موضوعات داغ

تجربه رانندگی با کیا سراتو 2014

3 خرداد 1393

عکس: مصطفی حسن‌بیگی

نوشته: محسن آل‌طه

مقدمه

نسل اول کیا سراتو، که در بعضی از بازارها مانند بازار آمریکا به آن فورته (Forte) نیز می‌گویند، برای اولین بار در سال 2003 معرفی شد. نسلی که به بازار کشور ما نیز راه پیدا کرد و به لطف چهره متفاوت و به روز خود توانست به خوبی خود را نشان دهد. اما در سال 2008 بود که نسل دوم از این خودرو با چهره و سطح امکاناتی کاملاً متفاوت راهی بازارهای جهانی شد و اطلس خودرو، نماینده رسمی شرکت کیا در ایران، این خودرو را همزمان به بازار داخل نیز عرضه کرد. این نسل از سراتو توانست به سرعت به یکی از محبوب‌ترین محصولات کیا در ایران تبدیل شود و بااستقبال گسترده‌ای روبرو شد. البته ما نیز در آخرین زمان‌های عرضه نسل قبلی سراتو، به بررسی آن پرداختیم و فیلمی از آن تهیه کردیم که می‌توانید در این صفحه مشاهده کنید.

اما همانطورکه کیا قبلاً نیز نشان داده بود، این خودروساز کره‌ای قصد نداشت تا یک خودرو را هرچند پرفروش، بیش از 5 سال متوالی تولید کند و در سال 2013 میلادی نسل جدید و کاملاً دگرگون شده آن را معرفی کرد. نسلی که این روزها با مدل‌های 2014 به سرعت در حال فتح بازار است و چهره بسیار مدرن و سطح امکانات بسیار بالای آن، مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است. ما نیز به سراغ این خودرو رفته تا از نزدیک به بررسی آن بپردازیم و تفاوت‌های آن را با نسل قبلی مقایسه کنیم.

طراحی

اولین چیزی که در نمای جلوی این خودرو جلب توجه می‌کند، جلو پنجره مشبک سراتو است که به فرم امضای جدید کیا می‌باشد و قبلاً نیز همین طرح را در خودروهایی مانند اپتیما و اسپورتج دیده بودیم. چراغ‌ها کشیده و برآمده هستند و نوار بلند LED مخصوص روز در بالای آن قرار دارد به طوریکه دیگر رانندگان به خوبی این خودرو را در روز می‌بینند. طرح مشبک جلو پنجره در پایین سپر هم وجود دارد و در دو طرف آن مه‌شکن‌ها قرار گرفته‌اند.

طرح پنج پره رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی سراتو، نمای کناری را کاملاً اسپرت کرده است. از کنار طرح آیرودینامیک و تخم‌مرغی شکل این خودرو مشخص است و باعث شده تا درپوش موتور کوچک و در ازای آن شیشه جلو بزرگ‌تر شود و دید راننده بهتر باشد. حتی در انتهای شیشه جلو و بعد از آینه‌های کناری نیز برای افزایش دید راننده شیشه بکار رفته که ما را به یاد هوندا سیویک می‌اندازد. اگر بیشتر به نمای جانبی سراتو نگاه کنید، خطی را مشاهده خواهید کرد که از درب جلو شروع و با گذشت از روی دستگیره‌های درب‌ها به چراغ عقب ختم می‌شود. همچنین خط دیگری از پایین درب جلو شروع و به صورت منحنی شکلی تا انتهای درب عقب امتداد پیدا کرده است.

نمای عقب نیز همانند دیگر قسمت‌های سراتو نسبت به نسل قبلی کاملاً تغییر کرده است. چراغ‌ها بزرگ‌تر و کشیده‌تر شده‌اند و در آن‌ها از چراغ‌های LED استفاده شده است. بالچه‌ی کوچکی در بالای درب صندوق عقب قرار دارد و در کنار چراغ‌های سفید رنگ پلاک، دکمه‌ای برای باز کردن آن قرار گرفته است. در پایین سپر نیز یک نوار مشکلی رنگ قرار دارد و همانند سراتوهای قبلی خروجی اگزوز به خوبی در سمت راست آن جای گرفته و نمای خوبی را به این قسمت داده است. درب صندوق عقب را باز می‌کنیم، صندوق دقیقاً 482 لیتر حجم دارد و برای یک خانواده کم جمعیت کاملاً کافی به نظر می‌رسد. همچنین دو دکمه در بالای صندوق قرار دارند که با کشیدن آن‌ها می‌توانید به راحتی صندلی‌های عقب را جمع کنید و از فضای بیشتری در این قسمت استفاده کنید. در کل باید نمای سراتوی 2014 را همانند دیگر برادران کره‌ای خود بسیار جذاب و گیرا دانست و از این نظر کیا توانسته به خوبی هنر خود را به نمایش گذاردکه مطمئناً می‌تواند در فروش این خودرو نیز تاثیر گذار باشد.

کابین و امکانات

بالاخره کلید را برداشته تا داخل خودرو شویم. با نزدیک شدن به خودرو دو چراغ سفید رنگ در پایین آینه‌های جانبی و همچنین در پشت دستگیره جلو روشن می‌شود و همزمان با آن‌ها آینه‌های جانبی نیز به صورت خودکار باز می‌شوند. سراتو به سیستم ورود بدون کلید مجهز است و تنها با در دست داشتن کلید می‌توانید وارد خودرو شوید و قفل‌ها به صورت خودکار باز می‌شوند. فرمان سه پره و خوش دست است و روی آن انبوهی از دکمه‌های کنترلی قرار دارند! طراحی کنسول میانی با وجود اینکه اسپرت است اما کماکان جذابیت کمتری نسبت به دیگر رقبای هموطن خود مانند الانترا دارد. دسته دنده کوچک و اسپرت‌گونه است و طرح آن از سراتوهای گذشته فاصله گرفته و همانند اپتیما شده است.

آینه‌های کناری به صورت برقی تنظیم و جمع می‌شوند. سیستم استارت دکمه‌ای است و چراغ‌ها به کمک سنسورهای نور با توجه به نور محیط به صورت خودکار روش و خاموش می‌شوند. سیستم تهویه مطبوع به صورت خودکار و دو گانه برای سرنشینان جلو تنظیم می‌شود و دو خروجی سیستم تهویه مطبوع نیز برای سرنشینان عقب وجود دارد. در بالای سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی قرار دارد که می‌تواند MP3 هم پخش کند و ورودی‌های iPod و USB نیز روی آن قرار دارد. همچنین یک صفحه نمایش کوچک 4.2 اینچی روی آن نصب شده که روی این صفحه علاوه بر اطلاعات سیستم صوتی، تصویر دوربین عقب نیز نمایش داده می‌شود. در داخل کیا سراتو 10 عدد کیسه هوا وجود دارد که برای سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای قرار گرفته‌اند.

روکش صندلی‌ها به صورت چرمی هستند و برای دو نفر می‌توان تنظیمات صندلی را ذخیره کرد. همچنین برای صندلی‌های جلو گرمکن و سردکن وجود دارد که به کمک دکمه‌های کنار دسته دنده می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در کنار این قسمت، دکمه دیگری نیز قرار دارد که می‌توان سنسورهای پارک جلو و عقب را فعال و غیر فعال کرد. روی سقف یک سانروف ساده قرار دارد و خبری از سقف پانوراما نیست. همچنین آینه میانی این خودرو به صورت الکتروکرومیک است تا در هنگامی که خودرویی که در پشت قرار گرفته با نور بالا حرکت کند (که البته در کشور ما نیز زیاد اتفاق می‌افتد!) چشمان راننده را اذیت نکند.

اما می‌رسیم به انبوه دکمه‌هایی که روی غربالک فرمان گرفته‌اند! در سمت راست دکمه‌هایی برای کنترل سیستم کروز کنترل و همچنین یک دکمه برای تغییر عملکرد فرمان قرار دارد که در قسمت بعد به آن خواهیم پرداخت. در سمت چپ نیز چند دکمه برای کنترل سیستم صوتی و همچنین دو دکمه برای استفاده از تلفن قرار گرفته‌اند.

تجربه رانندگی

دکمه استارت را فشار داده و پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپه سراتو را روشن می‌کنیم. این پیشرانه می‌تواند حداکثر 161 اسب‌بخار در 6300 دور در دقیقه و 194 نیوتن‌متر در 4300 دور در دقیقه را تولید کند. البته لازم به ذکر است که نسل جدید سراتو با موتور 1.6 لیتری نیز وارد بازار شده که توانایی تولید 130 اسب‌بخار و 157 نیوتن‌متر را دارد. گیربکس 6 سرعته تیپ‌ترونیک را در حالت D قرار داده و شروع به حرکت می‌کنیم. اولین نکاتی که جلب توجه می‌کند صدای کم کابین در مقایسه با نسل قبلی سراتو است و دیگر از آن همه سر و صدایی که داخل کابین می‌آمد خبری نیست. نکته دیگر سیستم تعلیق این نسل است که کاملاً نرم‌تر از مدل‌های قبلی شده و با عبور از دست‌اندازهای بیشمار شهر می‌تواند به خوبی ضربات را جذب کرده و به راحتی از روی آن‌ها عبور کند.

از نظر ابعاد و اندازه، سراتوی جدید با 4560 میلیمتر طول، 1780 میلیمتر عرض و 1435 میلیمتر ارتفاع، دقیقاً 30 میلیمتر طویل‌تر، 5 میلیمتر عریض‌تر و 25 میلیمتر کم ارتفاع‌تر از نسل گذشته شده است.

حجم باک این خودرو 50 لیتر است و مصرف سوخت آن در شهر 10.4 لیتر، در خارج از شهر 5.7 لیتر و به صورت ترکیبی 7.9 لیتر در هر صد کیلومتر است. همچنین بین کیلومتر شمار و دور شمار موتور یک نوار افقی قرار دارد و مصرف سوخت لحظه‌ای را نشان می‌دهد تا راننده همیشه مراقب بنزین‌های 1000 تومانی که با استاندارد آلایندگی یورو 5 در حال سوختن هستند، باشد.

به غیر از دو شیفتری که در پشت فرمان قرار دارند و می‌توان با آن‌ها دنده را تعویض کرد، یک دکمه در سمت راست فرمان وجود دارد که می‌تواند عملکرد فرمان را به سه حالت Normal، Comfort و Sport تغییر دهد. هر یک را امتحان می‌کنیم، حالت Comfort فرمان را بسیار نرم می‌کند و می‌توان به راحتی آن را چرخاند، در مقابل نیز حالت Sport فرمان را به صورت محسوسی سفت می‌کند و برای جوانانی که قصد دارند کمی شیطنت کنند مناسب است! و در آخر حالت Normal می‌باشد که بین این دو حالت است و برای استفاده‌های روزمره و شهری کاملاً مناسب می باشد.

در آخر باید گفت که عملکرد پیشرانه و سیستم تعلیق نسبت به نسل گذشته کاملاً بهبود پیدا کرده و نه تنها از خشکی گذشته دیگر خبری نیست بلکه کابین نیز بهتر ایزوله شده و سر و صدای کمتری دارد.

قیمت و نتیجه‌گیری

این روزها اگر به بازار آزاد سری بزنید، کیا سراتو در مدل 2014 و فول آپشن قیمتی در حدود 118 تا 125 میلیون تومان دارد و در بعضی موارد قیمت آن به 130 میلیون تومان نیز می‌رسد. همچنین اطلس خودرو، نماینده رسمی کیا در ایران، شرایط فروش نقدی را برای این خودرو در نظر گرفته که قیمت آن بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده 120 میلیون تومان اعلام شده است.

با این قیمت سراتو رقبای مختلفی در بازار دارد، خودروهایی مانند هیوندای الانترا، هوندا سیویک و یا مزدا 3 . همانطورکه می‌دانید کره‌ای‌ها به صورت باورنکردنی در بازار ما طرفدار دارند و نه تنها کیا سراتو بلکه برادر هموطنی‌اش یعنی هیوندای الانترا نیز توانسته‌است به محض ورود به فروش خوبی دست یابد و حتی هوندا سیویک با کیفیت و اعتبار و تکنولوژی مدرن‌تر (و البته پیشرانه‌ای ضعیف‌تر و 1.8 لیتری) نتوانسته‌اند از پس کره‌ای‌ها برآیند. اما باید کمی بیشتر صبر کنیم و تا ورود تویوتا کرولای جدید منتظر بمانیم زیرا احتمالاً کرولا به لطف اعتبار برند، کیفیت ناب و همچنین موتور 2 لیتری خود می‌تواند رقیب سرسختی برای کره‌ای‌ها باشد.

در آخر از آقای رضا صفری تشکر می‌کنیم که خودروی خود را جهت تست و بررسی در اختیار سایت خودرو بانک قرار دادند. اگر شما نیز خودرویی دارید و مایل به همکاری با سایت خودرو بانک هستید به کمک این صفحه با ما تماس بگیرید.

برای مشاهده لیست مشخصات فنی و تجهیزات کیا سرتو می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

68 عکس

نظرات کاربران

99 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1393/3/3
خوب بود ولی تو رو خدا فیلم بزارید.فیلم خیلی بهتره. وقتی فیلم می بینی یه چیز دیکست.اینجور تست ها رو همه تو مجله ها می بینن.فیلم خیلی جذاب تره
1393/3/3
چه عکسای خوبی

این بخش تست درایو رو هم مثل فیلم ادامه بدید
اینی که انحصاری دارید این کارو میکنید خیلی خوبه ها ولی کاش رو عکسا تگ نمیذاشتید که ماهم برمیداشتیمشون
:دی
ولی قبول دارم که از لحاظ حرفه ای باید بذارید.

خیلی خیلی ممنون از سایت خوبتون. لطفا همین روند رو سریعتر ادامه بدید
من که هرروز میام تو ساییتتون.
کاش هر روز یه تست درایو باشه
1393/3/3
سلام با تشكر فراوان . يك سوال من سراتو ٢٠١٤ بخرم يا اپتيما ٢٠١٤.البته ميدونم بيست ميليون گرونتره اوپتيما ولي موندم كدومو بخرم ؟؟؟؟؟
1393/3/3
فریاد جان من هر دو رو سوار شدم، به نظر من سراتو بهرته، جمع و جور تره و از نظر امکانات هم خیلی تفاوتی ندارند، فقط اپتیما یکم بزرگ تره
1393/3/3
آقا یا خانم فریاد

من هردو رو تست کردم. سراتو به صرفه تره.
هندلینگشم از نظر من بهتره. پیشنهاد میدم سراتو بگیر.
البته باز میگم نظر منه
شاید اپتیما رو خیلیا پیشنهاد بدن
اما بنظر من چیز بیشتری نداره.
فیلم اپتیمای همین سایتو ببین، سراتو رم ببین. چیزی فرق نداره،
جز اینکه اپتیما بزرگتره
1393/3/3
قبول دارین تمام مدل های جدید کیا شبیه هم هستند؟؟؟؟؟؟؟
1393/3/3
ممنون از محمد و کیانا
1393/3/3
ویدیو می زاشتین بهتر بود ولی بیشتر محصول کیا خشک است نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1393/3/3
مقاله کاملی بود ولی فیلم یه چیز دیگست.
اینی که عکس زیاد می ذارین هم خیلی عالیه. لطفا اسپورتج و کرولا جدیدرو هم تست کنین با عکس زیاد D:
1393/3/4
دوستان من این ماشینو دارم البته با موتور 1600 ولی به هر حال اتاق و امکانات تفاوتی نداره.
باید بگم از نظر استایل و امکانات بسیار در سطح بالایی هست. برای استفاده های درون شهری و مسافرتهای کوتاه (مسیر اتوبان) بسیار عالیه. فقط یه بار باهاش مسافرت بین شهری کمی طولانی برید از خریدش پشیمون میشید !!
اشتباه نشه نمیگم ماشین بدیه ها ولی صرفا برای داخل شهر عالیه. من دو تا مسافرت باهاش رفتم دارم میفروشمش.
1393/3/4
سلام خیلی ممنون واقعا عالی بود
از ماشین های کیا خیلی بررسی و فیلم میزارین چند تا هم از هیوندای بزارین
1393/3/4
بله.
اگر بدنبال خودرو با کیفیت میگردید، کیا رو فراموش کنید
1393/3/4
دوستان عزیز سلام اگه تجربه رانندگی با سراتو 2014 داره ویا اطلاعاتی در این مورد داره بگه من موندم اینو بخرم یا نه .........
1393/3/4
سلام از دوستاني كه زحمت كشيدند و خودرو را تست كردند، خيلي خوب و عالي بود.
يك نكته در مورد عكس ها به نظرم رسيد كه بگم و اون اينكه ماشين رو ببريد تو سايه اي كه نور مستقيم خورشيد مزاحمت ايجاد نكنه و بعد ازش عكاسي كنيد كه اينقدر شارپ نباشه...
قربان تان
1393/3/4
عکسا خیل خیلی خوبه

ردیف هفتم، عکس اول از سمت چپ، آینه جانبی و درب خودرو،
به نظرم در سطح عکسهای جهانی هست.
احسنت به پیشرفتتون
1393/3/4
درود بر دوستان عزیز ببخشید یه سوال خیلی ممنون میشم اگه جواب خوبی بدید من بابام میخواد ماشین بهره تا سقف قیمت 140 ملیون حداکثر بهترین انتخاب چی میتونه باشه میتونیم وارد هم بکنیم از دبی که یه مقداری کم تر میشه قیمتش نسبت به ایران لطفا اگه میخواید کمک کنید حداکثر سرعت و شتاب و طراحی داخل رو مد نظر قرار بدید
1393/3/5
سلام دوستان خیلی از مدل 2013 بهتره
1393/3/5
سلام . لطفا ام جی 6 رو هم حتما بررسی کنید . ممنون میشم . شما باید خودرو هایی که کمتر شناخته شده اند رو معرفی و بررسی کنید نه خودرو هایی که هر روز ازش ده تا میبینیم
1393/3/6
دوستان چرا سراتو موتور 1.6 لیتری توربو با قدرت 200 وارد بازار نمیشه؟
چرا مثلا ولوسر توربو با قدرت 200 وازد نمیشه و مدل سادش که 137 اسب هست داخل ایرانه؟؟
دلیلش چیه بنظرتون؟
1393/3/6
ممنون از توضیحاتتون. ولی ای کاش همانند دفعات قبل، از تست خودرو فیلم تهیه میکردید.
1393/3/7
سلام واقعا خسته نباشید بهتون میگم خیلی خوبه که اینقد عکس میزارید فقط اگه ماشینو میبردید تو سایه و عکس میگرفتید بهتر بود



هیچ چیز نمیتونه جای ماشین های ژاپنی رو بگیره چه از نظر آپشن و امکانات و چه از نظر قیافه از نظر موتوری هم که 100 پله بالاتر از کره ای هاست
فقط تویتا . مزدا . هوندا . لکسوس هم که دیگه گفتن نداره
1393/3/7
تورو خدا بررسی هیوندا توسان رو بزارید.
اگه به صورت متن هم باشه بازم خوبه
1393/3/9
با سلام بايد منتظر حضور گسترده ي كرولا2014 بود من به تازگي سوارش شدم اصلا قابل مقايسه با سراتو،النترا ،مزدا3 نيست فقط سيويك از نظر سواري كمي بهش نزديكه
موتور 2Lپرشتاب و نرم به نسبت ديگر رقبا كاملا بي صدا ست سيستم تعليق از سراتو و النتراخيلي نرم تره طراحي داخل سبكي فرا تر از همه رقباست كاملا اسپرت و سنگين طراحي شده فرمان برقي يا همان EPSهم داره ابعادشم از نسل قبلي خيلي بزرگتره واز همه ي رقباي وارداتي هم بزرگتره و شاسيش با Lexus-IS_2014 يكي هست
1393/3/9
در جواب اقا رامتین بیاد بگم که به مدل توبو دارش مجوز ورود نمیدن ، وگرنه میاوردن . مثلا به خودرو الفا میتو ، جولیت مدلاشون همه توربو دارن ، که با حجم کمی که موتوراشون داره به خاطر توربو خیلی قدرت دارن راحت میتونن واسه جنسیی کوپه شاخو شونه بکشن .مثل الفا میتو که حم موتورش 1400 اگه اشتباه نکنم ولی 2 تا توربو داره
.
1393/3/10
با سلام
از شما خواهش ميكنم يه كليپ تصويري از مقايسه ي مزدا3،النترا،سراتو2014،سيويك،لنسر1800،MGوكرولا2014 حتما بذاريد اگه اين كارو كنيد ديگه برا كسي ابهامي در مورد اين كلاس خودرو در ايران باقي نميمونه فقط خواهشن كرولا2014 رو حتما تست كنيد چون ميگن رو شاسي لكسوس هست و در جهان خودرو هم خيلي سر صدا كرده و مرموز هست در ايران هم به نسبت رقبا هنوز در خيابان ها مشاهده نشده
1393/3/10
سلام
آقا سراتوی 2000 مشکی تو مشکی که همه آپشن ها رو داشته باشه و فقط گرم کن نداشته باشه قیمتش چنده؟ 500 تا هم کار کرده. از یکی میخوام بخرم میگه 113 قیمتش خوبه ؟ اگه قیمتش خوبه تا چند تومن فروشش جا داره؟
چون مطمئن نیستم بخوام زیر پام بمونه
1393/3/10
در ضمن قبول دارم که کرولا 2014 ماشین خوبیه ولی به نظرم خیلی دیر داره میاد. چند وقت دیگه 2015 میاد و کسایی که عجله ای ندارن میذارن 2015 میگیرن. النترا و سراتو اواخر پارسال اومدن و هر کی خرید استفاده شو کرد ولی الان به نظرم آدم صبر کنه تا مدل 2015 بیاد بهتره.
1393/3/10
فقط كرولا2014 يكلام
1393/3/10
خب آقا رضا شما یحتمل ثبت نام کردی و میخوای بخری که انقدر محکم میگی 2014 ولی خب هنوز ماشینو نگرفته سال میشه 2015...
1393/3/11
اگه يه سري به خيابون بهشتي مي زدي مدلاي وارداتي رو از چندماه قبل حتما ميديدي
ايرتويا هم 45 روزه ميده 118م تا129م
همچنين بنده مگان دارم و قست ثبت نام كرولا رو ندارم
1393/3/11
بله تويوتا انگار به خودش اومده
ياريسو كه قد مزدا3 بزرگ كرده موتورشم شده1500،كرولا هم بزرگتر و زيبا تر شده موتورشم شده2 ليتر در حالي كه رقبا موتور1800 يا1600 دارن،كمري هم به جز عقبش همه جاش اسپرت تر ازنسل قبليشه و ديگه حالت كسلي قبلو نداره موتورشم به صورت قابل توجه يي قدرتمند تر شده ،هرجارو هم كه الان نگاه كني يهRAV4 خشك حتما ميبيني،GT86 ،لندكروزوپرادو فورچر هم جاي خودشونو دارن تازه تويوتا وانت هايلوكس و ون هايس هم داره كه ديگران وانت ندارن فكنم اگه يكم قيمتاشو كم كنه تو ايران رقباي كره ايي رو از ميدون به در ميكنه
1393/3/12
لطفا تجربه ی رانندگی باآلفا میتو را
بنویسید.
1393/3/13
من بین مرکز شهر و شمال شهر در تردد هستم
النترا زیاد دیدم
سراتو 2014 هم چندتایی دیدم
یاریس 2014 هم دیدم
ولی یه دونه کرولا 2014 هم ندیدم
1393/3/14
بريد تو سايت باما آگهي فروش كرولاXLI 2014 رو ميبينيد
http://www.bama.ir/car/toyota/corolla-xli/iran/page=1
1393/3/15
همون طور که میبینید آگهی ها برای خرداد 93 هستش.
چند ماه قبل از پایان سال 92 وارد بازار شدن
به نظرم همه چیز مشخصه و نیاز به بحث نداره
کرولا قطعا ماشین خوبیه ولی خیلی دیر وارد بازار شد
1393/3/15
سلام,خسته نباشین.
خواهشا یه مقایسه بین النترا,سراتو2014,سیویک,کرولا2014,لنسر,مزدا3 و MG6 بذارین.
مطمعنن خیلیا این درخواستو دارن.
با تشکر
1393/3/15
اول كه ورودشو به ايران انكار ميكرديد
آگهي هاي سبز باما هروز آبديت ميشن من اولين بار آگهي كرولا2014 رو فروردين 93 ديدم يعني سومين ماه از سال2014 كه هيچ دير نيست از همين امروز هم بخواين حساب كنيد 7ماه تا شروع سال2015 مانده
خنده دار ترين گيري كه ميشه به كرولا داد اين كه بگيم چون من تو خيابون نديدم پس حتما نيست و تا 7 ماه ديگه هم حتما نمياد پس ميشه آخر2014 و يا اول2015 پس درنتيجه خيلي ديره خوب برم يه سراتو يا النترا بخرم توجيه خوبيه
1393/3/15
رضا راست ميگه آقا سينا آگهي كرولا چند ماهي هست كه تو سايتا ميزنن فكنم چون فروش ميرن از سايت پاك ميكنن مثلا اگه يماه ديگه بريم تو سايت باما آگهي هاي مربوط به همون ماه و به روزترين ها رو نمايش بدن و از اگهي هاي خرداد خبري نباشه فكرم نكنم فرقي بين كرولا2014و2015 باشه و تا 3 چهار سال ديگه طراحيش دستي بخوره الانم بخري ضرري نكردي باز بهتره از ماشيناي خشك كره اي البته خشك درمقايسه با تويوتا نه آشغالاي توليد داخل،ياعلي
1393/3/15
جالبه پست سراتو هست ولي من بيشتر از كرولا شنيدم من يكيشو ميخوام كرولارو ميگم
1393/3/17
ای بابا
چرا حرف منو متوجه نمیشید؟
من کی گفتم کرولا بده؟
میگم خیلی دیر تر از سراتو و النترا وارد بازار شده که این اصلا خوب نیست. آقا رضا شما میگی سومین ماه 2014. این خوبه؟
الان اواسط پاییز مدل های 2015 میاد تقریبا سه ماه مونده به پایان 2014!!!
کرولا هم باید پاییز پارسال میومد. حالا تک و توک آگهی ها رو اوایل امسال دیدید و روز به روز بیشتر هم میشه ولی 4-5 ماه دیرتر. نهایتا 4 ماه دیگه مدل های 2015 میاد. دیگه این که بگیم نه اصلا هم ایراد نداره داره دیر میاد این دیگه به خاطر تعصبی هست که داریم. کرولا ماشین خوبیه. بهتر از سراتو هم هست (البته فکر کنم 4 دنده اتوماته که کاش مثل سراتو 6دنده اتومات بود) ولی داره دیر میاد. والسلام
1393/3/17
در ضمن اینکه میگید چون من تو خیابون ندیدم پس کمه این خیلی هم بی ربط نیست! یه آمار میدانیه! چطور روزی حداقل 3-4 تا النترا و یکی دوتا سراتو میبینیم ولی یهدونه فقط یه دونه کرولا نمیبینیم. خب احتمالا به خاطر کم بودنشه دیگه. من خودم با چند تا از همین شرکت های لیزینگ که انواع خودروهای وارداتی رو میفروشن دوستم. تا همین اردیبهشت که باهاشون صحبت میکردم برای همین کرولا هم اتفاقا صحبت کردم ، اونا تا حالا چندین دستگاه سراتو و النترا و یاریس و سانتافه و راو4 و ولوو و پرادو و بنز و بی ام و 2014 فروخته بودن ولی یه دونه کرولا هم نفروختن. برید بپرسید.
حرف من واضحه.
1393/3/18
بابا آقا سينا كرولا2014با2015 هيچ فرقي نداره و تا 4 پنج سال ديگه همين اتاق2014 توليد ميشه اينجورم نيست كه هر سال چهره ،موتور و امكانات تغيير كنه چه پارسال ميخريدي وچه امسال و اگر سال بعد بخري ضرر نكردي
اگه از منظورت سال توليد هست هنوز تا 2015 خيلي مونده پولشو داري حتما بخر خودتم ميگي تو خيابون كمه پس سوارش بشي خاص تر هم هست بابا شاسيش لكسوس is 2014 هست
1393/3/18
سينا جان ،،،،،،،،،،،
الان اواسط پاییز مدل های 2015 میاد تقریبا سه ماه مونده به پایان 2014!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
خوبي شما الان تازه بهاره و زمستان سال عوض ميشه سه ماه ديگه مرداده بابا
1393/3/19
سلام
ما حدود آذر بود رفتیم برای خرید کرولا ولی نه تنها نبود بلکه یه ماهی صبر کردیم بازم نبود ولی النترا و سراتو بود.
سراتو 2000 گرفتیم. باز هم منتظر بودیم کرولا بیاد که عوضش کنیم که قبل از عید بود که آگهی اش رو دیدم ایرتویا زده. زنگ زدم گفت تابستون 93 میدیم! خلاصه بی خیال شدیم و سراتو رو روندیم و خیلی هم به نظرم ماشین خوبیه. بدون صدا. 6دنده اتومات که خیلی سریع معکوس میده و نیاز به حالت دستی تقریبا نداره. برخلاف 4دنده های اتومات... . امکانات کاربردی خوبی هم داره. دنده پشت فرمون و گرم کن و سردکن و چیزای دیگه. رخ خوبی هم داره . برای جوونی مثل من قیافه اش خیلی خوبه.
تا اینکه اواخر فروردین بود که دیدم ایرتویا دوماهه تحویل میده.
اینا رو گفتم که بگم سینا خیلی هم بی راه نمیگه. من الان خودم با اینکه هیچ ایرادی از سراتو 2014 ندیدم ولی خب یحتمل با کرولا عوضش میکنم. اما نه الان دیگه.
چند ماه صبر میکنم مدل 2015 رو میخرم. کلا پارسال سال خوبی برای واردات ماشین نبود. همون سراتو و النترا هم دیر اومدن. چه برسه به کرولا که خیلی دیرتر از اون ها هم اومده.
در ضمن اینکه دوستمون میگه اینجا تاپیک سراتو isj ولی در مورد کرولا بحث شده پس کرولا خیلی خوبه، خب دو نفر بحثشون در مورد کرولا رو آوردن اینجا...
من خودم نسبت به ماشین های کره ای دید خوبی نداشتم
ماشین های خودمونم یا فرانسوی بوده یا ژاپنی و اولین باری بود که کره ای گرفتیم. ولی به نظرم این حرف ها که کره ای بده و... یه بی انصافی بزرگه. واقعا پیشرفت کردن. قطعا با ژاپن فاصله دارن ولی این حرف هایی هم که توی ایران در موردشون زده میشه بی انصافیه.
1393/3/19
چه عجب یکی پیدا شد بدون غرض حرف زد و حرف ما رو هم فهمید.
ممنون شهرزاد
دقیقا همینه که میگی.
یکی از اساتید ما میگفت موقعی که هیوندای میخواست تازه راه اندازی بشه اومده بودن و از خط تولید ایران خودرو دیدن کردن. ببینید چقدر جلو بودیم. بعد میگفت حالا ببینید اونا کجان و ما کجاییم؟ ببینید کره ای ها خیلی دیرتر از ژاپنی ها وارد عرصه شدن ولی رشدشون خیلی خوب بوده. وقتی کره ای ها ساخت ماشینو شروع کردن ژاپن 40 سال بود که ماشین میساخته. یعنی 40 سال دیرتر شروع کردن و الان ماشین هایی تولید میکنن که توی خیلی از کشورهای جهان فروش میره. میخوام بگم که پیشرفت چشم گیری داشتن. حالا تو ایران همچین یه عده پشت سر ماشین کره ای حرف میزنن که انگار جد در جد رییس کارخونه بنز بودن و ادعای ماشین باکیفیت میکنن. در حالیکه همین ماشین های کره ای توی اروپا و حتی آمریکا هم داره فروش میره.
بهتره یه مقدار منطقی باشیم و مثل پیرمردهای قدیمی که دو تا برند بلدن و هی اونا رو تکرار میکنن نباشیم. البته باز هم میگم ژاپن جلوتر از کره است شکی هم نیست ، ولی کره هم با اینکه خیلی دیرتر وارد عرصه شده ولی حرف های زیادی برای زدن داره.
1393/3/19
@ mg
آقای mg بیشتر دقت کنید
منظورم این بود که پاییز که مدل 2015 میاد اون موقع 3 ماه مونده تا 2014 تموم بشه یعنی سه ماه قبل از پایان سال میلادی مدل های جدید میاد. اینو خطاب به دوستمون گفتم که میگفت 7 ماه مونده تا 2014 تموم بشه. گفتم که باید بگیم پاییز نه آخر 2014!!
چون اون موقع مدل های جدید میاد. همین الان شما میخری دو سه ماه استفاده میکنی مدل جدید میاد و مدل مال شما میشه یه سال عقب تر. دوست داری برو بخر. البته کسی که الان ماشین میخواد باید بره بخره ولی کسی که عجله نداره مثل آقا شهرزاد یا خودم میذاره 2015 بیاد.
در ضمن میدونم که تا چند سال قیافه اش تغییر نمیکنه ولی همیشه تغییرات برای بهتر شدنش انجام میدن
1393/3/19
اشتباه شد اولش جواب آقا پدرامو دادم بعدش آقای mg :))
راستی میشه لطف کنید یه فیلم هم از سراتو بذارید
ممنان
1393/3/20
سلام به همگي.من موندم بين سراتو .كرولا .سيويك.النترا.كدومو بخرم .اگه ممكنه منو راهنمايي كنيد😞
1393/3/21
با سلام
آقا بهزاد بنده هم 1ماه میشه که دارم در مورد کرولا,سراتو و الانترا تحقیق میکنم که ببینم کدوم یکشو بخرم.در مورد همشون تحقیق زیاد کردم تا حدودی هم به نسبت اطلاعات مفیدی پیدا کردم.بنده بعد این همه تحقیق بلاخره سراتو 2000 رو انتخاب کردم الانم منتظرم تا از نمایندگی برای رنگ آبی بهم خبر بدن تا ثبت نام کنم(نمایندگی از نظر آپشن ها نسبت به بیرون فولتر ).بنظر من بین این ماشینا سراتو خیلی بهتر هم از نظر آپشن و ظاهر ماشین...البته بازم انتخاب سلیقه ای که چه برند و چه امکاناتی برات دارای اهمیت.اما اگه نظر منو بخوایی بدون شک و تردید سراتو بهترین انتخاب.
1393/3/22
سلام
یکی از اقوام ما سراتو رو گرفته. ما خودمون سراتوی نسل قبل رو داریم. واقعا فرق کرده. ظاهر فوق العاده اسپرت و شیک. اتاق واقعا بی صدا. اتومات 6 دنده که واقعا کاربردیه. و امکانات داخلی واقعا کاربردی. نسبت به نسل قبلی اش خیلی خیلی بهتر شده. کرولای جدید هم ماشین خوبیه. و به نظرم سلیقه اینجا حرف اولو میزنه. کرولا با اینکه ظاهرش نسبت به نسل قبل اسپرت تر شده ولی باز از لحاظ طراحی دنه ماشین و چراغا به پای سراتو نمیرسه.
آقا کامبیز شما معیارات چی بوده؟
1393/3/26
با سلام خدمت سهند عزیز
معیارهایی که برام مهم بود توی انتخاب خودرو بین رده ی قیمتی 100 تا 130 میلیون :

1-ظاهر خودرو
2-قدرت موتوری
3-نوع موتور خودرو
4-برند خودرو
5-امکانات ایمنی و رفاهی
6-جوان پسند بودن خودرو
7-کیفیت ساخت
8-مصرف سوخت نسب به قدرت موتور(البته با شرایط الان و بنزین 1000 تومانی)
9-واز همه مهتر خدمات و پشتیبانی خودرو .
این مواردی بود که برام خیلی اهمیت داشت توی انتخاب خودرو,البته هر خودرویی ویژیگی منحصر به فرد خودشو داره که ماله سراتو ظاهر اسرپت و حجیمی که داره واقعا آدمو جذب خودش میکنه.
1393/3/26
ممنون

راستی توی روزنامه اطلاعیه نگین خودرو برای مدل 2015 رنو رو دیدم
به نظرم حرف آقا سینا درسته...
1393/3/28
خواهشا اگه میشه یه تجربه رانندگی از النترا هم بذارین.ممنونم
1393/3/30
سلام .
واقعیتش من اسفند پارسال میخواستم ماشین بخرم دنبال ماشین ژاپنی بودم با پولم جور در نیومد . با یکمی اکراه سراتو 2011 خریدم کم کار و تمیز . الان که 4 ماهه سوارشم واقعا ازش راضیم و نظرم راجع به ماشینهای کره ای عوض شد . چند تا از بستگان که ماشین ژاپنی دارند ( کمری se ) وقتی پشتش نشستند خیلی تعریفش دادند . درسته که نرمی ماشینای ژاپنی رو نداره ولی کلا انتخاب خوبیه . میگن تو مدل 2014 خشکیش برطرف شده . موفق باشید .
1393/4/3
دوستان سلام:من تجربه رانندگی باتویوتا-النتراوسراتو2014فول روداشتم
اگرماشینی تورنج110تا130میلیون
مدنظرتون باطراحی جدیدوآپشن برترشک نکید
تواین 5ماه باکارکرد5000kmمسافرت خارج شهرکاملا نظرمو تامین کرده
دقت کنید:فقط فول آپشن روبگیرید/ بنزین سوپروبعدهر5000تاحتماتعویض روغن کنید«چون ماشینهای کره ای دراین موردحساسنٍ!(-_-)
1393/4/16
چراهمیشه برسی هاتون ناقصه !! چرا تست شتاب وسرعت نداره ؟؟
1393/4/17
بعد از چند ماه تحقیق خریدم فول سفید واقعا عالیه پرشتاب کم مصرف بی صدا گیربکسش واقعا هوشمنده شتابش با گرنجو یکیه چون سبکتره .شاید باورتون نشه ولی با کولر شتابش بیشتر میشه چون مصرفش بیشتر میشه.
1393/4/17
سلام
به نظرم سری قبلیش یهتر بود از این مدل هم ظاهر بیرونش هم داخلش
به نظرم این مدلش یه خورده بچگونس اپشنم زیاد نداره
یه مانیتور بزرگ واسش نزاشتن
1393/4/24
اقا کامبیز اگه میخوای تا۱۳۰ملیون هزینه کنی پس برو کیا اپتیما بگیر که تا صد سال ماشینه برات
1393/5/1
با سلام خدمت دوستان عزیز
ما الان مزدا3 نیو داریم الان قصد تعویض داریم اما موندیم چی بخریم ممنون میشم دوستان راهنمایی کنن
فقط تو این رنج {110-130}
1393/5/5
سلام یه سراتو مشکی تو پارکینگ ما پارکه چراغ عقبش رو که دیدم خیلی تعجب کردم چون ما یه ۲۰۶ صندوق دار داریم بعد از ۳ سال حتی یه خش کوچیک هم به چراغ عقبش نیفتاده ولی این سراتو صفر انگار که با سیم ظرفشویی افتاده باشی به جونش تموم چراغ پر بود از خشای ریز و درشت خیلی خورد تو ذوقم
1393/5/6
سلام عزیزان میشه جولیتا هم فیلم بررسی بذارین ازش
1393/5/11
با تشکر از ارایه اطلاعات
من هنوز نتونستم بین سراتو و الانترا انتخاب کنم . کسی رو هم ندارم که این دو ماشین را داشته باشه تا بتونم به اون اعتماد کنم . امیدوارم از دوستان کسی باشه که بتونه با دلیل یکی از این دو ماشین رو برتر اعلام کنه.
ممنون
1394/5/27
این دو ماشین می شه گفت از لحاظ فنی یکی هستن یعنی واقعا خیلی از قطعاتشون به هم می خوره، از قیافه هر کدوم خوشت میاد همونو بردار، فنی یکی هستن.
1393/5/19
برای دوست عزیزمون که میخواد بین النترا و کیا سراتو انتخاب کنه من خودم کیا سراتو2014 خریدم هم از نظر شکلی و موتور کیا بهتره از نظر امکانات مساوین ولی فروش خریده هیوندا راحت تره از کیا .
1393/6/2
سلام
من برای خرید اول روی سراتو کلید کردم ولی وقتی هر دو را تست کردم نظرم عوض شد و النترا خریدم وحالا خیلی راضیم
اولین دلیل سیستم تعلیق بهترالنترا
دوم کابین داخل النترا جوان پسند
سوم بورس خرید و فروش و قیمت رقابتی شدید
چهارم مصرف نا چیز النترا که البته حالا متوجه شدم
البته سراتو ویژگی برتر نیز دارد
کیفیت بهتر متریال کابین
اپشن زیادتر
1393/6/12
سلام ما الان مزدا3 نیو داریم الانم میخواهیم بفروشیم می خواستم اپتیما بخریم بهتره یا سراتو 2014
1394/11/10
دوست عزیز ! حیف نیست ماشین ژاپنی رو بدی کره ای بخری ؟ لطفاً تجدید نظر کن . مطمئنم اتفاقی که برای من افتاد برای شما هم تکرار میشه . مزدا 3 مدل 88 داشتم فروختم سوناتا yf خریدم . اصلاً قابل مقایسه نیستن . این کار رو نکن . مزدا 3 ژاپنی با اینکه مونتاژ هست و بعضی افراد هم ایراداتی می گیرند ازش ولی هرچی هست یه سر و گردن بالاتر از کره ای ها هستش . تنها مشکل مزدا 3 ارتفاع کمش هست که با تعویض لاستیک ( ارتقا به فاق بلندتر ) یا افرادی که خیلی مشکل دارند با تعویض و تنظیم ارتفاع خودرو این مشکل هم قابل حل هستش .
1395/5/14
اپتیما بهتر و سرتره . اما اگر ماشین کوچکی بخری برو دنبال سراتو
1393/6/20
ماشینهای ژاپنی همیشه ازکره ایها سرتربودن ازنظر دوام قطعات تو این رنج بنظرم کرولا یا سیویک بهتر باشه.النترا ظاهری زیبا داره ولی فکر کنم دوام و کیفیت نداشته باشه
1393/6/23
سلام.بالاخره قدرت موتور این سراتو چقدره؟سایتای خارجی اکثرا 173 اسب درج کردن ولی داخلیا متفاوتن.
سایت کیای کشور های مختلفم متفاوته.
مدلی که تو ایرانه چن اسبه؟
1393/6/25
سلام به همه دوستان محترم
درباره انتخاب بين اين كيا سراتو و هيوندا النترا بايد بگم كه :
هردو كره اي هستن
نسبت به ديگر برند ها بازار از قيمت مناسب و خدمات پس از فروش بهتري برخوردار هستند و البته نسبت به رقيبان ژاپني خود از درجه كيفي پايين تري قرار ميگيرند ولي در كل كم استهلاك مي باشند .
درباره خريد بايد گفت كه نمي توان با قطعيت اعلام كرد كه كيا يا هيوندا چرا كه هر دو ماشين در يك كلاس و قيمت و هردو از زيبايي برخودارند
اين امر تا حد زيادي به سليقه افراد بستگي دارد مثلا خود من به شخصه هم تجربه ي نشستن پشت كيارو داشتم و هم النترا البته براي دوستانم بوده به شخصه اين ماشين هارو نداشتم ولي كلا از هيوندا النترا بيشتر خوشم اومد خصوصا در قسمت طراحي داخل و داشبورد من نمره بيشتري به النترا مي دم ، همچنيم ماشين از نرمي بيشتري هم برخودار هست البته ناگفته نمونه كه سراتوي جديد هم خيلي نرم تر از نسل گذشته شده
ولي بايد بگم كه هر دو ماشين از زيبايي و امكانات بسيار خوبي برخوردار هستند
نهايتا انتخاب با خريدار و سليقه و نياز است
ولي از من مي شنويد براي خريد ماشين فرقي نميكنه هر ماشيني از پرايد تا مازاراتي يادتون باشه براي از بين رفتن شك و ترديد و بهترين انتخاب بين دو گزينه سعي كنيد هر دو گزينه را شخصا تست كنيد و ببينيد رانندگي با اون ماشين چه حسي رو به شما ميده اين خيلي مهمه
خيلي از اوقات پيش مياد با ديدن ظاهر يك ماشين آني مجذوب آن مي شويد در حالي كه با نشستن پشت همان ماشين از رانندگي و حسي كه به شما منتقل ميشود لذت نميبريد و در واقع انتظارات شما را برآورده نمي كند
خصوصا وقتي مي خواهيد پول قابل توجهي براي خريد ماشين پرداخت كنيد
موفق باشيد
1393/7/4
من از دوستان تعجب میکنم چطور موتور 2000 سراتو را با 1800 النترا مقایسه میکنید. این موتور در اسپورتیج هم استفاده شده با اینکه سنگینتره .باور کنید سراتو 2000 حتی
از اپتیما 2400 پر شتاب تره.
1393/7/25
سلام دوستان من خودم سراتو دارم و چندین بار هم سواره النترای دوستم شدم از نظر قدرت که قابل مقایسه نیست سراتو ٢٠٠٠ با النترا ١٨٠٠ وهمچنین شتاب ولی پلت فرمشون یکی هستش اما واقعا نمیشه از نظر ظاهر مقایسه کرد چون کیا هیکلی تر و بزرگتر دیده میشه
اینم بگم کیا هنوزم دعره برا آمریکا ماشین میزنه واین ازکیفیت بالای محصولاتشه
1393/9/16
سلام دوستان واقعا وقتي نميشه تو اتوباناي اين شهر بيشتر از ٩٠ تا رفت چه فرقي بين ١٨٠٠ يا ٢٠٠٠ cc هست
من جنسيس كوپه دارم الان ٢ هفتست تو پاركينگ پليس به خاطر جريمه هاي سرعت
هيوندا و كيا الان ادغام شدن و يه شركت شدن واقعا فقط سليقه شخصي ميتونه عامل خريد باشه
1395/9/24
الان ماشین شما تو پارکینگه چه ربطی داره به موضوع؟؟!
1393/12/28
آقای محسن آل طه عزیز
در نگارش تجربه رانندگی توضیحات شما خیلی کم و ناقص بود. درمورد میزان تعادل خودرو سر پیچها و کیفیت شتابگیری نسبت به سایر خودروها و میزان راحتی صندلیها توضیح داده نشده بود
1394/1/24
سلام. من نزدیک 8 ماهه نیو سراتو 2014 دارم و نزدیک 17000 باهاش تو جاده و گردنه و خیابون رفتم. دوستم هم النترا داره و اون رو هم تست کردم. موتور وحشی و پرشتاب سراتو در کنار آپشنهای مفیدش همه جوره سراتو رو النترا سرتر می کنه... اون موقع بین اپتیما و سراتو دو دل بودم ولی الان کاملاً راضی هستم از انتخاب سراتو هم واسه شتاب بهترش به نسبت اپتیما و هم جم و جور بودن و ارزونتر بودنش به نسبت اپتیما... راستی این رو هم بگم که چون مصرف سراتو زیر 10 لیتره و موتورش 2000، بخاطر اون با تعرفه 40% وارد ایران شده ولی اپتاما با تعرفه 55%.. یعنی اینکه اگه سراتو هم با تعرفه 55% وارد می شد الان اختلاف قیمتش با اپتیما فقط حدود 15 تا 20 میلیون بود (حتی با در نظر گرفتن سیستم صوتی اینفیتی که اپتیما داشت و سراتو نداشت) این یعنی اینکه خرید سراتو مقرون به صرفه بوده.. راستی من ماشینم رو 131 میلیون حدوداً با بیمه بدنه از اطلس خودرو تحویل گرفتم و اون موقع اپتیما و اسپورتیج 160 میلیون بودند.
1394/2/10
سلام دوستان من خودم سراتو دارم و دوستم هم اپتیما داره من 3 ماه پیش سراتو رو گرفتم شتابش را امتحان کردم خیلی خوب بود و شتاب ماشین دوستم را امتحان کردم شتابش نسبت به سراتو خوب نبود و امکانات ماشین من از ماشین دوستم بیشتره وخیلی هم نرم تره و من سراتو را خیلی دوست دارم
1395/10/14
ممنون از توضيحات خوبت چون من خيلي دودل بودم بين سراتو و النترا
فقط اي كاش درباره جاداري اتاق ماشين هم ميگفتي در مقايسه با النترا، صندوق عقب واينكه سرنشيناي عقب راحت هستن؟ مثلا دو نفر آدم با ١٨٠ قد راحت هستن در يك مسافت طولاني؟
1394/3/25
منم خیلی دوست دارم
ولی پول خریدش رو ندارم
این دولت گند زد و اختلافهای طبقاتی اقتصادی رو زیاد کرد
1395/6/12
اقا مجتبي پيام شما رو كه خوندم قلبم به درد امد و گريم گرفت. نگران نباشيد زندگي ادامه داره و انشالا به زودي هر ماشيني كه دوست داري سوار ميشي. البته خوشبختي و دل خوش اصلا ربطي به ماشين مدل بالا نداره. در زندگي خيلي چيزهاي با ارزش تري وجود داره. اميدوارم تميشه سالم باشيد
1401/10/27
از سال 1401 کامنت میزارم!
هرجا که هستید امیدارم تو این شرایط حداقل سالم وتندرست باشید
1394/5/8
به نظر من سراتو واقعا عالیه.یه دونه سراتو 2015 تو پارکینگه که من ازش خیلی راضیم.
طبق بررسی یه برنامه توی یه شبکه آمریکایی که بین ماشین های رده ی کامپکت سدان بود در رنج قیمت 20 هزار دلار بین ماشین های سراتو ، الانترا ، مزدا 3 ، کرولا ، هندا سیویک ، فورد فوکوس ، نیسان سنترا و سوبارو امپرزا با کمال افتخار سراتو بهترین ماشین از این بین انتخاب شد.بعدش به ترتیب الانترا ، هندا سیویک و نیسان سنترا دوم تا چهارم شدن.
1394/5/25
لطفا فیلم بررسی ماشین سراتو2014 را هم نمایش بدید.سراتو بهتره یا تویوتا کرولا
1394/9/22
سلام ,ممنون از اطلاعاتتون,به نظر شما سراتو 2014 يا سوناتا 2011 ممنون ميشم راهنمايي كنيد،,
1394/10/27
سراتو 2014 بهتره يا مزدا 3 نيو؟
1394/11/21
سلام دوستان عزیز.من النترا 2016 ثبت نام کردم ولی دو ماهی مانده تا تحویل ان .ولی النتراهایی که الان دارن تحویل میدن نیوفیس هستند و خیلی ظاهرشون و زشت کردن مثلا رنگ مشکی آن را با قهوه ای ادغام کردن فقط ی بال رو صندوق عقب اضافه کردن و دور تا دور ماشین و سپر جلوی آن را رکاب کشی کردن انکار رفتی اسپرت سازی و دور تا دو ماشین و رکاب اضافه کردن و مدل 2015 آن خیلی زیباتر هست وقتی دیدید به حرفم میرسید و لی الان نظرم کاملا عوض شده سراتو را خیلی دوست دارم چون با ابهت ولی یکم از داخل کابینش نگرانم چون زیبایی داخل النترا خیلی بیشتر ولی اپشن های سراتو و موتور 2000 آن فکر کنم حرف اول و میزنه و تصمیم گرفتم درخواستم و تغییر بدم و سراتو 2016 بگیرم . آیا تصمیم درستی گرفتم !! لطفا نظر بدهید.متشکرم
1394/12/17
با سلام
منم نظرم همينه
البته عظيم خودرو ثبت نام كردم،تحويل ٤٥ اما اينطور كه بوش مياد يه ٤ماهي بايد صبر كنم.نميدونمم اصلا قابل اعتماد هست يا نه! منم ظاهر سراتو رو بيشتر پسنديدم و النترا نيو فيس تو ذوقم خورد
1394/12/18
از نظر کشش و قدرت و شتابگیری تقریبا با کرولا ، النترا و مزدا ۳ نیو در یک سطحه ولی مزدا و سراتو کمی تیز تر هستند . از نظر هندلینگ با النترا کاملا در یک سطح هستند ولی از کرولا و مزدا هندلینگ ضعیف تری داره .
از نظر امکانات با النترا یکی هستند البته با اختلافات جزئی ولی امکانات بیشتری نسبت به ژاپنی ها در اختیارتون می گذارد ...
نسبت به النترا هد یونیت (ال سی دی ) مایوس کننده ای داره و نیاز به تعویضش احساس میشه ولی پدال شیفتر ، بک لایت دستگیره های درب و جنس بهتر کنسول میانی و پوشش درب های اون از النترا بهتره . شما در طراحی داخلی النترا ارگونومی بهتری می بینید ولی تقریبا اکثر قطعاتش از پلاستیک های خشک ساخته شده اند و کمی بی کیفیت تر هستند ، به نظر بنده به مرور زمان به صدا می افتند ولی سراتو با اینکه کنسول چشمگیری نداره متریال معقول تری نسبت به النترا داره
1395/9/10
سلام . اولا که قدرت موتور این ماشین 158_159اسب بخاره که معادل 161ps هستش پس اینو اشتباه نکنین
دوما که معلوم نشد آخر گرمکن فرمان و گرمکن صندلی عقب داره یا نه تو عکسا که گرمکن فرمان نداشت
سوما که چرا جتای کلید تنظیم ارتفاع چراغ جلو خالیه؟
چهارما که cd فقط صدا پخش میکنه و فیلم پخش نمیکنه !
پنجما که پردا عقب داره یا باید خودمون نصب کنیم؟
ششما که شما الانترا رو پیشنهاد میکنین یا سراتو ؟
هفتما که ممنون
1395/9/14
سلام
من میخوام یه سراتوی 2000 از سایپا بصورت قسطی بخرم و پولم به سراتوی وارداتی نمی رسه آیا می ارزه 90 میلیون پول برای خودروی داخلی بدم یا خیر ؟
1395/9/19
سلام اقای سید حسنی من هم میخواستم این کار رو کنم ولی از کسانی که داشتن پرسیدن همشون ناراضی بودن گیربکس افتضاحه و فقط شرایط خوبی گذاشتن که مردم بخرن با ۱۰۰ تومن انتخاب های خیلی بهتری هم هست....
1395/9/28
سراتوی سایپا توی شرایط الان خوبه.نقاط قوت وضعفش رو میگم خودت تصمیم بگیر:
نقاط قوت:
1:اصطحلاکش و هزینه ی نگهداریش به نسبت بقیه ی ماشین های اتومات تا 90 تومن خیلی کمتره.
2:موتورش از خیلی هاشون قویتره و توی سربالایی خیلی راحت راه میره
3:خدمات و قطعاتش خیلی راحت گیر میاد.
4:کیفیت داشبوردش از هم رده های خودش(مثلا فلوئنس دستی یا ام جی 350) یکم بهتره(اما یه کوچولو از وارداتی ها کمتره)
5:گیربکسش برعکس مگان تیزه و خنگی اونو نداره و خیلی راحت با یه نیش گاز معکوس میکشه و کیفیت بالایی هم داره(اینو من که دارم میدونم 6:نه کسی که فقط از بقیه شنیده. گیربکسش کاملا وارداتیه و کسی توش دست نبرده و عین مدل های وارداتی میمونه)
7:توی شتاب از رولینگ 10 کیلومتر، راحت از پس زانتیا و مزدا3 جدید برمیاد.شتابش مثل اپتیما شاید هم کمی بهتره
8:ایمنیش هم خوبه با 2 ایربگ 4 ستاره و 6 ایربگ(وارداتی) 5 ستاره ایمنی داره.
9:ترمز هاشم خوبه . از ماشین های وطنی مثل دنا یا چینی که خیلی بهتره اما به مگان نمیرسه(چون ترمز عقبش کاسه ایه)
10:هندلیگش هم خیلی خوبه و ماشین کاملا توی دستته(از کرولا و مگان بهتره اما از مزدا یه کوچولو پایین تره)
11:بازار دست دومش هم خوبه
نقاط ضعفش:
1:آپشناش کمتره اما ضروری ها رو داره مثل کروز و تهویه اتومات و سیستم صوتی با 6 بلندگو و کامپیوت سفر و ایموبیلایزر و ...(البته چند تا آپشن میتونی روش سفارش بدی مثل صندلی چرم، گرمکن صندلی، سنسور و دوربین عقب، مانیتور و...کلا بیشتر از 5-6 تومن هزینه نداره.)
2:سیستم تعلیقش متوسطه(از مزدا و سراتو وارداتی نرم تره ولی از کرولا و مگان یکم سفت تره)
3:فرمونش هم یکم سفته و مثل مگان نیست که با یه انگشت راحت بچرخه
4:چون مونتاژیه ممکنه (خیلی کم)یکم ایرادات مونتاژ داشته باشه که با یه رگولاژ ساده درست میشه
5:انتظار هم نداشته باش داخلش مثل کمری بزرگ باشه. یه چیزی مثل پارس هست
esp:6هم نداره(کنترل پایداری). و فقط دوتا کیسه هوا داره(اما همونطور که گفتم ایمنیش خوبه و 4 ستاره گرفته) اما خب وارداتیش 6 ایربگه
خب من مزایا و معایبش رو گفتم. انتخابش دیگه با خودته. ولی اگه نظر منو بخوای میگم ماشین صفر کیلومتری که با این قیمت این کیفیت و قدرت و ایمنی داشته باشه جای دیگه پیدا نمیکنی.تو شرایط بازار ایران به نظرم سراتو خریدش به نسبت بقیه ماشینای هم رده ی صفر کیلومتر خودش معقولانه تره
1396/3/14
من ۱ هفته ای هست که این ماشین رو گرفتم.واقعا ازش راضی ام. شتابش معرکه است
1396/4/3
یک امکان خوب که سراتو 2014 وارداتی که من دارم داره ، سیستم تنظیم هیدرولیک فرمونشه . یک امکان خوب که تو جاده خیلی کمک میکنه .
این سیستم به شما اجازه میده که نرمی فرمون رو در سه حالت تنظیم کنید ...
یک اشکالی هم که داره اینه که نور روزش خاموش نمیشه و این خیلی بده ...
1396/4/10
سلام به همگی
من حدود یکماه وقت صرف مطالعه و بررسی ماشینهای تو رنج 100 تا 120 میلیون کردم و آخر سر هم یه دونه سراتو 2014 شرکتی (با گارانتی 5 ساله) گرفتم.
یه سفر 2500 کیلومتری هم باهاش رفتم و 10 روزی هست که دارمش.
برای اون دسته افرادی که مثل من دارند بررسی میکنند که چی بخرند اطلاعات خودم رو عرض میکنم شاید بتونه کمکشون کنه
شروع ماجرا از جایی بود که یکی از دوستانم النترا 2014 خرید و توش نشستم
همون اول جذبش شدم اما بعد که برای خریدش به بازار رفتم مواجه شدم با تنوع این ماشین در آپشنها. هر کدوم یه سری آپشن کم و زیاد داشت و واقعا گیجم کرده بود.
ناچارا با چند تا از دوستان ماشین باز و معامله گر مشورت کردم و نهایتا به این نتیجه رسیدم که بهتره سراتو بخرم و قید خرید الانترا روز بزنم؛ یکی بخاطر اختلاف در قدرت موتور و یکی هم نرمتر بودن سراتو و صد البته هیکل بهترش نسبت به الانترا. البته یه دلیل شخصی هم اینکه النترا خیلی بیشتر از سراتو تو خیابون دیده میشه و یه جورایی النترا لوث شده اما سراتو (البته وارداتیش) زمینش کمتره و شاید به همین خاطر هم تو بازار ماشینای کار کرده، الانترا خیلی بیشتر از سراتو برای فروش گذاشته شده

در مورد سراتو وارداتی و از 2014 به بعد، هم نکته قابل توجه اینکه 3 نوع ماشین تو بازار عرضه میشه؛ مدل شرکتی که 5 سال گارانتی اطلس خودرو (نماینده مجاز کیا در ایران) داره - مدل وارداتی با دو سال گارانتی اطلس خودرو که البته آپشنهاش هم بیشتر از نمونه شرکتی هستش - و ماشینای وارداتی بدون گارانتی
خودروهای وارداتی که توسط اشخاصی بجز اطلس خودرو وارد شدند اعم از اونهایی که 2 سال گارانتی خریدند از شرکت یا غیر اون، بین 10 تا 20 میلیون تومان ارزونتر از نمونه شرکتی هستند اما با این وجود خیلی قابل اعتماد نیستند و بجز اینکه ممکنه آپشنهاش توی ایران نصب و اضافه شده باشه؛ اساسا چون از کشورهای عربی وارد میشن نمیشه روی سلامت ماشین و معیوب نبودنش با اطمینان نظر داد. برای همین من ترجیح دادم از نوع شرکتیش خرید کنم
این رو هم بگم که خود گارانتی، داستان خودش رو داره و چه بسا بهونه ای هستش برای گرفتن مبالغ بعضا گزاف به بهانه سرویسهای دوره ای و ... اما با این وجود باز هم اطمینان خاطری که بهتون میده بهتر از بقیه نمونه هایی که قبلا گفتم هستش

راجع به آپشنها هم اون چیزی که توی این ماشین خیلی به کارتون میاد، کروز کنترل و کولر دوآلش هستش.
کروز کنترل به این جهت که چون ماشین خیلی نرم و بیصدا کار میکنه و با یه اشاره به پدال گاز، سرعتش افزایش پیدا میکنه، اصلا سرعت رو متوجه نمیشید و بارها شده که با 140 تا سرعت روندم ولی وقتی از بغل دستیم پرسیدم فهمیدم که فکر کرده داریم 100 تا میریم. پس با کروز، راحت میتونید سرعت رو تنظیم کنید و جریمه نشید

دومیش، کولر دوآل هستش. شاید شما و بغل دستیتون احساس متفاوتی از دما و گرما و سرمای داشته باشید و اینجوری میتونید هرکدوم، دمای کولر رو برای خودتون بصورت مستقل تنظیم کنید و حالشو ببرید. البته اگه هر دو تا اتفاق نظر داشته باشید میتونید از سیستم تهویه اتومات استفاده و دمای محیط رو روی یه دمای خاص تنظیم کنید

نکته آخر هم در مورد مصرف سوخت ماشین هست.
توی ماشین من، مصرف شهریش بین 10 تا 10.5 بود و بعد که رفتم سفر، با متوسط سرعت 120 و کولر و البته با بنزین سوپر، مصرفش رسید به 7.8 لیتر
پس بخلاف ادعایی که بعضا شنیدم که مصرف جادش، 6.5 هست لااقل این مطلب در مورد ماشین من صدق نمی کنه.

آخرین مطلب هم اینکه اگه خواستید سراتو کار کرده بخرید حتما ببریدش نمایندگی و از وضعیت سرویسهای دوره ای و رسیدگیهای همیشگی و پوشش گارانتیش مطمئن بشید. دلیلش هم اینه که چون سرویسهای دوره ای نسبتا گرون در میاد (بین 500 هزار تا 1.5 میلیون بسته به مورد) بعضیها بموقع سراغ نمایندگی نمیرن و ممکنه توی نگهداری ماشین و سرویسش اهمال کنند یا حتی مواد و وسایل مجاز رو استفاده نکرده باشند و این مساله میتونه سبب بروز مشکلات فنی برای ماشین باشه که قطعا هزینه به شما تحمیل میکنه یا چه بسا گارانتی ماشین باطل شده باشه
1396/12/23
سلام و عرض ادب خدمت شما عزيزان ارجمند و گرامي لطفا يه كمك برادرانه كنيد برام بين اين دو موندم سايپا سراتو ١٦٠٠ ساده بخرم يا ساندرو استب وي. درسته در يك بازه قيمت نيستند ولي خدروهاي مدنظر من اين دو هستند حالا كدوم ماشين خوبيه و اكثر مردم راضين؟ در ضمن عيب و ايرادات هر كدام چيه(به غيز از كيفيت ساخت كابين داخل و امكانات رفاهي ) و اين كه (در طول ٢ يا ٣ سال استفاده خودرو كدام بيشتر عيب نشون ميده و چه مشكلات جدي تهديدشون ميكنه) و كدومشون از نظر فني موتور و گيربكس و كابين ايرادات كمتري دارن راستشو بخواين ماشيني كه تو دلم نشسته سراتوعه بخاطر كره بودنش البته اگه زياد توسط ايران دست كاري نشده باشه و اينكه بطور عمومي مشتريان كيا سراتو از چيه خودرو ناراضين بيشتر(غير از اپشن ها و خشكي داخل ماشين)؟ در ضمن امكانات رفاهي قابليت ها اپشن و طراحي، زياد برام مهم نيست خلاصه سراتو سايپا به اين ماركش ميارزه؟ حالا جمعا چطور ماشينيه خيريداران ازش راضي هستن؟ پشيماني نداره؟ و سوال اصلي چرا اينهمه تو تمايندگي ها مونده كسي نميخره مشتري زياد نداره؟
1397/1/16
سلام دوست عزیز علی سراتو ماشین خوبیه اما فکر نکنم از نظر کیفیت وجلوبندی حریف ساندرو بشه چون موتور وگیربکس ساندرو واقعا کیفیتش ثابت شده هست که تو تندر 90 هم استفاده شده وکم تر کسی از خرج و خرابی اون ناله میکنه ازنظر مصرف سوخت زیاد با هم فرق ندارن سراتو موتورش قدرت وگشتاور بیشتری نسبت به ساندرو داره استهلاکشم بیشتره اما از نظر امکانات وطراحی هم ساندرو نمیتونه مثل سراتو راضیتون کنه اما یکی از ایراد های سراتو خشکی سیستم تعلیق است که واقعا باید بااون کنار بیاین از نظر هندلینگ وتعادل هم سراتو بهتره قیمت قطعات ساندرو کم تره وقطعاتشم مثل سراتو همه جا هست من به شخصه اگه استهلاک وکیفیت قیمت کم مدنظر باشه ساندرو واگه امکانات وطراحی وکلاس مد نظر باشه سراتو من به شخصه خودرو دست دوم پیشنهاد میکنم که قابل مقایسه با این ماشین نیستن مثل مگان 2000 و پژو 407 ومزدا 3 و سوناتا وکمری حتی ازرا مدل پایینش تا قیمت 80 ال 90 تومن میتونین بخرین سراتو هم قیمتش همین حدود هست اما ساندرو استب وی 65 تومن موفق باشید