موضوعات داغ

مک‌لارن 570S، کابوس پورشه و آئودی

عکس مطلب اول
570S، نام محصول جدید مک‌لارن است که با کمترین قیمت ممکن، سیاست بازگرداندن مشتریان را در پیش گرفته است. پیش از این مک‌لارن خودروی 650S را که از لحاظ ظاهری ترکیبی از دو خودروی هایپرکار P1 و سوپرکار MP4-12C بود، به عنوان ارزان‌ترین محصول خود معرفی کرد، اما گویا این محصول آن قدرها هم که گفته می‌شد ارزان نیست، از این رو کمپانی مک‌لارن برای کاهشر بیشتر قیمت محصولات خود و جذب مشتری بیشتر دوباره به سراغ تخته طراحی خود رفته که نتیجه آن تولید 570S به عنوان ارزان‌ترین خودروی تولیدی مک‌لارن با قیمت پایه 180 هزار دلار شده که چندان هم ارزان به نظر نمی‌رسد!.
از آن جایی که مک‌لارن هدف اصلی خود را رقابت با خودروی جدید آئودی R8 V10 و پورشه 911 توربو تعیین کرده است، از این رو برای پاسخگویی بهتر به این خواسته به سراغ پیشرانه 3.8 لیتری V8 توئین توربو برگرفته از هایپرکار P1 رفته که در دور موتور 7400 دور بر دقیقه حداکثر 570 اسب بخار قدرت و بین دورهای 5000 الی 6500 دور بر دقیقه هم حداکثر 600 نیوتن متر گشتاور را در اختیار خودرو قرار می‌دهد که به لطف بدنه سبک فیبرکربنی 1313 کیلوگرمی و جعبه دنده 7 سرعته SSG مجهز به پدال‌های دستی تعویض دنده در پشت فرمان، شتاب صفر تا صد آن را به 3.2 ثانیه، شتاب 0 تا 200 را به 9.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن را هم به بیش از 328 کیلومتر بر ساعت رسانده است.
طراحی ظاهری مک‌لارن 570S هم همچون 650S، ریشه‌هایی از P1 در خود دارد که در کنار اجزا اختصاصی و از نو طراحی شده چهره، چندان خودنمایی نمی‌کنند. ابعاد بدنه خودرو هم به طور کلی در طول 4530 میلی متری، عرض 2095 میلی متری و ارتفاع 1202 میلی متری خلاصه می‌شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/1/12
ba salam man fekr mikonam aventador yek sar o gardan az in balatare makhsusan az nazare zaheri