تویوتا GT86
از همان اول بسیار پرخبر بود. متفاوت و زیبا. یکی از متفاوت‌ترین محصولاتی که خودروساز معتبر جهان، تویوتا، ساخته است. کوپه‌ای که دماغی کشیده دارد، چهره‌ای اسپرت و دیفرانسیل عقب است اما نسبت به رقبای دیفرانسیل عقبش بسیار ارزان‌تر است. تویوتا GT86، پس از اینکه در بازارهای جهانی فروش خوبی کرد و برای خود اسمی دست و پا کرد، می‌خواهد وارد بازار ایران شود تا به خودروهای بزرگی از مرسدس، ‌ب‌ام‌و و پورشه نشان دهد که همیشه نباید قیمت خودروهای دیفرانسیل عقب سر به فلک بکشد.
چهره تویوتا GT86 بسیار گیرا و جذاب است و برخلاف بسیاری از محصولات تویوتا، به سختی می‌توان از آن ایرادی گرفت. همچنین طراحی داخلی آن اسپرت گونه است و با طراحی کل خودرو کاملا هماهنگی دارد.
روی تویوتا GT86، یک پیشرانه 2 لیتری بنزینی نصب شده که می‌تواند 197 اسب‌بخار و 205 نیوتن‌متر را در دورهای 7000 و 6600 دور در دقیقه تولید کند که برای یک پیشرانه‌‌ای به این حجم توان بسیار خوبی است. گیربکس تویوتا GT86، 6 سرعته دستی و یا خودکار می‌باشد که به کمک آن مصرف این ژاپنی 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر شده و می‌تواند در عرض 7 ثانیه به مرز 100 کیلومتر در ساعت برسد.
از نظر ایمنی نیز GT86 در سطح قابل قبولی است و روی آن سیستم‌هایی نظیر ABS، EBD، BA، TRC و VSC نصب شده و کیسه‌های هوای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی، پرده‌ای و کیسه هوا مخصوص زانوی راننده نیز روی آن موجود است.
با توجه به قیمت حدودا 25 هزار پوندی در مدل پایه، انتظار می‌رود تویوتا GT86 با قیمتی نزدیک به 300 میلیون تومان وارد بازار داخل شود مگر اینکه اتفاق عجیبی در بازار خودروی کشور رخ دهد که با توجه به شرایط اخیر، دور از ذهن نیست!
شاید در اولین نگاه، رقیب اول تویوتا GT86 را باید هیوندای جنسیس کوپه دانست. کوپه‌ای که در فقدان حضور حریفان خارجی خود حسابی تاخته و خیابان‌های کشور را رنگارنگ کرده است. اما احتمالا با حضور GT86 معادله‌ها تغییر می‌کنند و بسیاری حاضرند یک تویوتا با پیشرانه 2 لیتری را آن هم با چند ده میلیون تومان گران‌تر بخرند تا یک کره‌ای 3.8 لیتری! و یا شاید خیلی ها هم حاضر باشند کمی بیشتر خرج کنند و به فکر یک پورشه باکستر بیفتند. اما در هر حال ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا در ایران، یکی از بهترین گزینه‌های تویوتا را وارد بازار کرده و امیدواریم خودروهای دیگری از این کمپانی معتبر مثل Highlander و Venza نیز به بازار عرضه شوند.

بروزرسانی در 5 تیر 92: نمونه هایی از این خودرو وارد بازار شده اند که در بعضی موارد 200 میلیون تومان قیمت دارند.
تاریخ: 1392/3/4
نظرات
 
:نام
   
:ایمیل
 
:متن
mammad

تو ایران می شه شاخ کوپه ها
به استثنای پورشه بنز و...

1392/3/23

mammad

مزیتش AWD بودنشه

1392/3/23

hosein

مملکت نداریم که هرکی هرچقدر بخواد قیمت میده

1392/4/7

ER.

این ماشین AWD نیست
محور عقبه

1392/4/8

mansoor/21/yzd

آقا امین عزیز به نظر من این ماشین 60 میلیون بیشتر نمی ارزه ولی از اون جایی که اینجا ایرانه حدود 170 تومن قیمت میخوره

1392/4/25

Shahin

من ديروز قيمت كردم 140 ميليون اصلا نمي ارزه جنسيس از همه لحاض بهتره اما خب چون تعداد كمتري ازش تو خيابون هست خيلي خاص تره اما جنسيس بهتره

1392/5/2

guilda

age sherkat toyota midoonest k gheimatesh too iran enghadre goraat nemikard esmesho bezare arzoon gheimat!

1392/5/25

ali

من یک جنیسیس 2013 دارم الانم یک gt86خریدم اصلا نمیشه که بخوایم جنیسیس رو با این ماشین مقایسه کنیم از همه لحاظ جنیسیس سر بابا ولی خداییش یک چیزش به جنیسیس میارزه اونم تعادلش

1392/6/20

امین

ببنید دوستان این مقایسه اصلا مقایسه درستی نیست البته از نظر من چرا؟؟ چون جنسیس کوپه از هر لحاظ که بگی بهتره موتورش 3800 هست 306 اسب قدرت داره ولی در عوض تویوتا gt86 موتورش 2000 هست دقیقا عین زانتیا و 197 اسب هم تولید میکنه 197 اسب تویوتا gt کجا و 306 اسب جنسیس کوپه کجا در ضمن توی کورس و شتاب هم جنسیس کوپه خییییلی قوی تره تاپ اسپید جنسیس کوپه 280 کیلومتر و تویوتا gt 250 کیلومتر هستش شتاب 0 تا 100 هم که جنسیس کمتره میزنه

1392/6/27

رضا

اصلا قابل قیاس نیستن جنسیس کوپه موتورش 3800 و تویوتا gt86 موتورش 2000 هست در کل باید هیوندایی کوپه قیاس بشه

1392/6/27

فیلم های بررسی خودرو