موضوعات داغ

هیوندای ولستر

عکس مطلب اول
تا به حال آسان‌موتور توانسته مدل‌های مختلفی از محصولات هیوندای را به بازار بیاورد و در سگمنت‌های مختلف، خودروهای متنوع و معروفی را عرضه کرده است. اما جای خالی چند نوع خودرو هنوز حس می‌شد که بی‌شک یکی از آن‌ها هیوندای ولستر (Veloster) بوده است. خودروی هاچ‌بک کوپه‌ای که چهره‌ای خشن و متفاوت دارد و به راحتی می‌تواند در خیابان جلب توجه کند! حال گویا این خودرو می‌خواهد در آینده‌ای نزدیک پا به خیابان‌های کشور بگذارد و با چهره جذاب خود عرصه را برای رقیبان تنگ کند.
روی این کره‌ای یک پیشرانه 4 سیلندر به حجم 1591 سی‌سی نصب شده که در مدل ساده می‌تواند 132 اسب‌بخار را تولید کند. البته ولستر در مدل توربو نیز عرضه می‌شود که اگرچه همان پیشرانه روی آن نصب شده اما به کمک سیستم توربوشارژر می‌تواند 201 اسب‌بخار را تولید کند. در مدل معمولی 10 ثانیه لازم است تا ولستر به مرز 100 کیلومتر در ساعت برسد و مصرف سوخت ترکیبی آن 7.2 لیتر می‌باشد.
اگرچه از نظر شتاب شاید بعضی دلسرد شده باشند و 10 ثانیه را برای خودرویی با چنین چهره‌ای کمی کند بدانند، اما اگر به داخل این خودرو نگاهی بیندازید و لیست بلند بالای امکانات مختلف را در آن ببینید، شاید دلسردی قبلی را کمی تسکین دهد. از میان این لیست می‌توان به گیربکس 6 سرعته خودکار دو کلاچه با سیستم EcoShift، سقف پانوراما، دکمه استارت، سیستم صوتی با 6 بلندگو (8 بلندگو و یک آمپلیفایر و ساب‌ووفر به صورت سفارشی)، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی، دوربین عقب، روکش چرمی صندلی‌ها و سیستم‌های ترمز و پایداری ESC، TCS، ABS، EBD، BA، VSM اشاره کرد.
اما می‌رسیم به مهم‌ترین فاکتور یعنی قیمت ولستر. قیمت هیوندای ولستر در مدل پایه یعنی با کمترین امکانات و تجهیزات قابل نصب، تنها کمی از هیوندای الانترا گران‌تر است. یعنی احتمالا باید انتظار قیمتی در محدوده 110 تا 130 میلیون تومانی را برای ولسترهای وارداتی داشته باشیم. البته این فقط یک حدس و گمان است و باید منتظر ماند و دید که در زمان ورود وضعیت بازار چگونه خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد