موضوعات داغ

هیوندای i20 جدید

عکس مطلب اول
شاید شایسته هیوندای i20 جدید نبود که در لیست خودروهای آینده بازار قرار بگیرد زیرا می توان گفت که این خودرو تنها فیس لیفتی از مدل کنونی است و خودرویی کاملا جدید به بازار عرضه نخواهد شد. اما اگر قصد خرید این خودرو یا رقیبان آن مانند مزدا 2 را داشتید، این مقاله را تا آخر بخوانید.
هیوندای مدل i20 را مانند i30 و دیگر محصولاتش فیس لیفت کرده و گویا پای این خودروی کوچک قبل از دیگر هموطنانش به بازار داخل باز می شود. هیوندای i20 در نمای جلو کاملا تغییر کرده و روح طراحی های جدید هیوندای کاملا در آن مشهود است اما در عقب تغییر زیادی به چشم نمی خورد و کمی سپر و چراغ ها بازبینی شده اند.
شاید اگر قصد خرید i20 را داشتید، با دیدن عکس های جدید نظرتان تغییر کرده است اما صبر کنید، داستان به اینجا ختم نمی شود! هنوز برای ما مشخص نیست که این خودرو با چه پیشرانه ای به بازار می آید اما گویا دیگر روی این مدل موتورهای 1.6 لیتری نصب نمی شود و به جای آن موتورهای 1.1، 1.2 و 1.4 لیتری بنزینی و دیزلی نصب می شوند. اما مدل های کنونی که در بازار موجود است دارای پیشرانه 1.6 لیتری می باشند که توان تولیدی بیشتری نیز دارند. لذا باید کمی بیشتر منتظر ماند و دید که این خودرو با چه پیشرانه هایی به بازار عرضه خواهد شد.
بیایید فرض کنیم که مدل 1.4 لیتری بنزینی با گیربکس خودکار به بازار عرضه شود یعنی یکی از قدرتمندترین پیشرانه هایی که روی این خودرو نصب می شود. در این مدل، پیشرانه دارای 4 سیلندر به حجم 1396 سی سی است که می تواند 99 اسب بخار را تولید کند و این کره ای 3.9 متری را در 11.6 ثانیه به مرز 100 کیلومتر در ساعت برساند. اگرچه این پیشرانه نسبت به مدل کنونی ضعیف تر و کندتر است اما تقریبا به همان مقدار یعنی 6 لیتر در هر 100 کیلومتر می سوزاند. البته بسیاری از کسانیکه به دنبال خودروهای هاچ بک شهری می باشند، زیاد به دنبال قدرت و شتاب نیستند و بیشتر مصرف سوخت، راحتی و امکانات فاکتورهایی است که برای آنها حائز اهمیت است.
در حال حاضر این خودرو به صورت دو ماهه و با قیمت 65 میلیون تومان در بازار پیش فروش می شود. اگرچه طراحی های این شرکت کره ای واقعا زیبا به نظر می رسد و معمولا امکانات بسیار مناسبی روی محصولاتش نصب می کند، اما نمی توان به این راحتی ها رقیب معتبر آن یعنی مزدا 2 را نادیده گرفت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد