موضوعات داغ

آئودی Q3

عکس مطلب اول
با روند مثبت مذاکرات هسته‌ای، خبرهای خوبی برای بازار خودرویی کشور در راه است. از شروع مجدد فروش مزدا 3 توسط گروه بهمن گرفته تا ورود فولکس‌واگن Tiguan به بم خودرو و حال ورود آئودی Q3 به لیست خودروهای مجاز به واردات. اگر خاطرتان باشد، درست شب عید بود که کولاک موتور در یکی از مجلات کشور اعلام کرد که نمایندگی محصولات آدودی را گرفته و قصد دارد کار خود را با آئودی Q3 آغاز کند. اما از آن زمان تا به حال خبر دیگری منتشر نشد تا اینکه بالاخره این خودرو توانست تمامی مجوزها را دریافت کند و خود را در لیست خودروهای مجاز به واردات جای دهد. لذا با جدی شدن ورود این خودرو قصد داریم این آلمانی خوش استیل و با کیفیت را معرفی کنیم و ببینیم چه خودرویی روانه بازار خواهد شد.
با یک نگاه کلی به چهره و هیکل آئودی Q3 شاید به این فکر کنید که رقیب این خودرو بی‌ام‌و X3 خواهد بود که در ایران حسابی طرفدار دارد و همیشه در سگمنت خود به عنوان پیشرو محسوب می‌شود اما باید گفت که Q3 رقیب مستقیم بی‌ام‌و X1 است که این روزها با سه مدل 18، 20 و 28 در بازار وجود دارد و به اندازه لیاقتش نتوانسته خودنمایی کند. به Q3 برمی‌گردیم. این خودرو دقیقاً 1831 میلیمتر عرض، 1608 میلیمتر ارتفاع و 4385 میلیمتر طول دارد به عبارت ساده‌تر، نسبت به بی‌ام‌و X1 دارای عرض و طول کمتری است ولی کمی قدبلندتر است.
روی آئودی Q3 پیشرانه‌های مختلفی قابل نصب است اما با توجه به مدلی که توانسته مجوز واردات را بگیرد، این خودرو با یک پیشرانه 2 لیتری به حجم 1984 سی‌سی وارد بازار می‌شود که یک توربوشارژ نیز روی آن نصب شده و می‌تواند به کمک آن حداکثر 211 اسب‌بخار در 5000 دور در دقیقه و 300 نیوتن‌متر در 1800 دور در دقیقه تولید کند. با این پیشرانه، این آلمانی خوش استیل 1565 کیلوگرمی می‌تواند در 6.9 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر به سرعت 230 کیلومتر در ساعت دست یابد. همچنین به کمک گیربکس 7 سرعته S Tronic نیروی تولید شده را به هر چهارچرخ منتقل می‌کند و مصرفی برابر 10.2 لیتر در شهر، 6.4 لیتر در خارج از شهر و 7.7 لیتر به صورت ترکیبی دارد و این میزان سوخت را از باک 64 لیتری خود با استاندارد یورو 6 می‌سوزاند.


روی این خودرو تجهیزات کاملی از جمله سقف پانوراما، دوربین عقب، رینگ‌های 18 اینچی، روکش چرمی صندلی‌ها، بلوتوث، نویگیشن سه بعدی، هشدار نقطه کور، هشدار خروج از خطوط جاده و چراغ‌های LED نصب شده است.
شاید صحبت کردن در مورد قیمت احتمالی این خودرو کار بسیار دشواری باشد ولی موضوعاتی که مشخص است احتمال ورود این خودرو در نیمه دوم سال و در مدل‌های 2016 به بازار است و با یک حساب سرانگشتی شاید بتوان گفت که قیمت احتمالی آن حدود 300 میلیون تومان خواهد بود. اگر رنج قیمت آئودی Q3 در همین حد بماند، این مهمان خوش چهره می‌تواند به راحتی خود را میان رقبا نشان دهد و با تکیه بر نام و کیفیت خود به سرعت نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد اما اگر قیمت آن کمی به 400 میلیون تومان نزدیک شود، قطعاً رقیبی جدی به نام X3 منتظر آن خواهد بود که قطعاً Q3 در مقابل آن شانسی نخواهد داشت.
در انتها باید گفت که درست است که در داخل کشور دو برند بنز و بی‌ام‌و از طرفداران زیادی برخوردار هستند اما در حقیقت آئودی در کل رقیبی جدی برای این دو برند محسوب می‌شود و شاید در بعضی از سگمنت‌ها از این دو پیشی نیز گرفته است. در هر صورت امیدواریم روند واردات محصولات آئودی به قدرت شروع شود و در ادامه شاهد حضور مدل رویایی آئودی یعنی TT نیز باشیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد