موضوعات داغ

تویوتا GT86

عکس مطلب اول
از همان اول بسیار پرخبر بود. متفاوت و زیبا. یکی از متفاوت‌ترین محصولاتی که خودروساز معتبر جهان، تویوتا، ساخته است. کوپه‌ای که دماغی کشیده دارد، چهره‌ای اسپرت و دیفرانسیل عقب است اما نسبت به رقبای دیفرانسیل عقبش بسیار ارزان‌تر است. تویوتا GT86، پس از اینکه در بازارهای جهانی فروش خوبی کرد و برای خود اسمی دست و پا کرد، می‌خواهد وارد بازار ایران شود تا به خودروهای بزرگی از مرسدس، ‌ب‌ام‌و و پورشه نشان دهد که همیشه نباید قیمت خودروهای دیفرانسیل عقب سر به فلک بکشد.
چهره تویوتا GT86 بسیار گیرا و جذاب است و برخلاف بسیاری از محصولات تویوتا، به سختی می‌توان از آن ایرادی گرفت. همچنین طراحی داخلی آن اسپرت گونه است و با طراحی کل خودرو کاملا هماهنگی دارد.
روی تویوتا GT86، یک پیشرانه 2 لیتری بنزینی نصب شده که می‌تواند 197 اسب‌بخار و 205 نیوتن‌متر را در دورهای 7000 و 6600 دور در دقیقه تولید کند که برای یک پیشرانه‌‌ای به این حجم توان بسیار خوبی است. گیربکس تویوتا GT86، 6 سرعته دستی و یا خودکار می‌باشد که به کمک آن مصرف این ژاپنی 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر شده و می‌تواند در عرض 7 ثانیه به مرز 100 کیلومتر در ساعت برسد.
از نظر ایمنی نیز GT86 در سطح قابل قبولی است و روی آن سیستم‌هایی نظیر ABS، EBD، BA، TRC و VSC نصب شده و کیسه‌های هوای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی، پرده‌ای و کیسه هوا مخصوص زانوی راننده نیز روی آن موجود است.
با توجه به قیمت حدودا 25 هزار پوندی در مدل پایه، انتظار می‌رود تویوتا GT86 با قیمتی نزدیک به 300 میلیون تومان وارد بازار داخل شود مگر اینکه اتفاق عجیبی در بازار خودروی کشور رخ دهد که با توجه به شرایط اخیر، دور از ذهن نیست!
شاید در اولین نگاه، رقیب اول تویوتا GT86 را باید هیوندای جنسیس کوپه دانست. کوپه‌ای که در فقدان حضور حریفان خارجی خود حسابی تاخته و خیابان‌های کشور را رنگارنگ کرده است. اما احتمالا با حضور GT86 معادله‌ها تغییر می‌کنند و بسیاری حاضرند یک تویوتا با پیشرانه 2 لیتری را آن هم با چند ده میلیون تومان گران‌تر بخرند تا یک کره‌ای 3.8 لیتری! و یا شاید خیلی ها هم حاضر باشند کمی بیشتر خرج کنند و به فکر یک پورشه باکستر بیفتند. اما در هر حال ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا در ایران، یکی از بهترین گزینه‌های تویوتا را وارد بازار کرده و امیدواریم خودروهای دیگری از این کمپانی معتبر مثل Highlander و Venza نیز به بازار عرضه شوند.

بروزرسانی در 5 تیر 92: نمونه هایی از این خودرو وارد بازار شده اند که در بعضی موارد 200 میلیون تومان قیمت دارند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد