موضوعات داغ

تجربه رانندگی با کاپرا

عکس مطلب اول
بازار پیکاپ‌های دو کابین (یا به قول خودمان وانت‌های دو کابین) در کشورمان بر خلاف بازارهایی همچون آمریکای شمالی از رونق مناسبی برخوردار نیست و اگر نگاهی به لیست این خودروها بیاندازید شاید در بین آن‌ها فقط تویوتا هایلوکس و نیسان پیکاپ (که البته مدل موجود در کشورمان نیز کمی قدیمی است) خودروهای شناخته شده این لیست به حساب بیایند و بقیه آن‌ها نیز خودروهای ناشناخته شده‌ی چینی هستند. ما امروزبرای شما یکی از همین چینی‌ها را انتخاب کرده‌ایم که اتفاقا پرفروش‌ترین پیکاپ چینی نیز در بازار کشومان به حساب می‌آید و از نظر قیمت رقیب خودروی مطرح نیسان پیکاپ محسوب می‌شود. با این مقدمه به بررسی وانت کاپرا دو کابین می‌رویم.
این خودرو ساخت شرکت zx auto چین است و توسط گروه بهمن در ایران مونتاژ می‌شود و قیمتی در حدود 64 میلیون تومان نیز دارد. طراحی ظاهری کاپرا قابل قبول است البته در این بین کیفیت چراغ‌های جلو کمی توی ذوق می‌زند ولی طراحی دستگیره‌ی درب‌ها با طرح کروم و هماهنگی آن‌ها با آینه‌ی کناری در کنار رکاب‌های زیر درب‌ها و انتخاب رینگ و لاستیک‌های مناسب (بر خلاف رینگ و لاستیک نیسان پیکاپ) طراحی جانبی زیبا و قابل قبول به وجود آورده‌اند. قسمت عقب نیز با وجود چراغ‌های مستطیل شکل عمودی، که در طراحی اینگونه خودروها زیاد به کار می روند، در کنار طراحی قابل قبول سپر عقب و درب عقب، طراحی زیبایی به وجود آورده‌اند. در مجموع به طراحی ظاهری کاپرا باید نمره قبولی را داد و حتی باید گفت که در طراحی ظاهری از نیسان پیکاپ در سطح بالاتری قرار می‌گیرد.
درب‌های اتومبیل را باز کرده و به سختی وارد کابین می‌شویم. اولین نکته‌ای که در هنگام سوار شدن خودرو جلب توجه می‌کند نبود دستگیره در ستون‌های A است که در اتومبیل‌هایی با چنین ارتفاعی از سطح زمین کاملا لازم به نظر می‌رسد. همچنین متوجه شدیم که رکاب‌های زیر درب‌ها هر چقدر به ظاهر اتومبیل کمک کرده اما چندان کاربردی نیستند و در هنگام ورود و خروج نمی‌توان زیاد روی آن‌ها حساب باز کرد و همین عوامل باعث می‌شوند ورود و خروج در این اتومبیل کمی سخت باشد. طراحی داخلی کاپرا قابل قبول است و از نظر زیبایی از نیسان پیکاپ در سطح بالاتری قرار می‌گیرد. کیفیت داشبورد این اتومبیل چندان مناسب نیست و در این بین فقط کیفیت رودری‌ها کمی جلب توجه می‌کنند. طراحی غربالک فرمان آن نیز ما را به یاد مزدا 3 نسل قبل می‌اندازد هر چند که از لحاظ کیفیت اصلا به آن شباهتی ندارد!
از نظر ارگونومی نیز این اتومبیل در سطح متوسط قرار می‌گیرد و در این بین جایگذاری اهرم آینه‌های برقی در کنار فرمان کمی عجیب به نظر می‌رسد! صندلی‌ها نیز از طراحی قابل قبولی برخوردار هستند و فضای سرنشینان جلو بسیار خوب است و فضای سرنشینان عقب نیز بر خلاف نیسان پیکاپ قابل قبول است. کاپرا تجهیزات رفاهی و ایمنی متوسطی دارد و اگر بخواهیم به برخی از آن‌ها اشاره کنیم می‌توان به آینه‌های برقی، شیشه‌های برقی در چهار درب با قفل شیشه‌های عقب در اختیار راننده، سیستم صوتی مناسب، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل، فرمان هیدرولیک، سیستم قفل مرکزی درب‌ها همراه با ریموت کنترل و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، دو کیسه هوا، قابلیت انتخاب 2WD 4WD 4L و سیستم ضد قفل ABS به همراه تقسیم نیروی الکترونیکی ترمز EBA اشاره کرد.

آزمایش رانندگی:
کاپرا دارای موتور 4 سیلندر خطی به حجم 2400 سی‌سی می‌باشد. این موتور که طبق اعلام کمپانی سازنده ساخت کمپانی خوشنام میتسوبیشی است دارای توان 127 اسب‌بخار و 210 نیوتن‌متر گشتاور است که می‌تواند شتابی در حدود 16 ثانیه و حداکثر سرعت 140 کیلومتر برای کاپرا به ارمغان بیاورد. قبل از استارت می‌توان با تقسیم نیرو به وزن اتومبیل به این نتیجه رسید که با یک اتومبیل تنبل مواجه هستیم با این وجود اتومبیل را استارت زده تا شاید در عمل بتواند بهتر از روی کاغذ باشد! اتومبیل را استارت می‌زنیم، موتور با صدای بلندی روشن می‌شود و صدایی شبیه به نیسان پاترول دارد ابتدا درحالت 2WD با این اتومبیل شروع به حرکت می‌کنیم، خودرو به کندی شتاب می‌گیرد که کاملا آزاردهنده است و با بالابردن دور موتور هر چند به صدا افزوده می‌شود اما در شتاب آن هیچ‌گونه اتفاقی نمی‌افتد البته درست است که نباید از یک پیکاپ انتظار شتاب بالایی را داشته باشیم ولی این ماشین واقعا کند است! در کنار متوقف می‌شویم و آنرا توسط اهرمی که در کنسول میانی قرار دارد در حالت 4WD قرار می‌دهیم که شاید با انتقال قدرت موتور به دو دیفرانسیل شتاب این اتومبیل بهتر شود. دوباره شروع به حرکت می‌کنیم، کمی بهتر می‌شود اما باز هم بسیار کند است! دید جلو و اطراف قابل قبول است و آینه‌ها نیز دید مناسبی را برای راننده فراهم می‌کنند ولی نشان‌دهنده‌ها چندان خوانا نیستند. کیفیت سواری آن نیز نسبت به یک وانت بار خوب است و چندان در جاده‌های صاف و هموار تکان نمی‌خورد. سیستم تعلیق عقب آن نیز مانند هر وانت بار دیگر از نوع شمشی است. یکی دیگر از نکاتی نیز که باید ذکر شود این است که فرمان اصلا اطلاعات درستی از زاویه چرخ‌ها و سطح مسیر حرکت به راننده نمی‌دهد ضمن این که فرمان دارای کمی خلاصی نیز بود! اتومبیل را به مکان ناهموار برده و آن را در حالت 4L گذاشته و شروع به عبور از روی ناهمواری می‌کنیم که در این جا اتومبیل به لطف گشتاور مناسب و انتقال نیرو به دو دیفرانسیل و ارتفاع مناسب از زمین قابل قبول است هرچند که به علت قدرت پایین موتور نمی‌توان با آن از هر تپه یا مسیر ناهموار عبور کرد! ترمزهای آن در مسیرهای خشک قابل قبول هستند ولی در زمانی که سطح مسیر لغزنده باشد با وجود سیستم های ABS و EBD چندان خوب عمل نمی‌کنند.
در مجموع می‌توان گفت کاپرا دارای ظاهری قابل قبول است و از نیسان پیکاپ از این نظر بهتر است اما از لحاظ فنی و همچنین کیفیت فنی در دراز مدت در برابر نیسان پیکاب هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

نظرات کاربران

69 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1392/11/28
این ماشین ضعیف سنگین فنربندی سفته و لوزم به کار رفته توی این ماشین خیلی بی کیفیته.
شاید تا یک سال خوب باشه اما کم کم به صدا می افته.
خواهشا اشغال های چینی رو نخرید.
در آخر بابت این تست از خودروبانک سپاس گذارم.
1392/11/28
خیلی خوب بود . اگر امکان دارد در مورد بقیه وانت ها هم مطلب ارائه بدهید ...
1392/11/30
در مورد موتور ماشین کسی اطلاعات دقیق داره؟
تو این گزارش ذکر شده به گفته کمپانی
درحالی ک میدونیم چینی ها خوب بلدن جنس تقلبی رو جا اصل قاب کنن
مرسی
1392/11/30
این ماشین واقعا اشغاله من یه دونه گرفتم بلبرینگ کلاجش از روز اول صدا میداد بعد از یه هفته درزگیر سقفش در امد.مصرفشم خیلی بالاست وکمکاش خشکه کلا خریدنش عاقلانه نیست
1392/12/4
لطفا بین وانتهای دو کابین موجود در ایران هم یک مقایسه بگذارید
کاپرا وینگل مزدا تویوتا
1398/1/2
به نظر من فوتون از همشون بهتره البته دیزلیش
خوش رخ ‌سواری نرم
1392/12/8
خیلی کامل بود ;) مرسی
1392/12/9
چند بار سوارش شدم کمک هاش خیلی خشکه لامصب خیلی اذیت میکنه من جای شما بودم اصلآ سمت ش نمی رفتم
1400/11/14
اونوقت باید سراغ هایلوکس هم نریم چون از کاپرا خشک تره . هر دوتاش تو مرزبانی هست ،
1392/12/19
همش فتوشاپه باور نکنید
1392/12/29
سلام دوستان نخرید من یکیشو داشتم کتمو کند اخرم با8 مییون ضرر انداختمش ب ی بدبختی انقدر الکیه ک قفل ذرب باک نداره
1393/1/1
ارزش حتی نظر دادن هم نداره .
تازه وقتی میخرنش باهاشم پوز میدن
1393/1/10
با یکی از دوستام که کاپرا داره خواستیم بریم ییلاق
باورتون نمیشه ماشین بعد از نیم ساعت که از سرابالایی ها بالا رفت جوش آورد تازه هنوزه جاده آسفالته بود و به خاکی نرسیده بودیم
مقایسه این ماشین با پیکاپ نیسان اصلا عاقلانه نیست فقط بدرد کسایی میخوره که مخوان تریپ آفرود داشته باشن
مرسی
1393/1/22
واقعا افتضاحه ما چند ماهه یه دستگاه خریدیم به هیچ دردی نمیخوره.تو این تعطیلات باهاش یه مسافرت رفتیم جنوب به غیر از اذیتی که شدیم زنده موندنمون واقعا یه معجزه بود.اولا اسما 2کابینه صندلی عقب اصلا نمیشه نشست به طوری که پدرم برای پشتش یه اتاق خریده ما ساک و وسائلو گذاشتیم ردیف دوم و ما رفتیم توی اون اتاقک عقب ماشین نشستیم.وقتی گاز میدی فکر میکنی الانه که از زمین اوج بگیری کیلومترو نگاه میکنی میبینی روی 70 کیلومتره.ترمزش اصلا قابل اعتماد نیست نه در جاده خشک و نه جاده تر.یکجا که پدرم خواست از یه تریلی سبقت بگیره یه هو ماشین از روبرو اومد پدرم زد روی ترمز ولی انگار نه انگار ترمز دوچرخه از ترمز این مطمئن تره,ما که چشمامونو بستیم گفتیم از عقب رفتیم زیر تریلی که راننده تریلی برخلاف معمول خیلی مردونگی کرد حسابی به ماشینش فشار آورد و سرعت گرفت که ما به عقبش برخورد نکردیم.به هر حال پدرم برای فروش گذاشتش و قصد خرید نیسان پیکاپ را دارد.
1393/2/1
سر پولوس ها زود فرسوده میشن زمانی که چهار چرخ محرک میشن نباید زیاد از کمک استفاده کرد
1393/2/8
چینی دکوره.دکورم شکستنیه.فقط هایلوکس لامصب از هر لحاظ محشره
1393/2/29
سلام.خواهشا هرنقد بررسی که انجام میدین بافیلم باشه اینجوری خیلی بهتر.ممنون میشم
1393/3/22
اینقدر بدم میاد از اینایی که کاپرا میگیرن ارم 2700cc هایلوکس روش میچسپونن
1393/4/7
با سلام و ارادت ممنون از شما .
1393/5/3
سلام دوستان. كسي ميتونه راهنمايم كنه . من كي ازشو دارم الان چراغ كنكش روشنه . هرجا نيبرم درسش نميكنن كمكش هم درگيره نميدونم چكار كنم اگه كسي ميدونه منو راهنمايي كنه اين شمارمه 09166611743ممنون ميشم
1393/5/14
سلام واله سر بالایی که پراید رفت بالا کاپرا وسط راه موند نتونست بره بالا تا کمک زد بعد با التماس رفت بالا
1400/8/27
سلام دوست عزیز چرا چرت میگی من کاپرا دارم خداوکیلی تو‌کوه های کردستان حرکت میکنه خیلی عالیه وجدانن از پیکاب بهتره اگه کسی هم ادعا داره مثل دوستمون شرط بزاریم
1393/5/23
مشکل ما ایرانیها واقعا کجاست ؟ چرا دهنمون رو باز میکنیم هر چی دلمون میخواد میگیم ؟ اگه نظر ندیم میگن احمقیم یا چی؟
من نظرها رو خوندم و همگی یا این ماشین رو نداشتن یا دست همسایه و پسر خاله دیدن !!! و جالبه که نظر قطعی هم راجبش دادن .
عرض کنم که این ماشین رو هم من دارم هم برادرم و هم یکی از دوستانم . از همه پیک آپ هایی که دیدم نرمتره و بر خلاف اونا اطاقش فضای خوبی داره . چند تا ایراد مادر زاد داره که مهم ترینش جنس بد کلاچ اون هست که به نظر من اگه آفرود میرین همون اول عوضش باید کرد و سوپر دایکن که ژاپنی هست روش بندازین . مابقی ایراد های ماشین مثل تمام ماشینهای وطنی هست مثلا ممکنه شیشه بالابر هاش خوب کار نکنه که باید زهش عوض بشه . در کل ماشین خوب و صبوری هست و با این قیمت بهترین گزینه هست . به دری وری هایی که بعضی از آدمهای عقده ای میگن هم توجه نکنین . گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده .
1393/5/24
سلام واقا ماشین خوبیست من دوسال هست سوارش میشم
1393/6/26
ماشین خوبیه ولی باید مثل پراید ازش استفاده کنی شاد باشید
1393/7/5
با سلام
به مدت دو سال توی یک شرکت ما دو تا خودرو داشتیم یکی نیسان رونیز مدل 87 و یکی کاپرا دوکابین خشک مدل 91
در این دو سال ما باید یک مسافتی رو به صورت روزانه با رونیز و هفته ای یک یا دوبار با کاپرا دوکابین میرفتیم که شامل 30کیلومتر خاکی و 120 کیلومتر اسفالت میشد.
حالا اینو بگم که بطور مثال رو نیز فقط یه بار به تعویض صفحه کلاچ و دوبار به تعمیرجلوبندی نیاز پیدا کرد و هنوز در اواخر سال سوم داره عین ساعت کار میکنه ولی شاید باورتون نشه کاپرا آخر سال اول با اینکه کمتر از یک سوم رونیز کارکرد داشت اوراق شد.
پیمانکار مجبور شد بفروشدش و یک کاپرای خشک دیگه گرفت باز هم روز از نو روزی از نو
کاپرای دوم رو هم فرختیم و الان شش ماهه که سمند ال ایکس استفاده می کنیم و خیلی راحت تریم.
1393/10/7
شما از طرز نوشتت معلومه از اون طرفدارهای متعصب هستی و من این پاسخ رو به شما نمیدم ، بلکه به اونهایی میدم که ممکنه از نوشته های شما گمراه بشن. من کاپرا دارم از سال ۹۰ چند تا مشکل مادر زاد داره کاپرا از جمله صفحه کلاچ و جنس نامرغوب شمعها و زه های دور شیشه که اگر سواری خوب ازش میخوای باید عوض بشه ، صفحه کلاچ سوپر دایکن عالیه براش و شمع هم ایریدیوم ngk جلو بندی و خیلی از قطعات موتوری با میتسوبیشی یکی هست و در دسترس که هر زمان نیاز شد میشه خرید . من به جز تعویض صفحه کلاچ و شمع ها و اورینگ شمعها هیچ خرج دیگه ای نکردم براش کارم هم ساختمان هست رونیزهایی که الان موجودن مطمئن باشین خرابیش بیش از اینه و اگر صفر هم گیرت بیاد که نمیاد زیر ۱۱۰ بهت نمیدادن در حال حاضر خیلی از ارگانها دارن ازش استفاده میکنن و با اون وضع نگهداری
1393/7/22
سلام
من از سال ۱۳۸۹
کاپرا دارم و همه جا باهاش رفتم فقط گیر باکس عوض شده همه کار هم باهاش کردم
و در اخر پیش یکی رفتم که گفت گیر باکس میتسوبیشی بندازی روش دیگه توپ میشه
دوستان هر چقدر پول بدی همونقدر آش میخوری
کاپرا الان ۹۳ با بیمه شخص ثالث ۷۲م
تویوتا هایلوکس فول ۱۶۰م
حالا خودتون قضاوت کنید
1394/11/3
سلام میشه به سوال من جواب بدین ممنون میشم
1393/8/7
اقا من تصمیم دارم یه کاپرا بگیرم اما از هر کی میپرسم یه جواب متفاوت میده!!!!!!
1393/8/14
با تشکر از مدیریت سایت

دوستان توجه داشته باشید که با چه هدفی میخواید ماشین بخرید.آیا میخواید با ماشین آفرود رو آسفالت بچرخید با از وانت بار بودنش میخواید بهره ببرید یا از کلاس دوکابین خوشتون میاد ...با هر منظوری که بخوایین یه وانت دوکابین بگیرید با قیمت موجود در بازار این گزینه ی بسیار خوبی خواهد بود.
1393/8/29
خودتان قضاوت کنید . کاپرا از شرکت zx auto چین یا پیکاپ از nissan motors ژاپن مونتاژ چه کشوری باشه خیلی فرق نمیکنه
1393/9/1
با دیدن ماشینهایی مثل ام وی ام .لیفان .کاپرا.جک جی5 . جیلی و...
آدم به این فکر میکنه که ایرانی لایق گندترینها ومزخرف ترینهاست .
ماشینهای چینی همگی آشغال هستن و چینیهای دزد فقط بازار ما را هدف گرفته اند . اگر میتونید ضاهر زیبا و دلفریب ماشینهای چینی را فراموش کنید .چون بسیار بی کیفیت هستند و قطعه هم ندارند یا اگر دارند آن هم درجه چند تقلبی است .لیفان خود من تابستان پس از 3000 کیلومتر تسمه تایم پاره کرد حتی پراید هم اینطور نیست .
1395/4/21
آقا مهرداد مگه کثافتهای ایران خودرو بهتره نه آپشن نه کیفیت لوازم هم که همش چینیه باز ماشینهای چینی قیافه دارن هر چقدر پول بدی آش میخوری داداش
1395/4/24
سلام
مهرداد جان من الان حدودا 1/5ساله که یدونه لیفان x60 دارم.ماشین 21000 تا راه رفته آخ نگفته
البته ضعیف بودن و کیفیت نسبتا متوسط ماشین های چینی رو نمیشه انکار کرد ولی همه ماشین های چینی اینجوری نیستن.
ماشین های ایرانی و چینی مثل تخم مرغ شانسی میمونن..یکیشون اشغال در میاد یکیشون سگ جون و مشتی
1400/11/23
میخای دروغ بنویسی برو یکم تحقیق کن عزیزم.لیفان تایم زنجیر داره...پاره نمیشه
1393/9/5
مزخرفترین شاسی بلندی بود که خریده بود.فقط همین
1393/9/11
واقعا گيجم كردين نميدونم بخرم يا نخرم؟
1393/12/15
سلام.
بيايين بيخودي و دروغ صحبت نکنيم...
من اين ماشينو دو سال داشتم...باهاش هم قشم هم بانه و هم ارمنستان رفتم و اين ماشين اخ گقت اين براي مصرف شهري هم گرفتمش يک جوان 20ساله هم هستم نه از اون جوانايي که اهل اسپرتو کورس خلاصه اسپورت کردن باشم مصرفشم نسبت به کارايي هاي ماشين عالي بود.
حالا من نميفهمم بعضي از اين هموطناي ما چه مشکلي با اين ماشينو.چه عشقي به اين ماشسن هاي اشغاليه ايران خودرو دارند.
من خودم براي خريد خونه در قشم مجبور شدم اين ماشين رو بفروشم و خيلي خيلي هم ناراحت بودم ...ولي تا 6يا7ماه ديگه پولم اماده ميشه و دوباره يه صفرشو (دو کابين دو دفرانسيل) ميخرم چون واقعا راضي بودم پس لطفا يي جهت نظرندين...ممنون.
1393/9/13
ما هم پارسال داشتيم خدايي ماشين خوبي بود ولي بعد از اون پيكاپ خريديم اين هم خوبه ولي دكوراسيون خيلي ساده اي داره
1393/10/16
با سلام پارسال خرداد کاپرا صفر خریدم خیلی هم ازش راضی هستم .هر روز باهاش میرم معدن .عالیه .1 بار جلو بندیشو درست کردم.
1393/11/1
با سلام من کاپرارو خیلی قبول داشتم اما با دیدن نظرات شما دوستان از خریده اون دلسرد شدم
میخوام ماشین خوبو بی رجی باشه راهنمایی کنید.. ممنون
1393/11/18
با سلام - مگه پژو - سمند و ... قطعاتشون چینی نیست.
به نظر من بستگی به استفاده داره مسلماٌ نباید انتظار یه هایلوکس ازش داشته باشی به نسبت قیمتش خوبه
1393/12/12
برادر من رفتی این متن رو از مجله ماشین کپی پیست کردی که چی؟
من این ماشین رو داشتم
ایرادها: ترمز ضعیف.تعادل کم.اصطحلاک بالا.مصرف زیاد
مزیتها: فرمان به شدت نرم.دید عالی به اطراف.امکانات مناسب.کیفیت مناسب در دراز مدت.
این ماشین روی حالت دو دیفرانسیل عملکرد متوسط داره.کیفیت پخش عالی داره.و...
1394/6/31
چند نفر از آشناهام کاپرا دارن و راضی هستن ولی اگه دنبال شتاب و آفورد هستید دنبال وانت نیستین بهترین گزینه جک اس 5 هست که از هر سواری و شاستی تو رنج قیمت خودش از همه بهتره،ولی کاپرا خیلی تنبله!!
1400/8/10
شوخیه دیگه؟ آره؟ جک واسه آفرود؟ تازه اسمش آفروده نه آفورد. معلومه نه کاپرا دیدی نه جک نه آفرود رفتی
1394/11/3

سلام دوستان تورو خدا راهنماییم کنید م حدود چهل ملیون دارم اکرم هم جوریهست که باید هر یک ماه یک بار بار سنگین مثلا 800 کیلورو از شهرستان ببرم تهران بقییه روز ها هم بار سبک میبرم تو شهر و بیشتر به عنوان سواری استفاده میکنم حالا میخوام یه ماشین تو این کلاس دو کابین بگیرم اما موندم بین این که یه مزدا دو کابین نو بگیرم یا کاپرا دست دوم مدل 89 یا90 یا... بگیرم که هر دو حدود 40 ملیون هست .لگفا راهنمایی کنید خواهشا ممنون
1394/12/1
داداش خداشاهده من از سال ٨٩کاپرا داریم فقط فقط روغن شو عوض کردم ولی از لحاظ صحفه ظعیفه دیدشم خوب هستش قظعلت داخلیش ضعیف همش پلاستیک مسخرش خیلی ضعیف موتورش البته تو سربالایی ١٧۰تا باش رفتم آخ نگفته ماشینی نیست که واسش عشق و حال کنی مزدا رو نمیدونم ولی مزدا فک کنم بهتر باشه
1395/6/11
با عرض سلام خسته نباشید من حدوده ۴۰تومن دارم دنباله ماشین افرود و عشق حالم به نظرتون کاپرا به دردم‌میخوره!!
1395/11/12
آره عاله
1396/1/7
سلام آیا سواری با کاپرا دو کابین خشکه مثل نیسانه یا مثل سواری معمولی نرمه
1396/4/4
سلام با نظرات مثبت و منفي ک براي اين خودرو عنوان شده است ايا ميشود بعنوان وسيله زير پايي استفاده کرد
1397/3/2
سلام
خواستم کوتاه عرض کنم این خودرو هایی که این گروه ارائه میکنه هیچ کدوم خدمات پس از فروش ندارن.نمایندگی ها بسیار ضعیف عیب خودروتون رو که نمیگیرن بدتر خرابش خواهند کرد.همچنین فاکتور هایی که ارائه میدن حسابی سر کیستون میکنن.خدمات پس از فروش صفر
1397/5/17
سلام اقا شرق تهران تعمیرگاه خوب کسی واسه کاپرا میشناسه واسم ادرس بفرسته متشکر
1397/6/10
با عرض سلام خدمت دوستان
من قصد بي احترامي به كسي يا چيزيو ندارم ففط ميخوام راجع به ماشيني كه ١١٠ هزار كيلومتر رانندگي كردم نظر بدم
اين ماشين واقعا قابل مقايسه با برند ژاپني نيست بله شما ١/٣ يك خودرو ژاپني پول ميدي وبايستي به اندازه١/٣ هم در خواست داشته باشي و بدرد خودرو خانواده اصلا نميخوره
البته لازم به ذكر است بهتر از آشغالهاي ايران دزدرو بوده برادم هم s5 داره اونم همينه بكم شيكتر والان فروختمش با كلي ضرر متاسفانه ويك ال٩٠ پارس خودرويي گرفتم خدايش راضيم از راه رفتن از ترمز از كولر از مصرف درست كلاساشون فرق ميكنه ولي منظورم به اينكه طورو خدا پولو بابت ماشين چيني دور نريزيد وگول ظاهرشونو نخوريد
انشاالله همه ما ايرانيها روزي سوار برترين خودروهاي برند با ارزش واقعيشون بشيم
يا علي
1397/12/15
دوستان میخوام بخرم بین پاترول و کاپرا موندم
انتخاب کدوم صحیحه؟؟؟
1397/12/16
سلام دوستان به نظر شما بین کاپرا دو دف ومزدا دو کابین 2000کدومشون بهتره .من برا پدرم میخوام بگیرم برا روستا میخاد ؟؟لطفا اهل فن راهنمایی کنید ممنون میشم......
1398/9/23
به نظر شما رونیز بهتره یا کاپرا
1398/11/9
سلام. لطفا درباره چیزی ک نمیدونید نظر ندید. درباره اینکه این خودرو ضعیفی هستش شکی نیس ولی موتورش اگه میتسوبیشی اصل باشه ک بازم نیس و با قطعات چینی جایگزین میشه عالیه. من نیسان سرانزا دارم ک خب فنیش با رونیز یکیه فقط قدرتش کمتره همین. ماشین ی مدت دست پدرم بود نمیدونس ک داره رو دنده کمک راه میره. خلاصه یک ماه تمام تو گرمای ۳۵ درجه تابستون تو دنده کمک همه جا رفت و یوقتایی تا ۱۳۰ تا هم باهاش میرفت. خلاصه بعد از ی ماه یاتاقان‌ ماشین ب صدا در اومد ک اونم بخاطر این بود ک موتورش یبار بد تعمیر شده بود. وگرنه تا ی مدت کوتاه دیگه هم کار میکرد. پیستوناش بزرگ بودن و میل لنگ تراش خورده بود و یاتاقان ها سایز ۵۰ بود و بالای موتور ک قویتر بود ب پایین فشار زیادی وارد میکرد. نیسان رونیز و پیکاپ سرانزا از هر نظر عالی و بی نقص هستن و اگه میخواید خودرویی با قیمت مناسب تر و کارایی بیشتر بخرید برید سراغ پیکاپای ژاپنی اصل مثل نیسان و تویوتا. تعمیرکار میگفت هر ماشین دیگه ای بود موتورش تو دو هفته اول میترکید. در صمن تو دف جلو حتی ی ذره هم روانکار نبود و داشت خشک کار میکرد تو همون دمای بالای تابستون. الکی وقت و پولتونو برای نطرات بیهوده هدر ندید. پیکاپای نیسان و تویوتای ژاپن بی رقیبن. حتما برید سراغشون. کاپرا برای وحشی بازیای افرودی دوام و کیفیت لازم رو نداره. مواطب انتخابتون باشید.
1398/12/8
کاپرا واسه کسانی است که میخوان ادای شاسی بلند سوارای میلیاردی رو دربیارن. اگه پول تویوتا هایلوکس و لندکروز را ندارید مجبور نیستید با کاپرا پوز بدید. همون خودروی سمند ملی را سوار شوید و حالشو ببرید.
1399/1/22
درست میگی
دایی من وقتی سوار کاپرا ۲ میشه انگار سوار هایلوکس میشه ، ماشینا ۶ ماه که خریده دائم تو تعمیرگاه هست
1399/1/22
واقعا ارزش خرید نداره
من وانت کارا ۲۰۰۰ دوکابین داشتم ، بیش از یک تن باهاش بار زدم اصلا اخ نگفت ، ۱۱۰ میلیون فروختم رفتم کاپرا ۲ صفر خریدم ، من خونه سازی داشتم
تو دفترچه راهنما نوشته میتونه ۷۰۰ کیلو گرم بار
حمل کنه ولی فقط با ۵۰۰ کیلو بار کمک فنراش اول صدا میداد که یک دفعه ای جوری شد بردم تعمیر گاه
که ۶۰۰ هزار تومن خرج کردم
به قول دوست عزیز که میگه بدرد کسایی میخوره که که بخوان پز که شاسی بلند دوکابین بدن


1399/12/24
اندازه عقب بار پیکاپ تک کابین با کاپرا تک کابین یکیه آیا
1400/3/14
باسلام خدمت دوستان و تشکر بابت مطالب بالا
کاپرا نسبت به قیمتی که داره واقعا ارزش خرید ندارن ولی در کل ماشین خوبی هستش و با کمی تغییرات در فنربندی و ترموستات و ... ماشین فوق العاده ای میشه هم بدرد شهر و جاده میخوره هم آفرود لذت‌بخشی داره، حدود ۵ ساله دارمش خداروشکر هیچ کدوم از این مشکلاتی که دوستان گفتند رو نداشتم از پاژن و خیلی از هم رده های خودش سرتره و لوازمش به راحتی پیدا میشه و.... کلی خصوصیت دیگه که تو این شرایط واقعا امتیاز حساب میشه
1400/9/17
به نسبت پولی که پرداخت میشه ماشین خیلی خوبیه من پنج سال کاپرا داشتم متاسفانه بدلیل یورو چهار بودن ماشین زور و شتاب کافی ندارد و باید ریمپ ایسیو انجام شود و بیشتر معایب بر طرف میشود. من تمام کویرهای ایران رو رفتم با این ماشین مشکلی نداشته. در مورد مصرف سوخت تمام وانتها همین هست بسری تغییر لازم هست خودم انجام دادم. حذف سنسور دوم اکسیژن از ایسیو. یک تکه شدن گاردان. چهار شاخ شدن گاردان کمک. تغییر بلبرینگ سوزنی پلوس جلو با بوش فولادی. تغییر واریز به مدلهای افرودی. تعویض شمع با مدلهای چهار سر مرغوب و شتاب خودرو به تیک اف رسیده بسیار راضی بودم
1402/1/6
مطالب بیان شده در این نظرات ، بسیار غیر واقعی و از جانب کسانی نوشته شده که کاپرا نداشتن . بسیار ماشین نرم و دارای هندلینگ خوب ، در ابتدای حرکت کند ولی بعد از افتادن در دور بسیار عالی و با شتاب قابل قبول. از خودروهای ایرانی بسیار بهتر و ارجح تر . قیمت لوازم هم مناسب و فراوان .
1402/2/16
دوستان عزیز درسته هایلوکس معرکه است، نیسان پیکاپ حرف نداره ولی تمیز و مدل بالا که قیمتش هم بالاست . برای کسانی که می خوان استفاده در جاده های خاکی و برفی و کوهستانی داشته باشند و توانایی مالی تویوتا و نیسان رو ندارن گزینه ای بهتر از کاپرا نیست از لحاظ فراوانی لوازم و قیمت لوازم در الویت هست
با ماشین های ایران خودرو و سایپا که قابل مقایسه نیست و خیلی بهتره ، از لحاظ نرمی و هندلینگ قابل قبوله و اصلا خشک نیست . به نظر من با توجه به شرایط موجود یک خودروی مناسب برای طبقه متوسط هست . و میشه ازش لذت برد و از پس جاده های برفی و کوهستانی که برای سواری سخت و دشواره بر اومد.
من این خودرو رو داشتم و استفاده کردم . و به دوستانی که توانایی مالی برای خرید برندهایی چون تویوتا رو ندارن صد درصد پیشنهاد میدم .
1402/6/11
واقعا چرا الکی نظر میدید میگید بده !!!!!! این ماشین در بازه قینتی که داره فوق العاده هست ایشاله قسنا بشه یه دو دف 1390 گیر بیارم
1402/12/6
سلام خدمت صاحب نظران.من دوست دارم ماشین شاسی بگیرم چهارصد میلیون پول دارم که میشه صد میلیون هم وام گرفت . اهل آفرود هم نیستم برای توی شهر می‌خوام و مسافرت سالی دو بار . چیزی که توی سایت ها دیدم کاپرا تک دیفرانسیل دو کابین بنظرم با شرایط مالی من مطابقت داره.نظر همه رو تا آخر خواندم ولی نصف میگن خوبه و نصف بد. الان آیا میشه روی این ماشین برای سواری حساب کرد یا خیر؟من سمند داشتم توی یک سال گیربکس و موتور پیاده شد . کار ندارم چینی اشغال هست یا نه . خود ماشین کاپرا چطور ماشینی هست؟