موضوعات داغ

چانگان ایدو Eado

عکس مطلب اول
چندی پیش بود که سایپا شروع به پیش فروش چند مدل جدید کرد. اولین خودرو آریو یا همان S300 بود و بعد از آن دو مدل چانگان CS35 و چانگان ایدو Eado معرفی شدند و پس از مدت کوتاهی پیش فروش آن‌ها آغاز شد. تاکنون در مقاله‌هایی جداگانه سایپا S300 و چانگان CS35 را بررسی کرده‌ایم و حال می‌خواهیم به ایدو بپردازیم. چینی دیگری که از خط تولید یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چین راهی سایپا شده و قرار است اولین نمونه‌های آن از آذرماه امسال راهی خیابان‌های کشور شود.
چانگان ایدو دارای پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه DOHC است که 1.6 لیتر حجم دارد و می‌تواند حداکثر 122 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه و 160 نیوتن‌متر در 4000 تا 5000 دور در دقیقه را تولید کند. ایدو دقیقاً 4620 میلیمتر طول، 1820 میلیمتر عرض و 1490 میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور این چینی 2660 میلیمتر است. وزن خالص این خودرو نیز (با گیربکس خودکار) 1325 کیلوگرم می‌باشد. متاسفانه سایپا اطلاعات دقیقی از مشخصات این خودرو را منتشر نکرده ولی روی این خودرو دو نوع گیربکس قابل نصب است. اولی 5 سرعته دستی و دومی 4 سرعته خودکار است که امیدواریم نمونه خودکار در نهایت روی خط تولید سایپا برود.
چانگان ایدو از نظر تجهیزات در چندین سطح مختلف ارایه شده است. فرض کنیم کامل‌ترین مدل به بازار ما بیاید یعنی روی آن امکاناتی نظیر رینگ 16 اینچی آلومینیومی، چراغ‌های مه‌شکن جلو، سانروف، گرمکن برای آینه‌های جانبی، روکش چرمی برای صندلی‌ها و غربیلک فرمان، سیستم صوتی با قابلیت پخش DVD و MP3 و مجهز به 6 بلندگو، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کناری و پرده‌ای، سیستم‌های پایداری و ترمز ABS، EBD، BA، ESP، TCS، دوربین عقب و سنسور پارک در عقب نصب شده است. البته این امکانات در کامل‌ترین نمونه‌ها نصب شده و باید منتظر بمانیم و ببینیم که نسخه وارد شده به بازار کدام یک از این تجهیزات را روی خود دارد.
می‌رسیم به قیمت ایدو، جاییکه هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد قیمت نهایی این خودرو منتشر نشده و تنها نکاتی که می‌دانیم این است که این خودرو به صورت CBU وارد خواهد شد و هم‌اکنون سایپا با پیش پرداختی 35 میلیونی مشغول پیش فروش این خودرو می‌باشد و اولین نمونه‌های آن در آذرماه تحویل داده می‌شوند. در هر صورت باید منتظر بمانیم تا اولین نمونه‌های این خودرو وارد بازار شوند و ببینیم که در نهایت با چه قیمتی به دست مشتریان خواهد رسید و آیا این چینی تازه وارد می‌تواند رقیبی از نظر قیمتی و کیفیتی برای هموطنی‌هایش در بازار ایران محسوب شود یا خیر.

در زیر می‌توانید تبلیغ کوتاهی از این خودرو را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد