موضوعات داغ

سانگ‌یانگ کوراندو

عکس مطلب اول
سانگ‌یانگ تا به حال معمولاً خودروهایی ساخته که با وجود تعریف و تمجیدهایی که از نظر فنی در مورد آن‌ها شده، به زشت بودن معروف هستند(!) و مخصوصاً در مقابل هم وطنی‌های خود یعنی هیوندای و کیا بسیار عقب‌تر بوده است. اما گویا سانگ‌یانگ بالاخره تصمیم گرفته تا خودرویی با چهره زیبا و مدرن را تولید کند و به همین خاطر کوراندوی جدید را با طراحی کاملاً بروز و متفاوت راهی بازار کرده است. حال نماینده این خودروساز در ایران یعنی شرکت رامک‌خودرو توانسته مجوز واردات این خودرو را بگیرد و احتمالاً بزودی شاهد حضور این مهمان کره‌ای در بازار خواهیم بود.
سانگ‌یانگ کوراندوی جدید قرار است با پیشرانه 4 سیلندر خطی به حجم 1998 سی‌سی وارد بازار شود. این پیشرانه می‌تواند حداکثر 149 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه و 197 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه را تولید کند که این نیرو توسط گیربکس 6 سرعته خودکار به هر چهار چرخ (AWD) منتقل می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو 165 کیلومتر در ساعت است و مصرف سوخت آن در شهر 10.8 لیتر، در خارج از شهر 7.1 لیتر و به صورت ترکیبی 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.
هنوز اعلام نشده که رامک‌خودرو کوراندوی جدید را با چه امکاناتی راهی بازار خواهد کرد اما روی کوراندو می‌توان امکاناتی مانند رینگ 16، 17 یا 18 اینچی، چراغ‌های LED مخصوص روز، کروز کنترل، بلوتوث، سنسور باران، سنسور نور، سیستم ورود بدون کلید، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو و 2 توئیتر، گرمکن غربالک فرمان، سیستم‌های ترمز ABS، ESP، HSA، ARP، سیستم نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب نصب کرد.
شاید در حال حاضر حدس زدن در مورد قیمت احتمالی این خودرو هنگام ورود به کشور کار بسیار دشواری باشد اما با کمی حدس و گمان می‌توان گفت که قیمت این خودرو احتمالاً به بیش از 150 میلیون برسد که در این صورت کوراندو باید با رقیبان شاسی‌بلند سرسختی مانند میتسوبیشی ASX و یا رنو کولیوس مبارزه کند. در هر صورت باید منتظر حضور این کره‌ای به بازار باشیم و ببینیم که کوراندو جدید می‌تواند از پس رقیبان سرسخت خود برآید یا خیر.

بروزرسانی در 11 شهریورماه: طبق گفته مدیربازاریابی شرکت رامک خودرو، قیمت این خودرو در حدود 135 میلیون تومان خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد