده و جزو محصولات ام جی هستند،همچنین مجوز ورود به اروپا را دارا هستند و در مرکز تست ایمنی اروپا مورد سنجش قرار گرفته اند،حتی شما می توانید اختلاف در طراحی های این دو خودرو ساز را علاوه بر نامگذاری محصولات مشاهده کنید و هیچ محصولی از گروه ام جی با نام و ارم رووی به فروش نمی رود.
ولی نماینده وطنی محصولات هر دو گروه را با یک نام وارد کرده و اقدام به فروش میکند و همین امر منجر شده تا عده زیادی فکر کنند تمامی محصولات جزو خودروهای ام جی بوده ، و به علت تولید این خودرو در چین و نداشتن اطلاعات صحیح و کافی،این خودرو را چینی به حساب می اورند،در صورتی که ام جی یک برند انگلیسی است و همچنان در بازار دنیا انگلیسی شناخته می شود اما محصولات رووی رسما به بازار چین تخصص پیدا کرده است،گرچه این خودرو ساز هم به خاطر مشارکت و حضور ام جی محصولات با کیفیت و رو به رشدی تولید میکند و راهی که کره ای ها از ده سال پیش با موفقیت طی کرده اند را امروز خودرو سازی چین در حال قدم گذاشتن است.

با این وجود که نماینده وطنی هر دو نوع محصولات را با یک برند همانند چند کشور دیگر در بازار ایران به فروش می رساند ،اما هیچ گاه یک برند انگلیسی را به عنوان یک برند چینی نمی توان شناخت،همانگونه که بسیاری از محصولات روز دنیا از جمله مرسدس در این کشور بر روی خط تولید رفته اند،
رووی در ایران نیز مدلی را عرضه می‌کند که به اسم ام جی ۵۵۰ (MG ۵۵۰) و ام جی ۳۵۰ عرضه می‌شوند. در حال حاضر گروه خودرو سازی سیک علاوه بر تولید خودرو های رووی و ام جی ، محصولات دیگر خودروسازان چون... شورولت ، کادیلاک و وولکس واگن ،بییوک ، ولوو اشکودا را هم تولید میکند.

http://chinaautoweb.com/auto-companies/saic-shanghai-automotive-industry-corporation


همچنین سایت های معروف و معتبر اروپایی فکر می کنم اعتبار بیشتری از سایت های ایرانی دارند

محصولات ام جی همانند بسیاری از محصولات روز دنیا در چین تنها روی خط تولید می رود،با این تفاوت که مالک فعلی سیک چینه و تنها نقش سرمایه گذار و ایفا میکند،تمامی اجزا در چین ساخته می شود ،اما تحت نظارت و تایید مهندسان ام جی،کارخانه سیک پیشرفته ترین کارخانه خودروسازی چین است که خودروسازان بزرگ خط تولید مونتاژ محصولات خود را به ان داده اند.

اما نیم نگاهی به تاریخچه ام جی می کنیم

همواره بازار خودروسازی انگلستان یکی از محبوب ترین و موفق ترین بازارهای خودرو در سطح جهانی بوده و همواره طی چندین دهه توانسته به جایگاه مناسبی در بین خودروسازان جهانی دست پیدا کند.
حس طراحی اسپورت و تولید خودرو های ایمن و با کیفیت ،همچنین وجود برند های معروف و محبوبی از جمله...

► استون مارتین► بنتلی► جگوار و.... توانسته بازار خودروی انگلستان را در فضای رقابتی با سایر خودروسازان قرار دهد .
اما با یک نگاه کلی به برخی از خودرو سازان بریتانیا، خواهیم دید وجود برندی با سابقه که به تازگی چندسالی است پس از یک غیبت چندین ساله همزمان با ورود به بازار اروپا ،به خیابان های کشورمان هم قدم گذاشته، و همواره طرفداران و مخالفان خود را در مدت زمان اندکی به دست اورده است ،به چشم می خورد.

برخی از خودروسازان بریتانیا

► استون مارتین
► بنتلی
► جگوار
► رولز-رویس
► لندرور
► مک لارن
► موریس
► واکسهال
►مینی
►روور
►ارش
►موریس *ام جی*
►مورگان
►لوتوس کارز
►هیلمن

همانطور که می دانید اقتصاد انگلستان همواره از اپتدا تا کنون دچار نوسانات بسیاری بوده و از جمله مشکلاتی است که همواره به غیر از خودرو سازان ،شرکت های تجاری ،کارخانه ها و دولت با ان مواجه بوده است، شرکت ام جی یکی از ان خودروسازانی است که در فرایند مشکلات اقتصادی با وجود راه حل های مختلف از جمله واگذاری سهام و شراکت با دیگر خودروسازان نتوانست در برابر اقتصاد انگلستان مقاومت کند و در اخر دچار ورشکستگی شد. از این رو نگاهی به مالکین این خودرو ساز خواهیم انداخت

مالکین

۱۹۳۵-۱۹۲۳ ام جی کارز
۱۹۵۲-۱۹۳۵ شرکت نافیلد
۱۹۶۷-۱۹۵۲ شرکت بریتیش موتور
۱۹۶۸-۱۹۶۷ هولدینگ بریتیش موتور
۱۹۷۵-۱۹۶۸ شرکت بریتیش لیلاند موتور
۱۹۷۵-۱۹۸۶بریتیش لیلاند
۱۹۸۸-۱۹۸۶ گروه روور(Rover)
۱۹۸۸-۱۹۹۴ بریتیش ایرواسپیس
۱۹۹۴-۲۰۰۰ ب ام و
۲۰۰۰-۲۰۰۵ گروه‌ام جی روور(MG Rover)

همانطور که مشاهده می کنید سهام ام جی در اخر به صورت مشترک با خودرو سازی روور با نام ام جی روور به فعالیت خود ادامه می دادند،اما پس از ورشکستگی این دو خودرو ساز از یکدیگر جدا شده و گروه ام جی روور انگلستان بیشتر سهام خود را به شرکت سیک موتورز چین فروخت .

اما از سال 2007 فعالیت گروه ام جی انگلستان با رووی چین(Roewe) از سر گرفته شد.
به علت مشکلات اقتصادی انگلستان،نیروی کار ارزان،همچنین وجود خط مونتاژ پیشرفته در کارخانه سیک باعث شد تا تمامی فعالیت این خودروساز در این کارخانه و بر طبق نظارت مهندسین ام جی انگلستان انجام شود .
در حال حاضر تمامی طراحی ساخت خودروهای ام جی، در کشور انگلستان بوده و تنها برای تولید همچون دیگر خودروسازان بزرگ در کشور چین صورت می گیرد.
تفاوت این طراحی و طراحان محصولات کره ای در یک چیز است،
کره ای ها از طراحان تاپ اروپایی کمک گرفته اند و تمامی فعالیت تولید و طراحی در کره بوده اما خط تولید محصولات در کشورهای دیگر هم دایر است به خصوص در چین و بسیاری از محصولات هیوندای و کیا از چین وارد کشور شده اند،این طراحان در طرح های خود الگوی اصالت اسیایی و شرقی حفظ شده اما ام جی در دفتر سابق خود تحت عنوان سیک دیزان انگلستان به صورت خود کفا و با اصالت اروپایی این کار را به عهده دارد،از طرفی از سال 1994 تا 2000 ب ام و مالک برند ام جی بوده،پس در ان بازه زمانی ام جی یک خودروی اصیل المانی بوده!!! خیر ام جی یک نام اصیل بریتانیایی است و با وجود مالکیت فعلی چینی باز انگلیسی شناخته می شود،همان طور که سهام جگوار به تاتا موتورز هند،ولوو به جیلی چین فروخته شد،ایا ولوو چینی است؟ ایا جگوار هندی است؟؟؟

اگر به تبلیغات هم نگاه کنید تماما با نام انگلستان و تولید در چین فروخته می شوند،و این تبلیغات به ایران مربوط نیست فقط با یک تفاوت،نماینده وطنی محصولات رووی را با نام ام جی به فروش می رساند و همه را جزو یک برند جا داده،در صورتی که محصولات ام جی تنها به نمونه 3-6 ،مدل کانسپت زیرو،ایکون ،شاسی بلند جدید و نمونه 5 هاچبک تنها مختص به بازار اسیا و اقیانوسیه محدود می شود. اما برخی کشور های عربی،مصر،و.. محصولات رووی همانند ایران با نام ام جی فروخته می شوند چرا که پلت فرم اصلی این محصولات هم از محصولات قدیمی ام جی است و سیک چین بعد از خریدن روور انگلستان و تغییر نام و لگو به رووی فعالیت گروه روور را با نام رووی ادامه داد،سهامی که بطور کامل خریداری شد و پس از تغییر نام به عنوان برند لوکس چینی فعالیت خودش را اغاز کرد،اگر ام جی قرار بود به صورت اصیل چینی تولید شود مطمئن باشید اولین چیز تغییر نام برند است،و اینکه دقت کنید هیچکدام از محصولات رووی نه در اروپا هستند نه تحت ازمایش ایمنی اروپا قرار گرفته اند.
از طرفی حضور ام جی در مسابقات اتوموبیلرانی محلی انگلستان که هیچ خودروی چینی اجازه ورود به این مسابقات را ندارند و تیم ام جی در کنار برندهای معتبر افتخار افرینی کرده،همچنین کسب مقام اول هلندلینگ حتی بالاتر از پورشه کایمن سال پیش و مقام سوم پس از جگوار به عنوان خودروی برتر انگلیسی

برای اطلاعات کامل تر همراه با ویدئو و منبع به کلوپ ام جی ایران در فیس بوک مراجعه شود


این نکته اخر هم مد نظر داشته باشید ام جی پس از یک دوره چندساله فعالیت خودش را اغاز کرده و کد 6 به عنوان اولین محصول مفتخر به چندین افتخار بوده و با خودروهای روز دنیا رقابت می کند،همچنین این خودرو در اروپا با ائودی،فولکس واگن،اشکودا،شورلت کروز،الفا رومئو ،مزدا 3 مقایسه می کنند و اگر به سایت درایو عربیا مراجعه کنید تفاوت چشمگیر قیمت ام جی نسبت به محصولات روز را خواهید دید،که به علت قانون دامپینگ بر خلاف خارج از کشور ام جی در ایران ارزونتر از رقبا به فروش می رود

در ضمن برندهایی چون تویوتا،مزدا چندین دهه فعالیت مستمر و تنوع محصول دارند حتی برند هیوندای و کیا و از قبل برای مردم شناخته بودند،اما ام جی شناخته شده نبود،فعالیت نداشته،یک برند محلی بوده که خودروهای اسپورت و به صورت محدود تولید میکرده


ان دوستمون هم که خیلی بد از ام جی تعریف کردن،یا از روی قصد این حرف های غیر منطقی را بیان کردند یا اصلا حتی دست به دستگیره این خودرو نزدند

http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fattribution_link%3Fa%3D2uvD3nqNzIc%26u%3D%252Fwatch%253Fv%253D70p2MID2vSo%2526feature%253Dshare&h=AAQEYByvY


http://www.youtube.com/attribution_link?a=uLFVtOohB7k&u=%2Fwatch%3Fv%3DfQfMKWasX_k%26feature%3Dshare%26list%3DPL0MhIFHy6zFDD54PhNRLZ2p3wNgCI3ox6%26index%3D1

https://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fwww.drivearabia.com%2Fultimatecarbuyerguide%2Fuae%2Fcarcompare.php%2F954-2013-633-2014-505-2013-822-2014%2FMG-6-2013-vs-Hyundai-Elantra-2014-vs-Mazda-3-2013-vs-Kia-Cerato-2014&sa=U&ei=n5McU6jvOcfDtQbH1oHICg&ved=0CA0QFjAF&client=internal-uds-cse&usg=AFQjCNEP37-wi04R49Z4lsA2q5ChjPOKvA

http://www.youtube.com/attribution_link?a=MwcBHNCVVqg&u=%2Fwatch%3Fv%3DsbxPgvFXNKs%26feature%3Dshare

http://www.youtube.com/attribution_link?a=qI1vJ5jmA4E&u=%2Fwatch%3Fv%3Dd86wnAQX9OU%26feature%3Dshare

http://www.youtube.com/attribution_link?a=jFu4HmaPF5Y&u=%2Fwatch%3Fv%3D-_3IK8s6fSU%26feature%3Dshare

http://www.youtube.com/attribution_link?a=5cEAYyEmv4c&u=%2Fwatch%3Fv%3DW120-EstVvc%26feature%3Dshare

1393/6/20
معلوم نیست چرا برخی دوستان درمورد این خودرو طوری نظر میدن انگار دشمنی با این محصول دارن !!! :) چند روز پیش یک خودرو بی ام دبلیو مدل 2008 رو به قصد خریدش اقدام کرد خودرو کاملا سالم تمیز وفنی بود ولی تنها دلیلی که منو از خریدش منصرف کرد بازار فروش این خودرو بود متاسفانه در کشور ما بازار به قبضه خودرو های کره ای درومده حتی اگر قرار باشه این خودرو کره ای اتومبیلی مثل وولستر باشه که پول یک خودرو لوکس رو میدی تا یک خودرو کوپه با موتور ضعیف سوار بشی ولی خب حق انتخاب رو واسه همین مواقع گذاشتن ...ام جی خودرو خوبیه ولی حکم همون بی ام دبلیو سالم و فنی داره که من نخریدمش ...اصن خودتون قضاوت کنید مگه میشه خودرویی در اروپا حداقل 4 ستاره بگیره بعد اسم آشغال رو روش بذاریم !!! این منصفانه نیست
1393/6/22
Bebakhshd agha sina mishe begid damping yani chi??
1393/6/22
mohammad

دامپینگ از نظر مفهومی گرامری به معنای ارزان فروختن، قیمت شکستن و بازار شکستن است.
در تعابیر اقتصادی عبارتست از فروش کالا در یک بازار خارجی با قیمتی کمتر از هزینه نهائی تولید آن کالا در کشور عرضه کننده، به منظور کسب مزیت در رقابت با دیگر عرضه کنندگان همان کالا
در زمینه خودرو مهمترین دلیل علل اجرای دامپینگ می توان به بیرون کردن رقبای خارجی و بدست آوردن انحصار بازار(حتی با تحمل زیان‌های کوتاه مدت)
و بدست آوردن سهم از بازار کالای مربوط اشاره کرد.
1393/6/22
حامد جان، این ماشین در آزمایش سازمان EURO NCAP که در سال ۲۰۱۱ انجام شد. ۴ ستاره ایمنی از مجموع ۵ ستاره دریافت کرد و نقطه ضعف آن، عدم فشار لازم ایربگ جلو، برای پیش گیری از برخورد راننده با غربیلک فرمان عنوان شد.


http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fattribution_link%3Fa%3D2uvD3nqNzIc%26u%3D%252Fwatch%253Fv%253D70p2MID2vSo%2526feature%253Dshare&h=bAQH32aVU


ام جی 3 در تازه ترین تست ایمنی موسسه Euro Ncap ،توانست همانندپژو 301 و رنو مگان هاچبک تنها 3 ستاره ایمنی را دریافت کند.

http://www.euroncap.com/results/mg/3/554.aspx

http://www.euroncap.com/results/peugeot/301/564.aspx

http://www.euroncap.com/results/renault/megane/555.aspx

https://www.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Daf4tFF92R-I&h=zAQEMQDxn
1393/6/22
حیف پول
اخه یک گاری چینی هم این همه جر و بحث داره
1393/6/23
آقا این ماشین هر چی هم خوب باشه همین که اسم چینی روش میاد همه ازش فرار میکنند و تو کل جامعه ما هم اصلا نظر مثبتی روی این ماشین نیست و امار فروش بسیار کمش تو ایران تایید کننده حرف های من هست .
من 2 سال ام جی داشتم و خدایی ماشین خوبی بود اذیتمم نکرد البته انتظار من هم از ماشین در حد خودش بود نه بیشتر نه کمتر .
من شیراز هستم وقتی خواستم ماشین رو بفروشم واقعا اذیت شدم 2 ماه به 4 تا بنگاه خوب سپردم فروش نرفت بعد هم اخر سر بردم تهران گذاشتم بنگاه بعد از تقریبا 10 روز با قیمت پایین تر ازم خریدن .
اینو گفتم که اگر قصد خریدتون اینه که ماشین رو نگه دارید در خرید ام جی شک نکنید اما اگه میخواید عوض کنید اصلا سراغ ام جی نرید بازار دسته دوش واقعا بد هست .
مشکل دیکه ای هم که داشتم اینکه تو شیراز نمایندگی ام جی همون ستاره ایران بود که خیلی وقت ها قطعه نداشتن و مجبور میشدم چند روز صبر کنم تا از تهران بیاد
حتی 1 بار تصادف کردم ولی خوشبختانه فقط چراغ جلوم شکست که تقریبا 1 ماه منتظر شدم از دبی واسم اوردن خلاصه چون خدمات پس از فروش گسترده ای نداره 1 کم هم از این نظر سخته . اما در کل از این ماشین راضی بودم
فقط خواستم تجربیاتمو بگم به دوستان
1393/6/23
سلام دوستان.
راستش من هیچ کدوم از این خودروهای مورد بحث (کره ای یا ام جی) رو ندارم ولی مقداری از ماشین و بحث های هندلینگ و فنی سر درمیارم.
چند روزی هست که در مورد ام جی تحقیق میکنم (شاید تا مدتی دیگه بخرمش) ، و به این نتیجه رسیدم که طرفداران ام جی و ام جی سواران شدیدا مورد ظلم واقع شدن ، چون علیرغم اینکه پس از تحقیق و نظر سنجی برای من مصرف کننده به وضوح کیفیت بالای ام جی اثبات شده ولی به دلیل کم بودن این خودرو تو بازار و بزک دوزک و اپشنها و تیپ خودروهای کره ای باز هم قادر به دفاع درست و حسابی از این خودروساز دو رگه چینی انگلیسی نمیشن!!!
جالبه که اکثریت افرادی که از کره ایها تعریف میکنن آدمایی هستن که به ظاهر خودرو و امکانات جانبی اهمیت میدن (یا بهتر بگم از چیزای دیگه ماشین مثه سیستم تعلیق و کارکرد موتور و ... سردر نمیارن)، و این نقطه اتکای خودروسازای کره ای هست !!!!! یعنی تکیه روی آنچه شما میبینید!!!
هرچند از نظر طراحی هم یه مقداری دارن زیادی شلوغش میکنن (مخصوصا تو النترا و سوناتا yf) ، اگه دقت کنید میبینید که خودروسازای آلمانی مثل بنز و بی ام و هم با وجود طراحی زیبا ، خیلی طرح رو شلوغ نمیکنن ، هر چه در طرح دیده میشه کاربردی و چشم نوازه، نه زننده و بعضاً اعصاب خورد کن!!
خلاصه کنم افرادی که دنبال ماشینهایی مثل ام جی و ماشینای خاص ژاپنی میگردن مشخصا افرادی هستن که به خودرو نه تنها به دید یه محصول با کلاس و خوش فروش ، بلکه به دید وسیله نقلیه راحت ، ایمن و کارا نگاه میکنن.
یا علی
1393/6/23
با عرض پوزش منتها این برای همه مشخصه افرادی که چنین برخوردی دارند امثالی مثل ahmadreza فقط شخصیت و بی اطلاعاتی و .... را نشان می دهند،دیگه هر ادم عاقلی هم که یک ذره قدرت فکر و منطق داشته باشه متوجه همه چیز خواهد شد،اینجا مکانی برای ارز اندام چنین افرادی نیست،من فکر می کنم قبل از اینکه در خصوص خودرو صحبت کنیم ابتدا باید فرهنگ خودمون و بالا ببریم.

1393/6/23
Man ba agha sina movafegham va baraye agha ahmadreza moteasefam.
1393/6/25
قبلیش قشنگتر بود
1396/5/25
از دوستانیکه تا حالا این ماشینو تست نکردن خواهش میکنم mg6 نظر ندن
با تشکر