موضوعات داغ

بسترن B50

عکس مطلب اول
شاید تا به حال گروه بهمن در ارائه به روزترین خودروهای جهان بین خودروسازان داخلی پیشرو بود اما گویا شرایط به گونه‌ای است که این خودروساز نیز سراغ خودروهای چینی رفته است. مزدا 3 و مزدا 2 از آخرین محصولات گروه بهمن هستند که تقریبا همزمان با بازارهای بزرگ دنیا، به بازار داخل نیز عرضه شدند. اما این‌بار گروه بهمن به سراغ یک خودروساز چینی به نام فا (FAW) رفته است. در قسمت خودروهای سواری، این خودروساز محصولاتی مانند B50، B70 و OLEY را دارد که B50 ضعیف‌ترین پیشرانه را داراست. بسترن (Besturn B50) در تمامی مدل‌ها از پیشرانه 1.6 لیتری بهره می‌برد که دارای 4 سیلندر و 16 سوپاپ است و می‌تواند حداکثر 101 اسب‌بخار تولید کند. مدلی که قرار است به بازار داخل عرضه شود دارای گیربکس خودکار تیپ‌ترونیک است که به کمک آن مصرفی برابر 8.2 لیتر در هر 100 کیلومتر را در سیکل ترکیبی و حداکثر سرعت 185 کیلومتر در ساعت را خواهد داشت.
بسترن B50 وزنی برابر 1335 کیلوگرم و طول 4600 میلیمتر را داراست یعنی تقریبا مانند مزدا 3 جدید خودمان!
هنوز مشخص نیست دقیقا این خودرو با چه امکاناتی به بازار عرضه می‌شود اما احتمالا تجهیزاتی مانند ترمزهای ABS و EBD، کروز کنترل، فرمان حساس به سرعت، قابلیت تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان، صندلی‌های چرمی، سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 به همراه 6 اسپیکر، کیسه هوای سرنشینان جلو و کیسه هوای جانبی روی آن نصب هستند.
قرار است این خودرو با قیمتی حدود 30 تا 35 میلیون تومان به بازار عرضه شود که چندین رقیب چینی دیگر نیز در این محدوده به بازار خواهند آمد. امیدواریم عرضه این خودرو توسط گروه بهمن، این خودروساز معتبر را از مسیر قبلی خود خارج نکند و لااقل محصولات دیگری از مزدا را مانند گذشته به بازار داخل بیاورد.

به روزرسانی در 14 اسفند 91: قیمت پیش بینی شده در این مقاله برای مهرماه (زمان ثبت مقاله در سایت) بوده است. گروه بهمن پس از رونمایی این خودرو در اسفند 91، قیمت این خودرو را بین 60 تا 70 میلیون تومان اعلام کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد