موضوعات داغ

بررسی سیتروئن زانتیا

عکس مطلب اول
زانتیا برای اولین بار در سال 1993 میلادی تولید شد و دو سال بعد به علت ایمنی پایین تولید آن در اروپا متوقف شد و در سال 2000 میلادی (1380 شمسی) توسط شرکت سایپا مونتاژ آن در ایران اغاز شد و تا سال 1389 تولید آن ادامه داشت. با این مقدمه به سراغ آزمایش زانتیا مدل 89 میرویم که از اخرین زانتیاهایی است که از خط تولید گذشته است!
طراحی ظاهری زانتیا دیکر قدیمی و خسته کننده شده است اما هنوز هم از تناسب قابل قبولی برخوردار است. اگر لحظه‌ای به این موضوع شک دارید کافی است نگاهی به طراحی جانبی این خودرو بیاندازید! ضمن اینکه از نظر ایرودینامیک خودرویی قابل قبول است و ضریب درگ این اتومبیل 0.31 است.
باگرفتن سوییج این اتومبیل وقت آن رسیده که دیگر وارد اتومبیل شویم.
با باز کردن در سنگین آن وارد اتومبیل می شویم. طراحی کابین مانند طراحی خارجی قدیمی و کسل کننده است طراحی کلیدها و سیستم تهویه در کمال سادگی صورت گرفته است. طراحی کیلومتر شمار کاملا ساده و فاقد هر گونه هیجان است که مانند اتومبیل‌های آلمانی کیلومتر شمار در سمت چپ و دور شمار موتور در سمت راست قرار گرفته است. البته این کابین دارای نقاط قوتی نیز می‌باشد که می‌توان به فرمان خوش‌دست، دسته دنده زیبا و در صندوق داشبورد، که بسیار شبیه اتومبیل‌های بی‌ام‌و و مرسدس‌بنز است، اشاره کرد. صندلی‌های خودرو راحت بوده ولی شما را خوب در بر نمی‌گیرند و دارای روکش مخملی هستند که با پوشش روی درب‌ها هماهنگ است.
فضای کابین در قسمت جلو خوب و راضی کننده است و در قسمت عقب فضای سر کاملا مناسب است ولی جای پا برای افراد بالای 180 سانتیمتر کوچک خواهد بود. در کل زانتیا از نظر فضاسازی نمره‌ی قابل قبولی دریافت می‌کند. کیفیت مواد به کار رفته در کابین خوب و قابل قبول است.

تجهیزات وامکانات رفاهی وایمنی:
زانتیا دارای امکانات رفاهی وایمنی متوسطی است که از مهمترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
شیشه‌های برقی برای تمام درب‌ها، آینه‌های برقی به همراه سیستم گرمکن و قاب رنگی، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، فرمان هیدرولیک به همراه تنظیم ارتفاع، سنسور باران، تنظیم ارتفاع و گودی کمر صندلی راننده، سیستم صوتی به همراه چهار بلندگو به همراه کنترل‌های روی فرمان، صندلی عقب دو تکه با قابلیت خواباندن، تنظیم ارتفاع خودرو، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، دو ایربگ، دیسک‌های ترمز در هر چهار چرخ به همراه سیستم ضد قفل ABS و تقسیم الکترونیکی نیروی ترمز EBD

آزمایش رانندگی:
زانتیا در ایران با دو موتور عرضه شده است. زانتیا مورد آزمایش دارای یک موتور 2000سی سی با 16 سوپاپ است که این موتور دارای دو میل سوپاپ در بالا می‌باشد و قدرتی معادل 138 اسب‌بخار و گشتاور 176 نیوتن‌متر را ایجاد می‌کند. زانتیا با این موتور دارای شتاب 0 تا 100 کیلومتر 9.5 ثانیه و حداکثر سرعت 220 کیلومتر بر ساعت است. اتومبیل را استارت می‌زنیم، موتور به راحتی روشن می‌شود و عملکرد نرمی دارد. اولین نکته‌ای که به دست می‌آید صدای موتور است که وارد کابین می‌شود و با افزایش دور موتور این صدا آزار دهنده‌تر می‌شود. شتاب اولیه زانتیا در خور توجه است و دنده‌ها یکی پس از دیگری به راحتی تعویض می‌شود در مورد شتاب ثانویه نیز این خودرو بسیار خوب و راضی کننده عمل می‌کند.
اما نکته‌ی بعدی در مورد سیستم تعلیق است که از نوع هیدروپنوماتیک می‌باشد که این نوع سیستم تعلیق خوب عمل کرده و خودرو در برابر ناهمواری‌های سطح مسیر عکس‌العمل خوبی از خود نشان می‌دهد و کمتر ضربات جاده را به اتاق و سرنشینان وارد می‌کند و باعث می شود که زانتیا کیفیت سواری خوبی داشته باشد. زانتیا بسیار خوش‌دست است و راننده تسلط کافی روی آن دارد و همین امر هدایت آن را لذت بخش می‌کند. صندلی‌های زانتیا راحت است ولی شما را خوب در بر نمی‌گیرد. فرمان زانتیا بسیار نرم است و اطلاعات خوبی از سطح مسیر حرکت را به راننده می‌دهد. دید جلو و اطراف ماشین خوب هستند ولی دید عقب چندان خو ب نیست و به علت نداشتن دوربین و سنسور عقب باعث می‌شود که دنده عقب رفتن با زانتیا مشکل باشد. آینه‌های کناری نیز کمک زیادی به شما نمی‌کنند اما یکی از نکات عجیب زانتیا شعاع کم فرمان است و با توضیحاتی که در بالا به آن اشاره شد پارک کردن با این اتومبیل بسیار دشوار است. ترمزهای زانتیا عملکرد خوب و مطمئنی دارد ولی در زمانی که سطح مسیر لغزنده باشد چندان خوب عمل نکرده و توقع بیشتری از ترمز‌های این اتومبیل میرفت. در مجموع زانتیا دارای نقاط قوت و ضعف‌هایی می‌باشد که از نقاط قوت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
موتور پرقدرت، شتاب بالا، کیفیت سواری فوق‌العاده، لذت رانندگی بالا
و از نقاط ضعف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
ایمنی پایین، مصرف سوخت بالا، لوازم یدکی گران، امکانات و تکنولوژی پایین و طراحی داخلی و خارجی قدیمی

نظرات کاربران

142 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1392/7/12
hadaf az tolid yek khodro dar iran tanha sood tolid konande ast!
1392/7/12
طبق سایت زیر:
http://www.autoevolution.com/engine/citroen-xantia-1998-20i-135-hp.html
سرعت 203
فدرت 135
شتاب 11
مصرف 9/1
ضریب ایرودینامیک 0/33
تولید از 1998 تا 2001
1392/7/12
ممنون از اطلاعاتتون.
تنها چیزیش که خیلی تو ذوق میزنه ایمنی پایینشه.
خیلی از زانتیا دارها از ایمنیش اظلاعی ندارند.
آقایون فقط به خاطر پر شدن جیبشون این خودرو رو توی ایران تولید کردن به جون ادما کاری ندارن همین طور که می بینید هنوز هم خودرو های با ایمنی کم تولید می کنن.
1399/4/13
دوست عزیز با آبرو زانتیا بازی نکنید . کدوم ماشینی تو ایران هستش که رو سه چرخ حرکت کنه؟ وراجی نکنید
1392/7/13
ممنون از امیر حسین بابت اطلاعات خوبش.من فکر میکنم زانتیا ماشینیه که باید نهایتا دو ماه داشته باشی از سرعت وشتابش لذت ببری بعد تا به خرج نیفتاده ردش کنی بره
1397/8/16
اقا شما داری اشتباه میکنی من زانتیا دارم نسبت به خودرو های دیگه اصلا خرجی نداره چون تعمیر گاه نمیره منم باهاش گاز زیاد میدم ولی اصولی مشکل اینه کمترن افرادی که شیوه ی صحیح استفاده ازشو بدونن
1392/7/20
وقتی وارد یک مغازه میشویم و از منصف بودن مغازه دار مطمئن نیستیم سراغ یکی از اجناسی که میشناسیم میرویم وقیمتش را میپرسیم اگر قیمت اون کالا را نزدیک به قیمتی که ما میدانیم باشد به او اطمینان میکنیم .در مورد خودرو بانک هم همینطور خوب اولین باری است مراجعه میکنم سراغ زانتیا رفتم که میشناسمش و متاسفانه مطلب بسیار ضعیف و غیر درستی را خواندم.دوست عزیز حداقل به سایتهای اروپائی و خود سیتروئن مراجعه میکردید و متوجه میشدید زانتیا تا سال 2001 در اروپا و به تعداد یک میلیون و سیصد هزار دستگاه تولید شد.و در سال 1994 بعنوان خودرو دوم اروپا بالاتر از مرسدس سی کلا س قرار گرفت. وتازه سال 1997 در یورو ان کاپ تست تصادف شد و به اندازه ب ام و سری3 و مرسدس سی کلاس ستاره گرفت و 4سال بعد هم تولیدش ادامه پیدا کرد.مابقی مطالب بدیهیات زانتیا است یعنی هندلینگ عالی و سواری لذتبخش هیچکس نمیتونه ردش کنه .ضمنا زانتیا طراحی برتونه بسیار مشهور است یعنی طراح بیشتر لامبورگینی ها.
1392/7/20
امیدوارم تیتر مطلب رو که اصلا صحت نداره اصلاح کنید.الان دیگر هیچ اهمیتی نداره کسی در باره مشخصات زانتیا و ایمنی زانتیا صحبت کنه چون تولیدش سالهاست در ایران هم متوقف شده .دلیل توقف تولیدشم کساد کردن بازار ماشینهای وارداتی بود ماشینی با این همه قابلیت قیمتش 27میلیون بود.بگذریم.اقا امین شما که خودت اعلام کردی 1998 تا 2001 چرا در مورد تاریخ اعلام شده در مقاله هیچی نگفتی.زانتیا از سال 1994تا سال 1997 سری اول تولیدش بود و 1998 تا 2001 با اصلاحاتی مانند اضافه کردن ایربگ و نصب میله های محافظ در درها و چند مورد مقاوم سازی دیگر تا 2001 تولید شد.لطفا به این آدرس بروید و نتیجه تست ب ام و را که در همون سال تست شده ببینید 1.5ستاره گرفته.www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_1997/15.aspx و همینطور مرسدس سی کلاس و روور600 و ساب900 و 406 هم همین امتیاز را گرفته بودند.اقا امین من زانتیا دارم و 8ساله دارم و از ایمنیش اطمینان کامل دارم.و خدمت اقا فرزاد طی این 8سال و 150000 کیلومتر کارکرد یک میلیونو 500هزارتومان خرجش کردم و مصرف جاده اش هم با 120 کیلومتر و کولر روشن 7.3 لیتره.نمیدونم کسانی که این ماشینو نداشتن چطوری اینجوری قاطعانه در موردش صحبت میکنند.
1392/7/20
ببخشید چند پست پشت سر هم گذاشتم.هر چه مقاله رو میخونم بیشتر متعجب میشم.ماشین طراحی 1994 است یعنی 20 سال پیش اونوقت شما بعد از 20 سال تازه اومدی نقدش کردی میگی طراحی قدیمی!2-تکنولوژیپائین؟!!! آیا بعد از 20 سال چند مدل از ماشینهای 2013 داخل ایران سیستم تعلیق هیدرواکتیو دارند؟مهمترین عنصر یک ماشین سیستم تعلیقش هست.3-آیا موتور و گیربکس پژو407 با کمی تغییرات همون موتور گیربکس زانتیا نیست البته 407 گیربکس دستی.غیر از این است که سیستم تعلیق جنسیس 270 میلیونی به پای سیستم زانتیا نمیرسه.بعد از 20 سال میشه بپرسم ماشینهای امروزی چه آپشنهای اساسی از زانتیا بیشتر دارند.مانیتور و دوربین دنده عقب من 4 سال پیش با 200هزار تومان براش نصب کردم تا کنون هم عالی کار میکنه.ماشینهای جدید چند تاشون تنظیم ارتفاع و سنسور باران و برف پاک کن عقب و قابلیت خوابوندن صندلیهای عقب رو دارند؟عزیز من ما داریم در مورد ماشین با طراحی 20 سال پیش حرف میزنیم.غیر از این است که دلیل این نقد قابلیتهای بالای ائنه که هنوزم ماشینهای جدید در برابرش کم میارند.ضریب گیربکس زانتیا رو کدام یک از ماشینهای جدید داره که در هر دنده ای کشش کافی داره.ضمنا گشتاور زانتیا 187 نیوتن متر است دقیقا برابر با گشتاور مزدا32010 به این میگن تکنولوژی پائین؟!خودت کلاهتو قاضی کن.ایمنی مگر ترمز و پایداری و خوشفرمانی و چالاک بودن نیست؟ایمنی پائین!!!!!پس اگه یه جعبه بسازیم که براحتی چپ کنه ولی از فولاد بسازیمش 5ستاره بگیره از دید شما که کارشناس هستی ایمنه؟من نمیدونم شما چرا اینقدر برای ما 60 ,70 هزار نفر که زانتیا داریم دلتون میسوزه و به فکر ایمنی ما هستید ولی 4میلیون و 700هزار پراید مهم نیستند .شما آمار تصادفات از زمان تولید تا پایان سال 91 گه پلیس اعلام کرده را ببینید زانتیا آخره کمترین تصادف رو داره .حتما میگید تعدادش کمه .درصد تصادفش کمه سمند هر 100 دستگاه 3.4 دستگاهش تصادف کردن زانتیا 3صدم در 100دستگاه حتی به نیم دستگاه در 100 هم نرسیده.
1392/7/20
سلام.اگر بحث منصف بودنه اقا ارش پس باید منصفانه نگاه کرد اولا کسی نگفت زانتیا کلکسیون ضعفه ولی بی ضعفم نیست شما هم بهتره از تعصبت کم کنی.منم گفتم زانتیا ماشینیه که لذت رانندگی داره ولی ضعف های بیشتری داره وهزینه تعمیر ولوازم بالا وگرانی داره و اینکه این ماشین تست نکرده در موردش صحبت می کنن من تست کردم ولی ماشین دیگری هم تست کردم.سمند وپراید تا انجایی که من میدونم در حدود 26 و15 م قیمت دارن ولی زانتیا کارکردش حدوده 60 م قیمت داره و قیمت هر دوی این خودروها اندازه ی نصفه زانتیاست پس فکر کنم باید با رقیب های هم قیمته خودش مثل مگان مقایسه بشه چون بهتره یک خودرویه اروپایی با یک خودرویه اروپایی مقایسه بشه وفکر کنم جالب بشه شما تست ایمنیه زانتیا ومگان رو هم نگاه کنی.ودر اخر اینکه شرکت های بزرگ خودرو سازی هم پس از تولید وارزه این را میپزیرند که یک سری ضعف ها دارن.زانتیا؟
1398/7/20
سلام آفرین بر شما خوب با مگان مقایسه کنید . از لحاظ موتور و هندلینگ و نرمی و شتاب و لذت رانندگی اصلا با زینتیا قابل مقایسه نیست. تعصب الکی به وجود نمیاد . شما کافیه یک سال مداوم زانتیا زیر پات باشه تا ببینی ناخودآگاه تعصب پیدا میکنی از بس که این ماشین گوش به فرمان رانندشه و نرمی و هندلینگش رانندگی خسته کننده رو تبدیل به لذت میکنه برات . در ضمن اصلا پر خرج نیست کافیه سرویسهاش به موقع انجام بشه
1392/7/21
عجب بساطی اینجا
اخه یک ماشین از رده خارج مال 20 سال پیش که اینقدر بحث نداره
1392/7/21
زانتیا دیگه از مد افتاده دروسته سواری خوبی داره ولی از چشم افتاده
1392/7/21
اونائی که عقیده دارند از رده خارج شده بهتره در باره اش صحبت نکنند.چه ضرورتی هست که یک سایت خودروئی بیاد اولین بررسیها شو روی این ماشین 20 سال پیش قرار داده.آقای فرزاد از تست تصادف چی میدونی که ایمنی زانتیا رو با مگان مقایسه میکنی.ایمنی زانتیا اگر بیشتر از مگان نباشه کمتر نیست.مشکل در درک غلط برخی از ایمنی هست.شما به سایت مراجعه کنیدسایتwww.ancap.com.auکه موسسه تست تصادف استرالیا هست.ماشین ایمن را اینجوری معرفی میکنه.1-ترمز و متعلقات مناسب 2-هندلینگ و پایداری و مجهز شدن به سیستمesp و3-شاسی و سازه مناسب4-ایربگ و کمربندهای مناسب.خوب در مقایسه ای که در مجله ماشین در سال 1388بین مگان و زانتیا انجام گرفته در ترمز و هندلینگ زانتیا برتر بوده ایربگ وکمربند هم که مثل هم هستند.حالا میریم سر تست تصادف.به این آدرس مراجعه کنید.www.euroncap.com/tests/frontimpact.aspx در خود یوروانکاپ به دقت توضیح داده که میزان ضربه بستگی مستقیم به وزن خودرو داره و خودرو هرچه سبکتر باشه کمتر اسیب میبینه و امتیازش بالا میره ولی نمیشه انتظار داشت ماشین سبکی که 5ستاره آورده در برخورد با یک ماشین سنگین که 2ستاره گرفته بخوبی از سرنشینانش محافظت کنه.خوب مگانی که اینهمه جماعت دم از 5ستاره گرفتنش میکنند در تست تصادف دارای وزن 1173کیلوگرم ودارای 6ایربگ بوده یعنی هم وزنش کم بوده و هم ایربگش زیادتر از مگان ایران بوده مگان ایران 2ایربگ و وزن1370کیلوگرم است بنابراین مگان ایران در واقعیت 5ستاره نداره.شما به نتیجه تست 206 + در سایت www.latinncap.com را ببینید بخاطر اینکه مثل 206ایران 4در و1050 کیلوگرم وزن با 2ایربگ 2ستاره و بدون ایربگ 1ستاره دارد در حالی که در ایران به هاچبک و اس دی به ایربگ دار و بدون ایربگ میگویند 4ستاره داره در حالی که 206 4ستاره 943 کیلوگرم وزن ودودر بوده.در حالی زانتیا که در سال 1997 همانند ب ام و سری 3 2ستاره گرفتند 1ایربگ داشت و در ضمن تغییرات دیگری هم در اون دادند.بنابراین حال با شماست یا براساس تبلیغات یک عده که نتونستند بعد از 20 سال یک ماشین بهتر از زانتیا طراحی کنند و یا مونتاژکنند دست به تخریب زانتیا زدند و الی من هم میدونم که زانتیا مربوط به یک نسل پیش ماشینها است .متاسفانه باید بگم در مورد قیمت صحبت کردی اگر براساس قابلیت با شه ارزش زانتیا از مگان هم بالاتره.اصلا بحث تعصب نیست بحث دانائی و اطلاعات درست است.شما فکر میکنید همه مردم هیچی حالیشون نیست که 60 و حتی 70میلیون میدن به ماشینی که 12 ساله همه چیش جلو چشمه ,هزینه اش ,مصرفش,ایمنیش.اگر بدرد نمیخورد سراغش نمیرفتند.ضمنا خواهش میکنم اگر اطلاعات مستند دارید به این بحث ادامه بدید چون من برای تک تک کلماتمم سند دارم.
1392/7/21
ببخشید اقا فرزاد لطف میکنید که نگفتید کلکسیون ایراد هست.نه شما هیچکس نمیتونه همچی حرفی بزنه.البته افراد میتونند روی هوا صحبت کنند و هزار ایراد رو به مرسدس اس کلاس 2014 که کاملترین ماشین ساخته شده است وارد کنند.لطفا شما که تست کرده صحبت میکنید بفرمائید چه مدت زانتیا داشتید و در اون مدت چه ایرادهائی پیدا کرد و شما با چه هزینه ای برطرفش کردید تا ما هم هوشیار بشیم و بیشتر مراقبت کنیم .تنها بحث کل کل که نباید باشه بهتره از اطلاعات همدیگه استفاده کنیم.ضمنا قیمت قطعات مگان و مزدا3 را هم بگید.چون چه دوست داشته باشیم وچه نداشته باشیم از نطر قابلیت اینها رقیب زانتیا هستند.
1392/7/24
زانتیا هر عیبی داشته باشه فعلا با این وضع بازار خودرو و در کل بهتر از ماشینای داخل ویه سری از خارجیهاست" فقط از این حال میکنم که هیچ کدوم از ماشینای خارجی مثل زانتیا نمیتونند با سه تایر حرکت کنند....
1392/7/24
اقا امین ممنون از اشاره دقیق شما.مطمئنا ما دچار توهم نشدیم و بگوئیم زانتیا بهترین ماشین است.بحث اینه که ما داریم با 98درصد خودروهای داخل مقایسه اش میکنیم.سایپا باید خوشحال باشه از تخریب زانتیا چرا که بعد از توقف تولید زانتیا شروع به تولید تیبا کرده.شما عقب گرد را نگاه کنید پس چاره چیه ؟اینه که زانتیا را تخریب کنند.آقای نویسنده مقاله لطفا به سایت WWW.PARKERS.CO.UKمراجعه بفرمائید تا متوجه بشید که زانتیا از سال 1994تا سال 2001 بیش از یک میلیونو دویست هزار دستگاه در اروپا فروش کرده.عزیزان من متوجه نمیشم که این بحثها چه نتیجه ای دارد وقتی نفر نمیخواد گفته اشتباهشو اصلاح کنه.تمام دنیا میدونن زانتیا 7سال تولید شد و بعدش C5جاشو گرفت که کاملا طبیعیه .حتی مدت زمان تولیدش بیشتر از سایر مدلها بوده.حالا اگر تیتر را اصلاح کردند!!!!
1392/7/29
مرسی آرش
منم خیلی گشتم در مورد اشکالاتی که میگن داره، که بیشترشو شما توضیح دادی. یک چیز دیگه هم که هست و کسی دقت نمیکنه اینه که مدل اولیه اون (که از سال 1993 تا 1998) تولید میشده تست تصادف شده و نه مدل face lift که از 1998 تا 2001 تولید می شده و که از لحاظ ایمنی بهتر از قبلی بوده و شاسی اون هم تقویت شده.
1392/7/30
Arash aziz merc a tozihate manteghit man a bachegim asheghe asheghe xantiya metaluke meshki ba shishehaye dudi budam khob hala k manteghi fek mikonam mibinam arzeshesh hanu vasam ziyade ishalla mikharamesho a dashanesh lazat mibaram
1392/8/1
سهیل عزیز و زهره نازنین و همگی دوستان گرامی بی نهایت سپاسگذارم که وقت گذاشتید و متنهای دست و پا شکسته مرا خوندید چه سرورانی که تا حدودی با نوشته ها موافق بودند و چه بزرگوارانی که مخالف و منتقد بودند.مهمترین موضوع این است که کنجکاوانه به قضیه نگاه کنیم.کافیست از خود بپرسیم چگونه میشود یک ماشین با سرعت 200 کیلومتر به گاردریل و تیر برق و دوباره گاردریل برخورد کند به پرواز درآید و متاسفانه در لاین مخالف با پراید و 206 و وانت نیسان برخورد کند و ماشین کاملا آسیب ببیند ولی خوشبختانه راننده سالم از ماشین پیاده شود (تصادف زانتیا در یادگار امام در2سال پیش) 2ستاره (فرض که اصلا بعد از تست در سال 1997 هیچ اصلاحی انجام نگرفته باشد) و خودرو دیگری 3ستاره در حالی که واقعا نمیشه باهاش توی جاده رفت قطعا جواب را خواهید یافت.هرچند شدیدا با رانندگی خطرناک که نوعی بی احترامی به دیگران است مخالف هستم و با یکی دو مورد نمیشه به نتیجه گیری رسید ولی خوشبختانه زانتیا 12سال است که جلو چشم ماست و امتحان خودشو پس داده.زانتیا توسط موسسه معتبر برتونه و یکی از برجسته ترین طراحان این موسسه طراحی شده.برتونه به همراه پینن فارینا 2قطب بزرگ طراحی خودرو دنیا هستند که برتونه طراح اصلی لامبورگینی و مازراتی است و فارینا طراح اصلی فراری است.یک نکته مهم دیگر این است که زانتیا برگرفته از طرح مفهومی(concept) اکتیواست.طرحهای مفهومی نشان دهنده قدرت طراحی و خلق ایده های تازه یک خودروسازاست و دیگر هدف از طرحهای مفهومی ارزیابی نظر مشتریان است.خیلی از طرحهای مفهومی هیچگاه به تولید نمیرسند.موضوع دیگر در سمت راست نتیجه تست توضیح داده شده که زانتیای مورد آزمایش تولید 1997 میباشد که با این گفته نویسنده که تولید آن در 1995 متوقف شده مغایرت دارد.میگویند انسانی که خوابیده باشه براحتی میشه بیدارش کرد ولی کسی که خود را به خواب زده باشه به هیچ عنوان نمیتونی بیدارش کنی.ببخشید دوباره طولانی شد واقعا انچیزی که مهم است بدست اوردن توانائی درست و منطقی تجزیه و تحلیل کردن یک مسئله است و الا معمولا ماشینی که تولیدش متوقف شده باشه مورد اینجوری نقدی قرار نمیگیره.ضمنا نویسنده محترم فرموده فضای پای سرنشینان عقب کمه در حالی که فاصله محوری زانتیا 2740 میلیمتر است و مگان 2686 میلیمتر است در حالی که در بررسی مگان در همین سایت از فضای پای خوب صندلی عقب اشاره میکند(جا دارد بابت بررسی خودروها با این فرمت تشکر کنم) همه میدونیم که فاصله محوری نشان دهنده بزرگی اتاق است البته فاکتورهای دیگری هم موثر هستند ولی فاکتور مهم همین فاصله محوریست.
1392/8/11
آقا من کاری به این تفصیرها ندارم فقط میدونم با همه ی ماشین های ایرانی 1بار تصادف کردم بدترین عملکرد مال زانتیا و پرشیا بود.عوضش با تندر با 80تا زدم به درخت لامصب اتاقش سالم سالم موتور سالم سالم با سمند شاخ به شاخ کردم جلوش له شد اما اتاقش سالم موند اما با پرشیا زدم به پراید پرشیاهه خورد شد همین که خودم خورد نشدم خدا رو شکر و اما......زانتیاااا...اوه اوه اوه باش رفتم تو دیوار با شدت تصادف کمتر نسبت به تصادفی که با تندر داشتم اما لامصب کاپوت تا جلو داشبورد جمع شد شده بود انگار صورتی که روش اسید بپاشی نمیتونستی قطعات سپرشو تو نگاه سرسری از موتور تشخیص بدی سقفشم که خیلی زیبا به طرف کله ی بنده جمع شد.حیف این موتور که روی این بدنه و این طراحیه...والسلام
1398/4/30
داداش تو رانندگی نکنی به صرفه تره،،،آبرویه هر چی رانندس بردی!!! من جا تو بودم خودمو میکشتم،،،،فک کنم برنامت اینه که روزی یدونه ماشینو کلأ بکوبی تو دیوار😆😂😂
1392/8/14

آقایان عزیز - مواردی که می گویم از تجربیات داشتن زانتیا طی 7 سال داشتن زانتیا ست .
1- از ایمنی زانتیا تو اتوبات زنجان تبریز که اگر رفته باشید می دانید وضعش چطریه کارگرها گودال کندند ولی یادشان رفته پرش کنند واخر کیفیت وبا سرعت 210 لاستیک سمت راننده از دو طرف پاره شد به

دلیل کیفیت بالای لاستیکهای ایرانی . وبا این سرعت اگر ماشین دیگری بود 200درصد چپ می کرد ولی من اصلا متوجه نشدم فقط فرمان کمی سفت شد وچیزی می کوبید به گلگیر که بعداز توقف دیدیم برروی رینک

هستیم .2- جاهایی با این ماشین رفتم که حتی ترامتور قادر به رفتن نبود کوه وصحرا ومعادن وهیچ خودرو داخلی وخارجی در این رده نمی تواند چنین تعادلی داشته باشد 3- وقتی لاستیکت پنجر شد می توانی بیندازی

عقب وبا 3 چرغ ادامه بدهی . البته دوستان عزیز توجه کنند باید ماشین از نظر فنی درست باشد .
4- در مورد قیمت بالای قطعات واستهلاک باید عرض کنم قیمت قطعات گروهبان زونتیا از این ال 90 که خیلی ها دم از اون می زنند خیلی پایین تره لنت ترمز ال 90 خوبش 148هزار تومان ولنت زانتیا خوبش الان

95هزار تومان تسمه تایمر ال 90 الان 280 هزار تومان واورجینال زانتیا 200 هزار تومان کجای قطعاتش گرانه 5- واگر یکبار اساسی تعمیر کنی وقطعات عوض کنی راحت تا 2 سال نیازی به تعمیر نداره 6-

راحتی ونرمیت زانتیا در هیچ خودرویی حتی شاسی بلند تا بحال تجربه نکردم.
6- قدرت موتور تمام نشدنی یعنی اگر مسیرتون به شبلی بستان اباد افتاد ماشین های الان خارجی هم نمی توانند در سربالایی رقابت کنن وراحت بدون فشار به موتور 180 تا بالا می ره .
7- وهیچ ماشینی را نمی توانی آمپرشو بچسبانی وجای گاز بماند ولی با این گروهبان زونتیا آمپرشو تو اتوبان چسباندیم وپلیس محترم زحمت کشیدند ونگه داشتند وبا اون سرعت ترمزها خوب جواب داد ودستگاه پلیس

که ثبت کرده بود 253 کیلومتر را نشان می داد و3 روز رفتیم پارکینگ وجریمه وثبت سرعتش موجوده.8- مانور ولایی کشی وشتاب خیلی عالیه وهر سوراخی که پیدا کنی می تونی از راست وچپ رد بشی ونکته مهم

در سبق گیری هیچ خودرو یی تا بحال نتوانسته گاز بده ونزار ه سبق بگیری وحتی مزدا 3 وهیوندا وکیا کم آوردند. و در سربالایی از ماکسیما بهنتره ولی در کف نمی تونه بگیردش امام فاصله بسیار کم.
دوستان عزیز ماشین های کم مصرف شما بهترش 7 تا می سوزونه واین زونتیا با دور موتور حدود 4 وسرعت تقریبی 140 در اتوبان نهایتش 6/5 می سوزونه ودر شهر 10 تا کجای این مصرفش زیاده.
و.....
و....
1392/8/15
آقا سعید لطف کنید مشخصات کاملتون را بدید توی خیابون و جاده دیدیمتون بزنیم کنار تا شما رد بشید تا خدائی ناکرده به ما هم نزنید.ماشاالاه با این رانندگی نه به دیوار رحم میکنید و نه به درخت.شما حاضر شدید آبروی خودتو ببری تا فقط ثابت کنی بدنه زانتیا ضعیفه!!فقط خدمتتون عرض کنم ایمنی یک ماشین چیزی غیر از محکم بودن بدنه است اتفاقا امروز برخلاف قبلا بدنه رو به گونه ای درست میکنند که هنگام تصادف آسیب ببیند ولی ضربه را به سرنشینها منتقل نکنه.کار درستی نیست من 100تا آدرس در مورد موضوع ناخوشایند تصادف و چپ کردن ماشینهای دیگر و بخصوص همینهائی که نام بردی بدهم که چطوری در تصادفهاشون به هیچ کدام از سرنشینها رحم نمیکنند .فقط یه آدرس میدم اونم خود دارندگان این ماشینها شرح و عکسهاشو گذاشتند.یه سری به سایت پدال بزنید بخش مقایسه سمند ال ایکس و ال90 رو بخونید و ببینید.ای کاش حتی یه نفر هم در ماشین کشته نشه چون همون یه نفر هم زیاده ولی واقعیت اینه که در ایران سالی 25هزار نفر در جاده ها کشته میشوند میشه بفرمائید در چه ماشینهائی کشته میشن.آدرس دقیق پدال www.pedal.ir
1392/8/15
آرزوی من و دعای هر شب من در درگاه خداوند مهربان اینه که اولا هیچ ماشینی تصادف نکنه و اگر هم تصادف کرد کشته نده.و صبحها که حرکت میکنم سر کار بروم میگویم خدایا امروز هم شاهد هیچ ماشین تصادف کرده ای نباشم.یه فرهنگ و اخلاق بدی داره رواج پیدا میکنه اونم با اب و تاب تعریف کردن لت و پار شدن دیگران و متلاشی شدن ماشینها ی دیگر است و مبالغه کردن در استحکام و ضد ضربه بودن ماشین خودشون است که همین مبالغه در بعضی این شائبه را بوجود میاورد که در ماشینشون تحت هر شرایطی ایمن هستند حتی اگر بد رانندگی کنند.من ناچارا فقط اخبار یک روز تصادفات را میگذارم تا متوجه بشیم که تنها راه ایجاد ایمنی در جاده ایمن رانندگی کردن است.منبع خبر.www.khabaronline.ir/detail/318244/society/events روز 27مهر92 بقیه روزها را هم میتونید در صفحات دیگر این سایت ببینید.با پوزش از تمام عزیزان فقط و فقط قصدم اینه که درست رانندگی کنیم والا در کامیون هم براحتی نفر میتونه از بین بره.1-واژگونی پیکان 2نفر 2-واژگونی پراید1نفر 3-واژگونی پراید 1نفر مورد2و3در جای مختلفی اتفاق افتاده.4-تصادف سمند با تریلر5نفرهمه سمند5-کامیون با پراید3نفرپراید6-موتورسیکلت1نفر7-نیسان با پیکان 1نفر8-سمند با موتور2نفر 9-پراید با تریلر1نفر10-سمند با پراید1نفر 11-موتور با کامیون2نفر 12-پراید با کامیون الفا3نفر 13-واژگونی4052نفر 14-سمند با پراید4نفر 15-کامیون با پراید4نفر 16-پراید با موتور1نفر 17-واژگونی موتور1نفر 18 206با موتور1نفر 405با کامیون5نفر 20 واژگونی کامیون1نفر.واقعا تاسف برانگیزه ما اینجوری به جون هم افتادیم حتی اگر ماشینمون محکمترین و ایمنترین باشه سرنشینان ماشین دیگرو به کشتن میدیم.خواهش میکنم تمنا میکنم ایمن و محتاط رانندگی کنیم و جون خودمون را به یه آهن پاره نسپاریم.در این امار فقط کشته شدگان نوشته شده ودر حوصله این نوشته نبود مجروحین را بنویسم.همیشه زنده و پایدار باشید.
1392/8/15
جناب سعید خداراشکر خوب این همه تصادف کردی و زنده موندی یک دفعه دور از جان میگفتی توی زانتیا جان به جان افرین تسلیم کردی که این سناریوی زانتیا تکمیل میشد.من هم به عنوان کسی که سالهاست زانتیا دارم و شاید بالغ بر 10نوع دیگر ماشین داشتم که بعضا ماشینهای گران قیمت و جدیدی بودند احساس آرامش و ایمنی که در زانتیا داشتم در هیچکدام از ماشینهای دیگر نداشتم.من بیشتر به این خاطر علاقمند به سایتهای خودروئی شدم که احساس کردم اینجا دیگه خبری از سیاست و دروغ و زیر پا کشیدن نیست بحث فولاد هست و هنر انسان که به کار درست کردن ماشین میاد ولی مثل اینکه اشتباه میکردم .
1392/8/15
اینقدر این متن اقای سعید حواسم رو پرت کرد یادم رفت از اقای ارش بخاطر اطلاعات بسیار دقیق و مستندشون تشکر کنم من که بینهایت استفاده کردم و همچنین خوشحال شدم که همچین افرادی هستند که یک مطلب رو اصولی بیان کنند.وقتی کسی نیست دفاع کنه عکس تست تصادف زانتیا را میگذارند و وقتی میبینند نمیتونند در برابر استدلال دقیق و منطقی افراد حرفی داشته باشند میرن سراغ تجربیات شخصی.واقعا باعث تاسفه که ذهن مخاطبین را اینجوری درگیر میکنند.من هم طی سالها رانندگی شواهد بسیار زیادی از تصادف ماشینهای مختلف در ذهنم دارم.
1392/8/16
زانتیا 89 داشتم از صفر زیربای خودم بوده بیشتر موارد اعلام شده در مقاله منطبق با واقع هست اما عدم ایمنی رو قبول ندارم اگر چه بدنه نسبت به این خودرو ضعیفه اما یکی از موارد قابل توجه در خریدش همان ایمنی نسبت به خودرو های هم قیمتش بوده شتاب چابکی فرمان بذیری و بالاخص نرمی و راحتی اون عالیه اما صدای موتور کاملا تو اتاق شنیده میشه کولر بر سرو صداس اتاقش دیگه خیلی قدیمی شده و ابشنه خاصی نداره به خاطر اینکه اتومات تو ایران نداره سه روزه که فروختمش اما دلم براش تنگ شده نظرات اقا ارش کاملا درسته اما فضای سر نشین عقبش واقعا محدوده طراحیه بدنش نسبت به زمانش علیرغم سادگی واقعا جذاب و هیجان انگیزه که با شتابش سازگاره شتابو سرعتش با لاستیک میشلن هماهنگه
1392/8/18
آقا سعید عزیز
من هم یکبار با سرعت 160 با گوشه سپر سمت راست زدوم به سگ -
خسارت: فقط ترک سپر که با جوش پلاستیک درست شد ولی قبلا با پزو همین اتفاق برام افتاد سیر وفن ورادیاتور وشیشه جلود کلا خرد شد .
حالا خودتون قضاوت کنید ایمنی کدام بیشتر است؟
1392/8/28
من دارمش.خيلى ماشين خوبيه قيافشم دوست دارم خصوصا نماى پشتشو.پارك كردن باهاش راحته در كل ماشينى نيست كه اذيتت كنه منكه دلم نمياد بفروشمش
1392/8/29
بدنه زانتیا فوق ضعیف و امنیت در حد 0 دلیل اثبات با مراجعه به سایت اپارات و دیدن تست تصادف این خودرو حتی با 206
1392/9/3
آقای حسین اول برو مطالعه کن معنی ایمنی را متوجه بشو بعد بیا در مورد ایمنی یه ماشین نظر بده.همون تستی که میگی زانتیا2ستاره گرفته اصلاحات بعدیشم پیشکش.حداقل به خودت زحمت میدادی متنهائی که دوستان اتفاقا در تفسیر همون تست تصادف اینجا نوشتن را مطالعه میکردی .اصلا بیخیال زانتیا یه چیزی یاد میگرفتی.90درصد ماشینهائی که تو ایران هستند بدلیل اینکه نمیتونن هیچ ستاره ای از اون سازمان بگیرند اصلا برای آزمایش فرستاده نشدند.تازه این فقط تست تصادفه نه کل ایمنی یه ماشین.به هر حال به شما توصیه میکنم برای اینکه خیالت راحت باشه زانتیا نخر برو وانت نیسان بخر که بدنه اش از تمام ماشینها محکمتره.
1392/10/6
سلام به دوستای خوبم.من زانتیا ندارم ولی یه بار سوار زانتیای دوستم شدم که راننده خودش بود تو جاده انزلی به رضوانشهر با مگانی که داشت سبقت میگرفت شاخ به شاخ به هم خوردیم.ما از توش سالم در اومدیم ولی یکی از سرنشین های مگان که 2 نفر بودن فوت کرد.به نظر من ایمنی زانتیا بالاست.
1392/10/7
امیرحسین من دوستتم که با هم رفته بودیم سفر گلم ماشین ما مگان بود نه اونا؟؟
مگان 5 ستارست اگه نمیتونی بشماری دستتو نگاه کن زانتیا یک و نیم ستارست اگه نمیتونی بشماری چیزیو نگاه نکن.
1392/10/19
اقا بالاخره بخرم یا نه ؟
با 40 م دیگه چی میشه بخری ؟
لطفا راهنمائی کنید.
1392/10/22
متاسفانه هیچ کدوم از دوستان عزیز در مورد سیستم تعلیق (منحصر به به فرد) سیتروئن زانتیا که ارتفاع رو به صورت اتوماتیک تنظیم میکنه و روی سه تا چرخ راه میره مطلبی رو بیان نکردید . اگه هر 45000 کیلومتر روغن هیدرولیک رو عوض کنید اصطحلاک به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا میکنه / شتاب صفر تا 90 کیلومترش از ازرا و ماکسیمای اتومات بیشتره/ به دوستانی که دارن توصیه میکنم باد چرخهای جلو 30 درجه (پی اس ای) و عقب رو 28 درجه تنظیم کنید که نرمترین سواری رو بهتون بده ولی کمترش نکنید که مصرف بنزین بالا نره
1392/10/27
آخه عزيز من،در اين كه زانتيا شتابش خوبه نسبت به كلاس خودشه،معلومة تا حالا كنار آزرا گاز ندادي كه اين حرفو ميزني.
1392/10/28
اولآ اینکه پشت آزرا نشستم و تست کردم . دوم اینکه با ازرا درگ هم گذاشتم که با اطمینان صحبت میکنم / دوست عزیز در جریان باشید که توی همه ی ماشینها حجم موتور ملاک بر برتری شتاب (صفر تا صد) نیست . اولا اینکه دنده ی اتومات شتاب کمتری نسبت به دنده ی دستی داره . برای همین همه ی اتوموبیلهای مسابقات دنده ی دستی دارن . دوم اینکه وزن ماشین توی شتاب اولیه خیلی ملاکه که از شکل ظاهری پیداست ازرا خیلی سنکینتر از زانتیاست . من قبلا بنز داشتم توی شتاب اولیه از 405 جا میموندم ولی توی جاده هیچ ماشینی نمیتونست منو بگیره تا اینکه موقعی که ماکسیما وارد بازار شد توی جاده به هیچ عنوان بهش نرسیدم/ با پزو 207 رانندگی کن تا ببینی با موتور 1600 سی سی چطوری پرواز میکنه
1392/10/30
کدام ماشینه بعد از 20سال که از طراحیش میگذره اینقدر توی بورس باشه.نیازی به جر و بحث نیست بازار همه چیو روشن میکنه.هنوز تمام ماشینهای جدید در بازار ایران با زانتیا مقایسه میشن حتی 200میلیونیهاش.نفر میخواد بگه شتاب ماشینش خوبه میگه پا به پای زانتیا میره و یا نهایتا میگه یه ماشین از زانتیا جلو می افته.نفر میخواد از نرمی ماشینش تعریف کنه میگه مثل زانتیاست و یا از زانتیا نرمتره.نفر میخواد ثابت کنه هندلینگ ماشینش خوبه میگه در حد زانتیاست.دیگری میخواد از کشش ماشینش تعریف کنه بازهم میگه حتی زانتیا را تو گردنه جا میذاره.خلاصه جائی نیست از تایپیک تیبا و ال90 گرفته تا ماکسیما و مزدا3 و آزرا و سوناتا و حتی شاسی بلندها محاله اسم زانتیا نیومده باشه.همین الان زانتیا رو برای فروش بزارید و زود فروشترین خودرو بازار, پراید هم بزارید بعد ببینید کدامش سریع فروش میره.خود من 3مشتری سمج پای ماشینم وایستادن بدون اینکه اصلا قصد فروش داشته باشم دیگه گذریها که تو پمپ بنزین و تعویض روغنی که پیشنهاد خرید میدن به کنار.زانتیا نقص نداره از نظر ایمنی هم بی خیال مسائل علمی که همشون ایمنی بالای زانتیا رو ثابت میکنن همین 10سال استفاده از زانتیا توسط پلیس برای سنگینترین عملیات تعقیب و گریز کفایت میکنه که ایمنیش بالاست.یادمون نره پلیس تنها منبعیه که آمار دقیق تصادفات و کشته ها و وضعیت ایمنی ماشینها رو داره.البته هر کسی سلیقه ای داره من خودم تا کنون که احساس نکردم کلاس زانتیا پائین اومده,حتی در کنار ماشینهای بسیار زیبائی مثل سوناتا اصلا کم نمیاره.طراحیش در عین سادگی یک جذابیت عمیق و ماندگار داره بیخودی نیست که برتونه بالاترین سطح طراحی رو در استودیوهای طراحی دنیا داره.زیباترین مفهومی ب ام و طراحی برتونه است و یا لامبورگینی میورا افسانه ای باز هم طراحی برتونه است.مدل سیتروئنxm که مدل پایه ای زانتیاست در سال 1990خودروسال اروپا شد.زانتیا در سال 1994 با اختلاف بسیار جزئی پس از فورد موندئو خودرو یوم اروپا شد و بالاتر از مرسدس cکلاس قرار گرفت.در سال 1995 توسط سایت بسیار معتبر و ایرادگیر تاپ گیر بعنوان یکی از بهترین خودروهای سدان خانوادگی دوران نام برده شد .زانتیا جزء معدود خودروهائیست که از حالت مفهومی به خط تولید اومد زانتیا براساس مدل مفهومی اکتیوای بسیار معروف ساخته شده.در ایران در سالهای 83 و 88 در نظر سنجیهای انجام گرفته بعنوان محبوبترین خودرو انتخاب شد.خلاصه احترام این ماشین بسیار خوب رو داشته باشید.کاش ماشینهای تولیدی جدید هم یه ذره از زانتیا به ارث برده بودند و یکی دو تا از ویژگیهای زانتیا رو میداشتند.
1392/11/10
من سال 82 داشتم اونم 1800cc که فرانسوی بود باهاش تصادف نکردم ولی هر ماشینی نقطه ضعفی داره ولی زانتا تقطه قوتهای زیادی داره که تونسته هنوز واسه ماشینهای مدل بالاتر از خودش مثل مزدا 3 شاخه شونه بکشه.
1392/11/11
من یه زانتیا89 دارم که فک کنم جزو اخرین ماشین های زانتیا هستش خدایش ماشین قابلیه باهاش کامل220 تا رفتم اوف نکرد شتابش که عالیه ت دنده 3 هم بکس اباد داره خلاصه بهترین ماشین هستش که با این قیمت میشه خرید
1392/11/14
ﺯﺍﻧﺘﻴﺎ ﺑﺎ ﺍﺯﺭﺍ ﻳﺎ ﻣﺰﺩﺍ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﻧﻜﻨﻴﺪ ﭼﻪ ﺍﺯ ﻟﺤﺎﻅ ﺷﺘﺎﺏ ﭼﻪ ﺍﻳﻤﻨﻲ ﺩﺭ ﺗﺼﺎﺩﻑ ﭼﻪ... ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺧﻮﺑﻲ ﺍﻣﺎ ﺑﻪ ﻣﺰﺩﺍ ﻧﻤﻴﺮﺳﻪ ﺭﺍﺣﺘﻲ ﻣﺰﺩﺍ ﺑﺎ ﺯﺍﻧﺘﻴﺎ ﻳﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺗﺶ ﻗﺎﺑﻞ ﻣﻘﻠﻴﺴﻪ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﺎﻓﻴﻪ ﻳﻪ ﺑﺎﺭ ﺑﺸﻴﻨﻲ ﭘﺸﺖ ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﻣﻴﻔﻬﻤﻲ ﻛﺪﻭﻡ ﺑﻬﺘﺮﻩ ﮔﻮﮔﻞ ﻭﻝ ﻛﻦ ﻫﺮ ﻛﻲ ﻫﺮﭼﻲ ﺩﺍﺭﻩ ﺍﺯ ﺍﻭﻥ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻣﻴﻜﻨﻪ ﻳﺎ ﺍﺯ ﻫﺮﻛﺪﻭﻡ ﺧﻮﺩﺵ ﺩﻭﺱ ﺩﺍﺭﻩ ﻣﻴﮕﻪ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﻲ ﻳﻪ ﻫﻴﭽﻲ ﺳﺮﺵ ﻧﻤﻴﺸﻪ ﻣﺰﺩﺍ ﻳﻪ ﭼﻴﺰ ﺩﻳﮕﺲ ﻛﻬﻦ
1392/11/16
علی جان ، منظور من فقط شتاب صفر تا صد اولیه ی که چون با آزرا درگ گذاشتم و پشت آزرا نشستم ، دارم این حرفو میگم . ولی از لحاظ ایمنی و امکانات ، علی الخصوص نرمی و بی صدایی ، آزرا فوق العاده عالیه ! در سطح اتوموبیلهای معروف آلمانیه . با مزدا نیو هم رانندگی نکردم بنابراین حرفی برای گفتن ندارم
1392/11/16
داداشای گلم اصلا" نیازی به بحث نیست وقتی میگی زانتیا یعنی تمام حداقل در نوع خودش بینظیره
1392/11/22
این دوستانی که زانتیا دارن حرف هایی میزنند که آدم خندش میگیره
عزیزم شما زانتیات رو بیار تا بهت نشون بدم که حتی به گرد پای آزرا هم نمیتونی برسی
این زانتیا در سال 93 تولید شد و سال95 به دلیل ایمنی پایین در اروپا منقرض شد
یعنی یه چیزی در حد 405 ایمنی داره
این در حالیه که با این قیمت بالا و بیخودی که الان داره میشه آوانته خرید که بسیار ایمن تر و پر قدرت تر هست
147 اسب بخار

اینکه فرمودی ماشینت مشتری داره دلیل میشه ماشین خوبیه ؟ پیکان تمیز هم مشتری داره
پراید رو هم رو هوا میخرن
خلاصه زانتیا نهایتا 40 تومن می ارزه و در مقابل مگان و مزدا که اصلا ماشین محصوب نمیشه از بس قدیمیو بی کیفیته
1392/11/24
خودرویی بینظیر در رنج خودش که همیشه واسه رقبا شاخه!!!
1392/11/24
حتما آقا نادر !!! شما درست میگی لابد بقیه باد نیستن !!
1392/11/24
اقا نادر عزیز که به حرفهای بقیه میخندی ! اولآ اینکه من فقط شتاب اولیه (صفر تا صد) زانتیارو مقایسه کردم نه ایمنی . دوم اینکه زانتیا 138 اسب و آوانته 140 اسب بخار با 6000 دور در دقیقه نیرو تولید میکنن . در مورد شتاب اولیه هم به عنوان مثال با ماکسیمای اتومات و دنده ای که وزن و موتور هردوتاشون باهمدیگه یکی هستش رانندگی کن تا متوجه بشی شتاب اتومات با دنده چقدر تفاوت داره . به جز سیتروئن تا حالا کدوم ماشینو دیدی که روی سه تا چرخ با سرعت 75 کیلومتر راه بره ؟ این یعنی سیستم تعلیق که باعث نرمی و تعادل فوق العاده زانتیا میشه ! نمیدونم چند سال داری ولی اگه یادت باشه حدودآ 25 سال پیش اولین نسل اتوموبیلهای جدید وارد ایران شد ! حجم موتور و قیمت پراید که مستقیم از کره وارد میشد از بقیه کمتر بود ولی شتاب صفر تا صدش از همه بیشتر بود. اگه زانتیا مدل 89 که سالم باشه 40 تومن خریدی به من خبر بده که 55 ازت بخرم

1392/12/5
زانتیا زمانی که ارزون بود یعنی23تا30بود خیلی خیلی می ارزید نه الان که دسته دوم تمیزش40به بالاست من به شخصه از سیستم تعلیق زانتیا بیش از مزدا3 ام جی550خوشم میاد چون سیستم تنظیو ارتفاع داره و تعادلشم نسبت به طراحی20سالش خوبه یه جورایی تو بازار داخل تکه و یکی دیگه از مزیت های سیستم تعلیقش رو3چرخ راه رفتنه که من به شخصه هیچ خودرویی رو بجز زانتیا ندیدم که رو3چرخ راه بره از نظر موتوری هم از همه ی ماشین های شرکت های داخل بجر پارس خودرو خوبه(شتاب و قدرت نسبت به حجم موتور با تکنولوپی20ساله)اقای مدیر سایت ممنون از راهنمایی هاتون یه سوال ماشین شخصی شما چیه
1392/12/9
اصلا با نظر نادر موافق نیستم اون ماشینای لشو اصلا نمیشه با زانتیا مقایسه کرد.
1392/12/15
زانتیا در حد خودش ماشینه خوبیه حتی از نظر برخی از امکانات از سایر برخی خودروها جلوتر بوده اما بزرگترین ضعف زانتیا نا ایمن بودنشه
1392/12/27
آقایان ایمنی بیشتر حادثه ها به چپ کردن خودروها مربوط میشه درسته زانتیا متوقفالتولید شده اما هنوز به طراحی سیستم تعلیقش هیچ خوددرو ساز ابالقدرتی دست نیافته با اطمینان کامل مثلا بنز
1392/12/28
کاملا با نظر اقا مهدی موافق هستم ، تنها ماشینی که میتونه روی سه تا چرخ راه بره فقط سیتروئن ! همه ی ماشینها برای هرکدوم از چرخها یک فنر+یک کمک فنر تعبیه شده ولی سیتروئن برای هر کدوم از چرخها یک جک هیدرولیک که به یک گوی پنوماتیک متصله تعبیه شده . برای همین موقعی که به جک نیرو وارد میشه ، روغن وارد گوی پنوماتیک میشه و به جای اینکه مثل بقیه ی ماشینها نیرو دوباره به چرخ برگرده ، به سمت گاز داخل گوی پنوماتیک منتقل میشه که باعث میشه به گرما تبدیل بشه و دوباره به چرخ برگشت نکنه برای همین سیتروئن همیشه یکی از نرمترین اتوموبیلهاست و چون به طور اتومات ارتفاع خودشو تنظیم میکنه هندلینگ فوق العاده ای داره/ ای کاش تولید میشد که من هم بتونم یکی داشته باشم
1393/1/2
من خودم زانتیا دارم . اگه به خوای نظر منو بدونی اصلا زانتیا بی نظیره با یه تنظیم ارتفاع هر جا خواستی برو . سرعت تا دلت بخواد میره من خودم 200km باهاش رفتم آخ نه میگفت. فکر نکنم کسی زانتیا داشته باشه راضی نباشه .عااااااااالی ...
1393/1/11
آقا نادر شوخی نکن اصلا خوشم نیومد....
... چه داند قیمت نقل و نبات
1393/1/13
من چندسال زانتيل2000دارم ازهمه نظربي نظيره،شتاب،قدرت،هندلينگ،سه چرخه حرکت کردن،و210کيلومتردرساعت راه رفتن بدون مشکل،
1393/1/20
فقط قیافه فرمونش باحاله
قبل از اینکه قیمتش بالا بره بصرفه و فوق العاده بود
الان واقعا نمیصرفه براش پول بدی
درضمن زانتیا سوارا میدونن چه ماشینیه
من خودم رانندیگی رو اولین بار با زانتیا یاد گرفتم
ولی هیچوقت نخریدمش چون اولا اصلا قیافه نداره دوما اصلا ایمنی نداره چون دوستم برای اینکه نره زیر کامیون کشید خاکی زد به تیر برق کاپوتش تا نصف اومد با سرعت 50 یا 60...
1393/1/25
دوست عزیز اقای Hosseindark اگه بدنه ی ماشین خیلی محکم باشه , مقدار بیشتری از ضربه به جای اینکه به بدنه منتقل بشه به سرنشین منتقل میشه . برای همین بدنه ی اتوموبیلهای جدید به اندازه ی اتوموبیلهای قدیمی ضخیم و محکم نیست

1393/2/1
با سلام بنده نوشته ها را خواندم و می خاستم عرض کنم تمام دوستان درست معایب ومحاسن این ماشین را فرمودند اما موشکلی که برای این جانب به شخصه اتفاق افتاد و باعث فروش ماشین شد و بعدها هم موارد شبیه به ان را دیدم مشکل در پارگی سر سیلندر بعد از طی مسافت کیلومتر بود که هزینه ای در حدود 4 میلیون بر دوشم گذاشت ه100/000
1393/2/2
مزایا :
سیستم تعلیق فوق العاده
تنظیم ارتفاع

معایب :
مصرف بالا
کمبود قطعات (گرون)
امنیت بسیار پایین بدنه
پر سرصدا
کمبود آپشن
طراحی قدیمی
...
1393/2/11
باسلام
آقای hosseindark خواهشن پولش نداری بهانه واسش نتراش
من که چند ساله دارمش تا 220 هم باهاش میرم مرگ نداره این ماشین
رحمت به شیری که سازندش خورده
آقا اصلا شما برو یه 206 sd بخر 40 یا 50 تومان هیچ امکاناتی هم نداره فقط دلت خوش کن به کم مصرفیش
1393/2/19
ماشين رو بايد از كسي كه سوار شده پرسيد چه جوريه
توسايت كه ممكنه در بين نظرات عادلانه، يكي بياد غرض ورزي كنه و يكي هم مزه پروني
البته پيشينه برند و خودرو هم موثر هست
1393/2/23
من 405 داشتم پرشیاداشتم الانم206 دارم گذاشتم برافروش یه زانتیا 2000 مدل 80 گرفتم اولین باری که سوارش شدم فقط گفتم حلالت باشه بنزین لیتری1000 نوش جونت بخور که حقته
1393/3/2
دوستان
من يه زانتيا مدل ٨٥ دارم و سالمه سالمه
فقط دلم يه تنوع ميخواد و بودجه ام خيلي زياد نيست، ميخواستم نظرتون رو در مورد خودرو ليفان بدونم؟!
1393/3/3
زانتیاحرف نداره 84 دارم تا هالا که مشکلی نداشته بعضییا که یه دور سوارشدن نظر ندن
1393/3/7
زانتیا عالیه و هیچ شکی توش نیست
1393/3/10
امیر عزیز بهت قول میدم حتی اگه به خاطر تنوع هم لیفان بخری به خاطر از دست دادن زانتیا شدیدا پشیمان میشی ! من خودم هیوندای توسان در حد صفر خریدم که بعدش زانتیا رو بفروشم ! ولی دلم نیومد چون از لحاظ شتاب و هندلینگ و نرمی خیلی بهتر از توسان هستش . شما که زانتیا سوار شدی تنها ماشینهای کمتر از 200 تومان که به دلت میشینه : ازرا و اپیروس هستن . حتی مزدا نیو و ماکسیما هم چون عقبشون سبکه سر پیچها به راختی زانتیا قابل کنترل نیستن
1393/3/24
با عرض ادب خدمت دوستان بنده یک راننده حرفه ای و بین المللی هستم و از تجربیاتم برایتان عرض میکنم یک دستگاه مدل 83 و یکدستگاه مدل 85 را هم زمان تا سال 91 داشتم مدل 83 از نظر کیفیت و کشش موتور حرف نداشت که همین باعث خرید مدل 85 شد بسیار عالی و با هندلینگ فوق العاده صندلیهای بسیار نرم و شیشه های اصلی که نور رابسیار عالی به داخل اطاق هدایت و در کورس تا سرعت 210 کیلومتر حرکت میکرد بدون انکه ذره ای احساس عدم امنیت را تجربه کنم با قدرت و با سرعت .....اما مدل 85 شیشه ایرانی شد و صندلیها ان نرمی و موتور هم ان کشش را نداشت و حد اکثر سرعت ان زورکی به 170 میرسید اما هندلینگ ان فرقی نکرد هم چنان عالی با ترمزهای خوب گذشته خودم ماشینهای مختلفی از جمله کمری گرند بنز ئی و حتی 405 و پرشیا و غیره داشتم زانتیا را به همه ماشینهای تا کلاس 2000 ترجیح میدم بعد از ان کمری
1393/3/25
سلام
دوستان من از سال 86 زانتیا دارم و خیلی ازش راضی بودم ودر مقایسه با سایر خودرهای هم رنج قیمت قطعات خوبی داره در کل ماشین نرم راحتی هستش و در مسافتهای دور اصلا خسته کننده نیست و تا حالا سه مدل عوضش کردم 82-86-89 درست 82 نرم و کم صدا تر از بقیه بودن برانید تا بدانید.
1393/4/11
زانتیا تنها ماشینیه که با 3 چرخ هم راه میره این یعنی سیستم تعلیق عالی.
1393/4/12
بیشتر نوشته ها تو غلط است و من اصلآ با شما موافق نیستم
1393/4/26
باسلام خدمت دوستان من یه مدل 80داشتم فقط میتونم بگم آخرت ماشینه فقط حیف که دیگه تولیدنمیشه
1393/4/28
من زانتیا مدل 81 سفید دارم. واقعا از لحاظ تیپ و راحتی و شتاب اولیه حرف نداره. خیلی خیلی زانتیا رو دوست دارم و ازش راضیم با این که شاید یه خورده از نظر استهلاکی گرون باشه ولی جدا ارزششو داره و اصلا برام مهم نیست.
خدایی ماشین جاده زانتیاست.
1393/4/29
من خودم مدل 88 دارم ازش کاملا راضیم . سواریش نرمه .امکاناتش باسه سال 80 خوبه .سواریش تو سرعت بالا عالیه .به راحتی هم تا 200 تا رومیره من خودم باهاش 210 تا رفتم.حیف که دیگه تولید نمیشه
1393/5/16
با سلام خدمت همه عزیزان
باید بگم واقعاً کلمه exclusive (منحصر به فرد) برازنده زانتیاست چون در راحتی ،هندلینگ ،احساس امنیت و تسلط راننده بر کنترل ماشین ، شتاب و سرعت منحصر به فرده.من یه مدل 85 دارم و تا الان کاملا ازش راضیم .بر خلاف افکار عموم اصلا هزینه اش بالا نیست چون قطعاتش زود خراب نمیشه و نسبتاً هم خیلی گرون نیست.
1393/5/29
با سلام واحترام
من خودم پرشیا . ال نود. اس دی 16سوپاپ داشتم الان مدت کمی هست زانتیا خریدم ولی چند سال که ماشین داشتم اونا ماشین نبودن پیش زانتیا لگن بودن
1393/6/24
باسلام
دوست عزیزمن یک زانتیامدل 89داشتم که این ماشین زمانکه پارک شده بودازناحیه سمت راست وپشت چرخ جلوجاییکه شیلنگ سوخت از اونجاردمیشدبه یکباره آتش گرفت وتاپشت داشبوردذوب شدکارشناس آتش نشانی علت رانقص فنی خودرواعلام نمودپس ازآن اقدام به شکایت ازسایپانمودم واین شکایت تاهییت3نفره به نفع من رای دادن وهییت5نفره متاسفانه به نفع سایپاالان اعتراض کرده ام وکاربه هییت7نفره کشیده شده ازشمادوست عزیزخواهشمندم توضیح دهیدعلت این آتش چه بودوچه نقص فنی دراین خودروهست که بیش ازدههاخودرو درسراسرکشوربه این درد مبتلاشده انداگه توضیحاتی درجهت کمک وارایه به دادگاه دراختیارم بگذاریدممنون میشم درضمن فیلم دوربین مداربسته که دقیقانشاندهنده این حریق بوده موجوداست چنانچه لازمه ایمیل بدیدبراتون بفرستم
1393/8/4
سلام اين داستان كمبود ايمني رو مثلا رقباي اونوقت زانتيا براي كاهش فروشش و افزايش فروش خودشون توي دهنها انداختن مرجعشون هم تست Euro NCAP سال 1998 تستي كه از اولين تستهاي بعد از بوجود آمدن اين تشكيلات و تعريف تستها بود. ساب و مرسدس هم در اون سال رتبه هاي پائين گرفته بودن. خيلي از ماشينها هم اصلا بدون ستاره و با برچسب غير ايمن تست رو ترك كردن كه انقدر تعدادشون زياد بود كه به اعتراض اتحاديه خودروسازان اروپا در ليست هم ثبت نشدن. زانتياي اون تست هم زانتيا فاز يك توليد 1997 و بدون ايربگهاي جانبي و كمربند پيش كشنده و خيلي موارد ايمني ديگه بود. بعد از اون تست هم سيتروئن اصلاحات زيادي روي ماشين انجام داد و هم خود موسسه اصلاحات روي تستها اضافه كرد كه نتيجه اون تستهاي خيلي علمي تر سالهاي اخير هست . ريز مسائل تستهاي 1998 داستان داره و ديگه داخل جزئيات نميرم فقط از نقاط مهم ضعف اين بود كه سيستمهاي ايمني فعال اصلا در اين تستها لحاظ نبودن. سيستمهائي كه ميتونن اصلا از وقوع تصادف پيشگيري كنن كه مهم ترينشون در مورد زانتيا بالا بودن تعادل تعليق فعال و ترمزهاي پنوماتيكي قدرتمند و سيستم اي بي اس بي عالي. برخي متاسفانه بدون مطالعه چنان از يك و نيم ستاره اون سال زانتيا صحبت ميكنن انگار باقي خودروها همه 4 و 5 ستاره گرفتن زانتيا 1.5 ستاره. تنها و تنها ولوو S40 چهار ستاره گرفت و غير از اون اين تستها ماشين چهار و پنج ستاره اصلا نداشت . در اون تست ساب 900 كه از ايمن ترين ماشينهاي دنيا بود 1.5 ستاره گرفت و توصيه اين بود كه ساب بايد ماشينهاي ضعيف تر بسازه!! يك ونيم ستاره گرفتن ساب 900 خودش ميتونه كل اعتبار تستهاي اون سال رو زير سوال ببره.
با اين حال سيتروئن براي مدلهاي 1998 كه اولين سال توليد فاز 2 بود كه مدلهاي توليد ايران هم از همون مدلها هستن كمربندهاي پيش كشنده و ايربگ جانبي و شاسي جاذب انرژي در قسمت جلو و ستونهاي A محكم تر و قفلهاي جديد درها و افزايش فشار گويهاي جلو و ... كلي تغييرات ديگه رو لحاظ كرد
1393/8/14
سلام دوستان من از 3 سال پیش زانتیا دازم من شتاب اولیه زانتیا ک نوشته 9.5 قبول ندارم چون من خودم با 6.35رفتم تو جاده لرستان لطفا این 9.5 رو درست کنید ب نظر من عیب های زانتیا کم تر از خوبی هاشه .مرسی از نقدو برسیت محمد عشق زانتیا
1393/8/19
باور کن زانتیا را یبار سوار نشدی .. اصلا تعلیق زانتیا منحصر بفرده..ایمنی انقدر بالاست که یه چپ نداشته....
1393/8/22
دوست عزیزم که ماشینت آتیش گرفته شما باک ماشینت با یه 5 هزار تومنی مشکلش حل میشد !
اورینگ دور پمپ بنزینت خراب بوده ! بنزین نشت کرده و همین که اومده بیرون چون نزدیک اگزوزت بوده آتیش گرفته !
1394/7/24
عزیزم میگه سمت راست پشت چرخ جلو.این چیکار به نشتی باک داره؟
1393/9/13
" سلام بر زانتیا سواران "
من سمند Ef7 دارم !!
قصد دارم زانتیای مدل 85-86 بخرم لطفا" راهنمایی کنید در موقع خرید به چه نکاتی باید دقت کنم (یکی از دوستانم میگه اگه یه لکه رنگ هم داشت زیاد مهم نیست مهم چیزهای دیگره ...).
1393/9/16
سلام . بیشتر استحلاک زانتیا مربوط به سیستم تعلیق و هیدرولیک این ماشین هستش . برای تست وقتی که ماشین روشنه وزن خودت رو بنداز روی قسمت عقب ماشین تا عقب ماشین بره پایین . اگه این قسمت سالم باشه بعد از چند ثانیه باید به صورت اتومات بیاد بالا تا ارتفاع ماشین از سطح زمین تنظیم بشه . یعنی اینکه هرچقدر ماشین سنگین یا سبک باشه باید ارتفاعش از سطح زمین یه اندازه باشه / مورد دوم اینکه وقتی که ماشین روشنه نباید به طور مداوم از گوی تعلیق پشت رادیاتور که جلوی موتور هستش صدای تق تق شنیده بشه / اگه روغن سبز رنگ هیدرولیک که مربوط به ترمز و تعلیق هم میشه سالی یه مرتبه عوض بشه اسطحلاک این سیستم به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا میکنه . میزان باد لاستیک جلو و عقب 30 درجه (PSI) بهترین سواری رو بهت میده . در ضمن موقعی که روشن میکنی تا موقعی که ارتفاع ماشین تنظیم نشده حرکت نکن
1393/9/25
دوستان عزيز يه موردي رو عرض كنم خدمتتون كه به تجربه براي خودم ثابت شده
تق تق گوي شماره ٥ يا همون رگلاتور فشار زانتيا معمولا با توجه به ضعيف شدن اورينگهاي داخليش به گوش ميرسه در صورتي كه تنظيم ارتفاع ماشينتون بعد ١ ساعت خاموش بودن در مدت زمان كمتر از ١ دقيقه انجام شد هيچ مشكلي نداره و فعلا براتون كار ميكنه
زياد رو اين مورد حساسيت به خرج ندين
1393/9/25
دوستان عزيز چرا اينقد سعي ميكنيد يابزنين تو سر زانتيا يا اون رو ببرين بالا !
زانتيا هم مث تموم ماشيناي ديگه عيب و ايراداتي داره ولي مگه بقيه ماشينا ايراد و اشكال ندارن در كل ميتونم بگم تكنولوژي روز نيست ولي در نوع خودش بي نظير بوده و هنوز هم هست
آخه عزيز من اگه ماشين ارزش نداشت كه مردم نميرفتن مدل ٤ سال قبلش رو ٦٠ تومن بابتش هزينه كنن در حالي كه با همين پول ميتونن يه x 33 صفر يا ليفان صفر يا x 60 بخرن
اول برو بخر بعد در موردش صحبت كن
تنها دليل توقف اين خودرو به خاطر خرابي و مشكلات سيستم تعليقش بود
خوب حق هم داشتن
تو كشور ما تراكتور برا خيابونامون مناسب تره
در كل بگم اگه مايه داري برو x6 بخر اگه نداري برو پرايد بخر اينقد مقايسه نكن
زانتيا اگه منحصر به فرد نبود سازنده اش بهش لقب exclusive نميداد

1393/9/27
اون ماشین دویست میلیونیشم شتاب زانتیا رو نداره
1393/10/3
سلام دوستان عزیزم
با توجه به اینکه گاها مشکلاتی برای ماشین پیش میاد که معمولا باعث سر در گمی و تقبل هزینه های زیاد میشه ولی چون دلیل مشخصی نداره عملا صاحب خودرو رو کلافه میکنه تصمیم گرفتم مواردی رو که برای ماشینم پیش آومده که نهایتا فهمیدم دلیل اصلیش چیه رو خذمتتون عرض کنم شاید در شرایط مشابه به دردتون بخوره
چند وقت پیش فرمان ماشین یه کوچولو سفت شد پیش هرکی می رفتم میگفت احتمالا موتور هیدرولیک فرمانت ضعیف شده تا اینکه با تمیز کردن فیلتر LHM مشکلش به صورت کلی حل شد
معمولا خیلی از زانتیاها با توجه به رسوبات سیستم تعلیق تا حدی خشک شده و معمولا با تغییرات فشار گوی ها یا هر قطعه دیگه ای معمولا رفع اشکال نمیشن
و اما راه حل چیه؟
روغن LHM CLEANER TOTAL رو جایگزین LHM کنین یه 2 روز بزارین باشه تمام رسوبات سیستم رو پاک میکنه و بعدش دوباره LHM بریزین زانتیاتون 180 درجه تغییر میکنه اصلا باورتون نمیشه
این روغن تا حدی کمیاب و گرون اما قدر مسلم اینه که صد در صد میتونین پیداش کنین !
یه گالن 5 لیتریش حدودا حدودا 250 هزار تومانی میشه !
1393/10/9
عزیزان 5 ساله که زانتیا مدل85 2000 دارم تو این مدت یادم نمیاد که ی ماشین جلوم زده باشه با ماشین 200میلیونی هم کورس گذاشتم و بردمش
1393/10/16
شتاب زانتیا خوبه البته در مقابل 4 سیلندرها اونم اگه توربو نباشه مسله وناتا کمری اپتیما مزدا 3
1394/5/19
ایول بابا دمش گرم
1395/8/14
اوه
1393/12/7
باسلام،من خودم عشق زانتيابودم يکيشم تادوهفته پيش داشتم مدل87،شتاب،نرمي،قدرت قابل قبول وعالي بود ولي ازطرفي بايدباواقععيت روبروشد يک اينکه ديگه تاريخ مصرف قطعاتش وطراحيش گذشته هرچيزي مدت زماني داره خرجش خيلي سنگينه،سرسيلندرش بايداستوک بخري،قطعاتش اصلي نيستن دوام کم،درمقابل ماشينهاي موتورشش کم مياره ،شتابش حتي اوانته چهارسيلندرکمتره چه برسه شش سيلندرهاي هيوندا وکياوخودروهاي روز،چون توقعي بيشترنميشه داشت طراحي قديميه،دوران خودش خوب بود
1393/12/8
ارمان جان دوست عزیز شما درست میگی . طراحی و تکنولوزی زاتیا مربوط به سالهای 90 تا 92 میلادی هستش . ولی از لحاظ قیمت در مقایسه با ماشینهای ایران خودرو خیلی بهتره البته اگه سالم باشه! اتوموبیلهای کیا و هیوندا هم بهتر هستن ولی 2 تا 3 برابر زانتیا قیمت دارن . از لحاظ شتاب هم اگه از اوانته بیشتر نباشه کمتر نیست . احتمالا ماشینی که شما داشتی یا کاتالیزورش پر شده یا اینکه منبع اگزوز از داخل ریزش کرده ! ماشین من هم مدل 87 هستش توی شتاب صفر تا صد سوناتا YF گرفتم توی جاده هم هیوندای توسان چهار سیلندر با کلاس شش سیلندر قابل مقایسه نیست ولی توی چهارسیلندرها هنوز پرشتاب ترین ماشینه
1393/12/27
صداي اتاق ماشينم زياده .رفتم گلويي و انباري رو عوض كردم.اماهنوز صدا داره واشر گلويي رو هم عوض كردم.
كاتاليستش رو نشون دادم مي گن مشكل نداره..ولي نمي دونم چرا هنوز صداي غرش توي اتاق مياد؟
1393/12/29
با سلام . اول از بابت عایق بندی دربهای جلو اطمینان حاصل کن چون اگه کوچکترین درزی به داخل اتاق داشته باشه صدای موتور میاد داخل اتاق .! دوم اینکه این صدا از گیربکس هم میتونه باشه مخصوصا اگه مدل ماشین از 85 بالاتره چون گیربکس فرانسوی نیست . برای تست توی جاده با سرعت بالا دنده رو خلاص کن بعدش دوباره در حالت خلاص گاز بده اگه صدا قطع شد یعنی اینکه گیربکس مشکل داره که اگه واسکازین غلیظ بریزی صدا تا حد زیادی کم میشه
1394/4/8
مربوط به دسته موتور سمت راستش که دیدهام نمیشه
1395/7/5
رضا جان داداش زانتیایی که غرش نکنه پرایده...
اون صدا عادیه...
تو تموم زانتیا ها هست..
حساس نشو
1394/7/16
چند سالیه.دارم به خاطر ترمز ضعیفش که تو همه زانتیا ها اینجور جرات کورس نداشتم خرجش واقعا زیاده خیلی اما ارزششو داره
1394/7/24
سلام بر دوستان عزیز. چند روز پیش یه زانتیا 1800 اتومات شده مدل پایین به تورم خورد که یکی دو روز دستم بود. حدود 200 کیلومتری باهاش رفتم، یه سفر کوتاه بود و با اینکه تابحال سوار زانتیا نشده بودم تنها ایراد مشهود، لاشه نسبتاً سنگینش بود. به نظر من ترمزاش حرف نداره. شتابشم با اینکه اتومات بود قابل قبول بود. صدای داخل اطاقش هم نسبتاً قابل قبول بود.انشاءاله هرکی داره خیرشو ببینه.
1394/7/28
منم یه مدل ۸۵گرفتم,قبلش پارس ای ال ایکس داشتم,همه چیزش عالیه به جز ترمز ضعیفش,انگار همیشه زیره پا سفته,بنظر ترمزش قابل اطمینان نمیاد,همه لوازمشم تعویض کردم درست نشد
1394/8/10
من تازگی عاشق زانتیا شدم ولی نمیدونم چه جوری متوجه بشم زانتیا2000 هست یا 1800؟
1394/8/29
سلام به همه دوستان یک سوال از همه اونایی که زانتیا داشتن یا دارن دارم اگه شما 30 میلیون داشتین یه ۴۰۵ صفر میخریدید یا یه زانتیا یی مرتب و سر حال
1394/9/1
از دوستان خواهش ميكنم بحث كم بودنه ايمنيه زانتيارو اينقدر پيش نكشن چون صحبت شده به اندازه كافي در پست ها و با دليل و سندو مدرك ثابت شد بهترين ايمنيو داره به طوري كه اين ماشين جونه منو نجات داده و مديونشم با ١٨٠ تا سرعت لاستيك جلو طرف شاگرد ترك ندم و بعداز چند دقيقه رانندگي حس كردم و امدم ديدم رينگ فقط مونده با ١٣٠/٤٠تا پيچايه جاده ابعلي ياهمون هرازو ميرم بدونه هيچ دشواري دوستانه عزيز خواهش ميكنم نياين راجبه چيزي كه تاحالا از كنارشم رد نشديد نظر بديد فقط ميتونم بگم رو دستش نيست ماشين
1395/5/19
سلام در ادامه حرف این عزیز خواستم بگم واقعا ماشین امنیه
برای من هم پیش اومده جاده اصفهان قم رو داشتم با حدود 190 تا میرفتم شب بود یهو دیدم یه ماشین شاسی بلند هرجوریه از پشت خودشو به من رسوند و بد جور نور بالا میزد وقتی رسید بهم فوری گفت بزن کنار وقتی زدم کنار تا وایسادم دود تو ماشین پر شد وقتی نگا کردم دیدم چرخ عقب سمت راننده دیگه چیزی ازش نمونده بود رو رینگ بود من با 190 تا سرعت نفهمیده بودم!
خدا بهم رحم کرد ( و بعد از اون تکنولوژی فرانسوی :)) )
1394/9/12
سلام فرمونم کمی سفت شده صدای موت.رمم زیاد میاد تو اتاق راهنمایی کنید لطفا باتشکر
1394/10/14
واقعا خدای ماشینه هیچ ماشینی رو دستش نیست
1394/11/1
سلام و عرض ادب خدمت بچه ها زانتیا سوار دنبال LHM CLEANER TOTAL می گردم کسی سراغ داره ادرس یا تلفن تماس بده ممنون میشم
1395/2/1
خداوکیلی ماشین زیر ۷۰ میلیون فقط زانتیا یه چر خشو با هزار تا جک و ام وی ام و لیفان و...عوض نمیکنم هر کی موافقه لایک کنه.یا علی
1396/2/18
داداچ گروه تلگرامی زانتیا سواز نداری؟؟
1399/4/4
خداوکیلی از ماشین های اشغال چینی که بهتره
1395/2/6
درودبر هموطنان زانتیا سوار وزانتیا دار ودوستانی که قصد خرید این خودرو رو دارن . من سن زیادی ندارم ولی میخوام بهتون بگم من چهارده ساله ماشین سوار از هرنوع و تقریبا فنی هستم . این خودرو در مقایسه با ماشینهای چهار سیندر حرف اول رو میزنه خصوصا موتور 2000 ان که پر شتاب وبسیار نرم کار میکنه و سیستم تعلیقش هم خیلی عالیه شکل و شمایلش هم خداییش منحصر به فرده مخصوصا پشت ماشین که خیلی خوشگله .خودم الان یه مدل 86 دارم خیلی ازش راضیم و بیشترین ساعتی که بطور مداوم باهاش رانندگی کردم 10 ساعت بوده که اصلا احساس خستگی نکردم فقط یه عیب بزرگ داره و اونم لوله ها و شیلنگ های روغنش هست که همیشه نشتی دارن و روغنش که گرون قیمت هم هست تخلیه میشه. ولی با تمام محاسنش و معایبهاش دوستش دارم.
1395/4/19
اگه از ترمز راضی نیستید حتما شیر ترمز رو عوض کنید.استوک سالم حدود 400 در میاد.خیلی از مشکلاتون حل میشه
1395/6/9
سلام به همگی
من سال 90 یه مدل 85 نقره ای گرفتم اون موقع این ماشین مثل الان جواد نشده بود کلاسی داشت برا خودش
ماشینو سواربودم تا سال 93 تا اینکه یه تصادف شدید کردم باهاش همیشه خدارو شاکرم هیچیم نشد چون از جاده منحرف شدم کلا
و تو این 3 سال که سوارش بودم خودرو خیلی راحت و نرم و پر شتابی بود ولی خیلی خرج در بیاره و لوازمش وحشتناک گرونه حتی لوازمش برخی شون از آزرا هم گرونتره.
الان دو سالی میشه یه ماکسیمای سفید دنده دستی گرفتم همیشه باهاش حال میکنم هر چند ماکسیما تو سرعت های بالا تعادل زانتیارو نداره ولی شتاب و قدرت بسیار بالایی داره که من خودم میترسم بهش گاز بدم چون میرم تو صندلی!!!😁
ولی کلا ماکسیما خیلی لوازم ارزونتری به زانتیا داره و خیییییلی کلاسش بیشتر از زانتیایه که دیگه بنظر من کلاسش از پرشیا هم پایینتره به دلیل داشپورت قدیمی و ظاهر خسته اش.
1396/12/9
اقاهادی معلومه که اصلا نه زانتیا داشتی ونه ماکسیما وگرنه میدونستی قطعات زانتیا درسته یه کم گرونه ولی از قطعات ماکسیما ارزونتره،میتونی از اونا که دارن بپرسی!
1395/6/21
ببخشید اونایی که زانتیا دارن میشه بگن از لحاظ قیمت لوازم یدکی و تعمیر اینا مقایسه با سمند چقدر بالاست؟
یعنی موندم زانتیا بخرم یا سمند؟
1395/8/1
سلام اگه ميخاي از رانندگي و سرعت لذت ببري و از طرفي به اين ماشين علاقه داري پيشنهاد خوبيه چون لوازمش گرونه و مصرفش بالا فقط كسي كه عشق زانتياست ميتونه با اين موضوع كنار بياد در كل به نظر من زانتيا مثل بچه ميمونه صداش دراومد بايد بهش برسي تا بدتر نشه
1396/12/25
داداش سگه زانتیا به سمند می ارزه
1395/8/19
سلام .من یک زانتیا 81 دارم که البته استثناییه .چون دویست تا کار کرده و تک برگ هست .به دوستانی که از ایمنی پایین زانتیا گله میکنن میگم که ستاره های ایمنی فقط موقع برخورد اندازه گیری میشه اما زانتیا در خیلی شرایط مشابه که بقیه خودروها تصادف میکنن،این توانایی رو داره که از حادثه فرار کنه .پس همش نگین ایمنیش پایینه.من مگان هم داشتم ولی مطمئنم زانتیا حس بهتری در رانندگی داره ..منکه خرج زیادی نمیکنم چون نگهداری خیلی مهمه .
1395/8/24
عجب رانندههایی میگن لاستیکمون ترکید نفهمیدیم این خیلی خندهداره ترکیدن لاستیک چنان صدایی داره که تو ماشینهای پشتی یا جلویی شنیده میشه بعد شما تو چه حالی بودی نشنیدی مخصوصا اونی که لاستیک جلوش ترکیده ی چیزی که جالبه اینه که اگگر یکی از چرخهای محرک ماشین چسبندگیش به هر دلیل نسبت به چرخ مقابل کمتر بشه دوچار حرزگردی میشه مگر ماشینهایی که سیستم کنترل حرزگردی دارن یا قفل دیفرانسیل در شاسی بلندها که رو آسفالت نباید فعالش کرد بعد اینا چطور چند کیلومتر روندن بله زانتیا با ترکیدن لاستیک چپ نمیشه اما نمیشه چند کیلومتر روندش مخصوصا اگر لاستیک محور محرکش ترکیده باشه ضمنن سرعت بالا تو پیچها و مشکل نداشتن اسمش هندلینگه نه ایمنی که تو این زمینه مزدا 3 از زانتیا بهتره ایمنی یعنی اگر به هر دلیلی برخورد کردی به جایی ماشین کمتر مچاله بشه که طبق مدارک زانتیا در برخورد از جلو و بغل از 206 هم ضعیفتره به همین دلیل هم تولیدش تو اروپا متوقف شد اگر ماشین خوبی بود خیلی بیشتر از هشت سال تولیدش میکردن با اعمال تغییراتی در بدنه اما این ماشین کلا متوقف شد تولیدش چون اونجا جون مردم قربانی سود خودرو سازا نمیشه برا همین جلو تولیدش رو گرفتن اون شرکت محترم هم دادش به سایپا تا به جای خودرو روز دنیا بفروشنش به ما بدبختا
1395/9/23
دوست عزیز فقط تو ایران یک ماشین 30 سال ساخته میشه و تو اروپا 8سال رقم خوبیه حتی هر مدل بنز یا بی ام و هم نهایتا 8 سال ساخته میشند
1395/9/27
کسی که عاشق زانتیاست براش خرجش و ایمینیش مهم نیست.با گاز خوره اون یا میرسیم به خونه یا میرسیم سرد خونه.پس شمایی که حرف از خرجو مخارج میکنی کسی مجبورت نکرده که صحبتشو کنی.شما برووو همون پرایدتو سوار شو بعد بگوووو ایمینی
1397/5/29
داداش من خودم با بنز e280 لاستيك جلو تركوندم نقدر نفهميدم كه لاستيك داغ شد و شروع كرد به دود كردن
با زانتيا هم لاستيك تركوندم ولي لاستيك عقب اصلا متوجه نميشي فقط درحد يك صدم قانيه فرمون سنگين ميشه
1395/9/9
با اینکه به قول دوستان پرخرج و آشغاله ولی از صفر کیلومترهای ایران خودرو و برلیانس سایپا با اون قیمتهای نجومی خیلی سره و ارزششو داره. مدل 88 دارم موتور 2000 98 تا کارکرده. عالیه....می فهمین عالیییییی
1395/9/26
تو ایران ی ماشین سیسال بدون تغییر تولید میشه اما تو خارج نسلهای مختلفش ارزه میشن مثلا تویوتا کمری یا لندکروزر یا کرلا یا کیا اسپرتیج نسلهای مختلفشون ارزه شده اسپورتیج با زانتیا تقریبا همزمان تولید شدن کیا به چهارمین نسل خودش رسیده ولی زانتیا به خط پایان
1395/10/3
با سلام.من خودم یه مدل 89دارم.واقعا موشک زمینی میگن برازنده این ماشین هست.من خودم تا 240کیلوتر درساعت باهاش رانندگی کردم تا دلتون بخواد از دست پلیس در رفتم حتی بنز الگانسم سوسک کردم با سرعت سنج گوشیم امتحان کردم حداکثر سرعت 245تا میره فقط تو این سرعت ترمزش خوب کار نمیکنه.در کل ماشین خوبیه فقط خرجش بالاست
1395/10/11
سلام خدمت دوستان
من ی ۳ سالی هست که این ماشینو دارم مدل ۸۵ واصلا ایرادی در ترمز ندیدم حتی باسرعت ۲۰۰ با ی نیش ترمز ماشین به ۱۶۰ میرسه و این که در کل ماشین عالیییییییییییییییییییییی
1395/11/4
سلام
با این قیمت واقعا پایین نسبت به خیلی از خودروها
ماشین رو دست زانتیا وجود نداره
1395/12/14
دوستانی که میگن زانتیا ایمن نیست و پر خرجه و ازین حرفا...
تو رنج قیمتی 30 تا 40 میلیون چی میتونه جایگزین این پیرمرد خوش چهره قلدر بشه ؟
1395/12/23
یکی از بزرگترین اشتباهات زندگی من فروش زانتیا ۸۶ م بود. هیچ ماشینی (توی رینج قیمتی خودش البته) روی دست این ماشین نمیاد. قطعا بازم یکی دیگه کم کارشو میخرم. یه تصادف باهاش کردم که اگر توی این آشغالای چینی بودم قطعا کشته میداد. ولی حتی ستون ماشین هم ضربه نخورد. واقعا راحتی رانندگیش هندلینگ فوق العاده ش سوسک کردن کلیه خودروهای داخلی به استثناء ماکسیما دنده ای، شتاب فوق العاده هماهنگی گیربکس و موتور و.‌‌.. از محاسنش هستن.
یادمه توی جاده یه دنا گاز رو تخته کرده بود تو سرعت ۱۷۰ با دنده چهار یه معکوس کشیدم ۴ ثانیه بعد کلا نبودش😅😅
1396/1/6
سلام آخرین مدل اصل فرانسه زانتیا که مونتاژم نشده باشه چه مدلیشه
1396/3/19
شما میگید قطعاتش گرونه !
هرچی باشه از این ماشینهای چینی که قطعاتشون فوق العقطعاتشوناده گرونه. ضمنا باپول یه تیبای لگن و 405 از رده خارج میتونه یه تر تمیز فرانسویشو سوار شی.
بزن لایکو
1396/4/27
خوش بحال اونایی ک زانتیا دارن من 16 سالمه و بزرگ ترین ارزوم بابام زانتیا بخره الانم یه سمند و یه 405 داریم نزدیکای عید هم میخاد ایکس 60 بخره و منو ارزو به دل بزاره یه بار بشینم پشت فرمون زانتیا
1396/7/4
من خودم ازسال 86زانتيابازبودوهمون موقع يه 85يكسال كاركردشوخريدم باورنميكنى تاالان بغيراززانتيانتونستم سوارشم همنوع ماشين بلندوكوتاه هم داشتم من باكلاسش حال ميكنم بين ماشين چنصدميليونيم خوشتيپ وباحاله خلاصه بنظرمن كه عاليه ومشكلى نداره ماشينى كه شتابش بالاست ومال شانزده سال پيشم هست بايدازنظرترمزمشكل داشته باشه يانه.دمش گرم كه واقعاجاى بحث كردنم داره
1396/9/9
سلام
من یک زانتیای مدل 86 دارم چند وقته که فرمان ماشین وقتی که بهش شوک وارد میشه یا زمانی که دور موتور بالا میره حتی وقتی ماشیت خلاصه و گاز میدم هنگام فرمان گرفتن به چپ و راست یک دفعه سفت میشه و با کمی فشار دوباره خوب میشه هر کاری هم کردم درست نشد سیستم هیدرولیک کاملا شستوشو شده شلنگها تعویص شدن پمپ هیدرولیک عوص شده شیر فرمان تعویض شده خلاصه همه کاری کردم اما بازم مشکلم حل نشده و هر وقت یک دفعه فرمان به چب و راست میگیرم یا به اصطلاح در حالت شوک هست انگار که برای یک لحظه هیدرولیک از کار میافته اگر کسی میدونه مشکل از کجا میتونه باشه ممنون میشم راهنمایی کنه
1396/9/27
یه راه حل ارزون 100 درصد جواب بده بهت میگم با حدود 3-4 هزار تومن خرج اگر ردیف شد و ماشینت عین یه زانتیا صفر نرم و چابک و فرز شد 200 تومن برام کارت به کارت کن البته اگر واقعا ماشینت اوکی شد و راضی بودی
1396/11/13
زانتیا اسطوره تکرار نشدنیه به افتخار قیافه درندش که مثل گرگ میمونه به افتخارغرش اگزوزش زانتیا ارباب بود ارباب هست وارباب میمونه سلطان جاده زانتیا
1396/11/25
همه زانتيا باز ها رو عشق است...
اسطوره تكرار نشدني ...معجزه و شاهكار سيتروئن...!!!
1397/3/19
با عرض سلام و خسته نباشید لطف کنید فیلم بررسی زانتیا رو قراربدید چون یکی از ماشینای دست دو پرفروش بازار هست
1397/3/25
باسلام لطف کنید فیلم بررسی زانتیا رو قراربدید باتشکر از سایت خوبتون
1397/4/22
باسلام زانتیا حرف نداره ماشین بسیار خوب و عالی شتاب عالی 9.6صفربا حداکثر سرعت 225_230و تعادل وهندلینگ عالی در سرپیچ ها تنظیم ارتفاع حرکت روی سه چرخ وقابلیت دینامیکی بالا سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک وسواری بسیار نرم و عالی حرف نداره هرچی باشه ایمنیشم از اشغال های چینی و وطنی که بهتر هست
1398/8/9
عاالی مرسی از این اطلاعات امیدوار شدم ب زانتیا😘😘😘😍😍😍