موضوعات داغ

رونمایی از فراری کالیفرنیا T

عکس مطلب اول
به تازگی فراری کالیفرنیا T در نمایندگی فراری و مازراتی در شهر کلگری (Calgary) آلبرتا رونمایی شد. این در حالیست که از چند هفته پیش اعضای باشگاه فراری و طرفدارانش حدس‌هایی در مورد حضور این ایتالیایی با اصل و نسب در نمایندگی آلبرتا زده بودند. حالا این شایعه‌ها رنگ واقعیت به خود گرفته و 4 فراری در 4 گوشه سالن آماده شده و به روی صحنه رفته‌اند.
کالیفرنیا T مدل 2015 که پیشتر در نمایشگاه ژنو به نمایش عموم گذاشته شده بود، از همان پلتفرم کالیفرنیای کنونی بهره می‌برد اما این بار با چهره‌ای جدیدتر و طراحی به روز شده ظاهری و داخل کابین و از همه مهم‌تر موتور توربوشارژ 8 سیلندر عرضه می‌شود.
در واقع کالیفرنیا T را باید یکی از تعداد انگشت شمار فراری‌هایی دانست که مجهز به پیشرانه توربوشارژ دوگانه هستند. پیش از این تنها فراری F1 و F40 دارای این تکنولوژی بوده‌اند و حالا کالیفرنیا T نیز به این جمع می‌پیوندد.
در زیر کاپوت زیبای این ابر اسپورت یک پیشرانه 3.9 لیتری توربوشارژ 8 سیلندر قرار گرفته که می‌تواند 560 اسب‌بخار را به حرکت درآورد که 100 اسب بخار بیشتر از قدرت کالیفرنیایی است که در سال 2009 برای اولین بار معرفی شد. البته حجم موتور آن نسبت به مدل فعلی کالیفرنیا کاهش یافته یعنی از 4.3 لیتر به 3.9 لیتر تنزل پیدا کرده که باعث می‌شود مصرف سوخت آن 15 درصد کم شود.
در کل می‌توان گفت کالیفرنیا T تمام فاکتورهای لازم برای محبوب شدن در میان فراری بازان را دارد و به زودی خیابان‌های کانادا نیز شاهد حضور این ایتالیایی زیبا خواهد بود.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1393/4/28
خيلى عالى شده اميدوارم هرچه سريع تر اين سلطان رو تو خيابون هاى ايران ببينم
1393/4/29
خیلی زیباست.
جدید ترین تکنولوژی روز دنیا رو داره.
اگه توی نمایندگی مازراتی ایران بیارن خریدار زیاد داره.
البته ما که این پولا رو نداریم.
1393/4/29
واقعا عالی است. همیشه منتظر این بودم که فراری یک اتومبیل رودستر 4 نفره (نه 2نفره) بزنه که کالیفرنیا با موتور 3.8 (مثه جنسیس کوپه) و توربو با قدرت 400 کیلووات (545 اسب) شتاب بینظیر 3.6 ثانیه و تاپ اسپید دقیقا 200 مایل (320کیلومتر) را زده که اعداد روندش آدمو مسحور میکنه.
بیشک زیباترین اتومبیل رودستر دنیاست.
1393/4/30
انصافا خیلی شیکه....اما دوستان خواهشا تعصب بزاریم کنار قبول دارین از لحاظ سرعت و شتاب و طراحی لامبورگینی سرتره البته از لحاظ طراحی تقریبا یکی اند.......
1393/4/30
ما که از این پولا نداریم ولی خدا کنه بیاد توایرانو تو خیابونای تهران ببینیم بعد باسه بچه محلامون تعریف کنیم یعنی میشه خدایا
خوبیم اینه از خدا چیزای بزرگ نمیخام