موضوعات داغ

سوبارو ایمپرزا

عکس مطلب اول
زمانیکه سیف‌خودرو حضور خود را با عرضه محصولات سوبارو آغاز کرد، اعلام کرده بود که قصد دارد محصولات مختلفی از این خودرو را به بازار ایران عرضه کند. این موج واردات سوبارو به ایران از لگاسی آغاز شد و در حال حاضر مدل‌های 2009 آن در بازار و البته به صورت صفر کیلومتر موجود هستند (برای اطلاعات بیشتر در مورد این صفحه به این صفحه مراجعه کنید). اما به تازگی نام خودروی سوبارو ایمپرزا (Impreza) در لیست خودروهای مجاز به واردات به چشم می‌خورد. خودرویی که از سال 2012 تولید آن آغاز و در مدل‌های سدان و هاچ‌بک به بازارهای جهانی عرضه شد.
مدلی که مجوز واردات را اخذ کرده دارای پیشرانه 4 سیلندری Boxer به حجم 1994 سی‌سی است که می‌تواند حداکثر 147 اسب‌بخار در 6200 دور در دقیقه و 197 نیوتن‌متر در 4200 دور در دقیقه را تولید کند. به کمک این پیشرانه ایمپرزا در شهر به 8.4 لیتر و در خارج از شهر به 5.9 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر نیاز دارد. شتاب صفر تا صد کیلومتر این ژاپنی 10.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 187 کیلومتر در ساعت است.
هنوز معلوم نیست که سیف‌خودرو می‌خواهد ایمپرزا را در چه سطح امکاناتی به بازار عرضه کند اما اگر به لیست تجهیزات قابل نصب روی این خودرو در بازارهای جهانی نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که می‌توان روز ایمپرزا تجهیزاتی مانند گرمکن صندلی‌های جلو، روکش چرمی صندلی‌ها، دوربین عقب، فرمان تلسکوپی، گیربکس CVT و شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان، سیستم صوتی با 6 بلندگو و صفحه نمایش 6.1 اینچی و نویگیشن، بلوتوث، سیستم پایداری خودرو VDC، ترمزهای ABS و EBD، و از همه مهم‌تر انتقال نیرو به چهار چرخ AWD که سوبارو را از تمامی دیگر رقیبانش متمایز می‌کند.
می‌رسیم به قیمت ایمپرزا، جایی که هنوز معلوم نیست در زمان تحویل قیمت ایمپرزا چقدر خواهد بود اما اگر برگردیم به لیست قیمتی که سیف‌خودرو اسفندماه گذشته برای فروش مرحله‌ای محصولات سوبارو اعلام کرده بود متوجه خواهیم شد که در آن لیست قیمت ایمپرزا در مدل 2014 و با گیربکس خودکار 126 میلیون و 900 هزار تومان اعلام شده بود البته بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده. با این قیمت، ایمپرزا رقیب خودروهایی مانند هیوندای الانترا، کیا سراتو، هوندا سیویک و یا تویوتا کرولا خواهد بود و کاملاً مشخص است که سیف‌خودرو کار بسیار دشواری را پیش رو دارد. در هر صورت سیف‌خودرو می‌تواند با ارایه خدمات پس از فروش مناسب و با اتکا به نام آشنای سوبارو به راحتی جایی برای خود در بازار باز کند اما لحظه‌ای غفلت از بازار باعث خواهد شد تا رقیبان سرسخت سوبارو حتی امکان نفس کشیدن را از این ژاپنی پرآوازه بگیرند!

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد