موضوعات داغ

نگاهی به تویوتا یاریس هاچ‌بک 2015

عکس مطلب اول
ظاهراً یاریس هاچ‌بک 2015 رویداد مهمی در تاریخ تویوتای اروپا قلمداد می‌شود. طراحی ظاهری و داخل کابین و همچنین پلتفرم این خودروی هاچ‌بک به صورت مشترک در فرانسه و بلژیک انجام شده است. روند طراحی جدید با تویوتا آیگو آغاز شد و حالا نوبت به یاریس رسیده تا از جنبه‌های دیگر این سبک طراحی پرده بردارد. این کمپانی ژاپنی قصد دارد با به روز کردن مدل‌های خود و ایجاد یک رابطه احساسی بتواند هر چه بیشتر دل مشتریان خود را به دست آورد و آنها را همچنان از انتخاب خود راضی نگه دارد.
البته فیس‌لیفت جدید یاریس هاچ‌بک راه سختی را در میدان سوپر‌مینی‌های اروپا در پیش دارد و باید بتواند از پس رقیبانی همچون فولکس واگن پولو، هوندا جاز، نیسان نوت (Note) و سردمدار این کلاس یعنی فورد فیستا برآید.
یاریس هاچ‌بک جدید به ویژه طراحی X شکل چهره جلوی آن شباهت غیر قابل انکاری با نسخه به روز شده آیگو دارد. در عقب نیز طراحی جدید سپر و ادغام شدن دیفیوزر در آن، ظاهر اسپرت‌تر و مدرنی به این هاچ‌بک ژاپنی بخشیده است. به علاوه با چراغ‌های LED در روز حضور پررنگ‌تری در خیابان‌ها خواهد داشت.
به گفته این خودروساز ژاپنی، سواری یاریس هاچ‌بک به لطف تجدید نظر در سیستم تعلیقش لذت بخش‌تر از پیش شده و هندلینگ آن نیز بالاتر رفته است. به علاوه عایق‌بندی کابین نیز بهتر شده و در نتیجه صدای کمتری به داخل نفوذ می‌کند، اما متأسفانه موتور پر سر و صدایی دارد که در سرعت‌های بالا ممکن است آزاردهنده باشد. فضای داخل کابین چه از نظر طراحی و چه از نظر کیفیت مواد به کار رفته در آن به صورت قابل ملاحظه‌ای نسبت به مدل کنونی تغییر کرده و گامی به سوی جلو واز نقاط قوت یاریس به حساب می‌آید. گنجایش صندوق عقب تغییری نکرده و همچنان 286 لیتر است و اگر صندلی‌های عقب را به سمت جلو ببرید، این مقدار به 768 لیتر نیز می‌رسد.
در زیر کاپوت همان پیشرانه‌های کنونی یاریس قرار دارند که شامل موتور 1.0 لیتری و 1.33 لیتری بنزینی، 1.4 لیتری دیزلی و 1.5 لیتری هیبریدی می‌باشد. شتاب صفر تا صد آن با پیشرانه 1.33 لیتری 11.7 ثانیه است که آن را در رده پایین‌تری نسبت به فورد فیستا اکو بوست (Eco Boost) قرار می‌دهد. میزان مصرف سوخت آن 4.08 لیتر در هر صد کیلومتر و انتشار گاز کربن دی اکسیدش 114 گرم در هر کیلومتر است.
با پرداخت 14.095 پوند شما می‌توانید از یاریس هاچ‌بک 2015 با امکاناتی نظیر رینگ‌های آلیاژی 15 اینچی، دوربین عقب، سیستم تهویه مطبوع و سیستم سرگرمی تویوتا Touch2 بهره‌مند شوید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1393/4/29
14000 پوند؟ یعنی نزدیک 22000 دلار ؟ 14000 دلاره درستش کنید
1393/4/30
با سلام
این مدل از یاریس وارد ایران نمی شود!
جهت اطلاعات بیشتر :
lenzor.com/toyotairan
بخش تویوتا یاریس 2015