موضوعات داغ

وید، سفیر جهانی رنو

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی فرانسوی رنو نام تجاری جدیدی را به مجموعه محصولات خود اضافه کرد. رنو وید ( Kwid ) نام شاسی بلند تازه متولد شده رنو است که ویژگی‌های لازم در زمینه فن آوری و تجهیزات جدید را برای جذب مشتری در خود دارد. البته ناگفته نماند که سال گذشته میلادی هم رنو طرحی کانسپت را با نام وید معرفی کرده بود، ولی طرح این کجا و آن کجا!
از طراحی بیرونی خودرو شروع کنیم، در جلو به چراغ‌های بزرگ و پهن سنتی، جلوپنجره‌ای مشبک با دو ستون اصلی افقی و نشانی بزرگ از لوگوی رنو در میان آن و مه شکن‌های بزرگ گردی شکل می‌رسید که راستش را بخواهید چندان جذابیت خاصی مثل دیگر شاسی بلندهای بازار در آن دیده نمی‌شود و چهره‌ای مناسب برای کاربرانی از جمله خانم‌ها، خانواده‌ها و افرادی که صرفاً خودرو را برای راه انداختن کارهایشان نیاز دارند، به خود گرفته است. عقب خودرو هم چندان پر زرق و برق طراحی نشده و تنها در یک اسپویلر کوچک سقفی و چراغ‌های بزرگ پهن عقب خلاصه می‌شود. در واقع از وید بیشتر می‌توان به عنوان خودرویی هاچ بک گنده تا یک شاسی بلند یاد کرد که طراحی کلی آن بیشتر مناسب این دسته از خودروها یعنی سگمنت هاچ بک‌ها است.
در مورد مشخصات فنی اصلی خودرو هم تا به اینجا رنو اشاره‌ای به آن نداشته، ولی با توجه به تصاویر ارسالی می‌توان انتظار یک جعبه دنده پنج سرعته دستی را در لیست جعبه دنده‌های مورد استفاده داشت، ابعاد کلی خودرو هم در طول کلی 3.68 متری، عرض 1.58 متری و ارتفاع کف خودرو تا سطح زمین 180 میلی متری خلاصه می‌شود.
در آخر هم لازم به ذکر است که براساس اعلام رسمی رنو، مدل شاسی بلند وید برای بازارهای جهانی در نظر گرفته شده که می‌توان انتظار حضور این محصول در بازار ایران را هم داشت، تاریخ عرضه این محصول هم نیمه دوم سال جاری میلادی تعیین شده است.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/2/31
رنو از فرمول 1 گرفته تا خودروهای ارزانقیمت در عین حال با کیفیت وایمن واقعا تبحر دارد. اصل مهارت رنو ترکیب نرمی خودرو با هندلینگ و لذت راننده گی است که در خودروهای آسیایی دیده نمی شود.
1394/2/31
رنو داستر خوردرویی کراس اوور هست بر پایه خودروی ال 90 مدل 2003 که تو خیابونا میبینید ساخته شده موتور 1600 اون همون موتور با مدل k4m لوگان هست اگه به داخلش نگاه کنید متوجه همه چیز میشد. در مورد این خودرو که تازه اومده اطلاعات کاملی ندارم ولی حدس میزنم این هم بر پایه ال 90 مدل 2015 ساخته شده باشه چون نمای داخلش و بیرونش تقریبا شبیه اون هست.
1394/3/2
آقا داستر 2000 سی سی هستش و موتورش با مگان یکیه اگه اشتباه نکنم نه لوگان
1397/4/8
سلام سامان جان رنو داستر موتور 2000 داره البته مدل 1600شهری هم داره
1394/2/31
طراحی بیرون این ماشین قابل قبوله و تقریبا میشه گفت زیباست ولی طراحی داخلیش خیلی کسل کننده است و نسبت به سایر شرکتهای خودرو سازی که به روز هستند، حداقل یه نسل عقبه.
1394/2/31
اگه تو رنج قیمتی 60-70 باشه میشه رقیب گریت وال m4
اینجوری میشه بهترین تو کلاس خودش.
ولی اگه بخواد گرون باشه و بره رو 80-90 نمی ارزه
1394/3/1
از جلو که خیلی شبیه داستر هست و از نمای بغل هم انگاری داستر با ابعاد کوچکتر هست.ولی در کل از داستر زیباتر هست.
1394/3/2
توجه کنید این یه ماشین ارزون قیمت از رنو هست که در کنار قیمت پایین امکانات پایه و ایمنی و فنی خوبی رو ارائه میده و قیمت اون طوری هست که قابل خرید توسط 90 درصد مردم در کشورهای اروپایی هست اما در ایران در صورت حضور قیمتی حدود 90 میلیون میگیرد...همین الان رنو ساندرو جدید یعنی نسل بعد تندر90 خودمون با قیمت 7000 یورو فروش میره اونجا که جز ماشینهای ارزونه اینجا نسل قبلشو به اون قیمت میفروشن