موضوعات داغ

هیوندای i40

عکس مطلب اول
این روزها آسان‌موتور حسابی گرد و خاک به پا کرده و با ثبت خودروهایی مانند هیوندای اکسنت ، الانترا و ولستر سبد محصولات خود را کامل‌تر از گذشته کرده است. اینبار آسان‌موتور به سراغ یکی از جدیدترین محصولات هیوندای رفته و توانسته برای واردات هیوندای i40 آن هم به صورت سدان و استیشن مجوز واردات بگیرد.
در نگاه اول شاید فکر کنید که این خودرو همان الانترا است اما اشتباه نکنید، طراحی i40 کمی پخته‌تر به نظر می‌رسد و ابعاد و اندازه i40 از الانترا نیز بزرگ‌تر است و در کل i40 در سطح بالاتری از الانترا قرار دارد.
تنها نمونه‌ای از i40 که توانسته مجوز واردات بگیرد مدل‌های 2 لیتری می‌باشد که دقیقا 1999 سی‌سی حجم دارد و می‌تواند حداکثر 166 اسب‌بخار در 6500 دور در دقیقه تولید کند. همچنین برای رسیدن این کره‌ای 4.7 متری به مرز 100 کیلومتر در ساعت، 10.7 ثانیه زمان لازم است. اگر این اعداد و ارقام را با هیوندای الانترا، که دارای موتور 1.8 لیتری است، مقایسه کنید متوجه می‌شوید که با وجود استفاده از موتور قوی‌تر و توان تولیدی بیشتر، در نهایت به دلیل ابعاد بزرگ‌تر و وزن بیشتر، شتاب و مصرف سوخت این دو بسیار نزدیک به یکدیگر هستند لذا اگر یک هیوندای i40 را تهیه کردید سعی نکنید در خیابان برای یک الانترا زیاد شاخ و شانه بکشید زیرا در نهایت هر دو از نظر شتاب دارای عملکرد مشابهی می‌باشند!
از نظر امکانات نیز هیوندای i40 مانند دیگر خودروهای جدید هیوندای از سطح بسیار خوبی برخوردار است. سقف پانوراما، پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان، 9 کیسه هوا، سیستم LKAS (سیستم هشدار به راننده در صورت انحراف از جاده)، سیستم پایداری ESC، سیستم کمکی ترمز BAS، سیستم کمکی در سربالایی HAC، سنسورهای جلو و عقب، دوربین عقب، صفه نمایش LCD، سیستم گردش چراغ‌ها هنگام پیچیدن AFLS، سیستم صوتی به همراه چنجر 6 تایی و ساب‌ووفر و آمپلیفایر، کروز کنترل، روکش چرمی صندلی‌ها و غربالک فرمان به همراه گرمکن از امکاناتی است که روی i40 قابل نصب است که بعضی از آن‌ها روی الانترا حتی به صورت سفارشی نیز نصب نخواهد شد.
اما می‌رسیم به قسمت شیرین ماجرا یعنی قیمت i40. اگر قیمت این خودرو را در بازارهای حاشیه خلیج فارس با دیگر خودروها مقایسه کنید می‌توان حدس زد که در صورت ورود هیوندای i40 به بازار داخل، قیمت پایه آن در حدود 150 میلیون تومان خواهد بود. اما این قیمت تنها حدس و گمان ما در مورد قیمت احتمالی این خودرو است و باید منتظر باشیم تا ببینیم آسان‌موتور این خودرو را در چه سطحی از امکانات روانه بازار خواهد کرد.

بروزرسانی در 20 اسفندماه 92: به تازگی پیش فروش این خودرو توسط آسان‌موتور آغاز شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد