موضوعات داغ

تجربه رانندگی با هیوندای آزرا

2 تیر 1393

عکس: مصطفی حسن‌بیگی

نوشته: محسن آل‌طه

مقدمه

از زمان حضورش در بازار ایران مورد استقبال قرار گرفت و به لطف پیشرانه قدرتمند، طراحی شکیل و امکاناتی مناسب توانست نام خود را به سرعت بر سر زبان‌ها بیندازد. اولین مدل‌های هیوندای آزرا که وارد بازار ایران شدند، در واقع نسل چهارم آن به حساب می آمدند و محصول سال 2006 میلادی بودند و تا سال 2011 روی خط تولید هیوندای قرار داشتند. البته در این بین و در سال 2011 و تنها کمی قبل از معرفی نسل جدید و پنجم از آزرا، یک جراحی کوچکی روی آن انجام شد و فیس‌لیفت آن نیز برای مدت بسیار کوتاهی به بازار عرضه شد. اما هیوندای برای نسل جدید آزرا (که در برخی از بازارها به آن گرنجور نیز می‌گویند) فکرهای جدیدی در سر داشت و با صرف وقت بیش از سه سال و پرداخت هزینه‌ای در حدود 450 میلیون دلار، خودرویی با طراحی و نگرشی جدید را معرفی کرد و برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی خودروی لس‌آنجلس در سال 2011 به نمایش عموم گذاشت. این نسل از آزرا نیز به سرعت وارد بازار ایران شد و در اوایل آن را گرنجور (Grandeur) صدا می‌کردند که حتی در بعضی از مدل‌ها روی آن Grandeur نیز نوشته شده و بعضی افراد آن را آزرا گرنجور می‌نامند(!). استقبال بالا از این خودرو و فروش بسیار خوب آن در همان ابتدای عرضه‌اش، ما را بر آن داشت تا یکی از اولین مدل‌های وارد شده به کشور را مورد بررسی قرار دهیم و از نزدیک با آن ملاقاتی داشته باشیم تا متوجه شویم که این کره‌ای خوش‌بخت چه امکانات و تجهیزاتی دارد و عملکرد آن در جاده چگونه است.

طراحی

نسل پنجم هیوندای آزرا کاملاً دگرگون شده و نه تنها از نظر ظاهری بلکه از نظر تجهیزات و امکانات نیز در سطح بسیار بالاتری نسبت به نسل گذشته قرار دارد. در نمای جلو و در نگاه اول چراغ‌های بزرگ و کشیده آزرا جلب توجه می‌کند که در بین آن‌ها نوارهای افقی کرومی رنگی قرار دارند و وسط آن لوگوی هیوندای قرار گرفته است. فرم درپوش موتور و دو خطی که به صورت موازی در وسط آن قرار دارند و در امتداد آن جلو پنجره آزرا را تحت تاثیر قرار داده‌اند، ما را به یاد طراحی این قسمت از برادر کوچک‌تر آزرا یعنی سوناتا می‌اندازد.

هیوندای آزرا از نمای کناری طرحی سیال دارد و خطوط بکار رفته در آن کاملاً هماهنگ هستند. همانطورکه می‌توان در این قسمت مشاهده کرد یک خط از چرخ جلو شروع و با امتداد از دستگیره درب‌ها به چراغ عقب امتداد پیدا کرده است. همچنین به غیر از خط دیگری که از بالای دستگیره عقب شروع می‌شود و در امتداد درب صندوق عقب ادامه پیدا می‌کند، یک نوار ساده کرومی در پایین هر دو درب قرار دارد که باعث شده‌ در کنار رینگ‌های 18 اینچی 10 پره که به صورت استاندارد روی آن نصب شده، طرح این قسمت از آزرا کاملاً به روز و مدرن جلوه کند.

اما می‌رسیم به نمای عقب آزرا، جایی که در اولین نگاه می‌توان چراغ‌های به هم پیوسته آن را دید که از نسل گذشته به ارث رفته و اینبار با فرمی بزرگ‌تر و پخته‌تر در این قسمت قرار گرفته‌اند. سپر آزرا بزرگ، ساده و یک تکه است اما فرم خروجی‌های اگزوز باعث شده تا کمی از این سادگی خارج شود و چهره‌ای نسبتاً اسپرت و در عین حال باوقار به این قسمت بدهد.

کابین و امکانات

با وارد شدن به کابین اولین چیزی که جلب توجه می‌کند طراحی مدرن و X شکل کنسول میانی است که به خوبی توانسته انبوهی از امکانات را در خود جای دهد. باید گفت که به هر قسمتی از کابین آزرا که نگاهی بیندازید، چند دکمه‌ای برای فعال و یا غیر فعال کردن یک سیستم وجود دارد. از درب کنار راننده شروع می‌کنیم که روی آن به غیر از دکمه شیشه‌های برقی می‌توان صندلی را به صورت برقی تنظیم و در دو حالت مختلف ذخیره کرد. همچنین می‌توان آینه‌های کناری را به صورت برقی تنظیم و یا جمع کرد.

در بالای کنسول میانی یک صفحه نمایش رنگی قرار دارد که نمایشگر اطلاعات سیستم صوتی Infinity است و به کمک 12 بلندگو و یک ساب‌ووفر کیفیت بسیار خوبی را به سرنشینان ارایه می‌دهد. در ادامه سیستم تهویه مطبوع خودکار و جداگانه برای سرنشینان جلو است که نه تنها کیفیت هوا را به صورت خودکار بررسی می‌کند بلکه برای سرنشینان عقب نیز دو خروجی تعبیه شده است.

برای صندلی‌های جلو گرمکن و سردکن قرار دارد و برای صندلی راننده ماساژور با دو حالت مختلف در نظر گرفته شده است. برای سرنشینان عقب و غربالک فرمان نیز گرمکن قرار دارد. در اطراف اهرم دنده چندین دکمه قرار دارد که می‌توان به کمک آن‌ها سنسورهای پارک، پرده عقب، ترمز برقی و گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو را فعال کرد.

از دیگر امکاناتی که روی این کره‌ای نصب شده می‌توان به سقف دو تکه پانوراما، پرده برای درب‌های عقب، 9 کیسه هوا در 13 نقطه (2 عدد در جلو، 4 عدد جانبی، 6 عدد پرده‌ای و 1 عدد برای زانوی راننده)، سیستم‌های پایداری ESP، CBC، TCS، BAS، ABS، EBD، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سنسور نور و باران، کروز کنترل و بلوتوث اشاره کرد.

تجربه رانندگی

دکمه استارت را زده و پیشرانه 6 سیلندر 24 سوپاپه آزرا که دقیقاً 2999 سی‌سی حجم دارد را روشن می‌کنیم. این پیشرانه حداکثر می‌تواند 250 اسب‌بخار در 6400 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 284 نیوتن‌متر در 5000 دور در دقیقه را تولید کند. ترمز را که به صورت برقی و از کنار دسته دنده غیر فعال می‌شود آزاد کرده و شروع به حرکت می‌کنیم. موتور بسیار آرام و بی‌سر و صداست و در عین حال آزرای 1751 کیلوگرمی به راحتی شروع به حرکت می‌کند. با شروع رانندگی اولین نکته‌ای که به نظر می‌رسد ابعاد کم شیشه‌ها است که باعث شده دید خوبی به اطراف نداشته باشید. یعنی نه تنها شیشه جلو به اندازه کافی بزرگ نیست، بلکه ستون و شیشه‌های کناری به صورتی هستند که باعث شده نسبت به ابعاد خودرو آنچنان که باید تسلط نداشته باشید. همچنین در عقب نیز اوضاع وخیم‌تر است و با توجه به اندازه و زاویه شیشه دید کمی را به راننده می‌دهد و در حین پارک کردن باید از دوربین عقب نیز کمک گرفت.

پس از کمی رانندگی با سرعت کم تصمیم به شتاب‌گیری و فشار آوردن به موتور حجیم آزرا می‌کنیم. به محض فشار روی پدال گاز، موتور حجیم آزرا بدون تاخیر عکس‌العمل نشان می‌دهد و این کره‌ای بزرگ با قدرت به سمت جلو شتاب‌گیری می‌کند. همانطورکه از این پیشرانه توقع داریم شتاب آزرا بسیار خوب است و به راحتی شما را راضی می‌کند اما این نکته را هم باید در نظر داشت که در ازای شتاب و قدرت بالایی که در اختیار راننده قرار گرفته، مصرف سوخت این خودرو نیز در شهر بسیار بالاست به طوریکه حتی صاحب خودرو نیز از این موضوع گلایه داشت. البته برای اینکه راننده در هر لحظه مراقب بنزین‌هایی که در حال سوختن هستند باشد، در پشت غربالک فرمان و بین کیلومترشمار و دورشمار موتور، مصرف سوخت لحظه ای به صورت نواری دایره‌ای شکل و در وسط آن میانگین مصرف سوخت نیز گزارش می‌شود.

در مورد سیستم تعلیق خودرو نیز باید گفت که هیوندای آزرا در دست‌اندازهای شهر تهران بسیار خوب عمل می‌کند و به خوبی ضربات را جذب می‌کند. حتی سرنشینان عقب نیز ضربات ناشی از سطح جاده را آنچنان حس نمی‌کنند و می‌توانند با آرامش از تجهیزاتی مانند گرمکن‌های صندلی عقب استفاده کنند.

قیمت و نتیجه‌گیری

این روزها هیوندای آزرا در بازار آزاد قیمتی بین 210 تا 250 میلیون تومان دارد و باید گفت با این قیمت آنچنان هم تنها به نظر نمی‌رسد. آزرا در بازار ما رقیبانی مانند کیا کادنزا 6 سیلندر 3.5 لیتری با قیمت 240 تا 250 میلیون تومان و یا لکسوس ES250 با موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری و قیمت 265 تا 280 میلیون تومان را پیش رو دارد اما باید گفت که یکی از اصلی‌ترین رقیبان این خودرو در بازارهای جهانی تویوتا آوالون است که متاسفانه هنوز راهی بازار ایران نشده است. در هر صورت با این رنج قیمت بعضی به هیوندای آزرای 6 سیلندر 3 لیتری روی می‌آورند که انبوهی از امکانات روی آن نصب شده و بعضی دیگر حاضرند از خیر موتور قدرتمند بگذرند و به سوی گزینه‌های با کیفیت آلمانی و یا ژاپنی مثل لکسوس ES250 بروند که اگرچه پیشرانه‌ای ضعیف‌تر دارند اما از نظر کیفیتی در سطحی بالاتر از آزرا قرار می‌گیرند.

در انتها از آقایان محمد حسین مظاهری، علی گنجینه و همچنین آقای علی قلی‌پور مالک خودرو تشکر می‌کنیم که در تهیه این گزارش به گروه خودروبانک کمک کردند. اگر شما نیز خودرویی دارید و مایل به همکاری با سایت خودرو بانک هستید به کمک این صفحه با ما تماس بگیرید.

برای مشاهده لیست مشخصات فنی و امکانات هیوندای آزرا به این صفحه مراجعه کنید.

53 عکس

نظرات کاربران

80 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1393/4/2
تشکر ویژه از گروه قدرتمند و فعال خودروبانک
1393/4/2
ازرا گرانجور ماشین خوبیه اما من مدل قبلیشو خیلی دوست دارم با بنز برابری میکرد
1393/4/2
رسول جان با چی برابری می کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1398/12/8
😂😂😂😂😂😂😂😂
1393/4/2
سلام من عاشق این سایتتونم اگه میشه نقد و بررسی هیوندای جنسیس کوپه 2014 رو بذارید خیلی ماشین خوبیه
1393/4/2
شتاب ان نسبت به رقبا کم است
1393/4/2
با پول این ادم میره بنز و بی ام و میخره!!! حیف 230 میلیون بابته این.
چرا ادم باید اینقد پولو برا سوار شدنه یه کره ای بده. حیف
1393/4/2
18 لیتر در 100 کیلومتر؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
لابد ماشینش یه مشکلی داره!!!!
1393/4/2
ممنون بابت تست این خودرو .
خواهش می کنم مقدار مصرف سوخت رو توی روز آزمایش هم بنویسید.
1393/4/3
اگه میشه اسپورتج رو هم نقد و بررسی کنین کارتون حرف نداره آقا
1393/4/3
داداش رسول دمت گرم دیگه!! کلا بنز رو بردی زیر سوال با این حرفت!!!!! بنز با آزرا نسل قبل برابری میکرد!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1393/4/3
سلام و تشكر بابت اين تست هاتون.لطفا بيشتر به بخش خودروهاي ميان قيمت ٥٠ تا ١٠٠ ميليون بپردازيد.با تشكر.
1393/4/3
mesl hamishe fogholade bod . merc
1393/4/3
خیلیی ممنون از اطلاعات خوب و جذابتون
ولی خواهشا هرچه زود تر درباره ی هوندا اکورد برسی کنید
(اورژانسیه)
1393/4/3
هفته نامه دنیای خودرو یه دونه بنز eکلاس 2014 رو برسی کرده بود که من خوندم نوشته بود این بنز با خودرو ی سمند برابری میکنه الان شما میگید با هیوندا ازرا برابری نمیکنه بنز الان حال و هوای گذشته رو نداره
1393/4/3
من یه bmw x3 جدید نشستم اپشنش فوق العاده بود ولی سواریش اصلا.. پرادوی شیش سیلندر2009 خیلی راحت تر بود نمیوم ایا چون اسمشون المانیه دیگه باید بدون چون چرا قبولشون کرد؟؟؟چند نفر از ما که از benz bmw بت ساختیم واقعا تستش کردیم ایا ماشینای کره ای خیلی ضعیف ترن؟؟
1393/4/3
سپاس از تلاش شما.لطفا تست ویدئوی بیشتری بگذارید.راو4 هم تست کنید
1393/4/3
سلام رفقا
من دیروز رفتم نمایندگی اپل opel در اصفهان ماشین اینسیگنیا شون فوق العاده بود محشر باورتون نمیشه کیفیتش در حد ائودی بود موتورش هم 6 سیلندر داشت و یه دونه 2000 توربو تا 240تومن هم حداقل فروش داشت تصاویرش رو در گوگل سرچ کنید ببینید!!!!!!!!!!
1393/4/4
az nazar man behtarin mashin hamine
1393/4/4
ببین آقا رسول اصلا میدونی ماشین چی هست؟
بنز شرکتی نیست که بخواد با این مبتدی ها بخواد تو یه کورس بیاد.
پسر خوب برند آلمانی به تنهایی کال کره ای هارو می ارزه.
1393/4/5
ببین اقا سجاد من میدونم شما بچه خوبی هستی اما من تنها به سایت ها سر نمیزنم مجلات هم میخونم این دو تا هفته نامه رو م یگم بخر.دنیای خودرو.خودروی امروز.بزار اطلاعاتت بره بالا در ضمن من از خودرو های کره ای حمایت نمیکنم .
1393/4/5
آخه این چیه؟؟؟
فیلمش رو درست کنید.
1393/4/5
رسول عزیز بنز سوار شدی تا حالا ؟ فک نکنم !!! ایشالا بعدها که توان مالیشو داشتی یبار تستش کن تا اولین شرکت خودروی بنزینی ساز و با برند های مبتدی مقایسه نکن !! این ماشینم ی اسیایی هست اونم از نوع کره ای !جای تعریفی نداره .
1393/4/5
اقا من اشتباه کردم ببخشید شما بنز سوار شدید میدونید مبارکتون باشه
1393/4/5
آقا بقول arian جان. آخه این چیه. ما که چیزی از آزرا نفهمیدیم. چرا فیلم نذاشتید؟
1393/4/5
آقا منم فیلم بیشتر دوس دارم.

ولی اینا رو هم خیلی ازش استفاده میکنم.
خواهشن هردو رو ادامه بدید.

فیلم بیشتر درست کنید.
مقاله هم بیشتر بذارید
1393/4/5
یادش بخیر اون اول که اومده بود 90 میلیون بود
1393/4/5
میدونین چرا خودرو بانک فیلم خودرو های پیشرفته رو نمیزاره چون استعداد کافی برای نمایش خودرو های پیشرفته رو نداره و اگر هم درست کنه وقت بیشتری میخواد که خودرو بانک بیشتر از 8دقیقه فیلم درست نمیکنه
1393/4/5
فوق العادست
و از کیا کاندنزا و لکسوز es250 هم سر تره
1393/4/6
only peykan
1393/4/6
آقای رسول
من توی مطالب دیگه ی سایت هم دیدم که شما معمولا بحث ها رو به جنجال میکشید و انقدر باید بقیه بیان بگن شما در اشتباهی تا آخر خودت عذرخواهی کنی.
راجع به فیلم هایی که این خودروبانکی ها میسازن، نکته اول اینه که اینا تو ایران تک هستن. هیچ گروه دیگه ای نتونسته بخوبی اینا فیلم بسازه راجب خودرو.
حتی صدا و سیما با کلی هزینه موفق نبوده و نیست.
من از لحاظ فنی فیلم های این گروه رو بررسی کردم. چهار پنج فیلم اولشون شاید کمی حرفه ای نبود. اما الان دیگه کمتر ایرادی میشه ازشون گرفت. خودم همیشه اولین کسی بودم که ایراداتشونو براشون ایمیل میکردم.
شما با نگاه به فیلمهای آخرشون متوجه میشی که تجهیزاتشون کاملا فرق کرده، و اینکه ماشین چی باشه دیگه چه اهمیتی داره وقتی کارشون رو بلدن؟
ضمنا، کیا سورنتو چقدر مگه از لحاظ قیمت و امکانات با آزرا فرق داره؟ یا نیسان تیانا که فیلمش به اون خوبی بود. من که معتقدم بهترین فیلمها یکی تیانا هست و یکی سیویک.
حرف زدن کار راحتیه...
حالا یه عده هم که دارن با انگیزه و تلاش ، کار خوبی میکنن، شما هی ایراد بگیر
1393/4/7
واقعا عاشقشم.میدونم که خودروهای ژاپنی و اروپایی خیلی سر تر از این هستند از لحاظ ایمنی و کیفیت و...اما منطقی باشیم و تعصب نداشته باشیم.من که شخصا ازش راضیم.دقیقا یه ساله که از منطقه آزاد ارس خریدمش.واقعا همه نیازهامو تا الان برآورده کرده و کم نذاشته.واقعا خدا ازشون نگذره ازینایی که اسمشون نمایندگی هست اما دارن دلالی میکنن.الان این خودرو رو دوروبرای 100،110 میشه از منطقه آزاد خرید.خودتون با قیمت بازار مقایسه کنید!!!
1393/4/8
مهم ترین اپشنی که این ماشین داره راداره که متاسفانه هیچ اشاره ای نشده بود
1393/4/10
رسول خان اگه از 8 دقیقه بیشتر بشه که میشه فیلم سینمایی تو همون برنامه هایی که در مورد ماشین مثل برنامه The cars ,car tech وبقیه هم زیاد زیادشون 5دقیقه است
1393/4/10
من خیلی این Azera را دوست دارم
1393/4/17
سلام
به نظرم کنسول و داشبورتش قشنگ نیس
ازرا 2009 کنسولش زشت بود اینم زشته
کنسول سوناتا از این قشنگ تره
هم 2009 سوناتا هم yf
به نظرم کنسولشو باید تجملاتی تر درست میکردن
1393/4/19
نه لکسوس نه ازرا فقط تویوتا اوریون
1393/4/21
واقعا تو ماشینهای هم ردیف خودش بی نظیر////
1393/4/22
behtariir mashine man daram khayliraziyam
1393/5/2
آزرای من خیلی جون سخته تا بحال 3تا ازرا انداختم تو دره آخ نگفته،راضیم راضی
1398/9/26
داداش پیشنهاده من اینه سوار ماشینای ایرانی نشو والا خانوادت داغدار میشن
1393/5/8
سلام آقای ss میشه شمارتونو به ایمیلم بفرستید سوالی خدمتتون داشتم.mohammad.delghandi72@yahoo.com
1393/5/11
جناب اقای ss منم سوالی داشتم راجب به واردات .
اگه میشه 1ایمیل واسه من بفرستید تا 1 کوچولو مزاحمتون شمh.ebrahimi67@yahoo.com
1393/5/15
لطفا رو عکسا آدرس سایت نزنید نمیشه عکس و خوب دید
1393/5/19
با سلام من خودم قبلا سوناتا داشتم ولي الان ازرا دارم خبلي ماشين نرم و راحتيه و بهتر از سوناتا هست رنگش سفيده
1393/5/27
سلام من فکر میکنم چراغ های عقب ازرا شبیه مازراتی هستش شما هم همین فکر رو میکنید ؟؟؟
1393/5/28
سلام.
من سوناتا داشتم خیلی حال نمیداد.الان هم لکسوس دارم خیلی قیافش ناجوره میخوام بی ام و x6 خرم ولی گرونه لامصب......
1393/5/29
کسی که با تویوتا اریون رانندگی کرده باشه...اصلا نمیتونه با ازرا و حتی کادنزا راضی بشه...چه از نظر نرمی...چه کشش و شتاب...شک نکنید
1393/6/1
من هم یک آزرا دارم از کوه بالا میره اگه یه جل نرمی روش بذاری سواری راحتی داره
1393/6/11
با سلام و خسته نباشید و سپاس از زحمات تون .
یه نکته ای که با نگاه به جزء به جزء این ماشین به ذهنم میرسه زیبایی خیره کننده شه با هر عکس از هر قسمت از ماشین سوالی که واسم پیش میاد اینه ... یعنی میشه از این هم قشنگتر درش آورد ... نمیدونم راز آرشیتکت های کره ای چیه ولی واقعا شاهکار هستن و یکی از دغدغه های عشق ماشین ها دنبال کردن زیابیی ماشین های جدید شونه ... به نظر من هم آزرا در مجموع ماشین خیلی خوبیه و صاحبش رو راضی نگه میداره
1393/6/15
واقعا ماشین خوبیه همه چی در کنار هم داره (زیبای کیفیت آپشن ایمنی)
1393/6/17
درسته که کمی بزرگه اما شتاب و هندلینگ عالیه
1393/6/28
باسلام.با توجه به اینکه شتاب با تعداد سوپاپ مرتبطه ولی انگار نوع گیربکس نیز نقش داره. (شتاب گیربکس اتومات آزرا بیشتره) چرا؟ متشکرم
1393/7/1
من خودم آریون دارم، برادر خانومم گرنجور، ماشینم سرویس بود، مجبور شدم با ماشین ایشون برم تا مشهد و برگردم. تجربه جالبی بود اما "حاضر نیستم یه کفی پوش آریونو با صد تا گرنجور عوض کنم" اون شتابو قدرت و حسی که آریون به راننده القا میکنه، هیچ ماشینی تو این رنج نمیکنه جز ES350 که موتورش آریونه. همین....
1393/7/1
من کادنزارو بیشتر ترجیح میدم
1393/7/3
ماشین فقط 206 اخ عشقمه دارم باهاش زندگی میکنم
1393/7/15
با سلام
این ماشین قیافش خیلی خوبه و لامصب خیلی خشکله ولی کره ایه و فقط ظاهر داره.
تویوتا اوریون خیلی سر تره هم از لحاظ موتور(این 3000 هست و اوریون 3500) و هم کیفیت.
بابام ماشین بازه و خیلی ماشین عوض میکنه و چند تا هیوندا (گرنجور-آزرا 2010-جنسیس-سانتافه-سوناتا)سوار شده ولی تا حالا نخریده میگه آشغاله.تا حالا 7 تا کمری گرند 2 تا اوریون و 2 تا لکسوس آر ایکس داشته که واقعا ماشینای خوبی بودن.الانم یه هوندا آکورد داره که خیلی ماهه.واقعا رو دست نداره(فقط قیمتش یه مقدار بالاست)
1395/4/10
آخه قربون شکلت اینایی که میگی اصلا با هم قابل مقایسه نیستن
ولی در حد خودش و قیمتی که داره به نظرم ماشین خیلی خوبیه
1396/4/10
آفرین شما خیلی پولدارین
1393/8/9
به حدی بی نضیر است که امیدوارم درب هر منزل ایرانی یک ازرا باشد.































1393/8/17
بله ماشین خوبیه ولی هرگز به آریون نمیرسه.شتاب و هندلینگ آریون تو ماشینهای این رنج بینظیره. از نظر ظاهر هم به نظر من آریون new face sport از این ماشین جذاب تره..
1393/8/30
دوستان یه سوال ....... گرنجور ارزششو داره اپیروس رو بفروشم اینو بخرمش ..... با توجه به این که حدود 40 -50 تومن باید بذارم روش تفاوت زیادی رو میبینم بعد از خریدش ؟
مرسی
1393/9/23
داداش من خودم گرنجور دارم پدرم چند ساله اپیروس. با دیده کامل بهت می گم.
1-نرمی اپیروس نمی تونی تو گرنجور ببینی
2-هنوز که هنوز می خوام با کسی کل بندازم ترجی میدم با اپیروس برم یا اصلا نرم....وحشیه لامصب همیشه رو سفیدم کرده
3-اگه با ظاهرش کنار نمی یای برو گرنجور بگیر
4-اپیروس یک ماشین که بهت لذت ماشین امریکایی میده ولی گرنجور خوشگله
5-اگه اپیروس که داری سوپر رویال هست از گرنجور خیلی سره
1393/9/10
سلام
والا ماشین توپیه
جون میده واسه مسافرت
هر کی میتونه و پول داره بخره
1396/4/27
داداش ما تو منطقه ازاد هستیم. یعنی از این ازرا ها پره.هر کجا نیگا کنی یه ازرا میبینی. این ماشین اونقدر چرته که تکنولوژی موتورش.
لامبورگینی تو منطقه ازاد ما با موتور دوازده سیلندر و 6500 سی سی 17.1 تا میسوزونه اونوقت این کره ای با چه رویی 18 تا میسوزونه ؟ اشاره میکنم به نقطه ضعف این کره ای خوشگل .
1393/9/18
شمااین همه ازماشینااطلادارین الان توایران کدوم برندماشین حرف اولو بین اینامیزنه؟نیسان آلتیما-سانتافه2015-اپتیما2015-قشقایی2015-کرولا-اسپورتیج
1393/11/17
سلام
مهر ماه آرزا 2014 فول آپشن خریدم (منظقه آزاد اروند) به دلایلی فروختم و آریون 2011 خریدم(صفر)
به جرات میتونم بگم از نظر هندلینگ و قدرت موتور و لذت رانندگی به سر و گردن آریون بالاتره ولی از نظر آپشن مثل تمام هیوندایی ها آرزا سر تره .
ولی با مقایسشون از خرید آریون راضی هستم
1393/12/1
دوستان ما که پول نداریم چطور باید این ماشین خوشگلو داشته باشیم :-(
1394/1/29
من ازرا رو چه قدیمی وچه جدیداشو خیلی دوست دارم یعنی عاشق این نوع کلاس هستم (سدان حجیم لوکس) اصلا طراحیش بخصوص قدیمیاش آدمو تو فکر فرو میبره آزرا قدیمی از نمای جلو شبیه یه گرگ درنده و خشمگینه از پشت و کنار هم خیلی لوکس و زاباست شبیه ماشینهای آمریکایی درکل دوستش دارم
1394/6/13
با سلام،من یه ماه پیش یه آزرا خریدم با موتور 2400 سی سی فول آپشن.مصرفش تو شهر بین 14 تا 15 لیتره،آیا این مقدار مصرف متعادله یا زیاده؟؟اونایی که آزرا 3000 سی سی دارن چن تا میسوزونه؟؟
1394/11/21
ازرا واقعا عالیه خیلی راحت جادار و پرامکانات.من مدل ۲۰۱۳ رو دارم که راحت باهاش ۲۳۰ تا رفتم البته بیشترم جاداشت .واقعا در خریدش شک نکنید چون هیچی براتون از راحتی و شتاب و امکانات کم نمیزاره.یاحق
1395/1/14
سلام دوستان
ما الان يك اپتيما داريم ولي بابام ناراضي هست از ماشين و ميگه خشكه(ميكوبه)
حالا تصميم واسه خريد ازرا گرنجور داريم چون گفتن ماشين نرميه...لطفا هر كس اين ماشينو داشته راهنماييم كنه چون واقعا داريم از اپتيما سر همين قضيه زده ميشيم
ممنون!!!
1395/1/16
عزیزانی که میگن اریون بهتر از گرنجور هس بهشون بگم که عزیز من چرتا پرت نگو اگه برا حجم موتورش میگی بله ازارا3000هس اریون3400ولی قدرت اسب بخارش را دیدی؟؟؟؟
میخوردش ازرا ماشینی هست که جاده را میکنه...
دفعه اخرتونم باشه که عزیز دل منا با تویوتا مقایسه میکنی
1395/8/30
چت زدی عموجان . کلاس چندمی؟ اریون 268 اسبه گرنجور250 یعنی 18 اسب بیشتر . از نظر نرمی و کیفیتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت که دیگه تویوتا رو دست نداره
1395/1/29
سلام - من قصد خرید آزرا فول با موتوره 2400 رو دارم نه با موتور 3000 - میخوام بدونم خیلی باهم اختلاف دارن؟؟ از نظر آبشنها چطور؟خواهشن راهنمایی کنید
1395/10/29
آفرین به ذهن پاک آقای MOHAMMAD
1396/4/29
من ٢ساله گرنجور دارم
واقعا بي نظيره خيلي ماشين سوارشدم ولي به زيبايي وراحتي گرنجور نبودن حتي جنسيس
اگرهم مصرفش بالاس هنرش هم داره
فقط تنها عيبش تودست اندازاست كامل بايد ماشينا بگيري
وگرنه زيرش ميگيره
دركل من خيلي راضيم
1397/3/1
یکبار سوار شدم تا عمر دارم فراموش نمیکنم ! یک کلام، بهترین سدان موجود در کشور (نظر دیگران هم قابل احترامه)
1399/11/30
من عاشق آزرا هستم اصلا کلا هیوندا دوست دارم ما یه جنسیس اجاره کردیم عالی بود دم هیوندا و خودرو بانک گرم
1402/3/16
باتشکر از تیم خودرو بانک.استفاده کردم