موضوعات داغ

بررسی نسل نو تویوتا کمری

عکس مطلب اول
اگر بخواهیم نام اتومبیل‌های محبوب ژاپنی را برای شما بگوییم بی‌شک یکی از این نام‌ها تویوتا کمری است. اتومبیلی خانوادگی با طول عمر بالا که هر نسل آن به محبوبیت بالایی رسیده است. ما می‌خواهیم به سراغ نسل نو کمری رفته و آن را برای شما بررسی کنیم. کمری در مدل‌های 2012 و 2013 در بازار ایران قیمتی در حدود 130 تا 150 میلیون با توجه به تیپ‌های مختلف خرید و فروش می‌شود که با این قیمت باید با رقیبان زیادی از جمله نیسان تینا، هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، هوندا آکورد و... به مبارزه برود. با این مقدمه به سراغ تویوتا کمری تیپ GL که مدل پایه این خودرو محسوب می‌شود، می‌رویم.
طراحی ظاهری نسل نو کمری نسبت به مدل پیشین دارای تغییراتی می‌باشد. البته بدنه این مدل به طور کلی با مدل پیشین تفاوتی ندارد و بیشتر مورد بازنگری و فیس‌لیفت قرار داده شده است. در جلوی اتومبیل سپرها، چراغ‌ها و جلوپنجره تغییر کرده است و شبیه مدل‌های بروزتر تویوتا شده است. جلوپنجره‌ی این اتومبیل در ادغام با سپر جلو و در کنار چراغ‌های جلو طراحی قابل قبولی به وجود آورده است که البته مانند اکثر ساخته‌های تویوتا کمی محافظه‌کار است. در نمای جانبی با طراحی ساده مواجه هستیم. رینگ و لاستیک این خودرو نیز در کمال سادگی طراحی شده و از این نظر کمری در طراحی جانبی از رقیبی مانند کیا اپتیما چند گام پایین‌تر قرار می‌گیرد. اما به نمای عقب می‌رسیم که اکثر کارشناسان دیگر آن را چندان جالب نمی‌بینند که البته همینطور نیز است. طراحی چراغ‌های عقب هر چقدر به مدرن‌تر بودن طراحی کمک کرده اما به زیبایی این قسمت لطمه وارد کرده است و در کنار سپر ساده عقب طراحی چندان جالبی را به وجود نیاورده است که یکی از ایرادهای اصلی نسل نو کمری محسوب می‌شود.
درب‌‌های اتومبیل را باز می‌کنیم و وارد کابین می‌شویم. طراحی داخلی کمری نسبت به مدل پیشین کاملا دگرگون شده و از طراحی بروزتر و زیباتری برخوردار شده است. البته درست است که طراحی داخلی نسل جدید کمری زرق و برق اتومبیل‌های کره‌ای مانند هیوندای سوناتا را ندارد اما کاملا منطقی و بروز طراحی شده است. تمام دکمه‌ها و هر آنچه راننده مورد نیازش است کاملا در اختیار او قرار دارد و کار با ادوات داخل خودرو راحت است و ارگونومی در طراحی داخلی خودرو رعایت شده است. کیفیت مواد به کار رفته نیز خوب و قابل قبول است. در کنسول میانی از بالا به پایین به ترتیب ساعت، سیستم صوتی، کلید فلاشر و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک قرار گرفته است و در کنار دسته دنده نیز جا لیوانی قرار دارد. صندلی‌های این اتومبیل در تیپ پایه دارای روکش پارچه‌ای هستند اما با این وجود راحت هستند و از طراحی اورگونومیک بهره می‌برند و شما را به خوبی در بر می‌گیرند. فضای سر و پاها در هردو ردیف خوب و قابل قبول هستند. دید جلو و اطراف اتومبیل بسیار خوب است و دید عقب نیز قابل قبول است. به دلیل اینکه مدل مورد آزمایش از نوع پایه بوده دارای امکانات ایمنی و رفاهی متوسطی می‌باشد که از مهمترین آنها می‌توان به شیشه‌های برقی، آینه‌های برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم صوتی با 6 بلندگو با ورودی‌های USB و AUX، سیستم ضد سرقت، گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده‌ها به صورت دستی (تیپ ترونیک)، کمربندهای پیش کشنده و محدود کننده‌ نیرو، ایربگ‌های راننده و سرنشین جلو، ایربگ‌های جانبی و ایربگ‌های پرده‌ای، سیستم ترمز دیسکی در چهار چرخ به همراه سیستم‌های ABS، EBD و BA و همینطور پکیج VSC یا همون سیستم کنترل و پایداری و... می‌توان اشاره کرد.
یکی از مهمترین تغییرات این مدل با مدل قبلی استفاده از موتور و گیربکس‌ جدید است که مدل‌های وارد شده به ایران از یک موتور 4 سیلندر خطی با حجم 2500 سی‌سی بهره می‌برند. این موتور دارای 16 سوپاپ و دو میل سوپاپ در بالا (DOHC) است که به تکنولوژی دوبل متغیر باز و بسته شدن سوپاپ‌ها مجهز (VVTi) است و قدرتی معادل 181 اسب‌بخار و گشتاور 241 نیوتن‌متر را تولید می‌کند. طبق اعلام کمپانی سازنده این خودرو با این موتور و گیربکس 6 سرعته تیپ‌ترونیک در عرض 8.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت این اتومبیل 195 کیلومتر در ساعت می‌باشد. میانگین مصرف سوخت این اتومبیل نیز 9.3 است. اتومبیل را استارت می‌زنیم، پیشرانه بسیار راحت روشن می‌شود و عملکرد نرم و روانی دارد. یکی از نکات بسیار خوبی که کمری این نسل دارد عایق‌بندی بسیار خوب است به گونه‌ای که صدای خاصی از پیشرانه و برخورد لاستیک‌ها به سطح زمین شنیده نمی‌شود. گیربکس 6 سرعته کمری که قابلیت تعویض دنده به صورت دستی نیز دارد عملکرد قابل قبولی دارد و تعویض دنده‌ها بسیار نرم انجام می‌شود به گونه‌ای که متوجه تعویض آن نمی‌شویم و زمانی که پا را تا انتها رو پدال گاز فشار می‌دهیم، به خوبی معکوس دنده‌ها انجام می‌شود و خبری از تکان هم نیست. کشش پیشرانه کمری نیز خوب و قابل قبول است و از این نظر به خوبی می‌تواند با رقیبان خودش مبارزه کند. هندلینگ کمری نیز خوب و قابل قبول است و این اتومبیل می‌تواند شتابی تا 0.80 جی را تحمل کند که از هیوندای سوناتا و برادر دو قولویش یعنی کیا اپتیما در سطح بالاتری قرار می‌گیرد اما از هوندا آکورد و مزدا 6 از این نظر در سطح پایین‌تری قرار دارد. کمری از کیفیت سواری مناسبی برخوردار است و مانند اجدادش اتومبیلی خانوادگی با عملکرد نرم است در مجموع کمری در رنج قیمت خود دارای رقیبان قدرتمندی است که نسبت به هر کدام دارای نقاط قوت و ضعف‌هایی می‌باشد.

نظرات کاربران

30 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1392/10/11
ماشین خوب و با کیفیتیه.
از مقاله خوبتون تشکر می کنم.
باید بگم اگه مزدا6 می تونست مجوز ورود بگیره می تونست از کمری بیشتر فروش کنه.
1392/10/19
mamnoon az naghde khaili khubetoon nesbat be gheymat khodroye besyar khubi ast dar moghayese ba khodrohaye ham radifesh :)
1392/10/20
از چراغهای عقبش خوشم نیامد
ولی بقیه اش عالی هست
1392/10/21
كم استهلاك ترين و بادوام ترين خودروهاي جهان تويوتا است به طوري كه خودروهاي تويوتا 500 هزار كيلومتر كار مي كنند بدون اين كه موتورشون تعمير بشود و گل سرسبد خودروهاي تويوتا هم كمري هست.
1392/11/1
با سلام خواهشمندم راهنمایی کنید بین خرید کمری و اپتیما
1392/11/6
آقا امير فناوري ساخت تويوتا ژاپن 40 درصد بالاتر از هيونداي و كيا كره جنوبي هست همه ي ماشين بازاي حرفه اي معتقدند كه كره اي ها ماشين هاي آشغالي هستند و فقط و فقط به خاطر ظاهرشون فروش مي روند و دليل فروش بالاي خودروهاي كره اي در ايران عدم آگاهي مردم ما و صورت پسند بودن آنها هست بنابراين شما شك نكنيد كه كمري خيلي خيلي بهتره با تشكر
1392/11/16
100%
از همه نظر عالی
نرم - با کیفیت - زیبا - ژاپنی
1392/11/17
سلام لطفا اکتیون 2013 رو هم بررسی کنید
1392/11/18
تويوتا ديگه مثل قديم خوب كار نميكه اصلا اپشن نسبت به هيوندا و بنز و كيا نداره
1392/11/20
همین مدل کمری در سال 2013 بعد از دو وانت، سومین ماشین پرفروش سال 2013 شده، ولی قیمتش در ایران اونیکه باید باشه نیست و هر چند ماه یکبار گرونتر هم میشه. در جهان هم رقیبهایی مثل 2014 Hyundai Sonata و 2014 Mazda Mazda6 و 2014 Ford Fusion و 2014 Honda Accord و ..... و 2013 Suzuki Kizashi و 2014 Kia Optima و ...... داره که قیمت مدلهایی که بررسی شده اند همگی کمتر از 30 هزار دلار هستند.
آدرس ها: http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/Toyota_Camry/
و http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/rankings/Affordable-Midsize-Cars/
1392/11/20
آقای "به توچه" لطفاً بدون سند و مدرک الکی جو رو متشنج نکنید، تویوتا با ارزش ترین برند خودروسازی جهان و همچنین بعد از سامسونگ دومین برند غیر آمریکایی برتر دنیاست.
آدرس: http://www.interbrand.com/en/best-global-brands/2013/top-100-list-view.aspx
1392/11/22
بد نیست
1392/11/26
خدا وکیلی تو خودروهایی با این رنج قیمت تویوتا عالی هستش ،من خودم کمری جی ال ایکس 2007 داشتم،همه جا رو باهاش میرفتم ،از هر لحاظ از ماشینهای هم ردش سرتر بود ،رانندگی نرم و راحت ،بی صدا ،کنترل خوب شتاب عالی،
نزدیک 200000 کیلومتر باهاش کار کردم یه دفعه هم یه ادا ازش ندیدم ،شاه بود ،
خیلی از پیچهایی رو که ماشینهای دیگه نمیتونن رد کنن و به راحتی چپ میشن بارها و بارها با سرعتهای بالای 140 رد میکردم اصلا انگار این ماشین سر خوردن و چپ کردن بلد نیست ،
یکی از دوستام نیو سوناتا 2012 داشت یه بار ماشین منو گرفت باهاش مسافرت رفت کلی از ماشین خودش دلسرد شد رفت فروختش و تویوتا گرفت ،
واقعا تویوتا نسبت به قیمتش از ماشینهای دیگه شاختر و بهتره ،
درسته کمری آپشناش نسبت به هم رده ایاش کمتره ولی کیفیت ساختش واقعا عالیه در ضمن ماشینهای تویوتا که آپشنشون زیاده قیمتشون خیلی بالاست مثلا آوالون یکم آپشن بیشتر داره 250 تومن قیمتشه ،
لکسوس که مال تویوتاست دیگه حرف نداره ولی قیمتش خیلی خیلی بالاست
1392/12/21
دوستان دعوا نکنید ، باباهاتون که کمری و برند تویوتا رو نساختند ...
نظرات غیر کارشناسی هم مثل باد هواست ، پس بی خودی خودتون رو برای جواب دادن به همدیگر خسته نکنید ... هر کسی ندونه فکر میکنه همه دوستانی که نظرهای موافق و مخالف می دن سوار بنز و کادیلاک و فولکس واگن و آئودی هستند ....
در خوب بودن برند تویوتا و لکسوس شکی نیست و 90 درصد کیفیت یک ماشین به تجهیزات و قطعات خودروست ولی بیایید منطقی باشیم طراحی ظاهری تویوتا " کمری " نسبت به گذشته نچندان دور افت کرده . ولی تویوتا همچنان تویوتاست .
1393/1/16
من 11 سالمه ولي خيلي دلم مي خواد سانتافه داشته باشيم ولي ماشينمون كمري است .
1393/1/18
داداش بهزاد اون 40 % رو از کجا محاسبه کردی ؟! بگو روشن شیم.
1393/2/1
امسال پس از کلی پایین بالا کردن اخر تصمیم گرفتم به جای گرفتن ماشینهای کره ای پر آپشن سراغ تویوتا برم که کمتر آپشن داره و لی در عوض تویوتاست خدارو شکر که بهترین انتخاب رو کردم باور کنید بعد از مدتی فهمیدم ماشینهای کره ای در برابر تویوتا اسباب بازی ان البته حالا نگیم تا این حد ولی قابل مقایسه نیستن. هیچ تعصبی هم در کار نیست برای تصدیق حرفام به گفته های مختلف توجه نکنید فقط یه چند باری تویوتا سوار شین البته نه 5 یا 10 دقیقه یه مدت سوار شین....
1393/2/21
آره بهتره کسی الکی وقتشو واسه خراب کردن بقیه ماشین ها هدر نده.هر کس اون ماشینی رو که دوست داره خیلی هم واسش خوبه.مثلاًمن اگه نیسان آلتیمای آمریکا وارد ایران میشد حتماً نسبت به کمری جدید ترجیح میدادم ولی حالا تیانا رو با هر چیزی که کم و زیاد داره دوست دارم.ربطی هم به اینکه کمری بده یا خوبه نداره .
1393/2/24
سلام بدينوسيله ازدست اندركاران سايت كه نسبت به جمع آورى اطلاعات جامع تويوتا كمرى اقدام نموده وكامل ترازهمه سايتها جزييات را ارائه نموده اند ازصميم قلب سپاسگزارى مينمايم من ده روزيست كه درزمينه اطلاعات خودروها به ويژه تويوتوكمرى ٢٠١٤ اطلاعاتى جمع آورى ميكنم ولى اطلاعات مندرج درسايت شما به حدى كامل وجامع بود كه تصميم نهايى رابراى خريدتويوتاى ٢٠١٤ ،
گرفتم ممنون ومتشكرازآقاى اميرحسين صادقى
1393/2/24
بدينوسيله ازجناب آقاى صادقى خواهشمند است درصورت امكان اطلاعات جامع كمرى ٢٠١٤فول آپشن at-glxsspl2500رانيزكه شركت ايرتوياامروزبه قيمت١٦٩٥٠٠٠٠٠٠ريال عرضه ميكندرادراختيارمان قراردهند
١٣٩٣/٢/٢٥
1393/3/3
با سلام خدمت اقای فرشی ممنون از لطف شما در پاسخ به سوال شما مدل های 2014 کمری تفاوتی از نظر طراحی و فنی با مدل مورد ازمایش نمی کنند در مدل glx که توسط ایرتویا به فروش می رسدامکانات بیشتری از جمله سانروف ، کروز کنترل ، دوربین دید عقب و ... نسبت به مدل مورد ازمایش که تیپgl است بیشتر می باشد
1393/3/23
سلام بر شما دوستان گرامی ، من الان یه اپتیما 2014 دارم مشکی هس قبلا هم تویوتا کمری 2008 داشتم سفید بود واقعا ازش راضی بودم اما دیدم که اینا از رده خارجن عوضش کردم اما حالا برگردیم به سر اصل مطلب حالا که نسل جدید کمری روانه ی بازار شده اصلا خوب نیس هم از نظر ظاهر و ادوات داخلی بابا مثل اینکه الان دهه ی 60 است این چه ماشینیه که ساختین واقعا برای برندی مثل تویوتا شرم آور است . متشکرم
1393/3/30
تویوتا واقعا عالیه
ما خودمون(بابام) کمری2007داشتیم عالی بود
سال گذشته به دلایل مالی فروختیم
70ملیون داشتیم که یه ماشینی بخریم
اول خواستیم مگان بخریم
ولی بابام گفت فقط تویوتا
الان هم یک تویوتا یاریس داریم که واقعا بسته به قیمتش ازش راضی هستیم
1393/5/20
آقا این صلیقه ایی هست اما هر چقدر که تویوتا با کیفیت هست (که شکی ندارم) روز به روز داره طراحیش ضعیف میشه تا جایی که فکر می کنم توی طراحی کره ایی ها دارن پیش میوفتن یا با همین روند رو به رشدشون در سالهای آینده از نظر ظاهری پیشی بگیرن.گرچه این دیدگاه من هست.
توی سواری های تویوتا در سالهای گذشته ما ماشینی رو دست کمری گرند نداشتیم تا این که آریون اومد.این دو ماشن از قدرت قابل قبول و نرمی بی همتایی برخوردارند.
من یک آزرا دارم که سالمه مشکلی ندارم و به هیچ وجه لگن و پر خرج این داستانها نیست اما چون 2007 هست وسوسه شدم یک آریون بگیرم.
خودمم توی 150 تومن نظرم روی نیسان تینا هست (نه کمری جدید نه سونوتا نه اوپتیمای زیبا)
1393/5/31
اتومبیل فقط تویوتا .سالها خودرویی بی دردسر وبی آزاراست.چون سازنده باوجدانی داشته است که به همه چی فکرکرده است غیرازسودجویی وکلک وسودش را فقط ازتولیدبالا بدست می آورد
1393/6/3
شما فقط به کیفیت طراحی اشاره دارید. بهتر است از استحکام قطعات هم صحبت کنید زیرا یکی از اصول مهم در خرید خودرو در دنیا و ایران استهلاک پایین است که خودرو های ژاپنی در این موضوع به مراتب در سطح بهتری نسبت به خودرو های سایر نقاط دنیا قرار دارند . و قطعا خودرو های پر استهلاک کره ای هیچگونه قدرت رقابتی را با خودروهای ژاپنی ندارند.
1393/6/26
تعمیر و نصب انواع سیستم صوتی وتصویری در محل (تهران )
09354551608
09124801297
اسکندری
1393/7/2
tarahie dakhelesh kheili behtaraz birooneshe vali dar kol har ki bekhare ye omr basash mashine o marg nadare. kashki ma ham too iran ye khodro saze khoob dashtim ta enghad be mashinaye japoni korei roo nemiavordim
1394/12/15
االان دیگه ملت فقط سوار اسم ماشینا میشن . فرغون باشه اسمش تویوتاا باشه . گاری باشه اسمش تویوتا باشه هرچی ملت در حال سوار شدن بر برند ماشین هستند نه خود ماشین
1397/1/23
سلام این ماشین واقعا فوق العاده هست اما طراحی عقبش یکم تویوتا با عجله کار کرده من شخصن داشبورد و اصالتشو خیلی دوست دارم اینم بگم با توجه به وزن وموتور 2500 خیلی خوب پر میکنه واز نسل قبلیش خیلی بهتر راه میره و نسل کمری جز کم استهلاک ترین خودرو های جهان هست